Vagy a helyzet az, aminek látszik, és a Volán Eger felé járó alvállakozója szerint elég kiírni, hogy van wifi, aztán legfeljebb nincs, vagy Benjamin választ különösen szerencsétlenül buszjáratokat. A rendszeresen arra utazók tapasztalatait várjuk szeretettel. A Volánbusznak a válaszért azért jár a pacsi. Most már csak azt kéne elérniük, hogy történjen is valami az ügyben.
Kedves Tékozló Homár!
A Volánbusz megtévesztó utastájékoztatása miatt írok a wifi-szolgáltatással kapcsolatban, amin az első panaszom után a válaszukban leírtakkal ellentétben nem változtattak. Nem írnám le kétszer az esetet, bemásolom a levelezést a Volánbusszal:
Az én 1. panaszom:
Tisztelt Volánbusz Zrt!
Egy sajnálatos esettel kapcsolatban vagyok kénytelen panasszal fordulni Önök felé.
Tegnap, 2015. április 24-én utaztam a Budapestről Egerbe 20:15 időpontban induló autóbuszjáratukkal. Ez egy "emelt szintű" szolgáltatást nyújtó járat, így kiegészítő jegyet szükséges váltani az utazáshoz. A Volán Hivatalos Menetrend Online weboldalán a fogyasztók felé az autóbuszjárat wifi-szolgáltatást is nyújtó járatként van megjelölve. Ezzel ellentétben az autóbuszon sehol sem volt fogható az internet (telefonkészülékemmel végigmentem a teljes járművön, sehol sem jelzett elérhető wifi-hálózatot).
Ezzel Önök megtévesztő tájékoztatást adtak az utasok felé a Volán Hivatalos Menetrend Online weblapján, amely véleményem szerint súlyos fogyasztóvédelmi aggályokat vet fel az esettel kapcsolatban.
Emellett ráadásul az autóbuszon is egy "emelt szintű" szolgáltatást nyújtó járathoz méltatlan állapotok voltak. A szék, ahova először leülni szándékoztam, egy rágógumival volt beszennyezve, majd egy sorral hátrébb próbálkozva már le tudtam ülni. Ezután láttam, hogy a két ablaküveg közt a szék mellett elhelyezkedő tartóoszlop burkolata helyenként hiányzik. Később a szellőzőt próbáltam használni az ülésem fölött, de ez is szét volt esve, meg volt rongálódva, egész egyszerűen hiányzott a rögzítése, az útviszonyok függvényében mozgott, ezzel hangos zörgést kifejtve. Az ülés huzatán fellelhető lyukak és foltok szintén méltatlanok egy "emelt szintű" szolgáltatást nyújtó feláras járathoz. (Ezek az ülőhelyek az autóbusz végétől kezdve a számolást, a 2. és 3. sorban helyezkedtek el.)
Ezek után úgy gondolom, hogy jogosan merül fel a kérdés, hogy ilyen állapotokért szükséges kiegészítő felárat fizetni? Mindezt ráadásul úgy, hogy az autóbuszon még a Volán Hivatalos Menetrend Online weboldalán meghirdetett szolgáltatás sem érhető el, amely még akkor is súlyos fogyasztóvédelmi aggályokat vetne fel, ha ez a járat nem "emelt szintűként" lenne meghirdetve. Önök szerint ez megfelelő tájékoztatás és bánásmód az utasok felé?
Kérem az eset kivizsgálását és a megfelelő intézkedések meghozatalát.
Várom mihamarabbi válaszukat.
Tisztelettel:
Cs. Benjámin
A Volánbusz válasza:Tisztelt Cs. Benjámin!
Köszönjük, hogy bejelentésével hozzánk fordult, mivel társaságunk számára fontos, hogy utasaink megelégedéssel vegyék igénybe járatainkat. Őszintén sajnáljuk, hogy szolgáltatásunkkal kapcsolatban kellemetlen tapasztalatban volt része, amelyért szíves elnézését kérjük.
A bejelentésében jelzett járatot alvállalkozónk üzemelteti, aki észrevételével kapcsolatban az alábbi tájékoztatást adta.
Az említett autóbuszvonal feladatára rendszeresített autóbuszok felújítás alatt állnak, ezért tartalék autóbusszal teljesítették a levelében említett járatokat. Alvállalkozónk elismerte, hogy az autóbuszon sajnos valóban nem működik a Wifi.
Észrevételével kapcsolatban felszólítottuk alvállalkozónkat a szükséges intézkedések megtételére – az utastér megfelelő tisztántartása, a hibák elhárítása, járművek fokozott karbantartása - annak érdekében, hogy utasaink az elvárt színvonalú szolgáltatáséban részesüljenek.
A történteket sajnáljuk. Bízunk benne, hogy a későbbiekben hasonló probléma nem merül fel, és megelégedéssel veszi igénybe szolgáltatásainkat.
Köszönjük szíves megértését.
Budapest, 2015. május 11.
Üdvözlettel:
VOLÁNBUSZ Zrt.
Értékesítési és Utaskapcsolati Csoport
Az én újabb panaszom:Tisztelt Volánbusz Zrt!
Egy sajnálatos esettel kapcsolatban vagyok kénytelen panasszal fordulni Önök felé.
Tegnap, 2015. július 3-án utaztam a Budapestről Egerbe 20:15 időpontban induló autóbuszjáratukkal. Ez egy "emelt szintű" szolgáltatást nyújtó járat, így kiegészítő jegyet szükséges váltani az utazáshoz. A Volán Hivatalos Menetrend Online weboldalán a fogyasztók felé az autóbuszjárat wifi-szolgáltatást is nyújtó járatként van megjelölve (http://ujmenetrend.cdata.hu/). Ezzel ellentétben az autóbuszon sehol sem volt fogható az internet (telefonkészülékemmel végigmentem a teljes járművön, sehol sem jelzett elérhető wifi-hálózatot).
Ezzel Önök megtévesztő tájékoztatást adtak az utasok felé a Volán Hivatalos Menetrend Online weblapján, amely véleményem szerint súlyos fogyasztóvédelmi aggályokat vet fel az esettel kapcsolatban.
Ezek után úgy gondolom, hogy jogosan merül fel a kérdés, hogy ilyen állapotokért szükséges kiegészítő felárat fizetni? Mindezt ráadásul úgy, hogy az autóbuszon még a Volán Hivatalos Menetrend Online weboldalán meghirdetett szolgáltatás sem érhető el, amely még akkor is súlyos fogyasztóvédelmi aggályokat vetne fel, ha ez a járat nem "emelt szintűként" lenne meghirdetve.
Ugyanezen járaton április 24-én tapasztalt hasonló problémámat már jeleztem Önök felé. Akkor válaszukban elnézést kértek és azt írták, hogy felszólították alvállalkozójukat ezen állapot megszüntetésére. Ezzel ellentétben több mint 2 hónap alatt az említett járaton a wi-fi szolgáltatás elérhetősége nem változott. Ezt a problémát most már valószínűleg valamelyik felügyeleti szervük felé is jelezni fogom, hiszen weboldalukon olyan szolgáltatást hirdetnek az adott autóbuszra, amely a valóságban nem érhető el, ezzel az utasokat megtévesztik, ráadásul ígéretük ellenére sem változtatták ezen a dolgon. Esetemet a Tékozló Homár felé is elküldöm.
Önök szerint ez megfelelő tájékoztatás és bánásmód az utasok felé? Kérem az eset kivizsgálását és a megfelelő intézkedések meghozatalát.
Várom mihamarabbi válaszukat.
Tisztelettel:
Cs. BenjáminEzt ma küldtem el, várom a Volánbusz válaszát.
Antalbaba 2015.07.10. 09:31:04
Antalbaba 2015.07.10. 09:37:24
igi1 2015.07.10. 09:39:15
Amúgy az wifizik nyilvános wifin aki öngyilkos akar lenni
ÖNGYI AKARSZ LENNI poszter!?
FDToth 2015.07.10. 10:08:22
Sajnos manapság az üögyfélszolgálat ír egy szép, bocsánatkérő levelet, majd állítólag felszólítja az alvállkozót, hogy tegy meg a zsükésges lépséeket a változásokat iletően. Persze az alvállkozó szarik beele, meert udja, semmiylen következmnye nem lesz annak, ha nem 'jobbít'.
A volán heylébe adnék 30 naopt az alvállkozónak, ha nem, akor szerződés felbont, aztán az alvállkozü csinláhat amit akar. rögtön lenne változás.
Mondjuk a volán részéről belefért volan anyyi, hoyg adnak a fogysztónak kárpótlásul 1-2 iyngen utazást...
Darth Revan 2015.07.10. 10:12:01
Tevedes, hogy "emelt szintu" szolgaltatasert fizeted a felarat. a fidesz csak sunyi modon emelt arat. Pont. Azert fizettel, hogy eljuss A-bol B-be.
Komojtalan 2015.07.10. 10:23:04
atal 2015.07.10. 10:24:47
nem a fidesz emelt árat, hanem a máv. Teljesen felesleges párhuzamosan működtetni vasuti és távolsági buszjáratokat is közösségi pénzen. A pótdíj azért van, hogy a máv jobban partyban legyen a volánnal ár tekintetében. Már csak a sebességen kellene javítani, és meg lehetne szüntetni a "felesleges" buszjáratokat.
Amúgy igen, a jegy pont annyiba kerül "VAN WIFI" buszon is, mint a "VEGYÉL MOBILNETET PARASZT" jártatokon, szóval az ég világon semmi megtévesztés nincs abban, hogy nincs wifi.
atörökkk 2015.07.10. 10:33:52
milyennőazilyen 2015.07.10. 10:35:46
Vegyél kocsit, oszkározzál.
Bombaló 2015.07.10. 10:37:49
Az megvan, hogy a közösségi közlekedés hatósági áras? Kopogtass az NGM-nél, ha tudod mi az.
Bombaló 2015.07.10. 10:39:16
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.10. 10:41:17
A Volán válasza korrekt, csak valahogy az intézkedés nem...
Utas leszarva, világ megy tovább...
pisda 2015.07.10. 10:47:03
Alvállalkozó tudja, hogy neki van busza a Volánnak nincs, ha Volán felmondja a szerződést nem lesz busz, amit küldeni tudnának (illetve elegendő), ergo járatritkítás kell, ami nagyobb felháborodáshoz vezet.
Konklúzió alvállalkozó királyabb helyzetben van, mint a megrendelő Volán társaság.
Darth Revan 2015.07.10. 10:51:03
pl. Gyongyos - Budapest kozott nem ertelmezheto a vonatkozlekedes, megis van volan potdij.
Raadasul a MAVnal is bevezettek a gyorsvonati potjegyet
Szoval ez igenis egy nem is olyan burkolt aremeles volt. A fidesz csak sunyi modon mert arat emelni.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.07.10. 11:08:36
ettol fuggetlenul ne irjak ki hogy van wifi, ha nincs, vagy ha kiirjak, legyen
a ragot az ulesbe nem a buszsofor nyomta bele
a kisvakond 2015.07.10. 11:14:35
1. a buszon nem székek vannak hanem ülések.
2. Egy könyvhöz nem kell wifi.
atal 2015.07.10. 11:22:13
FDToth 2015.07.10. 11:23:10
persze ha tutyimutyi a volán (vagyis inkább nemtörődöm), akkor marad midnen gíy...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.10. 11:28:09
@pisda: Viszont az utast kurvára nem érdekli, hogy ki üzemelteti a buszt.
Bombaló 2015.07.10. 11:51:27
Antalbaba 2015.07.10. 12:20:59
Homár Hilda 2015.07.10. 13:09:08
igi1 2015.07.10. 13:12:42
Úgy tudom h a főnökség utasítására tiltassák le mint ahogy néha a légkondin is spórolnak
Ha nincs nincs verd földhöz magad
Ez 1 projekt volt amit gyorsan megszüntettek a matrica viszont maradt
Terézágyú 2015.07.10. 13:18:41
Manyecska 2015.07.10. 13:21:55
Terézágyú 2015.07.10. 13:23:48
"olvastad?"
Persze. Csak az nem olvassa el, aki elsőzik.
a kisvakond 2015.07.10. 13:32:55
Manyecska 2015.07.10. 13:34:00
Már meging egy nick 2015.07.10. 14:03:46
Ne csak a prospektusokon.
Már meging egy nick 2015.07.10. 14:08:31
A menetrendet én is ki tudom ragasztani.
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.10. 16:35:52
.....íme az önkielégítés egyik formája.
:)
Troppauer_Hümér 2015.07.10. 17:51:04
Lánykoromban sokat buszoztam. Igaz mobiltelefonok és internet még nem létezett de volt fasza walkman-em. Mégis inkább aludtam, hosszú úton rengeteg energiát lehet gyűjteni hétvégi ivás/baszás kombó előtt.
Tavaly kalandvágyból vonattal utaztam a kiscsaláddal a nagyfaluba. Érdnél az asszony finoman oldalbabaszott, hogy folyik a nyál a számból alvás közben. :D
Black Hole 2015.07.10. 17:58:26
Homár Hilda 2015.07.10. 18:20:47
atörökkk 2015.07.10. 20:53:15
Black Hole 2015.07.10. 21:08:49
Aureliano Buendía 2015.07.10. 21:15:19
Nincs wifi a buszon. Most mi lesz?
Brüsszelt kerested már az ügyben?
Aureliano Buendía 2015.07.10. 21:18:50
fillérbaszó vadász 2015.07.11. 19:31:50
Persze! Aztán elterjedne, hogy "nevegyé jegyet haver mond azt hogy nemvótwifi és adnak ingyé.
fillérbaszó vadász 2015.07.11. 19:33:14
fillérbaszó vadász 2015.07.11. 19:40:19
Magyarhonban szerintem nem úgy megy a dolog, hogy csak úgy felmondják, mert valami kormányember havercége az alvállalkozó.
Escaped 2015.07.11. 21:12:30
De, ez megtévesztő. a Bp-Gyöngyös viszonylatban közlekedő, 8.10-es buszon régen volt wifi. Ugyanaz a busz jár, de már nem lehet rajta megtalálni.
@A Kisvakond: 3. A konyvhoz vilagitaskellene, ami gyakran nem mukodik.
@Aureliano Buendía: Ha nincs,hát nincs! (Amnesty Inc tud róla?) De ha nincs ne állítsák, hogy van!
@igi1: A menetrendben is ott van: ujmenetrend.cdata.hu/uj_menetrend/volan/talalatok.php
@Terézágyú: Még nem. De tényleg az. Wifi meg hol van, hol nem van, függetlenül a kiírástól.
Mérgező Hulladék 2015.07.13. 10:44:01
Ehelyett mi van? "Miafasztvártál, mérnembiciklizelinkább, olvassál, firstworldproblem, tánmeghalszwifinélkül". Ismét csak gratulálni tudok a hozzászólók egy részének.
szekertabor · provo.blog.hu 2015.07.13. 15:30:37
otgorbebogre 2015.07.13. 22:56:41
valahol ertheto, mert annyi az utas amennyi az elejen felszall. Amugy valaszthatsz sima jaratot ami bemegy Gyongyosre meg Kerecsendre - kb fel oraval tobb az ut nem olyan nagy szam az se de egy kicsit idegesitobb.
Vagy valaszthatsz olyat ami vegig megy a Matran. Egyszer azt is megtettem "csak" 3 ora volt az ut es kb helyi jarat szintu buszt kudtek (hisz ugy is funkcionalt)... A viteldij ugyanaz volt.
otgorbebogre 2015.07.13. 23:07:54
ha meg valakit erdekel a MAV menetrendje extra szivas Eger fele, nagyon keves a jarat es altalaban lassabb is mint a volan busz.
Mrs. Négerhergelő 2015.07.14. 14:37:00
Látom a nagy nyári szünetben nem tud mihez kezdeni magával a posztoló...már nem kell tovább gyakorolni a modorosságot, az már jól megy! Mire elvégzi a középiskolát, igazi rinyálógép lesz! Még a jogszabályokat is benyalja és idézi majd az összes panaszában, beadványában, feljelentésében! Kitűnő házmester-tanonc, jól fogja magát érezni házmester-országban!
Ustim 2015.08.04. 23:24:51
Egyszer pedig olyan buszos wifivel találkoztam, aminek az volt a neve, hogy "Hacked by xy", de az legalább működött.