Az emberek egy része nem szereti a változásokat az életében. Ők azok, akik eleve gyanakvóan és kritikusan szemlélik az újonnan bevezetett dolgokat, hogy aztán azonnal fennhangon szidják mindenért és bármiért. Lehet, hogy Szabolcs is ilyen, de lehet, hogy tök igaza van, én nem utaztam még Budapest új csodáján, a leghosszabb villamoson. És ön, kedves olvasó?
Tisztelt Homár!
Tapasztalatot szeretnék megosztani, illetve kérdésem lenne Budapest új CAF típusú villamosaival kapcsolatban.
Tudvalevő, hogy nemrég kezdték el Budapesten üzembe helyezni a 3-as vonalon az új spanyol villamosokat. Előtte hónapokig vágányfelújítás, megállók építése, káosz, stb..ja, és persze kampány ezerrel ki tudja, hány millióért! (Tudtommal néhány megállót kétszer kellett újjáépíteni, mert mikor elkezdődtek a próbaüzemek kiderült, hogy túl magas vagy épp túl alacsony lett a peron, de ez lehet, hogy csak kacsa).
A minap az esti órákban volt szerencsém(?) az egyik ilyen járművön utazni az Örs vezér terétől a Gubacsi úti végállomásig. Felszállás után helyet foglaltam, és azonnal feltűnt valami: nem férek el rendesen, túl kicsi az ülés. Nem mondhatnám, hogy nádszál karcsú vagyok, de ugyanakkor azt sem, hogy légi felvételt kellet csinálni az érettségi tablómhoz. Egy Ikaruson, Volvón, Combínón, stb... kényelmesen elférek, sőt, még a mellettem ülő is. A vonal régi villamosain meg aztán pláne.
Kezdődött a menet. Lehet, hogy túl sok volt az elvárásom és elég naiv voltam, de azt gondoltam, csendes, sima suhanás fog következni. Ehhez képest a szerelvény csörgött, csattogott, nyekergett és a suhanás sem valósult meg: bár nem ugrált annyira, mint az elődje, de messze nem volt nevezhető kényelmesnek az utazás. Ezt az egészet fokozta még az is, hogy este fél 11-kor, kb 5 Celsius fokos külső hőmérsékletnél a vezető(?) ezerrel nyomatja a plafonból a hideg levegőt, fűtés meg nuku.!!!!
Néhány megállóban lehet látni a kampány folytatását: Megérkezett! Sárga! Kényelmes! Villamos! Természetesen ki tudja, hány millióért...
Lassan megérkeztem a végállomásra cinikus mosollyal az arcomon rommá fagyva, sajgó, zsibbadt hátsó féllel. Aztán átsétáltam az 52-es villamos megállójába, ahol még az ex-hannoveri kocsik járnak. Hamarosan jött is egy járat, felszálltam rá, kényelmesen le tudtam ülni és még meleg (kis langyosság) is volt. Szóval az új spanyol villamosok szerintem ugyanolyanok, mint a spanyol paradicsom: kívülről gyönyörű, de ízetlen, színtelen, nincs tápértéke és gyorsan megromlik.
A kérdésem az lenne, hogy nem-e lehetett volna valamivel színvonalasabb szerelvényeket vásárolni, ha már felújításról van szó? Akár egy kicsit több pénzért, kihagyva a néphülyítő kampányt! De lehetett volna követni Miskolc, Szeged vagy Debrecen példáját, ahol teljesen jól beváltak a cseh és lengyel villamosok. Lehet, hogy a spanyolok jattoltak a legtöbbet. Ki tudja?
Üdvözlettel:
Szabolcs
Az utolsó 100 komment: