Tékozló Homár

Érdről Budapestre 240 000-ért

2016.02.01. 09:40 | Homár Hilda | 145 komment

screenshot_2016-02-01_08_49_33.png

A szabály az szabály. Nyilván ez van a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. szobáinak falára kiakasztva hitvallásként, mert a cég nem méltányol, nem kegyelmez, hanem mindenfajta ellágyulás nélkül behajta, ami jár neki. Figyelem, a tavaly megváltott éves bérletek tegnap éjfélig voltak érvényesek, szóval mától muszáj meglennie a 2016-ra érvényes autópálya-matricának, ha közlekedni akarunk!

Érdről Budapestre 240 000-ért

A 2015-ben újonnan fizetőssé tett Érd - Budapest szakaszon - az év elején három nap személygépkocsis használatért - a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (továbbiakban NÚSZ) ennyire büntetett, annak ellenére, hogy az általuk szabott “türelmi időn” belül éves matricát vettem erre a kocsira.

Évek óta külföldön dolgozom, Magyarországon néhány hónapot tartózkodom. Ennek ellenére azonban minden évben megvettem az itthoni autómra az éves autópályamatricát és Magyarországon adom be az adóbevallásomat is.

Korábbi években az érdi lakóhelyem és Budapest közötti autópályaszakasz nem volt díjfizetős, így általában érdi hazaérkezéseim után boldogan siettem fővárosunkba, az éves matricák vételét pedig csak akkor szoktam megejteni, amikor először ķívánom igénybe venni a fizetős szakaszt.

Ugyanígy tettem, amikor 2015. február 12-én érkeztem haza Érdre külföldi munkámból. Mivel sajnos nem értesültem az autópályás változásról, így miután konstatáltam hogy Érden minden változatlan, besiettem, hogy ellenőrizzem Budapest városában is minden úgy maradt-e ahogy hagytam. A következő napokban még néhányszor megtettem ezt a szakaszt az autópályán, teljesen nyugodt lelkiismerettel, hiszen ezért korábban soha nem kellett fizetni.

Aztán egy baráti találkozó során értesültem, hogy már ezen a szakaszon is kell fizetni. Ekkor haladéktalanul – február 20-án - meg is vettem erre a kocsira az éves országos autópálya matricát. Persze felmerült bennem, hogy mire számíthatok az elmúlt napok furikázásaiért, így felhívtam a NÚSZ telefonos ügyfélszolgálatát - ahol a beszélgetés rögzítése mellett - arról tájékoztattak, hogy nem látják a kihágásom a rendszerükben, de érdeklődjek ismét 1-2 hét múlva. Két hét múlva ismét kerestem telefonon a NÚSZ ügyfélszolgálatát, akik arról tájékoztattak, hogy a rendszámommal nem történt kihágás a kérdéses időszakban, ami azért elképzelhető, mert nincs mindig mindenhol kamera az ellenőrzésre, így azt valószínűsítették, hogy “megúsztam”.

Ezután olvastam a NÚSZ által meghirdetett “türelmi időszakról” mely alapján amennyiben 2015. február végéig éves országos matricát vásárol a korábbi “elkövető”, akkor mentesül a büntetés alól, így végképp fellélegeztem, és lezártnak tekintettem az ügyet (utólag derült ki számomra, hogy a mentesülés csak abban az esetben igaz, ha az úthasználat jan. 31-e előtt tõrtént), majd nyugodtan utaztam vissza külföldre.

A következó meglepetés akkor ért, amikor nyáron ismét hazalátogattam, és megtalaltam a NÚSZ leveleiról a postai értesítőket a ládámban. Rövid telefonálgatás utan derült fény a négy büntetésemre, mely a fenti febr. 12-20. közötti időszakban keletkezett az Érd-Bp M7 szakaszon. Ekkor tudtam meg, hogy a matrica nélküli egy hetem alatt 4x észlelték közlekedésem, igy kezdetben kaptam 4 db. 14.875Ft-os büntetést, majd mivel ezeket 30 napon belül nem fizettem be (nyilván, mert nem voltam itthon, nem értesültem a levelekről, a büntetésről), így 4 x 59.500 forintra emelték, mindösszesen közel 240 ezer forintra!

Ekkor már személyesen kerestem fel a NÚSZ budaörsi ügyfélszolgálatát, ahol azt tanácsolták, hogy levélben kérjem a büntetés elengedését, illetve mérséklését, méltányosságot, stb.

Így levélben kerestem meg a NÚSZ ügyfélszolgálatát az ügyem előadásával és a büntetés elengedését kérve, annak tudtában hogy én február végé előtt éves matricát vásároltam, így ezzel teljesítettem a türelmi időszak vonatkozó feltételeit. Levelemre gyorsan és tárgyilagosan válaszoltak melyben teljes mértékben elutasították kérésem és fenntartott a 240eFt-os követelését.

Ezután kerestem meg a Békéltető Testületet, ahol személyes konzultáció során azt javasolták, hogy a 4 alapbüntetés (30 napon belüli, késedelmi bírság nélkül 4x14.875Ft) befizetése mellett kezdeményezzek eljárást náluk. Így miután már ebben az évben februárban megvásároltam matricájukat 43eFt-ért október 14-én befizettem a NÚSZ számlájára az 59.500 forintot is. A Békéltető Testületnél kezdeményeztem, hogy NÚSZ méltányosságból tekintsen el legalább a fennmaradó késedelmi bírságtól.

A NÚSZ képviselője a Békéltető Testületi megbeszélésen is minden egyéb megoldástól elzárkózott, és a teljes 240eFt-ot követelte, így számomra csak a fizetés útja maradt.

Talán nem is kell említenem, hogy már a 2016. évi autópályamatricát is megvásároltam, pedig most sem tartózkodom otthon. Tehát úgy tűnik, én leszek az ember, aki egy éven belül 323.000 forint útdíjat fizet a NÚSZ-nak, és évi kb. 10 órát használom saját személygépkocsimmal az autópályát. Lehet, hogy autóverenypályán Ferrarit bérelni és vezetni olcsóbb lenne nekem, mint sajat kocsimmal a magyar autópályát használni? Akkor talán haza sem kell jönnöm magyar autópályát használni, és akkor talán az adómat sem itt kellene bevallanom?

Magyarország, én így szeretlek…

 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rejtélyes 2016.02.01. 09:42:35

"Akkor talán haza sem kell jönnöm magyar autópályát használni, és akkor talán az adómat sem itt kellene bevallanom?"

Talált.

atpijkamo133 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 09:51:07

Nem értem...

...miért vesz éves matricát, miért nem 10 naposat?

...miért vár vele?

...miért nem bíz meg valakit, hogy átvegye a postáját?

...miért fizettetnek útdíjat az ELKERÜLŐ szakaszokra?

...és azt miért fejetlen módon vezetik be?

...miért kerül ugyanannyiba az éves januárban a (13 hónapos), mint decemberben (2 hónapos)?

...miért kell autópályadíjat fizetni, mikor a benzinárban sokszorosan megfizettük?

WiZZu 2016.02.01. 09:58:53

@atpijkamo133: vigyázz, milyen kérdéseket teszel fel, mert nem csak Hilda fog kipécézni :D

metal · http://electric.blog.hu 2016.02.01. 10:07:37

1. a felhajtókon ki van téve, hogy fizetős útszakasz, tehát attól, hogy nem volt itthon, még a felhajtáskor észre kellett volna venni.
2. 4x 14e forintra büntették meg, arról Mo nem tehet, hogy ő nem intézi el, hogy valaki átvegye a postáját.
3. ha a posta meg lett volna oldva, akkor eleve elég lett volna 2 büntetést befizetni:
"Fontos változások a pótdíjfizetéssel kapcsolatban

Pótdíjfizetés tekintetében a Díjrendelet módosítása egy új lehetőséget teremtett a 2012. január 1. után keletkezett ellenőrzési ügyekkel kapcsolatban. Ezen lehetőség annak a helyzetnek a megoldására irányul, mikor a jármű vezetője több alkalommal is abban a tudatban használja a díjköteles útszakaszokat, hogy járműve érvényes e-matricával rendelkezik. Ha ennek ellenkezője csak akkor válik számára világossá, mikor az első pótdíjfizetési felszólítást kézhez kapta, már feltételezhető, hogy az első jogosulatlan úthasználat és az ehhez kapcsolódó „értesítés” kézhezvétele között hosszabb idő eltelt.

Így ha ezért kettőnél több díjfizetés nélküli úthasználata keletkezett az úthasználó, tulajdonos vagy üzemben tartó a díjrendeletben meghatározott feltételek teljesítése mellett személyesen, vagy írásban kérheti a tartozása maximalizálását, legfeljebb kettő pótdíjfizetési kötelezettségre. "

atpijkamo133 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 10:09:13

@metal: "a felhajtókon ki van téve, hogy fizetős útszakasz"

Lehet. Tavaly év elején nem volt.

2016.02.01. 10:10:31

@WiZZu:
Nekem a következő kérdéseim vannak:

...miért vesz éves matricát, miért nem 10 naposat?

...miért vár vele?

...miért nem bíz meg valakit, hogy átvegye a postáját?

...miért fizettetnek útdíjat az ELKERÜLŐ szakaszokra?

...és azt miért fejetlen módon vezetik be?

...miért kerül ugyanannyiba az éves januárban a (13 hónapos), mint decemberben (2 hónapos)?

...miért kell autópályadíjat fizetni, mikor a benzinárban sokszorosan megfizettük?

...miért csöngettek ki fél órával előbb?

...hová tűnt atpijkamo?

rarabel 2016.02.01. 10:14:09

@nagybalfasz:
.... van-e élet a halál előtt?

Terézágyú 2016.02.01. 10:22:18

@atpijkamo133:
"Lehet. Tavaly év elején nem volt. "

Tavaly februárban még nem volt kitéve a tábla, hogy fizetős, az Érd-Budapest-szakaszon?

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.01. 10:25:44

@WiZZu: Ez nem Hollandia.
@metal: Az igazság részleteinek kibontása nem népszerű ballibbant körökben.

atpijkamo133 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 10:28:00

@Terézágyú: "Talán ezért sikerült úgy kitáblázni az újonnan fizetőssé tett utakat, hogy csak akkor lásd, hogy fizetned kell, amikor már nincs visszaút. Mint például az M5-ös kivezetősénél lévő csomópont egyes ágainál. Azt pedig, hogy az adott útra melyik megyei matrica érvényes, végképp nem jelölik sehol."

totalcar.hu/magazin/velemeny/2015/01/14/utdij_2015_publi/

Terézágyú 2016.02.01. 10:29:52

@atpijkamo133:
Ez januári cikk. Tehát kérdés, hogy amikor a poszter először felhajtott (február), akkor volt-e már kint a tábla.

Terézágyú 2016.02.01. 10:42:37

@atpijkamo133:
"Talán ezért sikerült úgy kitáblázni az újonnan fizetőssé tett utakat, hogy csak akkor lásd, hogy fizetned kell, amikor már nincs visszaút."

Egyébként még ez is jobb, hogy ilyenkor látszik, mintha nincs tábla, mert a poszter TÖBBSZÖR is megtette fizetés nélkül az utat... Tehát ezt elkerülhette volna...

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 10:43:45

@atpijkamo133: Ok, először felment, mert szar helyen volt a tábla. De a madarat 4x büntették meg.

joska61 2016.02.01. 10:50:07

Kell a lé stadionra.

okoska77 2016.02.01. 11:12:16

Ezt a sztorit sem fogja atvenni a www.gyerehaza.org ...

metal · http://electric.blog.hu 2016.02.01. 11:14:52

@atpijkamo133: Ha valakit megbüntettek úgy, hogy nem volt kitáblázva, az miért fogadja el? Egyértelműen csak ott lehet büntetést felróni, ahol a táblák rendben vannak.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 11:18:29

@metal: mert külföldön él és a magyarországi dolgaival nem foglalkozik. Így mire egyáltalán kiderült, hogy egyáltalán megbüntették, már nem tudott erre hivatkozni.

metal · http://electric.blog.hu 2016.02.01. 11:27:22

@onlajnok: És arról ki tehet, hogy a Mo-i dolgaival nem foglalkozik?

milyen nőazilyen 2016.02.01. 11:31:36

@atpijkamo133: ...miért kerül ugyanannyiba az éves januárban a (13 hónapos), mint decemberben (2 hónapos)?
Példul a naaaagy Svejcban is csak éves van (mind1 mikor veszed). Más kérdés, hogy csak 34 ójró.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 11:38:32

@metal: Nyilván ő, senki más, csak írásban nem tudom érzékeltetni a hangsúlyt, amivel írtam :).

Dezsike 2016.02.01. 11:38:47

Azért az érdekes, hogy bármikor veszed az éves matricát, az mindig következő év január 31.-ig érvényes és nem csökken időarányosan az ára. Ebből következik, hogy ha bármikor megveszed az visszamenőleg is érvényes kell legyen (hiszen kifizetted az árát arra az időszakra is), tehát a büntetéseket utólag törölni kellene. Természetesen nem fogják, mert nem az a céljuk, hogy becsülettel megfizesd az úthasználatért kirótt díjat, hanem hogy minél több pótdíjat szabjanak ki - a BKVn is így van, sőt Szegeden is, hiába lobogtattam az érvényes jegyet, megvágtak, mert nem volt a kezemben a felszállás pillanatában és dugtam a lyukasztóba - 7000 Ft-ba fájt.

CsakLajosAz 2016.02.01. 11:54:51

Sajnos a bünti jogos...

De megvédem azért a postert... :)

Ugyanis Érden, az M7 felhajtóban mindig is volt "fizess paraszt tábla", csak most mellé pingáltak egy személyautót. Aki rendszeresen jár itt, annak fel sem tűnik. Ugyan ott van a tábla, ugyan olyan tábla, csal alul a buszocska mellett most van egy pici autócska is. Én sem venném észre ebben a szituban... Egész Érd egyébként egy anatómiai ló. Itt minden fordítva működik. Pl. mi a logika abban, hogy ha Budapest felől fordulsz jobbra, vagy balra a lehajtóból, akkor STOP tábla van. Ha pedig Balaton felől, akkor csak mackósajt? ugyan arra fordulsz, ugyan azzal az autóval.. :)

Sajnos poster ezt megszívta rendesen, és soha a tetves büdös életben ezt neki senki el nem engedi, mint bünti... Ez a tipikus "így jártál" eset.

De azért le is tolom a postert :) Mert az első felhajtáskor nem vette észre a kis piktogrammot, de a bazi nagy világító táblát Budaörsön, meg az M0 lehajtónál csak megfigyelte, amin hónapokig világított, hogy jan. 1-től fizetős útszakasz...

Fix trafikra majd figyeljen jővő januárban :)

The Crazy One 2016.02.01. 12:11:25

@Neela _ t: Amszterdam.
Vagy ez nem asszociációs játék?

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.01. 12:13:56

Kedves postoló, érdemes a leveleket olvasni, mert megszívod.

" arról tájékoztattak, hogy nem látják a kihágásom a rendszerükben, de" ha már így szóltál nekik, megkeresték... Rohadjonmeg az egyész lenyúlógépezet, mert ez semmi más, csak pénzbeszedés.

Leone_510 2016.02.01. 12:25:14

a posztoló nem azt írta, hogy itthon fizet adót nem azt, hogy beadja...ami kötelező! de a kettős adózás elkerülése miatt ha külföldön már fizetett akkor itthon nem kell, és nem is merte leírni hogy itthon adózik , tehát mire fel is próbált érvelni ezzel azt nem értem, nem ettől lesz igaza

Egysimaegyfordított 2016.02.01. 12:31:24

Az Érdi lehajtóig pont , hogy nem fizetős az M7es.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 12:37:20

@Egysimaegyfordított: Az Egér úttól kifelé fizetős egy éve.

CsakLajosAz 2016.02.01. 12:50:00

@Neela _ t: Próbáltad már? Én igen.. Soha többet. Kivéve ha öngyilkosságra is fizet a biztosítód.. És Érd nem az a sík tepsi... Ha Te letekersz esőben-hóban-fagyban Érdről Újpestre minden nap, le a kalappal. De ha mindezt a Volán társaságok "járműveit" és a BKK csodálatos világát kihasználva teszed, akkor is.. Annál valóban.. talán a bringa is jobb..

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.02.01. 13:20:15

@Leone_510: Ez olyan megb*sztak jogosan, akkor írok még valamit, mintha nekem lenne igazam eset... képzelem mennyit adózik ide...

Vajk a Vitéz Várjobbágy 2016.02.01. 13:26:33

Nahát. Erre csak annyit tudok mondani, hogy Magyarország nem egy könnyű nőcske, Magyarországhoz egy egész ember kell.

Ha úgy gondolja, hogy csak úgy haza- hazajárogat magyar állampolgárként, érvényes magyar lakcímmel, tartózkodási címmel, de a postáját nem továbbíttatja, nem bontatja fel bizalmas emberrel/családtaggal akkor az borítékolva van, hogy minden hivatalos ügye katasztrófába fog torkollni.

A magyar HIvatal, nem olyan, hogy itt autopilotra lehet rakni az ügyeket és majd a szolgáltató állam gondoskodik a legjobb, legméltányosabb, legemberségesebb megoldásról. Itt, még talán inkább mint sok másik országban úgy kalkulálnak, hogy van a helyi nemesség, amit ki kell szolgálni pofázás nélkül (valakinek a valakije), vannak az európaiak, akikkel kesztyűs kézzel kell bánni, különben mennek hőbörögni Strasbourgba (tudatos állampolgár) és van a félázsiai kutya jobbágy, akin uralkodni kell.

Sajnos azzal, hogy nem válaszolt a levélre kiváltotta a C, nevelő/betörő/kizsákmányoló magatartást. Gondolom azt mindenki belátja, hogy az nem egy normális eset, hogy valakinek a minimálbér többszörösét kell csak úgy befizetnie és ez nincs is így. Mert minden méltányossághoz csak együtt kell működni időben a hivatallal.

Erre a poszter esélyt sem adott magára. De látom kezdi megérteni, hogy bejegyzett lakhelyet fenntartani nem egy könnyű munka, amit félvállról lehet venni. A saját érdeke, hogy időben megkapjon minden levelet és válaszolni tudjon rá.

atpijkamo133 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 13:31:10

@cmx85s: "akkor nem kötelező itthon adót bevallani"

Akkor mit hetvenkedik vele???

cmx85s 2016.02.01. 13:32:36

@atpijkamo133: azért mindent én sem tudhatok...
Amúgy lehet, hogy magyar cégnél dolgozik, de külföldön és akkor tényleg itt adózik,

Leone_510 2016.02.01. 13:40:11

@cmx85s: tehát nem kell bevallást beadnia? ha így van akkor ezt nem tudtam pontosan, azt továbbra is tartom hogy ez indiferens az ügy szempontjából :)

cmx85s 2016.02.01. 13:41:28

de az tényleg jogos kérdés, hogy ha az éves matricát megveszi az ember decemberben, az éves díjért, akkor az miért is csak két hónapig használható? Szerintem több meló volt így programozni a rendszert, mintha a simán egy éves jogosultságot határozták volna meg. Persze, értem én, ez a megoldás komoly plusz bevételt generál évről évre.

cmx85s 2016.02.01. 13:47:29

@Leone_510: igen, ebben igazad vanbár az is lehet, h olyan államban dolgozik, amelyikkel nincs egyezmény a kettős adóztatásról, vagy magyar cég alkalmazottjaként ténykedik külföldön. Erre nem tért ki a poszt :D

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 13:47:29

@cmx85s: Pont ugyanannyiba tartott volna. De valaki így találta ki, ezért így lett. Nem azért, mert így olcsóbb volt megcsinálni. Decemberben ne vegyen már az ember éves matricát, legyen annyi esze....de értem, hogy nem ez a lényeg. Az éves matrica még azért van meg, mert valószínű muszáj volt megtartani. De a lehetőségekből mindenki tud magának kedvezőbbet választani.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.01. 14:01:50

Poszttoló guglizzon rá a "kézbesítési vélelem" kifejezésre!
Meg fog lepődni...
Más kérdés, hogy állítólag létezik az az összeg (jól értesültek szerint egy "Deák-jegy"), amennyiért a kézbesítő az ügyfél kérésére gyakorlatilag láthatatlanul felnyitja a borítékot a tértivevényt sértetlenül hagyva, hogy megnézhesse az ügyfél. Elég sok olyan bírósági és közigazgatási ügy van, ahol "aki időt nyer, életet nyer"...

cmx85s 2016.02.01. 14:03:35

@onlajnok: "Pont ugyanannyiba tartott volna. "
Költői kérdésnek szántam :) Tiszta sor, hogy csak és kizárólag a pénzbehajtás volt az elgondolás a dolog ilyetén megvalósítása mögött.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.01. 14:04:36

@cmx85s: Alighanem erről lehet nagyba'szó, mert sacc/kb repülővel jöhetett haza. Legalábbis nem személykocsival valamelyik szomszédból.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 14:14:20

@cmx85s: Én azért nem vagyok ennyire rosszat feltételező. Lehet kapni havi meg 10 napos matricát is, nehezen tudom elképzelni, hogy van olyan kombináció, amikor ezekből nem tudsz egy kedvezőbb konstrukciót összeválogatni. Szerintem valamiféle törvényi vagy előírási megfelelőség miatt kell, hogy ez így legyen.

atpijkamo134 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 14:20:18

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Deák??? Mátyás lesz az. A postásom egy ezresért megmutaja, mi van az ajánlottban. Megsérül? Hát igen, mindenki tudja, hogy elég gondatlan a Posta...

atpijkamo135 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 14:22:20

@onlajnok: "valamiféle törvényi vagy előírási megfelelőség miatt"

B+ Ők hozzák a törvényeket és eleőírásokat.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 14:28:50

@atpijkamo135: Nyilván nem azokra gondoltam. EU-s mondjuk.

atpijkamo95 · http://deciki.blog.hu/ 2016.02.01. 14:28:59

@Kitalátor (másként) gondolkodó: ""kézbesítési vélelem""

Azzal itt nem ér semmit, mert jó címre küldték, csak baszott átvenni.

halaloszto 2016.02.01. 14:40:54

a megfejtés egyszerű ám! a türelmi időszak a megyei matricára vonatkozott, az évesre nem. kellett volna vennie egy 5ezres pestmegyét, és nem lett volna baj.
- hogy ez totál illogikus ?
- hogy az üszo erre nem hívta fel a figyelmét ?
- hogy a fentiek miatt illene méltányosságot gyakorolni ?

nekünk ilyen ország jutott...

J.W. Booth 2016.02.01. 14:43:49

Miért szereted "Így" ezt a Magyarországot?
Elcseszett egy ország, amelynek a kormánya hathatósan tesz azért, hogy
1. ne szeresd
2. menj el innen és ne gyere vissza
3. külföldön szégyelld, hogy magyar vagy

atpijkamo96 · http://deciki.blog.hu/ 2016.02.01. 14:46:53

@halaloszto: "a türelmi időszak a megyei matricára vonatkozott, az évesre nem"

"aki január végéig matrica nélkül használja a most már fizetős szakaszokat, .. ... mentesülhetnek azok, akik legkésőbb február végéig a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodájában a szolgáltatási díj megfizetése mellett (1470 Ft) az adott szakaszra érvényes megyei vagy országos éves matricát váltanak.

A szabályszegés más matricával, például 10 napos vagy havi matricával nem váltható ki, csak éves matricával."

index.hu/gazdasag/2015/01/05/megprobalunk_kiigazodni_az_utdij-kaoszban/

atpijkamo97 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 14:49:29

@J.W. Booth: "külföldön szégyelld, hogy magyar vagy"

Én itthon is szégyellem. Orbánnak az uszító politikájával nemhogy csökkent volna a támogatottsága, de 50% fölé nőtt.

Peetee 2016.02.01. 14:51:13

Sajnos az a türelmi idő, amiről a posztoló beszél, az már megszűnt.
"Régen" még naponta 1x gyűjtötte össze az informatikai rendszerük az aznap eladott matricákat, és dátum alapján osztották a büntetéseket.
Nem volt még mindenhol olyan sávszélesség és stabil internet, hogy órára/percre pontos legyen a rendszer. Rendszeres volt, hogy világvégén lévő kisbenzinkútról órákkal később töltődött fel 10-20-30 eladott matrica adatai...
Én 5évig ingáztam M1-M0 vonalon, havi matricát fizetett a cég, többször jártam úgy, hogy elfelejtettem. Olyan is volt,h reggel bementem, este meg hazafelé, amikor mentem rá M0-ról M1re, akkor ugrott be, hogy basszus a matrica. Hazagurultam a pályán, bememten a kútra, megvettem ennyi.
Ma már ilyen nincs, ma már ha 14:02kor megveszed a matricát, 14:05kor benne van a rendszerben, és kész.
Sajnos az a "türelmi idő" már nem létezik.

J.W. Booth 2016.02.01. 14:54:28

@atpijkamo97: ja, ez azért alapból megvan.

Peetee 2016.02.01. 14:54:48

Mindenféle kekeckedés nélkül megkérdezem a posztolót: Ha külföldön éri ilyen jellegű atrocitás, ott is szépen belemondja a hatósági ember arcába, hogy jakéreménmagyarvagyok' és "NEM ÉRTESÜLTEM RÓLA" ???
Mert ugye külhonba szakadt hazánkfiai előszeretettel érvelnek azzal, hogy ő nem értesült a változásokról, hiszen ugye a mi országunk a szar, mert változtat.
Reméljük nem a 70es években járt utoljára Iránban, mert ha most oda készül utazni, aztán szitává lövik a határon, akkor az utolsó leheletével még mondhatja, hogy mi van, itt háború van, dehátén' NEM ÉRTESÜLTEM RÓLA!

J.W. Booth 2016.02.01. 15:03:01

@atpijkamo98: "A mellkast és a fejet ért lövések közül három feltétlenül halálos. De nyugodjon meg, a többi csak kisebb sérüléseket okozott"

McZozo 2016.02.01. 15:10:07

@Terézágyú: Ebbol adodoan gyanitom hogy nem lehetett meg kint a table mert akokr cask feltunt volna neki a negybol legalabb egyszer hogy talan fizetni kene

Orizaoriza 2016.02.01. 15:11:08

Törökbálint környékén közlekedem, M0/M1/M7. Rögtön vettem matricát, ahogy bevezették, majd direkt néztem, még múlt év elején, hogyan kell a matricás táblákat értelmezni, ha egyáltalán volt, mert semmi nem volt egyértelmű.
Veled vagyok posztoló!!

McZozo 2016.02.01. 15:20:38

@onlajnok: Ha a negynapos matricaval meg a tiznapossal ment anno az hogy megvettem es onnatol szamitott az x nap ( na jo kis csusztatassal mert ott se oratol oraig volt csak naptol napig) akkor nem hinnem hogy olyan bonyolult lenne most is naptol napig nyilvantartani egy eves matricat. CSak mint tobben leirtak igy tobb buntit lehet fizettetni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 15:30:52

@McZozo: azokkal most is megy és én is írtam, hogy semmiben sem tartana az éveseknél is a hasonló működést reprodukálni, de valószínűsíthetően nem véletlenül van így, ahogy és az nem a pénzbeszedés (mert különben nem lenne alternatíva, amivel összeállítható kedvezőbb árú kombináció), hanem valamiféle uniós szabályozás. Az éves matrica máshol pl Ausztriában is a miénkkel azonos módon működik.

sidol 2016.02.01. 15:31:23

AZ mondjuk megér egy misét, hogy az éves matrica miért nem éves, visszamenőleg is ki van fizetve. A fentiért egy normális országban a bíróság simán elkaszálná a céget, más kérdés, hogy normális országban nincs ilyen tökkelütött lehúzásra épülő rendszer.

PongLenis 2016.02.01. 15:31:37

Nincs kocsim, nem vezetek, nem érdekelnek a közlekedési hírek, külföldön élek, és mégis értesültem róla, hogy változás volt a fizetős szakaszokkal. Halkan jegyzem hát meg, hogy esetleg a poszter utána járhatott volna. Meg talán keresni kéne valakit aki heti egyszer begyűjti a postát, mert érhetik még ennél kellemetlenebb meglepetések is a posztert. De mára befejeztem az életviteli tanácsok osztogatását.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 15:32:51

@sidol: Svájc, Ausztria...pont ugyanez, de nyugodtan fröcsögj csak.

atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 15:37:12

@onlajnok: És ott is a havi minimálbér felébe kerül?

McZozo 2016.02.01. 15:38:38

@onlajnok: Nem vagyok nagy szakertoje a rendszernek mert miota ezt az ujat bevezettek meg nem tartozkodtam otthon. Viszont eleg jol kovetem az otthoni esemenyeket napi szinten, igy ha jol emlekszem abban az esetben van igazad ezzel ajobb kombinacio dologgal ha a user ugy igazsag szerint mondjuk cask egy megyet hasznal, viszont ha mar jon megy az orszagban es mondjuk 2-3 kulon idoszakban teszi akkor mar nem hiszem hogy megeri az altalad emlitett konfiguraciok valamelyike . Mivel ha jol emlekszem ar dragabbra jonne ki ha mondjuk 3-4 megyet 2-3 szor meg akarnal venni

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 15:41:03

@atpijkamo100: Ez most hogy jön ide. A panaszos nem azért nem vett, mert nem tudta kifizetni...

McZozo 2016.02.01. 15:43:19

@onlajnok: Az igaz hogy maga az alap teoria ugyanez svajcba is, cask ott maga az ossszeg is joval alacsonyabb plusz ha meg keresetek aranyaban nezzuk akkor meg igazan bagatel, igy nem biztos hogy ezert az osszeger valaki nekiall preskedni.
Ezzel szemben az alap felvetes ilyenkorulmenyek kozott lehet hogy megerne egy probapert ha lenne par tokos ugyved, mert ahogy irjak is komplet evet fizetsz ki ami igyis ugyis januarral kezdodik idoaranyosan nem csokken igy te mint user egyre tobbet fizet ugyanazert a szolgaltatasert. NEm ugyvedkent en ugy gondolnam lenne fogas a rendszeren.

Terézágyú 2016.02.01. 15:43:55

@PongLenis:
"Nincs kocsim, nem vezetek, nem érdekelnek a közlekedési hírek, külföldön élek, és mégis értesültem róla, hogy változás volt a fizetős szakaszokkal. "

Na ja, de jogállamban élünk, a poszternek jogában áll hü... akarom mondani tájékozatlannak lenni.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 15:44:33

@McZozo: a megyei matricák is évesek. Most itt azt emlegettétek, hogy rosszul jár, ha valaki nem év elején vesz éves matricát, mert nem arányosan fizet. Ez csak kb. február végéig igaz, mert egy éves matrica árából 10 havi matricát meg tud venni (országosat). ÉS azért ha február elején veszek évest, azaz egy hónapot "elpazarlok" azt azért még nem érzem lehúzásnak. Utána meg már egyértelműen havit éri meg vásárolni, de itt már mindenkinek egyéni döntése, hogy számolgat vagy nem. A lehetőség adott.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 15:48:06

@McZozo: Te is jössz ezzel, hogy olcsóbb ott, meg a bérekhez viszonyítva nem olyan megterhelő. Ebben az esetben szó sem volt arról, hogy a posztoló nem tudta kifizetni. Igazad van, hogy ahhoz képest nálunk drága, ezt nem vitatom. Csak azt, hogy az éves matrica nem a lehúzás miatt érvényes úgy, ahogy. Egy éves árából, még ha az 13 hónapig is érvényes, 10 havit adnak és még marad is egy kis kávéra való. Ezek után én nem érzem hogy le akarnának húzni vele, csak gondolkodni és számolgatni kéne.

Meridian74 2016.02.01. 15:48:14

A posztolónak a megoldás: eladod gyorsan az autódat, és külföldre költözöl. És leszarod az egészet.

117 nap 2016.02.01. 15:48:53

@Terézágyú: Persze, de akkor ne háborodjon fel a 240K-s csekken. Persze ez is jogában áll :)

McZozo 2016.02.01. 15:48:53

@onlajnok: nem teljesen ertelek a ket dolgot hogy mosod ossze mert ezek szerint a megyei is eves (en azt hittem abbol van havi) akkor akkor az aranytalansag a megyeinel is fenn all mert gondolom ott is januartol januarig szol

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 15:54:40

@McZozo: A megyei éves (jan 01. - köv. jan 31.), és van országos éves (jan 01. - köv. jan 31.), valamint országos havi (30 napos, nem hónaphoz kötött) és 10 napos. Igen az aránytalanság ott is fennáll, ha így nézzük, de ott egy 5000-es bilétáról beszélünk, mikor egy 10 napos is közel 3000. Igazából már nem tudom min vitázunk :), én azt szeretném csak bebizonyítani, hogy a fentebb említett lehetőségek mellett senki nincs rákényszerítve, hogy év közben az aránytalanul drága éves matricát válassza, hiszen számos más lehetősége van, amiből kedvezőbb áron autózhat.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.01. 15:54:43

posztoló, én így szeretlek
ilyen hülyén

McZozo 2016.02.01. 15:57:41

@onlajnok: szerintem nem vitaztunk cask beszelgettunk. Ertem amit irsz s bar nem szamoltam utana elhiszem. Ettol meg azt is el tudom kepzelni hogy valaki nem szamolgatja ki. Ettol meg mint fentebb is irtam meg mindig nem ertek egyet az eves jan-jan ig szamito ervenyessegevel, De jelen esetben ez egy masik kerdes.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 16:00:51

@McZozo: Igen hát lehet egyet érteni és nem egyet érteni vele. Én annyira keveset autózom, hogy 3-4 10 napossal megúszom egy évben, így igazából nem zavar a gyakorlat. Szerencsére van alternatíva és az ember tud olyat választani, ami megfelel az igényeinek. Viszont, akit ilyen szinten nem érdekel a dolog, hogy bele sem gondol, utána sem néz a lehetőségeinek, azt nem tudom sajnálni, mikor amiatt panaszkodik, hogy rosszul járt.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.01. 16:01:44

@atpijkamo95: Pont ilyenkor áll be. Btk. 3:91. § "(4) Ha az írásbeli jognyilatkozatot postán küldik el, azt az ellenkező bizonyításáig a tértivevényen feltüntetett átvételi időpontban, ajánlott küldemény esetén a feladástól számított ötödik munkanapon a belföldi címzetthez megérkezettnek kell tekinteni. "

atpijkamo101 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 16:03:54

@onlajnok: "A panaszos nem azért nem vett, mert nem tudta kifizetni..."

Ez most hogy jön ide?

sidol: "az éves matrica miért nem éves,"
onlajnok: "Svájc, Ausztria...pont ugyanez"
atpijkamo100: "És ott is a havi minimálbér felébe kerül?"

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.02.01. 16:08:11

@atpijkamo101: Te hozakodtál elő azzal, hogy mennyibe kerül.

Az volt az alapfeltevés, hogy aránytalan dolog az, hogy decemberben is ki kell fizetni az egész évet, ha éves matricát veszünk. Ez igaz. De ezt azzal indokolták a hozzászólók, hogy le akarnak húzni. Ez igaz lehetne, ha nem lenne még sok más alternatíva. Erre írtam, hogy szerintem nem lehúzás, hanem valamiféle EU-s előírás, hogy az éves matricának így kell kinézni és példaként hoztam fel Ausztriát valamint Svájcot, ahol szintén így működik. Az árakról nem volt szó, te keverted bele először.

atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 16:10:19

@Kitalátor (másként) gondolkodó: Pontosan. Nem vette át, akkor is kézbesítettnek veszik. Ha be tudná bizonyítani, hogy nem azon a címen van bejelentve, tehát rossz címre küldték, akkor meg tudná donteni a kézbesítési vélelmet.

atpijkamo103 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 16:12:47

@onlajnok: Te hozakodtál elő azzal, hogy "Svájc, Ausztria...pont ugyanez"

Mert nem ugyanez. Az ottani átlagfizetésekez képest ez aprópénz, nincs jelentősége.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.01. 16:31:39

@atpijkamo102: Ja, hogy te egyből a megdöntéséből indulsz ki! Mi parasztok először abból, hogy hiába ugrik el az ember a pofon elől, úgyis úgy veszik, hogy megkapta.

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.02.01. 16:46:47

Ez az összeg az a kategória, ahol már érdemes lehet bíróságra menni.
Valaki már javasolta fentebb a "kézbesítési" "vélelem" szavak lendületes előkeresését, hozzátenném még, hogy
"megdöntése iránti kérelem".
Ezzel indíts, aztán innen lehet továbbgördülni a szerződési feltételek aránytalan jogsérelmet okozó blablabla, de mivel ez törvény által van elrendezve, nem elég csak sima bíróságon játszani, hanem ki kell mondatni, hogy a törvény a tulajdonhoz való jog súlyos csorbítását valósíthatja meg egyes esetekben. Vagy valami ilyesmi. Ügyvéd biztos jobban tudja, ugyebár.

yuden 2016.02.01. 16:51:48

Céges flottánk havi ~500 ezer forintot költ útdíjra, ám januárban, az egyik alkalommal a kollégánk 4 perc (!) késéssel állította át a tengelyszámot egyik pótkocsis járművünknél, és megbüntették a céget. Telefonon, majd írásban kértük, de nem adtak semmilyen méltányosságot. 100 ezer bünti, jó eséllyel a kollégán fogják leverni, aki alig keres többet havonta..
Amikor elindult a rendszer, akkora fejetlenség volt a rendszerükben, és többször remegtünk, hogy a megfagyott rendszer miatt mennyi lesz a büntetés. Nem kevés munkaóránk ment rá a dologra, de kit érdekel. Most mi hibáztunk, de semmi esélyünk.

Netuddki. 2016.02.01. 17:03:34

De miért érdekes, hogy a levélíró hol adózik?

"A befizetendő pótdíjak mértéke kategóriánként változó, ám minden esetben relatíve magas összegről van szó. Ennek oka a figyelemfelhívás, és a megfelelő arányú kártérítés, hiszen egy-egy ilyen útszakasz kiépítés milliárdos nagyságrendű beruházás. Mindemellett erősíti az úthasználókban azt annak tudatát, hogy az e-matrica befizetése nem kimagasló költség a büntetés mértékéhez képest. A D1, a D2 és az U kategóriák esetében a pótdíj mértéke 14 875 Ft-tól 59 500 Ft-ig terjedhet"

A hülyék még meg is ideologizálják, de azért odaírja, hogy "terjedhet". Nem terjed bazmeg, hanem 14875Ft, ha 30 napig nem fizeted be akkor meg 59500Ft. Közte nincs semmi, csak a setét űr az okoskodó népnemzeti csinóvnyik agyában.

McZozo 2016.02.01. 17:13:45

@________________: Ha mar ennyire veded akkor visszaterhetunk oda hogy milyen alapon lesz egy 5000 forintos matricabol 15000 majd 50000 roved idon belul milyen alapon buntet egy magan ceg ilyen osszegre.
Ez ugyanaz kene legyen mint mondjuk egy elmu vagy gazmuvek. ott se kuldhetik ugy ki hogy jaj nem fizetted be az 5000 forintot akkor holnapmar 15 ezer aztan meg egy honap mulva 50 rongy max meg van hatarozva hogy amindenkori alapkamat mittomen 2x ese mehet ra de nem tobbszorose egy honap mulva

Netuddki. 2016.02.01. 17:17:10

@McZozo: Mit védek én?
A balfasz népnemzeti ótópálya útonálló meg azért teszi meg mert megteheti. Mert nem veszed elő a fideszes képviselődet, hogy ez meg hogy?

Mellesleg a legnagyobb szemétség, hogy ha felhajtasz és félúton veszel matricát, már azért is megbüntethetnek, és meg is fognak. Amikor az érvényesség csak éjfélig érvényes. De ezt már más is leírta.

atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 17:22:02

@________________: "De miért érdekes, hogy a levélíró hol adózik?"

Olvass bele a posztba: "Magyarországon adom be az adóbevallásomat"

atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 17:23:49

@________________: "azért teszi meg mert megteheti."

+

"Mert nem veszed elő a fideszes képviselődet, hogy ez meg hogy?"

+

McZozo 2016.02.01. 17:24:01

@________________: Nekem olyan szerencsere nincs mar egy ideje csak labour van :) De egyetertunk hogy mig az emberek ugy altalanossagban tapsolnak a fidesznek es nem a kiegyenesitett kaszat probaljak eppen letolni a torkukon addig nem fog semi valtozni

atpijkamo107 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 17:26:10

@McZozo: "es nem a kiegyenesitett kaszat probaljak eppen letolni a torkukon addig nem fog semi valtozni"

Ja. Csak az erőből értenek. Lásd diáktüntetés, netadó tönteteés, és mot a tanárok. A birkák ritkán tüntetnek.

McZozo 2016.02.01. 17:32:53

@atpijkamo107: egyetertunk, annyi kitetellel hogy sok ember nem cask birka mert beletorodott hanem hulye is mert szurkol nekik es vedi oket foggal korommel.

Netuddki. 2016.02.01. 17:49:54

@atpijkamo105: A levélíró kínja szempontjából teljesen lényegtelen, hogy hol adózik.

atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 17:59:43

@________________: 1etértek. Ezért nem kellett volna felvetnie ezt a témát.

@McZozo: Ja igen. Azok reménytelenek, akik tapsikolnak, miközben lopják ki a zsebükből a pénzt, veszik el tőlük a szabadságjogokat, és teszik tönkre az egészségügyet, okatatást, az egész országot.

Monjuk én nyertem az egykulcsos adóval, de nem érte meg az, hogy az emiatt a költségvetésen keletkezett 500 milliárdos lyukat különadókkal foltozgatják. És ha tisztán nyertem volna is, nem éri meg akkor sem az egész baromság miatt. :(

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.02.01. 18:16:26

@milyen nőazilyen: De ez is hülyeség, mert ha már március után veszed, akkor érdemesebb venned minden hónapban egy havi matricát, mert 9db havi matrica ára 1db éves matricáé
4780 VS 42980 Ft
És még jobban is betudod időzíteni ha ilyen "időszakosan használod csak a pályát"

Szal ha vagy olyan hülye, hogy márciuis után is éveset veszel és nem havit, akkor már pénzt buktál!

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.02.01. 18:23:52

@JunkieeeBoy: A másik meg, ha az emberünk vesz 8megyére 8db megyei éves matricát még akkoris 40E-t fizetett és nem 42.980 Ft-ot, ami a sima éves matria ára, szal még így is spórol, ha csak "1 irányba megy"... sőt tudtommal van olyan megye is, ahol nincs is fizetős út

16 megyére van vonatkozás és 19megye van
www.utdij.hu/e-matrica/terkepek/

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.02.01. 18:31:01

@onlajnok: Nem egészen... 13hó VS 9hó van árban!
Az éves 13hónapig érvényes jan1- jövő év jan 31-ig, ez 13hó és 43E Ft, míg a 9db havi 9x4780E=43E
szal a különbség 4hó szal 30%

Lógás Hugó 2016.02.01. 18:31:33

Én csak azt nem értem ,hogy tavaly év elején ömlött az internetből az útdíj. Nem volt olyan oldal ahol nem találkoztam volna vele. Tüntetések, blokád stb.......
Persze a posztoló nem találkozott vele. Nyilván nem olvas magyar netet, mert ő külföldön dolgozik.
Viszont azt rögtön tudta hogy létezik a Homár blog ahova meg lehet írni a panaszát.
Furcsa.... Persze lehet hogy így van.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.02.01. 18:34:54

@McZozo: Ez sem jó példa, mert ez több mint 1éves "huzavonát" írt le a posztoló... ELMŰ-nél, Telekomnál stb. is mindenhol van fizetési határidő, nem fizetsz akkor megy rá kamatbüntetés... nem fizetsz megy ár behajtónak, stb. és máris az 5-10E Ft-os tartozásból kamatokkal késedelmekkel ügyvédi behajtói díj, stb. együtt simán 100E lesz 1év alatt

Arcade Macho 2016.02.01. 18:43:01

@metal: "ha a posta meg lett volna oldva, akkor eleve elég lett volna 2 büntetést befizetni"

szoval hogyan csinaljunk 28e -bol 240e -t mert eppen tavol vagyunk a tema
fel se tudom fogni a poszterke mire is gondolt, fel evig lesz.rja a postat hat hol el?
6 honap alatt meg a lakasat is elarverezhetik az embernek

MrZed001 2016.02.01. 19:00:49

@Arcade Macho:
Nem értek egyet. Több ismerősöm van a kényszerből külföldre disszidált meg(nem)élhetési problémák miatt.
Legtöbben lezárták a lakást-házat. Amit lehet intéznek interneten.

Csakhogy, nekem pont ez a gondom.
Állam bácsinak ott a magyarorszag.hu, le van adva telefonszám, email, postagalambszám ...
Akkor mégis mi a jó K anyucikájáért nem képes élni vele ha valamit akar ?

Miért nem képes az állam a hivatalos leveleit email-ben is kiküldeni az általunk leadott email címre ??
Gondolom igen sokba kerülne egy ingyenes email kiküldése ...

Azt pedig már igen félve írom le, hogy nem csekély adómért cserébe egy K SMS-t is küldhetne ám, hogy ez meg az van.
Mert 21. század lenne ez itt vagy mi a rák, nem a sötét középkor !

élhetetlen 2016.02.01. 19:21:43

@atpijkamo95: ""kézbesítési vélelem"". Azért ezt gondold át, ez egy gyilkos játék. Off. Lakás átírási illeték, 15 éve, mikor még évek is eltelhettek, mire kirótták az illetéket, tehát az ember nem érdeklődött hetente. Aztán kaptam egy levelet, amiben az állt, hogy, mivel az előző levelet nem vettem át (itt laktam, itthon voltam, semmit nem kaptam), ezért ezt a levelet akkor is kézbesítettnek tekintik, ha nem kaptam meg. Ha nem fizetem be az adott összeget, akkor ettől kezdve a mindenkori alapkamat x-szeresével ketyeg a büntetés. Ha ezt a levelet sem kapom meg, ahogy az előzőt sem, akkor csak akkor értesülök a felhalmozott adósságról, ha jön a végrehajtó. Ez normális szerinted? (valami egyszerűsített postai kézbesítési törvény).

Merlot 2016.02.01. 19:41:57

@MrZed001: ,... nem a sötét középkor ...

De-de!
Ennél sötétebb csak a nyilas uralom alatt volt.
Ha a rendkívüli állapottal kapcsolatos törvényt - néhány, a hazát és pártját eláruló , mocsok ellenzéki képviselő közreműködésével -, átviszik a Parlamenten, ugyanúgy a Dunába löveti majd a Zsarnok az ellenfeleit, mint anno Szálasi.

Gyorgy Nagy 2016.02.01. 20:01:36

Az állam a legnagyobb TOLVAJ.Rohadjon meg és a csalàdtagjai is aki ezt a matricázást kitalálta.Tuti hogy megélhetési seggnyaló PATKÁNY.

neet 2016.02.01. 20:15:09

Na én meg gyorsan írok, mielőtt kikapcsolják a záaromat, mer nincs már elmű, én hüje meg annak fizettem 2x is. És már jött a levél, hogy ejnye. Pedig úgy volt, átküldik a téves zsét. Hátakó?

Poszterhez is: erről az jut eszembe, h amikor 2 év külhon után hazaettem magam, a közgáz pinceklubban már az szólt, hogy mellettem robbant fel egy szerelem bomba huá huáá, én meg lestem hülyén, mire rop a nép, szal le voltam maradva, pedig tesóm néha kiklüldött 1-1 kazit, amire felvette az aktuális menő számokat. Jó, neki Zoránm és tsai voltak a menők, bnem a szerelemgomba... ciki.

neet 2016.02.01. 20:17:24

Még azt megírhatná egy guru (atpi?), h miért van az, h oeprában nem látom, mit írok, és a küldés gomb is csak egy piros széles paca? Elállítódott vmi csak úgy? Mert én biztos nem voltam.. Próbáljak másik böngit nyitni?

neet 2016.02.01. 20:19:13

???
na mozillában látok :) mi a baja az operának? (a másik gépen a chrome van, azzal sincs baj)

kószák egyike 2016.02.01. 20:24:51

"Évek óta külföldön dolgozom, Magyarországon néhány hónapot tartózkodom. Ennek ellenére azonban minden évben megvettem az itthoni autómra az éves autópályamatricát és Magyarországon adom be az adóbevallásomat is."

T. Magyar valóságot elszenvedő!

Bár nem szorosan a téma, de kíváncsi lennék. Ha nem itt dolgozol miért itt adózol? Azt hiszem drága volt a tanuló pénz, de talán leesik a papír eurós lassan...

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.02.01. 20:45:36

@J.W. Booth: én azt szégyelleném ha liberális lennék, vagy nyugati féreg

MrZed001 2016.02.01. 21:14:35

@Merlot:
Ennyire ne sarkítsunk. Volt itt szélsőbalos (Rákosi, Kádár, Károlyi) diktatúra is.
Csak a szélsőbalos 50+ évet élt meg, meg az elmúlt 20+ gengszterváltó évet, meg még mindig itt van.
Az MSZMP nem feloszlott, hanem ketté vált MSZP és SzDSz-Fidesz-re.
De ez nagyon offtopic.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.02.01. 21:27:34

@MrZed001: Jó és egy SMS-t vagy e-mail, hogy igazolsz vissza, hogy "valóban megkaptad"? Erre való a tértivevevény, hogy visszaküldjék az aláírossal, hogy átvetted! Bíróságon is csak ez áll meg... holmi sima levél / ajnálott / e-mail nem! CSAK TÉRTIVEVÉNY! TÖK JOGOSAN!

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.02.01. 21:29:16

@neet: Nekem meg Chrome alatt szar.. ezt is most vakon írom...

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.01. 21:32:10

Aranyom

Nézd meg ezt a néhány betűt, és keresd meg azt a könyvet amin megtalálod őket ugyanebben a sorrendben:

K R E S Z

Nem kevertem össze, az nagyon megbonyolította volna számodra a megértést.

Aztán keress benne piktogramokat, főleg azt amelyiken egy autópálya stilizációt találsz, és alatta "matrica - vignette" feliratot látsz.
Értelmezd, fizess és ne csinálj hülyét magadból ezzel a beírással.

Buta voltál, így jártál, fizetsz ahogy kell.

KDNP a selejtek gyűjtőhelye 2016.02.01. 21:34:41

Meg kéne tanulni végre a táblák figyelését. Sok-sok pénzt lehet hisztéria helyett megtakarítani.

Arcade Macho 2016.02.01. 21:42:05

@MrZed001: en ezt irtam: "6 honap alatt meg a lakasat is elarverezhetik az embernek"

ez igy is van
ha nincsen otthon, nem elenorzi a leveleit akkor szoporollerre felkerulhetnek konnyeden

nalunk is panelben szoltunk a kozos kepviselonek hogy nem megy a cirkulacios melegviz, tudod ez az a tema ami a csaladi hazaknal luxus, nalunk konkretan meg nem volt, es ezt a luxusszolgaltatast szerettuk volna igenybe venni, igen am de a soron az egyik lakas tulajdonosa nem volt otthon, azaz pontosabban megfogalmazva, egy ideje mar nem volt elerheto...
na kerdezem hogy akkor rendort kell hivni, erre a tavfutesi szakember rohogott, hogy ah dehogy majd 2 tanu
de amugy erdekes az emberek mentalitasa, a tombben pl. gazszivargas van es nem elerheto, vagy esetleg csorepedes van es nem elerheto, heheheheh akkor ugy gondolom hogy a zallam ez meg az, hehehehehe

Jossarian 2016.02.01. 21:57:21

Kellett a k. posztolonak ragaszkodnia a buzos balkanhoz... Ez volt az ara, kifizette, jarhat tovabbra is "haza". De hogy ezek a droidok hol vannak otthon azt az Isten se tudja.

Jossarian 2016.02.01. 22:01:12

@Gyorgy Nagy: az allam ti vagytok. Pontosabban TE is

MrZed001 2016.02.01. 22:02:03

@JunkieeeBoy:

Na kérlek ez sem igaz, ugyanis van ám egy Kézbesítési vélelem is:
"ha a címzett az átvételt megtagadja, úgy a postai úton megküldött iratokat a kézbesítés megkísérlésének napján kézbesítettnek kell tekinteni.
Ha pedig az irat „nem kereste” jelzéssel érkezik vissza, akkor azt a postai kézbesítés második megkísérlésének napját követő ötödik munkanapon kell kézbesítettnek tekinteni."

Azaz feltételezi hogy átvette, ha tértivevényes, ha nem. Így jártál kategória.
Pláne érdekes ez, amikor a kötsög postás "elfelejti" bedobni a levele jött fecnit (és visszaküldi posta), vagy amikor aláfirkál egy krikszkrakszot és KIDOBJA egy kukába a levelet.
És megcoptad, nagyon.
Ésszerű ? Nem. De ez a jog.

Ehhez képest, ha 10-ből 1 SMS veszik el, még midig jobban jársz.

atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 23:35:32

@neet: Köszi, de nem vagyok guru, a HTML-hez, javaszkripthez, CSS-hesz nem értek. Ez az oldal szét van jávaszkriptezve, telenyomva CSS-sel, azok ütik egymást. Le kell tiltani majdnem minden szart, akkor jó lesz.

atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 23:37:59

@neet: Firefox + AdblockPlus, és akkor mondom majd, még mi tiltsál le.

atpijkamo109 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.01. 23:40:27

@élhetetlen: "Ez normális szerinted?"

:)) Természetesen nem normális. Sose mondtam még csak hasonlót se.

felcsutisuttyo 2016.02.02. 08:28:40

hagyd itt ezt a nemzeti szar gazember korrupt, tolvaj Fidess országot..én is ezt tettem!

2016.02.02. 09:24:30

@MrZed001:

Tessék szépen a magyar államot is tájékoztatni a külföldön élés tényéről.
Megszüntetve a belföldi LAKcímet, jogkövető polgárként.

HA meg kell a belföldi LAKcím valamiért , akkor tessék szépen gondoskodni a levelek továbbításáról a tartózkodási címre.

Csak sajnos sok az olyan agyatlan seggfej, mint a posztoló is...
Akinek nem jut el az agyáig, hogy gondoskodjon, arról is, hogy
a hivatalos levelekről tudomást szerezzen, akkor is amikor tartósan nincs itthon.

Aki hülye az így jár.
Ne érdemel sajnálatot.

MrZed001 2016.02.02. 10:27:51

@nonolet:
"HA meg kell a belföldi LAKcím valamiért , akkor tessék szépen gondoskodni a levelek továbbításáról a tartózkodási címre."

Tudod te, hogy az mennyibe kerül? Így kerületen belül volt ilyenem költözés miatt (bementem postára, kérem fáradjon hátra, A4-es lap aláír 3 példányban), és ezért elkértek valami 6 ezret negyedévre (vagy fél?, mindegy).
Egy béna belföldi, két utcával arrébb mail átirányításért.
El sem akarom képzelni, hogy a T(öketlen/réé/rehány/ahó/ohonya) Posta mit kérne el egy külföldre átirányításért. Arról nem is beszélve, hogy ha (izé ahogy) országon belül elhányják a leveleket, akkor mennyivel nő az elveszés esélye nemzetközi viszonylatban.
Arra meg gondolni sem akarok, hogy az átvétel után 8 napon belül fellebbezhet végű levélre (ami eleve 2 hétig postázott hozzád) mondjuk 3 nap múlva küldesz választ (és postázik vissza 2 hetet) ugyan el fogják-e fogadni, vagy mehet a bürokratikus sz.rrágás hogy mit képzelsz hogy 8 nap helyett 1 hónap múlva kapnak választ (és nem fogadják el és neked kell bíróságra járni, hogy bizonyítsd az igazad).

Ismét felteszem tehát a kérdést: MI A LÓFAXÉRT NEM LEHET EMAIL-BEN IS ELKÜLDENI AZT A R.HADT FONTOS LEVELET T. ÁLLAM BÁCSI ? Esetleg egy SMS kíséretében, hogy önnek fontos üzenetet küldtük ki ebben a témában. (állam bácsi persze cserélhető minden magát állam bácsinak képzelő szolgáltatóra is, mint áram, víz, gáz ...)

Mert az email sz.rik az országhatárra meg a postára, Timbuktuba épp olyan gyorsan megérkezik, mint a szomszéd irodába.

horex · http://horex.uw.hu/ 2016.02.02. 12:02:23

@nagybalfasz: ...hová tűnt atpijkamo?
Érdeklődünk, érdeklődünk elvtárs? Esetleg akar vele találkozni talpig vasban egy vártömlöcben?
Akkormeg?

2016.02.02. 13:26:09

@MrZed001:

Mindenki eldöntheti, hogy hol él.

BEJELENTI ezt a tényt és akkor nem szívja meg.
Mert ODA küldik neki a "fontos" levelet, amit megad címnek!!!!

Ha egyébként is az a tény, hogy "külföldön él" akkor a külföldí címét...
-----

Az biztos, hogy: ha valaki nem kapja meg a leveleit >> akkor ő maga balfasz.
Mindegy, hogy
- bejelenti a kinti címert
- utánküldésért fizet vagy
- a szomszéd/rokon veszi át meghatalmazással

Bármelyik jó.

A semmit nem tevés az ügyben az viszont balfácánság.

MrZed001 2016.02.02. 13:47:50

@nonolet:
És aki 1 hónapot kint van, vagy 2 hetet kint 2 itthon, az mit csináljon?
Rohangáljon 2 hetente lakcímet módosítani, vagy mi ?

Komolyan, ez neked a 21. század ?

Amúgy van, hogy nem balfasz, csak:
- nincs rokona, ismerőse akire rá tudná bízni a levelek intézését (ismerek ilyet, rokonok meghaltak, barátok elköltöztek pestre, más országokba ...)
- postai utánküldés? Nem olvastad amit írtam ?
- nem akarja elhagyni az országot, nem akar külföldi címet bejelenteni, 2-3 hét külföldi meló, aztán jön haza

Miért őket kell szívatni ? Meg minket is mellesleg (lásd következő).

"Az biztos, hogy: ha valaki nem kapja meg a leveleit >> akkor ő maga balfasz."
Ahogy már írtam korábban, ha otthon ülsz 7/24 SEM kapod meg a leveled mindig, hála a postásnak aki szimplán kidobja a kukába.
És ez nem vicc, ismerek olyan Budai települést ahol mindenki kénytelen postafiókot bérelni, mert különben leveleinek (csekkjeinek) felét sem kapja meg.
Nem balfasz, csak nem is tud róla, hogy levele kellene, hogy érkezzen. Ééééérted ??

2016.02.02. 14:06:19

De azt tudja, hogy : ÉRKEZHET!!!!! bármikor.

Így aztán meg kell oldania, hogy időben értesüljön róla, ha érkezik.
Ez nem az állam feladata, hanem az övé!

Ennyi.

MrZed001 2016.02.02. 16:25:18

@nonolet:
Ennyire sötét nem lehetsz (vagy mégis)
Ha a Postás nem dobja be, hogy ajánlott leveled jött, akkor honnan értesülsz róla ???
A TV-ből ?!?

Az a gáz, hogy te is megszophatod ezt kispajtás bármelyik nap, még csak a balcsira se kell lemenned egy hétre (mert bizony akkor is copsz)

2016.02.02. 16:30:00

Errefelé a postás bedobja :-)

De ez csak egy kivétel, ami néha megseik.

A posztoló estében sem a postással volt a baj!
Fogod...sötét?

MrZed001 2016.02.02. 17:03:59

@nonolet:
Több cikk van itt is fent, velem is többször megesett, hogy postás NEM dobta be a sajtcetlit.
Sőt, olyan is, hogy aláhamisított és kidobta egy kukába a hivatalos levelem.
Tele van ennél sokkal durvább panaszokkal a net.
Akkor miért akarsz a postára hagyatkozni ? Szereted magad copatni ?

És HA küldött volna állam bácsi egy sz-ros ingyenes emailt a levél mellett, akkor a posztoló megkapta volna, és tudott volna időben cselekedni akár külföldről is.
Így meg nem.
Vágod kispajti ?

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.02.03. 12:46:18

@MrZed001: Erre van az, hogy bemész és elmondod a panaszodat a postavezetőnek, hogy az adott kézbesítő nem végzi jól a munkáját... ka "megrovást" 3után meg kirúgják és felvesznek olyat, aki rendesen végzi a munkáját... il ilyen egyszserű!

Néma gyereknek, anyja sem érti a sszavát!

MrZed001 2016.02.03. 18:29:01

@JunkieeeBoy:
Óóóó, te próbáltad már? Mert én igen.
Kapásból ott kezdődik, hogy ami a lapon szerepel, hogy hol veheted át a leveled, na NEM (mindig) az a posta az illetékes. Momentán Bp-en ezt így szépen első lépésbe becoptam.
Szóval ha be is dobja az értesítőt (felcsengetni lusta, mert netán fel kellene lépcsőznie utána a 2. emeletre), hiába is mész az értesítővel a levelet átvenni és panaszkodni, átirányítanak egy másik kerületen belüli másik postára.

Na egyszer értesítőt se kaptam, hivatalos irat elveszett, utánajártam (8 napon túl, kártérítési igény, egyebek).
Mentem a másik postára. Ott valami egy hét alatt kikeresték, hogy a tértivevényt aláírtam, tehát átvettem. Éééén? Aham, itt az aláírásom, ez az X az aláírásom. Nekeeeem ?? Soha !
És NEM tudták beazonosítani, hogy melyik drága kézbesítőjük volt aki aláhamisított (3 lehetséges közül) egy X-et aláírásnak (vagy épp 2 perce tette oda valaki), majd vagy elolvasta, és/vagy kidobta a levelem. Én meg nem tudtam bebizonyítani, hogy nem én X-eltem oda (mert egy X azért csak egy X, nem aláírás)

Magyarán: SENKI sem ütötte meg miatta a bokáját, Posta nem vállalta a felelősségét, én meg fizethettem.

Arcade Macho 2016.02.03. 23:17:04

@JunkieeeBoy:
joban kell lenni a postassal
nekem be van keszitve a 100as, sok kicsi sokra megy alapon muxik a dolog es nehanyszor elnez aproszagokat is

MrZed001 2016.02.04. 00:43:57

@Arcade Macho:
Jóban lenni a postással? Melyikkel ?
Havonta cserélődik. Volt olyan hét, hogy 3 nap 3 másik postás jött.

JunkieeeBoy · http://junkieeeboy.blog.hu 2016.02.04. 09:52:32

@MrZed001: Igen volt esetem és konkrétan a kézbesítő maga jött el bocsánatot kérni az ügy miatt... (biztos nem jókedvében, hanem megdorgálták kicsit bennt)

Illetve szintén másik eset, elveszett csomag, kmivel külföldi, azt jobban nézik... ott is "kibökte", a kézbesítő, hogy ennek az árát rajta vasalják be 3x-os áron! =mert az ő keze alatt tűnt el)

idestova 2017.01.11. 13:45:56

Minek mész oda?! Amíg a fidesz parancsol és harácsol, addig kerüld el az országot!
süti beállítások módosítása