Tékozló Homár

Megérkezett! Sárga! Kényelmes! Villamos! Vagy nem?

2015.11.12. 10:00 | Homár Hilda | 153 komment

10323771_43c1832efa3d6c4b4311600679c50154_m.jpgAz emberek egy része nem szereti a változásokat az életében. Ők azok, akik eleve gyanakvóan és kritikusan szemlélik az újonnan bevezetett dolgokat, hogy aztán azonnal fennhangon szidják mindenért és bármiért. Lehet, hogy Szabolcs is ilyen, de lehet, hogy tök igaza van, én nem utaztam még Budapest új csodáján, a leghosszabb villamoson. És ön, kedves olvasó?

Tisztelt Homár! 

Tapasztalatot szeretnék megosztani, illetve kérdésem lenne Budapest új CAF típusú villamosaival kapcsolatban. 

Tudvalevő, hogy nemrég kezdték el Budapesten üzembe helyezni a 3-as vonalon az új spanyol villamosokat. Előtte hónapokig vágányfelújítás, megállók építése, káosz, stb..ja, és persze kampány ezerrel ki tudja, hány millióért! (Tudtommal néhány megállót kétszer kellett újjáépíteni, mert mikor elkezdődtek a próbaüzemek kiderült, hogy túl magas vagy épp túl alacsony lett a peron, de ez lehet, hogy csak kacsa).

A minap az esti órákban volt szerencsém(?) az egyik ilyen járművön utazni az Örs vezér terétől a Gubacsi úti végállomásig. Felszállás után helyet foglaltam, és azonnal feltűnt valami: nem férek el rendesen, túl kicsi az ülés. Nem mondhatnám, hogy nádszál karcsú vagyok, de ugyanakkor azt sem, hogy légi felvételt kellet csinálni az érettségi tablómhoz. Egy Ikaruson, Volvón, Combínón, stb... kényelmesen elférek, sőt, még a mellettem ülő is. A vonal régi villamosain meg aztán pláne.

Kezdődött a menet. Lehet, hogy túl sok volt az elvárásom és elég naiv voltam, de azt gondoltam, csendes, sima suhanás fog következni. Ehhez képest a szerelvény csörgött, csattogott, nyekergett és a suhanás sem valósult meg: bár nem ugrált annyira, mint az elődje, de messze nem volt nevezhető kényelmesnek az utazás. Ezt az egészet fokozta még az is, hogy este fél 11-kor, kb 5 Celsius fokos külső hőmérsékletnél a vezető(?) ezerrel nyomatja a plafonból a hideg levegőt, fűtés meg nuku.!!!!

Néhány megállóban lehet látni a kampány folytatását: Megérkezett! Sárga! Kényelmes! Villamos! Természetesen ki tudja, hány millióért...

Lassan megérkeztem a végállomásra cinikus mosollyal az arcomon rommá fagyva, sajgó, zsibbadt hátsó féllel. Aztán átsétáltam az 52-es villamos megállójába, ahol még az ex-hannoveri kocsik járnak. Hamarosan jött is egy járat, felszálltam rá, kényelmesen le tudtam ülni és még meleg (kis langyosság) is volt. Szóval az új spanyol villamosok szerintem ugyanolyanok, mint a spanyol paradicsom: kívülről gyönyörű, de ízetlen, színtelen, nincs tápértéke és gyorsan megromlik.

A kérdésem az lenne, hogy nem-e lehetett volna valamivel színvonalasabb szerelvényeket vásárolni, ha már felújításról van szó? Akár egy kicsit több pénzért, kihagyva a néphülyítő kampányt! De lehetett volna követni Miskolc, Szeged vagy Debrecen példáját, ahol teljesen jól beváltak a cseh és lengyel villamosok. Lehet, hogy a spanyolok jattoltak a legtöbbet. Ki tudja?

Üdvözlettel:

Szabolcs

7657351_800c3b5b44fd9b03e53b27a280c2df1c_m.jpg

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Az antiochiai szent kézigránát 2015.11.12. 10:02:54

A posztolo villamosfogyaszto? Szarposzt

AtiSnatch 2015.11.12. 10:03:40

A posztoló hülye. Hilda lécci ne adj nekik teret, mert elszaporodnak, mint a hülye kommentelők.

230e 2015.11.12. 10:04:25

Sztem rendben van, és nem kell lépcsőzni a babakocsival.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 10:05:54

Postoló hol élt eddig?

"A kérdésem az lenne, hogy nem-e lehetett volna valamivel színvonalasabb szerelvényeket vásárolni, ha már felújításról van szó? Akár egy kicsit több pénzért, kihagyva a néphülyítő kampányt!"
Nem kcisit, hanem gondolom sokkal több pénzből vették, ahogy az errefelé szokás, szóval tessék örülni, hogy egyáltalán vettek villamost, és nem gyalog kell másznod a síneken a BKV jeggyel.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 10:07:24

Mondjuk lehet, hogy kényelmetlen, de leszel szíves átadni a helyet az idősebbeknek?! :D
Állva meg mindegy.

"Az emberek egy része nem szereti a változásokat az életében. Ők azok, akik eleve gyanakvóan és kritikusan szemlélik az újonnan bevezetett dolgokat"
20-30 év Magyarország után ki csodálkozik ezen? Itt az a normális, hogy változás=szívás.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 10:09:39

Európa leghosszabbja. Vagy a világé? Mindegy, első.

Antalbaba 2015.11.12. 10:12:21

Hát, így ránézésre ez tényleg egy 2/3-os szék... De úgyis azon vannak, hogy mindenki fogyjon le, ez lesz a célméret;-) Majd felpróbálom, azután meglátjuk 0:-)

Antalbaba 2015.11.12. 10:13:26

@ide nem jöhet csak úgy be: nem sokáig, ha mindegyiknek "átalakítják" az elejét;-)))

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 10:15:15

@sarostehen: majd ha a sárral lesz gondod, ne reklamálj, ha nem kerülsz be a rivaldafénybe.:)
@Antalbaba: ja ja.

Hilda megint kitiltott 2015.11.12. 10:22:26

Hihetetlen ez a hilda. Tiltogat ész nélkül...

Hilda megint kitiltott 2015.11.12. 10:27:37

@ide nem jöhet csak úgy be: Elgurult a gyógyszere gondolom. De nem gond, öt perc volt regelni. Még a kávém se hűlt ki... :D

ifjú vénszivar 2015.11.12. 10:30:53

Mi van?

Mo. 80%-ának semmit nem oszt szoroz.....

AKKOR most sto etá?!?

kakukk11 2015.11.12. 10:32:41

Nem vagyok benne biztos, de lehet, hogy mások a szempontok egy villamos választásnál, mintsem, hogy mekkora az ülés. Ha priorizált szempont lenne, akkor bőrkanapék lennének ott. Az meg hogy egy esetleges műszaki hiba(nem fújt meleg levegőt), vagy a pilóta helytelen gombnyomása miatt olyan messzemenő következtetéseket levonni, mint hogy ki tudja hány millióért vettek egy spanyol paradicsomot...
Egy igazi villamosszakértő vagy igaz? vagy csak egy unatkozó fotelhuszár?

FDToth 2015.11.12. 10:33:04

A villamossal semmi problema nincsen. A sinek es a megallok minosege kritikan aluli. Ez olyan, mintha vennel egy sportautot, es a magyar utakon nap mint nap hasznalnad. Hamar tonkremegy a futomuve.
Ebbol is latszik h egy minosegi caf a sikany magyar vaganyokon semmit sem er.
Nem hiaba nem tudodd megallni a multkori utkozesnel (a fekek nem erre a palyara valok, vagyis inkabb a palya nem megfelelo ehhez a tipushoz)

rarabel 2015.11.12. 10:37:45

Majd adok én a posztolónak nemzetközi-nagytőkés-bolsevik szociáldemokrata-haladó kommunista-liberális-fasiszta hosszú villanyost!
Ahelyett, hogy a régi Ganzok és mamanyimák üzemelnének!
Ezért kellett privatizálni a magyar termőétolajipart, hogy ezt a hosszú villamost vegyék meg ahelyett, hogy!
És egyébként is: irgum-burgum!
Nahát!
(Posztoló még toppantott is lábával mindezek közepette)

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 10:38:36

@FDToth: mit kell tenni?
@kakukk11: legyen már szempont. Igaz, túlpriorizálni sem kell, de mindig állni jó egy ilyen járművön? Hamár a vonaljegy 450, meg ilyesmik? Milyen gyakran takaricsák ezeket az üléskárpitokat? Ez is egy fogas kérdés.

2015.11.12. 10:45:03

azonnal feltűnt valami: nem férek el rendesen, túl kicsi az ülés

Most hozták a villamost te meg máris kihíztad? :D

FDToth 2015.11.12. 10:45:42

@ide nem jöhet csak úgy be: mit kellett volna tenni inkább. Normális és minőségi felújításokat végezni például, de ez vmiért Magyarországon nem működik. Elég csak a nemrég átadott, pesti alsó rakpart, parlament közelében utat megnézni: már most, pár hónap utána a csatornafedelek besüllyedve, az útburkolati jelek lekopva, stb... jó, gariban elvileg megcsinálják (mondjuk tuti fizetnek érte, úgy a buli), de azzal még rosszabb lesz..

2015.11.12. 10:46:37

@Hilda megint kitiltott: Disztingválj! Nemmekmonták ne fikázzad a poszterot! :))))

Hilda megint kitiltott 2015.11.12. 10:48:01

@Cicmen: Mi is mondtuk Hildának, hogy ne tegyen ki szart. :D

2015.11.12. 10:48:10

@FDToth: pár hónap utána a csatornafedelek besüllyedve,

Az mindig így vót! Bárhol megnézheted!

2015.11.12. 10:49:38

@ide nem jöhet csak úgy be: Hamár a vonaljegy 450, meg ilyesmik?

Találsz 350-ért is!

2015.11.12. 10:51:09

@Hilda megint kitiltott: Mi is mondtuk Hildának, hogy ne tegyen ki szart. :D

De kitesz! (meg téged is) höhö!

Hilda megint kitiltott 2015.11.12. 10:52:14

@Cicmen: De köztem és a posztok közt van az a lényeges különbség, hogy nem vagyok szar :D

ifjú vénszivar 2015.11.12. 10:53:02

@Cicmen: "Találsz 350-ért is!"

az, már használt? de még jó?

FDToth 2015.11.12. 10:53:05

@Cicmen: tudom, mindenütt ez van, de miért? mi értelme 2-3 méterenként, pont a 'kerekek alá' fedeleket rakni? miért nem lehet az út szélére/járdára, fedél nélkü, úgy, mint más országokban? vagy ha már 'útba' rakják, akkor nem lehetne ott több és erősebb anyagot használni? sztem tudnának jobbat is, de vmiért direkt nem úgy készítik el

Manyecska 2015.11.12. 10:57:24

@ide nem jöhet csak úgy be: nem kell állni. Valaki azt írta oly hosszú hogy elég az utasoknak az első ajtón felszállni és a tetszőleges megállónál leszállni :DDD@Hilda megint kitiltott: na bumm.

2015.11.12. 10:57:27

@ifjú vénszivar:az, már használt? de még jó?

Kuyajegy! Ne borotválkozz és csóváld a farkad, az ellenőr elenged!

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 10:58:28

@FDToth: te most akkor a járdákr akarsz lyukakat? Mert hát fedél nélkül írod. Na szép.

2015.11.12. 11:00:00

@FDToth: sztem tudnának jobbat is, de vmiért direkt nem úgy készítik el

Szerintem is.

ifjú vénszivar 2015.11.12. 11:00:03

@FDToth: "valamiért"

tán mert akkor nem lenne "munkájuk" újra tervezni, kivitelezni 2-3 évente, persze jó pénzért!

Manyecska 2015.11.12. 11:00:46

@Cicmen: csak ha kézipoggyász! próbálom betuszkolni a tízkg-os kutyámat a csivava-hordozóba ..

FDToth 2015.11.12. 11:04:46

@ide nem jöhet csak úgy be: ;) ne, hanem pl. az új jobb oldalára (fedéllel), vagy az emelt járda alá, kis nyílással, de semmiféleképpen nem így, ahogyan most vannak

FDToth 2015.11.12. 11:07:13

@ifjú vénszivar: igaz. ezt viszont kb 10 emberből 9 mondja, de senki nem tesz semmit az ilyenek ellen...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 11:09:12

@ide nem jöhet csak úgy be: A felújítás, vagy a villamos?

Fedél nélkü? Csöves vagy?

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 11:10:31

@Hilda megint kitiltott: Ésszel jobb lenne? Amúgy a postokat nézted már? :D

Hilda megint kitiltott 2015.11.12. 11:23:53

@ColT: sajnos néztem... és sírtam...

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.12. 11:31:23

Valaki lője tökön a poszt tolót! "De lehetett volna követni Miskolc, Szeged vagy Debrecen példáját, ahol teljesen jól beváltak a cseh és lengyel villamosok."
Először ugyanis pont Debrecenben állt forgalomba ez a típus. Kb. 20 éve remek, a kor színvonalát meghaladó Ganz villamosokra tért át a város, de a többi nem követte, a cég meg tönkrement.
Korábban utaztam jópárszor a kenderszívástól elhülyült (araboktól) hollandoktól levetett Hernyón (Combinón). No az kényelmetlen volt, ha leült az embernyi ember! Az alacsony padló olyan magas és kemény, csúszós ülésekkel társul a nagy részében, hogy hiába próbáltam fájós lábú, bottal sántikáló embernek átadni a helyemet, mind azt mondta, hogy ha oda fel tudna mászni, akkor bot se kellene neki.
A debreceni "elátkozott"* 2-es villamos szerelvényein is sokszor utaztam. Nem tudom, Pesten mit loptak ki belőle, de 185 centimmel és 130(+) kilómmal én kényelmesen elférek akár az egyes, akár a kettes ülésen, a feleségemmel együtt, sőt a lehajtható pótüléseken is. Halk, működik a légkondi (persze tudni kell bekapcsolni, de a poszt toló villamosát biztos szomáliai villamosmérnök vezette), és gyors. Ugyanolyan jól gyorsul, mint Prágában az új Tátrák.

________________________
* Debrecenben kb. havonta törnek össze egyet, mert "nem látják" azaz nem hallják, hogy csattog a síneken és túl jól gyorsul a kezdődő Alzheimer-kóros látássérült gépjárművezetők reflexeihez. És még nem is piros-fekete, mint a (náci Németország zászlaja) prágai villamosok...

juhaszvik 2015.11.12. 11:31:38

halkan megemlíteném a posztolónak, hogy én nem kötözködnék egy villamos székkel...

2015.11.12. 11:33:43

Ez annyira 1st world problem, vagy inkább pesti probléma...

Ültem én is rajta, igaz eddig csak egyszer, mert ritkán járok arra, és teljesen jó. Nem feltétlenül kell örülni neki, de ezért posztot írni... Mondjuk megnézhetnéd egyszer a Budapesttől távoli helyeken a tömegközlekedést, akkor lehet te is örülnél.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 11:38:38

@nagybalfasz: a kövér ember, a társadalom peremjére taszított ember igyekszik sokmindenen elégtételt venni. Én belátnám, hogy nem az átlaghoz tartozom, márpedig a zülléseket az átlagpolgárhoz tervezték és ennyi. Ez meg nem látja be. Mert kövér.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 11:42:04

@nagybalfasz: Utóbbi

@ide nem jöhet csak úgy be: Miből gondolod, hogy kövér? Lehet, hogy csak házmester.
(Kövér házmester, igen.)
Amúgy van ilyen, hogy kényelmetlen a tömegközelekdés. Megszokod, vagy veszel autót, és keresel parkolóhelyet.
Én inkább buszozok, ha nem muszáj autózni.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 11:44:59

@ColT: de ott nem tudod kinyújtani a lábad - jön az érv. Írta, hogy a műholdhoz kevés, deamúgy kövér. Persze hogy van, de nem ez a legnagyobb gondja.

zsoci 2015.11.12. 11:45:25

Pont ugyanakkora az ülés, mint a Combinonak. Sőt van rajtas másfélszeres ülés is. Az meg, hogy hangos kamu. ülése

hobbitroll 2015.11.12. 11:46:03

"nem férek el rendesen, túl kicsi az ülés. Nem mondhatnám, hogy nádszál karcsú vagyok, de ugyanakkor azt sem, hogy légi felvételt kellet csinálni az érettségi tablómhoz. Egy Ikaruson, Volvón, Combínón, stb... kényelmesen elférek, sőt, még a mellettem ülő is. A vonal régi villamosain meg aztán pláne."

Így hozzák finoman a tudtodra, hogy dagadt desznyó vagy, fogynod kéne ;)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 11:49:23

@ide nem jöhet csak úgy be: Hol nem tudja kinyújtani a lábát? Kit érdekel?
Picsogásposzt megint.

CsakMintTe 2015.11.12. 11:49:44

Így ránézésre: az ülés valóban keskenynek tűnik, modellalkaton túli két ember sok csomaggal igen feszengve ülhet le egymás mellé. Annyiban jobbnak találom a Combinónál, hogy nem kell magasra mászni az ülésekhez, és az ajtó előtti téren túl is el lehet férni. Bár az ajtó előtti fogódzó minden "ajtónállót" arra csábít, hogy ott cövekeljen le ahelyett, hogy beljebb menne, tehát ezen is tumultuózus jelenetekre lehet számítani, miközben odabent meg táncra lehetne perdülni.
A többi felvetés értékeléséhez meg utaznom kéne rajta, de szerencsére semmi dolgom a 3-as vonalán.

Poszternek meg: "nem-e"??? Deeee-eee. A szemem meg kiégett.

sáros_tehén 2015.11.12. 11:51:20

Látom hilda nem nagyon szereti ha valaki kritizálja.

Wolf Claw 2015.11.12. 11:53:57

Kedves Szabolcs! Az hogy neked kényelmetlen még nem jelenti azt hogy el van rontva az ülés mérete, ha nem férsz el ülj át egy kettes ülésre vagy állj. A nyikorog,csattog,stb... problémádat én egyszer sem érzékeltem pedig párszor már utaztam azon a szakaszon amit a posztban említettél. A banánok (hannoveri) úgy süvöltenek a Nagykőrösi úti kanyarban mint egy jobb horrorfilmben elpassolhatnák effektnek ezzel szemben a CAF olyan simán veszi hogy csak arra kapom fel a fejem amikor már a megállóban vagyunk. A klíma kérdésére pedig csak annyit tudok mondani hogy utaztam én már nyáron olyan hannoverin amin a kinti gatyarohasztó meleg ellenére is ment a fűtés. Szóval ez sem a spanyol villamos sajátossága.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.12. 12:13:05

Az a baj a CAF-fal, hogy bunkóknak túl elegáns.

Manyecska 2015.11.12. 12:24:34

@ColT: hát egy kétméteres pasi nem tudja!! inkább összevissza pakolja,:D stb. @hobbitroll: update-villamos!

kakukk11 2015.11.12. 12:33:44

@ide nem jöhet csak úgy be: A szakértő úr nem a tisztaságából állapította meg, hogy egy kalap szart nem ér a villamos, és nem is különböző tervek, tanulmányok, számítások, szimulációk előzték meg a kijelentését, csupán annyi, hogy keskeny az ülés, hideg a levegő. Gondolom ő mindenhez ért, és így született.

Manyecska 2015.11.12. 12:40:35

Viszont a füves pályán pl. lehet kutyát szaratni. Hogy egyeseknek semmi nem jó!!

PongLenis 2015.11.12. 12:51:31

Mér kell az ilyen hülye picsogó posztereknek teret adni marhaságaik kinyilatkoztatására?

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.11.12. 13:06:42

Tudom, hogy itt hagyományosan a posztoló hülye, de.... azért van igazsága. Én is kicsit jobbra számítottam.

- a székek baromi kényelmetlenek, a támla alakja is furcsa, de keskenyek, és az ülőlapjuk előrefelé még külön szűkül. Erre nincs mentség.

- a futása nem túl nyugodt, különösen a középső rész nagyon felveszi a pálya egyenetlenségeit. A hannoveri és a Combino is jobban fut az új CAF-nál, bár persze a régi Ganz csuklóst azért magasan veri. Ha valaki nyugodt utazásra vágyik, akkor a második ill. negyedik modulba üljön, az alatt nincs kerék.
Tegyük hozzá, az alacsonypadló sok konstrukciós kompromisszumot jelent. A futásjóságot eléggé behatárolja a járműszerkezet. Amennyivel a Combino szebben fut, azt megfizeti a belső elrendezésben.

Azzal nem értek egyet, hogy zajos volna, nagy tempónál is tök csendesen suhan, nincsen még az a surrogás sem, ami a hannoverinél. A hűtés meg valszg. szintén nem "hardwarehiba".

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.11.12. 13:13:01

@Kitalátor (másként) gondolkodó:
Na ja, a debreceni példa (pontosan ugyanez a típus) kifejezetten vicces volt.
De bizony a miskolci Skoda se menne ám sokkal szebben a 3-ason.
A pálya állapota azért a 3-ason nem extrém rossz.
A hannoveri baromi magasra tette a lécet, az alatt a valaha készült egyik legjobban futó (Düwag) forgóváz van. De persze az nem épp alacsonypadlós...

shred 2015.11.12. 13:15:27

Ez valami évek óta tartó világtrend, az új MAN és Mercedes buszokon is egyre kevésbé lehet elférni az üléseken - pedig én sem híztam az elmúlt években.

ifjú vénszivar 2015.11.12. 13:17:41

Ma megkezdtétek a Budapestieket érintő, de nem vagyok biztos benne, hogy érdeklő, egyéni nyafogást....

holnaptól az I.-ker. egyéni szoc. problémáját, majd tovább az összes XXIII-éit olvasgatjuk???

szép új világ!

AlulírottFentemlített 2015.11.12. 13:18:03

Mit mondana Marosán György az esettel kapcsolatban?

"Nem a zsemle kicsi, elvtársak, hanem a pofátok nagy!"

Manyecska 2015.11.12. 13:23:32

Ezért jó a Bp-bérlet pl. a tárnoki személyre /Flirt/ ha felszállok általában 3-4 ember van az egész! kocsin /vasárnap délben/ , tiszta, gyors, a Lágymányosi-hídon csak úgy suhan és ringatózik közben, csendes...szerintem hosszabb mint a CAF mellesleg..

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.11.12. 13:33:37

@Manyecska:
A Flirttel az az egy baj van, hogy a MÁV szeszélyén múlik, hogy mikor megy...

ööö,izé 2015.11.12. 13:34:48

Esti órákban a Gubacsira férfiember minek megy? Nem lehet, hogy már nagyon fel volt húzva, nem is a viliülés volt szűk, hanem a nadrág? Nem is a légkondi szelétől bizsergett, más miatt volt ő libabőrös? Frusztrált, mert ő repült volna szélnél is sebesebben, mint a Télapó teli puttonnyal? Akkor kérem az automatából rénszarvasra kell jegyet váltani.
"Lassan megérkeztem a végállomásra cinikus mosollyal az arcomon rommá fagyva, sajgó, zsibbadt hátsó féllel."

Ez pedig a posztolt villamosról való leszállás után kb. 1 órával történhetett, mikor is főhősünk dolga végeztével elindult haza. Csak a kis huncut elegánsan átugrotta azt az 1 (pásztor)órát.

(Ja, ez a poszt egy fos.
Még az árammalverős tegnapinál és a 60-i telefonos zavarosnál is rosszabb.)

Manyecska 2015.11.12. 13:38:56

@Comandante en Jefe: évek óta járok a mizsei Desiro is hótpontos, mindig. Na jó eccer a tárnoki tíz perccel később indult.

Terézágyú 2015.11.12. 13:40:45

Szerintem az új villamos és az új metró legnagyobb hibája, hogy nem lehet benne mindenütt kapaszkodni.... hely lenne, hogy megálljon az ember - de sehol sem tud kapaszkodni.
Úgy látszik eleve arra vannak tervezve, hogy az ülőkön kívül csak pár ember fog állni rajtuk...

Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 14:09:22

Nyomoronc modoros sutyerák.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 14:15:01

@Comandante en Jefe: A MÁV sosem pontatlan, csak akkor indulnak a vonatok, amikor a MÁV akarja!

melaena 2015.11.12. 14:19:55

Uj metrokon is max az anorexias nem log at a mellette levo szekre.
Sot,a regi ruszki szemet metron is olyan az ules,hogy 3-nak keves,kettonek sok.
A dupla reszeken nem ritka,hogy egyik oldalon negyen ulnek szellosen,szemben meg hatan osszepreselodve.
A flirt is sokkal kenyelmetlenebb fapad szar,a regi kek vonatokhoz kepest.

Terézágyú 2015.11.12. 14:24:38

@melaena:
"A flirt is sokkal kenyelmetlenebb fapad szar"

Szerintem a flirt jó - ha ülsz. De ha kénytelen vagy állni, akkor ott sem tudsz kapaszkodni szinte sehol , csak az ajtónál. Egyszerűen nem erre tervezték, hogy az tele lesz álló utasokkal... És a máv is átvette így...

Black Hole 2015.11.12. 14:27:21

"helyet foglaltam"
Az ilyenektől agyfaszt kapok. Ez már majdnem felér egy befáradtammal!

Black Hole 2015.11.12. 14:28:32

Amúgy meg miért lett megint szarabb a homár? Hát mobilon egyszerűen undorítóan néz ki!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 14:31:11

@Black Hole: A postokat nem olvastad? :D Addig jó :D
Vagy csak követi a kinézet a postolók értelmi színvonalát?

Régen ha hülye volt a postoló, az legalább viccesen volt megírva.

AtiSnatch 2015.11.12. 14:34:33

@Terézágyú: ültél már 4 órán keresztül rajta? (nyáron légkondi nélkül.)

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 14:35:05

@shred: trend még az alacsonypadló is. Ahogy írták, sok a kompromisszum vele, mindez kollektív, trendi álszentségből. Ugyan, hol jelenik meg a köznapi ember vagy a képviselők mentalitásában a rokkantak felé tanúsított együttérzés vagy átélés? Nem azt mondom, hogy ne fejlődjünk eszközileg, de van egy marha nagy szakadék állítás-cselekmény és az igazi belső világ között, ami legtöbbször az elhatárolódásban csúcsosodik ki. Pár tolószékes és babakocsi miatt szív az egész utazóközönség. Nem vagyok villamos (éérted, villamos)mérnök, de tutira lehetne erre más megoldás is. Régebben meg meredek lépcsők voltak, mégis élte mindenki az életit. Most ebből H, mint Hilda mindjárt kihámozza, hogy azt mondtam, hogy dögöljön meg az összes fogyatékos.

Black Hole 2015.11.12. 14:35:45

@ColT: de olvastam. Bár ne tettem volna. Most folyik ki az olvadt agyam a fülemen.

Black Hole 2015.11.12. 14:37:20

@Manyecska: jah, csak nem szabad otthagyni, mert valaki bele fárad!

Terézágyú 2015.11.12. 14:39:07

@AtiSnatch:
négy órán keresztül nem. de azokon a flirtökön, amin én ültem mindig volt légkondi.

2015.11.12. 14:47:32

@Black Hole:
Részemről valószínűleg ezzel vége, hogy mobilról elérjem a homárt. Ugyanezt csinálták anno magánál az indexnél is, korábban adott volt egy külön mobilra optimalizált változat, aztán jött az egységes, reszponzív design, azóta mobilról nem más hírportálokat olvasok, mert annyi agyuk nem volt, hogy felfogják, nem csak a méretezést kellene mobilra optimalizálni... (az index Android alkalmazás meg kritikán aluli...).

Na, meglátom, mennyire lesz kényelmes ez.

Manyecska 2015.11.12. 15:01:43

@Black Hole: én most befáradok a közigazgatási hivatalba a páromhoz bele a szobájába..:D

polgarz . 2015.11.12. 16:36:50

@nagybalfasz: ez teljesen mobilra optimalizalt :)

Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 16:39:56

@ide nem jöhet csak úgy be: tutira? Fogsz tudni éjjel aludni? Nem fogsz közben bepisilni?

gmihaly621 2015.11.12. 16:40:29

Vannak anya-gyereke ülések is a CAF-ban, abban a befüggesztett tagban, amelyiken nincsenek ajtók. Azokon egy testesebb egyed is elfér.

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 16:48:13

@Vadászok Őrangyala: ha nem érted mirõl van szó, ne szólalj meg (hozzám).

Életunt Cápa · http://eletuntcapa.blog.hu 2015.11.12. 16:54:50

Az én tapasztalataim:

- Az ülés tényleg nagyon szűk.
- Ritkák az ajtók, volt már hogy nem bírtam leszállni, mert nem bírtam átverekedni magam a tömegen.
- Nem biztos hogy jellemző, de éreztem már levegőtlennek.
- A monitorok alacsonyan vannak, vigyáznom kell a fejemre.
- A kapaszkodó kevés/magasan van.
+ Az alacsonypadló miatt tök jó, hogy nem kell mászni.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.12. 16:59:14

"Felszállás után helyet foglaltam"

Nem lehet a helyet foglalni. Vagy leülsz, vagy állvamaradsz, de csak úgy foglalni nem lehet,

ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 17:07:38

@Vadászok Őrangyala: akkor meg magaddal kötözködj. Évtizedekig szartak vezetés szinten is mindenhol a rokikra, nemrég meg hopp, dekurva fontos lett. Akár túllõve a célt, eszetlen módon is.

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.12. 17:08:29

Nemértem a posztert. Engem egyáltalán nem zavar, hogy keskeny az ülés, vagy hideg szél fúj, vagy hogy csattogva jár a villamos. Kocsival járok.

Black Hole 2015.11.12. 17:10:51

@nagybalfasz: nem kényelmes, de legalább a kinézete gusztustalan.

Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:11:44

@Hilda: a leghosszabb villamoson még senki nem utazott, merthogy most tesztelik. Kicsit meg is zúzta egy konkurens Tátra nemrég. Ez a 2100-as sorozat.

Amire te gondolsz, az a rövidebb verzió, ebből fut már elég sok. Ez a 2200-as sorozat.

Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 17:13:32

@ide nem jöhet csak úgy be: várjál. Kicsit segítek. Legalább is megpróbálom. Az megvan, hogy a menetidőt nem csak a sebesség növelésével, hanem a jármű megállóban töltött idejének a csökkentésével is lehet javítani? Tudod, amikor nem három lépcsőn kell fel-lemászni a szerelvényre/villamosra/buszra, hanem csak úgy beszállsz meg kiszállsz. Igen, annyira új, hogy Berlinben már az 1800-as évek végén alkalmazták ezt az elvet az ún. ezerajtós szerelvényekkel, amik elővárosi vasúti forgalomban közlekedtek. További kellemes agyhalottkodást.

Black Hole 2015.11.12. 17:14:08

@Manyecska: aztán helyet foglalsz, és kezdődik a közizgatás, vagy mi?

Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:17:31

összefoglalom:
-Szabolcs: rád férne egy kiadós baszás.
-nem az ülés keskeny, a picsád nagy.
-neked szerintem a lovasszekér lenne az ideális közlekedés eszköz, az pont olyan modern, mint a gondolkodásmódod. Remélem, ezt a posztot az írnoknak diktáltad le.

@Hilda: ebben mi a fogyasztóvédelem? Ilyenkor erősödik meg újra és újra a meggyőződésem, hogy te valójában nagyon is kedvelsz minket, különben nem dobnál fel ilyen idiótákat nekünk:)

Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:19:37

@ide nem jöhet csak úgy be: és tehervillamos is számít, vagy csak utasszállító?

Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 17:20:45

@Aureliano Buendía: fentebb vélelmeztük, pont baszás céljából utazott a Gubacsi úthoz. Bár különvéleményem alapján a dolog nem állja meg a helyét: Szabolcs írását (?) elolvasva ő alighanem az az ember, aki inkább nem baszik, nehogy a másiknak is jó legyen.

Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:24:04

@CsakMintTe: a Demszkínón egy-egy ülés van oldalanként, itt meg van, ahol kettő is. Csak nem tűnt fel ennek a baromnak.

Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:25:36

„De lehetett volna követni Miskolc, Szeged vagy Debrecen példáját, ahol teljesen jól beváltak a cseh és lengyel villamosok.”

Szeged: Pesa (lengyel)
Miskolc: Skoda (cseh)
Debrecen: CAF (spanyol) te barom. Ha már nem értesz hozzá, legalább maradj csöndben.

Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:30:34

@atpijkamo: lehet, hogy végrehajtó. Vagy egy modoros barom. Melyik választ jelöljük meg?

Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 17:36:33

@Aureliano Buendía: nem tudok arról, hogy a fogyasztóvédelmi törvénynek lenne különös kitétele az alacsonypadlós villamosok forgalomba állítása miatt az utazók által elszenvedett hátrányok miatt, de nem ismerem pontosan a törvényt.

Black Hole 2015.11.12. 17:45:14

@Vadászok Őrangyala: bakker, milyen az már, hogy alacsonypadlós, és még egy jót esni se lehet róla?

Black Hole 2015.11.12. 18:02:07

@Vadászok Őrangyala: ügyesen kell összeakasztani a bokáját, mikor pont lefárad a járgányról. Ha jól sikerül, gond nélkül tud helyet foglalni a járdán.

Aureliano Buendía 2015.11.12. 18:06:58

@Vadászok Őrangyala: kémeink elfogtak egy üzenetet, amit a GVTI írt a posztolónak. Íme:

„Kedves Szabolcs!

Valóban nagyon bosszantó az eset, mikor a keményen dolgozó kisember nem azt kapja a pénzéért, amire várt. Különösen igaz ez abban az esetben, ha ez a kisember annyira ért a villamosokhoz, mint te magad. Először is azt tanácsolnánk, hogy írj egy kifogást a BKV, a BKK és Budapest Város Önkormányzata részére, melyben kifogással élsz, hogy a villamostípus kiválasztása során nem vették figyelembe több évtizedes szakmai tapasztalatodat. Javasoljuk, hogy a levelet tértivevényes, ajánlott formában küldd meg a részükre. Amennyiben az elektronikus kommunikációt választod, ne felejtsd el leveled másolatát az istvan.tarlos@budapest.hu címre is eljuttatni.

Amennyiben beadványodra 3 napon belül nem reagálnak, javasoljuk, hogy vedd igénybe a Békéltető testület segítségét is, ahol a meghallgatáson a 2015. szeptember 11. után indult eljárásokban már kötelesek személyesen is megjelenni.

Javasoljuk, hogy a beadványod előtt tekintsd át a BKV üzletszabályzatát, valamint a Polgári Törvénykönyvet is, ahol részletesen szabályozva van az egy-egy utasra kötelezően jutó ülésszélesség, valamint a villamos belsejében alkalmazandó hőmérséklet is. A csikorgásra vonatkozó decibel szabványértékét az Európai Unió előírásaink megfelelően kell alkalmazni, amennyiben a CAF ettől eltér, beadványod alapján a BKK jogosult kellékszavatossággal élni a gyártó felé. Fontosnak tartjuk azonban kiemelni, hogy túl halk villamosok esetében a megfelelő érték biztosítása érdekében a villamosvezető köteles felvételről lejátszani az utastérben a csikorgást.

[:]Gazdasági Versenyügyi
Tanácsadó Iroda

GhostBusters 2015.11.12. 18:18:33

Debrecenben is pontosan ilyen CAF villamosok járnak, jelezném tisztelettel a posztolónak...

Bobby Newmark 2015.11.12. 18:30:33

Ez szerintem fotosop. Aki olyan dagadt, hogy nem fér el az ülésen, azon van annyi hőszigetelés, hogy nem fázik.

Bobby Newmark 2015.11.12. 18:37:51

@Életunt Cápa:
- Az ülés tényleg nagyon szűk.

Neked is nagy a picsád.

- Ritkák az ajtók, volt már hogy nem bírtam leszállni, mert nem bírtam átverekedni magam a tömegen.

Ha dagadt vagy, akkor maradj az ajtó közelében. Nem fognak a te kedvedért 20an leszállni.

- Nem biztos hogy jellemző, de éreztem már levegőtlennek.

Dagadt vagy, azért van a légszomj. Vákuumkamrát elég nehéz csinálni egyébiránt, főleg villamosból, ami kétpercenként nyitogatja az ajtaját.

- A monitorok alacsonyan vannak, vigyáznom kell a fejemre.

Akkor vigyázz. De inkább a monitorra, fejedért nem kár a jelek szerint.

- A kapaszkodó kevés/magasan van.

Kapaszkodj a monitorba.

+ Az alacsonypadló miatt tök jó, hogy nem kell mászni.

Ha három lépcsőfok megvisel, akkor tényleg rohadt dagadt lehetsz.

Messzi Vetek 2015.11.12. 18:40:13

én inkább azért sírnék, mert lassan az összes Ganz ICS le lesz cserélve, azt' nem marad a pesti utcaképből semmi eredeti. ugyanaz a szar van lassan mindenhol. szuper!

5perc 2015.11.12. 18:58:45

@kakukk11:
"nem is különböző tervek, tanulmányok, számítások, szimulációk előzték meg a kijelentését, csupán annyi, hogy keskeny az ülés, hideg a levegő. Gondolom ő mindenhez ért"
Te milyen tanulmányokat, számításokat és szimulációkat veszel figyelembe, mikor nadrágot veszel? Semmilyet? Oszt mégis el tudod dönteni, hogy jó-e?

Aureliano Buendía 2015.11.12. 19:03:03

@Messzi Vetek: vagy az UV. Én azt jobban szerettem az ícsénél. A vicces az, hogy a demszkínók megérkezéséig azoknak a villamosoknak volt a legalacsonyabb a belépőszintje:)

Messzi Vetek 2015.11.12. 19:08:44

@Aureliano Buendía: ajjaj, arról már nem is beszélek, mert azzal utoljára a 47-es vonalán találkoztam, de ha jól tudom, már egy jó ideje egy sem gurul belőle... :(

Messzi Vetek 2015.11.12. 19:13:44

@Aureliano Buendía: nem vagyok egy nagy villamos-szakértő amúgy, de ha 'Friscoban, Lisszabonban vagy New Orleans-ban menő a régi, eredeti, egyedi villanyos, akkor Budapesten miért írtandó?

Aureliano Buendía 2015.11.12. 19:23:26

@Messzi Vetek: én meg utaztam a búcsúmenetem, talán 2008-ban volt.
Néha azért szükség volt rá azóta is, szóval hivatalosan már csak nosztalgia, de nagy ritkán jó az öreg a háznál.

Messzi Vetek 2015.11.12. 19:31:05

@Aureliano Buendía: annak idején a sofőr mindig megtolta a múzeum krt-on és az emberek önkéntelenül elkezdtek vigyorogni, mert úgy rázott, mint a hullámvasút a vidámparkban. konkrétan a középső, motornélküli kocsi volt a legnagyobb móka.
a mostaniak langyosak, halkak, unalmasak.
(és akkor itt most be is fejeztem a rinyálással egybekötött nosztalgiázást.)

Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 20:34:39

Azt tudjuk, mennyi tápértéke kellene, hogy legyen a villamosnak?

valackyatömegből 2015.11.12. 21:13:29

@Kitalátor (másként) gondolkodó: "Remek, a kor színvonalát meghaladó" XDXDXDXD
Nope.

Usenka 2015.11.12. 21:41:13

Káromkodásos kommenteket kilehetne venni Index!
Én is utaztam a CAF-on és annyira nem értett a pilóta hozzá, hogy a kijelzőn csak a 3-as volt kiírva, végállomás semmi.
Bent az összes monitor fekete volt, nem működotek, hangos utastájékoztatás sem volt.
Felhívtam a BKK ügyfélszolgálatot, 10 mp-en belül azonosították a járművet és kiszóltak a vezetőnek.
Egyébként az ülések tényleg szűkösebbek. Élmény lesz a fonódón utazni Óbudáról Kelenföldre.
Kockafenekűek előnyben....

Dikusz 2015.11.12. 22:47:42

@Messzi Vetek: jól tudod, én a 47-es villamos budai végállomásánál lakom. Egész pontosan azon házak egyikében, ahol "megfordultak" a villamosok a végállomásnál. Azóta nem közlekednek a régi UV kocsik, amióta a 4-6-os Ganz ICS-ket lecserélték a Combinókra. Azokat a kocsikat kaptuk meg a régi UV-k helyett. Nem örültem neki, mert kisebbek, cúgosabbak. Három kocsival jártak az UV-k, a középső faüléses volt. Pár évvel ezelőttig karácsonykor jártak kivilágítva a Városház tér és a Batthyány tér között, most már csak a pesti rakparton nosztalgiáznak. Mindig sokan utaznak rajta akkor.

Sokáig azt hittem, hogy ezeket a kocsikat hívták "Stukáknak" de ez az UV elődje volt (nem magamtól tudom ezeket - gugliból néztem ki). A hangjuk alapján akár azok is lehettek volna. Kellemes volt hallgatni, amikor váltottak egyik sínről a másikra. Azt nem tudtam kideríteni, hogy ami innen ment ki Nagytétényig, milyen típusú tuja volt, de az is nagyon zajos volt. Úgy olvastam valahol, hogy a CAF villamosokat éppen a 47-es vonalára szánták. Szerintem nincsenek meg a feltételek (soha nem is lesznek).

@Aureliano Buendía: valóban az volt, de a peronra egy jó magas lépcsőn lehetett fellépni.:)

Black Hole 2015.11.12. 23:12:25

Valaki lopja a kommenteket?

gigabursch 2015.11.13. 08:27:49

Én a harmadikra szavaztam.

(Nem lehetne olyan gombot csinálni úgy egyébként, ha nem akarok szavazni, akkor mutassa meg a szavazás eredményét?)

atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.13. 08:33:39

@Black Hole: "Valaki lopja a kommenteket?"

Én Hildára gyanakszom. Kezd bedurvulni. Nem minden történik úgy, ahogy ő a kis agyában elképzeli, és csapkod. Ez már csak rosszabb lesz.

Viszont jó hírrel is szolgálhatok, beidomítottam az AdblockPlus-t, és megint tudok kommentelni. Persze csak addig, míg a (vissza)fejlesztők megint bele nem barmolnak a kódba.

Ezek a szabályol vannak most, hátha valakinek kell:
||ad.adverticum.net/g3.js
||ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.1/*
||assets.pinterest.com/js/*
||connect.facebook.net/en_US/*
||fonts.googleapis.com^
||gahu.hit.gemius.pl/xgemius.js
||homar.blog.hu##iframe.fb_ltr
||homar.blog.hu/assets/frontend/css/*
||homar.blog.hu/ident/?*
||indapass.hu/jsfejlec2/*
||m.blog.hu/assets/frontend/js/bloghu.js?*
||m.blog.hu/assets/frontend/js/ext-core.js
||m.blog.hu/assets/frontend/js/genie.js
||m.blog.hu/assets/frontend/js/nuvote.js
||m.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/bg.png
||m.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/header_bg.png
||m.cdn.blog.hu/assets/frontend/img/follow_promo/*
||m.cdn.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/*
||m.cdn.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/header_bg.png?*
||stats.g.doubleclick.net/dc.js

Ezzel minden szar izgőmozgó, befigyelő reklám, feleslege számláló és más lassító szkript ki van lőve.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.13. 09:07:32

@valackyatömegből: Nu akkor méltóztassál megnevezni azt a Magyarországon '90-es évek első felében forgalomba állított új típust, amelyik a szebb, kényelmesebb, halkabb volt, mint a debreceni 500-as Ganz sorozat! Nagyobb volt, uraktól levetve félár helyett dupla áron, de az már elavult...

Void Bunkoid 2015.11.13. 10:52:45

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Debrecenben a legtöbb villamosbaleset itt történik:

https://www.google.hu/maps/@47.5503185,21.6147757,3a,75y,307.87h,82.44t/data=!3m7!1e1!3m5!1shIJpPBtQqbi211R7zlfYiA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DhIJpPBtQqbi211R7zlfYiA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D66.404564%26pitch%3D0!7i13312!8i6656

Meg egy sarokkal lejjebb, hasonló konfigurációval.

A legfőbb ok az, hogy a sínpálya az út szélén halad mindkét irányba, tehát a Doberdó utca fele közlekedő villamos egy irányba megy a közúton szintén arra tartókkal.

A kicsit visszább levő kereszteződésnél egyszerre kapnak zöldet, viszont a sínpálya pont olyan szerencsétlen távolságban van, hogy a villamos (hiába nagy) pont a vele párhuzamosan közlekedő holtterében döngöl, néha visszapillantó tükörből SEM látszik, így fordul elő, hogy az úrvezető elindul a zöldnél, megy-megy-megy, kirakja az indexet a Károlyi Mihálynál (lámpa, zebra ugye nincs), nem jön szembe senki, szépen behúzza a kormány balra, jééé villamos, csatt :)

Void Bunkoid 2015.11.13. 10:55:54

@Kitalátor (másként) gondolkodó: A Ganz amúgy imádnivaló, ámbár Debrecenben "barbivillamosnak" csúfolják a rózsaszín kapaszkodói meg bugyuta mintás ülései miatt :)

Mészáros Laci 2015.11.13. 11:12:12

@atpijkamo:

köszi, ezt elteszem.

most nem fogok csak azért keresni egy 3-ast, hogy kaffoghassak, de majd az 1-esen kipróbálom.

egyébként (forintban) kb kétharmad annyiba került, mint tíz éve az ugyanekkora siemens combinók, pedig azóta gyengült a forint.

Black Hole 2015.11.13. 12:31:54

@atpijkamo: de csak Firefox alatt működik. Azt meg utálom.

AtiSnatch 2015.11.13. 12:51:35

@Vadászok Őrangyala: az nézted, hogy neme vagye letiltvae? ismerős érzés :D

ifjú vénszivar 2015.11.13. 13:28:39

Ó! a hős ellenállók.....

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.13. 15:33:44

@Void Bunkoid: Mivel évek óta ott jár, gondolni lehet arra, hogy holttérbe kerülhet - bár gyakorló kerékpárosként rendszeresen tapasztalom, hogy az a holttér az egységsugarú debreceni autósok számára kb. 330°.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.13. 15:39:41

@Void Bunkoid: Minden ellenkező híreszteléssel szemben a döntés-előkészítést végző közlekedési csoport vezetője akkor nem buzi volt, hanem nő. A villamos belső terének nőiessége valóban rendkívüli módon frusztrálta és frusztrálja józanon és félrészegen a nemi identitásukban bizonytalankodó, bizonyos bemelegítő véralkoholszint fölött szivárványosodó férfiakat és a hiénaszukaként meredező csiklójú tesztoszterontúltengéses feministákat.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.13. 18:31:40

@ifjú vénszivar: "Állj meg cigány, nincs lámpád! - Ugorj rendőr, fékem sincs!"

Aureliano Buendía 2015.11.13. 18:38:47

@Messzi Vetek: mert itt világváros épül.
Amúgy sok helyről kirakják a régi tujákat, ellenben meg is őriznek belőle. Volt a túbon egy jóféle videó a prágai 140(?) éves jubileumról, negyed órán át vonultak fel a régebbnél régebbi villanyosok. Vajon Butapesten hány típus vonulhatna fel? A bengáliból is a Debrecenből visszakölcsönzött mászkál.

Én a lisszabonival utaznék szívesen.

Aureliano Buendía 2015.11.13. 18:45:05

@Dikusz: az ICS lecserélésénél a Ferencz József/Szabadság híd a szűk keresztmetszet. Ott nem fér el más. Azt nem tudom, mi lett a CAF próba eredménye, Tátra pl. nem járhatna, mert behúrott tükörrel is nagyon ki van centizve.
A CAF tényleg az ICS váltója, el is kezdték selejtezni miatta a Ganzok legrégebbi példányait. De mindet tuti nem váltja ki, még akkor sem, ha lehívják az opciót (szerintem le fogják hívni), ellenben a fonódó is felszívja majd az új tujákat.

Dikusz 2015.11.13. 21:07:26

@Aureliano Buendía: a Szabadság hídnál az van, hogy a felújításnál túl közelre sikeredett a két sínpárt építeni egymáshoz. Azóta meg kell várni, míg az egyik villamos elkezd kanyarodni a hídról, mert nem férnek el egymás mellett. Az átadás után volt is erről cikk valahol.
Az 1-es villamosok vonalán járnak majd a CAF-ok, de ezt biztos láttad a hírekben. Nem tudom, mennyi lesz belőlük, de erre a vonalra sok kell, most is gyakran járnak. Úgy volt, hogy a Kelenföldi pályaudvaron lesz a végállomása, de erről azóta mély csend van. Aki a Népligettől utazott a pályaudvarig azóta csak átszállással tud közlekedni. 2016 januártól egyébként újra megváltozik az Újbuda környéki busz-, és villamosjáratok menetrendje.
A Tátra villamosok lehet, hogy a 19, 41, 47,49-es vonalra kerülnek.
Azt nem tudom, hogy a Lánchíd alatti alagútnál hogy tudnak kanyarodni a CAF-ok.
Most például a hétvégétől kb egy hétig itt lesz a 61-es végállomása. Baromi zajosak, amikor fordulnak, és nem igaz, hogy nem direkt csinálják a villamosvezetők, hogy akkor is jelezni kell a villamosnak, hogy az ajtók záródnak, amikor nincs rajta utas.

Aureliano Buendía 2015.11.13. 21:18:43

@Dikusz: a Szabhíd eleve keskeny, a felújítás előtt sem fért el nagyon más, csak ICS. Tátrát próbáltak, de mondom, csak behúzott tükrökkel férnek el, azt hiszem, van is valami szabály, hogy meg van tiltva nekik a szembemenetel.
Kétféle CAF jött, a 2200-as sorozatú a rövid, ez már jár pl. a hármason,e zen utazott az agyoniskolázott posztoló is. Ha ezeket szánnák pl. a 47-49-re is (de annyi nem lesz), akkor érthető, ha keskenyebb. Gondolom, a budai oldalra is jut majd belőlük. A 2220-ast láttam próbázni a héten.
A hosszabb a 2100-as sorozat, ez kerül majd az egyesre, de mivel nem rendeltek eleget, jár majd néhány Tátra is. (Az onnan felszabaduló Tátrákat felújítják, és a Ganzokat váltják ki többek közt vele, a Ganzok meg mennek a Jászberényi útra). Hogy mikor hosszabbodik meg Kelenföldig, jó kérdés, de szerintem pár év múlva meglesz az is. Bár majd jön a Lebegő Kurvacsoport, és hozzáláncolja magát a fákhoz:)
A Lánchíd alatti alagutat most szedik szét, rakják össze, csak a megrendelő folyamatosan változtatni akar a terveken:) Viszont nem vagyok otthon már a villamosjáratokban, nekem az 56-os még a Moszkvásról jár a Hűvösvölgybe. Elszoktam a közösségi közlekedéstől. Pedig régen képben voltam, mi hol jár, még a halálfasza Budafokon is:D
Az a helyzet, hogy a villamosvezető egy fülkében van, nem néz és nem lát hátra, főleg nem a másik kacsiba (csatolt Tátra ugyebár), utasszámlálást sem végez, szóval jelez, mikor csukja az ajtót.

ifjú vénszivar 2015.11.13. 21:43:20

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ez, nagyon gyenge!

más! mit szósz angela körösztanyád ámorfutásához!?! a nagyapád pörög a grillen! :):D

Dikusz 2015.11.14. 09:01:22

@Aureliano Buendía: hát merre laksz, hogy Budafok neked a halálfaszán van?:) Bár lehet benne valami, mert egy pár éve történt eset jutott erről eszembe. Egyik túránkra eljött egy fiatal pár. Egy pénzügyi cégnél dolgoztak, a srác angol volt, a lány tolmácsolt. Az út során beszélgettünk egy kicsit, kérdeztük ki merre lakik stb. Én mondtam, akkor, hogy Budafokon lakom, erre a srác nagy szemekkel nézett, egész mást értett a hallás alapján. Nem beszélek angolul, de azt sejtettem, mire gondolhatott. A lány aztán megmagyarázta neki, volt is nagy röhögés a végén.
A villamosokról - jártak már Tátrák idáig különböző felújítások alatt, most is a 61-es jön ki idáig. Nem is baj, jobb lenne ha inkább ezek járnának idáig. Viszont amennyivel kényelmesebbek, annyival zajosabbak is. Ez volt a gond velük az 1-es vonalán is. Ha jól emlékszem, az UV-k különösebb gond nélkül kanyarodtak le a hídról, a felújításnál mintha a két sínpárt közelebb hozták volna egymáshoz, lehet ezért nem tudtak a Tátrák rákanyarodni a hídra. Egyébként ha Lebegősök azokhoz a fákhoz láncolnák magukat amiket ki kellene vágni az 1-es meghosszabbításához, nem járnának túl jól.

Ha nem is utazol már tömegközlekedéssel, azért autósként talán errefelé képben vagy. Az a hír járja a kerületben, hogy kétirányúsítják a Mária Terézia utat, a párhuzamos Kossuth Lajos utcát sétálóutcává alakítanák át. Pedig már most majdnem akkora az egyirányú forgalom, mint amikor a régi balatoni út forgalma előttünk ment Pest felé.
Egyébként szerintem a tömegközlekedés talán errefelé a legjobb Budapesten igaz nagy területről sok embert szállítanak. Legalább tíz buszjárat, és a villamos.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.14. 15:05:59

@ifjú vénszivar: Nem is vagyok evangélikus!
Ne félj, a sok görbe késes csávó majd kiirtja a sok léhűtőt! Ők csak a dolgos rabszolgákat fogják meghagyni, úgyhogy vagy át kell térni az iszlámra (az iszlám törvények teljes elfogadásával), vagy irány vissza Indiába!

Aureliano Buendía 2015.11.14. 16:01:15

@Dikusz: Éndzsöllend, a város átellenes oldala. Az meg neked a világvége. És tudom, miről beszélek, mert boldogult leánykoromban bringáztam ki Tétényig és Érdig. Csak úgy persze. Ahelyett, hogy csajoztam, drogoztam volna, mint minden rendes fiatal:D
Térképen tisztában vagyok a város jelentős útjaival, autóval simán menne, az jelentene esetleg gondot, hogy tömközzel eljussak odáig. Nekem még a hármas, piros hármas jár odáig:D

Nagyon át tud az ember agya kapcsolni, hogy hogyan juss el A pontból B-be tömközzel vagy autóval.
süti beállítások módosítása