A bolha- és kullancs elleni védekezés témáját kutyások közt felvetni legalább olyan pusztító bír lenni, mint a kiságyba szoktatás kérdését bedobni a játszótéri kismamák közé. De bármelyik módszert is fogja ordítva védeni vagy ócsárolni a futtató népe, abban egész biztosan minden kutyás egyet fog érteni, hogy akármilyen törékeny jószág is egy máltai selyemkutya, az nem az ő életképtelenségének a bizonyítéka, ha egy bolhanyakörv kinyírja. Egy felelősségteljes gyártótól pedig igazán elvárható lenne, hogy reagáljon egy ilyen panaszra.
Kedves Homár Blog!
Az alábbi levelemet már több, mitn 2 hete továbbítottam a Bayer Hungária Kft.-nek, eddig azonban még nem kaptam rá választ. Örülnék, ha kitennétek az oldalra, nehogy más is hasonlóan járjon.
Tisztelt Bayer Hungária Kft.!
A napokban vásároltam fél éves máltai selyem kiskutyámnak a helyi, veszprémi Fressnapf-ban egy Kiltix kullancs - és bolhairtó nyakörvet. Ugyan a másik kutyámnál eddig ultrahangos riasztót illetve cseppet használtunk, az eladó meggyőzött a nyakörv előnyeiről, így végül ezt a megoldást választottuk. Szimpatikus volt a 7 hónapos hatóidő, még aznap este fel is raktuk a kutyusra a leírásnak megfelelően.
A mai délelőtt azonban a két kutya játéka közben a nyakörv teljesen rászorult a kicsi nyakára, aki ennek következtében majdnem megfulladt. Ha nem vagyok akkor otthon, már biztosan nem lenne velünk. Nagy nehézségek árán sikerült csak levágnom róla valahogy, ami után a kutya teljes sokkot kapott és fél órán át egész testéből remegett. Szerencsére a gyors közbeavatkozásnak köszönhetően nem lett nagyobb baj, de a kutya kedve továbbra is levert.
Felháborítónak tartom, hogy kutyáknak szánt egészségügyi kiegészítő ilyen könnyen tönkremegy, akár halálos balesetet okozva. A nyakörv recés része könnyen elcsúsztatható volt, így játék közben egyszerűen ráhúzódhatott a kutya nyakára.
Jó lenne, ha ezentúl jobban figyelnének az állatoknak szánt készítményeikre, nehogy még egy ilyen eset előforduljon!
Tisztelettel:
Egy csalódott vásárló
UPDATE
Jelentkezett nálunk a Kiltixet gyártó Bayer:
Kedves Vásárlónk,
sajnáljuk, hogy negatív tapasztalata van a termékünkkel. A szerkesztőtől elkértük az Ön elérhetőségét, hogy felvehessük a kapcsolatot, mivel sajnos nem találtuk meg a kérdéses bejelentését.
Hasonló esetről még nem érkezett hozzánk információ, ezért szeretnénk jobban megismerni a részleteket.
üdvözlettel,
Bayer Állategészségügy
Az utolsó 100 komment: