Van valami elképesztő azért abban, hogy az Indesit a jogszabályra és az aránytalan többletköltségre hivatkozva nem akarja cserélni a mosógépét, amit egy hónap alatt háromszor szereltek ugyanazzal a problémával. Szerintem az átlagember az aránytalanságot valahol egész máshol érzi az ügyben.
Kedves Tékozló Homár!
Hosszú lesz. Már az elején leszögezném: ott kellett volna sikítva fejvesztve elmenekülnünk, amikor felvilágosított az eladó, hogy a Hotpoint-Ariston az Indesité... Nem tettük, íme a következmény.
2014 decemberben vettünk egy Hotpoint-Ariston mosó-szárító gépet az Euronicsban. Öröm-boldogság, plusz biztosítást is kötöttünk rá, ami a garanciát 5 évre növeli. Azt a tájékoztatást kaptuk, hogy ez majd milyen jó lesz nekünk, mert ha elromlik a gép, csak szólunk, rossz el, jó (új) be, mindenki boldog. Igen, csak azt felejtették el hozzátenni, hogy mindez a gyári garancia letelte után érvényes.
2015 júliusban egy kevésbé szép napon arra lettem figyelmes, hogy mennydörgés-égszakadás jellegű hangok törnek elő a gépből, leállítottam, kiderült hogy kitört a dobban lévő 3 műanyag alkatrész közül kettő (mint később megtudtam, a becsületes neve dobborda). A helyükön lévő fémfülek divatosan lyukacsossá tették a ruháinkat, kár hogy ennyire nem vagyok divatkövető.
Mivel ez péntek késő délután történt, amikor már a fű sem nő, hétfő reggel kezdtem az ügyintézést. Euronics: felvilágosítottak a fenti biztosításos huncutságról, majd tovább irányítottak az Indesithez. Az Indesitnél felvették a bejelentést, azzal hogy a szerviz 3 munkanapon belül jelentkezni fog nálam. Nagy örömömre még aznap felhívtak, örömöm gyorsan elszállt, ugyanis az alkatrészt (dobborda, dobborda, jegyezzük meg) meg kellett rendelni, 1,5 hét az érkezési ideje.
Mit van mit tenni. 1,5 hét múlva hívom az Indesitet, ők erről nem tudnak semmit, hívom a szervizt (Rákóczi Szerviz), igen-igen, most jött a csomag, 2 nap múlva jönnek megszerelik. Jött is a szerelő, ekkor épp 2 hete voltunk mosógép nélkül, megjavította. Megkérdeztem, mit tehetnék, hogy ez többé ne forduljon elő, válasz: tegyem a gépet a vitrinbe... Kissé felszaladt a szemöldököm, de reménykedtem a jószerencsében, és abban hogy sosem látjuk viszont egymást.
Nem jött be... kb. 3 mosás után mennydörgésszerű hang vissza, dobbordák újra kiszakadva.
Indesit felhív, bejelentés újból rögzít. Fogyasztó (=én) vár. 3 munkanap elteltével újra hívtam, ja hát majd megsürgetik. Felhívtam a szervizt is, ők még nem is tudtak róla, de majd ha az Indesit szól... Ok köszi.
Újabb hét telt el mosógép nélkül, jött a szerelő, dobbordákat újra kicserélte, közben kedvesen felvilágosított, hogy többet nem jön, mert neki 30 napon belüli újbóli szervizelésért nem fizet senki, ő pedig ingyen nem dolgozik. Szemöldök újból felszalad, de naiv lélekként tovább bíztam a jószerencsémben.
Újfent nem jött be: a dobbordák már a következő mosás után lötyögtek, majd mentrendszerűen kitörtek.
Ezen a ponton a férjem vette át az ügyintézést. Telefonon, majd emailben is megértekezte mind az Indesittel, mind a szervizzel, hogy ez már nem járja, mint látható a javítások nem vezettek eredményre, cseréljék ki a gépet. Jó, de ezt a gyártónak kell jóváhagyni, a szerviznek kell jóváhagyni, a központnak kell jóváhagyni, szabadságon van akinek jóvá kell hagyni... (újabb és újabb variációk az idő múlásával).
Múlt héten ismételt érdeklődésünkre azt a választ kaptuk, hogy 24-én hétfőn jön vissza az illetékes a szabadságáról. Szerdán az ügyintéző telefonon semmit az égvilágon nem tudott mondani, ezért kedves, udvarias levélben megírtuk nekik, hogy péntekig ötöljék ki a megoldást, különben a békéltető testülethez fordulunk.
Ma meg is jött a cinikus válasz (további jelzőket nem használnék, mindenki toldja be ízlése szerint)
"Tisztelt D**** A**** Úr!
Sajnáljuk, hogy Ön elégedetlen termékünkkel és, köszönjük, hogy felhívta figyelmünket erre, mert így lehetővé, hogy tájékoztassuk Cégünk álláspontjáról.
Az Ön által bejelentett csere igényét illetve a vételár megtérítését nem teljesíthetjük.
Ugyanis a készülék cseréjét - a vonatkozó jogszabályoknak megfelően – nem áll módunk teljesíteni, mivel “az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne” (Ptk 1959. évi IV. Törvény (306§ (1/a)). Miután készüléke javítható, így a felmerült problémát garanciális javítás formájában kívánjuk rendezni.
Bízunk benne, hogy Ön elfogadja a válaszunkat, azonban amennyiben eljárásunkat szerződésszegőnek vagy jogsértőnek tartja, álláspontját alátámasztó bizonyítékaival az illetékes Fogyasztóvédelmi Felügyelethez, vagy – a jogvita bíróságon kívüli rendezése érdekében – Békéltető Testülethez (BT) fordulhat.
Egyéb szolgáltatásainkkal a jövőben is renelkezésére állunk
Tisztelettel,
K. Mária
Ügyfélszolgálat
Indesit Company Magyarország Kft."Hát nem édesek?! Ezek után, ha már ők is javasolják, a Békéltető testületnél bulizunk tovább, de gondoltam veletek is megosztom, hátha valaki okul és messzire elkerüli ezt a bandát.
O.
milyennőaz ilyen 2015.09.01. 09:54:54
AtiSnatch 2015.09.01. 10:01:29
2015.09.01. 10:09:16
A János Vitéz óta tudjuk, hogy Iluska energomat jobb! És mosás után meg is dugható!
Jim Raynor 2015.09.01. 10:09:37
arra sem vette a fáradtságot, hogy a formalevélben az 1959. évi IV. törvényt átjavítsa, merthogy 2014. március 15. óta új Ptk. van.
ráadásul az általa hivatkozott §-nak volt ám egy (2) bekezdése is, csak azt elhallgatja a kis huncut:
"(2) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni."
beperelni őket a picsába.
batgirl · http://enbatgirl.blog.hu 2015.09.01. 10:11:49
milyennőaz ilyen 2015.09.01. 10:12:16
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 10:12:59
FDToth 2015.09.01. 10:13:18
mivel gyenge itthon a fogyasztóvédelem, így a legvégsőkig húzzák, mivel a fogyasztók többsége feladja és ezt kihasználják.
2015.09.01. 10:13:18
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 10:14:50
A dobbordák törése általában két egyszerű okra vezethető vissza:
* Olyan tárgyakat helyeznek a mosógépbe, melyeket nem lenne szabad
* A műanyag elfárad, és nem bírja a terhelést
A csere után előfordulhat még, hogy az alkatrész nem megfelelően kerül rögzítésre, meglazul és ezért törik el ismét.
A törésnek más lehetséges oka nem ismert.
Amint az látható, a legtöbb esetben a mosógép korára vagy a helytelen használatra vezethető vissza a hiba – leginkább ez utóbbira.
Sokan mosnak olyan dolgokat a mosógépben, amelyeket nem kellene, és ha mosógépük még garanciális, ezt később nem ismerik el. Ha azonban a garancia lejárta előtt eltörnek a dobbordák, számíthat arra, hogy az új alkatrészeket kifizettetik majd.
Legtöbbször cipők kerülnek a mosógépbe, amelyekről sokan állítják, hogy biztonságosan moshatóak, a gyártók azonban más állásponton vannak a kérdésben. Szó lehet még például fürdőszobaszőnyegekről és más olyan dolgokról, melyeket nem mosógépben való mosásra terveztek.
Ha nem akarja, hogy a dobbordák eltörjenek és meg akarja spórolni a csere költségeit, nem mosson oda nem illő dolgokat a mosógépben.
www.haztartasigep.netlap.info/mosogep-dobborda-csere/
penzor 2015.09.01. 10:15:49
2015.09.01. 10:16:01
2015.09.01. 10:17:43
Pl. lovagi páncél?
AtiSnatch 2015.09.01. 10:18:08
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 10:19:46
Meghirdetem a versenyt: Mit mosott a poszter a mosógépben, hogy nem bírta a dobborda?
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 10:20:55
AtiSnatch 2015.09.01. 10:21:24
penzor 2015.09.01. 10:21:36
AtiSnatch 2015.09.01. 10:22:29
AtiSnatch 2015.09.01. 10:23:24
sáros_tehén 2015.09.01. 10:26:41
AtiSnatch 2015.09.01. 10:38:35
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.01. 10:48:11
De hát még meg is mondták, hogyan szopathatod meg őket!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.01. 10:49:33
Úgy mint ruhák?
Lófaszt mama! Szar anyagból gyártották a cuccot!
CID. 2015.09.01. 10:50:33
Vadászok Őrangyala 2015.09.01. 10:52:57
AtiSnatch 2015.09.01. 10:55:05
CID. 2015.09.01. 11:01:55
@AtiSnatch: jaj, pexig be szép vót, amikor vágógyeszkán, kanállal kaparták a kifordított fodrosbelet, az az illat :D
230e 2015.09.01. 11:09:30
Ritkán írok ilyet, de ennek a sztorinak érdekelne a vége.
Gyökér szerelő, gyökér ügyfélszolgálat minden adott egy méltó lezáráshoz.
Leone_510 2015.09.01. 11:19:04
AtiSnatch 2015.09.01. 11:25:24
Manyecska 2015.09.01. 11:31:17
Ég és föld a különbség!! főleg a centrizésnél.
CID. 2015.09.01. 11:45:08
AtiSnatch 2015.09.01. 11:48:04
Manyecska 2015.09.01. 11:48:35
Kifordított kacagány 2015.09.01. 11:51:28
az is vagyon írva, hogy
"Az egyik leggyakoribb típus, amely egyben a legtöbb törést is produkálja az, amely a Hotpoint és Indesit mosógépekben található. Megjegyzendő, hogy ezt a fajtát a tulajdonosok is sokszor helytelenül szerelik be, ami könnyedén töréshez vezethet. Ezért nem árt, ha egyszerre többet is beszerzünk belőlük, előnyük azonban, hogy meglehetősen olcsók, de a gyakori csere igen frusztráló lehet.
A trükk itt a rögzítőfülekben rejlik. Van egy kis fül, amelyet meg kell emelni és le kell nyomni a lapát eltávolításához egy speciális szerszámmal, amelyre szükség lesz a művelet során, hacsak nem akarunk magunknak szerszámot eszkábálni. Ha nem helyesen helyezi vissza a fület, márpedig erre nagyon oda kell figyelni, akkor a lapát hamarosan kilazul, és újra eltörik majd. Ez azért is fontos, mert a szervizben is tudják, hogy a lapátok kizárólag a fentebb felsorolt okok miatt törnek el. Ezért nem valószínű, hogy a házilagos javítás során elkövetett hibák következtében eltörött füleket garanciálisan kicserélik majd."
simán el tudom képzelni, hogy a szerelő sem rakja fel rendesen és akkor már cipő sem kell neki ahhoz, hogy leessen. meg gondolom miután már egyszer leszakadt, nem biztos, hogy másodszorra ugyanúgy tart.
Martinicske 2015.09.01. 11:52:11
"Az egyik leggyakoribb típus, amely egyben a legtöbb törést is produkálja az, amely a Hotpoint és Indesit mosógépekben található. Megjegyzendő, hogy ezt a fajtát a tulajdonosok is sokszor helytelenül szerelik be, ami könnyedén töréshez vezethet. Ezért nem árt, ha egyszerre többet is beszerzünk belőlük, előnyük azonban, hogy meglehetősen olcsók, de a gyakori csere igen frusztráló lehet."
Ezen a ponton azt mondom menjenek el a bús picsába. Egyszerre vegyenek többet is, mert annyira szar/szarul van megcsinálva, hogy pillanatok alatt törik.
Pedig ez aztán egy olyan alkatrész amit meg lehet tervezni, le lehet gyártani úgy hogy a büdös életbe ne mehessen tönkre. Az hogy mégsem így csinálják egy mocsokság a környezettel szemben, meg a saját ügyfeleikkel szemben is.
AlulírottFentemlített 2015.09.01. 11:54:46
Ha ők nem tudnak segíteni, akkor nem marad más csak a piócás ember, esetleg Bódi Gábor mosógépszerelő!
Kifordított kacagány 2015.09.01. 11:56:58
@Manyecska: a meggy egyetlen fogyaszthatatlan formája.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 12:03:41
Arra gyanakszom, hogy rosszul tervezték meg, könnyű rosszul beilleszteni, és ezért törik le minduntalan.
Vegyen a poszter egy készlet dobbordát, tegye be maga, és jó lesz az halálig.
Manyecska 2015.09.01. 12:12:24
Manyecska 2015.09.01. 12:15:22
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 12:16:49
Martinicske 2015.09.01. 12:17:09
Politikusnak elmehetsz, mert pár soron belül úgy tudsz ellentmondani magadnak, hogy fel sem tűnik :)
"Nem hiszem, hogy olyan szarul van megtervezve, legyártva"
"Arra gyanakszom, hogy rosszul tervezték meg, könnyű rosszul beilleszteni, és ezért törik le minduntalan."
Aha, szóval megcsinálták jól, csak a saját szerelőjük se tudja kicserélni, hogy legalább egy pár hétig működjön :)
Tehát amit a gyári szerviz nem tud megcsinálni álljon neki a posztoló a saját kockázatára és költségére. Na ne már, ezt te se gondolod komolyan :)
penzor 2015.09.01. 12:20:36
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 12:21:22
Ha jól teszik be, nem szakad le, mert leszakadás ellen jól megtervezték. Ha rosszul teszik be, akkor leszakad, mert a tervezés megengedi a rossz behelyezést. Szerintem. Így már érthető?
Az, hogy a szerelő béna, nem mentség semmire.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.01. 12:24:08
Mert baszik rá vagy nem szóltak neki sem. Csodálatos.
CID. 2015.09.01. 12:27:04
@Kifordított kacagány: Á, jó buli volt ( attól eltekintve, hogy ketten a cimbivel dolgoztuk fel a Dezsőt, pláne annak fényében, hogy nekem se áll keresztbe a szemem 1dl kerítésszaggatótól), ha eszembe jut, most is röhögök:)
penzor 2015.09.01. 12:32:21
@AtiSnatch: :Dé
CID. 2015.09.01. 12:34:03
Manyecska 2015.09.01. 12:35:03
Manyecska 2015.09.01. 12:38:01
www.youtube.com/watch?v=nrVXlBMchfU
:D!
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 12:39:45
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 12:41:16
Manyecska 2015.09.01. 12:42:06
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 12:42:41
Manyecska 2015.09.01. 12:43:18
lcsaszar 2015.09.01. 12:43:35
Manyecska 2015.09.01. 12:49:16
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 13:06:35
Ez a rövidítés azonban a moszkvai szerkesztőségben komoly fejtörést okozott, ahol végül arra tippeltek, hogy az „A.” az Alekszej keresztnevet takarhatja. Így Sztahanov nem Andrejként, hanem Alekszejként robbant be a köztudatba.
A híressé vált bányász rosszul viselte az eredeti keresztnevétől történt megfosztását, és személyesen Sztálinnak írt levelében kérte a tévedés korrigálását. A Pravdánál sohasem tévednek" – így szólt a szovjet diktátor lakonikus válasza.
Mivel Sztálinnal névkérdésekben sem volt tanácsos tovább vitatkozni, ezért Sztahanov összes iratát kicserélték, Alekszejre javítva a „tévedést”.
penzor 2015.09.01. 13:17:46
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 13:21:27
Fogyózni nem érdemes, mert úgyis visszahízod. A kulcszó: életmódváltás.
A zsír magától nem jön le, mozogni is kell hozzá. Bár egyes haláltábor-túlélők ezt máshogy látják.
Manyecska 2015.09.01. 13:22:54
ha nem jönnék szírnek néztek a keletinél majd írok.:D
szelidorzo 2015.09.01. 13:28:57
Vásárlás előtt használjuk az internetet értelmes dolgokra, kevesebbet panaszkodunk utána.
1. Indesit, Hotpoint, Ariston ráges régen egy kézben. Ha termékek műszaki specifikációját is megnézed, akkor látható, hogy ugyanazon termékeket más más külső palástban közel azonos árban forgalmaznak.
Nyugi, ezzel nincsenek egyedül, Ugyanilyen gyártócsoport a Whirpool, AEG, Zanussi. És bizony akad még ilyen csoportosulás a piacon. Tudod ez olyan, mint régen a gimnáziumban. Elsőre mindenki ugyanazt a 3 lányt teszi magáévá, csak másképp vannak felöltözve.
2. Az általad vásárolt garanciakiterjesztés, olyan szakállas átbaszás, amit itt a homáron már nem egyszer kitárgyaltunk. (Amiben még hiszel, hogy a gyári garancia után majd hipp-hopp cserebere meghibásodás esetén azzal kapcsolatban elmondanám, hogy a biztosítási feltételeket )apróbetűket is) igen figyelmesen olvasgasd el és meg fogsz döbbenni az önrész kikötésen és egyéb buktatókon ami miatt nem kapsz Te lófaszt sem majd a befizetett pénzedért.
3. Békéltető társasághoz fordulni azonnal, kérni a szerződéstől való elállás kimondását, azzal, hogy a műszaki eszköz alkalmatlan arra a feladatra amire szánták. + szori javítás után is ugyanazzal a hibával nem lehet üzemszerűen használni, olusz kárt is okoz, melynek szintén kérni kell a megtérítését.
penzor 2015.09.01. 13:29:38
@Manyecska: semmi=nem hízott?
Manyecska 2015.09.01. 13:39:25
Manyecska 2015.09.01. 13:41:11
Martinicske 2015.09.01. 13:54:57
Már csak azt áruld el ez alapján az elmélet alapján elsőre hogyan szakadhatott le?
CID. 2015.09.01. 13:55:39
Paeonia 2015.09.01. 13:58:13
Nem lehet, hogy a szerelő egyszerűen szarul csinálta meg?
Az ügyfélszolgálat válasza ettől még persze tapló.
Az előző mosógépem Candy volt, 20 évig bírta. Úgy látszik, sikeres vagyok.
:)
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 13:58:59
Shit happens.
Manyecska 2015.09.01. 14:07:31
Amúgy a Beko is bírja tíz évig /eccer kaptunk egy feleslegest../ ha jó darabot fox ki nincs ebben semmi csoda..épp rossz napja lehetett a szerelőnek:D..pech..
penzor 2015.09.01. 14:13:12
Manyecska 2015.09.01. 14:14:06
Martinicske 2015.09.01. 14:20:30
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 14:32:31
Estél már el sima járdán?
penzor 2015.09.01. 14:58:29
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.01. 15:39:12
További magyar hang 2015.09.01. 16:29:02
Troppauer_Hümér 2015.09.01. 16:38:37
Szögedi Ászok létezik még literes palackban?
peppe83 2015.09.01. 17:10:48
Az ügyfélszolgálat az tapló. Egyébként a posztolónak vannak bizonyítékai a többszöri hibabejelentésekről, a szerelő második körös válaszáról? Jegyzőkönyv vagy valami?
KaTe 2015.09.01. 17:15:00
Aureliano Buendía 2015.09.01. 17:21:15
Aureliano Buendía 2015.09.01. 17:26:59
Ha ugyanazzal a hibával többször nem lehet javítani, kérheted a cserét, vagy el is állhatsz a vásárlástól, hiszen nem tudod a megvásárlással szerzett jogokat élvezni.
penzor 2015.09.01. 18:24:36
@KaTe: szeretnélek figyelmeztetni, hogy a "nincs lehetetlen, csak tehetetlen" kimaradt! Így sajnos nula, azazz nula pointot ér a kommancsja! (komentje). Kicsit legyél benne a történetben 1stkézbõl, aztán onnan is meghallgatnám ugyanezen okosságokat. Vérlazító, persze, de nehogy már még szegény posztolóOlgát szúrd le.
Figyelem: vérlazítónak a homárd stábja és mindennemû holdudvara WD-40-et használ.
joska61 2015.09.02. 10:11:44
Bob1899 2015.09.02. 21:52:28