A BestByte is régi barátunk, ezúttal viszont a nem a disznóság a lényeg a posztban, hanem az, ahogy levélírónk végigvitte az ügyet.
Kedves Homár Blog!
Szeretném megosztani veletek a happy enddel végződő kis történetem, még pedig azért, hogy bátorságot adjon azoknak az embereknek, akik úgy érzik sérelem érte őket a kereskedő felől, de nem tudják, hogyan tegyenek pontot a végére.
Egy szép szombat este vettem egy e-könyv olvasót a BestByte-ban 25ezer forintért. Megnyugtattak, hogy ha 3 napon belül bármi történik vele, jöjjek vissza nyugodtan, azonnal kicserélik, plusz 12 hónap garancia is van rá. Hát, mondom nagyszerű, de úgyse lesz rá szükségem. Pedig lett. Hétfőn egyszerűen bedöglött a friss szerzeményem.
Gondoltam, no para, azt mondták azonnal kicserélik, ezért kaptam magam, vissza a vevőszolgálathoz, ahol megnézegették, semmi külsérelmi nyom, oké, de tényleg nem működik, szóval nem kicserélik, hanem elküldik bevizsgálásra. Megkérdeztem a kis hölgyet, aki az egészet intézte, hogy akkor most nem cserélik ki? Ott van a nagy táblára kiírva a háta mögé, hogy a "A 151/2003-as Kormányrendelet 7. §-a különleges lehetőséget biztosít a fogyasztó számára, amennyiben kimondja, hogy abban az esetben, ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól, illetve az üzembe helyezéstől számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, akkor a forgalmazó nem hivatkozhat a Ptk. szerint figyelembe vehető aránytalan többletköltségre (ld. 2. fejezet), hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza." Azt mondta hogy hát ez nem így van, hanem be kell vizsgáltatniuk, de ne aggódjak, 15 napon belül megkapom a választ és kicserélik. Aláírtam a jegyzőkönyvet (én bolond) és szépen várakoztam.
A 15. napon felhívtam őket, hogy mi a helyzet, azt mondták várakozzak, nemsokára kapok választ.
A 30. napon újra felhívtam őket, ahol egy kedves ügyintéző tájékoztatott, hogy igazából 15 + 30 napjuk van átadni a szerviznek és visszakapni tőlük, szóval legyek türelemmel. Vártam.
A 45. napon megint telefon, persze megint semmi.
A 63. napon már kezdtem ideges lenni, hogy mi tart már eddig, újra fölhívtam őket, ahol az ügyintéző közölte, hogy a bevizsgálás alatt a szervizesek azt találták, hogy a képernyő be van törve, ezért elvesztettem a garanciát, és csak annyit tud segíteni hogy átkapcsol a szervizes kollégának aki majd ad egy árajánlatot a javításra. Csak pislogtam, köpni, nyelni nem tudtam. Csöndben végighallgattam hogy a 2 napig használt vadiúj és 63 napja parkolópályára állított e-könyv olvasóm 16 ezer forintos árajánlatát, majd mélységesen elkeseredtem. Megkérdeztem, hogy ez mégis mitől lehet. A szervizes csak annyit tudott mondani, hogy valószínűleg rosszul volt beragasztva a képernyő és nyomógombok használatakor elpattant, de ez is csak egy tipp. Tényleg ennyi lenne? Kidobtam volna 25ezer forintot a semmiért? A vevőszolgálatis szerint igen. Minden további segítségtől elzárkózott.
Úgy gondoltam, egy kört mégis csak megér, ezért felhívtam a központi ügyfélszolgálatot, ahol elregéltem a panaszom. A diszpécser kedves volt, próbált segíteni, mikor megkérdeztem, hogy szerinte jogos-e a reklamációm, azt mondta, hogy igen, ő is úgy tudja, hogy a törvény szerint azonnal ki kellett volna cserélni, ezért írjam meg neki emailben is a panaszt, továbbítja az osztályvezetőnek, aki majd tájékoztat a későbbi teendőkről. Megírtam.
Kb. 2 óra múlva megkaptam emailben a választ, hogy mivel a szerviz már azt mondta, hogy az én hibám, ezért ők nem tudnak tenni semmit, de mindenféleképpen menjek be (újra) a vevőszolgálathoz és ott a vezetőt keresve biztosan találunk rá közösen megoldást. Ekkor már húzogattam a szemöldököm, hogy telefonba azt mondja igazam van, utána meg mégse? Gondoltam, oké, az a lényeg hogy a vevőszolgálatunk találunk megoldást.
Bebattyogtam, jött a vezető, elregéltem neki újonnan a problémám, visszaadta a készüléket, amire rá sem ismertem! Szét volt belezve, befolyva az üveg, csíkosra. Azt mondja, hogy ezen látszik hogy én tettem tönkre. Mondtam neki, hogy na ezt ne csinálja, mert tökéletes állapotban adtam be a vizsgálatra, a képernyőn egy megfolyás nem volt. Kinevetett. Mondtam hogy a központi ügyfélszolgálat azt mondta hogy tud nekem ebben segíteni. Azt mondta hogy ő semmit nem tehet már.
Ekkor elpattant a cérna, főleg hogy iszonyat lekezelő stílusban adta elő az egészet, a kooperáció legcsekélyebb jelét nem mutatta, és ami a pláne, ameddig próbáltam elintézni az ügyet, több vevőnek mondták azt, hogy ha 3 napon belül meghibásodna a készülék, azonnal kicserélik, ami nyilvánvaló hazugság. Nem tudtam mit tenni, beírtam a panaszkönyvbe végső elkeseredettségemben. Az ígéret szerint 30 nap múlva írásban kapok választ.
Nagyjából így történt, igaz, csak a 31. napon, ezért a 30.-on bementem a Fogyasztóvédelmi Hivatalba, ahol újonnan előadtam a sztorimat. A fogyasztóvédelmis első kérdése az volt, hogy beírtam-e a panaszkönyvbe? Mondtam hogy igen, mert nagyon kiakadtam rájuk. Azt mondta, nagyon jól tettem, mindig hagyjak a problémás esetekben ilyen írott nyomot magam után, és egy esetleges vizsgálat során nagy segítség nekik.
A második kérdése az volt, hogy ha ismertem a jogaimat, miért adtam át nekik a készüléket? Hát gondolom zavaromban, vagy nem tudom. Azt mondta, hogy olyan nincs, hogy bevizsgálás, ragaszkodnom kellett volna ahhoz, hogy azonnal cseréljék ki, vagy ha nincs ugyanaz a készülék, vásároljam le. Igen, ezt én szúrtam el valóban, nem voltam elég erőszakos. Végül azt javasolta, hogy ha megkaptam a panaszkönyvbe beírt problémámra a választ, jöjjek vissza, kitöltünk egy papírt és megindítjuk a vizsgálatot. Mindezt iszonyat kedvesen, hozzáértően, türelmesen. Nagyon boldog voltam, hogy talán életemben először kormányszervtől segítséget kaptam és ígérete szerint mindenféleképpen kicserélik a készüléket.
Másnap megjött a panaszkönyvi válasz, szánják-bánják, visszaadják a pénzem. Szóval minden jó, ha vége jó.
Azért gondoltam ezt a sztorit megírni, hogy igenis forduljatok emberek nagyobb bizalommal a fogyasztóvédelemhez! Ja, és írjatok be a panaszkönyvbe. Nem dísznek van ott. A bácsi még azt mondta, hogy nagyon sok ilyen eset sikkad el, mert nem mernek az emberek végigjárni ezeken az útvesztőkön. Hát mégpedig ne hallgassatok a vevőszolgálatisokra, úgy tűnik egyáltalán nem érdekük hogy a jogaidat érvényesíthesd.
Tudom hogy hosszú volt, bocsi, 3 hónap sztoriját sűrítettem bele!
Üdv,
F
Antalbaba 2015.07.16. 14:57:01
Antalbaba 2015.07.16. 15:03:27
Ulpius panaszkezelés: karácsonyi 7000 forintos ajándékutalványt felejtsem el a válaszuk szerint, mert ők most ugye csődvédenek:-( Ott állnak hegyekben a könyvek, KÉSZPÉNZÉRT még árusítják, de hogy 2-3 darabbal "kielégítenének" egy -mondjuk- hitelezőt, az már megoldhatatlan. Az ilyen dőljön is össze!
bl4ze 2015.07.16. 15:03:53
Majmász Gedeon 2015.07.16. 15:05:09
akik úgy érzik sérelem érte őket -> akik úgy érzik, sérelem érte őket
mondom nagyszerű -> mondom, nagyszerű
azt mondták azonnal kicserélik -> azt mondták, azonnal kicserélik
Azt mondta hogy... -> Azt mondta, hogy...
azt mondták várakozzak -> azt mondták, várakozzak
annyit tud segíteni hogy átkapcsol -> annyit tud segíteni, hogy átkapcsol
szervizes kollégának aki... -> szervizes kollégának, aki...
végighallgattam hogy a 2 napig használt... -> végighallgattam a 2 napig használt...
rosszul volt beragasztva a képernyő és nyomógombok használatakor elpattant -> rosszul volt beragasztva a képernyő, és a nyomógombok használatakor elpattant
egy kört mégis csak megér -> egy kört mégiscsak megér
mindenféleképpen menjek be -> mindenképpen menjek be
azt mondja igazam van -> azt mondja, igazam van
az a lényeg hogy a vevőszolgálatunk találunk megoldást. -> az a lényeg, hogy a vevőszolgálaton(?) találunk megoldást.
ezen látszik hogy én tettem tönkre. -> ezen látszik, hogy én tettem tönkre.
Mondtam hogy a központi ügyfélszolgálat azt mondta hogy tud nekem ebben segíteni. -> Mondtam, hogy a központi ügyfélszolgálat azt mondta, hogy tud nekem ebben segíteni.
Azt mondta hogy ő semmit nem tehet már. -> Azt mondta, hogy ő semmit nem tehet már.
főleg hogy... -> főleg, hogy...
Mondtam hogy igen -> Mondtam, hogy igen
Hát gondolom zavaromban -> Hát, gondolom, zavaromban
úgy tűnik egyáltalán nem érdekük hogy a jogaidat érvényesíthesd. -> úgy tűnik, egyáltalán nem érdekük, hogy a jogaidat érvényesíthesd.
stb.
Antalbaba 2015.07.16. 15:10:24
FDToth 2015.07.16. 15:10:57
Attila Kovácsi 2015.07.16. 15:42:52
ne olvasd el 2015.07.17. 09:49:36
Manyecska 2015.07.17. 09:50:48
Dezsike 2015.07.17. 10:22:10
ON: Eddig rendszeresen vásároltam náluk, igaz kis dolgokat, de sok kicsi sokra megy. Azt hiszem átszokok máshova, ha ilyen az ügyfélkezelés, mert bár eddig megúsztam (minden működött), nem szeretnék problémát ha egyszer mégis egy hibás darabot fogok ki.
káposzta 2015.07.17. 10:24:48
homar4prez 2015.07.17. 10:26:36
Amúgy nem az van, hogy átvételkor szemrevételezik, és ha külsérelmi nyom látszik, akkor az jegyzőkönyvbe kerül? Azért egy törött kijelzőt gondolom észre lehet venni.
Manyecska 2015.07.17. 10:31:16
KaTe 2015.07.17. 10:41:26
Ha tudod, hogy 3 munkanapon belül kötelesek kicserélni, akkor miért kellett gondolkodni bármin is? Ha már eltelt 5-15 nap, közben utánanézhettél volna a jogszabálynak, értelmezhetted volna, esetleg segítséget kérhettél volna bárkitől. 60 napig képes voltál várni arra a vacakra? És csak ekkor lettél ideges? Én már akkor ideges lettem volna, amikor a kütyü megreccsent.
Ettől függetlenül dicséretben részesítelek, amiért nem hagytad magad teljesen hülyére venni, és bár utólag, több, mint 60 nap szopatás után, végül is sikerült érvényesíteni a jogaidat, illetve a jogos követelésedet.
Másrészt: Ki az, aki egy ilyen BestByte-ba képes még beesni? Miből tudja egyáltalán fenntartani magát egy ilyen cég? Vagy tényleg ennyire sok a vadász?
M. Péter 2015.07.17. 10:46:23
LatexMátrix 2015.07.17. 10:47:10
@homar4prez: miért gondolod, hogy izé? Akkorát hazudnak, amekkorát akarnak es abban, amiben csak akarnak, s olyan pofátlanul képenröhögnek, hogy láthattuk a példából. Én bevittem volna egy lovat, rúgja már szemöldökön hácsólábbal.
Manyecska 2015.07.17. 11:05:22
igazságos 2015.07.17. 11:26:31
épp most küldtem nekik egy szép kis követelő - levelet
miután nem volt telefonom 1 hónapig, lett 10 000 forintos telefonszámlám
nem arányos az 1000 forinttal
kíváncsi leszek, megtérítik-e :)
igazságos 2015.07.17. 11:30:44
XD
igazságos 2015.07.17. 11:32:23
Egy jó ebook - olvasó 50 000 forint felett kezdődik.
Tudom én, hogy ez sok, de érdemes rá beruházni, mert nagyon hasznos kis találmány.
Nem táblagépezünk, mert azt a gyerekek elkóricálják.
igazságos 2015.07.17. 11:35:25
:)
esetleg Wardra befizethettél volna, de hát max. két könyvet vehetnél 7000 -ért
igazságos 2015.07.17. 11:36:27
:)
igazságos 2015.07.17. 11:40:24
Pedig már lassan 6 éves, igaz, a Safari lefagy folyton, ezért más böngészőt használok.
a népszámláláson keresett pénzt ebbe fektettem
jövőre meg macBookba :)
igazságos 2015.07.17. 11:44:03
noname-t, magyart nem veszünk
igazságos 2015.07.17. 11:46:46
ha bedöglött, töltővel vagy akksival lehetett a gondja
igazságos 2015.07.17. 11:50:16
van még a pocketbook, meg az a wayteq, hama meg mittudomén na ezeket hagyjuk 26 ezerért
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.17. 11:52:19
3 napos cseregarit nem tartották be...
"Azt mondta hogy hát ez nem így van, hanem be kell vizsgáltatniuk, "
Én emlékeztettetném erre őket egy ügyvéddel.
igazságos 2015.07.17. 11:54:37
Sony, Koobe, (nem Kobo), Kindle.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.07.17. 12:07:04
JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2015.07.17. 12:10:06
Scipovicsné 2015.07.17. 12:20:14
Össze kell kötni a nyaralást egy kirándulással és kész.
Black Hole 2015.07.17. 12:37:17
Manyecska 2015.07.17. 12:47:29
AtiSnatch 2015.07.17. 12:51:27
Manyecska 2015.07.17. 13:08:39
Baluci 2015.07.17. 13:29:40
Bombaló 2015.07.17. 13:30:43
Ennek ellenére azonban csak annyi kérdést kaptunk, hogy cserélünk, vagy a pénzt kérjük vissza? Cseréltünk és a különbözetet is visszakaptuk. Ollé!
Bombaló 2015.07.17. 13:31:47
igazságos 2015.07.17. 13:32:12
sőt akkor sem, ha tönkretetted
LatexMátrix 2015.07.17. 13:34:11
@Manyecska: megfigyelted ők milyen márkákban építkeztek? Nem csoda, hogy kinéztek. Külömbe ez miben nyilvánult meg?
Black Hole 2015.07.17. 13:39:06
igazságos 2015.07.17. 13:39:22
Hanem 26! szal nem mind1 :)
amúgy ja, a régi kindle ennyi, az újabb már nem, az olyan 35-45 között van
bár azon már netezni is lehet
igazságos 2015.07.17. 13:40:31
ha a fogyvéd szerint cseréljék ki, akkor nincs mit rugózni a poszton
igen, akkor adjanak újat kérdés nélkül
vagy egyből vissza a lóvét, oszt mehetek amerre látok
Black Hole 2015.07.17. 13:43:55
Black Hole 2015.07.17. 13:51:14
Manyecska 2015.07.17. 14:23:38
szamaritánus 2015.07.17. 14:35:50
amindenes.blog.hu 2015.07.17. 15:42:50
Black Hole 2015.07.17. 17:09:46
Black Hole 2015.07.17. 17:12:00
Amúgy ordíccs nyugodtan, engem nem zavar.
Tiborfalvi Tibor 2015.07.17. 18:42:33
Dr. Panasz Muki 2015.07.17. 19:20:25
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.07.17. 23:18:21
Poszter!
Kérlek írd meg valami módon, hogy milyen e-book reader volt, épp én is egy küzdelem közepén tartok eggyel, szóval tudnom kell! :)
horex · http://horex.uw.hu/ 2015.07.18. 08:35:59
"ha ismertem a jogaimat, miért adtam át nekik a készüléket?...... ragaszkodnom kellett volna ahhoz, hogy azonnal cseréljék ki,"
Fogyvédős is okos volt. Ha nem adja át hogy cserélik ki?
És mi az az e-könyv olvasó
Hogy kerül bele könyv?
Nem csodálkozom a 19. századi géprombolókon. Az e-könyv olvasó elveszi a munkát a kódex másolóktol, a nyomdászoktol, könyvötőktöl, a tejesztőktöl és főleg az írók bevételét
Törjünk össze minden e-könyv olvasót!
A szerviz járt elöl jó példával
Escaped 2015.07.18. 08:40:27
fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.07.18. 09:16:11
EGY "ELSŐZŐ" BAROMNAK VAN ANNYI IDEJE NAPI SZINTEN, HOGY DE. 8.40 és 9.50 KÖZÖTT PERCENKÉNT BEJÖJJÖN IDE A HOMÁRRA ÉS BEÍRHASSA MAGÁT A KOMMENTEK ELEJÉRE.....
Úgy látszik más gerjedelemre már nem tudja kicsapni a savat.
Aureliano Buendía 2015.07.19. 16:49:29
De amúgy ügyes, hogy végül csak kitaposta az igazát.
Amusing 2015.07.20. 11:18:19
a többi rész talán igaz :)
"Amennyiben úgy döntünk, hogy a minőséghibás terméket visszavisszük, a pénzünket pedig visszakérjük, mert sem javítani, sem cserélni nem lehet, legyünk résen! A kereskedők ugyanis gyakran visszautasítják a pénzvisszafizetést, a termék árának levásárlását azonban készségesen felajánlják. A levásároltatást a magyar jogrendszer nem ismeri, tehát a kereskedő nem jár el szabályosan abban az esetben, ha nem adja vissza a pénzt, hanem ragaszkodik ahhoz, hogy vásároljuk le a vételárat az üzletben."
Uni1002 2015.07.20. 16:02:51
Az Aldihoz vittem már vissza a hatodik hónapban bedöglött rádióvezérlésű karórát, szó nélkül vissza adták az árát.
Ott vettem asztali PC-t is, meg vagyok vele elégedve, ha bedögölne nem kell holmi kis magyar vállalkozással huzakodni.
Nincsakkibeszel (törölt) 2015.07.21. 15:53:06
Veszélyes csapat
atlatszo.hu/2015/02/24/tobb-mint-ugyved-sesztak-miklos-fejlesztesi-miniszter-es-a-ramiris-cegcsoport-uzleti-kapcsolatai/
McZozo 2015.08.05. 11:11:48