Oké, a nagyitól örökölt, és az idővel (meg úgy egyáltalán mindennel) rendíthetetlen működéssel dacoló Hajduk kora lejárt, ma már nem egy életre veszünk háztartási gépet, de azért talán nem túlzás, ha több, mint 4 rozsdamentes évre számítunk egy középkategóriás mosógép esetében. Az meg milyen válasz már, hogy ne nyissa túl, mert vizes lesz? Persze, hogy vizes lesz, de mégis mire számított a Whirpool, amikor mosógép-tervezésbe fogott?
2011 során vásároltunk egy Whirlpool felültöltős mosógépet, az akkori kínálatból ez a felső-közép kategóriában volt tudását és árát is tekintve, 100ezer Ft felett. Ekkor költöztünk egy teljesen új lakásba, minden gépből újat véve, boldogan, hogy azok majd évekig szolgálnak, és persze jól is mutatnak a lakásban, melyben minden vadonat új volt.
Nos, ez a mosógépnél nem jött össze, mert kb. 3,5 éves korában tűnt fel, hogy púposodik a fehér festék az ajtó belső élénél, mely a gépet felnyitva alul van. Ekkor írtam először a hazai Whirlpool ügyfélszolgálatnak, majd a hosszas levelezés után, azzal szereltek le végleg, hogy bizonyára én használom rosszul a gépet, mert nem szabad teljesen felnyitni az ajtaját, azaz "túlnyitni a függőlegesen", mert akkor az aljánál összegyűlhet a víz.
Ez szerintem azért nem korrekt, mert egyrészt, ha nem nyitom ki teljesen, akkor nem tudok mosás után kipakolni belőle, másrészt, ha így csinálták meg, akkor eleve rossz a konstrukció, miért árulják így? Családban 3 másik felültöltős mosógép is van, mind idősebb ennél, és egyik sem rozsdás, azoka gyártól valahogy meg tudták oldani egy vízzel működő gépnél, hogy abban a víz ne tegyen kárt.
Azt mondták, hogy szívesen kicserélik, kb 30-40ezer Ft költség mellett: kiszállás, anyag, munkadíj, stb. Ami igazán bosszantó, hogy semmilyen kompromisszumot nem ajánlottak fel: álljam csak a munkadíjat, a többit ők, vagy fordítva.Teljesen leráztak, blőd indoklással, mondhatni még hülyének is néztek.
Jelenleg az ajtó teljes felső éle már fel van hólygosodva, itt-ott már előjött a barna rozsda, mint egy öreg zsigulinál, ezt nézegetjük... A legolcsóbb, noname márkát megvásárolva még talán ez elfogadható lenne (persze nem...), de egy prémiumnak hirdetett márkánál szerintem nem az ez a minőség, és az ilyen ügyfélkezelés. Én magtanultam a leckét, nem vásárolok ettől a márkától többet.
Üdvözlettel,
Kornél
Fogyasztóvédőink szerint ezt lehet tenni:
Kedves Kornél!
A hatályos jogszabályok alapján a mosógépekre egy év kötelező jótállás vonatkozik. A szolgáltató saját üzletpolitikája alapján ezen felül még további időre is vállalhat jótállást szerződésben. A jótállás ideje alatt, a hibás teljesítésért helyt állni köteles. Ez alól csak akkor mentesülhet, ha kétséget kizáróan tudja bizonyítani, hogy a hiba a vásárlást követően keletkezett.
Amennyiben esetedben a szolgáltató a kötelező jótállási időn felül további jótállást nem vállalt, a hiba észlelésére már valóban abban az időszakban került sor, amikor a szolgáltató jótállásra nem volt köteles. A jótállás azonban nem zárja ki a szavatossági jogok érvényesítését. Bár a jogszabály alapján meghatározott 2 év szavatossági idő már eltelt, ha menthető okból nem tudtad igényedet korábban érvényesíteni még most is lehet keresnivalód az ügyben. Az elévülési idő ugyanis nyugszik akkor, ha hiba okát, terjedelmét, jelentőségét, következményeit csak két év után ismerhetted fel. Ilyenkor további egy éven belül még érvényesítheted szavatossági jogaid.
Fontos azonban tudni, hogy míg a szolgáltató kötelezettsége, hogy megfelelő minőségű terméket biztosítson nekünk, addig a mi kötelezettségünk pedig az, hogy azt rendeltetésszerűen, a kezelési útmutatóban foglaltaknak megfelelően használjuk. Bár valóban elvárható, hogy egy mosógép fedele, mely rendeltetésszerű használat mellett is óhatatlanul érintkezik vízzel, ne rozsdásodjon, mi is kötelesek vagyunk gondoskodni az állaga megőrzéséről, és be kell tartanunk ez ennek érdekében megfogalmazott előírásokat.
Amennyiben az előírtaknak megfelelő használat mellett jelentkeztek a hibák, érdemes foglalkozni az üggyel és megrendelni egy vizsgálatot szakértőtől. Szakvélemény készítése céljából egyébként fordulhatsz az NFH-hoz, vagy valamely nyilvántartásba vett igazságügyi szakértőhöz. (pl: BIMEO Kft., a Hoffer Minőségügyi Szakértői Bt., ÉMI-TÜV SÜD Kft.) Csak akkor fordulj szakértőhöz, és előlegezd meg annak költségeit, ha a szolgáltató előzetesen írásban vállalja, hogy a bevizsgáló szervezet szakvéleményét elfogadja, illetve a beszerzett szakvéleményben foglaltaknak megfelelően fog eljárni a minőségi kifogás intézése során.
Ha a szolgáltató a szakértő számodra pozitív véleményét követően is elutasítja szavatossági igényedet, békéltető vagy polgári peres eljárást indíthatsz.
Az utolsó 100 komment: