Elég nagy felhördülést okozott a Telenor augusztusban bejelentett tarifakivezetési folyamata, melyet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság is figyelemmel követ. Vandának nem biztos, hogy még időben jön a segítség, de azért elmondjuk, milyen lehetőségek közül választhatnak az érintettek.
Kedves Tékozló Homár,
a Telenor tarifacsomag kivezetéséről szeretnék írni, amelyről úgy értesültem, hogy felhívtak a mai napon, közölve, hogy váltanom kell, mert megszűnik a tarifacsomagom, de ha még most váltok, 2000 forinttal kedvezményesebben kapom az új havidíjas csomagot.
Mivel erről ott és akkor hallottam először, megkérdeztem, meddig van még lehetőségem dönteni, mert előbb utánanéznék a dolgoknak. A válasz az volt, hogy akkor másnap visszahívna (08.25-én), majd amikor megkérdeztem, meddig van a határidő, közölte, hogy holnaputánig (08.26-án). Nosza, gondoltam, utánanézek, mi is ez az egész.
Végül több cikkbe botlottam, ami arról szólt, hogy a Telenor szeretne egy kicsit jobb színben feltűnni, ezért biztosítják az előfizetőket, hogy az új csomagokkal pár évig csak jobban járhatnak. Gondoltam, kiszámolom a különböző ajánlatokat az elmúlt hónapok forgalmai alapján, és arra jutottam, hogy baromira nem járnék jobban. A telefonálás költségei ugyan tényleg kisebbek valamivel, viszont a jelenlegi csomagomban ingyen küldhettem 200 sms-t, és a keret lejárta után is csak 23 forintot kellett fizetnem sms-enként (a 23 forintos percdíjról az új, 40 forintos helyett nem is beszélve). Ilyen ajánlat a Telenor felkínált csomagjai között már nincs, így az sms-ezési szokásaimat tekintve én igenis rosszabbul járok az új ajánlattal.
Hozzáteszem, tisztában vagyok vele,hogy a korábbi csomagom egyszerűen piszok jó volt, csak az húz fel, hogy a tájékoztatással ellentétben egyáltalán nem igaz,hogy a váltással a Telenor áldozathozatala miatt tényleg mindenki jobban jár. Ráadásul miután elmondtam mindezt egy másik ügyintézőnek, kiderült,hogy baromira nem kötelező a következő két napon belül váltanom, ahogy azt az első mondta, október 19-én automatikusan életbe lép az új tarifacsomag, addig meg inkább maradok a mostani, számomra kedvezőbb csomagnál.
Amikor egyébként rákérdeztem, hogy ez így mennyire szabályos, azt a választ kaptam, hogy amikor a készülékhez kétéves hűségidőt vállaltam, akkor nem tarifacsomagra, hanem tarifacsomag KATEGÓRIÁRA vállaltam hűséget, így nem történt semmi törvénytelen.
Üdv:
Vanda
Így látják a lehetőségeket a GVTI-fogyasztóvédők.
Kedves Vanda!
Eseted egy rendkívül bosszantó ügy, -bár nem gondoljuk hogy ez megnyugtat- nem vagy egyedül, nagyon nem. Felvázolunk Neked 3 megoldási lehetőséget, de előtte nézzük mi van a háttérben:
A Telenor a szolgáltatás– és tarifaváltozásokról a honlapján egy részletes tájékoztatót tett közzé. Ebben a változásokat azzal indokolja, hogy a körülményekben a szerződés megkötésekor előre nem látható lényeges változások következtek be. A Telenor az előfizetői szerződésekhez készített általános szerződési feltételeiben úgy rendelkezik, hogy ilyen a körülményekben előre nem látható lényeges változás esetén jogosult egyoldalúan módosítani az előfizetői szerződést. Ezen módosításáról a hatálybalépést megelőzően legalább 30 nappal értesíteni kell az előfizetőket, egyidejűleg tájékoztatni őket a felmondás feltételeiről és jogkövetkezményeiről.
A leveledből kiderül, hogy a Telenor szeretné továbbra is ha az ügyfele maradnál, ezért felajánlotta a szerződés közös megegyezéssel történő módosítását. Nagyvonalú ajánlat, de tekintettel arra, hogy ehhez a te beleegyezésed is szükséges, természetesen nem vagy köteles új tarifacsomagra váltani, ha úgy látod, hogy nincsen olyan tarifacsomag, ami számodra kedvező lenne.
Akkor se dőlj be ennek, ha az ügyintéző azonnali döntésre akar kényszeríteni azáltal, hogy sürget a döntés meghozatalában. Ez mindenképpen tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül.
A rendelkezésre álló információk alapján a Telenor gyakorlata ugyan jogszabályszerűnek tűnik, azonban mindenképpen felmerül a kérdés, hogy az mennyire tisztességes.
Esetedben egy két éves hűségidős szerződés megkötésére került sor, melyben a Telenor arra vállalt kötelezettséget, hogy meghatározott kedvezményt biztosít számodra, feltéve, hogy vállalod, hogy a határozott idő leteltéig nem mondod fel a szerződést. A Telenor a hűségidő alatt a számodra igen kedvező kondíciókkal rendelkező tarifacsomagod kivezetését tervezi, és egyoldalúan úgy kívánja módosítani a szerződésed, hogy az új csomag már kedvezőtlenebb lesz számodra. Ugyan jogosult vagy felmondani a szerződést, de az eddig kapott kedvezményeket vissza kell majd fizetned a Telenornak.
Az ÁSZF-ből tudjuk, hogy ha a szerződést felmondod a hűségidő alatt, kötbért kell fizetned–vagyis a jelenlegi csomagodban kapott kedvezmény értékét kíméletlenül kiszámlázzák, cserében a Telenor következmények nélkül módosíthatja számodra akár kedvezőtlen módon is a szerződést a hűségidő alatt, feltéve hogy tényleg bekövetkezett az a változás a külső körülményekben, amelyre hivatkozással kivezetik a kedvező tarifacsomagodat.
Azt tanácsoljuk, hogy mindenképpen számolj és térképezd fel a megoldási lehetőségek költség oldalát is.
Amit tehetsz:
1. Elfogadod a kétoldalú szerződésmódosítást.
2. Nem fogadod el a kétoldalú szerződésmódosítást, egyoldalúan módosítják a szerződésed és, ha ez hátrányosabban érint 8 napos felmondási idővel felmondhatod a szerződésed vállalva hogy a korábbi kedvezmények értékét kiszámlázzák.
3. Elengeded a problémát és szó nélkül hagyod letelni a hűségidőt, majd továbbállsz és másik szolgáltatónál keresel egy kedvezőbb konstrukciót.
köszönöm a kommentált 2015.09.16. 09:47:32
köszönöm a kommentált 2015.09.16. 09:55:42
mozesapo 2015.09.16. 09:56:38
ancsika 2015.09.16. 10:22:57
Antalbaba 2015.09.16. 10:24:04
1. Önként szívsz
2. Nagyot szívsz
3. Vadászol még egy ideig, hátha újra szívhatsz valamit;-)
Kösz a semmit!
Fausto(tm) 2015.09.16. 10:24:52
atal 2015.09.16. 10:28:41
Számolja ki az a kibaszott szolgáltató, hogy neki melyik éri meg jobban, és úgy módosítgassa a szerződéseket.
Antalbaba 2015.09.16. 10:44:16
Legyen az bármilyen szerződés, mindenki számoljon azzal, hogy be kell tartani. Nem módosítgatunk útközben, mert akkor hol a jogbiztonság? Jól nézünk ki, ha már semmire sem merünk szerződni, mert akár másnap átírhatják az egészet:-(
Ill. ha az eladónak van ilyen joga, akko nekem miért nincs? Pl. veszek vmit 10 hónapos részletre, de rájövök, hogy mennyivel jobb lenne 20 hónap alatt kifizetni - PONTOSAN felezett összegekkel - nem plusz kamattal. Nosza rajta!
köszönöm a kommentált 2015.09.16. 10:56:03
Manyecska 2015.09.16. 11:22:44
hobbitroll 2015.09.16. 11:41:08
külső körülmény: tranzakcijós adó, kaccsolási díly. gondolom a deficites számlacsomagokat szüntetik meg. Az pedig, hogy a fogyasztó, hűségidő után ragaszkodik az 1000éves számlacsomaglyához, vicc. Hűségidő letelt. Szógáltatónak (már) nem éri meg. Gondolom nem a veszteség termelése a cél, így egyértelmű, hogy emelni fog. (ennyi erővel ragaszkodhatnánk az 50filléres gombóc fagyihoz, a 3.20-as kenyérhez is, etc.)
Annó a budapestbank próbálta a tranzakcilyós adót nem áthárítani úgy (céges ügyfelekre legalábbis, a lakosságin nem tudom volt e ijen), hogy próbáltak több ügyfelet szerezni. Saját bevallásuk szerint nem sikerült. Ennek örömére kb 1év csúszással elkezdték levonogatni a korábban le nem vont adót. Hát ... nem volt őszinte a mosojom :(
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.16. 12:16:57
"jogszabályszerűnek"
Ez miafaszt jelentene magyarul?
"Az ÁSZF-ből tudjuk, hogy ha a szerződést felmondod a hűségidő alatt, kötbért kell fizetned"
Aha, persze, álmodban. Mi lenne, ha először elolvasnád, amire hivatkozol? Helyesen: "a Szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani."
"az új csomag már kedvezőtlenebb lesz számodra. Ugyan jogosult vagy felmondani a szerződést, de az eddig kapott kedvezményeket vissza kell majd fizetned"
Egy faszt. Felmondod két héten belül, oszt csókolom. Mongyuk ha szerencsétlen módon készüléket is vettél óccóér, na annak a teljes árát kérhetik, asszem.
@Homár Hilda: Nagyon köszönjük a GVTI-fogyasztóvédők segítségét, de többet ne "szakértsenek", mert ez csak nettó félrevezetés. Egy csodálatos barátság vége.
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.16. 12:21:01
Ha felmondod a hűség alatt, az addig igénybevett kedvezményeket kérhetik.
Ha hűség alatt előnytelenre változtatják az előfizetésedet, két héten belül következmények nélkül felmondhatod.
Készüléket ne vegyél óccóér, mert rábaszol.
Vadászok Őrangyala 2015.09.16. 12:52:48
köszönöm a kommentált 2015.09.16. 12:53:18
Fausto(tm) 2015.09.16. 13:09:56
"Amennyiben a módosítás a kapott kedvezményeket érinti, és az előfizető felmondja a határozott időtartamú előfizetői szerződést, a szolgáltató az előfizetőtől nem követelheti a szerződés felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani.
A lényeg tehát, hogy a határozott időtartamra kötött előfizetői szerződést, ha annak lejárata előtt akarja felmondani az előfizető, akkor a szolgáltató által meghatározott mértékű pénzösszeget (jellemzően kötbér címén) kell megfizetnie. Ez az összeg azonban semmiképp sem lehet több, mint az általa már a felmondási idő lejártáig igénybe vett kedvezmények összege (pl. az elengedett belépési díj, a kifizetett havidíj és a listaár közötti különbözet). A felmondási idő ekkor legfeljebb 8 nap lehet.”
Innen az infó:
homar.blog.hu/2015/02/12/husegido_alatt_egyoldalu_szerzodesmodositas_eseten_koteles_vagy-e_fenntartani_a_szerzodest
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.16. 13:22:56
Tegyük fel pusztán logikai alapon, hogy így lenne. Akkor elmagyaráznád nekem a két eset közötti különbséget határozott idejű kedvezményes szerződés esetén?
a. az előfizető hirtelen ötlettől vezérelve felmondja, az addig igénybevett kedvezményeket visszafizeti.
b. előnytelen változásra hivatkozva 14 napon belül felmondja, az addig igénybevett kedvezményeket visszafizeti.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.16. 13:33:31
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.16. 13:42:38
A jogászkodás itt bújik meg: "Nem mondhatja fel azonban az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést [következmények nélkül] ilyen esetben akkor, ha az előfizetői szerződést [...] hűség vállalásával kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti."
Tehát hátrányosan változik, de a változás a kapott kedvezményeket nem érinti. Na ekkor nem mondhatja fel következmények nélkül az NFH szerint. Ezt valaki érti?
Manyecska 2015.09.16. 14:08:30
Manyecska 2015.09.16. 14:36:21
Ki dizájnolt? /egészségére/ xd
köszönöm a kommentált 2015.09.16. 14:37:05
köszönöm a kommentált 2015.09.16. 14:54:29
thxer 2015.09.16. 15:27:51
Nem fogadod el, érvényben marad a régi, ha nem tetszik nekik hogy a régi díjak szerint kell szolgáltatniuk, akkor mondják fel ők és fizessék az ügyfélnek a kötbért, amiért nem szolgáltatnak neki.
McZozo 2015.09.16. 15:39:00
Jokkura 2015.09.16. 16:40:53
engem ne tegezzen egy szolgáltató ,mert röptében elküldöm a ......... , szóval oda
adja meg a tiszteletet, ha már megtisztelem őket, hogy odahordom a pénzemet.
köszönöm a kommentált 2015.09.16. 18:08:40
Jokkura 2015.09.16. 18:12:25
köszönöm a kommentált 2015.09.16. 18:19:03
Jokkura 2015.09.16. 18:34:09
E-mail ment ,hogy nem az ügyintézési minőséggel, volt bajom, hanem az automatikus tegezésen. A szolgáltató se nagyon akarta megérteni, miért akadtam ki ezen. Angolomán stílus.
A német , a magyar, az orosz ismeri a magázó, önöző formát ,miért kell az angol stílust ennyire nyeglén erőltetni ?
SarahConnor 2015.09.16. 19:12:46
enipeni 2015.09.16. 19:23:59
Kalóz Pepi 2015.09.16. 19:40:10
Következő kérdés: kifizetem a kedvezményt egy összegben, akkor megszűnik a hűség, jöhet az új csomag tarifa kedvezményesen.
Ügyintéző: azt nem lehet. Hiába fizeti ki, a hűség marad.
Ugye értjük?
Aureliano Buendía 2015.09.16. 20:48:09
@GTVI: hülyeséget azért ne tessék terjeszteni. Ha a szolgáltató egyoldalúan emeli az árakat, akkor a júzer jogosult következmények (kötbér) nélkül felmondani a szerződést.
És keresni egy másik vadásztársaságot.
Aureliano Buendía 2015.09.16. 20:51:17
Sandor Akarki 2015.09.16. 21:03:19
Ingatlanturista · www.ingatlanturista.hu 2015.09.16. 21:56:03
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 00:52:31
hobbitroll 2015.09.17. 02:37:58
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 02:44:25
hobbitroll 2015.09.17. 02:51:57
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 03:10:58
hobbitroll 2015.09.17. 03:14:09
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 03:19:31
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.09.17. 06:57:54
kepfeltoltes.hu/150917/homar1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/150917/homar2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/150917/homar3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Hmmm... Érdekes...
joska61 2015.09.17. 09:10:30
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 10:04:23
William Kidd 2015.09.17. 12:13:23
Jelenleg en is harcolok a Telenorral, de en mas miatt. Augusztus 4-en megszunt naluk az elofizetesem, viszont a 07.25 - 08.04 kozott, tort havi idoszakra lazan kiszamlaztak a teljes havi 9.400 Ft-ot. Szamlat nem kaptam, egesz pontosan nem elerheto az elektronikus szamlam a MyTelenor feluleten, mivel az elofizetes megszunese utan teljesen lekorlatoztak a hozzaferesemet. Hiaba jeleztem nekik a panaszaimat (nincs szamla, tort honapra teljes havi dij kiszabasa), egyenlore a fuluk botjat se mozditjak. Az ugy mar a NFH jogi osztalyan van...
Komolytalan, moho es szanalmas szolgaltato a Telenor.
Netuddki. 2015.09.17. 13:27:46
Luxusadó alatt nem a luxusra kivetett adót, hanem a luxus mértékű adót értem.
Előbb utóbb eljön a böjtje a fidesz kormány határtalan mohóságának. Nemcsak a telefonszolgáltatóknál hanem a bankoknál, közműveknél és a többinél is...
bbenoe 2015.09.17. 13:30:54
((Ja. Azért nem volt adat a csomagomban, mert az életem olyan, hogy a tömegközlekedésben töltött időt kivéve wifi-lefedettségben tartózkodom, és offline térképeket használok.))
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.09.17. 17:25:42
Mielőtt valaki azt hinné, hogy látom, amire reagáltam, szólok, hogy ezt radarról válaszoltam meg.
Amúgy vicces, mert a nevemből néhány karakter megjelenik :)
kepfeltoltes.hu/150917/homar4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 18:32:01
||ad.adverticum.net/g3.js
||ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.1/*
||assets.pinterest.com/js/*
||connect.facebook.net/en_US/*
||fonts.googleapis.com^
||gahu.hit.gemius.pl/xgemius.js
||homar.blog.hu##iframe.fb_ltr
||homar.blog.hu/assets/frontend/css/*
||homar.blog.hu/assets/frontend/js/*
||homar.blog.hu/ident/?*
||indapass.hu/jsfejlec2/*
||m.blog.hu/assets/frontend/js/nuvote.js
||m.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/bg.png
||m.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/header_bg.png
||m.cdn.blog.hu/assets/frontend/img/follow_promo/*
||stats.g.doubleclick.net/dc.js
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 18:38:33
Aureliano Buendía 2015.09.17. 18:44:20
Ebből én arra következtetek, hogy jelenleg is tart a hűségidő.
xclusiv 2015.09.17. 18:57:56
de a vótpannont nem is lehet.
"külső körülmény: tranzakcijós adó, kaccsolási díly."
Bevásároltak frekiből, tízmilliárdokért, felújították a komplett infrastruktúrájukat szintén tízmilliárdokért.
Aztán találtak még 60 milliárdot, azt gyorsan hazautalták az anyacégnek.
Aztán rádöbbennek hirtelen, hogy az orbán kormány egy csomó új adót bevezetett úgy 4-5 éve?
Hagyjuk már.
"gondolom a deficites számlacsomagokat szüntetik meg."
Dehogyis, csak nem eléggé nyereséges.
Sima publikus flottában is sokkal jobb árak vannak ennél, és a nem publikus flották árához képest ezek is kurva drágák.
"Az pedig, hogy a fogyasztó, hűségidő után ragaszkodik az 1000éves számlacsomaglyához, vicc. Hűségidő letelt. Szógáltatónak (már) nem éri meg."
Khömm, a szolgáltató és az ügyfél erre a számlacsomagra kötött hűséget valamikor az elmúlt max. 2 évben, erről szól a post. Az ügyfél boldogan felmondaná, de a hűség miatt csak lehúzással teheti.
Tehát max. 2 éve még megérte a szolgáltatónak, az elmúlt 2 évben pedig nem romlottak jelentősen a telkók körülményei, amik mondjuk indokolhatnák a geciskedést.
Amúgy ez egy éven belül a 3. szemét húzás a telenorvégoktól.
Nekem is volt egy előfizum náluk, tavaly emeltek 7%-ot rajta. Mondom ez még belefér.
Aztán idén nyáron jött a "díjváltozásnak" becézett újabb áremelési hullámuk, akkor már 13%-ot akartak emelni. Írták több helyen, hogy ingyen lehet más csomagra váltani, de amikor személyesen bent voltam kiderült, hogy a "más csomag" csak a mytariff fosuk lehet, ami nevetségesen drága és rugalmatlan.
Szóval az SMS-ükre SMS-ben válaszoltam hogy nem fogadom el (ők ezt a választ SMS-ben elfogadták), és számhordozással elmentem máshová.
A következő meglepetés 1,5 hónappal később ért, amikor megjött a számla (a fiz.hat. napján sikerült érkeznie, megszokott ez tőlük amúgy).
Ugyanis 1 (egy) napra felszámoltak egy teljes havidíjat, ráadásul a 400 Ft-tal megemeltet, és szerepelt még egy -10 Ft-os tétel a számlán, díjváltozás miatti kedvezmény (vagy valami hasonló) néven, mert ugye ezt le tudták osztani 31 napra. Már nem a 400 Ft emelést, mert ez csak 300 Ft arányos része volt, szerintem úgy gondolták hogy lehúznak még egy százassal pluszba, hátha nem tűnik fel...
Persze megreklamáltam, az ügyfélszolga mondta hogy valamilyen egyedi igénykezelő ingyombingyom osztályhoz kellene levelet írnom a reklamáció miatt (mert őket telefonon nem lehet elérni), de sikerült rábeszélnem hogy ezt intézze el ő. Most ketyeg a 30 nap amíg megszakértik a helyzetet, aztán gondolom pár hét múlva majd kapok valami levelet tőlük hogy mi a hányás.
Telenor, pföjj, soha többet.
xclusiv 2015.09.17. 19:05:41
Ó, akkor nem csak engem szivatnak?
Üdv a klubban, nekem ugyan csak 3300-at számláztak ki, de azt egy darab napra.
"Hiaba jeleztem nekik a panaszaimat (nincs szamla, tort honapra teljes havi dij kiszabasa), egyenlore a fuluk botjat se mozditjak. Az ugy mar a NFH jogi osztalyan van..."
Az én ügyem elvileg náluk pattog, de ha nálad van valami előrelépés akkor kérlek válaszolj erre a post-ra, szeretném tudni hogy mi lett a vége. Attól tartok nekem is kardoznom kell majd a felügyeleten.
xclusiv 2015.09.17. 19:08:17
@xclusiv: post-ra, lófaszt, kommentre. Köszi.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2015.09.17. 21:03:59
a GVTI fogyasztóvédők nem értenek hozzá · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.17. 21:06:12
joska61 2015.09.18. 11:18:50
Homár Hilda 2015.09.18. 17:18:30
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.20. 22:56:29
Ha hátrányára változott, felmondhatja következmények nélkül.
Forrás: Telenor ÁSZF
www.telenor.hu/altalanos-szerzodesi-feltetelek
De ezt minden szolgáltató ÁSZF-jébe beleerőltette az NMHH.
Uriah Heep 2015.09.21. 09:44:19
"(5)Amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést. Nem mondhatja fel az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést ilyen esetben akkor, ha az előfizetői szerződést a határozott időtartamból eredő kedvezmények figyelembevételével kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti. Amennyiben a módosítás a kapott kedvezményeket érinti, és az előfizető felmondja a határozott időtartamú előfizetői szerződést, a szolgáltató az előfizetőtől nem követelheti a szerződés felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani.
1) Ha nem értesz hozzá és osztod az eszet, te vagy aki félrevezet másokat!
2) Tanulj meg olvasni és gondolkozni.
3) Hallgass, és bölcs maradsz.
Badummtsssh :D
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 09:52:54
Én is ezt mondom.
Ha csak bekopizol egy paragrafust, és nem tudod értelmzni, attól nem fogsz okosabbnak látszani. Sőt!
Uriah Heep 2015.09.21. 09:55:42
Btw nem egy "paragrafust" kopiztam be, hanem annak egy bekezdését.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 09:55:53
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 09:56:56
Uriah Heep 2015.09.21. 09:57:51
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 09:58:54
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 15:32:07
A szakértőnek tudnia kellene, hogy a hűségidő nélküli szerződést bármikor következmények nélkül fel lehet mondani. A hűséget meg a kedvezmények miatt vállalja a delikvens, és a hűséges szerződést nem lehet felmondani következmények nélkül, a szolgáltató kérheti vissza a kedvezményeket. Ez alól kivétel, ha a szolgáltató egyoldalúan megváltoztatja az előfizető kárára a feltételeket, mert ekkor a szerződést következmények nélkül fel lehet mondani. A szakértő válasza ez kellene legyen:
Két dolgot tehetsz:
1. Elfogadod a kétoldalú szerződésmódosítást, és igénybeveszed a felajánlott 2000 Ft kedvezményt.
2. Nem fogadod el a kétoldalú szerződésmódosítást, akkor egyoldalúan módosítják a szerződésed, és mivel ez hátrányosabban érint, ezért 14 napon belül 8 napos felmondási idővel következmények nélkül felmondhatod a szerződésed.
Uriah Heep 2015.09.21. 15:41:58
"(5)Amennyiben a módosítás az előfizető számára hátrányos rendelkezéseket tartalmaz, az előfizető az értesítéstől számított 15 napon belül további jogkövetkezmények nélkül jogosult felmondani a határozott időtartamú előfizetői szerződést. Nem mondhatja fel az előfizető a határozott időtartamú előfizetői szerződést ilyen esetben akkor, ha az előfizetői szerződést a határozott időtartamból eredő kedvezmények figyelembevételével kötötte meg, és a módosítás a kapott kedvezményeket nem érinti. Amennyiben a módosítás a kapott kedvezményeket érinti, és az előfizető felmondja a határozott időtartamú előfizetői szerződést, a szolgáltató az előfizetőtől nem követelheti a szerződés felmondását követő időszakra eső kedvezmény összegét. Ebben az esetben a szerződés felmondási ideje legfeljebb 8 nap lehet, a szolgáltató az igénybe vett kedvezményeket a felmondási idő lejártáig jogosult felszámítani."
Ezt mondja a törvény. És csak azért is nyomatod a marhaságot. plíííz. Hát tényleg nem tudsz 4 mondatot értelmezni?
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 15:49:02
Pontosan. Esetünkben VALÓSZÍNŰ, hogy a főszabályt kell alkalmazni, mert valóban a fogyasztó kárára változtatják egyoldalúan a szerződést. Posztert idézem: "rosszabbul járok az új ajánlattal."
Az, hogy a speciális szabály érvényes-e, nem tudjuk a konkrét eset ismerete nélkül, egyedül a poszter beszámolójára kell hagyatkoznunk.
Egyébként fentebb már írtam, kiváncsi lennék egy olyan példára, amire a speciális szabály érvényes.
Egyébként már azt is írtam, hogy ha személyeskedsz, nem válaszolok. Ezt nyomatékosan megismétlem. A személyeskedés nem pótolja az érveket.
Uriah Heep 2015.09.21. 15:56:36
tehát, ő a készülékre kapott kedvezményre tekintettel vállalt hűséget, a módosítás ezt a kedvezményt nem érinti.
És bocs, ha személyeskedésnek érezted, nem az volt a cél.
Uriah Heep 2015.09.21. 15:58:09
Uriah Heep 2015.09.21. 16:00:02
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 16:05:28
Az a kérdés, hogy a delikvens rosszabbul jár-e a rákényszerített tarifával (főszabály), vagy valójában nem is jár rosszabbul (speciális szabály)? Ezt nem tudhatjuk pontosan, a poszter elmondására tudunk csak hagyatkozni.
Uriah Heep 2015.09.21. 16:05:43
és akkor lassan ki is fogytam az érvekből, de úgyis ezt hiányoltad :)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 16:14:50
Most tekintsünk el a felmondás utáni 8 nap kedvezményeitől, mert csak megzavar, és úgyis lehanyagolható.
A felmondástól a hűségidő végéig tartó fel nem használt kedvezményeket nem kérhetik semmilyen esetben.
A szerződés kezdetétől a felmondásig kapott kedvezményt visszakérhetik, ha hirtelen felindulástól vezéreltetve mondja fel az előfizető, de nem kérhetik, ha azért kénytelen felmondani, mert rohadtul megdrágították a tarifáját.
A speciálsi szabályól is most eltekintettem. az egyszerűség kedvéért
Uriah Heep 2015.09.21. 16:22:25
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.21. 16:24:12
Pink Pancser 2015.10.01. 13:19:19
Ez röviden azt jelenti, hogy akkor elszámolták magukat és azóta többet akarnak nyerni Rajtad. Előre nem lényeges változások miatt (nem tudtam, hogy ilyen köcsögök lesznak) 4 lakossági és 15 céges előfizetést hoztam el tőlük.