A szolgáltatóváltás viszontagságairól rengeteg Homár-poszt szólt már, amiknek egy része sikeresen megoldódott a megjelenést követően. Ezúttal viszont nem halat adunk, hanem kicsit horgászni tanítunk mindenkit.
Kedves T. Homár!
Találtam pont egy posztot ugyanebben a témában, de úgy tűnik, még mindig nincs korrekt eljárás.
2013.07.29-én kötöttem szerződést, a Telenor már azt számolta ki, hogy 2015.07.30-án jár le a szerződésem, ezért az új szolgáltató azt javasolta, hogy óvatosságból 07.31-vel kérjem a számhordozást. Ez is meg is történt.
A Telenor azonnal letiltotta az elektronikus ügyintézést, viszont ezután még kiküldött 2 számlát (július, augusztus), amit persze nem tudtam megnézni. Írtam nekik, semmi válasz. Felhívtam őket, persze nettó frusztráció, idegbajos, tudatlan ügyfélszolga vette fel, aki csak monoton hangon darálta a kötelezőt. Kértem, hogy akkor vagy pdf-ben, vagy papíron küldjék ki a számlát, hiszen így nem várhatnak pénzt, hogy nem adnak számlát.
Az első frusztrátor (így nevezem az ügyfélszolgálatost) kijelentette, hogy így a fordulónap, meg úgy, nekem még július 21-től aug. 20-ig számláznak, mert ez van a szerződésben. Hoppá. Csak. Tehát ha nem egy adott napon mondod le a szerződést, akkor plusz 1 hónapot a nyakadba varrnak? Hogyan lehet elérni, hogy ez változzon? A "hogyan juttatják el a számlát részemre" kérdésre nem válaszolt, mellétette azzal, hogy "egy pillanat". 20 perc múlva letettem.
Hívtam őket megint, most egy udvariasabb frusztrátor vette fel, de ő sem tudott semmi használhatót mondani. Regisztráltatott velem 3 (három!) új regisztrációt, egyik sem működött. Mondtam neki, hogy van egy régi, teljesen jó, amit letiltottak, az miért nem jó? Regisztráltatott velem egy ügyfélszintű regisztrációt, ami persze szintén nem lett jó, hiszen ezzel a Telenor azonosítóval már regisztráltak. Aha, pont én, pont 2 éve!!!! Ezt előre közöltem a frusztrátorral, hogy fölösleges kör, de ragaszkodott hozzá, majd le akarta tenni. Szóval nevetséges ez az egész ügyfélkezelésnek nevezett valami. Ők ragaszkodnak a regisztrációhoz, ami persze nem működik, de ő SIET, mert dolga van! Közöltem vele, hogy az a dolga, hogy engem kiszolgáljon, és ha regisztrációt akar, akkor legyen szíves asszisztálni.
Szóval egy zavaros, hülye történet, teljesen érthetetlen, hogy a számla miatt, amit kötelező kiküldeni, miért kell kb. 3 órát a telefonon lógni.
A következő, hogy valaki volt hasonló helyzetben, hogy számhordozós megszűnés után 1 teljes hónapot kiszámláztak a semmire? (jó, itt kb. 21 napot akarnak lehúzni rólam, a semmiért, a lényegen nem változtat). Tudtatok valamit lépni? Az NFH oldalon nem tudok panaszt beadni, valaki megadná a korrekt elérhetőséget?
Ha van valakinek tapasztalata, okos tanácsa, elolvasnám.
köszönöm,
szia,
Gabi
Szakértőink tanácsa:
Kedves Gabi!
Tudjuk, hogy sokszor nem könnyű a mobilszolgáltatókkal, és az apróbetűs áeszefek végigbogarászása helyett szívesebben olvassuk kedvenc könyvünk újabb fejezeteit. De vannak helyzetek, amikor bizony elő kell venni a 2 éve kötött szerződéspakkot: ez éppen az.
Annak megállapításához, hogy a Telenor jogosan követeli-e a július 21 és augusztus 20. közötti időre az előfizetői díjat a megkötött előfizetői szerződést, az ahhoz kapcsolódó általános szerződési feltételeket és a hatályos jogszabályokat együttesen kell vizsgálni.Tekintettel arra, hogy nem láttuk a szerződésed, így válaszunk megadása során az ÁSZF-ből indultunk ki. Az abban foglaltak alapján valószínűsíthető, hogy a hűségidő 2015. július hó 30. napján történő lejártával egy új, határozatlan idejű szerződés jött létre. Fő szabály szerint a határozatlan idejű szerződést az előfizető bármikor, indoklás nélkül felmondhatja 8 napos felmondási idővel. A Telenornál az előfizetői szerződést személyesen, vagy írásban lehet érvényesen felmondani. Az e-mailben történő felmondás csak akkor érvényes, amennyiben azt fokozott biztonságú elektronikus aláírással látta el.
Amennyiben az előfizetői szerződés 2015.07.31-én szóban fel lett mondva, a szerződés 2015.08.08. napjával megszűnt. Eddig az időpontig kell tehát az előfizetői díjat rendezni a Telenor felé. Leveledben olvasható, hogy az ügyintéző azzal indokolta, hogy augusztus 20-ig ki kell fizetni az előfizetői díjat, hogy ezt tartalmazza a megkötött szerződés. Az általános szerződési feltételek alapján lehetőség van a 8 napos felmondási időnél hosszabb felmondási időre feltéve, hogy erről a Telenorral egyedileg megállapodtatok. Ilyenkor a szerződés megszűnése a felmondás megérkezésétől vagy közlésétől számított 8. és 30. nap közé eshet.
Javasoljuk, hogy tanulmányozd át alaposan az egyedi előfizetői szerződés megszűnésére vonatkozó rendelkezéseket. Ha ennek ismeretében továbbra is vitás, hogy miért augusztus 20. napjáig kell az előfizetői díjat megfizetni, indokolt panasszal élni a Telenor ügyfélszolgálatánál. A Telenor 30 napon belül köteles indoklással ellátott választ adni. Ha ezen határidőt elmulasztja a Média- és Hírközlési Biztosnál élhetsz bejelentéssel. Továbbá elutasító válasz esetén érdemes Békéltető Testülethez fordulni.
Kedves Homár követők!
Mindenképp érdemes személyesen vagy írásba jelezni a szolgáltatók felé, ha nem értetek egyet valamiben vagy nem vagytok elégedettek a szolgáltatással vagy az ügyintézéssel.
Tippek mobilszolgáltatós panaszlevélhez:
- Legyen a leveletek lényegre törő. Röviden, tömören, a lényeget. Senki sem szeret hosszú leveleket olvasni, még az ügyfélszolgálatosok sem. Ezért írják az ÁSZF-et.- Próbáljatok meg objektívek maradni. Igyekezzetek kívülről rátekinteni a problémára, és nem elveszni az érzelmek viharában. Egy határozott, de visszafogott levéllel több célt érhettek el, mintha a haragotokat rázúdítanátok a leveleteket olvasó, saját személyében valóban nem hibás ügyintézőre.
- Csatoljatok minden doksit. Leveletekhez érdemes csatolni a hivatkozott iratokat pl: szerződés, számla, hogy minél gyorsabb legyen az ügyintézés.
- Írjátok meg pontosan mi a konkrét kérés. Fontos hogy az ügyintéző azonnal lássa mit szeretnétek.
- Ha elkészült egy korrekt panaszlevél, ajánlott, tértivevényes levélben adjátok fel. Több határidő az átvételtől számít, így mindig legyetek tisztában azzal, hogy mennyi ideje van még a teljesítésre a szolgáltatónak.
Ha szeretnétek hogy segítsünk a panaszlevél írásában, keressetek minket: info@fogyasztovedok.hu
hobbitroll 2015.09.22. 15:19:26
hobbitroll 2015.09.22. 15:23:59
hobbitroll 2015.09.22. 15:30:13
McZozo 2015.09.22. 15:39:06
juhaszvik 2015.09.22. 15:45:10
egyszer megettem egy fél üveg mogyorókrémet és nagyon finom volt (tapasztalat). az a trükkje, hogy nagy kanállal kell enni, mert úgy jobban esik (tanács)
de vannak itt okosabb emberek is, nekik jobb tanácsaik vannak (például a szoptatásról)
hobbitroll 2015.09.22. 15:51:04
köszönöm a kommentált 2015.09.22. 15:52:19
McZozo 2015.09.22. 15:58:34
Vadászbaszó nyúl 2015.09.22. 16:00:14
neet 2015.09.22. 16:05:14
Már a lehúzás sem a régi. Anno ilyen esetben a +1 nap miatt rád vertek hallgatólagosan még 2 év hűséget. Egy hónap? Piha.
neet 2015.09.22. 16:06:38
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.22. 16:08:36
NMHH.
" miért kell kb. 3 órát a telefonon lógni."
Be is mehetsz fizikai ügyfélszolgálatra.
Terézágyú 2015.09.22. 16:11:14
@Terézágyú: "akkor nyugodtan mondhatjuk azt is, hogy akinek nincs vaj a fején, az nyugodtan átnyújthatná az ellenőrnek az utazáshoz szükséges igazolványt megtekintés céljából."
Azám, csak az egyiket hatóság kéri. A hatóságnak vannak bizonyos jogosításai."
Tudomásom szerint a szolgáltatónak is jogában áll kérni a kedvezményre jogosult igazolványt attól, aki kedvezményt vesz igénybe.
Rosszindulatú Vászka 2015.09.22. 16:11:20
no.nick.today 2015.09.22. 16:15:38
köszönöm a kommentált 2015.09.22. 16:20:51
juhaszvik 2015.09.22. 16:29:52
juhaszvik 2015.09.22. 16:31:07
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.22. 16:37:15
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.09.22. 16:45:18
Rosszindulatú Vászka 2015.09.22. 16:52:10
AtiSnatch 2015.09.22. 17:02:49
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2015.09.22. 17:04:56
neet 2015.09.22. 17:06:19
juhaszvik 2015.09.22. 17:09:24
Rosszindulatú Vászka 2015.09.22. 17:18:12
CID 2015.09.22. 18:21:35
Beerhead 2015.09.22. 18:29:50
Aureliano Buendía 2015.09.22. 18:33:01
Kérem a következőt.
Aureliano Buendía 2015.09.22. 18:35:21
A türelmetlen ember sosem bölcs, ámde fosuk, mint a murányi ló.
Aureliano Buendía 2015.09.22. 18:36:29
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.22. 18:45:03
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.22. 18:47:31
Majdnem jó.
"3) Az átadó szolgáltatóval fennálló előfizetői szerződés az 5. § (2) és (3) bekezdés szerint a számhordozás megvalósulásával megszűnik, illetve módosul."
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200002.NMH
a. Az már nem határozott idejű szerződés. Pont a gubanc elkerülése végett javasolta az új szolgáltató, hogy engedje leketyegni. (Különben kérhetné a szolgáltató a hűségidő alatt felhasznált kedvezményt,)
b. Ha más számok is vannak a szerződésben - bár ilyet a poszter nem említett -, akkor átalakul, vagy azokra külön kell megszüntetni.
Aureliano Buendía 2015.09.22. 18:49:32
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.22. 18:59:05
Rosszindulatú Vászka 2015.09.22. 19:22:10
CID 2015.09.22. 19:36:17
@Aureliano Buendía: @atpijkamo: Igazán nem akarok belekotyélni a kárpátok géniuszainak eszmecseréjébe, de szerintem kicsit túlbonyolítjátok a szitut, a problémának semmi köze a határozott, vagy határozatlan szerződéshez.
gabors 2015.09.22. 19:36:37
Csak kerdezem a teljes kedvezmenyt vagy az idoaranyos reszet ??? Mert nem mindegy...
Aureliano Buendía 2015.09.22. 19:39:02
Akkor mihez van köze? Sóvárogva várom, hogy leírd a tutit.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.09.22. 19:40:31
www.facebook.com/kilatas/posts/1032881590078172
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.22. 19:48:30
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.22. 20:04:42
Na! Miért csak a Kéárpátok? Eurázsia, minimum!
Azért fontos, hogy határozott idejű, mert ha a felhasználónak felróható okból megszűnik, az addig kapott kedvezményt vissza kell fizetni.
Azért nem fontos, hogy határozott idejű, mert poszter hagyta kifutni.
Fontos megemlíteni, nehogy valaki beleszaladjon abba a pofonba, hogy számhordozás miatt megszűnik a határozott idejű szerződése az utolsó napokban, pedig ő hagyta volna kifutni.
CID 2015.09.22. 20:04:47
Naviszont, ha neked van egy prepaid/feltöltős szerződésed és megszünteted (számhordozás, ugyan az ), akkor biza buktad a rajta lévő összeget. Telenoros díjcsomagokban nem vagyok otthon, de a másik tésnél vannak törthavi, és havi számlázásúak. Részletesebben nem tudom leírni, lusta vagyok a TAB-on pötyögni;)
gabors 2015.09.22. 20:10:37
Nem tudom ilyen szerzodest (egyik felet sem) irtam ala ...
CID 2015.09.22. 20:15:04
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.22. 20:20:16
Az a gondja, hogy a szerződés megszűnt a számhordozás napján, vagyis július 31-én, és a szolgáltató mégis kiszámlázta neki a díjat augusztus 20-ig. (A poszter és a szagértő erről a megszűnésről nem tudnak, kiegyeznének augusztus 8-ában is.)
Aureliano Buendía 2015.09.22. 20:31:55
Azt mondjuk én sem értem, hogy egy igénybe nem vett szolgáltatásért, ami mögött nincs teljesítés, milyen alapon tartják meg a pénzt. Érdekes.
Gubachy 2015.09.22. 20:52:12
Azt mondja már nekem az ügyfélszolga, hogy 09.20-a előtt legalább 30 nappal jeleznem kellett volna írásban, hogy nem kívánom a szolgáltatást meghosszabbítani (személyes ügyfélszolgálaton az erre rendszeresített íven, vagy postai levélben a központ felé)......... királyak vagytok. Nem fizettem be 3 számlát ezután, 12 ezer, megszüntette az előfizetést, kitolta a kötbért ami 25 ezer volt, kiment behajtóhoz, 36 ezer tartozásra rátett 2 ezret.... még 10 havi díjamba sem került és elhúztam az ügyet 8,5-9 hónapig, mert még a behajtó cégnél is kértem kamatmentes részletet (mondta a behajtó, hogy a Telenornak csak akkor küldik át a teljes tartozásomat, ha feléjük törlesztettem az utolsó részletet is..)..... Cca. 16 hónap múlva megkapták a pénzüket. Ha ez nekik így jó volt...... és elhoztam az összes telefonomat onnan, céges flottát is...... egy havi 40-50 ezres bevételt, mert kuncsorogtak egy b.szom 3990 havidíjas mobilnetért még két évet..... annak is a felét kötbérezte csak ki és elesett azóta több száz ezer bevételtől.
CID 2015.09.22. 22:10:12
@Aureliano Buendía: bánom is, lassan rászánom magam :)
Azt nem tudhatjuk, nem használta e el a havi keretét a szerződése megszünéséig.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.22. 22:15:36
Arcade Macho 2015.09.22. 23:27:53
azon vagyok amugy hogy a bennragadt 15e -met probaljam meg az evi kotelezo 3e -rel felfele tornaszni, remelem menni fog mar csak a sport kedveert :)))
ja be kellene mar mennem a digihez megzuzni hogy mit huncutkodnak a nettel hogy csak 3 MB a feltoltes, amikor elmeletileg a havi 3800 ert tobbet kellene kapnom, csak eddig a frusztraciomat a mobiltelcsis szolgaltatokon toltottem meg csak ki...
Arcade Macho 2015.09.22. 23:34:05
ott genyopronyo modon kurogassak a jonepet, lasd amikor gond van akkor olvasd csak el a 40 oldalas ASZF -et
na en ezert nem szerzodok semmilyen mocsoladek bandaval, a 10e -s hasznalt nokia szimbias telcsim koszoni szepen jol van amugy, en egy szep, sportos kellemes modoru pacak, akarom modnani pocok vagyok, semmi szuksegem ilyesmi trendy meg uberkul szutykokra hogy most jobban nezzek ki, mint amilyen vagyok :)
igaz a digi csabitgat husegidore, de hat most mit szopizzak ilyen plusz idiotizmussal hogy figyelnem kelljen az evfordulora, mi vagyok en Telapo, aki eszben kell tartsam mikor van a kotelezo evfordulo?
Arcade Macho 2015.09.22. 23:37:17
igen az ASZF 28 oldalan az otodik bekezdesben le van irva
mas szolgaltatonal meg 45 nap talan...
amugy meseltem hogy a digi "fizessel havonta kotsog" mentalitasa nekem tokre bejon?
Arcade Macho 2015.09.22. 23:42:26
elmagyarazom...
nekem amikor a téhóm kabelmodemjet kellett elvinnem elotte megneztem a homart meg utananeztem, hogy nehogy lepattintsanak
beallitottam a 95 kg elo szovet femvazon testalkatommal es ellentmondast nem turo lehengerlo modorommal elmondtam hogy akkor en itt ezt lemondanam
lattam az ugyintezo szemen hogy rakurt masszivan hogy egy elore felkeszult jo megjelenesu es intelligens embert fogott ki es ugrott a bonuszkaja, de hat eleve ugy felk.rtam magam elotte, mint a nyuszika a funyiroval...
ja nem is jutott ott eszukbe hogy cicazzanak velem pedig mar elvesztett ugyfel voltam igazan beszopathattak volna, hiszen ez a nemzeti tomegsport a magyar szolgaltatoknal
zooDoo 2015.09.23. 08:43:15
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.23. 08:55:35
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.23. 08:57:51
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.23. 08:59:54
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.23. 09:02:25
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.23. 09:04:32
joska61 2015.09.23. 09:28:00
neet 2015.09.23. 11:13:49
AlulírottFentemlített 2015.09.23. 12:37:16
XD
Igazán érdemi és releváns hozzászólás volt! :)
Netuddki. 2015.09.23. 13:18:55
Arra kössetek gombot, hogy a levélíró 7.31.-el kérte a számhordozást. Valószínűleg ezt előre jelezte is.
Akkor mi a büdös francért nem tudta megcsinálni a szárnyasbetét emblémájú cég ezzel a nappal a számhordozást? Az meg szerintem egyértelmű, hogy fizetni az ügyfélnek csak arra az időre kell amikor igénybe veszi a szolgáltatást...
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.09.23. 14:38:36
GVTI: "a szerződés 2015.08.08. napjával megszűnt. Eddig az időpontig kell tehát az előfizetői díjat rendezni a Telenor felé."
Nem, poszter azt mondta, július 31-én megtörtént a számhordozás. Eddig az időpontig kell tehát az előfizetői díjat rendezni a Telenor felé.
""3) Az átadó szolgáltatóval fennálló előfizetői szerződés ... a számhordozás megvalósulásával megszűnik..."
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1200002.NMH
zooDoo 2015.09.23. 14:57:55
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.23. 14:59:05
Aureliano Buendía 2015.09.23. 18:26:32
hobby beton 2015.09.23. 22:19:42
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.09.24. 14:08:13
Nikolade 2016.03.02. 13:41:41
Nekem is komoly kálvária a szolgáltató váltás, illetve a Telenor lerázása: a harmadik 2 év hűség vette állítólag kezdetét, mivel nem jeleztem időben (legalább 60 nappal előre) a felmondási szándékomat. Igaz, hogy a tavalyi év során 3x jártam ügyfélszolgálati irodában, hogy segítsenek valami gazdaságos megoldást találni, mivel a cégem tevékenysége és kapcsolatrendszere megváltozott, egyszerűen nem használjuk olyan mértékben a szolgáltatásokat, hogy megérje fenntartani a jelenlegi üzleti keretszerződést, mindig hárítottak azzal, hogy köt a hűség és nincs jobb... Várjam meg a február 24-i fordulónapot (volt, amelyik ügyintéző jan. 31-ét mondott...). Közben számlázási és egyéb panaszaim is voltak, mindig jeleztem, hogy az első adandó alkalommal szeretném passzolni a telenort. Az online felület egyszerűen sz@r, bármi gondod van, felejtsd el, hogy ott regisztrálás után bármit el tudsz intézni. Volt, hogy feltöltőkártyás telefont rendeltem és egyszerűen visszautasították a teljesítést, egy állítólagos hátralék miatt, amiről kiderült, hogy nincs is, de választ, vagy megoldást persze nem kaptam, hagytam a fenébe. Erre mikor januárban írtam nekik, hogy akkor ugye február 24-től elmehetek, lazán az arcomba vágták, hogy a szerződésem 13. pontja alapján, mivel nem érkezett a megszüntetésre vonatkozó igény részemről, automatikusan meghosszabbodott a hűségidőm. Elolvastam, igen, megnéztem. A 13. pontban semmi erre vonatkozó dolog, a 14. -ben pedig az, hogy igen, meghosszabbodhat a szerződés, de csak határozatlan idejűre. A szerződésnek viszont van egy melléklete (a kedvezményes díjakról), amiben valóban ott az a mondat, hogy ha nem jelzem legalább 60 nappal előre, hogy nem kérem a kedvezményeket (ami ugyan soha nem volt igazán kedvezmény, az utóbbi időszakban különösen nem, mivel baromi sokat fizettünk a 3 hívószámra, máshol ennyiért korlátlan beszélgetés, meg sms-t tartalmaz a csomag), akkor automatikusan hosszabbodik a dolog 2 évvel. De most akkor hogy van ez? Van egy keretszerződésem, ami határozatlan és van egy melléklete, ami határozott? Persze, tudom, ez direkt van így kitalálva, de akkor most az elektronikus hírközlésről szóló törvény nem vonatkozik a mellékletre? (134.§. 14. bekezdés).