Az éjszaka közepén egy idegen városban szállás nélkül állni a családdal mennyire jó lehet! Az élményt talán csak azzal lehet tovább fokozni, ha utána hónapokig kell erről levelezni a kompenzálás miatt.
Kedves Homár!
A történetemnek ezt a címet adhatnám: Az országot keresztülautózva, későn este érkezve zárt ajtókra és kikapcsolt telefonokra vágyik? - Foglaljon szobát a Szallas.hu-n!
A kellemetlen tapasztalatom krónikája a mellékelt levelezésben követhető nyomon, a történtek leírása az első levélben. A Szallas.hu válaszolt ugyan a panaszomra, de mindvégig hárította a felelősségét. Érdemi válasz, esetleg korrekt kártalanítás az eltelt másfél hónap alatt fel sem merült. És most nem a nagyvonalúság felé hajló kártalanításra gondolok, amely hatására olyan érzése lehetne az embernek, hogy az adott cég figyel az ügyfelekre, szeretné, ha a szolgáltatásukat máskor is igénybe venné az ember, esetleg jó hírét keltené az ismerősei körében, vagy ehhez hasonló fórumokon.
A konklúzióim az alábbiak:
a) ne foglalkozz kicsi és olcsó szálláshelyekkel, ott úgyis azt kapod, amit fizettél: szinte semmit
b) lépj kapcsolatba közvetlenül a szálláshellyel, de ha nem szimpatikusak (pl. nem képesek kártyaterminált használni), akkor lépj túl rajta, keress másik helyet
c) használd a Szallas.hu-t csak tájékozódásra, de a szállást ne rajtuk keresztül foglald; ők így azt kapják jutalékként, amiért megdolgoztak, ill. felelősséget vállaltak: semmit
----------------------------------------------------- 2015. április 28. 22:27
Tisztelt Szallas.hu!
A múlt héten szállást foglaltam az Önök internetes felületén keresztül (foglalás azonosító: XXXXX). A szálláshelyre meg is érkeztem ápr. 24-én kb. 22:35-kor, amely megfelel a foglaláskor email-ben, a rendszerük által megadott érkezési időnek (14:00 - 23:00). A szálláshelyen azonban senkit nem találtam, és a bejáratnál kifüggesztett két telefonszám egyike sem felelt. A többszöri telefonálási kísérlet, hangos zörgetés a panzió kapuján kb. 15-20 percet vett igénybe, de végül feladtam. Így este 11 óra körül, kb. 400 km autózás után voltam kénytelen szállást keresni családommal Mosonmagyaróváron.
Tájékoztatom Önöket arról, hogy az utazásom nem hiúsult meg, amit az eredeti foglalásom időszakára szóló, másik szálláshelytől származó számlával is tudok igazolni. A lemondási feltételek szerint "az érkezési nap előtti első naptól, illetve meg nem jelenés esetén egy vendégéjszakányi a kötbér" jár a
szállásadónak. Tisztelettel kérdezem: A fentihez hasonló esetben, amikor egyértelműen a szállást kiadó hibájából nem tudja a vendég a lefoglalt és visszaigazolt szállást igénybe venni, milyen mértékig kötelezhető a szállásadó a vendég kártalanítására és az milyen módon érvényesíthető?Ezzel kapcsolatban az OFE honlapján az alábbi információkat találtam: "Ha az utazás megkezdését követően az utazásszervező a vállalt szolgáltatás jelentős részét nem tudja teljesíteni, köteles azokat más megfelelő, hasonló értékű részszolgáltatással pótolni. Ha ennek értéke a nem teljesített szolgáltatás értékét meghaladja, a költségkülönbözet az utasra nem hárítható át." Ennek értelmében a gondatlan szállásadótól jogosan követelhetem az eredeti foglalás és a szükséghelyzetben igénybe vett szállás költségének különbözetét. Hasonló elvet fogalmaz meg a Szallas.hu ASZF 6.8 pontja is.
Mr. X.
------------------------------------------------------------ ---------------- 2015.04.29. 15:02
Tisztelt Uram!
Köszönjük visszajelzését. Nagyon sajnáljuk a kellemetlenségeket. Kérem, hogy jelezze üzenetét továbbíthatjuk e a szálláshely részére, így kikérve a másik fél véleményét is, továbbá kérem jelezze milyen különbözettel tudott másik szálláshely foglalást intézni. Bízom benne, hogy visszajelzését követően megfelelő megoldást tudunk küldeni Önnek.
Várjuk válaszát.
Szilvia
------------------------------------------------------------ ---------------- 2015. április 29. 22:39
Kedves Szilvia:
Köszönöm a levelét. Annyi megjegyzésem lenne, hogy magam nem a véleményemet fogalmaztam meg, hanem a tényeket írtam le. Talán szerencsésebb lenne a levelem továbbítása nélkül megkérdezni a szállás tulajdonosát a foglalásomról. De ha azt találják megfelelő megoldásnak, természetesen továbbíthatják a levelem.
A Hotel Corvinában, XXXXX Ft-ért sikerült szállást foglalnom 3+2 helyett 2+2 ágyas szobában. Továbbá szombaton reggel költöznünk kellett egy másik szobába, a szállodán belül. Tehát nem is a különbözetről szól ez a történet, hanem a kellemetlenségről, ill. a másik fél gondatlanságáról, talán a tisztességes üzleti magatartás hiányáról is.
A teljességhez tartozik, hogy a visszaigazoló email-ben szereplő XXXXX számot névtelenül hívtam 04.23-án 7:40-kor azért, hogy választ kapjak a foglaláskor is feltett kérdésemre: bankkártyával tudok-e fizetni. Ugyanezt a számot (ami szálláshely bejáratánál is ki volt írva) próbáltam hívni 04.24-én még 4 alkalommal 22:32 és 22:39 között. Erről a számról keresett a szállás tulajdonosa is 23:32-kor, de sajnálkozáson több re nem futotta tőle, és ekkor már a Corvinában voltam.
Amit várok az ügy rendezéseként:
a) a szállásköltség különbözetének megtérítése
b) a tapasztalatom publikálásának lehetősége a Szallas.hu-nMr. X.
------------------------------
------------------------------ ---------------- 2015.05.08. 10:37
Tisztelt Uram!
Köszönjük levelét. A szálláshely érdemi választ ezidáig nem küldött részünkre panaszát illetően. Jeleztük feléjük ismételten, hogy küldjék meg álláspontjukat. Türelmét köszönjük.
------------------------------
------------------------------ ---------------- 2015.05.12. 8:21
Tisztelt Uram!
Köszönjük eddigi türelmét. A lentiekben küldöm a szálláshely visszajelzését, amiben sajnos a rá
vonatkozó kártalanításra nem tér ki, így ezzel kapcsolatos jelzést tettem még a szálláshely felé. Ön a szálláshellyel szerződik foglalás esetén, így a kártalanítás a szálláshely feladata. Az értékelés lehetőségével kapcsolatban már lépéseket tettem, melyet informatikusaink hamarosan lehetővé tesznek.
Amint választ kaptunk a szállástól azonnal jelentkezünk.
---------- Továbbított levél ----------
Feladó: XXXXX Panzió
Dátum: 2015. május 11. 14:16
Tárgy: Re: panaszbejelentés (foglalás azonosító: XXXXX)
Címzett: "Szallas.hu" <szallas@szallas.hu>
Kedves Szilvia !
Sajnálom hogy a vendég véleménye ilyen rossz .De azért nem egészen úgy volt ahogy leírta. 22 :40 körül telefonált én kicsivel később vettem észre 23 óra körül. Sajnos levolt halkítva a telefonom és ezért nem vettem észre korábban de rögtön hívtam akkor nagyon felháborodva beszélt mondtam neki hogy az apartman rendelkezésükre áll de akkor már hallani sem akart róla hogy visszajöjjenek .Igaz hogy írta hogy az esti órákba érkeznek de azt nem gondoltam ,hogy éjszaka jönnek sajnos elaludtam. Sajnálom így történt.------------------------------
------------------------------ ---------------- 2015. május 11. 20:23
Kedves Szilvia:
Türelmetlenül várom a fejleményeket a panaszommal kapcsolatban. Tisztelettel javaslom, szíveskedjenek saját maguknak szabni egy határidőt a panaszom körülményeinek tisztázására - ha ilyen nem lenne a szabályzatukban. Én Önökkel kötöttem szerződést, a kártalanítást is Önöktől várom, és az, hogy miért nem tudják felvenni a kapcsolatot az Önökkel szerződött szállastulajdonossal, az számomra teljesen irreleváns.
A tisztességtelen, vagy gondatlan szállástulajdonosok kiszűrése bizony erőforrásokat igényel, ezt Önök látszólag megspórolták - az én káromra. A kívánatos üzleti gyakorlat az Önök részéről ilyen helyzetben az lenne, hogy gyorsan, az ügyfél megelégedésére lezárják a panaszát.
Mielőbbi érdemi válaszukat előre is köszönöm.
------------------------------
------------------------------ ---------------- 2015.05.12. 14:55
Tisztelt Uram!
A lentiekben küldöm az értékeléshez szükséges linket, melyen meg tudja írni véleményét a szálláshelyről: http://szallas.hu/ertekeles/
XXXXX A különbözet megfizetésével kapcsolatban még a szálláshely visszajelzését várjuk.
Türelmét köszönjük.
------------------------------------------------------------ ----------------
2015. május 12. 21:12Kedves Szilvia:
Köszönöm, hogy továbbította szállástulajdonos levelét. Sajnos az abban leírtak elég messze állnak az igazságtól. Annak eldöntésében, hogy melyik félnek lehet igaza az időzítés kulcsfontosságú: mikor hívtam a panzió két számát (zárt ajtókat találva természetesen azonnal), ill. mikor hívott vissza engem a panziós hölgy. Ezért megkértem a telefonszámom részletes listáját a mobilszolgáltatótól, amelyet 5-7 munkanapon belül fogok megkapni és készséggel továbbítok majd Önöknek. A panziós hölgy is hasonlóképpen járhat el azt bizonyítandó, hogy ő mikor hívott engem, ha óhajtja.
Az sem felel meg a valóságnak, hogy "nagyon felháborodva beszéltem" vele, higgadt hangon annyit mondtam neki, hogy ez egy olyan helyzet, amiben nem nekem kell elnézést kérnem. Emlékeim szerint az fel sem merült - az ő részéről sem - , hogy a városból visszamenjünk a tópartra, hiszen akkor már Corvina egyik szobájában voltunk.
Hadd jegyezzem meg, hogy nem igazán tartom tisztességesnek a Szallas.hu azon eljárását, miszerint "a Partner üzleti magatartásáért a Szolgáltató felelősséget nem vállal". Akkor mit csinál egyáltalán amjutalék fejében? És még egy kérdés: A Felhasználási feltételek I/7. pontja "a Szolgáltató és a
Felhasználó között létrejövő szerződés"-t említ, az mikor jön létre?A értékelő linket köszönöm, a lehetőséggel az ügy lezártával fogok élni.
------------------------------
------------------------------ ---------------- 2015.05.13. 14:07
Kedves Uram!
Köszönöm türelmét. Abban valóban igaza van hogy távolról igazságot szolgáltatni nehéz, illetve arról sincs tudomásunk, hogy Önök korábban pontosan mit egyeztettek, mikor fognak a szálláshelyre érkezni. Ahogy néztem a szálláshelyen valóban fel van tüntetve hogy akár 23.00-ig is tud vendéget fogadni, de mivel a szállás nem egy hotel vagy panzió ahol 24 órás portaszolgálat áll rendelkezésére a vendégeknek, egy késői érkezést mindenképpen érdemes előre jelezni a hasonló kellemetlenségek elkerülésének érdekében.
Amennyiben ténylegesen tudja igazolni, hogy a szálláshely nem mond igazat a visszahívást illetően természetesen konkrétumokkal tudjuk ismét megkeresni partnerünket.
Szerződés a szálláshely és vendég tekintetében akkor jön létre mikor a foglalás sikeressé válik. Természetesen ahogy írtuk is Önnek igyekszünk valamilyen megoldást találni a kellemetlenség kompenzálására, ehhez kérnénk szíves türelmét míg partnerünkkel is tudunk ez ügyben egyeztetni miután megbizonyosodott arról, hogy a visszahívás pontosan mikor is érkezett partnerünktől.
------------------------------
------------------------------ ----------------
2015. május 14. 21:Kedves Orsolya:
Köszönöm a levelét. Egy megjegyzés és egy kérés: A mobilszolgáltatómtól megkért híváslista csak az általam kezdeményezett hívásokat fogja tartalmazni, vagyis azt, hogy én mikor hívtam a panziót. A
szálláshely tulajdonosa is hasonlóképpen járhat el azt bizonyítandó, hogy nem az érkezésünk után kb. egy órával hívott engem vissza (ezt állítom én). Ha ezzel a lehetőséggel nem kíván él, az is egyfajta - indirekt - bizonyíték arra, hogy nem állít igazat azzal, hogy "23 óra körül" hívott.A kérdésem az ÁSZF VI/6.6. pontjával kapcsolatos, amelyben az áll: "A Megrendelő sem az Adminisztrációs Felületen, sem a Szolgáltató rendszerén keresztüli kommunikációjában, sem egyéb úton nem adhat meg olyan adatokat, információkat, és elérhetőségeket (telefonszám, email cím, webcímek, linkek, stb.), amelyek a vele való kapcsolatfelvételre alkalmasak, továbbá más módon sem ösztönözheti a Vendéget (Felhasználót) a vele történő közvetlen kapcsolatfelvételre." A Szallas.hu visszaigazoló email-je ennek ellenére tartalmazta a szálláshely telefonszámát! Ha ezt a szálláshely adta meg, úgy
szerződést szegett, ha a Szallas.hu küldte ezt az üzenetet, akkor én semmilyen kapcsolatba nem kerültem a szálláshellyel, így köztünk szerződés sem igazán jöhetett létre. A képet az csak tovább színesíti, hogy a Szallas.hu később arra hivatkozik, hogy miért nem értesítettem a szálláshelyet, az egyébként előre megadott érkezési időn belüli, bár kétségtelen késői érkezésemről - azon az elérhetőségen, amit nem is tudhatok. Kérem szíveskedjék ezt az ellentmondást feloldani. Biztosan én
értek félre valamit.------------------------------
------------------------------ ---------------- 2015.05.15. 13:33
Kedves Uram!
Köszönöm válaszát! Szerződési feltételeinkből bemásolt rész arra vonatkozik, amíg a vendég foglalása nem sikeres. Ahogy a szállásadó visszaigazolja a foglalást a foglalás aktív lesz és rendszerünk automatikusan kiküldi a vendégnek és a szállásadónak egymás elérhetőségeit. Mindezt a további
felmerülő kérdések közvetlen egyeztetése miatt küldjük el. További kérdés esetén készséggel állunk rendelkezésére.------------------------------
------------------------------ ---------------- 2015. május 22. 22:00
Kedves Orsolya:
Ígéretemhez híven mellékelten küldöm a mobilszolgáltatóm részletes híváslistájának egy oldalát. Abban sajnos csak egyetlen releváns hívás szerepel, az, amikor megvártam az üzenetrögzítő sípolását is. Azonban az eset szempontjából nem is próbálkozások száma, hanem a hívás ideje a fontos, 22:33, ami megfelel mind az általam korábban leírtaknak, mind a szállásra érkezés intervallumának (14:00 - 23:00).
Utóbbi levelükre csak annyit szeretnék reagálni, hogy ha a rendszerük így működik, akkor a panziós hölgy rendelkezésére állt a telefonszámom akkor, mikor úgy döntött, hogy az érvényes foglalás ellenére nem fogadja a vendégeit, inkább nyugovóra tér.
Ismételten javaslom,hogy a panziós hölgy is járjon el hasonlóan a saját hívásaival kapcsolatban annak alátámasztására, hogy ő mikor hívott engem vissza. Úgy vélem, hogy az én korábbi állításom a Mosonmagyaróvárra érkezésünk időpontjáról a csatolt dokumentummal bizonyítást nyert. Ne feledjük azt sem, hogy az eset résztvevője volt a feleségem is (aki tényleges üzenetet is hagyott az egyik hívott szám rögzítőjén!), így jelenleg egy dokumentum és két állítás áll szemben egy állítással.
Egyébként továbbra is igen furcsán érzem magam amiatt, hogy én, károsultként próbálom az igazamat bizonygatni már hetek óta egy olyan ügyben, ami a másik fél gondatlansága miatt történt.
------------------------------
------------------------------ ---------------- 2015. június 11. 23:45
Kedves Homár ...
------------------------------------------------------------ ----------------
Az utolsó 100 komment: