Összehangolt munka: 1 pénztáros rossz tanácsot ad, 17 kalauz ellenőriz, de nem szól, de a 18. egy irtózatos büntetéssel lecsap! A rosszul kiszámolt bünti, az elírt név, a rossz helyre küldött levél szinte már szóra sem érdemes.
Kedves Homár!
Egy GySEV-MÁV együttes gyöngyszemet szeretnék megosztani veled és az érdeklődőkkel.Levelezős hallgató vagyok Budapesten, Sopronban élek és dolgozok. Vizsgaidőszakok alkalmával heti kb. 4 alkalommal utazok a Sopron-Keleti szakaszon.
Már az első vizsgaidőszakban is kiderült, hogy nem a legjobb megoldás minden utazás alkalmával jegyért sorban állni hajnal 6kor, így megkérdeztem egy pénztárost van-e javaslata a problémára. Készséggel ajánlotta, hogy persze, van tanuló havi/félhavi bérlet, félhavi 8050 Ft, olcsóbb is, jobb is. Szuper, éltem vele 1., 2. vizsgaidőszakban gond nélkül utazgattam. Míg nem január 5-én megint beálltam a sorban, -Csókolom! Levelezős félhavi bérletet kérek Sopron-Keleti, jegypénztáros néni már készséggel nyomtatta is. Nagyszerű. Gondoltam a 15-én történt 5. felutazásomig.
GySEV szakaszon gond nélkül kezelték is, majd átszálltam Győrbe a RailJet-re. Kár volt. Kedves jegyellenőr, mint az évszázad fogását közölte a jó hírt, érvénytelen a bérlet, jogtalanul használtam, visszaéltem az okmánnyal. Nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek, fel se fogtam, hogy mi van.
Gyors google, üzletszabályzat, és valóban, csak nappalis és estis hallgatóknak lehet bérletet váltani, mivel a kedvezmény itt 90% és nem 50. Nice, nem sejtettem, hogy nagy baj lesz, elvégre már 5-ik alkalommal megyek fel. Minden fel és le úton 2-2 ellenőr ellenőriz (egy MÁV-os, egy GySEV-es) így összesen csak ezt a bérletet már 17 ellenőr átengedte, meg ugye a kedves jegypénztáros. Kalauz gyorsan kalkulál, meg is van a végösszeg 81.080 Ft. Mennyi????? A pótdíj a következőkből áll: 8.000 Ft bünti + minden napra a diákomtól függetlenül menettérti teljes árú Pest-Győr távra. Köpni-nyelni nem tudtam, kalauz elment, én még próbáltam feldolgozni a történteket, illetve az utastársak szúrós-kérdő tekintetét, akik érdeklődően követték a kalauz nagy kapásának történéseit.
Hazamentem, számolgatok, eltekintve attól-hogy jogos vagy nem jogos az, hogy buta utasként hallgattam a jegypénztárosra, ezért megbírságoltak - a számok sem stimmelnek. Innen már csak az események sorát vázolnám.
1. 1. Bírság 81.080 Ft, január 15. Még aznap panasz levél MÁV-nak emailen.2. 2.. Január 26. Köszönjük megkeresését, 90 nap múlva válaszolunk rá, válasz email.
3. 3. Január 26. Apa hív, ismerek-e Ács Barbarát, mert jött neki egy ajánlott a MÁV-tól, melyben tájékoztatják, hogy 60.920 Ft-ot kell fizetni. (Levelet csatoltam, förtelem, tele hibával, és 5 helyen írták el a nevem.)
4. 4. Január 26 levél MÁV-nak. Fizesse be Barbara a bírságot, a panaszomat intézzék inkább. Még aznap válasz: kivizsgálás folyamatban, ez csak számügyi ellenőrzés volt, sajnálják, hogy nem tudják leírni a nevem, többiről majd tájékoztatnak. (Mert hogy van egy külön ember, aki számolni tud, csak olvasni nem, így a számolást ő végzi HEHE)
5. 5. Várok türelemmel, február 27. hivatalos válasz: elutasítanak, mert a pénztáros nem ismerte el hibáját (pedig azt gondoltam, hogy majd sorba áll a pofonért). A 17 ellenőrről semmi hír, pedig a bírság számítási módja szerint minden nappal nyertem volna 5.000 Ft-ot, ha hamarabb bírságolnak meg. Fizessek most 8.000 Ft-ot, a többiből meg majd egyeztetünk lehetséges kedvezmény/részletfizetés, ha együttműködök.
6. 6. Válaszlevél MÁV-nak, melyben köszönöm a nagyszerű „ügyintézést”, üdvözlöm a 18 kollégát, aki 60 ezer Forinttal megkárosított, és fordulok feljebbviteli szervekhez.
A dolog pikantériája az, hogy tegnap hazafelé, immáron jeggyel utazva fültanúja voltam ismét egy túlbuzgó jegyellenőr akciójának, mely során ő is tetten ért egy bérlettel utazó levelezős hallgatót, aki ugyan csak 2 napja használja (Mázli, hogy nem 10 múlva kap napi +5000 Ft-os bírságot), de szintén jogtalanul, szintén jegypénztáros ajánlásával. A kalauz úgy beszélt szerencsétlennel, mint a ronggyal, és hangosan, pökhendien számolgatta, hogy mennyibe fog fájni a szabálysértése.
Innen üzenem a jegypénztárosoknak, hogy forgatgassák az Üzletszabályzatot, és verem a fejem a falba, hogy Call Centeres létemre bedőltem egy személyesen, igazolhatatlan módon elhangzott túl jól csengő ajánlatnak. Soha többet.
Köszönöm, ha megjeleníted!
Szép Napot!T.
Az utolsó 100 komment: