Emlékszik még az idei húsvétra? Ugye, hogy őrült rég volt? Egy átlagos család 2 kisgyerekkel azóta legalább 14x mosott. Feltéve, hogy kímélik a gépet, valamilyen okból spórolnak a mosóporral vagy a vízzel, betegek a gyerekek és nem járnak játszótérre, apa külföldi úton van, vagy esetleg a papírruha a heppje anyunak, mert különben biztosan 20 mosás fölött járnak. Nem úgy azok, akiknek csak egy elromlott mosógépe meg 5 év garanciája van rá.
2016. március 17., az előrelátónak gondolt módon 5 év garanciával vett Whirlpool mosógépünkből pár napja furcsa hangok jönnek, mintha a dob is súrlódna, gondolom csapágyas, felhívom a garanciális telefont. Persze az összes azonosító számra szükségük van számláról, mosógépről, mindenhonnan, sebaj, másnapra megvan, a telefonos kioktat, hogy biztos nem csapágyas, oké, akkor nem, mindegy, legalább küldik a szerelőt.
Szerelő csak öt nap múlva, de kijön, hamar megállapítja, hogy csapágyas, ezt nem lehet helyszínen javítani, el fogják vinni, legyünk türelemmel.
24-én hívom őket, hogy mégis mekkora türelemmel legyünk, ugye húsvét előtt azért elviszik, két kis gyerek van, gyűlik a mosatlan. Hát az nem fog már menni, de igyekeznek.
Naponta telefonok, végül március 30.-án jönnek csak a mosógépért, beviszik szervizbe, majd értesítenek. Csend, majd április 4-én kapok egy SMS-t:
Tisztelt Ügyfelünk! Készüléke javításához a bevizsgálást követően megrendeltük az alkatrészt. A beérkezést követően a javítás elkészültekor értesítjük. Üdvözlettel: Szabó Família Kft.
Kezd letelni az első hónap, kínomban írok egy panaszlevelet a Whirlpoolnak. Automata válaszol, hogy megkapták a levelem, és majd válaszolni fognak. Hát jó, várunk türelemmel, és hordjuk mosodába a család szennyesét. Egy hétre rá újabb SMS a szerviztől:
Tisztelt Ügyfelünk! Készüléke javításához a bevizsgálást követően megrendeltük az alkatrészt. A beérkezést követően időpontegyeztetéssel keressük. Üdvözlettel: Szabó Família Kft.
Igen, ugyanazzal a szöveggel, mint előző héten.
Pár napra rá, 19-én ismét írtam a Whirlpolnak, hogy választ még mindig nem kaptam az előző levelemre, mósógépünk még mindig nincs, mégis mire számíthatok. Erre is automata válasz, hogy majd válaszolnak, de még aznap egy kézi válasz is bejön, miszerint:
Levelét továbbítottuk az illetékeseknek. A válaszig szíves türelmét kérjük.
Na, a Whirlpooltól ez volt az utolsó ember által írt levél, de ezt persze akkor még nem tudtam. Viszont április 22-én megint SMS jött a szerviztől:
Tisztelt Ügyfelünk! Meghibásodott készülékét cserére felterjesztettük a forgalmazó felé. A csereutalvány / készülék beérkezése után értesítjük. Üdvözlettel: Szabó Família Kft.
OK, szuper. Persze a napok telnek, továbbra sincs semmi, 25-én megint írok a Whirlpoolnak, amire már csak automata válasz jön, hogy majd valaki egyszer írni fog.
28-án felhívom a szerviz Szabó Família Kft-t, ahol megértésükről és tehetetlenségükről tájékoztatnak, ők is a Whirlpool jóváhagyására várnak. Akivel beszéltem, lediktálja a panaszkezeles@whirlpool.comemailcímet, ahol elmondása szerint "vezetőbb beosztású ember van, aki válaszol is, mert ha a központot hívja, ott semmit nem fog tudni elintézni". Írok is neki még aznap, azonnal jön az automata válasz, hogy majd keresni fognak.
Persze azóta se kerestek. Mosógépünk nincs, ha a mosoda nem önkiszolgáló lenne, már előre köszönnének.
Tanulság csak annyi, hogy senki ne költsön egy fillért se 5 év garanciás Whirlpool termékre, mert jobban jár, ha a különbözetből meg a mosodára szánt pénzből kétévente vesz egy új mosógépet.
Péter
UPDATE
Ezt tanácsolják a fogyasztóvédők:
Jogos a felháborodásod, hiszen az eladónak vagy a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnak törekednie kell arra, hogy a jótállási igény bejelentését követő 15 napon belül a kijavítást vagy a kicserélést elvégezze az irányadó jogszabályi rendelkezéseknek megfelelően. A leveled alapján az ügyintézés már lassan két hónapja tart.
Ennek a szabálynak a megsértése esetén az illetékes fogyasztóvédelmi hatóság jogosult eljárni. Ezért azt tanácsoljuk, hogy tegyél panaszt ennél a szervnél a jótállási igények intézési szabályainak megsértése miatt.
A hatóság eljárás megindítása mellett javasoljuk a javítószolgálathoz és az eladóhoz is egy tértivevénnyel megküldött felszólító levél megírását, amelyben érdemes meghatározni a kijavítás, illetve kicserélés véghatáridejét. Ha a cég e határidőn belül sem orvosolja a hibát, végső esetben sor kerülhet a szerződéstől történő elállásra is, amelyet szintén írásban, igazolható módon kell közölni a címzettekkel. Az elállási jog gyakorlása esetén jogosult vagy a vételár visszafizetésére.
Ha a vállalkozás ezeket a követeléseket nem teljesíti, abban az esetben választásod szerint az illetékes Békéltető Testület eljárását veheted igénybe vagy közvetlenül bírósághoz is fordulhatsz.
Felhasznált jogszabályok:
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.05.03. 17:22:27
The Crazy One 2016.05.03. 17:26:43
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.03. 17:51:47
Attila F 2016.05.03. 17:56:45
Pár tipp:
- Bazz, az én koromban teknőben mostunk, mégis felnőttünk. Irigylem a poszter problémáit.
- Az is hülye, aki Whirpoolt vesz, megérdemelte.
- 5 év garanciával nem veszünk semmit, sőt, semmilyen garanciával nem veszünk semmit, ez volt a tanulópénz. Megérdemelte.
- Miért kell ebbe a posztba is beleírni, hogy gyerekek vannak??? Már csak a kismama hiányzik!444! (Megérdemelte.)
- Én személyesen mentem volna oda a szervizbe és a pofájukba b@sztam volna a mosógép ajtaját, miért ilyen nyuszi a poszter??? M-E-G-É-R-D-E-M-E-L-T-E.
- "Vadász, vadász". Megunhatatlan.
Leone_510 2016.05.03. 18:03:12
@Attila F: "Már csak a kismama hiányzik!"
- nem a kismama, a kiskutya hiányzik ! :)
ptspts 2016.05.03. 18:12:48
Ha a posztoló tud egy kicsit több pénzt rászánni, akkor kevesebb idegeskedéssel is megúszhatja: egy-két nappal azután, hogy nincs működő mosógépe, elmegy a boltba, és vesz egy vadonatújat. Miután a szerviz megjavította (néhány héttel--hónappal később), eldönti, hogy melyiket adja el az interneten.
atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.03. 18:13:32
Csakis márkás használt mosógépet veszek. Szuperól működik és sose romlik el.
230e 2016.05.03. 18:16:25
Antalbaba 2016.05.03. 18:30:49
2. Biztos rejtőzik ott valahol egy terhes csivava, lesznek icipici babák is, meg mosnivaló pelusok - csak ezt jelenleg nem látják a PIPÁTÓL!!!
3. Ha már piszkosul védik a fogyasztókat, de pl. csak ajánlják a javítási időt, akkor pár alapvető gépre (hűtő-, mosógép, tűzhely) -ha helyben nem javítható- vezessék be a kötelező cseredarabot (aznap, nem majd egyszer!), b@sszák meg:-(
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2016.05.03. 18:47:23
Amúgy volt nálunk is ilyen csapágyazós gond, 10+ év használat után. Szerelő ki, elviszi, másnap hozza, mindenki happy.
((igazából próbáltam én is javítani SK, de az imperialisták a dobba préselik a csapágyat, csak együtt cserélhető.. ötleteket várok mi a fenét lehet csinálni egy rozsdamentes ám rossz csapágyú dobbal - a jómunkásembertől megkaptam a rossz alkatrészt is, hogy tényleg kicserélte))
cmx85s 2016.05.03. 18:48:17
Na ekkor említettem meg a 30 napos javítási határidőt, csodák csodája egyből lett csereutalvány.
Az más kérdés, hogy közben egy tizessel drágább lett ugyanaz a modell, és a boltban azzal jöttek, hogy fizessük ki a különbözetet. Mondom, frászt, nekünk csereutalványunk van, egy ilyen termékre, ha közben történetesen egy tizessel olcsóbb lett volna, biztosan nem törnék magukat, hogy odaadják. Há'de így nem tudják odaadni. Rendben, akkor a Vásárlók könyvét, ugye, oda tudják adni? Na, erre megkaptuk a gépet.
Azért ez mindig felháborít, hogy közelharcot kell vívnia a vásárlónak a jogai érvényesítéséhez.
bendeguz75 2016.05.03. 18:51:06
Rosszindulatú Vászka 2016.05.03. 19:01:58
De hát errefelé így megy ez. Kis piac, kis pénz, kis szerviz, korlátozottan rátermett infrastruktúra. De bazmeg kerámialapos egérpadot adtak a cucchoz, a kereskedelmi rész pezsgett, mint kispap vasárnap a kocsmában. A szerelő meg egy toplák, büdös, bunkó görény volt. Majd eccer megírom. Ja nem.
É2I 2016.05.03. 19:50:02
Mivel a gép 7+ éves meg se próbáltam szakszervizet- ergo közelben nincs is. Kis/Szabó/Kovács/etc -mindent megszerelünk - sarki bt fel sem merült.
Elő az internettel, újat rendel, nem végtelenítem, de Kis/Szabó/Kovács/etc -mindent eladunk - netsarki bt-k valóban leszállítani nem, csak kamuzni, hitegetni, rendelést elfelejteni/letagadni - hát már a net se a régi.
Konzekvencia: van 8-10 nagyobb online bolt amivel érdemes foglalkozni a többi felejtős, ne szívasd velük magad.
Hogy miért nem áruház? Mert ők még a cucilizmusban élnek: netes árnál drágábban adják és vagy te görcsölsz a szállítással vagy kurva sokk pénzért szállítják valamikor a jövő héten vagy azután esetleg később...
Persze a garancia itt is lehet nyűgös, de ezen már nem is rágom magam, az mindenhol szopóroller - tisztelet a kivételnek. (Ismerek ilyet is: ki fogtok röhögni, de pl a Lidl. 3 év minden saját termékre. Ha beadja az unalmast azonnal csere vagy, ha nincs; pénz vissza. Többször jártam már így "jól" velük. Persze volt itt is valami kisebb biszbasz, ami Magyar termék, amit Magyar szerviz javított volna és küldjem el, majd megszakértik, de a kuka olcsóbb megoldás volt. )
anitám83 · http://kep.ivpicture.hu/223232.t.jpg 2016.05.03. 20:06:02
SzerződésSertés 2016.05.03. 20:09:39
Kihagytad a helyesírási hibák miatti laholást..
The Crazy One 2016.05.03. 20:20:34
szokratesz68 2016.05.03. 20:21:34
tejfölbiztosítás 2016.05.03. 20:23:17
@SzerződésSertés: úristen, itt vannak szmájlik? Hová jutottunk. Mi lesz a következő, csillámkukiláma, pink masni, pillangók, csillogós.gif?
neet 2016.05.03. 20:23:27
Ja, és egyszer kipróbáltam a keverőtárcsásat viccből, ilyen lábtörlő-izékhez. Sírtam basszus. És anyám ezzel mosott évtizedeken át, szintén ötünkre? Megint összecsókoltam a másikat. Ha bármi kütyüről le kéne mondani, bármikor. A mosógépről soha.
Poszter, vegyél másikat, részletre, vagy éhezve, mindegy, de mosógép az kell. Ezt meg pereld le valahogy, de legyen egy másik, ami működik.
tejfölbiztosítás 2016.05.03. 20:24:50
neet 2016.05.03. 20:29:09
"Tanulság csak annyi, hogy senki ne költsön egy fillért se 5 év garanciás Whirlpool termékre, mert jobban jár, ha a különbözetből meg a mosodára szánt pénzből kétévente vesz egy új mosógépet."
atpijkamo108 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.03. 20:41:16
Régebben az első 20-ban benne szokott volt lenni a tuti megoldás. Mióta Hilda szétbaszta a Homárt, ritkán van meg a tuti, sokszor meg a legelején egy félrevezető hülyeséget is közread.
Egyébként a tanulságodat módosítanám: 1. Whirlpool-t ne vegyél, 2. ha újat veszel, 2 évre készülj, 3. ha hosszútávú jó megoldást akarsz, minőséget vegyél, gombokért használtan, aranyárba újonnan.
The Crazy One 2016.05.03. 21:26:18
Lengyelpiac Hu 2016.05.03. 23:00:00
Idehaza egy noname 10 kg-os dolgozik jó pár éve, a MÉH-telepről mentettem. DD-S motorja elnyűhetetlen. Hetente 2 alkalommal mossunk.
razer 2016.05.03. 23:15:34
Az biztos, hogy Whirlpoolt soha többet.
Sandor Akarki 2016.05.03. 23:59:13
ööö,izé 2016.05.04. 00:59:41
ööö,izé 2016.05.04. 01:19:55
Phil Necro 2016.05.04. 06:31:39
Semmibe nem lehet belekotni a vevo reszerol.
Felhaborito!
Tuntessunk a szigorubb javitasi hataridokert!
A hatalyos torvenyek alapjan akar meg honapokig is szarhatnak a vevo fejere,semmilyen limit nincs mar :(
Dikusz 2016.05.04. 08:44:54
ROTFL Manó 2016.05.04. 08:47:05
Manyecska. 2016.05.04. 08:51:43
Digitális Dzsihád 2016.05.04. 08:55:48
Manyecska. 2016.05.04. 09:09:25
Manyecska. 2016.05.04. 09:10:53
Zsiráffusz camelopardalis · http://globalicum.blog.hu/ 2016.05.04. 09:18:47
tejfölbiztosítás 2016.05.04. 09:19:31
@The Crazy One: kösz!
Manyecska. 2016.05.04. 09:40:11
tejfölbiztosítás 2016.05.04. 09:42:43
:D
Amit aztán megettem. Vajjal. Ha lenne újposzt, nem lenne terem ilyeneket írkálni. Elgondolkodtató.
killerkaller 2016.05.04. 09:49:09
Fogalma sincs a tervezett avulásról.
Dikusz 2016.05.04. 09:50:19
joska61 2016.05.04. 09:56:56
Dikusz 2016.05.04. 10:14:31
A régi keverőtárcsás mosógépekről: Nem volt az olyan rossz azért. Pláne, ha volt hozzá centrifuga is. Amikor '83-ban lecseréltük Hajdú Minimatra (ami 26 évig működött, gond csak az utolsó két évben volt vele) én azt tapasztaltam, hogy az új gépnél szürkébbek maradnak a fehér holmik.
Amúgy a Minimat után Whirpool mosógépet vettünk, most hét éve, és eddig még semmi baj nem volt vele. Nem annyit használjuk, mint egy háromgyermekes család, nyilván ez is közrejátszik.
Dikusz 2016.05.04. 10:23:36
Amikor a szerelő a Minimatot utoljára javította, ő is ugyanezt mondta: arra ne számítsunk, hogy 26 évig fog működni az új mosógép. Te is így látod?
Stefánia vagdalt 2016.05.04. 10:30:45
Amúgy én egy főszabályt hallottam, hogy a felültöltős mosógép jobb, mert ott a dob mind a két oldalán, szimmetrikusan van felfüggesztés. Az elöltöltősnek meg csak hátul, egy tengely. Az elöltöltős emiatt könnyebben lesz csapágyas. A felültöltős a szerkezet kialakítása miatt kissé üzembiztosabb.
Persze ha félreteszed azt a pénzt, amit éveken keresztül vizkőoldóra költesz, abból kijön egy új mosógép.
Manyecska. 2016.05.04. 10:37:41
atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 10:49:18
Erre könnyen válaszolok egy példával. Legyen egy gyártó, ami rozsdamentes acélból gyártja az egész mosógépet. Persze így háromszor annyiba kerül, mint egy ugyanilyen kategóriájú hagyományos azélból készólt gép. Sose rozsdásodik el, de az ára miatt senki nem veszi, tönkremegy a cég. Az élő szocializmusban nem volt ilyen szempont, nem is mehetett tönkre egy cég.
atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 10:52:41
PonDrow 2016.05.04. 10:59:27
Miközben Kovács IV. Béla a MediaMarkt panaszkönyvébe irogat, mivelhogy jogviszonyban vele van, nem a szervizzel. :)
Dikusz 2016.05.04. 11:20:39
The Crazy One 2016.05.04. 11:56:43
Tehetséges ugandai buzi 2016.05.04. 12:03:32
atpijkamo110 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 12:05:48
Phil Necro 2016.05.04. 12:44:01
Mindenkettot lehet jol ,es szarul is csinalni.
Ahol van hely kinyitni az ajtot,oda eloltoltos kell,ahol nincs,oda nem.
Treff Bubi 2016.05.04. 13:08:31
atpijkamo111 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 13:17:23
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.04. 13:49:18
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.04. 13:50:23
Phil Necro 2016.05.04. 13:55:31
Es mihez kepest kesett el ?
Mi a hivatalos torvenyi hatarido,amin belul kotelesek megjavitani ?
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 14:07:00
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.04. 14:15:21
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.04. 14:16:43
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 14:19:30
Azt nem meren tanácsolni, hogy cseréld le.
Phil Necro 2016.05.04. 15:45:58
- tobb,mint egy honapja nem mukodik a mosogepem.tudom,hogy a torvenyt kihereltek,es azt csinalnak,amit akarnak,de en a javitas helyett elallnek a vasarlastol
- koszonjuk,majd ertesitjuk
Egyebkent hazafele uton pont egy superbrands tabla mellett gurultam el.Whirlpool kozponti helyen volt rajta.
Lassan az lesz,hogy ami superbrands,azt keruld nagyivben :D
atpijkamo112 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.04. 15:50:52
Persze. Az nem minősítés, hanem hirdetés, pénzért lehet bekerülni. Amit a Superbrandsbe fizetnek, annyival drágábban kell adniuk az árukat.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.05.04. 21:57:18
Semmibe nem lehet belekotni a vevo reszerol."
Ha azt nem számítjuk, hogy
a) nem vette elő a garifüzetet értő olvasásra
b) nem vette elő a garifüzeten lévő jogszabályokat értő olvasásra
c) össze-vissza telefonálgat, meg levelezik, ahelyett, hogy megírna 1 db tértis levelet, amiben eláll a vásárlástól és felszólítja a mélyen tisztelt szemétgeci céget, hogy
a) perkálja vissza az eredeti teljes vételárat,
b) takarítsa el a taknyát a sertésólból, ahova kikúrtam,
c) számoljon néhány nap múlva fincsi őrzési díjjal is, amit elkezdek felszámítani majd nekik...
Tron65 2016.05.05. 07:35:31
joska61 2016.05.05. 10:34:59
joska61 2016.05.05. 10:36:26
Manyecska. 2016.05.05. 13:36:18
Phil Necro 2016.05.05. 17:26:28
Szerencsere itt vagy te,es megoldod a problemat.
Hany nap utan lehet elallni a vasarlastol ?
Melyik jogszabaly lenne ez?
neet 2016.05.05. 20:41:17
Keverőtárcsás:, hja, mire hab-ujjacskáimmal kiszedegettem a rongyokat, levizeltem a lábam, zoknim, gatyám, átpakoltam (volna) a centribe, de az nem vót, valamelyest kicsavartam, újabb vizelés minenemre, majd teregetés, 3 napig csöpögés, borzadály a köbön.
Kipróbáltam, annyira nem volt jó buli, de már tudom szívből becsülni a másikat. :)
neet 2016.05.05. 20:44:15
A csipeszek viszont kiborítóak!!! (Kertben teregetésre tessenek gondolni). 2 nyár, és ropivá válnak a műanyag csipeszek, nyomom, törik. A fa meg penészedik, van más anyag? Aranyból csináltatok, esküszöm....
Manyecska. 2016.05.06. 08:17:52
joska61 2016.05.06. 09:33:47
vizsla_barat 2016.05.06. 19:30:32
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.05.09. 18:03:40
Második kérdésedre a válasz:
1. 1959. évi IV. törvény HELYETT 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
2. 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
3. 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
Első kérdésedre a válasz a fentiek alapján:
A jótállásra kötelezettnek törekednie kell a 15 napon belüli helytállásra. Ez persze gumiszabály, így az esetek egyénenként mérlegelendőek. Néhány példa:
- 15 napja leadtad a boltban a terméket, de mikor bemész, még mindig ott van és nem küldték sehova (pl. szerviz), mondván megvárják, hogy összegyűljön több azonos hibás termék --> nem törekedtek, elállhatsz
- 30 napja nem válaszol semmit a szerviz a boltnak, mutogatnak rájuk, hogy hát nem tehetnek semmit, meg van kötve a kezük --> hiába törekedtek, elállhatsz
- már kétszer megjárta a szervizt (és kikövetelted, hogy ez szerepeljen is a garijegyen), de harmadszor ugyanaz a hiba előjön, mire a bót megint küldené szervizbe --> elállhatsz, szarsz a hülyeségükre, ha kifizették az árát (vissza neked), küldjék, ahova csak akarják
Van még kérdésed?
Reactor 2016.05.11. 19:35:52
Nekem az alaplapommal volt ugyanez 8 éve, egy Asus Crossfire típusúval. 2 év után bedöglött, ahogy azt kell, vittük vissza a garanciapapírral, közölték flegmán hogy nem cserélik, mert biztos a mi hibánkból ment tönkre (rá se néztek, át se vették). Ez így ment pár hétig, végül azt találtuk mondani, hogy választhatnak: vagy kicserélik most, vagy megyünk a bíróságra, és akkor ötször akkora összeget hajtunk be tőlük. Na erre már kötélnek álltak...
Ja és persze előzzük meg a mosógép-hibákat reklámmódszerrel. Használjunk Kalgont [sic]! A vízkő eposzba illő effektussal robban le a fűtőszálról ami azonnal csillogni kezd, a háziasszony szemével egyetemben. Mosásra pedig nem mást, mint Perszil Green Póvert kell használni, az olyan intelligens mosópor, három diplomája van hat doktorival "péhádé" fokozattal! Először felismeri a különböző foltokat és csak utána tisztíccsa ki őket, még el is kéri a személyigazolványukat! ;D
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.05.11. 20:08:10
Semmi nem történik, megáll a lift, lehet javítani.
Reactor 2016.05.12. 02:22:54
MIÉRT NINCS.MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2016.05.12. 02:39:56
"1852-ben Elisha Otis feltalálta a biztonságos felvonót, mely lefékezi a járószéket a kötél esetleges elszakadásakor."
hu.wikipedia.org/wiki/Felvon%C3%B3
Saját magán demonstrálta:
static.guim.co.uk/sys-images/Guardian/Pix/pictures/2014/8/1/1406889574596/2e7781b9-b81a-4a53-9425-3c29322840ae-460x453.jpeg
Reactor 2016.05.12. 13:48:45