Az utazóközönség rém peches, a GYSEV meg elképesztő béna, mert Melinda leveléből is látszik, hogy a rendkivüli helyzetekben elsősorban odafigyelést és tájékoztatást várnak az emberek. (Pinnye egyébként egy kicsi község, a hazai telefónia türténetének szempontjából mégis nagy jelentőséggel bír, Salamin Leó természettan tanár ugyanis Sopron és Pinnye közt hozta össze Magyarország első távolsági telefonbeszélgetését 1877-ben.)
Tisztelt Vezérigazgató Úr!
Szeretnék felháborodásomnak hangot adni, ahogy Önök, mint Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) kezelték június 9-én a Budapestről 19.10-kor indult 938-as számú InterCity vonat utasait.
A vonat 21.29-kor ért be Pinnye állomásra, ahol megálltunk. A vonatkísérő egy 10 perc elteltével - körbejárva a vonaton, mindenkihez egyenként odamenve - tájékoztatott minket arról, hogy Sopron állomás jelenleg nem tud vonatokat fogadni. Aztán eltelt 30 perc, és ismét azt jelezte, hogy sajnos a helyzet változatlan. De nem tudta megmondani, hogy küldenek-e buszt értünk, így azt sem, hogy érdemes-e szólni a környéken lakó ismerősöknek, hogy jöjjenek el értünk kocsival.Látva az Önök fejetlenségét, közben mi szóltunk az ismerőseinknek, hogy jöjjenek el értünk Pinnyére. Aztán a vonat elindult Pinnyéről. Erre felhívtuk ismerőseinket, hogy mégse igyanak kávét este, és ne jöjjenek. Aztán a vonat megállt Fertőboz állomáson, és megint várakoztunk percekig, majd elindultunk, megálltunk, elindultunk, lassan mentünk, megálltunk. Végül közel 80 perc késéssel értünk be.
Közben Sopron vasútállomáson a ránk várakozóknak nem tudtak semmilyen felvilágosítást sem adni a vonatról. A személypénztárak bezártak, a biztonsági őr is azt mondta, hogy semmi információja, a hangosbemondó nem mondott semmit sem, a kijelzőről pedig eltűnt a vonat, semmilyen késéses sem írt ki. Az állomáson várakozók mobilon tartották a kapcsolatot a vonaton utazókkal.
Tisztelt Vezérigazgató Úr! Ön a saját utasai helyében hogyan érezte volna magát ezen a járaton és ebben a helyzetben?
Döbbenten vettem tudomásul, hogy az utasokkal való bánásmódjuk még mindig messze van az európai normáktól. (Leszámítva a vonatkísérőt, aki többször is körbejárt, mindenkinek egyesével szólt, és mindig elmondta, hogy sajnos nincs újabb híre.)
Jelen levelem küldöm az Index Tékozló Homár nevű blogjának is, bízva abban, hogy hozzám hasonlóan az Index olvasói is választ kaphatnak az alábbi kérdéseimre:
1. A vonat 21.29-kor megállt Pinnye állomáson. Mi változott meg 22.20-ra, amikor elindulhattunk, ha továbbra is megálltunk mindenhol (mert piros jelzést kapott a vonat), és ha egy sötét állomásra érkeztünk meg? Miért nem lehetett mindezt már 21.29-kor megtenni? Ki a felelős azért, hogy a vonatot feleslegesen várakoztatták? (Hiszen 22.20-kor sem változott semmit sem a helyzet, tehát ahogyan 22.20-23.00 között mentünk 40 percig, ugyanúgy mehettünk volna már 21.30-kor.)
2. Miért van az, hogy amikor megérkeztünk Sopronba a sötét peronokra (21.42 helyett 23.00 körül), nem voltak a vonatnál olyan GYSEV-dolgozók, akik a leszálló utasoknak világítottak volna, hogy ne essenek el leszállás közben?
3. Miért van az, hogy nem tájékoztatták a várakozó közönséget a vasútállomáson? 2015-öt írunk, az egyes utazásszervezők Twitteren/Facebookon keresztül minden változásról szinte azonnal tájékoztatják az utasaikat, Önök sem a vonat hangosbemondóján keresztül, sem a vasútállomáson nem tudtak semmi információt sem közölni.
4. Miért van az, hogy elhelyeznek ugyan szép utastájékoztató monitorokat a vonatokon, és lehet követni online a vonatokat a weboldalukon, de ilyen esetekben egyszerűen semmibe veszik az utasaikat? Napjainkban az információ igenis érték, és megérdemlik az utasaik, hogy tájékoztassák őket - arról nem is beszélve, hogy megérdemlik az utasaik azt is, hogy elszállítsák őket egyéb módon, ha éppen gond van a kötött pályával.
5. Tényleg nincs semmi protokolljuk arra, hogy mit kell tenni ilyenkor, ha egy probléma miatt nem tudnak vonatot fogadni? Hogyan kell tájékoztatni az utasokat, elszállítani őket Pinnye állomásról Sopronba, és kárpótolni őket az okozott kényelmetlenségekért?
6. Ön szerint nem lettek volna nyugodtabbak az utasok, ha 80 perc késés után leszálláskor valaki a GYSEV nevében elnézést kér az okozott kellemetlenségekért személyesen vagy a hangosbemondón keresztül?
7. Ön szerint nem lett volna egy kedves gesztus a GYSEV részéről, ha egy GYSEV-dolgozó az állomás bejáratánál az érkező utasoktól egyenként elnézést kér, és ad mindenkinek egy formanyomtatványt, amivel a több mint 30 perc késés miatt panaszt nyújthat be és visszaigényelheti a menetjegyének 25%-át? Este 23-kor már minden pénztár zárva volt...
8. De legfőképpen az érdekelne, hogyan lehet az, hogy amíg az Önök dolgozói kedvesek és segítőkészek (akár a személypénztárakban, akár a vonatokon), addig egy-egy, a normál működéstől eltérő helyzet esetén nincs egy olyan felelős, aki tájékoztatná az utasokat és a GYSEV saját alkalmazottait? (A vonatkísérő bármennyire is szeretett volna információt adni, csak azt tudta mondani, hogy nem tud semmit. S ugyanezt mondták a pénztárosok is az állomáson várakozóknak (amíg nyitva volt a pénztár), hogy nincs információjuk.)
Döbbent csalódással, üdvözlettel:
Jambrich Melinda
milyennőazilyen 2015.07.14. 10:09:57
Darth Revan 2015.07.14. 10:11:18
milyennőazilyen 2015.07.14. 10:14:07
Bödön Ödön 2015.07.14. 10:14:22
Denton85 2015.07.14. 10:21:31
Már meging egy nick 2015.07.14. 10:23:44
Ja mehetett volna szerinte.
Döntse már el a vasút mikor mehet a vonat, mert lehet hogy az utas a fülkéből esetleg nem tud minden vasúti közlekedéssel kapcsolatos aktuális körülményt.
atörökkk 2015.07.14. 10:45:14
AtiSnatch 2015.07.14. 11:09:24
Dezsike 2015.07.14. 11:14:54
Manyecska 2015.07.14. 11:33:26
mellesleg egész jól elkártyáztunk este tízkor kínunkban mer álltunk a nyílt pályán, se kép se hang később Megyernél gyomrom visszanyelve segítettem szegény párát kiszedni a kerekek alól:((( lehet a NYÚL volt az?:D
Az is megrohadt azóta ja.
Manyecska 2015.07.14. 11:37:00
Bombaló 2015.07.14. 11:43:57
Úgyhogy annyit tudott volna közölni, hogy műszaki okok miatt késik a vonat. A műszaki hiba elhárítása pedig olyan időtényező, amit nem lehet pontosan belőni. Ha előre megmondják, hogy 200 perc, és a 150. percben elindul a vonat akkor jön a sírás, hogy azt mondták 200, elmentem a dizsibe, közben meg elment a vonat előbb.
ui.: Felsővezeték szakadás volt, asszem.
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.14. 11:58:12
Helyette hugyozzunk az állomásfőnök irodájába, vagy a pénztárba.
Manyecska 2015.07.14. 12:09:10
igi1 2015.07.14. 12:33:48
az intercityk ugye ELSŐBBSÉGET ÉLVEZNEK, viszont ha valami miatt gond van, akkor nekik is várniuk kell
tehát ha az intercity nem ment, a többi vonat se nagyon, mivel egy vágányon megy bizonyos helyeken a forgalom, és az intercityt engedik előbb el
ezért ment bizonyos helyeken 10 km-t, majd megállt
mert jöhetett vonat is, amit el kell engedni
tehát be kell gurulni olyan helyre, ahol van lehetőség arra, hogy elengedd a másik vonatot is
sajnos evvan, nem találták fel a légvonatot, nem építettek négy-öt sávos vonatpályákat, két pályán halad a forgalom, oda-vissza bizonyos szakaszokon
aszittem ez világoSCH
ha TUDOD, hogy 18 km-re van a célállomás, és a vonat megállt, már 30 perce, akkor én csak beszálltam volna az általam hívott ismerősök kocsijába, oszt nem telefonálgatok, hogy mégse jöjjenek
ha volt ismerős, akit ilyenkor ugrasztani lehet, élni kell vele
atal 2015.07.14. 12:35:30
egyébként meg szóltak, hogy nem tud menni, majd jeleznek, ha van új infó.
igi1 2015.07.14. 12:36:38
(áramcsapás, etc)
tehát a felsővezeték szakadás nem igazán valószínű
itt az volt a gond, hogy a máv nem biztosított más lehetőséget a haladásra, inkább megdöglenek, de nem hívnak pótlóbuszt 18 km-re
Terézágyú 2015.07.14. 12:44:16
Persze, ha ezt tudom, akkor nem is megyek vonattal, hanem busszal... úgyhogy a mávnál inkább nem mondanak semmit...
(Igen, előtte tájékozódhattam volna a neten, hogy egy átlagos napon, vajon nincs-e felsővezeték-szakadás a mávnál... Nem tettem meg.)
Megjegyzem még a kalauz is mintha csak akkor tudta volna meg, hogy ezen a vonalon órák óta felsővezetés-szakadás van...
igi1 2015.07.14. 12:44:32
Terézágyú 2015.07.14. 12:51:37
Kommunikáció.
Ezt kifogásolja a poszter - és ebben teljesen igaza van.
igi1 2015.07.14. 12:52:43
metal · http://electric.blog.hu 2015.07.14. 12:56:11
A posztolónak meg annyi, hogy a nyavalygásából egyetlen értelmes dolog van: tényleg gáz, ha sötét peronra kell leszállniuk az utasoknak.
igi1 2015.07.14. 13:00:00
bárki aki híradót nézte, vagy hallgatta a rádiót, TUDTA, HOGY A VONATKÖZLEKEDÉSBEN FENNAKADÁSOK LEHETNEK
ezért mondom, mindenki egyre hülyébb, semmi ész nem szorult a poszterba se
Manyecska 2015.07.14. 13:06:30
Manyecska 2015.07.14. 13:08:12
venszivar 2015.07.14. 13:11:29
Terézágyú 2015.07.14. 13:12:58
Direkt írtam, hogy amikor velem történt, akkor NEM volt semmilyen vihar, vagy hasonló. Tehát miért gondoltam volna, hogy bármi fennakadás van???
Dezsike 2015.07.14. 13:15:13
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.14. 13:17:22
" Végül közel 80 perc késéssel értünk be."
CSAK? Tényleg nem MÁV, az 3 óra lett volna minyimum.
Manyecska 2015.07.14. 13:20:38
igi1 2015.07.14. 13:27:45
vagy nem tudod, mit jelent a :) !?
igi1 2015.07.14. 13:29:14
a csoki aztán tényleg mindenre megoldás :)
igi1 2015.07.14. 13:31:57
ezé mondom, nem termett még pasi, aki jól helyrerakott volna
mondjuk erre én is befizetnék, hogy akad-e
majd fogadunk hagymával
PonDrow 2015.07.14. 13:33:15
19:15 körül szálltam fel a metrópótló buszra és
20:42-kor ért Kőbánya-Kispestre. Lemértem a busz útvonalát: 9,1 km.
Mindez azért, mert a MÁV nem indított a Nyugatiból vonatokat csak Kőbánya-Kispestről. Ahova a metrón kívül próbáltam eljutni: 72-es trolival (Zuglóig, onnan buszoztam volna), 1-es villamos Árpád-hídtól, de az se járt)
18:30 helyett 22:30-ra értem haza. Utastájékoztatás nulla volt közben.
igi1 2015.07.14. 13:35:27
a trolik nem mentek amúgy 8-án este, hanem buszok mentek helyette
még másnap reggel is
venszivar 2015.07.14. 13:36:26
igi1 2015.07.14. 13:39:15
na ezé jó a mobilnet
mondom, a trolik se jártak másnap 10-11-ig
tudom, mer morogtak az öregek hogy nem tudnak felkászálódni a nem alacsonypadlós buszokra
Manyecska 2015.07.14. 13:39:20
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.07.14. 13:39:36
igi1 2015.07.14. 13:40:27
igi1 2015.07.14. 13:41:36
amelyik sört vedel, annak már úgyis mind1
FDToth 2015.07.14. 13:42:03
Terézágyú 2015.07.14. 13:42:39
Valójában ezt egy másik hozzászólásodra írtam, erre: "bárki aki híradót nézte, vagy hallgatta a rádiót, TUDTA, HOGY A VONATKÖZLEKEDÉSBEN FENNAKADÁSOK LEHETNEK"
venszivar 2015.07.14. 13:43:38
igi1 2015.07.14. 13:43:52
az nem sima vonat, mint ahogy a zónázó sem
néha gyorsabb, mint a busz
pl. Vác-Budapestet megteszi 25 perc alatt
felutaznak Vácra, onnan vonattal
igi1 2015.07.14. 13:46:06
egy kis vulkánkitörés, máris tönkreveri a légiforgalmat
egy kis jégeső, vihar, máris mindenki meghülyül, s siránkozik, mikor nem tud eljutni A-ból B-be
egy kis március 15-i hó, mikor jó előre felhívták rá a figyelmet, de azért csak b@sznak rá, s elindulnak, oszt utána tátják a szájukat, hogy beleesik a hó
igi1 2015.07.14. 13:49:00
mondom, én tuti ilyenkor mennék Tunéziába is
egy kis görög válság, máris mindenki lelép Görögországból, csak ilyenkor mennék oda, mikor lefeküdnének kutyába a turisták pénzéért
nem akkor kell odamenni, amikor tömegnyomor van
ugyanez, mikor hétvégente mindenki lelép Budapestről a Balatonba, persze reggel 8-kor, meg pénteken este 6 után, oszt csodálkozik, hogy baleset, meg dugó, mintha lenne új a nap alatt
oszt mikor jönnek haza vasárnap este, meginn baleset baleset hátán, oszt meginn nem értik, hogy ki volt meginn barom, hogy őket nem engedik el
Bombaló 2015.07.14. 13:49:49
igi1 2015.07.14. 13:51:42
Nem ügy, hallgattam én is a rádiót, néztem a tévét, jól elvoltam otthon, kényelmesen.
Az meginn más, hogy munkahelyen vagy, dolgoztál, oszt a vihar miatt nem tudtál hazajutni.
itt nem erről van szó, hanem arról, hogy NEKIINDULT a poszter úgy, hogy nagyon jól tudta, hogy időben nem fog odaérni
metal · http://electric.blog.hu 2015.07.14. 13:53:18
2015.07.14. 13:53:19
Azon a március 15-én a riasztás csak akkor történt meg, mikor már rég bedugult az M1. Ettől perszecaz időjárás jelentés alapján lehetett rá számítani.
Mondjuk ennél a posztnál nem a késéssel volt a gond, hanem a tájékoztatás hiányával.
igi1 2015.07.14. 13:53:33
Mondjuk ha belegondoltok, minden állomásra, minden vonat helyett pótlóbuszt hozatni, nem kis költséget jelent
olcsóbb, ha az utas vár, mint pótlóbuszt hívatni, de akkor is, az utas jegyet vett, akkor csak jusson már el a végállomásig valahogy
akkor mondja azt, hogy nem megy a vonat, menjen mindenki, amerre lát, aki meg marad, az vállalja be a dolgot
igi1 2015.07.14. 13:54:46
a rossz időt mondták hétvégére
igi1 2015.07.14. 13:56:09
a mobilnet világában nem nagy ügy kitalálni a cseppnyi agyaddal, hogy ilyen időben ha teheted, maradjál otthon, ha sürgős, menjél kocsival
mit kell ezen tájékoztatni, mikor minden híradóban mondták, hogy másnap egész nap is fennakadások lehetnek
igi1 2015.07.14. 13:57:24
ott a tájékoztatás b+
2015.07.14. 13:58:40
Én akkor gyalog, ahol lehetett kocogva mentem haza, nem is számítottam tömegközlekedésre. Amennyi időt szívtál, azt a 9-10 km-t le is gyaloglod, közben katasztrófaturistaként gyönyörködve a tájban. Nekem mondjuk csak 5 kili volt.
Terézágyú 2015.07.14. 13:59:13
"március 15-e előtt két nappal már jelezte az időjós, hogy gondok lehetnek az időjárással "
annak idején annál a bizonyos augusztusi tűzijátéknál is mondták, hogy időváltozás lesz aznap este... mégis kimentek egy szál pólóban az emberek, meg kivitték a kisgyereket egy szál bugyiban stb.
igi1 2015.07.14. 14:00:54
2015.07.14. 14:01:19
Tájékoztatni a vonaton kelletr volna, hogy akkor érdemes-e hívni cimbit, vagy nem. De hogy a kaller nem tudott semmit, mert nem tájékoztatták, az nincs rendben. A posztoló meg amiatt nem volt hülye, hogy vonatra szállt, hisz eljutott a célba, és a késést is viseli, nem azzal volt a baja.
igi1 2015.07.14. 14:03:22
menjé, oszt nézd meg azt a k@rva híradót b+
meg a honlapokat, mit írtak aznap
2015.07.14. 14:04:37
Olyan időt mondtak, ami ha februárban van, nincs akkora baj. Az két külön dolog, hogy előtte tudni lehetett, ezért nem kellett volna elindulni, és az hogy aznap rossz volt a tájékoztatás, mikor már dugó volt is engedték fel a népeket.
igi1 2015.07.14. 14:05:09
2015.07.14. 14:08:21
Még egyszer, az, hogy a poszter annak ellenére, hogy bemondták, fennakadások lesznek, vonatra szállt, nem azt jelenti, hogy ott a vonaton nem kellett vilna tájékoztatni az utasokat, hogy mi a fet van, mire számíthat.
2015.07.14. 14:09:35
venszivar 2015.07.14. 14:13:13
Manyecska 2015.07.14. 14:17:32
Manyecska 2015.07.14. 14:19:30
atörökkk 2015.07.14. 14:26:55
Dezsike 2015.07.14. 14:27:31
igi1 2015.07.14. 14:28:48
Manyecska 2015.07.14. 14:30:04
igi1 2015.07.14. 14:30:12
De még a törökk is beállt a sorba. :)
Manyecska 2015.07.14. 14:33:34
AtiSnatch 2015.07.14. 14:46:47
Manyecska 2015.07.14. 14:50:17
a fidesz csak lopni tud 2015.07.14. 14:56:07
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.14. 15:34:18
Oszt vonatozunk... vagy hőmérőzünk. Tályékozódunk. ixdé
atörökkk 2015.07.14. 16:04:58
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.14. 16:38:23
igi1 2015.07.14. 18:10:38
igi1 2015.07.14. 18:12:30
Manyúúl holnap is nyúúúlni fog mint a tak 2015.07.14. 18:14:49
A vihar júliusban volt.
Mondjuk tök részletkérdés, ne is törődjetek vele.
igi1 2015.07.14. 19:01:57
akkor is volt valami 5 napos kimaradás, ha jól emlékxem
igi1 2015.07.14. 19:03:49
lajk.hu/2015/06/09/kegyetlen-vihar-kapta-el-budapestet/
Az Időképen azt írják, rég volt ekkora vihar Budapesten.
Budapest számos kerületéből jelentettek cseresznye nagyságú jeget. A víz több helyen hömpölyög az úton. Újpest, a belváros, a délnyugati és a délkeleti kerületek egyaránt kaptak a jégből. A 17. kerületben kisebb jégeső volt eddig, az eső viszont szakad és erős szél is van.
Olvasónk Gödről küldött fotót, köszönjük!
Budapest, 2015. június 9.
Jégeső és felhőszakadás Budapesten, a Jókai térnél 2015. június 9-én.
MTI Fotó: Kallos Bea
Autók állnak az esővízzel elárasztott budapesti Állatkerti körúton 2015. június 9-én.
igi1 2015.07.14. 19:06:09
Sokan rekedtek egy vonaton Pécelnél, kihívták a tűzoltókat.
igi1 2015.07.14. 19:11:01
idióta a poszter, meg a többi utas is, mehetnek a rákba mind
atörökkk 2015.07.14. 19:40:34
2015.07.14. 20:45:49
Egyetlen probléma ezzel, hogy a június 9-edikei vihar nem igazán érintette Sopron és környékét...
igi1 2015.07.14. 21:15:05
Coolest Inventions · http://coolestinventions.blogspot.com/ 2015.07.14. 21:47:23
Sandor Akarki 2015.07.14. 22:33:18
Jegkoko 2015.07.15. 06:17:18
Di622 · http://www.microglobe.co.uk/nissin-di622-digital-flash-for-canon-eos-ttl-ii-camera-p-5535.html 2015.07.15. 09:27:00
Elég ha valahol egy biztosító berendezés vagy egy transzformátor beadja a kulcsot az örömmámor garantált.
Aureliano Buendía 2015.07.19. 16:03:17
baszki: a vasút és a közút marhára nem ugyanaz, kicsit máshogy működnek a dolgok.