Biztosítós kálvária, aminek a legjobb része, amikor a Groupama hivatkozik az 5 napos kárfelmérési határidőre, miután rájuk kellett 42 napot várni.
Kedves Homár!
Az alábbi történetből kiolvasható, mire képes a biztosító (nevesítsük: a Groupama Biztosító) – az ember támasza a bajban – a megfelelő rosszindulattal, amikor az embernek tényleg szüksége lenne rájuk. Nem hiába, bajban ismerni meg a másikat, ugye.
Egy hosszú történet következik, ha érdeklődésre tart számot, a bonyolultabb részeknél majd jelzem, hogy ott csak a teljesen elszántak folytassák.
Prológus
Még 2014 júliusában kötöttem interneten lakásbiztosítást a Groupamával. Az első év letelt, jött a levél, hogy ismét esedékes az éves díj. Bár tudtam, hogy pár hónap múlva elköltözünk, én inkább befizettem az újabb éves biztosítási díjat, mondván, majd kiköltözés után elszámolok a biztosítóval – máskor már volt rá példa, még ha sokáig is tartott.
Az esemény
Elérkezett augusztus 17., amikor Budapest egyes részein többhavi csapadék zúdult le, és mi is alá kerültünk. Mint utólag kiderült, a tetőn elmozdult valami szigetelésdarab, így az ablak illesztékein ömlött be a víz. Nem lett volna baj, de a pulton, amit elsődlegesen ért a csapás, ott volt a laptopunk, amin zenét szoktunk hallgatni, ez bőven kapott belőle.
Takarítás után a laptopból a vízet kiöntöttem, majd annak rendje és módja szerint, híven az ÁSZF-hez, bejelentettem a kárt online. A víz nagy részét tényleg fel lehetett takarítani nyom nélkül, de a laptop, még ha több éves is, egy drága darab volt, ezt szerepeltettem a bejelentésben. Automatikus válasz megjött, majd a kárszakértő jelentkezik.
Alaposan bújtam az ÁSZF-et, nehogy támadási felületet adjak, így aztán az 5 munkanapot várva nem is rohantam a szervízbe, mert utólag még rám fogják, hogy a kár megállapítását ellehetetlenítettem. Aztán vártam és vártam.
Szeptember 15-én eluntam a várakozást, és felhívtam a biztosítót, hogy ugyan, mikor akarnak már kijönni. Nagy ígérgetés, hogy szólnak a kárszakértőnek, az nemsokára jelentkezik.
Szeptember 30-án kiderült, hogy a nemsokára náluk kb. 2 hét, mert ekkor hívott az illető (1-es kárszakértő), hogy kijönne megnézni a lakást. Akárhogy nézzük, ez volt a 42. nap a bejelentést követően, szóval ideje volt. Viszont én közöltem az illetővel, hogy a lakásból 2 nappal korábban kiköltöztünk, én azt átadtam, szóval nem tud kijönni semmit megnézni; nem mintha sok nyoma lett volna amúgy a beázásnak, mert az ablak illesztékein folyt be a víz. Felajánlottam neki, hogy egyrészt küldök képeket a beázásról, amit készítettem, hogy sikerüljön elhelyezni legalább fejben a dolgot, másrészt meg tudja nézni magát a laptopot. Letette a telefont, hogy majd megbeszéli az illetékessel, mi a teendő, mert jól hallhatóan megakadtak azon, hogy a dolgok másfél hónap alatt változhatnak.
Október 7-én újabb hívás, ez már a 2-es kárszakértő, aki kezdte elölről a sztorit: kijönne felmérni a kárt. Elmondtam neki ugyanazt, ne jöjjön, de van egy vízzel elöntött laptop. Ő már kicsit rugalmasabb volt, mondta, hogy vigyem a laptopot szervízbe, ha javítható, küldjem el nekik a szerviz javítási ajánlatát, ellenkező esetben valamilyen szakvéleményt, hogy a masina nem javítható. Neki elküldtem a beázásról készített fényképeimet e-mailben.
Október 20-án e-mail jött a címemre, hogy sürgősen jelentkezzek, mert a kárszakértő nem tud elérni. Felhívtam, kiderült, hogy nem is keresett egyáltalán, másrészt már nem is ő illetékes, mert leadta az ügyet, áthelyezték, majd valaki más keresni fog.
Én közben kerestem szervízt, beadtam a gépet, majd pár hétre rá kijött az eredmény: a laptop nem javítható. Ezt és a szakvélemény számláját feltöltöttem az online rendszerbe és vártam.
Nem hiába, mert november 18-án jött a telefonhívás, hogy a 3-as kárszakértő szívesen kijönne megnézni a helyszínt és a kárt. Ismétlés neki, ez miért nem, illetve csak részben lehetséges (lásd laptop), majd ő elköszönt, hogy később jelentkezik.
November 23-án (több, mint 3 hónappal a bejelentés után!) ez bizonyos formában meg is történt: e-mailben értesítettek, hogy kárigényemet elutasítják! A legcinikusabb és legpimaszabb az indoklásban az volt, hogy – ahogy fentebb írtam – az ÁSZF szerint, ha 5 munkanapon belül a károsodott vagyontárgy állapotán változtatnak, és ez lehetetlenné teszi a körülmények tisztázását, a biztosítónak nem kell fizetni; nos, ők ebből csak a nem kell fizetni részt emelték ki a szövegben, de az 5 munkanapot nem. Szóval mivel 42 napon belül elköltöztem, és ők nem jöttek ki vizsgálódni, ezért ők a jogalapot és a kár mértékét már nem tudják meghatározni – rosszindulat pur.
Persze nekem leereszkedett a vörös köd, hosszú válaszlevél a fentiek taglalásával, aminek a végén mindennel fenyegettem őket (felügyelet, Homár, bíróság, egyéb biztosítások lemondása). Mivel pedig korábban az egyik kárszakértő azt javasolta, hogy a kiköltözés ellenére ne mondjam még fel a biztosítást, mert azzal végleg összezavarnám a szálakat, azt csak ebben a válaszlevélben tettem meg november végén kiköltözésre visszamenőleg, végül is már nem állt fenn a biztosítási érdek. A felmondáshoz még csatoltam egy sor iratot, és megint vártam.
December elején úgy tűnt, panaszom (fenyegetésem?) megértő fülekre talált. Felhívott egy felülvizsgáló kárszakértő, aki először meaculpázott a folyamat miatt, majd biztosított arról, hogy a jogalapot elfogadták és ő már meg is állapította a kár összegét. Itt jobban bele kell menni a szerződésbe, ezt mindenki a saját felelősségére olvassa tovább, a többieknek ennyi is elég lehetett, hogy miért ne gondoljanak a Groupamára, ha korrekt elbánást akarnak.
Az ÁSZF szerint ingóságnál a helyreállítási (javítási) költségeket kell megtéríteni. Mivel ez nem lehetséges, a tárgy új állapotban való beszerzési árát, de nem az eredeti időpontban, hanem a káridőpontban. Viszont ha hazai kereskedelmi forgalomban nem lehet beszerezni a tárgyat, akkor egy „azonos vagy hasonló” árát kell kifizetni.
Maga a laptop egy Lenovo Thinkpad x301 (4 GB RAM, 128 GB SSD), ami fénykorában, 2009-10 táján közel sem volt olcsó laptop, 350-500 ezer Ft-ért lehetett kapni. Természetesen ez a káridőponti értékét nem befolyásolná, de mutatja, hogy nem egy gagyi laptopra kell gondolni. A felülvizsgáló kárszakértő meg szerencsére pont talált a neten egy oldalon egy ilyen laptopot, 55 ezer Ft-os áron, ezt – mondta a kárszakértő – át is utalják.
A felülvizsgáló kárszakértő viszont vagy kutyaütő vagy rosszindulatú volt (az előzmények után minimum az utóbbi), mert az oldalon hamar kiszúrhatta volna, hogy a hivatkozott darab egy használt példány (pl. mert csak fél év garanciát adtak rá, mert az akkujánál feltüntették, hogy 1 órát bír). Biztos ami biztos, végül én fel is hívtam az eladó céget, akik megerősítették, hogy ilyen laptop már csak használtan kapható, újan nem.
Itt van jelentősége az ÁSZF-nek, mert ha az adott ingóság nem kapható kereskedelmi forgalomban (és a használt tárgy kereskedése nem kereskedelmi forgalom), akkor azonos vagy hasonló laptopot kell keresni. Ez persze egy bonyolult dolog, mert mitől lesz egy laptop hasonló a másikhoz? De az egyértelmű, hogy a fent részletezett tudást és paramétereket felmutató új laptop a fizetett összegből nem jön ki!
Én egy hozzáértő rokon segítségét kérve nekiálltam valami hasonló paraméterű laptopot keresni a neten, és ezt elküldtem a biztosítónak, annak taglalásával, hogy miért is nem jó az ő kárösszeg-megállapításuk.
Vajon mit reagáltak? December 22-én, karácsonyi ajándékként megkaptam a határozatot, hogy ők mindenben jól jártak el, ennyi jár. Mert csak. (Az érveimet ignorálták, magyarázat nincs). Majd meglátjuk.
Epilógus
Természetesen a felmondott biztosítás arányos díjrésze azóta sem érkezett meg, de ők hevesen követelik rajtam egy másik biztosítás díját. (Igen, még októberben nagyvonalúan és jóhiszeműen – vagy naívan? – az új lakásra is náluk kötöttem, de az éves díjat ennek fényében nem fizettem és fizetem be, ezt bukták.) Viszont egy baráti párnál, akik pont családi házukra akartak biztosítást kötni, és kértek tippet megbízható biztosítóra, már sikeresen eláztattam a Groupamát, így onnan biztosan nem folyik be nekik az a pár tízezer évente. Ahogy az enyém sem. Meg a társasház groupamás biztosítását is felbontatom a következő lakógyűlésen. Remélem, megérte az egész nekik, főleg, ha lesz még felügyeleti eljárás és bírság is, amin erősen dolgozom.
És tudom, úgyis a poszter a hülye…
UPDATE jan. 18.
Olvasónk számolt be a fejleményekről:
Kedves Homár!
Írásos kifakadásom utóélete:
A korrektség megköveteli, hogy megírjam, a poszt megjelenése után 2 nappal hívtak a Groupamától. Azt hittem, a be nem fizetett biztosítás miatt akarnak cseszegetni, de az illető azt mondta, hogy hozzá került a felülvizsgálati panaszom ügye. Ez csak azért lepett meg, mert azt a panaszt írásban már látszólag elutasították, de hagytam kibontakozni az illetőt. Elmondta, hogy egyetért velem, a kollégája nem új termékre hivatkozott, ezért a fizetett összeg kevés, majd kis beszélgetés után elfogadták az általam korábban javasolt, a tönkrementhez hasonló konfigurációt és annak árát. Majd 2 nappal később ki is fizették.
Hogy mindennek volt-e köze a poszthoz? Nem tudom. Az illető nem mondta, én nem kérdeztem, hogy ők is olvasták-e. Úgy gondolom, nagyon rosszul indítottak, és ehhez egy ideig következetesen próbáltak ragaszkodni, de a végén - talán a publicitás nyomására? - próbáltak kapufára hárítani. Mindenki döntse el, sikerült-e. Én azért tartottam magam a szavamhoz, és befizettem az új biztosításom díját.
köszönet minden segítségért
Antalbaba 2016.01.12. 09:55:22
Lalikám 2016.01.12. 09:58:19
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.12. 09:58:33
A poszter ha kiköltözött, akkor meg pl. felhívta volna az új tulajt, és megbeszéli, hogy ugyan felmennének 10 percre, megmutatni az ablakot.
A tényállás tehát az, hogy fullkretént nyomott a posztoló és a biztosító is.
Antalbaba 2016.01.12. 10:03:23
Hááát...
Víz a laptopban volt, a laptop meg a szervizben - csak így röviden;-)
sáros_tehén 2016.01.12. 10:03:40
The Crazy One 2016.01.12. 10:32:16
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.01.12. 10:43:05
(mármint ha nem gyémántgyűjteményről vagy ritka borkollekcióról van szó. )
Terézágyú 2016.01.12. 10:48:58
Szart se érnek a biztosítások.
cmx85s 2016.01.12. 11:06:24
Nem 6 évvel korábi állapot szerint.
Persze, mindez sztornó, ha Új értéken volt biztosítva. De úgy tűnik, nem.
rarabel 2016.01.12. 11:14:36
Bombaló 2016.01.12. 11:15:03
A második szerződést lesz szíves felmondani rendesen, vagy a biztosító fogja a rá vonatkozó díjak megterhelésével és/vagy behajtásával együtt.
Nem védve a biztosítót, de egy 5 éves elromlott laptopra én sem fizetnék újkori árat...
A kereskdelmi forgalom tényállását a Ptk.-ban keresse a posztoló és nagyon csalódni fog.
Pl.: 5:39. § (3) Kereskedelmi forgalomban való szerzésnek minősül az, ha a vevő olyan eladótól vásárol, aki az adásvételi szerződést jogszerűen folytatott, üzletszerű gazdasági tevékenysége körében, saját nevében köti meg.
Ergo, a használt termék eladása, a tulajdon átruházása üzletszerűen végezve kereskedelmi forgalomnak számít. (szerintem)
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.01.12. 11:21:20
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.01.12. 11:40:18
PITTA 2016.01.12. 12:20:06
McZozo 2016.01.12. 12:24:35
Tessek olvasni, azt mondja a posztolo hogy az ASZF azt irja, hogy: "a tárgy új állapotban való beszerzési árát"
Akkor nem sufnituning bolti ar vagy ebay vagy vatera arat kell megteriteni.
McZozo 2016.01.12. 12:27:15
Dezsike 2016.01.12. 12:31:08
ideális hangyászsün 2016.01.12. 12:36:03
juhaszvik 2016.01.12. 12:37:00
1. nem lakásbiztosítást kötök, hanem a rászánt pénzt félrerakom. gondolom nem 50 ezer forint lakásbiztosítást fizetett eddig a posztoló, így most beláthatja, hogy mennyire felesleges dolog.
2. 200 ezer feletti laptop már túl van árazva. persze majd jönnek válaszban az ellenérvek. őket is csak sajnálni tudom.
@Semmitnemérszakitiltással: arra nem gondoltál, hogy az ingatlan eladása előtt/után elhárították a problémát -> lecserélték az ablakot?
PITTA 2016.01.12. 12:37:49
Ha már nem kapható akkor egy hasonló kategóriás újat kéne fizetniük, de az SSDn kívül gyakorlatilag már minden alapgép megveri az x301-et hiszen az annó még csak 2 magos volt valami alap integrált videókártyával. Magyarán én reálisan 120-150e forintot tartanék elfogadhatónak.
milyen nőazilyen 2016.01.12. 12:54:51
Egysimaegyfordított 2016.01.12. 13:16:28
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.01.12. 13:25:59
bolhaszandál 2016.01.12. 13:26:55
"Az ÁSZF szerint ingóságnál a helyreállítási (javítási) költségeket kell megtéríteni. Mivel ez nem lehetséges, a tárgy új állapotban való beszerzési árát, de nem az eredeti időpontban, hanem a káridőpontban. Viszont ha hazai kereskedelmi forgalomban nem lehet beszerezni a tárgyat, akkor egy „azonos vagy hasonló” árát kell kifizetni."
Ami azt jelenti, hogy kell néznie egy laptopot ami paramétereiben közel hasonló... hiába volt akkoriban az ő laptopja 300k + , attól most még egy hasonló képességű laptop kb 120k huf. Ezt kellene a biztosítónak kifizetnie.
Ennyi, ez nem nyerészkedés.. a biztosító vállalt valamit X összegért.. fizetni kell, de teljesíteni egyik sem akar.
Rosszindulatú Vászka 2016.01.12. 13:28:16
zserzsenne 2016.01.12. 13:55:11
230e 2016.01.12. 13:56:18
230e 2016.01.12. 14:00:29
"Itt van jelentősége az ÁSZF-nek, mert ha az adott ingóság nem kapható kereskedelmi forgalomban (és a használt tárgy kereskedése nem kereskedelmi forgalom), akkor azonos vagy hasonló laptopot kell keresni".
Ebből hogy jön ki az, hogy egy új gépet kellene újonnan venni? A készülék kár megtörténtekor adott értékét kell alapul venni.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 14:03:24
juhaszvik 2016.01.12. 14:24:02
persze viccelek, mert itt lehet.
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 14:43:08
juhaszvik 2016.01.12. 14:55:39
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 15:13:14
juhaszvik 2016.01.12. 15:31:31
Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.01.12. 16:12:04
A szegénység-érzetet a kitágult világ, információverés (először tévé, majd most az internet) okozza. Pár évtizeddel ezelőtt a világtól elzárt gyakorlatilag nincstelen emberek érezték a leggazdagabbnak magukat.
Meg Móricka:
- Kedves gyerekek - mondja a tanítónéni - ki az, aki úgy érzi, hogy az ő családja elég gazdag? Ki az, akinek otthon már mindene megvan?
Senki sem jelentkezik, ám egyszer csak az állandóan büdös, kopott ruhákban, cipőkben járó Móricka felemeli a kezét.
- Ti gazdagok vagytok? Ezt miből gondolod?
- Anyám mondta.
- Mikor és hogyan?
- Tegnap este, amikor apám hazajött a kocsmából, és belehányt a hűtőszekrénybe meg belehugyozott a ruhásszekrénybe.
- Miért, mit mondott?
- Azt, hogy már csak ez hiányzott! Úgyhogy nekünk alighanem mindenünk megvan...
McZozo 2016.01.12. 16:36:56
atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.01.12. 16:40:18
+
okoska77 2016.01.12. 16:40:32
1. a karszakerto kierkezeseig nem szabad megjavitani a karosodott dolgot.
2. mindent meg kell tenni annak erdekeben, hogy jobban ne karosodjon a dolog.
Azaz ha mondjuk beazik a teto, akkor
1. nem szabad hozzanyulni mert akkor nem latja a karszakerto es nem fogja fizetni a biztosito.
2. azonnal meg kell csinaltatni mert a kovetkezo eso okozta karokat mar nem fogja fizetni a biztosito. Es minden kar a kovetkezo eso hibaja lesz.
Amit latszik a biztositoknak gyonyoruen be van epitve a szabalyzatukba, hogy ha nem akarnak ne fizessenek.
Velem is beprobalkoztak, hogy mikor 30 nap utan megjelent a karszakerto akkor megkerdezte miert nem nedves mar a padlo (vagy valami hasonlo baromsagot).
De a "es mi a kurva anyadert nem jottel 5 napon belul ahogyan kotelesegged lett volna?" kerdesem meggyozte arrol, hogy ezt ne eroltesse.
Amugy a biztositok vedelmeben annyit, hogy rengetegen probalnak meg csalni a biztositassal. Raadasul ok felkeszultek, pontosan dokumentalnak mindent. Igy mivel nekik fizetni kell a penzt azokon sporoljak meg, akik becsuletesek de kevesbe talpraesettek.
atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.01.12. 16:42:51
+
gabors 2016.01.12. 19:29:03
Tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2016.01.12. 21:48:37
A túlfizetésedet pedig azért nem kaptad vissza, és sajnos nem is fogod, mivel a PTK alapján káresemény esetében, jár az egész éves díj a biztosítónak,(még eladás esetében is), csak azt nem értem, hogy ezt miért nem kommunikálják le.
Freddy a Krüger 2016.01.12. 22:22:53
Macskond 2016.01.12. 23:07:40
"Az ÁSZF szerint ingóságnál a helyreállítási (javítási) költségeket kell megtéríteni. Mivel ez nem lehetséges, a tárgy új állapotban való beszerzési árát, de nem az eredeti időpontban, hanem a káridőpontban."
nem szószerinti, már csak a megfogalmazás alapján sem.
Az ott alighanem nem "új állapotban való beszerzési",
hanem "újrabeszerzési értéke".
Ami pontosan az az összeg amit ők is meghatároztak azaz ha egy 6 éves használt lapotopod volt akkor egy ugyanolyan vagy erősen hasonló használt 6 éves laptop beszerzési ára.
Ugyanis ez állítja helyre a káridőponti állapotot. Ami ezen felül van az egy olyan törvényi hely amit "káron gazdagodásnak" hivnak és tiltott.
A felajánlott összeg ilyen szempontból tehát korrekt.
A késedelmet persze ez nem menti.
Valaki még itt felvetette, hogy a telefon esetében új készüléket kap.
Ő viszont keveri az egy készülékre szóló termék biztosítást, ahol direkt erre kötöd a biztosítást, egy általános ingóságra szóló lakásbiztosítással, ahol kárkori érték szerepelhet csak.
Még egy további megjegyzés a posztolónak, hogy a dijnemfizetéssel az új PTK alapján már nem szabadul meg, de fogják rajta hajtani az éves dijat!
Nem csak kár esetén hanem általában.
A Régi PTK idején ezzel nem sokat foglalkoztak, de az új PTK óta eséllyel indítanak végrehajtást.
A dolog alapja az hogy te azt csak hiszed hogy pl havi dijat fizetsz! A biztosításnak ÉVES dija van MINDEN esetben, amire te mint user RÉSZLETFIZETÉSI lehetőséget kapsz.
Macskond 2016.01.12. 23:14:40
rajtad már nem segített volna semmit, mert az elköltözés miatt lemaradtál volna róla, de másnak tanulságul :
a G biztosítónak van egy olyan "szolgáltatása" ilyen esetre, hogy ha rájuk tudod verni a tetves lassúságot akkor kapsz félév ingyen biztosítást azt érintett szerződésre.
De csak ha online jelented ahogy amúgy te tetted.
(rád azért nem vonatkozott volna mert ez csak akkor van ha amúgy fenntartod a biztosításod , pénzt nem adnak vissza akkor sem)
babbaba 2016.01.13. 05:07:13
Válasszunk · http://valasszunk.blog.hu 2016.01.13. 05:20:49
Új értéken nagyon ritkán térítenek, de van olyan, hogy arra figyelemmel állapítanak meg valamit. De nem azt térítik, mert pl. a káron nyerni itt sem lehet. Abból a termék korát és tervezett élettartamát figyelembe véve kiszámolnak egy avultatott kárértéket. Ami a hasonló termékek avultatásánál figyelembe vett élettartam esetén erősen közelített volna a 0-hoz. Egy a tervezett élettartamán túl lévő termékről van szó.
A biztosítás ráadásul egy olyan termék, ami arról szól, hogy a biztosítottak közösen (a biztosítási díjjal) fizetik a kockázatot. Ehhez persze kell viszontbiztosítás, kell a kockázatot mérséklő kárszakértő, sok szigorú szabály, és bizony ennek a biztosításnak a díjában fenn kell tartani a teljes rendszert, méghozzá úgy, hogy a biztosítónál az utolsó WC pucoló is olyan területre jut be ahol kényes adat van... A munkája ér 50.000 forintot, a meglévő kísértés melletti megbízhatósága meg 250.000-et...
Ha a biztosító ilyen helyzetbe jó fej lenne, akkor azzal két baj is lenne:
1. A többieknek is magasabb díjat kellene fizetni, hogy az emelt kockázatot fizesse...
2. Mivel a használt (bizonytalan élettartamú) terméket egy beázással vagy hasonlóval újra lehetne cserélni, így a nem bizonyítható kis összegű biztosítási csalások elszaporodnának, és ez brutálisan megemelné mindenkinek a díjait.
Innen a postoló állításában sejted, hogy szerepel egy olyan állítás ami valótlan és ami a biztosító jó hírnevét rontja. Csakhogy ez nem csak a biztosítóval szemben kitolás, hanem a kockázat lehető legjobban való szétterítésében érdekelt ügyfélnek is, ha pedig itt a biztosító az ügyfeleivel törődik, foglalkozik, és nem akarja, hogy a postoló által okozott kárt ők fizessék meg biztosítási díjban, akkor tipikusan perelnie kellene.
Bohócnok 2016.01.13. 07:03:08
babbaba 2016.01.13. 07:27:10
2016.01.13. 07:50:39
Bakker ! Én egy 3-as karambol vétlen résztvevője voltam. Talán áldozata ha igy jobb.
Hét, azaz 7 évig vártam az akkor még Groupama-Garancia kártéritésére. Volt rendőrségi vizsgálati jkv, ügyészségi határozat, igazságügyi gépjárműszakértő , stb, stb vizsgálat, jkv-k. Azt hiszed őket ez érdekelte ?
Tettek magasan mindenre. Végül is 7 év után, amikor egy bizonyos dologgal fenyegettem meg őket, hajlandók voltak valamennyit fizetni, pedig vétlen voltam.
Ám aki a karambol egyik közvetlen okozója, aki hivatásos gkv --buszvezető--volt, azt teljesen kártalanitották. Hogy miért ? Mert a területi igazgató a falubelije volt. Sőt még olyan dolgokat is kifizettek neki, ami nem is létezett.
Tanuság : Ne károd legyen, hanem ismerősöd és ha az van, akkor károd is lesz. Mert csinálnak neked--papiron. Jattolsz vissza akkor minden okés és mindezt ki is fizetik !! Na ez a biztositó, akarom mondani ez a magyar kormány kedvenc hivatalos biztositója.
yaffa · http://www.yaffa.blog.hu 2016.01.13. 09:13:48
És tévedsz, nem csak gazdagéknál drága az üveg. Egy modern nyílászáróban a háromrétegű üvegezés sehol sem két forint...
atpijkamo99 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.01.13. 09:28:15
Hogy értelmes ember mégis köt biztosítást az azért van, mert a várható kár a földre küldi, mondjuk leég a háza, vagy a külföldi kórházi kezelés díja megfizethetetlen neki, vagy esetleg megrokkan és haláláig nyomorog, vagy szerettei nyomorognak a fő kereső kiiktatásával.
És akkor még nem beszéltünk arról, hogy a sikeres biztosítási csalók is élősködnek rajtad.
igazi hős 2016.01.13. 09:46:34
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.01.13. 09:51:46
tébét fizetünk de leginkábbis azért mert az az egyetlen biztosítás amivel jól járunk.
természetesen ez csak az én gyakorlatom, nem muszáj egyetérteni ;)
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.01.13. 10:00:40
sas70 2016.01.13. 10:13:37
Nem egészen.
A lakásbiztosítások új értékre szólnak, mert a vakolatot sem tíz éves malterral fogják visszavakolni ha leázik, egy biztosítási eseményben. Viszont minden szabályzatban van egy kiegészítés, hogy mi az az avultsági fok, amikor már nem az új értéket fizetik, hanem a kár időponti értéket. Mert nyilván, egy ezer éves tévé helyett, nem térítenek egy újat, ha nem lehet megjavítani.
Itt azon lehet vitatkozni, hogy egy azonos műszaki tartalmú laptop mennyibe kerül? Ami a számítástechnika avulási gyorsaságát figyelembe véve nem egyszerű, de nem is lehetetlen.
Az pedig az én kártérítésemet, hogy a biztosító milyen módon végzi a kockázat kezelését, teljesen mellékes. Az én szerződésem a lényeg, a többi nem.
2016.01.13. 10:16:34
A másodikban nem, mégis miért kéne az új árat fizetnie a biztosítónak? Neked egy 5-6 éves laptopod volt, ami ennyit ér, ennyiért tudná pótolni egy szintén használttal. Egy új, hasonló az nem ugyanaz, mert fejlettebb és használva sem volt. Teljesen korrekt, egyébként 55 ezer reális egy 5-6 éves üzleti kategóriás laptopért, mondjuk én nem adnék ennyit érte. Örülj, hogy nem a számviteli értékét nézik.
Netuddki. 2016.01.13. 10:25:40
A viktorka is jobban tenné ha hasonló ügyekkel foglalkozna a meneküdtek helyett!
Netuddki. 2016.01.13. 10:27:00
2016.01.13. 10:34:18
Autóra nem éri meg kötni. Veszel mondjuk életedben 10 autót, abból el lesz lopva vagy totálkáros lesz várhatóan 1, ha folyton biztosítod őket, akkor kifizeted 3 árát a biztosításra. Hitelre meg nem szabad venni autót, sőt ha nincs meg neked az autó ára még egyszer, akkor ne vegyél autót (ez rondán hangzik, de ne csak újra gondoljunk, ha 500-ért használtat veszel, alap hogy legyen ennyi pénzed a potenciális pótlásra, hiszen bármikor lehet, hogy 300 lenne a következő nagyszerviz, te meg vagy kifizeted, vagy veszel egy másikat).
A lakás más, ott inkább egyetértek, hiszen az valószínűleg a legnagyobb része a vagyonodnak, ha leég, akkor buksz akkorát, hogy ezen kockázat kivédésére megéri fizetni. Ha 1000 évet élnél, akkor már nem érné meg, mivel akkora időtávon már kisebb a jelentősége a véletleneknek, annyi idő alatt több lakásnyi összeget kifizetnél.
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.01.13. 10:39:01
nyelv-ész 2016.01.13. 10:56:45
Tudatosbiztositas.hu · http://www.tudatosbiztositas.hu/ 2016.01.13. 11:17:09
Persze, ha a törlés előtt fizetési meghagyást bocsájtanak ki akkor jár az éves díj, de azt csak bizonyos éves állománydíj felett fognak indítani, illetve a komoly kárkifizetésekkel járó szerződések után.
A régi ptk nál ugyanaz volt a helyzet, a respiro ideje alatt meg kellett indítani a fizetési meghagyást, és akkor járt az éves díj, bár zárójelben megjegyzem ez sem egyértelmű, mert az én ügyfelem nyert a bíróságon, és elutasította a biztosító éves díj igényét.
Egy szó mint száz, az átlagos díjú, tisztességes ügyfeleket-szerződéseket nem fogják perelni a biztosítók, nem ér annyit.
nyelv-ész 2016.01.13. 11:26:59
nyelv-ész 2016.01.13. 11:38:59
Akkor nem anyázott senki.
Persze ettől még a cikkben említett biztosítóra ráférne egy kiadós panaszbejelentés, hogy a felügyelet egy kicsit a körmükre nézzen.
2016.01.13. 12:19:53
Jellemzően az ilyesmit úgy intézik el a biztosítók, hogy belvíz, és arra nem fizetnek.
2016.01.13. 15:40:45
2016.01.13. 15:42:37
gabors 2016.01.13. 16:56:02
vagy egyszeru pelda fizetek auto biztositast evi kb 1400 dollar az elmult 9 evben ez kb 13000 ha nem lett volna a hurrikan a biztositotol SEMMIT nem kaptam volna akkor total kar volt az auto DE MEG IGY IS tobbet fizettem ki mint amennyit nekem fizettek az akkori negyeves kocsira !!! (CASCO-rol is szo van ....)
Ha en okoztam volna valami komolyabb balesetet NA AKKOR igen megerte volna hogy van biztositasom es nem a hazam perelik el hanem a biztosito fizeti a serultek ellatasat ...
erted ?????
ugyanez a haznal .... ha nem lett volna hurikan akkor amit fizettem eddig mes semmit nem kaptam volna amugy sima hazbiztositas semmit nem fizetett szerencsere volt kiegeszito arviz biztositasom is .... pedig kb 0,5% volt az esely hogy az eletem soran ilyen is lehet ...