Kix leveléből süt az elemi felháborodás, amin nem is lehet csodálkozni, tekintve, hogy az egyik legfelháborítóbb kereskedői trükköt vetették be ellene. A posztból szerencsére az is kiderül, hogy a csúnya anyázáson kívül mást is lehet tenni.
Tengermély tiszteletem!
Azt hiszem, nem én vagyok az első, aki így jár, de legyen itt a történetem, egyrészt okulásul, másrészt pedig, hogy megtudjam, ilyenkor érdemes-e tenni valamit, vagy le kell nyelni a békát.
Szóval a sztori maga: vettem a Hervisben egy pulcsit, szimpatikus volt, ott lógott egy 20% kedvezményt hirdető tábla alatt. Akciósan, 9999 Ft helyett 7999 Ft volt. Itthon néztem meg közelebbről az árcédulát, amiből az derült ki, hogy jó eséllyel sosem volt az adott termék 9999 Ft.
Ilyenkor, ugye, az akciós árral felülragasztják a régi árat. Ez jelen esetben úgy nézett ki, hogy az új matrica egy áthúzott 9999 Ft-os árból és egy 7999 Ft-os jelenlegi árból állt. Ez alatt azonban később
megtaláltam az eredeti árat, ami - micsoda meglepetés - 7999 Ft volt.A kérdésem pedig az, hogyha visszatérek (opcionálisan egy Baccpapuccsal vagy féltéglával a kezemben) a boltba reklamálni, volna-e értelme? Volna jogi alapja, kérni tőlük azt, hogy a tényleges eredeti árból adják a feltüntetett kedvezményt? Ha erre tud választ adni szakértői partneretek, megköszönném.
Üdvözöl:
Kix
Ezt teheti Kix és minden hasonló helyzetbe kerülő vásárló:
Kedves Kix!
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz (NFH) minden évben sok panasz érkezik az akciókkal kapcsolatban.
A tapasztalat alapján tipikus átverési forma, ha a leértékelés előtt a kereskedő felemeli az árat, s valójában az eredeti összegért lehet hozzájutni a termékhez. A hatályos jogszabályok alapján, ha egy vállalkozás a kereskedelmi kommunikációjában az „akció”, „akciós ár” kifejezéseket alkalmazza, akkor annak ténylegesen azt kell jelentenie, hogy az adott árukat olcsóbban lehet megkapni, mint korábban. Jogsértést eredményez, ha a vállalkozás akciója ezzel szemben nem jelent a korábbi áraihoz képest engedményt, árleszállítást.
Esetedben fiktív árkedvezményt alkalmazott a vállalkozás, hiszen azáltal, hogy a közölt, nem akciós magasabb árat korábban nem alkalmazta ténylegesen nem is részesültél kedvezményben.
Jó tudni, ha csak később vesszük észre, hogy a vállalkozás trükközött az árakkal akkor is élhetünk panasszal. A vállalkozásnak ugyanis a „A pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el.” kiírástól függetlenül rendeznie kell a fogyasztói kifogást, az nyilvánvalóan nem mentesítheti a vállalkozást a jogsértés következményei alól.
Javasoljuk, hogy indíts eljárást az NFH előtt. Amennyiben a megtévesztő kereskedelmi gyakorlat kétséget kizáróan bizonyítást nyer, az elmarasztaló határozat birtokában jogosult leszel a vételár visszatérítésére. Egyéni érdeksérelmed orvoslása céljából Békéltető Testülethez is fordulhatsz, ahol a meghallgatáson a vállalkozások a 2015. szeptember 11. után indult eljárásokban már kötelesek személyesen is megjelenni.
Az utolsó 100 komment: