Tékozló Homár

A távlatok, amiket az Invitel nyitott a magyar vidéknek

2016.02.08. 14:44 | Homár Hilda | 58 komment

invitel_2013_header_f3.jpg

Vidéki életképek rovatunk következik: az emberek neteznének, de várniuk kell estig, míg legalább egy részük a tévét választja a gépezés helyett, mert a bitek csak csordogálnak, vánszorognak, szédelegnek az információtechnológia falusi országútját.

 

IInvitel, Vicc szolgáltató! Perelhető a szolgáltató? Milyen díjakkal jár egy per indítása, esetleg több ember is indíthat egy pert?

Sziasztok!
Inviteles internetünk van, már lassan 1 éve elviselhetetlenül lassú, nappal használhatatlan, csak este 10-11 utána lesz valamennyire működő képes. Az egész faluban rossz, most például 12 perc alatt nem sikerült egy speedtest.net nevezetű oldalt betöltenem, hogy lemérjem a sebességemet. Le is videóztam, hogy legyen bizonyítékom róla, majd el is küldöm nekik mert vicc ami itt folyik! Az elmúlt 2 hónapban legalább 20-30 hibajegyet indítottam, csak annyit kaptam válaszul az üzenetek nagy részében, hogy náluk minden rendben van, ehhez képest az egész falu ugyan erre a problémára panaszkodik. :)

Egy olyan kérdésem lenne, hogy abban az esetben, ha a szolgáltató 5Mbit/sec (Letöltés) internet helyett a nap 90%-ban (MINDEN EGYES NAP!) 0,05-0,45Mbit/sec sebességet biztosít a garantált 1Mbit/s helyett, akkor indítható ellenük valamiféle per? Esetleg ha most összeszednék 500 embert aki ugyan ezzel a problémával küzd, akkor 500-an elindíthatunk egy pert a szolgáltató ellen? Milyen költségekkel járna, illetve hogyan lehetne ezt a pert nyerni is? Mennyi az esélye, hogy 300-500 emberrel sikeres lesz ez a per?

Az 500 embert azért hoztam fel példaként mert jelenleg is legalább 100-150 olyan ismerősöm van akinek ugyan ennél a szolgáltatónál, ugyan ez a probléma áll fenn! És ez nem hiszem, hogy normális lenne. 2016-ot írunk nem pedig 2006-ot... Vicc az egész.

Válaszokat előre is köszönöm!

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lalikám 2016.02.08. 14:58:12

Kétszer egy nap telefonos téma? :)

Terézágyú 2016.02.08. 15:11:11

"Az 500 embert azért hoztam fel példaként mert jelenleg is legalább 100-150 olyan ismerősöm van"
Most akkor 100 vagy 150? És ha ennyi, akkor minek emlegeted az 500-at???

Egyébként igazad van.

2016.02.08. 15:11:19

jó sok a szóköz...
jogi tanács mié' nincs a végén?

rarabel 2016.02.08. 15:13:49

Válaszaim:
1. A szolgáltató bármikor, bárki részéről perelhető.
2. Egy ember is indíthat több pert, több ember is indíthat egy pert.
3. A sebességedet kilométerórával is le tudod mérni, nem kell speed teszt hozzá.
4.A per esélyeit tippmixen érdemes latolgatni, majd megjátszani.
150 ismerős és 500 jól összeszedett ember között nincs is olyan nagyságrendbeli különbség.

The Crazy One 2016.02.08. 15:31:31

Ítések, ez az aggregáció?

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 15:49:34

"ugyan erre a problémára"

Ugyan, tanuljál már meg írni!

Miért van az, hogy kipécéz egy szót, amit nem tud helyesen leírni, és orrba-szájba azt használja?

Attila F 2016.02.08. 15:57:19

@atpijkamo126: A lényeg, a lényeg! Rátapintottál a poszt lényegére és empatikusan hozzá is szóltál a témához.
A posztoló jobban jár, ha vagy felmondja a szerződését vagy az NMHH-hoz fordul a per helyett.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.08. 16:00:12

"nternet helyett a nap 90%-ban (MINDEN EGYES NAP!) 0,05-0,45Mbit/sec sebességet biztosít a garantált 1Mbit/s helyett, akkor indítható ellenük valamiféle per?"
Indíthattok, csak valaki üzemeljen be egy eszközt, ami méri a sebességet 0-24, mert valahogy bizonyítani kell, hogy tényleg lassú volt egész nap.

Amúgy hibás teljesítésnek megáll szerintem.

sáros_tehén 2016.02.08. 16:09:25

@Semmitnemérszakitiltással: Ilyenkor nem elég ha hívsz egy közjegyzőt, aki előtt elvégeztek pl 5 mérést 5 percenként?

Kondom Keselyű 2016.02.08. 16:10:00

Nekem nem eletszeru, hogy olyan szituban,ahol mar a weblapok sem jonnek be,lezarjak csak ugy a hibajegyet.
Legrosszabb esetben is azt mondjak,hogy kikuldenek egy szerelot,de ha a routered hibas,vagy virusos vagy,akkor fizetos lesz.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.08. 16:15:20

@Kondom Keselyű: Routered vírusos :) Az biztos szar :D

Amúgy de, életszerű. Lehet, hogy kiküldenek valakit, megnézi a routert a falo fejállomásán, ott jó, azt' csók. Azt nem nézi, hogy pl. a falu és a legközelebbi állomás között milyen a vonal, mert a faluban éassú a net :D Hibajegy lezárva.
Vagy megméri, hogy minden rendben, a bejövő vonalon elég a sávszél, de az nem fog szerepelni a zárásban, hogy valami elavult hálózati eszközön folyik át a teljes forgalom, amit a szolgáltató nem szeretne pár millióért cserélni, mert az ügyfelek így is fizetnek.

Terézágyú 2016.02.08. 16:16:45

@sarostehen_:
ha a poszter ilyen lazán kezeli, hogy hány ismerőse van, akinek szintén lassú, akkor lehet, hogy ez a 90%, valamint a "minden egyes nap" is túlzás.
Ettől függetlenül lehet igaza a poszternek, de a bíróság elé nem azzal kell menni, hogy "naponta egymilliószor szólok az invitelnek"... mer ugye azt írja, hogy "Az elmúlt 2 hónapban legalább 20-30 hibajegyet indítottam"... na most akkor legalább? 20-30????

atpijkamo126 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 16:20:54

@Attila F: Hiteltelen a poszter, hogy a negyedikes elemis nyelvtant se tudja. Nem hiszem, hogy képes egy sebességmérést vagy egy hibabejelentést kezetni. 150 ismerős PONT ugyanezzel a problémával... 500 fős per. Persze. Hogyne. A továbbit lásd @Terézágyú:-nál.

atpijkamo127 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 16:24:16

@Semmitnemérszakitiltással: @sarostehen_: Béláim! Közjegyző, persze. Majd a félanalfabéta beüzemel egy eszközt.

Napi három sebességmérés, 3 napon keresztül, megfelelően dokumentálva, elvárható, és pont elég.

Attila F 2016.02.08. 16:25:39

@atpijkamo126: Pár random kérdés:
- Ha nem tud helyesen írni, akkor soha nem lehet igaza?
- Ha a poszt egyébként érthető, mn

atpijkamo128 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 16:26:24

Haj, húsz éve 450 kbps-nek hogy örültünk volna!

Attila F 2016.02.08. 16:29:02

@Attila F: Ha a poszt egyébként érthető, minek kell loholni a helyesíráson lovagolni?
- Ha amúgy lenne elég eszed értelmes gondolatok leírásra is, minek kell széttrollkodni a posztok egy jelentős részét? Szerencsétlen csóka elkeseredett, tanácsra vár, erre ezeket a bölcs helyesírási kioktatásokat kapja.

atpijkamo129 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 16:31:02

"2016-ot írunk nem pedig 2006-ot."

Ez mindent visz. 2006. az őskor, mikor kézzel ettek az emberek, és postagalambbal küldték a Homár posztokat. A postgalambot is megették. Azt is kézzel.

Terézágyú 2016.02.08. 16:33:00

@Attila F:
"Szerencsétlen csóka elkeseredett, tanácsra vár, erre ezeket a bölcs helyesírási kioktatásokat kapja. "

Éppen erről van szó. Ha tényleg komolyan veszi a dolgot és pert indít, akkor sokkal "fegyelmezettebbnek", pontosabbnak kell lennie. Ott pontos számokat, adatokat kell mondania, nem ilyen legalábbokat, és 100-150-eket... És nem árt ha átnézi helyesírásilag/stilisztikailag azt, amit leír egy hivatalos(nak szánt) szövegben.

Attila F 2016.02.08. 16:36:46

@Terézágyú: Persze, egy internetes blogban MINDENKI pont ugyanúgy szokott fogalmazni, mint egy bírósági keresetben.
Ha valakinek egyszer majd a Librivel lesz baja, akkor szonettformában kell majd beküldenie a mondandóját?

atpijkamo130 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 16:37:35

Nah, gyengébbek és írástudatlanok kedvéért.

1. Napi három sebességmérés, 3 napon keresztül, megfelelően dokumentálva.

2. Hibabejelentés.

3. Nem engedem lezárni a hibajegyet, követelem a hiba jaívtását, jöjjön ki a szerelő, akármi.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.02.08. 16:42:29

@Attila F: Ha már nagy nyilvánosság elé tárom a nyűgöm, akkor legyen már annyi igényesség bennem, hogy a wordben pirossal aláhúzott szavakat legalább kijavítom. Mert nem olyan nagy fáradtság. És ez nem csak ennek a posztenek szól.

Evni erbőel írvathna mide ki ígs, hizsen leteht értvei mne?

Eleve értelmetlen a poszt, értelmezhetetlenek a kérdések (mennyi az esélye, hogy megnyerni a pert, milyen költségekkel járna, hát honnan a pék pélójából lehetne ezt tudni). Naponta százszor méri a netet, de egy nyavalyás screenshotot nem tudott volna csinálni.

Terézágyú 2016.02.08. 16:43:34

@Attila F:
"Persze, egy internetes blogban MINDENKI pont ugyanúgy szokott fogalmazni, mint egy bírósági keresetben."

Valóban, ez egy blog. És az illető olyan válaszokat kap, amilyeneket egy blogban szokott kapni, és nem olyanokat, amiket a bíróság vagy egy ügyvéd adna...

Na most jobb?????

atpijkamo132 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 16:43:49

@Terézágyú: Igen.

És nem megyünk a bíróságra, ha nincsen vádunk, sem bizonyítékunk. A költségekről egy ügyvédet kérdezünk meg, nem a szomszéd Pistikét. (De százezres nagyságrendről beszélünk.) Esze nincs, hogy ötödikes legyen, de majd a bíróság elintézi neki, hogy gördülékeny legyen a net. Szerintem büntetőfeljelentést kell tenni az ENSZ Biztonsági Tanácsánál.

Haj, régebben láttam pár bíróségi beadványt. Hát hullára röhögtem magam.

Kondom Keselyű 2016.02.08. 16:43:55

@Semmitnemérszakitiltással:
Olvasd el ujra,egy vagy kimaradt :)

Az lehetseges, hogy tudnak a hibas,tulterhelt hardverrol,es probaljak elodazni a cseret,bar nalam mar az is nonszensz.
Viszont maga a halozat ugy van felepitve ,hogy az altalad elkepzelt modokon nem csuszhat at a kozponti teszteken egy ilyen hiba.
A vegponti eszkozig mindent pontosan lat,latnia kell.
Utana mar lehet hibas a kabel,a modem,a router,a pc,de elotte nem lehetnek vakfoltok.

Majmász Gedeon 2016.02.08. 16:43:57

szédelegnek az információtechnológia falusi országútját -> szédelegnek az információtechnológia falusi országútján

10-11 utána lesz valamennyire működő képes -> 10-11 után lesz valamennyire működőképes
...el is küldöm nekik mert vicc ami itt folyik! -> ...el is küldöm nekik, mert vicc, ami itt folyik!
ugyan erre a problémára -> ugyanerre a problémára
a nap 90%-ban -> a nap 90 %-ában
500 embert aki ugyan ezzel a problémával küzd -> 500 embert, akik ugyanezzel a problémával küzdenek
...példaként mert... -> ...példaként, mert...
...100-150 olyan ismerősöm van akinek... -> ...100-150 olyan ismerősöm van, akiknek...
ugyan ennél a szolgáltatónál, ugyan ez a probléma -> ugyanennél a szolgáltatónál ugyanez a probléma
2016-ot írunk nem pedig 2006-ot... -> 2016-ot írunk, nem pedig 2006-ot...
Válaszokat előre is köszönöm! -> A válaszokat előre is köszönöm!

atpijkamo134 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 16:47:58

@Kondom Keselyű: "nem csuszhat at a kozponti teszteken egy ilyen hiba."

Olvasd már el a posztot! Nincs hiba, este 11 után hasít a net. Nappal túl van terhelve torrentezéssel.

Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.02.08. 16:54:20

Egyébként a megoldás az, hogy fel kell keresni Pistikét (meg a haverjait), és egy tasli kilátásba helyezésének terhe mellett finoman megkérni, hogy a cicis nénik torrentezését felfüggeszteni szíveskedjék.

Terézágyú 2016.02.08. 17:10:49

@Firestarter.18:
"a cicis nénik torrentezését felfüggeszteni szíveskedjék. "

A cici nélkülieket viszont továbbra is szabad...?

Kondom Keselyű 2016.02.08. 17:13:38

@atpijkamo134:

Jo, abban mondjuk igazad van, hogy tok feleslegesen dolgozik ott az a sok mernok,technikus,szerelo,amikor te egy ilyen level alapjan siman megoldod a problemat a szobadban ulve.

Terézágyú 2016.02.08. 17:14:38

@Kondom Keselyű:
hogy a probléma miben áll, azt te is csak a levélből tudod :)

Kondom Keselyű 2016.02.08. 17:15:04

@Terézágyú:
Apolt szakall eseten minden tovabbi nelkul.

McZozo 2016.02.08. 17:44:05

@Semmitnemérszakitiltással: Sajos nem ilyen egyertelmu. en ket evig kuzdotem egy szolgaltatoval a le es feltoltesi sebessegeket illetoen. Nem volt ennyire durva a kulonbseg. De eloszor is ott a minimum garantalt sebesseg de az sem ugy van am hogy a te laptopodon annyinak kell Lennie a sebessegnek hanem kabelen ott ahol bejott az epuletbe. Utana mar a kisbetus dolgaik alapjan nem tehetnek rola ha mondjuk nalad a hazon korbe 40 meter kabellel kellett vegigvinni, hogy behuzhasd a dolgozoba es ezaltal a jel mar csokkent aztan ha ott radugtal egy wifi routert az is ronthat a dolgon ezert se vallajak mar a felelosseget. Szoval sok apro betu van amin at kell ragnod magad es azokat kiiktatni mikor tesztelsz es cask ha utana is az a helyzet amit irsz tudsz veluk mit kezdeni jogi alapon mert technikailag lehet akokr se tudnak mit csinalni.

McZozo 2016.02.08. 17:45:43

@atpijkamo134: mondjuk ez inkabb pont forditva kene legyen

hurka gyurka 2016.02.08. 17:57:01

@Firestarter.18: Ha már a helyesíráson lovagolunk: amire gondoltál, az a fáradság és nem a fáradtság, ebben a kontextusban.

uns97 2016.02.08. 18:16:18

Az nem tiszta, mifele net is ez, ebben a meg nem nevezett faluban (500 panaszkodo ember, az lehet egy 1-2e fos falu, ami mar nem is olyan kicsi). DSL, Wifi, vagy mifele ? (kabelre nem merek gondolni... :D) Mert ugye nem teljesen mindegy. Ha valakiknek - 100, 150, 500, ki tudja hany ember valojaban - gondja van a szolgaltatas minosegevel, akkor nem 100, 150, 500 stb. embernek kellene hibabejelentest kuldeni az Invitelnek - amit mar ketlek, hogy nagyon ignoralni tudnanak. Nem 1 embernek 20-30-at... Persze azt sem tudom, hogy a poszter hogyan tudakolta meg a faluban a problemas emberek ("pontos") szamat.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.08. 18:26:24

@atpijkamo127: Nem olyan nehéz azt. Netlimiter is tudta szerintem vagy 10 éve. Eszköz lehet egy ámítógép is.

@sarostehen_: Biztos tudja, mi az.

@McZozo: Igen, ezt mondtam... Amúgy a letöltési sebességet szerintem a hatóság úgy érti, hogy az ügyfél lakásába bemenő kábelen. És ha ott sincs meg...

@Kondom Keselyű: Nem a fenét nem csúszhat. Ha látja az eszközt, attól még nem biztos, hogy megvan a sávszél, csak mondjuk pingelhető az a CSICSÓ router vagy switch, amit oda leraktak.

atpijkamo135 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.02.08. 18:34:11

@Kondom Keselyű: Hát ha ilyen egyértelmű hibajelenségből nem tudják azonnal megmondani a hibát, akkor nem sok hasznuk lehet.

Inkább csak nem akarnak vele dolgozni.

razer 2016.02.08. 18:35:37

@McZozo: ezzel vallatni lehetne...

de a poszttoló levele sem akármi! akkor 100-150-300 vagy 500 ismerősénél ugyan ilyen szar a net? milyen településen járunk egyáltalán?

lionking 2016.02.08. 18:42:31

Invitel egy fostalicska
A net jó eséllyel mint szinte minden Inviteles körzetben, adsl a telefon rézdróton
Nagyon másuk nincs legalábbis míg én is inviteles voltm, nem tudtak mással szlgálni
Amúgy ezek hülyék el vannak veszve valami bódult álomvilágban
Az áraik valami elképesztően magasak, a szolgáltatásuk meg vicc kategória, nálunk anno a 4 megás net az max szakadékirányban erős hátszéllel ment 3,8 fölé akkor is max 0,2-vel, mindez havi 8000 ft-ért, a 8 megás meg 13e felett lett volna, akkor váltottunk a tré-re az 25 megát adott akkor 8 alatt + 43 TV csatornát együtt
És akkor az invitel felhívott hogy IP TV én meg ott röhögtem halálra magam..
mondom hány TV-re? Hát egyre mondja Na de nekünk több van
Hát ha elég gyors a hálózat akkor kettő is lehet talán... !!!
Na mondom a 4 megát sem bírtátok adni mi lenne így a 8-al plusz IP TV??
De amúgy sem akartam volna őket végre visszaadtam a telefont is a netet is más meg nem volt tőlük szerencsére azóta sem kellett velük vívni

szamaritánus 2016.02.08. 18:45:20

@Firestarter.18: fáradTság, mi? legalább az ne ugatna, aki szintén nem tud írni :DDDDDD

Tron65 2016.02.08. 18:54:06

"Az elmúlt 2 hónapban legalább 20-30 hibajegyet indítottam, csak annyit kaptam válaszul az üzenetek nagy részében, hogy náluk minden rendben van,"
Nem náluk kell rendben lennie a dolgoknak.
A szolgáltatás a felhasználói végponton van szolgáltatva. Nem kell befizetni a havi díjat és igen, perelhetők.

Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.02.08. 20:00:38

@razer: Hallottam már ilyet. Kis falvakat, ahol kb. ennyien is laknak, lazán lesz*rnak a szolgáltatók.

KaTe 2016.02.09. 02:39:08

Perelhetők, minden gond nélkül. Posztoló, ha sokat pereltek, majd a végén nyomhatják betárcsázóson. :) Helyesen írni pedig ne egy felnőtt embert akarjatok megtanítani, bizonyos kor után már igencsak elkésett próbálkozás :)

Kondom Keselyű 2016.02.09. 06:23:27

@atpijkamo135:
Az csudas,hogy egy osszehanyt level alapjan felallitod a diagnozist.
Nyilvan nem lehet 50 masik oka a problemanak
Esetlelg ilyen musor inditasat nem tervezed?

www.youtube.com/watch?v=OBcPGORIq1o

Gombperec hídlakó 2016.02.09. 09:11:52

Én anno dolgoztam egy nagy internetszolgáltatónál, mint helpdesk-es, és ott mondták meg nekem, hogy megy ez. Két dolog tuti benne van a szerződésben (gondolom az Invitelnél is), a számok persze változhatnak:
1. Az 5 Mbit-es csomagnál a garantált letöltési sebesség 1 Mbit/sec
2. Egy hiba elhárítására 48 órája van a szolgáltatónak.
Ahogy a szolgáltató anno kiokosított, ez azt jelenti, hogy ha 48 óránként egyszer eléri a sebesség az 1 Mbit-et, akár csak 5 percre, akkor ők már teljesítették a szerződésben foglaltakat, ergo nem lehet őket perelni. Mivel 5 perc után az már egy új probléma, amire megint van 48 órájuk megoldani.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2016.02.09. 09:32:24

Összefoglalásul megállapíthatjuk, hogy újmódi trolljaink szerint nem probléma a probléma, nem baj, ha valaki nem tudja kifejezni magát közérthetően és pontosa, mert úgyis értik. Lassan az fog gondolkodási hibának számítani, ha valaki ki meri hagyni a divatos (modoroskodó) nyelvtani hibákat.

joska61 2016.02.09. 11:02:32

@Tron65: Tudod ez úgy megy, hogy a szolgáltató rá tud mérni a teljes vonalra a végpontig. Ha ott nem lát hibát, akkor "nála minden rendben". Egyébként nekem gyanús, hogy lehet valóban az ügyfélnél van a bibi.

pisda 2016.02.09. 12:33:00

Szerintem először inkább az NMHH-hoz kellene fordulni, csak utána a bírósághoz.

Átnézve a kérdéseket én inkább ügyvédhez fordulnék, mert a posztolónak fogalma nincs arról, milyen pert is lehetne egy ilyen ügyben indítani illetve mit is szeretne pontosan.

Esetleg ha most összeszednék 500 embert aki ugyan ezzel a problémával küzd, akkor 500-an elindíthatunk egy pert a szolgáltató ellen?

Nagyon nem érné meg, nagyon elhúzná az egész ügyet. Viszont egy NMHH panasznál, már jobb lenne, mert ott nagyobb nyomatéka lenne.

"Milyen költségekkel járna, illetve hogyan lehetne ezt a pert nyerni is?"

Olcsó biztos nem lesz, főleg, ha veszítetek posztoló. Szakértői díj biztos felmerül egy ilyen perbe, plusz ügyvédi díj.

"Mennyi az esélye, hogy 300-500 emberrel sikeres lesz ez a per?"

Ha nem fogadtok ügyvédet, akkor 0%, ez már most is látszik.

bl4ze 2016.02.11. 15:05:06

@Gombperec hídlakó: Nem tudom hol lehetett ez, de totál baromság amit írsz, nem szeretnék ennek a szolgáltatónak az ügyfele lenni :(

asdf 2016.02.14. 13:34:25

Regisztralni kell az NMHH-nal, ha szerencsed van (epp azok koze tartozol, ahonnan nekik kell meres) ok kiraknak egy sebessegmero dobozt, aztan annak eredmenyeit lehet lobogtatni mind a szolgaltatonal mind az NMHH-nal:

szelessav.net/hu/hardverpartner

Tron65 2016.02.14. 19:54:33

@joska61: Tudod ez úgy megy, hogy NEKEM szakmán amiről írsz. És nem úgy megy.

joska61 2016.02.15. 10:59:34

@Tron65: Érdekes, mindig mindegyik ezt mondja. Akkor most valaki vagy hülye, vagy hazudik.

Tron65 2016.02.16. 08:54:01

@joska61: Hiradós (vezetékes távközléstechnikai műszerész) végzettségű informatikusként keresem a kenyerem 30 éve.
Döntsd el Te melyik a felsoroltak közül.
süti beállítások módosítása