Telemax ügy, de ezúttal más aktív résztvevők is vannak, pl. a Media Markt. Szegény vásárló rohangál körbe-körbe, a telefon meg a fiókban piheni ki a folyamatos szervizelés fáradalmait. Tényleg nicns segítség? (Én Zsuzsa helyében nem adném fel, és biztos megpróbálnám a Békéltető Testületet. Jogos esetekben elvileg a leghatékonyabb fogyasztóvédelmi pörölykalapács.)
A Telemax szervizzel elégedetlen ügyfelek táborát szaporítom. A szerviz folyamatosan hárít, a Media Markt velem együttműködve próbál bármilyen eredményre jutni, hiába.
Garanciális időn belül tönkrement telefon miatt, amely gazdaságosan nem javítható, levásárlási utalványt kaptam a Media Marktban. Így vásároltam 2014. 04. 25.-én egy Alcatel OT-4033D Pop C3 telefont 29. 999,.- Ft-ért.Az első perctől szembetűnt, hogy az okostelefon lehetőségeit NEM kihasználva (telefonálásra használom csak elég idős lévén) is az akkumulátor igen hamar merül, szinte állandóan a töltőn a telefon. Június elején hirtelen telefonálni sem tudtad vele, először csak az érintőpanel középső része, majd szép lassan a többi sem reagált az érintésre, és nem érzékelte a bedugott usb-töltőt sem. 2014. 06.20.-án visszavittem a Media Marktban, ahol tájékoztattak, hogy a készülék két héten belül nem ér vissza, és cserekészüléket nem tudnak biztosítani.
07.02-án a készülék visszaérkezett, „megjavítva” eredménnyel, cserélt alkatrészek: akku, előlap, érintőpanel. A papírmunkák készítése közben az ügyfélszolgálatos fel (próbálta) rakni a telefonra a hátlapot, ami lehetetlen volt, mert olyan sérülés érte az alsó részt, amitől nem lehetett a tartó fülre felhelyezni. Így át sem vettem, vissza a szervizbe. Megint elmondták a fentieket: 2 hét, és nincs cserekészülék.
2014.07. 17.én jelzett a Media Markt, hogy a telefon visszaérkezett. Eredmény: megjavítva, elvégzett javítás: szoftvertöltés. A hátlap ugyanolyan állapotban. Ismételten nem vettem át, újra szerviz, a fentiek elismétlése. Másnap már otthonról egy e-mail a Telemaxnak, hol és hogyan sérült meg a készülék, ki követte ezt el (operátor száma), amelyet cégen belül legalább 10 ember olvasott, és egy sablon válasz e-mail jött vissza, hogy a TMX mindig a gyártó elvárásai szerint végzi a munkáját, és ha bármilyen kérdésem van, a gyártó ügyfélszolgálatánál vagy a vásárlás helyszínén jelezzem.
Jeleztem. A Media Markt-tól kapott, felsőbb vezetői kérésnek eleget téve (miközben a készülék végig az áruházban volt), 2014. 08.17.-én a készüléket újra bekérték javításra (holott a cserét szorgalmaztuk volna, hiszen itt már megint eltelt egy hónap). Szeptember elején megérkezett a készülék, javítási eredmény: megjavítva, szolgáltatások: alkatrész csere. Itt már nem részletezik a cserét, de gyakorlatilag új érintőpanel, új hátlap, és új előlap került a telefonra.
De az öröm korai volt. Októberben az érintőpanel probléma újra kezdődött, ugyanúgy, mint korábban. 2014. 10. 02.-án úja szerviz. Cserét kérnék mindenképp, mert elegem van. Egy hét után a készülék megérkezik: a csere aránytalanul nagy költséget jelent az ingyenes javítással szemben, az usb csatlakozót kicserélték, és a telefon meg van javítva. A szerviznek a csere nem gazdaságos, nekem igen, hogy 30ezer Ft-om fekszik ebben a készülékben, gyakorlatilag összesen két hónapot nem használtam, és az oda vissza utazgatások is alkalmanként 1250 Ft-ot emésztenek fel.
A Media Markt kiállította a jegyzőkönyvet, amellyel a fogyasztóvédelemhez fordulhatok (indoklás: nekik is aránytalanul nagy többletterhet jelent a telefon cseréje). Megtettem… A Fogy.védelem tárja kezeit, neki nincs hatásköre intézkedni. Kiderült még, hogy a cserét a forgalmazónak kellene biztosítania, neki viszont szüksége lenne a szerviztől egy „nem javítható” munkalapra, és az, hogy a vásárlót, ha sikerült egy rossz szériát kifognia, szinte semmi nem védi.
A kikapcsoláson kívül a hibák a mai napig fent állnak, a telefon nem használható így. A fiók mélyén hever, még fél év garanciával, használhatatlanul, mert belefááradtam az ügyintézésbe. Esetleg a Békéltető testülethez fordulhatnék még, de a Media Markt álláspontját ismerve (szükségük van a szerviztől egy olyan szervizlapra, ami a cserét lehetővé teszi) nem tettem, a szervizhez pedig nekem semmi közöm a folyamat során. Próbáltam még a gyártó elérhetőségeit megkeresni, de minden út a Telemax-hoz vezet, az Alcatelhez írt e-mail-em is náluk landolt.
Bármilyen tippet, ötletet meghallgatok, ami előre tudja ezt az ügyet vinni.
Köszönöm.
Zsuzsa
UPDATE dec. 4. 22:39
Happy end!
Jó reggelt!
Ígéretemhez híve jelenkezem a jó hírekkel. Hétfő este hívott a nyíregyházi Media Markt osztályvezetője, hogy vigyem be a telefont, visszaveszik, kérhetek levásárlást, vagy annak az árát vissza.
Tegnap bevittem, a pénzt kértem, hiszen vettem telefont már, nem kis meglepetést okozva ezzel az áruházban, de gond nélkül megkaptam az összeget. Nem tudok elég hálás lenni Önnek, és a blognak, és még egyszer nagyon köszönöm.
Zsuzsa
joska61 2014.11.26. 09:51:58
Atörökk 2014.11.26. 09:56:10
AtiSnatch 2014.11.26. 10:03:48
Atörökk 2014.11.26. 10:30:47
Vsikeledj rednense, metr ki leszel tilvat!
AtiSnatch 2014.11.26. 10:32:24
Kotit 2014.11.26. 10:34:39
Mellesleg valaki írhatna egy sztorit, ami a fogy.véd-nek köszönhetően zárult happy end-del...
Paeonia 2014.11.26. 10:40:53
www.alcatelonetouch.com/hu/vallalat/kapcsolatfelvetel.html
Média Marktban írtál már a vásárlók könyvébe?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.26. 10:47:56
"A Fogy.védelem tárja kezeit, neki nincs hatásköre intézkedni. "
Akkor a fasznak van? Nem kéne nekik valami jogkör?
"Az első perctől szembetűnt, hogy az okostelefon lehetőségeit NEM kihasználva (telefonálásra használom csak elég idős lévén)"
De akkor miért veszel okostelefont? Mert ha nem haszálod ki, akkor 1. indokolatlanul fizetsz sokat, 2. csak a hátrányait élvezed.
Paeonia 2014.11.26. 11:16:43
Pl. azért, amiért én is: ez a típus 2 SIM-kártyát kezel, nagy a kijelzője, (butatelefonból nem nagyon van ilyen), idősebbeknek és már nem túl jól látóknak pont megfelelne, belépő szintű okostelóként hirdették egyébként.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.26. 11:17:48
AtiSnatch 2014.11.26. 11:42:30
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.26. 11:56:09
@AtiSnatch: Ne tudom hogy mit mond
Paeonia 2014.11.26. 12:05:09
És nem szeretnék nagymama-telefonnal szaladgálni, na. Vannak ilyen esztétikai szempontok is.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.26. 12:08:01
És honnan tudod, hogy a postoló mihez van közelebb? :D
Der Sün!! 2014.11.26. 12:14:36
A poszt toló az idegbajhoz van közelebb!
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.26. 12:23:06
Esztétika vay divat?
Voltak ezek a bazi nagy tégla méretű és alakú mobilok. Kurva divatos volt, de cseppet sem esztétikus.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.26. 12:27:40
@atpijkamo: De exhibicionistáknak fasza vót akkó'
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.26. 12:27:50
Bazmeg, ott állnak fenn a szekrény tetején a hibák, mint Katharine Hepburnnél az Oscar szobrocskák.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.26. 12:31:28
ColT · http://kilatas.great-site.net 2014.11.26. 12:34:41
"Vajon mér vesz valaki harmincezerér okostelót,"
!!!!!!!!!!!!
Ennyi :S
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2014.11.26. 12:35:33
ptspts 2014.11.26. 12:38:25
Manyecska 2014.11.26. 12:57:17
Der Sün!! 2014.11.26. 13:48:13
Mi ez a visszaváltozás?
Black Bride 2014.11.26. 16:06:34
telkoe 2014.11.26. 16:16:10
www.tescomobile.hu/K%C3%A9sz%C3%BCl%C3%A9kek/Samsung/E1182%20Juniper
Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2014.11.26. 16:25:53
Azért, hogy ON is legyek: sajnálom a telefontulajdonost! Nagyon!
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2014.11.26. 16:31:17
Kulcsszavak:
Jelentős kényelmetlenség, elállás, vételár vissza 15 napon belül.
Erről jegyzőkönyv. (Minden kulcsszó benn kell legyen.
Ha nincs jegyzőkönyv, vásárlók könyve, ugyanez leír.
A fogyasztóvédelemnek a kurvannya, mert az ő dolguk ezt megírni a szivatott ügyfélnek.
MM-ban nincs gondolkodás, nincs szerviz, nincs bevizsgálás. Azonnal intézkedés van, különben megy a tértis levél, aztán a fizetési meghagyás, hinnye!
Aureliano Buendía 2014.11.26. 18:08:41
Amúgy vásárlók könyve, békéltető testület.
ancsika 2014.11.26. 20:43:07
kérjük a következőt
sunabajnok 2014.11.26. 20:46:59
Tanács nincs. Legközelebb Te is úgy vegyél telefont, ahogy én. NEM LEHET A TELEMAX A SZERVÍZ! Így vettem Nokiát, és lassan két éve tart a szerelem.
Csimpi csumpi 2014.11.27. 08:58:40
Black Bride 2014.11.28. 15:49:14
Black Bride 2014.11.28. 15:52:38
Aureliano Buendía 2014.11.28. 19:49:33
De lassan kidobhatnád a közhelygyűjteményed, mert egy ideig még szórakoztató is, de lassan nem veled, hanem rajtad kell nevetni:)
dr.zsírvágó 2014.11.29. 20:51:04
telkoe 2014.12.01. 14:39:34