Tékozló Homár

Az igazi kreatív technológia taxisoknak a Citroentől

2015.08.12. 14:53 | Homár Hilda | 70 komment

taxi.jpg

Sosem taxiztam, autót meg leginkább a panorámatető megléte vagy szín alapján tudnék választani, de azt még én is látom, hogy a Citroen honlapjának "Ajánlatok taxisoknak" menüjében ott van a C-Elysee. Hogy aztán ez pont nem annyira alkalmas arra, hogy az ember egész nap benne üljön kapásra várva?... Et alors.

Kedves Tékozló Homár! 

Taxis vagyok és a taxisrendelet miatt le kell cserélnem az ugyan 10 éves, de csodálatosan működő kocsimat, mert euro 3 motor van benne - ez azért megérne még egy misét, hogy a buszokkal összehasonlítva az én csodálatos fogyasztású kocsimat miért kell lecserélni a 40 éves buszokat meg miért nem.

Vásároltam egy új Citroen C-Elysee gépkocsit. Már a vásárlás pillanatában feltűnt, hogy a rádió és az MP3 dugasz meg a szivargyújtó nem működik, ha leveszem a gyújtást. Az értékesítő srác megnézte velem a használati útmutatást, és kiderítettük, hogy a leírás szerint a gyújtás levétele után még 30 percig működnie kellene ezeknek a funkcióknak, mint ahogy az előző kocsimon így is működik. Tanácsára a szervizesekhez (Citroen Wendom) mentem, akik majd megoldják a problémámat. A szervizvezető mutatott nekem egy másik kocsit, amiben szintén nem működtek ezek a funkciók és ezen akkor roppant megörültem, HURRÁ másnak se fog működni. Lenyugodván a p… ba, mégis hivatalos formát adva a dolognak, időpontot kértem a szervizbe, kaptam is egy héttel későbbre.

Odamentem 11 órára rendesen, majd ott vártam délután 3 óráig, mert Németországból vártuk a választ, ami nem jött meg még. Másnap mehettem csak a kocsiért, mert nem voltam felszerelkezve háromnapi hidegélelemmel. Addig mindenkinek elmeséltem a dolgot és mindenki tök hülyének nézett, mert nem létezik, hogy ez így működjön.

Másnap reménykedve mentem is a kocsiért és a következő választ küldték "Németországból" idézem:"A RÁDIÓTÍPUS ILYEN, CSAK GYÚJTÁSON MŰKÖDIK A PROBLÉMÁRA NINCS MEGOLDÁS".

Nekem szükségem van ezekre a funkciókra a munkámhoz, ha a telefonom álló helyzetben nem kap áramot és lemerül, akkor nem tudok címet felvenni, és mivel a kocsiban élek, ezért a rádió közlekedési hírei is fontosak lennének, de legyen egész nap gyújtáson a kocsi?

A "kedves" szervizvezető megjegyezte: "ez a kocsi nem taxinak készült". Kérdezem én melyik kocsi készült taxinak, mert akkor azt kellett volna vennem? Miért reklámozzák akkor a taxisújságban már legalább egy éve ezt a márkát? Lehet, hogy ez a fogyasztók megtévesztése? Meg fogom kérdezni a fogyasztóvédelmi felügyelőséget erről. Aztán kifelé menet megláttam a szalon ajtaján a Citroen szlogenjét: "LÉPJ BE A KREATÍV TECHNOLÓGIA VILÁGÁBA". Hát rajta emberek csak kreatívan elő a Sokol rádiót, berheljetek egy közvetlenül az akkumulátorra kötött szivargyújtó bemenetet és lépjetek be a XXI. századba a CITROEN-nel. 

Olyan hozzászólásokat, melyben ecsetelitek mennyire vagyok hülye, nem szeretnék kapni, mert erre időközben magam is rájöttem, de minden jó megoldás érdekelne.

János

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Metami 2015.08.12. 14:56:32

Használjon Übert!

Seggturkász Agyturkász 2015.08.12. 15:01:12

Francia autót nem veszünk, megérdemli, ugyorgyunk!

Manyecska 2015.08.12. 15:02:50

Ez töktuti, leveszi a gyújtást és a taxióra resetel:P..

Metami 2015.08.12. 15:07:17

Ilyen esetekben szólni kell a kopasz taxis haveroknak és be kell fenyíteni a Citroen Magyarországot, illetve taxis-blokád alá kell venni az összes márkaképviseletet addig, amíg a francia anyacég nem talál megoldást a gyújtás levételét követő áramtalanítás áthidalására.

Alternatív megoldásként továbbra is azt javaslom, hogy használjon Übert!

Dezsike 2015.08.12. 15:08:45

A telefont lehet tölteni menet közben és azon is lehet hallgatni a rádiót, a fülest csak antennának használja, kihangosítva is megy. Ha nem mész annyit, hogy kibírja egy napig akkor egy külső akksi segíthet.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 15:14:34

No nem féltem én a fillér b@co buherátorokat.
Meghekkelik azok úgy a verdát, hogy hibátlanul müxik.
Csak a poszter kicsit szétnéz a droszton azt lesz azonnal Ügyes Lajos pár ezresért. Csak nem kéne sóherkodni.

Manyecska 2015.08.12. 15:19:08

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: a bátyám is megbuherálta, nagyvasúti erősáramú-szerelőként végzett. Azt mondjuk vasút és kocsi közt halvány különbség mutatkozott mert menet közben kigyulladtak a vezetékek én meg nem tudtam kiszabadulni az első ülésből menet közben úgy megijedtem ilyen tüzijáték meg füsteffektek jáccódtak le közvetlen előttem de brutál mennyiségben:D Szóval jó lesz az szerelőnél is!

FDToth 2015.08.12. 15:21:32

Wendom a Sakura csoport tagja, kerülendő, elég szemetek és szarnak a fogyasztókra...
Volt szerencsém anno kérni a segítségüket egy jótállási ügy kapcsán, átadtam nekik a hivatalos, ügyvéd által írt levelet, átvették de csesztek válaszolni..
Persze utána küldték nekem a leveleket h jelentkezzek be hozzájuk szervizre! Nem kicsit pofátlanok és még annyit sem mondanak h elnézést, ezért és ezért nem foglalkoztunk az Ön problémájával.
nekem is anno hasonló problémám volt: elismerték az autó hibáját, de megoldás az nem volt, fogadjam el így... gyártási/tervezési hiba. PErsze kompenzálás nuku...
a poszírónak könnyű a dolga, mert a munkájához szükésges ez az alapvető funkció, így azért meg lehet próbálni kis pénzt kiszedni belőlük. Fel kell keresni egy ügyvédet ;)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.12. 15:41:24

jaratni kell amotort, ugyis kell a legkondi, vagy a futes /fogyaszt orankent fel litert, az cask Gaborsnak problema/

viszont ha nem jaratja egy autovillamossagi secpec megoldja szerintem

CID. 2015.08.12. 15:41:41

Hát basszus, én addig szereltem az autórádiót, mire mindig működött, kivéve, ha ment a motor:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.12. 15:42:59

ja es ez a funkcio a nem taxinak keszult kocsikban is mukodik
ugyhogy hulye valasz, hogy nem taxinak keszult

atal 2015.08.12. 15:44:01

János! Egy valamire való autószerelő (NEM nyomorék szerviz, mert azok csak cseréni tudnak) vagy autó-villamossággal foglalkozó ember szépen át tudja önnek kötni, vagy beszerelni egy olyan elosztót, ami az aksiról direktben meghajtja ezeket az eszközöket.

(egyébként ha vállalkozó kedvű, internetet biztosan talál kapcsolási rajzot a témához, azután már csak a vezetékekkel kell bajlódni kicsit)

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 15:45:33

@Manyecska: Alattam 3X kapott lángra Jolán.
Először fűtés elektromos zárlat, majd leégett a tarjáni erdő, de sikerült eloltanom.
Azt adagolónál olajsár, azt is poroltóval.
Aztán beraktam a bélást a bizti helyére mert nem ment a tükör fűtés! Na volt fülke pánik, forradalom. :)
Nem lehetett látni a füsttől.
Úgy kaptam ki a kettest hogy beleégett ujjamba a fej+írás. :XDé
A szemét kollégák, akik szembe jöttek, mind rázta messziről nekem a gyufásdobozt. Pfffhh... :))
Amúgy csodaszám ha kiég 1 busz.

cmx85s 2015.08.12. 15:50:37

Egy kedves ismerősöm egyszer azt mondta: F-fel kezdődő autót nem veszünk ;)
Amúgy csak én tudom rosszul, hogy a gyújtás nem egyenlő járó motor?
Ha ráadom a gyújtást, akkor szól a rádió, van szivargyújtó, de még nem indul a motor. Ahhoz még eggyel odébb kell fordítanom a kulcsot. Vagy nem?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.12. 15:53:48

@cmx85s: cask gyujtason tartani nem egeszseges
annal a jaro motor is ezerszer jobb

cmx85s 2015.08.12. 15:58:21

@hagyma: Köszönöm az infót, bár ezt eddig még nem hallottam.

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 16:03:21

@cmx85s: Meg mediterán szekeret sem. :)
Egyszer egy Chevy Lacettis faggattam mit iszik a verda? Bakker többet mint én!! Állítólag nem eurokomfortos a mocijuk amióta amik szegelik össze ha jól tudom....

gabors 2015.08.12. 16:38:55

"de legyen egész nap gyújtáson a kocsi?"

amugy ezzel mi a gond ??? nem ertem sok mas tipusban is ugy van hogy gyujtas rajta (auxiliary) megy minden elektromos az aksirol kovetkezo fokozat amikor a motor is megy ... ha nincs gyujtason meg a szivargyujtorol is leveszik a delejt .. pont azert hogy veletlenul ne halljon meg az aksi ...

CID. 2015.08.12. 16:40:11

@hagyma: Miért? Komolyan érdekel.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.12. 16:45:31

@CID.: komolyan nem tudom, de sosem hagynam ugy
talan azert is talaltak ki hogy egyet elforgatva a kulcsot mar nincs gyujtason de szol a radio, meg ilyenek
tehat cask az akksirol megy
nem vilagit ott minden:)
en nem tartanam gyujtason az tuti
majd atmegyek a totalcarra es jol megkerdezem

megamenn 2015.08.12. 16:48:07

@Seggturkász Agyturkász: akkor ferrárit lehet ?
@CID.: engem is furdal a kíváncsiság.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.12. 16:50:18

meg is kerdeztem a szakemberektol
mar engem is erdekel

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.12. 16:55:59

en vetlen vagyok
a taxis kerdezte, hogy akkor legyen egesz nap gyujtason a kocsi?
en azt mondanam
ne
inkabb jarjon a motor
mondjuk engem nem erint
en nem ulok a kocsiba cask ha megy
beszallok , elmegyek ahova akarok, oszt kiszallok
oszt jonapot
DE a taxis az mas

megamenn 2015.08.12. 16:57:56

@hagyma: számtalan variáció van. az én autómban gyújtás nélkül is megy a rádió, de óránként kikapcsol ( na , milyen ajutóm van? :) )

a régi autóknál történhetett meg az, hogy a verda úgy állt le, hogy a gyújtás megszakító éppen zárt helyzetben maradt, így a gyújtótrafó folyamatosan rajta volt az akkun, nem kevés villanyos energiát alakítva hővé, így lemerítve az akksit.
a mostani kocsikon minden elektronikus, és azon kívül, hogy "vilagit ott minden" ilyen szintű energiafogyasztás nincsen.
de akkor sem normális amit a poszter ír.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.12. 17:03:20

@megamen: nem tudom milyen autod van
nekem meg minden kocsimban volt-van egy olyan allas amikor nincs gyujtason, de meg kap anyagot a radio szivar stb.
utana meg egyet forditva szunik meg
akkor mar nincs delej
Pontiac GM., Lancer, Ford crown Victoria
szoval nem hagynam gyujtason, de nem is kell, mint mondtam
ezen lomoltam en is, hogy ilyen allas nincs a citroenbe?

Thomas Dantes 2015.08.12. 17:04:07

Én soha nem szoktam a vevőt hibáztatni, és rühhelem, amikor ezen az oldalon a vevőt szidják.
De. Taxis. Feltételezem ért az autókhoz.
És Citroen-t vesz? Na basszus.
Meg, szóval alapvető dolog lenne, hogy ha taxis vagyok a nekem létfontosságú funkciókat leellenőrzöm, mielőtt megvenném.

megamenn 2015.08.12. 17:15:09

@Thomas Dantes: "Már a vásárlás pillanatában feltűnt, hogy a rádió és az MP3 dugasz meg a szivargyújtó nem működik, ha leveszem a gyújtást. "
ez olyan hiba, amit javítani KELL, nem pedig pofátlanul kijelenteni, hogy "A RÁDIÓTÍPUS ILYEN, CSAK GYÚJTÁSON MŰKÖDIK A PROBLÉMÁRA NINCS MEGOLDÁS".
érdemes lenne megkérni a tisztelt kereskedőt, hogy ugyan mutasson már mégegy ilyen autót ahol ilyen faszul működik a rádió. az meg ugye nem szopjuk be, hogy egyáltalán megkérdeztek volna bárkit is, mi lehet a probléma?

gabors 2015.08.12. 17:23:47

@cmx85s: @atal: na ja de ez csak arra jo hgy "veletlen" lemeritse az aksit PONT a leheto legrosszabkor...

Amugy tenyleg kerdezem ebben az autoban nincs olyan hogy aram alatt van de nem jar motor ??? ez azert elegge elterjedt ...(az hogy 30 perces rele is legyen benne az mar mas kerdes)

gabors 2015.08.12. 17:30:20

@megamen: ez a nyero magyarazat ...

manapsag a "gyujtas/inditast" sem mechanikus kapcsolo vezerli hanem relek ...

ha csak radiot hallgatsz SOKKAL jogg ha nem jar a motor mert generator foloslegesen terheli nem beszelve a serpentin/ekszijjrol...

az mas kerdes hogy az A/C miatt a motort esetleg jaratni kell meg akkor is ha az A/C pumpa elektromos (mert akksirol nem igazan megy el rendessen sokaig) kiveve persze hybridek mint prius peldaul... motor jaratasa nelkul is mehet minden amig a meghajto (HV) akkuban van eleg toltes.

blarke 2015.08.12. 17:31:32

@Seggturkász Agyturkász: New York-i kollegam segitett megoldani a rejtelyt, hogy mit jelent a Fiat (fix it again, Tony).

hagyma nyilvan kontrazni fog, de kint gyulolik ezt a 3F-et.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.12. 17:39:00

@blarke: nincs mire kontrazni itt alig van francia auto
fiat se sok
a ford most feljovoben van, de van itt olyasmi mondas, kisse naiv emberekre hogy "mikor vezettel utoljara fordot?"

Truckokban jok vagyunk
de szemeylben a japanok tarolnak

megamenn 2015.08.12. 17:41:58

@blarke: hol van az a "kint" mert hagymaföldén nem kevés a ford. persze lehet, hogy úúúútálllyák.

megamenn 2015.08.12. 17:43:13

@hagyma: na meg a koreaiak. persze korea a koreaiaké :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2015.08.12. 17:48:58

@megamen: tenyleg sokat javult ford
a koreaiak is jonnek fel, teny
egyelore aZt hiszem a toyotae a foszerep szgk-ban
es hat a nemetek
BMW audi VW van boven

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.12. 17:51:06

"Olyan hozzászólásokat, melyben ecsetelitek mennyire vagyok hülye, nem szeretnék kapni, mert erre időközben magam is rájöttem, de minden jó megoldás érdekelne."

Szervizben bekötik fixre a szivargyújtót... Másképp nem nagyon lesz független aljzatod.
Fogyasztóvédelmet megkeresheted, de mivel az autó rendeltetésszeűen működik, nem sok kártérítést fogz kapni, problémamegoldást meg semmit :S
Mondjuk el nem hiszem, hogy a Citroen ne tudná megoldani, ha meg akarná.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.12. 17:52:42

@Dezsike: A taxióraának viszont lehet kell a delej.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.12. 17:53:50

@atal: Az a baj, hogy az autó garis... Tehát a márkaszerviznek kéne ezt megoldani.

atörökkk 2015.08.12. 18:06:27

Autót vettél volna, ne Citroent. Különben meg egy autóvillamosságisnak kávézással együtt kb. tízperces munka adni egy fix tápot a rádiónak.

gabors 2015.08.12. 18:15:41

@ColT: nemletezo problemat a markaszerviz sem tud megoldani meg garanciaban sem...

nincs olyan hogy "gyujtas" levetele utan a radionak X ideig mukodnie kell vagyis ez nem hiba ...

basszus vettem egy kocsit es nincs rajta tetoablak ... ilyen kocsim meg nem volt visszamentem hogy "javitsak mar meg gariba" :-)...

ha posztolo egy adott funkciot ennyire letfontossagunak tartott akkor elore kellett volna megnezni hogy ez megy-e vagy nem .... ez azert nem egy kolosszalis feladat foleg mert nem hiszem ez lett volna az elso ilyen tipusu auto Mo-on avagy taxi ....

Manyecska 2015.08.12. 18:19:46

A Ford jó, értem?:D
Amúgy ha felgyújtja nem jó?

Ciri 2015.08.12. 18:32:19

Ez a poszt arról szólt, hogy emberünk mennyire hülye. Pont

Másrészt a Taxisnál NINCS idiótább gépkocsivásárló, eltekintve a nagyon nagyon nagyon kevés kivételtől. Igazi agyzsibbasztók és hihetetlenül keveset értenek az autókhoz.

Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.08.12. 18:43:42

át kell térni a riksákra.
úgyis piszok drága lesz a nafta hamarost, ridijó helyett meg majd népdalokat énekelgecc az utasoknak.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.08.12. 18:58:49

@atörökkk: Csak nem a citroennél. Az enyémben egy szivargyújtó direktbekötéséhez le kellett bontani a váltóborítást, meg a kormány alatti műanyagokat.
Jó, biztos van, aki így is végez 10 perc alatt.

atörökkk 2015.08.12. 19:05:50

@sugargiraffusplumps.: hánem? Cigányzenekart a drosztokra. Etnikai empéhárom nem merül le!

atörökkk 2015.08.12. 19:10:28

@Ciri: ugyan. Magyarországon az autókhoz mindenki ért. A másikéhoz főleg.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.12. 20:05:00

SPAM
www.facebook.com/kilatas/posts/1014427285256936

@atörökkk: Jaja :) De költeni senki nem akar rá :D

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Más autóban is lehet ilyet szívni.

@gabors: "nincs olyan hogy "gyujtas" levetele utan a radionak X ideig mukodnie kell vagyis ez nem hiba ... "

A postban : "Az értékesítő srác megnézte velem a használati útmutatást, és kiderítettük, hogy a leírás szerint a gyújtás levétele után még 30 percig működnie kellene ezeknek a funkcióknak, mint ahogy az előző kocsimon így is működik. "

Mondjuk nekem direktbe van kötve (persze biztosítékkal), és akkor kapcsol le a rádió, amikor kikapcsolom :)

Icepick77 2015.08.12. 20:09:08

Nekem egy 2001-es Xsarám van, ilyen gond viszont nincs. Ha beteszem a kulcsot, fordítok rajta egyet, felgyullad a műszerfalon az akksi jele, majd megszólal a rádió. 30 percig megy, majd átáll Economic Mode-ra és elhallgat a rádió, aztán be kell indítanom a motort, hogy újra megszólaljon. De ha leállítom a motort, kiveszem a kulcsot és megnyomom a rádió hangerő gombját az bekapcsol. Nem értem mi a gondja poszternek, lehet, hogy nem ért hozzá?

pengusz 2015.08.12. 20:53:11

Aki nem tud olvasni, csak írni:

"Az értékesítő srác megnézte velem a használati útmutatást, és kiderítettük, hogy a leírás szerint a gyújtás levétele után még 30 percig működnie kellene ezeknek a funkcióknak"

Tehát ha a használati útmutatóban ez van benne, akkor a kocsinak tudnia kell.

Aki meg soha nem vezetett még autót, az minek okoskodik?

gabors 2015.08.12. 20:56:02

@ColT: A postban: "A RÁDIÓTÍPUS ILYEN, CSAK GYÚJTÁSON MUKÖDIK A PROBLÉMÁRA NINCS MEGOLDÁS" gyarto szerint .... vagyis ha online vette akkor elallhat a szerzodestol 14 napig ... ebben az esetben nem tudom :-)

Namost ilyen az en kocsimban sincs nem is kell mert mint irtam van olyan allas hogy motor nem meg "nincs gyutasa bar ez hujeseg" radio megy addig mig le nem merul a 12V-os aksi ... fenyszoro viszont lekapcsol magatol (elore beallitott 2-5 10 per mulva) de pl. a belso ter vilagitas nem .... vagyis az is kepes lemeriten a 12V-os aksit

Amugy fogadni mernek hogy a legtobb kocsiban ilyen nincs vagy egeszen maskepp mukodik vagyis ez nem is fogjak "javitani"

gabors 2015.08.12. 21:02:32

@Icepick77: " De ha leállítom a motort, kiveszem a kulcsot és megnyomom a rádió hangero gombját az bekapcsol. Nem értem mi a gondja poszternek, lehet, hogy nem ért hozzá? "

Lehet ugy van ahogy a gyarto mondja?? Es ebben a modellben ez NEM (igy) mukodik ???

Az en kocsimban sincs ilyen mod, meg kulcs sincs amit be kellene tenni vagy elforditani ?? Meg kellene csinlatatnom mert hamarossan garancian kivul leszek.

Az eladok legtobbszor szinte semmit nem ertenek a kocsikhoz es az is alltalanos hogy egy leiras van egy egesz modell csaladhoz csak az en kocsimrol tudok beszelni az tele van olyanokkal is amik csak bizonyos opciok (megvetele) eseten van de a leirasban benne van mert van aki olyat vett.

gabors 2015.08.12. 21:07:53

"@Icepick77: De ha leállítom a motort, kiveszem a kulcsot és megnyomom a rádió hangero gombját az bekapcsol. Nem értem mi a gondja poszternek, lehet, hogy nem ért hozzá? "

Es mi van ha gyartonak van igaza? Es ebben a modellben a radio igy mukodik...

Ez en kocsimban nincs kulcs amit barhova is be kellene tenni vagy barmerre forgatni kellene... meg mindig gyari garis megyek szolok javitsak meg ....

Az "értékesíto srác"-ok alltalaban nem sokat tudnak a kocsikrol csak a buv szavakat ismetelgetik addig mig a vevo meg nem veszi a kocsit. Az is altalanos hogy egy utmutatas van egy egesz modell csaladhoz amiben mindent leirnak ami opcioban lehetseges ... nem mindig konnyu elmenni ezeken sem.

De meglatjuk talan mit mond a Citroen hamarossan.... biztos el lehet adni es venni egy regi buszt helyette....

gabors 2015.08.12. 21:09:20

na megint megszivatott a blogmotor ...

tobbszor frissitettem poszt sehol ...

ujra irom most meg van ketszer majdnem ugyanaz ....

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.08.12. 21:23:50

@gabors: Akkor meg a fasznak írnak olyat a használatiba, hogy van. Ha meg hülyék, akkor legalább az apróbetűben lenne ott, hogy a felszereltségi szint okozhat más működést.
A Citroen a vadás, ha ott van valami leírva az autó használatijában, akkor lesznek szívesek valahogy kielégíteni az ügyfelet.

shymy 2015.08.12. 21:24:59

Autóvillamossági szerelő, 5 perc, egy ezres, és mindenki boldog!

fülesválasztó-punaszagú-tangakorc 2015.08.12. 22:11:28

@Manyecska: Tessék ki menni hulló csillagokat nézni, oszt azok láttán, új baldachinos sezlonyra gondolni.
Hátha teljesül kívánságod.

Aureliano Buendía 2015.08.12. 22:28:26

flasznia autót? Jááááááános... ugye nem kell mondanom semmit?

Amúgy nyilván bosszantó, de gondolom, nem állsz egész nap a droszton, így van az a szitu, mikor kap áramot. Fuvarért menve/fuvar közben/vissza a drosztra nyomjad a töltést.

Nins mit.

Bob1899 2015.08.13. 07:17:40

@Seggturkász Agyturkász: teljes mertekben egyetertunk. Maximum a 206ost es szarra tuningoljuk. Ahogy az NFSben 10evvel ezelott! :D

Manyecska 2015.08.13. 08:05:37

@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓: Ford Ka elsőizzó-cseréjéhez gyakorlatilag szét kell bontani az elejét!:D

sarostehen 2015.08.13. 08:32:44

Poszter.. ugye milyen szar amikor átbasszák az embert?? T ezt csináljátok minden nap az utasokkal.

Pofát lehet befogni és eltakarodni.

Manyecska 2015.08.13. 09:11:19

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc: :D azt majd a doki megmondja jövő héten mikor fog..:):) Azt mondta minél hamarább álljunk neki a gyerekgyártásnak!!:) De ez szerintem OFF /?/:D

Martinicske 2015.08.13. 09:38:07

A fogyasztóvédelemhez hiába mész, a taxis üzletszerűen működik, tehát nem fogyasztó. Ugyanez miatt a fogyasztó megtévesztése sem merülhet fel.

A rádió... hát érdekes, hogy ezt a XXI. században nem tudja a márkaszerviz megoldani. Főleg ha a használati utasítás írja is. Lehet csak be kellene állítani, csak senki nem tudja hogyan. Nekem a 20ezer forintos sony rádiómban beállítható hogyan akarom. Kér fix tápot, meg gyújtásfüggő tápot is és beállítom ahogy akarom menjen-e gyújtás nélkül, kikapcsoljon-e X idő után, csak gyújtással működjön. Ahogy akarom.

Nem ismerem ezt az autó típust, de meg tudom érteni ha a 0 km -es autó műszerfalát valaki nem akarja megbontatni az első autóvillany szerelővel, mert gyakran addig van szépen egyben a belső borítás amíg nem nyúltak hozzá. Fogalmam sincs mivel van egybe integrálva a rádió ebben... ha semmivel az jó.

Paff. Ha taxinak hirdetik talán meg kellene kérdezni a taxisokat mire van szükségük és akkor olyat gyártani. Gondolom ha rendőrautónak akarják eladni akkor ki kellene építeni a sziréna helyét... ez már csak ilyen.

Smartass 2015.08.13. 10:06:43

A rádiót két drót átforrasztásával át lehet tenni állandó 12 Voltra gyújtás helyett.

Egyébként újabb autóknál az LOCK-ACC-IGN állások közül ACC (accessories, tehát radio, egyéb fogyasztók) és IGN (gyújtás) állásban is kéne működni a rádiónak.

Az ACC állás konkrétan azért van, hogy ne kelljen gyújtáson hagyni a rádióhoz az autót.

Szerintem a szivargyújtóval is hasonló a helyzet.

A Poszter próbálja meg a gyújtás előtti fázisba tekerni a kulcsot, elvileg jó lesz az.

Icepick77 2015.08.13. 10:47:02

@Seggturkász Agyturkász: És vajon miért nem? Tudsz rá értelmes magyarázatot adni?

Smartass 2015.08.13. 12:46:29

Kipróbáltam, ACC-állásban van radió, és a szivargyújtó is működik.

@A Taxis Poszternek

Próbálja ACC állásban

McZozo 2015.08.25. 12:32:11

@fülesválasztó-punaszagú-tangakorc:
Ezt a sok huleseget. Ha nem lenne euro valami nem lehetne ertekesiteni. valamint az aveo lacetti ... cheviket ne keverd az amerikai chevikkel , elobbi Daewoo es mind koreaban keszul amerikahoz semmi koze

McZozo 2015.08.25. 12:50:59

@hagyma: az europai ford meg az amerikai ford azert nem ugyanaz volt sokaig. Jelenleg nincs kotodesem igy nem haza beszelek, viszont csaladba volt tobb is bajuk szinte sose volt, annyi volt hogy nehezkesek voltak nem az a finom puha kis noi auto mint egy japan vagy francia. Igy en nem sorolnam a fiat es a francia melle. A nugy truckok jol neznek ki de a benzin aranak novekedesevel ott is ki fognak hallni azok. anno bereltem 5.2 es durangot kint es meg a Magyar penzemhez merten is piti volt tankolni de azert lassan ha jol tudom 3 dollar egy gallon ott is igy azert ott se fognak kiartani a vilag vegeik ezek a domperek
süti beállítások módosítása