A hétfő esti vihar alaposan széttrollkodta Budapest estéjét is. Azt gondolhatnánk, hogy piszok mázlisták azok, akik épp egy moziban húzták ki a világvégét. Hát nem. Ágiék kiakadását tökre meg lehet érteni, a Cinema City érvelését kevésbé. Rég nincs minden teremre gépész, így nyilván csak megsaccolták, hogy honnan folytatódjon a vetítés, várható volt, hogy lesznek az élménnyel elégedetlen nézők. Vajon miért nem alkalmazták az elvileg pont ilyen helyzetekre kitalált emergency jegy (házirend, 21. pont) megoldást a panaszt tevőknél? Pláne, hogy a mozi maga is elismeri, nem tudta minden teremben tájékoztatni a közönséget a helyzetről.
Szia!
Szeretném megosztani Veled és az olvasóközönségeddel, ami tegnap este történt velem és családommal a Cinema City Aréna mozijában.
19:40-es vetítésre vettünk jegyet. A vihar ekkor már elérte Budapestet, rendesen szétáztunk, de szerencsésen megérkeztünk a moziba. Elfoglaltuk a helyünket. A szokásos negyed óra- húszperces reklám és ajánló közben merültek fel az első gondok: a hang eltűnt, majd a kép is kifagyott. Kb. 5 perce vártunk, amikor bejött a mozi egyik alkalmazottja és kis türelmünket kérte. El is indult az ajánló onnan, ahonnan korábban megszakadt a hang. Tehát vissza tudták tekerni.
Majd élveztük a filmet. Körülbelül a kétharmadáig. Majd hirtelen a hang ismét elszállt, de vetítették tovább némán. Végül a kép is lefagyott. Koromsötét volt és a légkondi is leállt. Így ültünk ott és vártunk 10-15 percig, de nem jött senki a mozi részéről tájékoztatni a helyzetről és a további lehetőségekről.
Mi, nézők mentünk ki, kerestünk személyezetet és jeleztük a problémát. Újabb 10 perc elteltével a filmet ismét vetíteni kezdték, de nem tekerték vissza arra a 20 percre, ahol elvesztettük a hangot. 5 perc után vége lett a filmnek és úgy döntöttünk, szóvá tesszük az esetet.A jegypénztárnál már kígyózott a jogérvényesítéssel élő nézők sora. Összesen 4 teremnyi néző szeretett volna panaszt tenni, hasonló indokkal. (Voltak olyanok is, akik a Westendben kezdték vagy kezdték volna a filmélményüket, de a beázásra hivatkozva átküldték őket az Aréna plázába. Ezen teljesen megdöbbentünk.)
Határozottan, de intelligens keretek között beszámoltunk a tapasztalatokról, ami viszont legnagyobb megdöbbenésünkre nem találtak megértő és segítőkész fülekre. Ehelyett egy arrogáns alkalmazott szórta szét köztünk a panaszbejelentő formanyomtatványt. Majd ő maga ráírta, hogy a panaszt a film levetítése után tettük meg. Megkérdeztük, miért tesz ilyen megjegyzést a panaszunkra. A válasz: "Nem jogosultak a panasztételre illetve a kár megtérítésére, mivel a filmet végignézték, nem jöttek ki a vetítés közben."
Na ez sokkolt. Hogyan is nézhettem végig a filmet, ha 20 perc kimaradt és vissza sem tekerték?! Az élményélvezetről nem is beszélve, amit a mozi ígér minden körülmények között, és amely szolgáltatásáért a kedves néző fizet (1670Ft-ot a felnőtt jegyért). Na de vissza a sokkhoz. Számomra a legmegdöbbentőbb az volt, hogy ezt a fenálló rendkívüli helyzetet ennyire rugalmatlan, inkorrekt és emberi viselkedéshez méltatlan módon kezelték. Hazaérve még megosztottunk egy-két posztot a facebook-on, közvetlenül a Cinema City oldalára is.
Slusszpoénként szeretném megosztani a Cinema City munkatársának válaszát - amit mindeki változtatás nélkül megkapott, aki a facebook oldalukon panaszt tett a tegnap esti moziélményükkel kapcsolatban.
(semmi többlet információ, semmi empátia)"Kedves Ági!
A tegnapi vihar áramkimaradást okozott a Cinema City Aréna minden teremben, emiatt mindenhol leállt automatikusan a hangrendszer. Az átkapcsolást és a film újraindítását 23 helyszínen kellett elvégezni a kollégáknak, illetve az üzemeltetési berendezéseket a lehető leghamarabb kellett helyreállítani, biztonsági szempontból ez volt az elsődleges feladat. A mozi teljes aznapi személyzetével azon dolgozott, hogy mihamarabb visszaállhassanak a technikai berendezések az eredeti állapotba.
Kollégáink - amelyik teremben ezt meg tudták tenni - tájékoztatták a vendégeket a helyzetről, illetőleg a lehetőségekről, hogy a jegy árát akkor áll módjukban visszaadni, amennyiben a megszakadt előadás miatt már nem kívánják végignézni azt. A film teljes megtekintése után a jegyek árát visszatéríteni sajnos nem áll módunkban. (Házirendünk 21-es pontja)
A panaszok kivizsgálása megkezdődött, a vendégek számára írásos hivatalos választ Ügyfélszolgálatunk 8-30 napon belül küld. Az okozott kellemetlenségekért elnézést kérünk! Köszönjük megértésedet és türelmedet.
Üdv, Cinema City"
1. "Kollégáink - amelyik teremben ezt meg tudták tenni - tájékoztatták a vendégeket a helyzetről, illetőleg a lehetőségekről..." - Hát mi éppen nem abban a teremben ültünk...
2. "A film teljes megtekintése után a jegyek árát visszatéríteni sajnos nem áll módunkban. (Házirendünk 21-es pontja) " - A filmet nem néztük meg teljesen, hiszen kimaradt 20 perc a mozi műszaki, technikai problémái miatt.
Természetesen továbbra is kiállok a jogérvényesítésem mellett és panasszal élek a Fogyasztóvédelmi Hatóságnál. Erre buzdítalak Téged is, kedves Olvasó, ha átélted ezt jogtalan helyzetet és bánásmódot a Cinema City mozi szolgáltatótól.
Üdvözlettel,
Ági
UPDATE 13:11
A posztra kommentben reagált a Cinema City, kiemeljük, hogy ne vesszen el a tömegben. A válaszuk nagy része teljesen elfogadható, az azonban továbbra is kérdés, hogy tájékoztatás nélkül Ágiéknak honnan kellett volna tudniuk, hogy nem szabad az események és a film végét kivárniuk a teremben ahhoz, hogy valami kárpótlásra jogosultak lehessenek.
Kedves Ágnes!
Amint Ön is tapasztalta, ez a nem megszokott időjárású nap sajnálatos módon többek között a Cinema City Aréna mozi működésére is hatással volt. Engedje meg, hogy a panaszainak egyes pontjaira ezen a fórumon is, s ne csak a facebook oldalunkon, reagáljunk, valamint az Ön által észlelt események okait megvilágítsuk.
Ez a mozi 23 teremmel rendelkezik, s aznap egy hétfői naphoz szükséges személyzettel üzemelt.
Ennyi teremhez elégséges gépészünk dolgozott ekkor: ők a vezérlőből minden terem vásznát tudják kontrollálni, s észlelik azt, ha bármi hiba van. Ezen kívül 2 mozivezető, s a megfelelő számú jegykezelő személyzet is részt vett a vihar okozta károk enyhítésében (beázás), megoldásában (áramkimaradás).A katasztrófafilm-szerű esőzés miatt aznap este az ELMŰ fő elektromos betáplálása hibásodott meg, s ilyenkor a rendszer automatikusan átkapcsol a másodlagos betáplálásra. Ekkor volt az első 2mp-es áramkimaradás. Amikor az ELMŰ megjavította a fő betápot, a rendszer automatikusan visszakapcsol arra, s ekkor történt a második 2mp-s átállás.
A légkondicionálás nem tud leállni, ha az áramszolgáltatás csak ennyi kimaradással, de visszaáll.
A mozi rendszere úgy van kialakítva, hogy nem lehetséges teljesen sötétben ülni egy adott teremben, mert ha ilyen áram-probléma adódik, a vészvilágítás rögtön bekapcsol (akkor is, ha nincs áram).
A vetítő képe nem befagyott, hanem amikor a hangrendszer az áram miatt leállt, a gépészek megállították a filmet, hogy lássák, honnan kell újraindítani majd a vetítést a hibák elhárítása után. Ilyenkor a vászonról visszaverődő fény is ad világítást a teremben egyébként, nemcsak a fent említett vészvilágítás.
Minden emberünk azon dolgozott, hogy a hibákat mihamarabb kijavítsa, valamint hogy minden terembe legalább egyszer be tudjanak menni tájékoztatást adni, s türelmet kérni a bent ülőktől.
Az előadás alatt semelyik néző nem hagyta el a mozit, vagyis akik aznap este ott voltak, végig tudták nézni az adott filmet (maximum a fent írt rövid leállások szakították meg az élményt).
Mindenki, aki panaszt kívánt tenni a film befejezése után, megtehette azt, s erre hivatalosan, a panaszkönyvben megadott elérhetőségen fogunk minden vendégnek válaszolni.
Az említett emergency jegyeket akkor áll módjában egy mozinak kiadni, ha a filmet le kell állítanunk, s nem tudjuk továbbfolytatni valamilyen, általában vis mayor okból kifolyólag (mint például a WestEnd esetében, ahol az egész bevásárlóközpont kiürítésre került, s minden vetítést meg kellett szakítanunk).
Amennyiben Ön is az írásos panasztevők között volt aznap, természetesen 8-30 napon belül válaszolni fogunk a Homár felületén kívül is Önnek.
Nagyon sajnáljuk, ha nem így képzelte az aznapi mozizását, de higgye el, mindenki, aki hétfőn dolgozott, azon volt, hogy minél kevesebb fennakadással tudjuk megoldani ezeket a váratlan problémákat.
És végezetül minden aznapi nézőnk elnézését kérjük a kellemetlenségekért, s köszönjük a felénk irányuló megértést is! Bízunk benne, a következő alkalmakkor okkal kellemesebb moziélményekben lesz részük!
Cinema City
Az utolsó 100 komment: