Tékozló Homár

A rekeszem nem, nem adooooom!

2014.07.10. 15:04 | Homár Hilda | 402 komment

lidl-fashion_1659823i.jpg

Nyomdász és barátai egy rekesz sörrel készültek az estére, amit a Lindből akartak beszerezni. A diszkont adta a sört meg az üveget, de a rekeszt az istenért se. Nyomdász kiakadt. (Nem értem mi baja. Végül is az is lehetne, hogy az üveget se kapja meg, aztán vihetné haza hasban a Beert.)

Sziasztok Homárok!
A minap elhatároztuk a helyi Lidl mellett elhaladva,hogy beugrunk,veszünk egy rekesz sört..Olcsó,3%-os..99ft-sebaj,a cukros üdítő helyett jó lesz.
Pénztárhoz érve jött a meglepetés: A sört vehetjük/ vihetjük,az üveget is...a rekesz NEM eladó! De van kint az eladótérben vagy harminc~egynéhány! Egyiket sem. Vissza sem veszik. Nem baj,majd másik multiba visszük vissza! Akkor sem.
Nem volt kedvünk húsz sörrel a hónunk alatt távozni,hagytuk az egészet. Megjegyzem, minden multinál lehet venni rekeszt is egy ötszázasért-kivéve a Lidl. Ciki!
Üdv.: nyomdasz

Bírság a Wizz Airnek, kártalanítás az utasoknak

2014.07.10. 08:15 | Homár Hilda | 118 komment

Levélírónk ritka kitartó, öntudatos fogyasztóvédelmi bozótharcos, aki nem vette be, hogy a 4 órás késés meg az többi kellemetlenség miatt csak 30 €  kártalanítás jár nekik. Gigaposzt, lehet ugrani benne, de érdemes végigolvasni is. A leíró rész elég plasztikus, a Wizz Air levelezés mókás elemeket is tartalmaz, de akár mintául is szolgálhat, a felügyeleti határozatot pedig nyilván minden valaha semmibevett Homár nagy kéjjel fogja olvassa. De az igazán fontos részek a felügyeleti levél indoklásában vannak olyan megdöbbentő részletekkel, minthogy a 187 utasból mindössze 5 tett panaszt, és ennek kapcsán 1 (azaz egy!) esetben fizettek ki 7130 Ft kártalanítást. 

Türelmetlenebbeknek a végét is elspoilerezem: majd egy évbe telt, de végül a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség 500 000 Ft bírságot szabott ki a Wizz Airre, és határidőn belüli, érdemi válaszadásra illetve a személyenként és utanként járó 250 eurós kártérítés megfizetésére kötelezte a légitársaságot. Tisztelettel szalutálunk Naiv Apukának, azért pedig külön köszönet, hogy a sorstársakra is gondol.

Kedves Homár

Az alábbi történettel tudnám színesíteni amúgy sem fekete-fehér blogotokat:

Első rész
A Késés / Budapest-London Luton

Naiv Család (két felnőtt és egy 3 éves kislány) május végén pihenni szeretett volna Londonban. Az utazáshoz a WizzAir menetrendszerinti járatát választották. Naiv Család először repült kisgyerekkel, így biztos, ami biztos alapon, 2 órával a kiírt indulás előtt tiszteletét tette a reptéren. Becsekkoláskor érte az első hideg zuhany őket: előreláthatóan 2 órát csúszik a gép indulása. Ugye ez önmagában nem nagy szó, de egy háromévessel már erősen kihívásos. Egy órával később jött a második hidegzuhany: még mindig 2 órát prognosztizál az utastájékoztató… majd egy órával később is. Szerencsére Naivka jól viselte a várakozást, bár 12 órája ébren volt már.

Olvasson tovább!

Ticket Express matekpélda

2014.07.09. 16:06 | Homár Hilda | 172 komment

ticketexpress.jpgMarci számol, de szerintünk rosszul. (És nemcsak azért, mert, ha 21 800 ft 2 db jegy, akkor 1 db nem kerülhetett 10 990-be.) Hanem, mert fesztiváloknál bevett dolog, hogy minél előbb vesz valaki jegyt, annál olcsóbb, de ez a kedvezmény a jegy árára vonatkozik, tök független a jegy vásárlásának/átvételének módjától és annak költségétől. Az inkább fura, hogy a második, önsanyargató próbavásárlásnál miért lett hirtelen ingyenes a személyes átvétel, amikor a Ticket Express honlapja szerint ennek az ára 1800 huf és kész. Azért bízunk benne, Marci végül nem ezen mérgelődött a Pannónián, hanem önfeledten ördögvillázott a metálsátorban vagy csapatta valahol máshol. 

Tisztelt Homár!

A Pannónia Fesztiválra elsők között vásároltam meg két "kedvezményes" bérletet 2 x 10.990 Ft-ért. Pontosabban vásároltam volna kedvezményesen, ha a TEX nem számol fel +1.800 Ft-ot a SZEMÉLYES átvételért. Akkor gondoltam, ennyi az annyi egye fene.

Kíváncsiságból csináltam egy próbavásárlást később, és - mi meglepő - az átvételi díj most már 0 Ft! Persze a jegy 12.990. Na most akkor hogy is van ez a "kedvezményes" jegy? Persze így is jobban jártam, mert "spóroltam" 2.200 Ft-ot, de valójában 4.000-et kellett volna!

Marci

E-mail az első vásárlásról:

KÉZBESÍTÉS/ÁTVÉTEL MÓDJAI

Személyes átvétel - Bálna: 1.800,00 FT
ÖSSZEFOGLALÁS
Jegyek száma : 2
Jegyek összértéke : 21.800,00 FT
Szállítás díja/Átvételi díj: 1.800,00 FT
--------------------------------------------------------------------------------
Total in FT: 23.600,00 FT
--------------------------------------------------------------------------------
És a mostani vásárlás:
KÉZBESÍTÉS/ÁTVÉTEL MÓDJAI

Személyes átvétel- Dalszínház+WestEnd+Syma Csarnok+ Bálna: 0,00 FT
ÖSSZEFOGLALÁS
Jegyek száma : 2
Jegyek összértéke : 25.800,00 FT
Szállítás díja/Átvételi díj: 0,00 FT
--------------------------------------------------------------------------------
Total in FT: 25.800,00 FT
--------------------------------------------------------------------------------

Zsebre dolgozó kalauzok a lajosmizsei vonalon?

2014.07.09. 09:03 | Homár Hilda | 149 komment
Lajosmizse_vasútállomás.JPG
Olvasónk nem is leplezi azt a benne feszülő irigységgel vegyes gyűlöletet, amit a Lajosmizsétől a Nyugatiig megfigyelt események keltettek benne. Nagyon kiváncsiak lennénk a kalauz és a MÁV verziójára is, de a vasúttársaság sajnos egyenlőre nem reagált egyik levelünkre sem. 

Kedves Tékozló!

Már régóta bosszant a téma, de csak most jutottam el, hogy a panaszomat nyilvánossá tegyem. Ez a korrupt kallerek esete a Lajosmizse-Nyugati vonalon. Nem újkeletű a probléma, régebben többet jártam ezen a vonalon, akkor még diákjeggyel illetve bérlettel, ismerem a viszonyokat.

Tegnap felmentem kis fővárosunkba vonattal, mert pont a Nyugati környékén akadt dolgom. Nem gyorsvonat, igaz, 73 km kettő óra alatt sikerül, de busszal korábban haza kellett volna indulni, így ezt a közlekedési módot választottam.

Olvasson tovább!

Húsos datolya Kalifáéktól EBÉD KÖZBEN NE NÉZD MEG!

2014.07.08. 15:02 | Homár Hilda | 175 komment

unnamed (1).jpg

Ez az az eset, amikor egy (pláne két) kép többet mond száz szónál. (Szerintem ettől még nem kell lemondani a Kalifa termékekről, mert kajánál az ilyesmi előfordulhat, de tényleg elég undi.)

Csak egy jó tanács: ne egyetek Kalifa datolyát, ha nem szeretnétek valami fajta kis észak-afrikai férget. Én innentől hanyagolom a márkát. Kb. a fele ilyen volt, de csak ebben találtam szerencsére egy új kis barátot, igaz egy csomót átnézés nélkül kidobtam.

Gy.

Olvasson tovább!

Vízálló a telefon, csak épp nem állja a vizet

2014.07.08. 09:01 | Homár Hilda | 198 komment

Lehet, hogy a Sony Xperia Z2 csak a csapvizet bírja a strandon lévő klóros vizet nem? Vagy azt is csak a reklámban? Elkeseredett fogyasztónk példánya legalábbis úgy tűnik, kipurcant 10 perc medencés fotózkodástól, pedig az Xperia Z2 elvileg "1,5 méter mélyen édesvízben védett 30 percig az IP58 szabványnak megfelelően", legalább is a hivatalos leírás szerint. A Sony szakvélemény a telefonban "ismeretlen eredetű folyadék nyomait" találta, de tesztjük szerint nem szivárog be a készülékbe semmi, így csak külön pénzért javítják. A biztosító (ACE) meg a víztől tönkrement telefonra azért nem fizet, figyelem! mert az hivatalosan vízálló. Briliáns érvelés. Megpróbálunk utánajárni a dolognak az érintett cégeknél, olvasónknak addig is a megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőséget javasoljuk. (a poszt alján lévő Sony-levelezés alulról indul)

Tisztelt Tékozló Homár!

Szeretném leírni a "Vízálló, de valójában mégsem az" esetemet a Sony egyik termékével.

2014. június hónap elején a T-mobile szolgáltatótól vettem egy Sony Xperia Z2 vízállónak reklámozott telefont. Egy héttel a vásárlást követően én magam vittem strandon medencébe a telefont hogy víz alatt készítsek a barátokkal néhány fotót. A tájékoztatóban leírtak szerint körültekintően jártam el, leellenőriztem többször is hogy a két oldalsó fül biztosan zárva legyen. Erre még tanúim is vannak. A vízben tökéletesen működött, max 30 cm mélyen használtam kb 10 percig a készüléket, utána szárazra töröltem és letettem pihenni. Fél óra múlva visszamentem a telefonhoz és már láttam hogy az első és hátsó kamera is be van párásodva, újraindítás után pedig nem működött a képernyő.

Olvasson tovább!

Rendőrös kaland lett az elektromoskisautó-bérlésből a Margitszigeten

2014.07.07. 15:00 | Homár Hilda | 381 komment

Electroauto_longLVL48.jpg

Beülni végre a misztikus kisautóba, fütyörészve suhanni a zöldben, lazán kerülgetni a lődörgőket meg a gödröket, aztán beparkolni valamelyik fagyis elé - biztos Róberték is ilyesmi tervekkel vettek bérbe egy elektromos autót a Margitszigeten. Aztán jó hosszú Homár-levél lett a délutánból, méghozzá több okból is. Természetesen örömmel meghallgatjuk az érintett cég verzióját is!

Tisztelt Tékozló Homár!

Barátnőmmel ma a Margitszigeten jártunk, ahol kibéreltünk egy órára egy elektromos autót. Ez többszörösen is hiba volt.

Először is a jogosítványt zálogba elveszik a kocsikázás idejére. Furcsálltam ugyan, de belementem, mert ez bevett gyakorlat volt náluk. Később kiderült, hogy így kvázi jogosítvány nélkül vezettem (és a többi bérlő is) a jogosítványköteles járművet. (Igen, ezt nekem is tudnom kellett volna, na de talán nekik is.)

Olvasson tovább!

Újabb pórul járt OrangeWays utasok

2014.07.07. 09:28 | Homár Hilda | 216 komment

OV.png

Kiperkálták már az utat, erre
Törölték a járatukat.
Olcsó húsnak híg a leve,
OrangeWays, ne utazz vele.

Kapcsolódó Index-fórum itt.

(A csodálatos papírbusz-sablont a Papírportálról kölcsönöztük.)

Kedves Homár!

Sajnos mi is megjártuk az OrangeWays foglalással. Május 24-ére az Amszterdami járatukra foglaltunk, majd két nappal az utazás előtt jött egy e-mail arról, hogy törölték a járatot, és a legközelebb június 20-án induló járatukra adminisztrációs díj nélkül átfoglalhatunk!!! Háromszoros áron tudtunk jegyet venni egy másik MEGBÍZHATÓ társaságnál, az OW jegy árát a mai napon kaptuk vissza, miután személyesen bementem az irodának nem nevezhető kuplerájba. Arra hivatkozva, hogy megváltozott az utalási rendszerük nem voltak hajlandóak visszautalni a jegy árát, kénytelen voltam személyesen elmenni érte.

Olvasson tovább!

Semmi kis történet tojásokkal

2014.07.04. 18:44 | Homár Hilda | 489 komment

blogger-image-1387016529.jpg

Az alábbi levél egyik funkcióját már valószínűleg teljesítette: jót tett Gábor lelkének. A másik szerepe, hogy a kis közösségnek legyen mit szétoffolni a hétvégén. (krokodil innen)

Tisztelt CBA! 

A mai nap (2014. július 1. )gondoltam  vásárolok 20 db tojást.  Napi rutinfeladat. Betértem a CBA élelmiszer – Dunavirág   üzletükbe. (1131 Budapest XIII.kerület, Dunavirág utca 2.) A polcon szépen sorban álltak a 10 darabos tojások 450 Ft, 429 Ft, majd alatta 399 Ft-ért.  Kiválasztottam a 399 Ft –os polcon lévőt, majd a pénztárhoz mentem.

A pénztárnál 900 Ft-ot mutatott a pénztárgép. Jeleztem, hogy tévedés van ez a tojás 399 Ft. A pénztáros hölgy nagyon udvarias volt, hívta a menedzsert, én pedig visszamentem leellenőrizni, hogy biztosan nem én néztem-e félre, de nem  a tojás alatt 399 Ft volt kiírva másodjára is. Idáig teljesen szokványos történet, a pénztáros hölgy udvarias, én türelmes. Amikor megérkezett ERIKA a boltvezető menedzser helyettes grimaszolva.

Köszönni nem sikerült, amikor a pénztáros hölgy elmagyarázta neki, hogy mi a baj, szó nélkül sarkon fordult, és eltűnt a sorok között. Amikor visszatért szintén egy szó nélkül ledobta elém a 450 Ft-os címkét, amikor mondtam neki, hogy ez biztosan nem az mert ez egy másik polcon lévő tojáshoz volt kirakva( kétszer is ellenőriztem)  megrántotta a vállát és annyit mondott , hogy biztosan egymás mellett volt. Amikor megkérdeztem a vezetéknevét csak annyit mondott, hogy nem tartozik rám.

Kellemes élmény volt, hogy 20 db tojásért ( 100 Ft árkülönbségért) egy pokróc stílusú flegma nő meghazudtoljon , rángassa a vállát és belehazudjon a szemembe. És nem ez az első eset, ezen a helyen mindig fokozottan kell figyelni, hogy mit és mennyiért veszek, mert rendszeresek az ehhez hasonló átverések. Nem a 100 Ft a lényeg, mert elmentem máshova és vettem többért jobbat, hanem az a bánásmód, ahogy szemrebbenés nélkül hülyének néznek.

Ezt a levelet, és a történetet minden rendelkezésemre álló eszközzel terjeszteni fogom, közösségi média, fogyasztóvédelmi blogok, fogyasztóvédelem, mert szeretném, ha más nem járna hozzám hasonlóan pórul az üzletükben.

Előre kérem önöket, hogy a fölösleges, semmitmondó csak az ISO minősítés miatt írt válaszlevelektől kíméljenek meg, ha közben az érdemi változtatások elmaradnak.

Üdvözlettel, XXX Gábor

Kukucs! Kormányablak?

2014.07.04. 15:56 | Homár Hilda | 114 komment

kormanyablak_logo.jpg

Mai naiv ügyfelünk a Nagy Magyar Hivalat meglepetésekkel és kalandokkal teli útvesztőjén át próbál eljutni a hőn áhított személyigazolványig. Mindezt egy kormányablaknál/on/ban, ami elvileg nemcsak integrált meg kormányzati, hanem ügyfélszolgálat is egyben, de úgy tűnik ez utóbbi részt nem sikerült betuszkolni abba a marha nagy Váci úti Tescóba.

Kedves Homár!

Gondolom mások is nagyon örülnek, hogy kormányablak nyílt a Váci úti Tescóban. Én is így voltam ezzel, gondolva, hogy ügyeimet kényelmesen és gyorsan intézhetem. 7 hónapos kismama vagyok és van egy 2,5 éves eleven kisfiam, aki éjjel-nappal velem van, így igazán nem mindegy, hogy hány helyre kell elcipelnem magunkat és mennyit kell várakozni. Már kétszer jártam úgy, hogy bár 3-an voltak előttem, másfél órát kellett várni, de gondoltam sebaj, közben beugrunk majd a gyógyszertárba, stb. A mai eset viszont kiverte a biztosítékot nálam.

Olvasson tovább!
süti beállítások módosítása
Mobil