"A 45%-os csomagveszteség miatt le kellett mondanom a Netflix szolgáltatást, napközben az internetes bankolás csak a jó isten segítségével működik, illetve az online játék/hangalapú csevegés egyáltalán nem, vagy kritikán alul működik." - és most mindenki küldjön egy erősen támogató gondolatot Márk felé, hátha ma is egymilliószoros nap van épp, és végre megoldódik a problémája, mert ez rémes lehet.
Kedves Tékozló Homár,
Körülbelül 2 éve a UPC szolgáltatásának minősége rohamosan elkezdett romlani a területünkön. Ennek örömére többször is megkerestem a UPC-t. Nemsokkal az első bejelentés után egy szerelő állított be hozzánk aki a hibát nem találva modemet cserélt és kérte, hogy teszteljük a szolgáltatást.
Teltek múltak a hónapok de a hiba nem szűnt meg, minden nap 11 és 23 (Szeretném hozzátenni, hogy mostanára már éjszaka sem jó a hálózat, ugyanaz van a nap minden órájában) óra között folyamatos csomagveszteséget tapasztalunk a szolgáltatásban, több gépen egyszerre, ezzel a saját felelősségemet kizárva. Szeretném a kedves figyelmüket felhívni, hogy a szolgáltatók által vállalt 72 órát már bőven átléptük ekkor.
A fenti képen tökéletesen látszik, hogy az internetszolgáltatás használhatatlan. A 45%-os csomagveszteség miatt le kellett mondanom a Netflix szolgáltatást, napközben az internetes bankolás csak a jó isten segítségével működik, illetve az online játék/hangalapú csevegés egyáltalán nem, vagy kritikán alul működik.
A kedves kis piros csíkok azok a másodpereceket képviselik, amikor a szolgáltatásban csomagveszteség volt tapasztalható. A 192.168.0.1 (saját hálózat) után tökéletesen látszik, hogy a csomagveszteség a UPC első központi eszközénél jelentkezik. Az IP cím a UPC tulajdonába van, ezt Önök is megtudják nézni az interneten.
Az ismételt bejelentés után egy újabb hívást kaptam, amelynek tartalmára az alábbi levél adhat választ:
Kedves UPC,
A múlt héten keresett meg kollégájuk aki közölte velem, hogy az internetszolgáltatásban többszöri vizsgálat után sem találtak hibát a mérnök kollégák. A hibajegyet végül engedtem lezárni, mert az ügy nem haladt előre hónapok óta. Szeretnék írásban vagy telefonon hivatalos álláspontot kérni Önöktől, hogy mit tettek annak érdekében, hogy az általunk tapasztalt hibát elhárítsák.
Az internetszolgáltatást körülbelül 6 (kb 8-9 volt egyébként) hónappal ezelőtt jelentettük le, ugyanis a vonal teljesen rapszodikusan csomagveszt. A csomagvesztés időintervalluma inkább a nappali órákra tehető ( 11-23 ). A vizsgálatot megkezdték, modemet cseréltek, splittert és az utcán található oszlopot is többször átnézték a helyszíni technikusok. Hibára utaló jelet ugyan nem találtak, hiszen egy maximum 15 perces kiszállás során nehéz elkapni a váratlan csomagveszteséget. Többszöri telefonhívás után is arra jutottunk, hogy a hiba nem Önöknél van, majd furcsa mód egyszer csak Önök is észrevették, hogy valami nem kóser. Édesapám felhívta Önöket miszerint az internetszolgáltatás már már használhatatlan ezért Önök úgy ítélték meg, hogy egy egyszeri kártérítés gyanánt kevesebbet kell fizetnünk. Költői kérdés ugyan, de ha előtte nem látták hibát és most sem akkor mi alapon kaptuk ezt a csökkentést.
A problémát nem csak mi, a szomszédunk is, barátaink és rokonaink is tapasztalják így az egyedi problémát kizárhatjuk. Az egész forrása az Önök hálózata ami valószínűleg felújításra szorul, így kérem, ameddig ez nem történik meg, addig legyenek kedvesek a számlákon is jelezni ezt felénk mert nem vagyunk hajlandóak tovább fizetni, egy hibás szolgáltatásért.
Minden kollégájuk aki felhívott mást mondott, valaki szerint felújítás lesz a hálózaton várhatóan tavasszal, valaki szerint pedig tökéletes az egész úgy ahogy van. (Ez utóbbit, úgy mondta a kolléga, hogy 4 csomagot átküldött a modem felületről, ehhez szeretnék ezúton is gratulálni).
A belső hálózatot átnéztük, a UPC által biztosított modem routert használjuk, kábellel csatlakozva. A számítógépek más hálózaton (pl. Veszprém UPC vagy Invitel oldalról) nem csomagveszt, így az ügyféloldali eszközhibát is kizárhatjuk. Minden jel arra mutat, hogy a hiba nem itt, hanem Önöknél van, erre ugyanakkor bizonyítékom is van. Legyenek kedvesek az alábbiakban csatolt fájlokat megmutatni a mérnök kollégáknak, akik szerint tökéletesen működik a hálózat.
A képeken tökéletesen látszik, hogy hol kezdődik el a csomagveszteség. A 80.98.19.254 IP cím az elsődleges HOP mindkét esetben és mindig ott látszik a csomagveszteség. A [hivatkozás törölve] és a [hivatkozás törölve] oldal is Magyarországon van, így elvárható lenne, hogy ne legyen több percen keresztül csomagvesztés. A harmadik kép egy egyszerű parancssorból futtatót pingteszten mutatja, hogy bizony a hálózat nem, hogy nem tökéletes, de leginkább használhatatlan. A sebesség rendben van, de a válaszidőknek köszönhetően a szolgáltatás nem használható rendeltetésszerűen.
A fent említett IP az Önök tulajdonában van és teljes egészében látszik, hogy a csomagveszteség NEM a mi hálózatunkban hanem Önöknél jelentkezik. Ennél fogva a szolgáltatás nem működik megfelelően, így legyenek kedvesek a javítást megkezdni, a számlán kompenzálni minket és egy várható javítási időt szolgáltatni ugyanis a hiba már több mint fél éve fennáll.
A levél után két technikus kolléga és járt nálunk, az egyik semmit nem talált, a másik pedig egy újabb bejelentés után jött ki. Tüzetesebb vizsgálat után (több órát töltött nálunk az Úr) észrevették, hogy ugyanabban az időben amikor problémát tapasztalunk, riasztások láthatóak a központi egységen. (Nem csak nálunk, más háztartásokban is ugyanaz ez a helyzet) Biztató dolgot ugyan nem tudtak mondani, de az Úr elmondása szerint a hibát jelentette a felettesének.
Napokkal később ismételten felhívott egy hölgy, aki 15 perc beszélgetés után arra jutott, hogy neki van igaza és a csomagveszteség egy elenyésző tényező 2016-ban egy minőségi szolgáltatás esetén. Ezek után újabb levelet írtam, amire sajnos nem kaptam választ, később miután telefonon megkerestem Őket, utána keresett meg a panaszosztály a következővel:
2016. május 5-én érkezett megkeresése alapján az alábbiakról tájékoztatjuk.
Nyilvántartásunk adatai szerint Ön több alkalommal is jelzett problémát internet szolgáltatása kapcsán. A helyszíni kiszállások során technikusaink javításokat végeztek, azonban Ön ezeket követően is tapasztalta a hibát. Észrevételét kollégáink továbbították a területileg illetékes műszaki munkatársak felé, visszajelzésük alapján a probléma elhárítása jelenleg is folyamatban van, ennek megtörténtéig szíves türelmét kérjük.
Értesítjük, hogy a hibával összefüggésben felmerült kötbérfizetési kötelezettséget a hibajelenség elhárítását követően áll módunkban vizsgálni. Pozitív bírálat esetén a jogosnak ítélt korrekciós tétel a kapcsolódó adminisztrációs folyamat lezárása után elkészülő első számlalevelünkön lesz látható.
Mindent megteszünk annak érdekében, hogy előfizetőink számára mindvégig megfelelő minőségű és folyamatos szolgáltatást nyújtsunk, valamint a problémákat a lehető legrövidebb időn belül megszüntessük. Mindamellett az okozott kellemetlenségekért ezúton is szíves elnézését kérjük.
Megértését és türelmét köszönjük, minden további kérdésével kapcsolatban szívesen fogadjuk megkeresését a www.upc.hu/email oldalunkon vagy a 1221-es számon.
Ez a legfrissebb levél amit a szolgáltatók kaptunk, ugyanakkor ezúton is szeretném megdicsérni a UPC ügyfélkezelését, miszerint erre a levélre nem lehet közvetlenül válaszolni, ezzel megnehezítve mindenki dolgát. Ismételten elmehetek a weboldalukra ahol mindent újra el kell majd magyaráznom, hiszen megint más fogja az ügyet kezelni.
A fenti levelemhez hűen most Önöket keresem meg, hogy mások is remekül szórakozhassanak a történteken. Azt hiszem 2016-ot írva elvárható ismérv lenne a stabil, akadásmentes szolgáltatás, főleg úgy, hogy a UPC jelenleg is minden reklámszünetben a csomagjait reklámozza. A szolgáltatás jelenleg is használhatatlan, az ügyfélszolgálatot felhívva semmit nem tudnak mondani (ez mondjuk nem az Ő hibájuk, hanem a feletteseiké), türelmemet kérik, kár, hogy elfogyott hónapokkal ezelőtt.
Figyelmükben ajánlom a rengeteg ellentmondást. Egyszer nincs hiba máskor pedig "Észrevételét kollégáink továbbították a területileg illetékes műszaki munkatársak felé, visszajelzésük alapján a probléma elhárítása jelenleg is folyamatban van" választ adnak. Két hetet nem adok nekik, hogy felhívjanak azzal, hogy minden rendben náluk.
Üdvözlettel:
Márk
egy balhés ügyfél
UDPATE 1.
Posztunk után a UPC felvette a kapcsolatot Márkkal, és kivizsgálják az ügyét. Izgatottan várjuk a fejleményeket.
UPDATE 2.
Ez a jogi háttér az ügyhöz.
Kedves Márk!
A szolgáltató az általános szerződési feltételeiben rögzíti, hogy a hiba bejelentésétől annak kijavításáig eltelt idő nem haladhatja meg a 72 órát. Úgy tűnik ennek a követelménynek nem sikerült eleget tenniük, sőt időnként még vitatták is, hogy valóban hibás-e a szolgáltatás. Ilyen esetben a nem megfelelés igazolására jogosult vagy hatósági vagy független műszaki szakértőket felkérni.
Amennyiben már eleged van a hitegetésekből a szerződés megszüntetése mellett is dönthetsz. Határozatlan idejű előfizetési szerződésed rendes felmondással 8 napos felmondási határidővel bármikor megszüntetheted további jogkövetkezmények nélkül. Ha pedig határozott idejű szerződésed van, jogosult vagy azt a lejárat előtt felmondani, ha a hiba kijavítására nyitva álló határidő eredménytelen elteltét követően a hibát 15 napig nem tudják elhárítani, illetve ha a felmondást megelőző 90 nap alatt már több mint 10 hibabejelentést tettél, amely alapján a szolgáltató valós, érdekkörébe tartozó hibát hárított el.
Ha a szerződés megszüntetése helyett, úgy döntesz, hogy továbbra is kéred a hiba orvoslását, akkor igényed érvényesítése iránt Békéltető Testülethez fordulhatsz: www.bekeltetes.hu. A Testület meghallgatásain az adott megyében székhellyel rendelkező szolgáltató köteles megjelenni, így jó eséllyel sikerül majd egyezséget kötnötök. Ha úgy gondolod, hogy a szolgáltató a jogszabályokban fogalt kötelezettségeknek nem tett eleget, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnál tehetsz bejelentést: http://nmhh.hu/cikk/497/Ugyfelszolgalataink_elerhetosegei_es_nyitvatartasi_rendje.
Alkalmazott jogszabály:
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=75939.314700
UPDATE juni. 13.
Kedves Hilda, Időközben keresett a UPC, hogy a problémát teljes vonalfelújítással elhárították június 6.-án, azóta rendben van a szolgáltatás. Illetve több mint 100 ezer jóváírást kaptam a számlákra, a kiesett idő miatt. Köszönöm szépen a segítséget! Üdv: Márk
Terézágyú 2016.05.24. 16:35:07
Terézágyú 2016.05.24. 16:42:08
Jaj, ne legyél ilyen durva...
Különben is még a pornó is szakadozik, ha ekkora a laaaaaaaaaag.....
atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.24. 16:49:15
Torrentezzél, azzal elvehetsz másoktól jó sok sávszélességet, ők is azzal veszik el előled.
Mert 5 Mbps az már derogál a hipszternek. Könyörgöm, 33 kbps-tel interneteztünk egykoron.
Lányom kevesellte a 18 Mbps-tet a 4k adásra. Mondtam, töltsd le a filmet, és megnézed offline. De az neki macerás, ő kattingatni akar, és azonnal.
B+ 4k.
Terézágyú 2016.05.24. 16:52:45
"Mondtam, töltsd le a filmet, és megnézed offline. De az neki macerás, ő kattingatni akar, és azonnal."
Hát igen...
Én annyira megszoktam a letöltést, hogy a yt-videjókat is mindig letöltöm, amelyek érdekelnek...
atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.24. 16:53:58
Registrant: Google Inc.
City: Mountain View
Country: United States
State: California
Majd 120 megabitet allokálnak neked a transzatlanti kábelen. (Valójában csak Bécsig kicsi a sávszélesség. Mert Magyarország jobban telejsít.)
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.24. 16:54:47
80.98.19.254? Azon egy flipflop szolgáltatás van. Ennek örömére amikor flip akkor HOP ON, de van olyan, hogy flop ilyenkor viszont HOP OFF. Mellesleg az a legjobb esetben is a 2. eszköz (mert az első a modem az ügyfélnél, aztán van egy switch is az epicentenáriomba', mer' nem csak úgy behánnyák a vasakat a szekrénybe'). Szóval nem meglepő, hogy az ügyfél néha HOP ONmarad.
Na vicceskedést félretéve. Márknak részvétem. hildának tök fölöslegesen írt, mert annyit konyít az informatikához, mint tik az abc-hez. Inkább az NFH/NMHH irányába induljon. Ott valamivel több esély kínálkozik a probléma tartós és hatékony megoldására.
Terézágyú 2016.05.24. 17:02:20
Hát, ha tényleg ennyien tapasztalják a környéken, akkor le kell mondani...
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.24. 17:18:15
Ádám 2016.05.24. 17:21:10
Terézágyú 2016.05.24. 17:21:11
aha :)
Bisztos kiszedi azokat is, ahol engem boncolgattok :P
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.24. 17:24:25
Vagy mondja azt, hogy bocs', itt túl sokan és túl sokat neteznek, az én technikai felkészültségem meg csak a HIX mókát teszi lehetővé, azt is csak txt-ben, adja vissza az eddig felvett előfizetési díj különbözetet, fizessen kötbért, utána meg álljon át egy kisebb csomagra. De ne az ügyfelet csicskáztassa. Boldogult Szépe tanár úr mondta az acélszerkezetű hidunk rajzára tekintve néha: Kollégám, a papír mindent elvisel, de óva inteném, hogy ezt a szerkezetet így megépítse." Na, ilyen az UPC reklám is.
Ádám 2016.05.24. 17:26:12
Terézágyú 2016.05.24. 17:28:53
"az én technikai felkészültségem meg csak a HIX mókát teszi lehetővé"
Te se vagy mai gyerek, ha ilyenekre emlékszel :)
enrico palazzo 2016.05.24. 17:32:07
Terézágyú 2016.05.24. 17:33:52
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.24. 17:37:28
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.24. 17:37:45
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.24. 17:38:36
www.hix.com/arch/?page=issues&ujsag=MOKA
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.24. 17:39:42
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.24. 17:43:33
Terézágyú 2016.05.24. 17:44:15
Az má nagyon modern!
Még ha egy mudot mondtál volna... Mármint szöveges mudot :)
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.24. 17:47:24
atpijkamo100 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.24. 18:08:13
Amíg szar van, veréb is van.
Kettőn áll a vásár.
A hazug embert hamarabb... ja, az nem ide való.
Bombaló 2016.05.24. 18:44:28
Azt gondolom, ha az UPC ajánlata 50/5 Mbps internet, amely mellé oda van írva jól láthatóan, hogy a garantált sebesség 15/2 Mbps, akkor az utóbbi érték tartásáig nincs miről beszélni...
www.upc.hu/internet/internet-ajanlatok/24-honapos-szerzodessel/
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.24. 19:11:03
Azért ezt gondold át mégegyszer.
Bombaló 2016.05.24. 19:14:57
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.24. 19:35:34
(A MB/s-t szokták keverni a Mb/s-kel. Byte vs. bit.)
A garantált sebesség csak annyi, hogy az alá nem mehet soha a sávszélesség. Jellemzően a megadott sávszélességet kell tudnia. Ha csak a garantáltat tudja, az se erkölcsileg, se jogilag nem elfogadható.
Bombaló 2016.05.24. 19:49:43
Az, hogy nem erkölcsös illetve cseszi az igazságérzetet az egy dolog. Jogilag biztos támadhatatlan.
Nemrég jártunk Németországban, és kisgyerekkel, kutyával kerestünk szállást az interneten. Találtunk olyan ajánlatot, ahol állatbarátként volt jelölve a hely, csak a kutyának egy éjszaka 400.000 Ft lett volna. Ez kb. annyi, hogy nem tilos bevinni, de ha viszed, akkor fizess, mint a katonatiszt... Erkölcsös?
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.24. 19:54:00
Nem. Jogilag simán támadható.
Erkölcsös oda kutyát bevinni, ahol a szállásadó és a vendégei nem akarnak kutyát látni?
The Crazy One, akit kibaszott a helga mert mocskos 2016.05.24. 19:56:48
Bombaló 2016.05.24. 20:13:39
Jogilag mit lehet támadni? Hátha világosodunk.
Hátrányos helyzetű kaviár 2016.05.24. 20:14:19
Ezért sem költöznék ki soha tanyára, ahol csak egyetlen szolgáltató van, bármiben. Itt az UPC úgy hasít, mint a kisangyal, mivel vannak rajtuk kívül más opciók is.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.24. 20:37:59
Én mindenesetre nem mászok visza az ablakon, ha kidobnak az ajtón. *
* Ez a Homárra nem vonatkozik. Ez sokunknak egy jó játszótér. Ha egy baszatlan picsa ok nélkül kidob, nem hagyom magam.
FDToth 2016.05.24. 20:39:37
Hátrányos helyzetű kaviár 2016.05.24. 20:51:13
Bombaló 2016.05.24. 20:58:11
Mindig van más lehetőség.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.24. 21:02:06
Több, mint 100 szolgáltatónak van egész M.o.-ra engedélye. De vannak, akik ragaszkodnak hozzá, hogy a matáv szopassa őket.
Mondjuk a drót ugyanaz, de a modem, ügyfélszolgálat már nem. És vannak, akik kelkiismeretesen basztatják a matávot, míg jó nem lesz a kapcsolat.
Inkább venne gázt tőlük, az jobban megy nekik.
Hátrányos helyzetű kaviár 2016.05.24. 21:18:38
Van, hogy eleve vert helyzetben van a user a földrajzi helyzete miatt.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.24. 21:51:03
gabors 2016.05.24. 22:17:28
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=10 ttl=52 time=88.2 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=11 ttl=52 time=88.1 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=12 ttl=52 time=88.2 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=13 ttl=52 time=88.2 ms
^C
--- 172.217.19.206 ping statistics ---
13 packets transmitted, 13 received, 0% packet loss, time 12681ms
rtt min/avg/max/mdev = 88.193/88.258/88.458/0.076 ms
valaszidok egeszen jok de gyanitom az ocean masik felen lehet ez IP
gabors 2016.05.24. 22:24:22
bar atpi megmondta a valaszt google szerint google tulaja fenti szervernek. es valami books.google.com.hk van mogotte ...
gabors 2016.05.24. 22:31:52
akkor allamositani a gecibe !!!!
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.24. 22:32:34
Approximate Coordinates : 37.4192, -122.0574
Location: Mountain View, California, United States, North America
(www.maxmind.com/en/geoip-demo)
hát, a válaszidőn lenne még mit reszelni (már nálad)
ping -c 6 -I eth0 172.217.19.206
PING 172.217.19.206 (172.217.19.206) from 92.61.113.186 eth0: 56(84) bytes of data.
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=1 ttl=58 time=15.0 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=2 ttl=58 time=15.0 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=3 ttl=58 time=15.0 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=4 ttl=58 time=15.0 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=5 ttl=58 time=15.0 ms
64 bytes from 172.217.19.206: icmp_seq=6 ttl=58 time=15.0 ms
--- 172.217.19.206 ping statistics ---
6 packets transmitted, 6 received, 0% packet loss, time 5005ms
rtt min/avg/max/mdev = 15.018/15.051/15.078/0.124 ms
FDToth 2016.05.24. 22:56:29
gabors 2016.05.24. 23:00:36
"hát, a válaszidőn lenne még mit reszelni (már nálad)"
ket kulon geprol (kulon halozat) bol is mertem mindket helyen kb 80ms koruli az atlag igaz mindket gep tobbszoros tuzfalak mogott van meg NAT stb valoban 80ms nem idealis ... majd megnezem otthonrol mennyi amikor csak a szolgaltato modemje lesz ...
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.24. 23:21:48
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 00:07:12
Persze, mindenféle random név alatt, axelero, tsystems, westel...
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 00:10:16
Tucatjával találsz szolgáltatót pont arra a drótra - bérlik -, olcsóbban is, jobban is.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 00:11:33
Registrant Organization: Google Inc.
Registrant Street: 1600 Amphitheatre Parkway
Registrant City: Mountain View
Registrant State/Province: CA
Registrant Postal Code: 94043
Registrant Country: US
Registrant Phone: +1.6502530000
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 00:13:09
Sandor Akarki 2016.05.25. 00:20:48
Sandor Akarki 2016.05.25. 00:24:00
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.25. 00:52:12
(100ms-ekről van szó, nem 10ekről)
Advanced Flight 2016.05.25. 01:00:38
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 01:09:18
KaTe 2016.05.25. 01:24:21
Levelezést szerintem felejtsd el. Hívd fel őket, amikor épp tapasztalod a problémát és kérj ügyfélszolgálaton keresztül az egyik technikusuktól egy mérést csomagvesztés gyanújával. Ott rögtön látni is fogják a gondot, ha valóban az ő készülékükben van a hiba.
Az én esetemben a UPC kábelmodem újraindítás (áramtalanítása) például hosszabb-rövidebb ideig mindig orvosolta a problémát.
Amúgy mi is megszenvedtük a csomagvesztést UPC-nél. Mivel alvállalkozókat küldenek, ezért hiába mondja azt az első kettő, hogy a hiba itt van, lehet a következő 2 teljesen más hibát állapít meg, persze ez nem zárja ki hogy nem lehet egyszerre többféle hibajelenség a hálózatban. Nálunk ez kb úgy nézett ki (családi ház) hogy jött 6 különböző arc 4-6 héten keresztül, ebből az első 4 szerint a házon belül kellene keresni a hibát (mind látta a saját készülékében a csomagvesztést) az 5. felajánlotta hogy újrahúzzák a kábelt az oszloptól a UPC modemig, majd miután ezt megtették és így se oldódott meg a gond, a 6. szakember megállapította hogy az első 5 full idióta volt, mert amúgy az oszlopon van a problémás egység és így a 7. szerelő (illetve szerelők) a probléma bejelentése után 3 hónappal (engedélyt kellett kérni az önkormányzattól) körülbelül 2-3 napos szerelgetés (az egész utcát végigmászták) után elhárították a hibát. Én meg körülbelül 50x hívtam fel az ügyfélszolgálatot eközben. Ezután már szép egyenes volt a jelszint és szerencsére azóta is jónak tűnik. Egy másik esetben, egy budapesti társasháznál a "beázott" kábel miatt a jelerősítőjük zárlatos lett (legalább is ezt magyarázták nekem) szintén az én bejelentésemre másnap (vasárnap) pár órás munkával újrahúzták a kábelt az utcától az eszközig, azóta is tökéletesen működik. Szóval összességében megoldják ők a problémát. Csak néha kicsit küzdeni kell érte :) KITARTÁS!
