Az emberek egy része nem szereti a változásokat az életében. Ők azok, akik eleve gyanakvóan és kritikusan szemlélik az újonnan bevezetett dolgokat, hogy aztán azonnal fennhangon szidják mindenért és bármiért. Lehet, hogy Szabolcs is ilyen, de lehet, hogy tök igaza van, én nem utaztam még Budapest új csodáján, a leghosszabb villamoson. És ön, kedves olvasó?
Tisztelt Homár!
Tapasztalatot szeretnék megosztani, illetve kérdésem lenne Budapest új CAF típusú villamosaival kapcsolatban.
Tudvalevő, hogy nemrég kezdték el Budapesten üzembe helyezni a 3-as vonalon az új spanyol villamosokat. Előtte hónapokig vágányfelújítás, megállók építése, káosz, stb..ja, és persze kampány ezerrel ki tudja, hány millióért! (Tudtommal néhány megállót kétszer kellett újjáépíteni, mert mikor elkezdődtek a próbaüzemek kiderült, hogy túl magas vagy épp túl alacsony lett a peron, de ez lehet, hogy csak kacsa).
A minap az esti órákban volt szerencsém(?) az egyik ilyen járművön utazni az Örs vezér terétől a Gubacsi úti végállomásig. Felszállás után helyet foglaltam, és azonnal feltűnt valami: nem férek el rendesen, túl kicsi az ülés. Nem mondhatnám, hogy nádszál karcsú vagyok, de ugyanakkor azt sem, hogy légi felvételt kellet csinálni az érettségi tablómhoz. Egy Ikaruson, Volvón, Combínón, stb... kényelmesen elférek, sőt, még a mellettem ülő is. A vonal régi villamosain meg aztán pláne.
Kezdődött a menet. Lehet, hogy túl sok volt az elvárásom és elég naiv voltam, de azt gondoltam, csendes, sima suhanás fog következni. Ehhez képest a szerelvény csörgött, csattogott, nyekergett és a suhanás sem valósult meg: bár nem ugrált annyira, mint az elődje, de messze nem volt nevezhető kényelmesnek az utazás. Ezt az egészet fokozta még az is, hogy este fél 11-kor, kb 5 Celsius fokos külső hőmérsékletnél a vezető(?) ezerrel nyomatja a plafonból a hideg levegőt, fűtés meg nuku.!!!!
Néhány megállóban lehet látni a kampány folytatását: Megérkezett! Sárga! Kényelmes! Villamos! Természetesen ki tudja, hány millióért...
Lassan megérkeztem a végállomásra cinikus mosollyal az arcomon rommá fagyva, sajgó, zsibbadt hátsó féllel. Aztán átsétáltam az 52-es villamos megállójába, ahol még az ex-hannoveri kocsik járnak. Hamarosan jött is egy járat, felszálltam rá, kényelmesen le tudtam ülni és még meleg (kis langyosság) is volt. Szóval az új spanyol villamosok szerintem ugyanolyanok, mint a spanyol paradicsom: kívülről gyönyörű, de ízetlen, színtelen, nincs tápértéke és gyorsan megromlik.
A kérdésem az lenne, hogy nem-e lehetett volna valamivel színvonalasabb szerelvényeket vásárolni, ha már felújításról van szó? Akár egy kicsit több pénzért, kihagyva a néphülyítő kampányt! De lehetett volna követni Miskolc, Szeged vagy Debrecen példáját, ahol teljesen jól beváltak a cseh és lengyel villamosok. Lehet, hogy a spanyolok jattoltak a legtöbbet. Ki tudja?
Üdvözlettel:
Szabolcs
Az antiochiai szent kézigránát 2015.11.12. 10:02:54
AtiSnatch 2015.11.12. 10:03:40
230e 2015.11.12. 10:04:25
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 10:05:54
"A kérdésem az lenne, hogy nem-e lehetett volna valamivel színvonalasabb szerelvényeket vásárolni, ha már felújításról van szó? Akár egy kicsit több pénzért, kihagyva a néphülyítő kampányt!"
Nem kcisit, hanem gondolom sokkal több pénzből vették, ahogy az errefelé szokás, szóval tessék örülni, hogy egyáltalán vettek villamost, és nem gyalog kell másznod a síneken a BKV jeggyel.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 10:07:24
Állva meg mindegy.
"Az emberek egy része nem szereti a változásokat az életében. Ők azok, akik eleve gyanakvóan és kritikusan szemlélik az újonnan bevezetett dolgokat"
20-30 év Magyarország után ki csodálkozik ezen? Itt az a normális, hogy változás=szívás.
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 10:09:39
Antalbaba 2015.11.12. 10:12:21
Antalbaba 2015.11.12. 10:13:26
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 10:15:15
@Antalbaba: ja ja.
Hilda megint kitiltott 2015.11.12. 10:22:26
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 10:25:23
Józsi, a migráns köcsög 2015.11.12. 10:27:23
Hilda megint kitiltott 2015.11.12. 10:27:37
Manyecska 2015.11.12. 10:29:28
ifjú vénszivar 2015.11.12. 10:30:53
Mo. 80%-ának semmit nem oszt szoroz.....
AKKOR most sto etá?!?
Hilda megint kitiltott 2015.11.12. 10:32:30
kakukk11 2015.11.12. 10:32:41
Egy igazi villamosszakértő vagy igaz? vagy csak egy unatkozó fotelhuszár?
FDToth 2015.11.12. 10:33:04
Ebbol is latszik h egy minosegi caf a sikany magyar vaganyokon semmit sem er.
Nem hiaba nem tudodd megallni a multkori utkozesnel (a fekek nem erre a palyara valok, vagyis inkabb a palya nem megfelelo ehhez a tipushoz)
rarabel 2015.11.12. 10:37:45
Ahelyett, hogy a régi Ganzok és mamanyimák üzemelnének!
Ezért kellett privatizálni a magyar termőétolajipart, hogy ezt a hosszú villamost vegyék meg ahelyett, hogy!
És egyébként is: irgum-burgum!
Nahát!
(Posztoló még toppantott is lábával mindezek közepette)
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 10:38:36
@kakukk11: legyen már szempont. Igaz, túlpriorizálni sem kell, de mindig állni jó egy ilyen járművön? Hamár a vonaljegy 450, meg ilyesmik? Milyen gyakran takaricsák ezeket az üléskárpitokat? Ez is egy fogas kérdés.
2015.11.12. 10:45:03
Most hozták a villamost te meg máris kihíztad? :D
FDToth 2015.11.12. 10:45:42
2015.11.12. 10:46:37
Hilda megint kitiltott 2015.11.12. 10:48:01
2015.11.12. 10:48:10
Az mindig így vót! Bárhol megnézheted!
2015.11.12. 10:49:38
Találsz 350-ért is!
2015.11.12. 10:51:09
De kitesz! (meg téged is) höhö!
Hilda megint kitiltott 2015.11.12. 10:52:14
ifjú vénszivar 2015.11.12. 10:53:02
az, már használt? de még jó?
FDToth 2015.11.12. 10:53:05
Manyecska 2015.11.12. 10:57:24
2015.11.12. 10:57:27
Kuyajegy! Ne borotválkozz és csóváld a farkad, az ellenőr elenged!
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 10:58:28
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 10:59:34
2015.11.12. 11:00:00
Szerintem is.
ifjú vénszivar 2015.11.12. 11:00:03
tán mert akkor nem lenne "munkájuk" újra tervezni, kivitelezni 2-3 évente, persze jó pénzért!
Manyecska 2015.11.12. 11:00:46
FDToth 2015.11.12. 11:04:46
FDToth 2015.11.12. 11:07:13
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 11:09:12
Fedél nélkü? Csöves vagy?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 11:10:31
Hilda megint kitiltott 2015.11.12. 11:23:53
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.12. 11:31:23
Először ugyanis pont Debrecenben állt forgalomba ez a típus. Kb. 20 éve remek, a kor színvonalát meghaladó Ganz villamosokra tért át a város, de a többi nem követte, a cég meg tönkrement.
Korábban utaztam jópárszor a kenderszívástól elhülyült (araboktól) hollandoktól levetett Hernyón (Combinón). No az kényelmetlen volt, ha leült az embernyi ember! Az alacsony padló olyan magas és kemény, csúszós ülésekkel társul a nagy részében, hogy hiába próbáltam fájós lábú, bottal sántikáló embernek átadni a helyemet, mind azt mondta, hogy ha oda fel tudna mászni, akkor bot se kellene neki.
A debreceni "elátkozott"* 2-es villamos szerelvényein is sokszor utaztam. Nem tudom, Pesten mit loptak ki belőle, de 185 centimmel és 130(+) kilómmal én kényelmesen elférek akár az egyes, akár a kettes ülésen, a feleségemmel együtt, sőt a lehajtható pótüléseken is. Halk, működik a légkondi (persze tudni kell bekapcsolni, de a poszt toló villamosát biztos szomáliai villamosmérnök vezette), és gyors. Ugyanolyan jól gyorsul, mint Prágában az új Tátrák.
________________________
* Debrecenben kb. havonta törnek össze egyet, mert "nem látják" azaz nem hallják, hogy csattog a síneken és túl jól gyorsul a kezdődő Alzheimer-kóros látássérült gépjárművezetők reflexeihez. És még nem is piros-fekete, mint a (náci Németország zászlaja) prágai villamosok...
juhaszvik 2015.11.12. 11:31:38
2015.11.12. 11:33:43
Ültem én is rajta, igaz eddig csak egyszer, mert ritkán járok arra, és teljesen jó. Nem feltétlenül kell örülni neki, de ezért posztot írni... Mondjuk megnézhetnéd egyszer a Budapesttől távoli helyeken a tömegközlekedést, akkor lehet te is örülnél.
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 11:38:38
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 11:42:04
@ide nem jöhet csak úgy be: Miből gondolod, hogy kövér? Lehet, hogy csak házmester.
(Kövér házmester, igen.)
Amúgy van ilyen, hogy kényelmetlen a tömegközelekdés. Megszokod, vagy veszel autót, és keresel parkolóhelyet.
Én inkább buszozok, ha nem muszáj autózni.
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 11:44:59
zsoci 2015.11.12. 11:45:25
hobbitroll 2015.11.12. 11:46:03
Így hozzák finoman a tudtodra, hogy dagadt desznyó vagy, fogynod kéne ;)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 11:49:23
Picsogásposzt megint.
CsakMintTe 2015.11.12. 11:49:44
A többi felvetés értékeléséhez meg utaznom kéne rajta, de szerencsére semmi dolgom a 3-as vonalán.
Poszternek meg: "nem-e"??? Deeee-eee. A szemem meg kiégett.
sáros_tehén 2015.11.12. 11:51:20
Wolf Claw 2015.11.12. 11:53:57
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.12. 12:13:05
Manyecska 2015.11.12. 12:24:34
kakukk11 2015.11.12. 12:33:44
Manyecska 2015.11.12. 12:40:35
PongLenis 2015.11.12. 12:51:31
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.11.12. 13:06:42
- a székek baromi kényelmetlenek, a támla alakja is furcsa, de keskenyek, és az ülőlapjuk előrefelé még külön szűkül. Erre nincs mentség.
- a futása nem túl nyugodt, különösen a középső rész nagyon felveszi a pálya egyenetlenségeit. A hannoveri és a Combino is jobban fut az új CAF-nál, bár persze a régi Ganz csuklóst azért magasan veri. Ha valaki nyugodt utazásra vágyik, akkor a második ill. negyedik modulba üljön, az alatt nincs kerék.
Tegyük hozzá, az alacsonypadló sok konstrukciós kompromisszumot jelent. A futásjóságot eléggé behatárolja a járműszerkezet. Amennyivel a Combino szebben fut, azt megfizeti a belső elrendezésben.
Azzal nem értek egyet, hogy zajos volna, nagy tempónál is tök csendesen suhan, nincsen még az a surrogás sem, ami a hannoverinél. A hűtés meg valszg. szintén nem "hardwarehiba".
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.11.12. 13:13:01
Na ja, a debreceni példa (pontosan ugyanez a típus) kifejezetten vicces volt.
De bizony a miskolci Skoda se menne ám sokkal szebben a 3-ason.
A pálya állapota azért a 3-ason nem extrém rossz.
A hannoveri baromi magasra tette a lécet, az alatt a valaha készült egyik legjobban futó (Düwag) forgóváz van. De persze az nem épp alacsonypadlós...
shred 2015.11.12. 13:15:27
ifjú vénszivar 2015.11.12. 13:17:41
holnaptól az I.-ker. egyéni szoc. problémáját, majd tovább az összes XXIII-éit olvasgatjuk???
szép új világ!
AlulírottFentemlített 2015.11.12. 13:18:03
"Nem a zsemle kicsi, elvtársak, hanem a pofátok nagy!"
Manyecska 2015.11.12. 13:23:32
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2015.11.12. 13:33:37
A Flirttel az az egy baj van, hogy a MÁV szeszélyén múlik, hogy mikor megy...
ööö,izé 2015.11.12. 13:34:48
"Lassan megérkeztem a végállomásra cinikus mosollyal az arcomon rommá fagyva, sajgó, zsibbadt hátsó féllel."
Ez pedig a posztolt villamosról való leszállás után kb. 1 órával történhetett, mikor is főhősünk dolga végeztével elindult haza. Csak a kis huncut elegánsan átugrotta azt az 1 (pásztor)órát.
(Ja, ez a poszt egy fos.
Még az árammalverős tegnapinál és a 60-i telefonos zavarosnál is rosszabb.)
Manyecska 2015.11.12. 13:38:56
Terézágyú 2015.11.12. 13:40:45
Úgy látszik eleve arra vannak tervezve, hogy az ülőkön kívül csak pár ember fog állni rajtuk...
Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 14:09:22
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 14:10:25
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 14:15:01
melaena 2015.11.12. 14:19:55
Sot,a regi ruszki szemet metron is olyan az ules,hogy 3-nak keves,kettonek sok.
A dupla reszeken nem ritka,hogy egyik oldalon negyen ulnek szellosen,szemben meg hatan osszepreselodve.
A flirt is sokkal kenyelmetlenebb fapad szar,a regi kek vonatokhoz kepest.
Józsi, a migráns köcsög 2015.11.12. 14:22:49
Terézágyú 2015.11.12. 14:24:38
"A flirt is sokkal kenyelmetlenebb fapad szar"
Szerintem a flirt jó - ha ülsz. De ha kénytelen vagy állni, akkor ott sem tudsz kapaszkodni szinte sehol , csak az ajtónál. Egyszerűen nem erre tervezték, hogy az tele lesz álló utasokkal... És a máv is átvette így...
Manyecska 2015.11.12. 14:27:06
Black Hole 2015.11.12. 14:27:21
Az ilyenektől agyfaszt kapok. Ez már majdnem felér egy befáradtammal!
Black Hole 2015.11.12. 14:28:32
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 14:31:11
Vagy csak követi a kinézet a postolók értelmi színvonalát?
Régen ha hülye volt a postoló, az legalább viccesen volt megírva.
AtiSnatch 2015.11.12. 14:34:33
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 14:35:05
Black Hole 2015.11.12. 14:35:45
Terézágyú 2015.11.12. 14:36:44
és tényleg eztet mondtad? :)
Black Hole 2015.11.12. 14:37:20
Terézágyú 2015.11.12. 14:39:07
négy órán keresztül nem. de azokon a flirtökön, amin én ültem mindig volt légkondi.
2015.11.12. 14:47:32
Részemről valószínűleg ezzel vége, hogy mobilról elérjem a homárt. Ugyanezt csinálták anno magánál az indexnél is, korábban adott volt egy külön mobilra optimalizált változat, aztán jött az egységes, reszponzív design, azóta mobilról nem más hírportálokat olvasok, mert annyi agyuk nem volt, hogy felfogják, nem csak a méretezést kellene mobilra optimalizálni... (az index Android alkalmazás meg kritikán aluli...).
Na, meglátom, mennyire lesz kényelmes ez.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.11.12. 14:48:18
Manyecska 2015.11.12. 15:01:43
Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 15:57:46
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 16:33:55
polgarz . 2015.11.12. 16:36:50
Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 16:39:56
gmihaly621 2015.11.12. 16:40:29
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 16:45:52
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 16:48:13
Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 16:53:38
Életunt Cápa · http://eletuntcapa.blog.hu 2015.11.12. 16:54:50
- Az ülés tényleg nagyon szűk.
- Ritkák az ajtók, volt már hogy nem bírtam leszállni, mert nem bírtam átverekedni magam a tömegen.
- Nem biztos hogy jellemző, de éreztem már levegőtlennek.
- A monitorok alacsonyan vannak, vigyáznom kell a fejemre.
- A kapaszkodó kevés/magasan van.
+ Az alacsonypadló miatt tök jó, hogy nem kell mászni.
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.12. 16:59:14
Nem lehet a helyet foglalni. Vagy leülsz, vagy állvamaradsz, de csak úgy foglalni nem lehet,
ide nem jöhet csak úgy be 2015.11.12. 17:07:38
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.12. 17:08:29
Black Hole 2015.11.12. 17:10:51
Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:11:44
Amire te gondolsz, az a rövidebb verzió, ebből fut már elég sok. Ez a 2200-as sorozat.
Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 17:13:32
Black Hole 2015.11.12. 17:14:08
Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:17:31
-Szabolcs: rád férne egy kiadós baszás.
-nem az ülés keskeny, a picsád nagy.
-neked szerintem a lovasszekér lenne az ideális közlekedés eszköz, az pont olyan modern, mint a gondolkodásmódod. Remélem, ezt a posztot az írnoknak diktáltad le.
@Hilda: ebben mi a fogyasztóvédelem? Ilyenkor erősödik meg újra és újra a meggyőződésem, hogy te valójában nagyon is kedvelsz minket, különben nem dobnál fel ilyen idiótákat nekünk:)
Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:19:37
Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 17:20:45
Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:24:04
Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:25:36
Szeged: Pesa (lengyel)
Miskolc: Skoda (cseh)
Debrecen: CAF (spanyol) te barom. Ha már nem értesz hozzá, legalább maradj csöndben.
Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:30:34
Aureliano Buendía 2015.11.12. 17:33:10
Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 17:36:33
Black Hole 2015.11.12. 17:45:14
Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 17:51:53
Black Hole 2015.11.12. 18:02:07
Aureliano Buendía 2015.11.12. 18:06:58
„Kedves Szabolcs!
Valóban nagyon bosszantó az eset, mikor a keményen dolgozó kisember nem azt kapja a pénzéért, amire várt. Különösen igaz ez abban az esetben, ha ez a kisember annyira ért a villamosokhoz, mint te magad. Először is azt tanácsolnánk, hogy írj egy kifogást a BKV, a BKK és Budapest Város Önkormányzata részére, melyben kifogással élsz, hogy a villamostípus kiválasztása során nem vették figyelembe több évtizedes szakmai tapasztalatodat. Javasoljuk, hogy a levelet tértivevényes, ajánlott formában küldd meg a részükre. Amennyiben az elektronikus kommunikációt választod, ne felejtsd el leveled másolatát az istvan.tarlos@budapest.hu címre is eljuttatni.
Amennyiben beadványodra 3 napon belül nem reagálnak, javasoljuk, hogy vedd igénybe a Békéltető testület segítségét is, ahol a meghallgatáson a 2015. szeptember 11. után indult eljárásokban már kötelesek személyesen is megjelenni.
Javasoljuk, hogy a beadványod előtt tekintsd át a BKV üzletszabályzatát, valamint a Polgári Törvénykönyvet is, ahol részletesen szabályozva van az egy-egy utasra kötelezően jutó ülésszélesség, valamint a villamos belsejében alkalmazandó hőmérséklet is. A csikorgásra vonatkozó decibel szabványértékét az Európai Unió előírásaink megfelelően kell alkalmazni, amennyiben a CAF ettől eltér, beadványod alapján a BKK jogosult kellékszavatossággal élni a gyártó felé. Fontosnak tartjuk azonban kiemelni, hogy túl halk villamosok esetében a megfelelő érték biztosítása érdekében a villamosvezető köteles felvételről lejátszani az utastérben a csikorgást.
[:]Gazdasági Versenyügyi
Tanácsadó Iroda
GhostBusters 2015.11.12. 18:18:33
Bobby Newmark 2015.11.12. 18:30:33
Bobby Newmark 2015.11.12. 18:37:51
- Az ülés tényleg nagyon szűk.
Neked is nagy a picsád.
- Ritkák az ajtók, volt már hogy nem bírtam leszállni, mert nem bírtam átverekedni magam a tömegen.
Ha dagadt vagy, akkor maradj az ajtó közelében. Nem fognak a te kedvedért 20an leszállni.
- Nem biztos hogy jellemző, de éreztem már levegőtlennek.
Dagadt vagy, azért van a légszomj. Vákuumkamrát elég nehéz csinálni egyébiránt, főleg villamosból, ami kétpercenként nyitogatja az ajtaját.
- A monitorok alacsonyan vannak, vigyáznom kell a fejemre.
Akkor vigyázz. De inkább a monitorra, fejedért nem kár a jelek szerint.
- A kapaszkodó kevés/magasan van.
Kapaszkodj a monitorba.
+ Az alacsonypadló miatt tök jó, hogy nem kell mászni.
Ha három lépcsőfok megvisel, akkor tényleg rohadt dagadt lehetsz.
Messzi Vetek 2015.11.12. 18:40:13
5perc 2015.11.12. 18:58:45
"nem is különböző tervek, tanulmányok, számítások, szimulációk előzték meg a kijelentését, csupán annyi, hogy keskeny az ülés, hideg a levegő. Gondolom ő mindenhez ért"
Te milyen tanulmányokat, számításokat és szimulációkat veszel figyelembe, mikor nadrágot veszel? Semmilyet? Oszt mégis el tudod dönteni, hogy jó-e?
Aureliano Buendía 2015.11.12. 19:03:03
Messzi Vetek 2015.11.12. 19:08:44
Messzi Vetek 2015.11.12. 19:13:44
Aureliano Buendía 2015.11.12. 19:23:26
Néha azért szükség volt rá azóta is, szóval hivatalosan már csak nosztalgia, de nagy ritkán jó az öreg a háznál.
Messzi Vetek 2015.11.12. 19:31:05
a mostaniak langyosak, halkak, unalmasak.
(és akkor itt most be is fejeztem a rinyálással egybekötött nosztalgiázást.)
Vadászok Őrangyala 2015.11.12. 20:34:39
valackyatömegből 2015.11.12. 21:13:29
Nope.
Usenka 2015.11.12. 21:41:13
Én is utaztam a CAF-on és annyira nem értett a pilóta hozzá, hogy a kijelzőn csak a 3-as volt kiírva, végállomás semmi.
Bent az összes monitor fekete volt, nem működotek, hangos utastájékoztatás sem volt.
Felhívtam a BKK ügyfélszolgálatot, 10 mp-en belül azonosították a járművet és kiszóltak a vezetőnek.
Egyébként az ülések tényleg szűkösebbek. Élmény lesz a fonódón utazni Óbudáról Kelenföldre.
Kockafenekűek előnyben....
Dikusz 2015.11.12. 22:47:42
Sokáig azt hittem, hogy ezeket a kocsikat hívták "Stukáknak" de ez az UV elődje volt (nem magamtól tudom ezeket - gugliból néztem ki). A hangjuk alapján akár azok is lehettek volna. Kellemes volt hallgatni, amikor váltottak egyik sínről a másikra. Azt nem tudtam kideríteni, hogy ami innen ment ki Nagytétényig, milyen típusú tuja volt, de az is nagyon zajos volt. Úgy olvastam valahol, hogy a CAF villamosokat éppen a 47-es vonalára szánták. Szerintem nincsenek meg a feltételek (soha nem is lesznek).
@Aureliano Buendía: valóban az volt, de a peronra egy jó magas lépcsőn lehetett fellépni.:)
Black Hole 2015.11.12. 23:12:25
gigabursch 2015.11.13. 08:27:49
(Nem lehetne olyan gombot csinálni úgy egyébként, ha nem akarok szavazni, akkor mutassa meg a szavazás eredményét?)
atpijkamo · http://deciki.blog.hu/ 2015.11.13. 08:33:39
Én Hildára gyanakszom. Kezd bedurvulni. Nem minden történik úgy, ahogy ő a kis agyában elképzeli, és csapkod. Ez már csak rosszabb lesz.
Viszont jó hírrel is szolgálhatok, beidomítottam az AdblockPlus-t, és megint tudok kommentelni. Persze csak addig, míg a (vissza)fejlesztők megint bele nem barmolnak a kódba.
Ezek a szabályol vannak most, hátha valakinek kell:
||ad.adverticum.net/g3.js
||ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.4.1/*
||assets.pinterest.com/js/*
||connect.facebook.net/en_US/*
||fonts.googleapis.com^
||gahu.hit.gemius.pl/xgemius.js
||homar.blog.hu##iframe.fb_ltr
||homar.blog.hu/assets/frontend/css/*
||homar.blog.hu/ident/?*
||indapass.hu/jsfejlec2/*
||m.blog.hu/assets/frontend/js/bloghu.js?*
||m.blog.hu/assets/frontend/js/ext-core.js
||m.blog.hu/assets/frontend/js/genie.js
||m.blog.hu/assets/frontend/js/nuvote.js
||m.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/bg.png
||m.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/header_bg.png
||m.cdn.blog.hu/assets/frontend/img/follow_promo/*
||m.cdn.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/*
||m.cdn.blog.hu/ho/homar/skins/homar_150904/img/header_bg.png?*
||stats.g.doubleclick.net/dc.js
Ezzel minden szar izgőmozgó, befigyelő reklám, feleslege számláló és más lassító szkript ki van lőve.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.13. 09:07:32
Void Bunkoid 2015.11.13. 10:52:45
https://www.google.hu/maps/@47.5503185,21.6147757,3a,75y,307.87h,82.44t/data=!3m7!1e1!3m5!1shIJpPBtQqbi211R7zlfYiA!2e0!6s%2F%2Fgeo3.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3DhIJpPBtQqbi211R7zlfYiA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D66.404564%26pitch%3D0!7i13312!8i6656
Meg egy sarokkal lejjebb, hasonló konfigurációval.
A legfőbb ok az, hogy a sínpálya az út szélén halad mindkét irányba, tehát a Doberdó utca fele közlekedő villamos egy irányba megy a közúton szintén arra tartókkal.
A kicsit visszább levő kereszteződésnél egyszerre kapnak zöldet, viszont a sínpálya pont olyan szerencsétlen távolságban van, hogy a villamos (hiába nagy) pont a vele párhuzamosan közlekedő holtterében döngöl, néha visszapillantó tükörből SEM látszik, így fordul elő, hogy az úrvezető elindul a zöldnél, megy-megy-megy, kirakja az indexet a Károlyi Mihálynál (lámpa, zebra ugye nincs), nem jön szembe senki, szépen behúzza a kormány balra, jééé villamos, csatt :)
Void Bunkoid 2015.11.13. 10:55:54
Mészáros Laci 2015.11.13. 11:12:12
köszi, ezt elteszem.
most nem fogok csak azért keresni egy 3-ast, hogy kaffoghassak, de majd az 1-esen kipróbálom.
egyébként (forintban) kb kétharmad annyiba került, mint tíz éve az ugyanekkora siemens combinók, pedig azóta gyengült a forint.
Vadászok Őrangyala 2015.11.13. 12:22:31
Black Hole 2015.11.13. 12:31:54
AtiSnatch 2015.11.13. 12:51:35
ifjú vénszivar 2015.11.13. 13:28:39
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.13. 15:33:44
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.13. 15:39:41
ifjú vénszivar 2015.11.13. 15:56:31
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.13. 18:31:40
Aureliano Buendía 2015.11.13. 18:38:47
Amúgy sok helyről kirakják a régi tujákat, ellenben meg is őriznek belőle. Volt a túbon egy jóféle videó a prágai 140(?) éves jubileumról, negyed órán át vonultak fel a régebbnél régebbi villanyosok. Vajon Butapesten hány típus vonulhatna fel? A bengáliból is a Debrecenből visszakölcsönzött mászkál.
Én a lisszabonival utaznék szívesen.
Aureliano Buendía 2015.11.13. 18:45:05
A CAF tényleg az ICS váltója, el is kezdték selejtezni miatta a Ganzok legrégebbi példányait. De mindet tuti nem váltja ki, még akkor sem, ha lehívják az opciót (szerintem le fogják hívni), ellenben a fonódó is felszívja majd az új tujákat.
Dikusz 2015.11.13. 21:07:26
Az 1-es villamosok vonalán járnak majd a CAF-ok, de ezt biztos láttad a hírekben. Nem tudom, mennyi lesz belőlük, de erre a vonalra sok kell, most is gyakran járnak. Úgy volt, hogy a Kelenföldi pályaudvaron lesz a végállomása, de erről azóta mély csend van. Aki a Népligettől utazott a pályaudvarig azóta csak átszállással tud közlekedni. 2016 januártól egyébként újra megváltozik az Újbuda környéki busz-, és villamosjáratok menetrendje.
A Tátra villamosok lehet, hogy a 19, 41, 47,49-es vonalra kerülnek.
Azt nem tudom, hogy a Lánchíd alatti alagútnál hogy tudnak kanyarodni a CAF-ok.
Most például a hétvégétől kb egy hétig itt lesz a 61-es végállomása. Baromi zajosak, amikor fordulnak, és nem igaz, hogy nem direkt csinálják a villamosvezetők, hogy akkor is jelezni kell a villamosnak, hogy az ajtók záródnak, amikor nincs rajta utas.
Aureliano Buendía 2015.11.13. 21:18:43
Kétféle CAF jött, a 2200-as sorozatú a rövid, ez már jár pl. a hármason,e zen utazott az agyoniskolázott posztoló is. Ha ezeket szánnák pl. a 47-49-re is (de annyi nem lesz), akkor érthető, ha keskenyebb. Gondolom, a budai oldalra is jut majd belőlük. A 2220-ast láttam próbázni a héten.
A hosszabb a 2100-as sorozat, ez kerül majd az egyesre, de mivel nem rendeltek eleget, jár majd néhány Tátra is. (Az onnan felszabaduló Tátrákat felújítják, és a Ganzokat váltják ki többek közt vele, a Ganzok meg mennek a Jászberényi útra). Hogy mikor hosszabbodik meg Kelenföldig, jó kérdés, de szerintem pár év múlva meglesz az is. Bár majd jön a Lebegő Kurvacsoport, és hozzáláncolja magát a fákhoz:)
A Lánchíd alatti alagutat most szedik szét, rakják össze, csak a megrendelő folyamatosan változtatni akar a terveken:) Viszont nem vagyok otthon már a villamosjáratokban, nekem az 56-os még a Moszkvásról jár a Hűvösvölgybe. Elszoktam a közösségi közlekedéstől. Pedig régen képben voltam, mi hol jár, még a halálfasza Budafokon is:D
Az a helyzet, hogy a villamosvezető egy fülkében van, nem néz és nem lát hátra, főleg nem a másik kacsiba (csatolt Tátra ugyebár), utasszámlálást sem végez, szóval jelez, mikor csukja az ajtót.
ifjú vénszivar 2015.11.13. 21:43:20
más! mit szósz angela körösztanyád ámorfutásához!?! a nagyapád pörög a grillen! :):D
Dikusz 2015.11.14. 09:01:22
A villamosokról - jártak már Tátrák idáig különböző felújítások alatt, most is a 61-es jön ki idáig. Nem is baj, jobb lenne ha inkább ezek járnának idáig. Viszont amennyivel kényelmesebbek, annyival zajosabbak is. Ez volt a gond velük az 1-es vonalán is. Ha jól emlékszem, az UV-k különösebb gond nélkül kanyarodtak le a hídról, a felújításnál mintha a két sínpárt közelebb hozták volna egymáshoz, lehet ezért nem tudtak a Tátrák rákanyarodni a hídra. Egyébként ha Lebegősök azokhoz a fákhoz láncolnák magukat amiket ki kellene vágni az 1-es meghosszabbításához, nem járnának túl jól.
Ha nem is utazol már tömegközlekedéssel, azért autósként talán errefelé képben vagy. Az a hír járja a kerületben, hogy kétirányúsítják a Mária Terézia utat, a párhuzamos Kossuth Lajos utcát sétálóutcává alakítanák át. Pedig már most majdnem akkora az egyirányú forgalom, mint amikor a régi balatoni út forgalma előttünk ment Pest felé.
Egyébként szerintem a tömegközlekedés talán errefelé a legjobb Budapesten igaz nagy területről sok embert szállítanak. Legalább tíz buszjárat, és a villamos.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2015.11.14. 15:05:59
Ne félj, a sok görbe késes csávó majd kiirtja a sok léhűtőt! Ők csak a dolgos rabszolgákat fogják meghagyni, úgyhogy vagy át kell térni az iszlámra (az iszlám törvények teljes elfogadásával), vagy irány vissza Indiába!
Aureliano Buendía 2015.11.14. 16:01:15
Térképen tisztában vagyok a város jelentős útjaival, autóval simán menne, az jelentene esetleg gondot, hogy tömközzel eljussak odáig. Nekem még a hármas, piros hármas jár odáig:D
Nagyon át tud az ember agya kapcsolni, hogy hogyan juss el A pontból B-be tömközzel vagy autóval.