Tékozló Homár

Nem tudja a bank, hova könyvelte a befizetést, és nem ez az egyetlen bénasága

2014.10.13. 09:38 | Homár Hilda | 34 komment

Unicredit-logo.jpeg

Hallottak már olyat, hogy egy bank nem találja a számlaszámot, amire a hitel törlesztőrészleteit kérte? És olyanról, hogy a bankban a pénztár nem tud visszaadni ötezresből? Na, tessék elolvasni ezt a sztorit, és jutalmul lesznek más cifraságok is. 

Unicredit Bank a teljes káosz!

Azt hiszem sikerült Magyarország legbénább bankját kifognom, legalábbis remélem, hogy a többi nem ilyen szerencsétlen.

A történet ott kezdődik, hogy munkanélkülivé váltam 2013-ban, ezért kértem a bankot, hogy hitelkönnyítéssel segítsen az átmeneti nehézségeken. Már ez sem volt egyszerű, mert mint kiderült nem minden munkatárs ért hozzá. A számlavezető fiókban nem is sikerült intéznem semmit, ezért választottam egy másik fiókot, a XVIII. kerületben. 5 vagy 6 lakalommal kellett beadnom a kérvényt, mert mindig elutasították, mondván a mellékelt igazolások 30 nap elteltével érvényüket vesztették. Ennek az az oka, hogy a bank ült a papírokon 30 napot és ezért az igazolások lejártak közben.

Na de a végén sikerült, és március hetedikén aláírtam a szerződést és annak rendje és módja szerint befizettem az első részleteket. Már ekkor több probléma felmerült, pl. pénztár valamiért úgy döntött bezár fényes nappal. Megvártam míg kinyitott, de a befizetéskor a bank nem tudott visszaadni 5.000 Ft-os bankjegyből. Aztán nem kaptam a szerződésből példányt, hiába kértem és előttem senki nem írta alá a bank részéről. Ez nem tetszett nekem, de nem tudtam mit tenni, nem volt több időm, mert aznap utaztam ki Németországba, mert ott kaptam munkát. A bankban annyit mondtak, majd postán küldik.

Áprilisban jött egy levél, hogy egy összegben fizessem be a fennmaradt összeget, a szerződésről egy szó sem esett. Felhívtam a bankot (központi szám), hogy most ez mi, de fogalmuk sem volt semmiről, a szerződés létezésről sem. Felhívtam a fiókot, ahol tudtak a szerződésről, de szerintük a központban van.

Májusban jutottam haza pár napra, bementem a szabadságtéri központba a szerződésért és hogy módosítsam az elérhetőségeimet, mert a magyarországiak megszűntek. A szerződésről nem tudtak semmit, menjek a XVIII. kerületi fiókba. a telefonszám változást sikerült bejegyeztetni, a lakcímváltozást nem, mert „külföldi címet nem lehet beírni, mindenkinek rendelkezni kell magyar lakcímmel”.

Átmentem a XVIII. kerületi fiókba, ahol közölték ott nincs a szerződés, a központban van. Írtam egy panaszbejelentést és vártam a reakciót. Többször beszéltem telefonon a bankkal, és feltűnt, hogy megjegyezték, hogy én nem fizettem eddig semmit.

Időközben a szüleimet hívták a bankból többször telefonon, pedig az a szám már le volt tiltva a bankrészére, csak az én német számom volt megadva. Édesapámat keresték (mivel azonos a nevünk) és neki adták ki a banki adataimat azonosítás nélkül. Ezért felhívtam a bankot és határozottan felszólítottam őket, hogy azonnali hatállyal szüntessék meg a családtagok zaklatását és panaszbejelentést tettem az adatok jogosulatlan átadása miatt.

Erre jött egy értelmes válasz 30 napelteltével, hogy azért adták ki az adataimat, mert édesapám a saját nevén mutatkozott be (ami azonos az enyémmel), de arról nem írtak, hogy a banknak minimum három adat alapján kell beazonosítani az ügyfelet. Valamint az egyik befizetett összeget sikerült 6 hónap alatt megtalálniuk, a másikról szó sem esett, csak annyi hogy segítsek nekik, hogy miről van szó.

Nyáron ismét otthon voltam és elővettem a befizetési bizonylatokat és felhívtam a bankot. Ott tájékoztattak, hogy időközben ők is rájöttek, hogy volt még befizetés, de nem tudják, hova könyvelődött és miért. Az ügyintéző még azért leszúrt, hogy én írtam alá a szerződést és miért nem ellenőriztem hova mutat a számlaszám (amit ők hoztak létre akkor és ők töltötték ki, ráadásul szerződés sem volt a birtokomban, mivel nem adtak példányt).

Fogtam magam és bementem a bankfiókba a befizetési bizonylatokkal, hogy akkor ellenőrizni szeretném, hogy a számlaszám hova mutat. A XVIII. kerületi ügyintéző válasza: „ÖÖÖÖÖÖ én nemvagyok szakértője a témának, adjam be írásba és 30 napon belül megválaszolják hova mutat a számlaszám”.

Ott az ügyintéző előtt felhívtam a központját a banknak, azt a hölgyet aki azt mondta nekem kellett volna ellenőrizni a számlaszámot és kértem segítsen a kolléganőjének aki nem ért hozzá, hogy hogyan kell ellenőrizni. Hát nem tudták megoldani. Kértem a fiókvezetőt, hogy ő segítsen, hát ő sem tudott.

Tehát a jelenlegi helyzet:
1. a bank nem tud elszámolni a befizetett összegekkel (jelenleg)
2. a bank alkalmazottai nem értenek munkájukhoz, de ezt elvárják az ügyféltől
3. a bank nem foglalkozik az adatbiztonsággal, kiad jogosulatlanul banktitkot képező adatokat 3. fél részére, korlátlanul zaklathatnak családtagokat (mert az olcsóbb)
4. Unicredit logó semmit nem számit, a fiókok külön életet élnek, semmi közük a központhoz
5. Unicredit fiókok alkalmazottai egymásra mutogatnak, teljesen amatőrök

Természetesen mivel más utat nem látok, vizsgálatot kezdeményeztem az MNB bankfelügyeletnél, mert véleményem szerint ilyen amatőr hozzáállással nem lenne szabad működnie banknak még Magyarországon sem. Ez a betétesek érdeke is, mert egy olyan pénzügyi tevékenységet folytató cégnél mint az Unicredit, nem megengedhető hogy pénzek eltűnjenek, ne tudják hova könyvelődött és miért, valamint olyan tudást várnak el az ügyféltől, amivel a bank alkalmazottai nem rendelkeznek.

Nem várok túl sokat tőlük, mert látszik a bank hozzáállása az ügyfelekhez, az hogy milyen szinten lenézik azt akiből élnek, hogyan próbálnak idióta magyarázatokat gyártani, miközben látszik a teljes hozzá nem értés. Persze előbb-utóbb talán a piac megoldja, és kihullanak az ilyen cégek, de ehhez piaci viszonyok kellenének. 

Barni

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Atörökk 2014.10.13. 09:40:55

Hosszúnem olvasomvégig.

Antalbaba 2014.10.13. 09:49:58

@atörökk: pedig kivételesen egészen összeszedett a szöveg, semmitől sem akartam a falra mászni;-)

Manyecska 2014.10.13. 09:52:25

bizonylat megkeres, kontírszám kikeres, nyugodjék békében, ha nekem ilyet mondanának egy bankban ráborítanám a pultot..:D passzív időbeli elhatároláshoz könyvelted, baszod:((( ehh..

Atörökk 2014.10.13. 09:56:02

@Manyecska:
Arról nem beszélve, ha nekem kezemben van a befizetés tényét igazoló bizonylat, apróra leszarom, hogy hová könyvelte vagy nem könyvelte.

Manyecska 2014.10.13. 10:00:26

@atörökk: arról nem beszélve hogy előbb-utóbb kibukik valahol a hiba. nem is értem..:DD

Dezsike 2014.10.13. 10:28:16

Azt már én is többször tapasztaltam, hogy a banki alkalmazottak nem értenek a feladataikhoz. Lassan 2 éve a CIB bank felszámolt nekem majdnem 5 rugót "külföldi készpénzfelvétel" címszóval, amikor a deák téri eurós OTP automatából vettem fel eurót, a netbankban látszott is, hogy BUDAPEST (így, nagy betűvel). Mikor bementem reklamálni simán lepattintott, hogy ő nem veszi fel a panaszom, hívjam fel őket. Ráadásul egy hónapra rá az összes jó kedvezményt megszüntették, ami miatt annak idején őket választottam. Otthagytam őket a francba.

Manyecska 2014.10.13. 10:37:45

Napi idevonatkozó IstantCoelho:
"A vezető hibátlan másnapossága tökéletes ihletet rügyez." :DD

Manyecska 2014.10.13. 10:39:04

Avagy "a szellem képzeletbeli tekintete folyómély pusztításból formál új létet."
vigasz a poszternek!!

batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2014.10.13. 11:09:03

csak egy valamit nem értek: mi az hogy nem kapott a szerződésből???????????

ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.10.13. 11:13:49

"Természetesen mivel más utat nem látok, vizsgálatot kezdeményeztem az MNB bankfelügyeletnél, mert véleményem szerint ilyen amatőr hozzáállással nem lenne szabad működnie banknak még Magyarországon sem."
Szerinted véletlen? Miből van a nyereség? :D

Különben LOL, ezekre bízzam a pénzem? :)

Lady Ann 2014.10.13. 11:28:11

Itt mindeni mindent megtesz, hogy a hasznos nép ne menjen külföldre dolgozni (lásd lakcím), csak munkahelyet nem teremtenek. És most nem a cégeket hibáztatom...

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.13. 12:11:32

Ez fotosopp. Számos bankot próbáltam, az Unicredit és a Budapestbank a két legjobb. Sose volt semmi probléma. Nem tudhat mindent egy ügyintéző, de tud telefonos segítséget kérni. Méghogy én telefonálgassak. Meg hogy ötezressel nem lehet fizetni. Meg hogy nem kap példányt az aláírt szerződésből. Ez hülyének néz mindenkit.

Legyen hazai címed, Boccvánában levelezzen veled, akinek két bankja van.

Az meg milyen kreténség, hogy apát és fiút is Bélának hívják. Elfogyott az összes keresztnév? Vagy a Végh családnévhez csak a Béla passzol?

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.13. 12:17:30

@Manyecska: "előbb-utóbb kibukik valahol a hiba"

Ne hidd. Egyszer az Ersztében - na, azok nagy faszok - érkezett a számlámra egy nagyobb összeg. Kérdeztem, ez meg honnan. Nem tudták megmondani. (WTF???) Na, nem erőlködtem, sokat, gondoltam, majdcsak előkerül a gazdája. Hát nem került.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2014.10.13. 12:34:15

@atpijkamo:
Ez tetszik, remélem rendszeresen tűnnek fel nagyobb összegek, akkor bankot váltok! :)

Amúgy ezzel vigyázz, napokban volt erről egy cikk (googlee kereső szó: "téves utalás") még a szerencsétlen mókust vegzálták amikor elköltött abból a pénzből ami nem az övé.. 0-5000Ft a visszavonási díj, banktól függően, ha ebbe a kategóriába esik akkor tényleg felesleges aggódni.

Bilok 2014.10.13. 12:35:00

Volt szerencsém egy elég bonyolult lakáshitelt végigvinni az Unicreditnél, hát nem a "gördülékenység" és a "profizmus" jut róluk először eszembe, az már a többiek szégyene, hogy így is a jobbak közé tartoznak Magyarországon. Át tudom érezni a posztoló helyzetét, de mielőtt elhamarkodottan kiosztja a "legbénább bank" címet, próbáljon meg elintézni valamit az Ersténél vagy az FHB-nál.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.13. 12:37:24

@Van_mikrohullámú_sütőtök?: Kerek kéccázezer volt. Őrizgettem én évekig, aztán nem törődtem vele.

dr. trafik nomac 2014.10.13. 13:20:46

En unicredit ugyfel vagyok, nagy problemak nincsenek, de elegge amatorok. Ha videken bemegyek a fiokba mindig ugy meg vannak lepve, hogy ajaj, most bejott egy ugyfel mi lesz. Aztan olyan gyorsan lepattintanak, ahogy csak lehet, pl. 3!!! igazolvany kell, ahhoz, hogy kezpenzt vegyek ki... Meg dargak is.

a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.10.13. 13:33:59

@dr. trafik nomac: "3!!! igazolvany kell, ahhoz, hogy kezpenzt vegyek ki"

:))

Igencsak rosszarcú lehetsz.

Van_mikrohullámú_sütőtök? 2014.10.13. 13:42:07

@atpijkamo:
Akkor nincs ok az aggódásra - 3 év után elévül, meg a mókus 5M kapott.. azért az már jobban hiányzott.

@batgirl:
Ez kedves - köszönöm! Számtalan dologra tudnám fogni ritka látogatásom okát lásd: Magyar értelmező kéziszótár
de mégis inkább a gyerek. nem, nem az előállítás okán, hanem nevelés inkább :)

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.10.13. 14:07:21

Totya 1X engem is megszívatott.
Épp a nagy faluból voltam vidéki útban, a Váci úti bank "cseresznyése" nem működött. Sebaj majd Kecsón játszunk megint. Péntek, háromnapos ünnep jövel, 3/4 3kor, zárás előtt 15 perccel masina ellopta a zsugám! Ajtónálló sajnálkozik, hogy "alig pár órája javították meg a gépet, úgy látszik rossz ismét"
-Kösz bazd+ akkor veszek ki személyesen!
-No az nem megy mert már zárják a kasszát.
-Mivan??? ....negyed órával zárás előtt??
-Ja, ..majd reklamáljak levélben!
Közbe még egy toszatlan alkalmazott Miss Pics is drukkolni kezdett a bakternak!
(akkor már üvöltöttem)

-Na figyeljetek megyek a jövő heti nyitásig lakni zabálni, hozzátok, mert kanyim nincs, tank üres és most akartam bespájzolni a 3 napos világvégére!
(úgy is vót)
Az ordítozásra nagy kegyesen a főnöknéni kinyitotta a kasszát!
Kártyám másfél hónap után jött vissza. Naná hogy bemutattam nekik egy életre.
-

Manyecska 2014.10.13. 14:11:08

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: valami koca van az avatarodon, éppen hányik!@atpijkamo: reklámszagúnak tűnik valahogy nekem is..

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.10.13. 14:16:49

Nem nem... csak a madzag itatódik át ájerral! :D

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.10.13. 14:19:06

Közben szabájozza a választékot...

Ja és nem uffolunk, tudod! :)

MrZed001 2014.10.13. 14:19:10

Kb minden magyarországi banknak voltam-vagyok ügyfele, egyik bénább, mint a másik. Csak párat megemlítenék:

ERSTE - a bénaság a köbön. Számlavezető fiók KELL hogy intézze hitel dolgait (máshol hozzá se nyúlnak, központi hiteles elérése bármi úton tilos). Aha, ahol van 1 fő, aki vagy szabin, vagy betegállományban, vagy más fontos dolga van a központ számára ... és telnek a hetek, hónapok, és a legegyszerűbb dolog is fél évbe kerül. És ahol tehetik, még meg is vágnak, semmi fair-ség. Undorító kicsinyes zsaroló banda.

FHB - központi hitelessel kell felvenni kapcsolatot. Már ha sikerül. Már úgy 2-3 hónapon belül. Szépen felveszik neki, hogy kit kell visszahívni (vagy legalábbis állítják ezt teszik). Aztán telnek a napok-hetek, semmi.
Ismét bejelented, hogy neked HIPERSÜRGŐSEN beszélned kell a hitelessel (aki intézi ügyed). Válasz: felvéve rendszerbe, jelezni fogja neki.
Ismét pár nap-hét, semmi. Már az asztalt vered, hogy neked ÜBERHIPERMEGASÜRGŐS, és az ingatlanod eladása fog megbukni miatta. Válasz: felvéve rendszerbe, jelezni fogja neki.
És ismét eltelik pár nap-hét, semmi. Már feljelentéssel fenyegetőzöl ... semmi.
Majd már mindenkinek elküldöd a panaszod, hivatalosan, felügyelet, rendőrség .... mire nagy nehezen visszahív (te ugyebár soha semmi körülmény esetén sem hívhatod) ... csak addigra elúszott az üzlet, te meg copsz és fizeted vissza a foglaló 2x-esét.

Unicredit - Ami a fiókokat illeti, a vicc kategória. Még egy béna Erste-ben azért forognak az ügyfelek, van sebesség pl a pénztárakban, addig az Uni olyan, mint egy reumás csiga. 0 várakozóból láttam már, ahogy 30 lett (2 kezelve) ... 1 óra alatt 2 pénztárossal. Van hogy fél órát pöszmögnek semmivel. Vannak pénztárosok, akik az alapvető minimális logikai érzékkel nem rendelkeznek. Olyan sztorikat tudnék mesélni, hogy az ember nem érti, ez mégis mit keres ott, és hogy a rákba is mertem én ezekre bízni a pénzem.

CIB - Volt ugyebár réges-régen az Inter Európa bank. Kb színvonalban, fejlettségben az ország legjobbja volt. Imádtam az ideiglenes bankkártyáját, az tényleg ellophatatlanná tette az ember pénztét bankkártyacsalók által. No igen, de beolvadt a CIB-be (azaz inkább CIB átvett mindent és megszüntetett), ezt a jó kis funkciót is. Szerintem fél évig nem voltam utána CIB ügyfél, annyi copás volt velük. A netbankjuk pedig a szánalom és a szakmai hozzánemértés hányingerkeltő elegyét alkotta a felhasználók számára.

Manyecska 2014.10.13. 14:22:15

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: nem akarx inkább buzi lenni? az trendibb mostanában.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2014.10.13. 15:59:21

@Manyecska:
Mit TE mondasz nékem!?
Bár....
Amolett a kexek kexe, homoszex a szexe szexe! :)
Na meg a jövő sunája a segg de maradok a nagy dudáknál! ;)

Aureliano Buendía 2014.10.13. 17:10:32

Remélem, majd államosítják a gecibe ezt is:)

@MrZed001: Interájrópa? De szép is volt. Én is így váltam cibessé.

MrZed001 2014.10.13. 19:14:29

@Aureliano Buendía:
És még mindig ott vagy? Hogyhogy?
Akit ismertem mindenki fél-1 éven belül lépett le onnan átállás után.

Manyecska 2014.10.13. 19:22:20

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: üdítő változatosság vagy a buzik tengerében, már ne értsd félre!:):P

Aureliano Buendía 2014.10.13. 23:03:30

@MrZed001: egyetemistaként nekünk csak az internél lehetett bankszámlánk, így még örültem is, hogy beolvad a cibbe, így hétnél több automata lesz elérhető:)
Aztán sok év lustaság és nemtörődömség következett. Amígy meg nem kavarták a szart a bankadóval, stb., viszonylag olcsó volt. Arra pont jó, hogy fizetést utaljanak, és én felvegyem.

Aztán a jelenlegi munkahelyemen kiderült, hogy ingyér van a számlavezetés, netbank, stb. így maradtam. Bár a netbank nem egy kimondottan profi dolog, jáva alapú, az idegeimre megy néha.

Azt hiszem, a másik három bank az ótépé, a ráfázol és talán az unikredit lenne, ami ingyenes számlavezetés kínál, de a harmadik nem biztos.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.10.13. 23:33:36

Még szerencse, hogy amikor bementem a bankfiókjukba, akkor én is ugyanilyen nagytudású ügyintézőkkel találkoztam, így nem is kötöttem velük szerződést.

Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2014.10.13. 23:43:31

@MrZed001: Az Erstétől hívtak egyszer, hogy szeretnénk-e társkártyát a hitelkártyához, amit csak a számlavezető fiók tud intézni. Én meg csodálkoztam, hogy miért csak az tudná, hiszen a hitelkártyát sem ott kaptam, sőt, az eredeti számlámon kívül semelyik szolgáltatást nem ott intéztem és már rég elköltöztem a környékről :)
Egyébként azért örülök a netbanknak, mert az Erstében átlagosan 10 percet kell várni az ügyintézőre, ha üres a fiók :(

Benoke2 2014.10.14. 07:50:02

@Aureliano Buendía: Rafazol bank. Ezt meg igy nem olvastam sehol. :)
süti beállítások módosítása