gabors 2016.05.25. 03:06:30
@gabors: most pingeltem otthonrol en az USA keleti partjarol it is 80-90ms jon ki valami nem stimmel ...
Te Internet2 vagy valahogy ???
gabors 2016.05.25. 03:08:16
gabors 2016.05.25. 03:09:54
nekem anno volt reszvenyem is amit a NYSE-en adtak ki sok penzt nem csinaltam es idoben eladtam...
ismet allamositani kellene mert akkor a NER alatt teljesen joggal szopathatnak a felhasznalokat ..
gabors 2016.05.25. 03:18:48
marmint satellite !!! ott min 600 ms a latencey 23000 merfold folfele/lefele !!! es ez meg csak a te antennad es a muhold kozott utana jon meg hogy hogyan kapja a muhold az adatokat ..
doigoztam ilyennel nem keveset a 90-es evek kozepen tcp meg elmegy de barmi mas VOIP mar durva akkoriban meg az interactive dolgok nem voltak annyira fontosak ... (ha csak letoltesz avval nincs gond de egy ssh session over satlink mar nem elvezet ... igaz akkoriban meg csak telneteztunk)
Phil Necro 2016.05.25. 06:32:17
En tobb olyan szoftvert hasznalok napi szinten,ahol ez egyszeruen nem fer bele meg egy hetig sem.
Ha en mondjuk CS ,vagy Lol fuggo vagyok,es a hiba elharitasaig el kell koltoznom otthonrol,hogy tudjak jatszani,akkor be lehet hajtani a szolgaltaton az uj lakas bereleti dijat ?
Egyebkent jo a level, csak sok dolog 2-3x le van irva benne,egy normalis blogger a 20-30 szazalekat kiszerkesztette volna belole az elesites elott.
2016.05.25. 08:08:39
Másodlagos szolgáltatóval soha sem szerződnék, mert csak a Matávval baszakodni az kutyafasza ahhoz képest, hogy a Matávval és az internet szolgáltatóval is.
Nekem amúgy a jelenlegi lakásomban nehéz volt a döntés, UPC-nek és Telekomnak is van kábele a házban, sajnos Diginek nincs. Mindkettőt nagyon rühellem. Végül a Telekomot választottam, mert előtte évekig a UPC-vel szívtunk. Pozitív tapasztalat, hogy mikor hiba volt a nettel a környéken, a trénél legalább felvették az ügyfélszolgálaton a telefont, UPC-nél soha.
2016.05.25. 08:10:01
Mi a pina.hu-t szoktuk pingelni.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.25. 09:03:41
csaxólok, .hu nélkl és nem pingelni kell, a többi stimt :P
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.25. 09:05:17
(bloglóf**z, 2 komment között, anyádat, a ravatalon ...)
joska61 2016.05.25. 09:21:38
anarch 2016.05.25. 09:32:32
Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit 2016.05.25. 10:02:20
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 10:51:03
Rosszul tudod. Akkor nem kell a matávval dumálnod, a szolgáltatód elintézi. Bejeneted a hibát, és hátradőlsz.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 10:52:10
@Megcsippeltem azt beletettem az egyhat vétéit: Mitakarsz, 1 másodperc alatt lejön egy levél vagy egy weboldal.
McZozo 2016.05.25. 11:01:56
2016.05.25. 11:13:37
Amit a szolgáltató tovább jelent, amennyiben infrastrukturális jellegű a hiba, és akkor ugyanott vagyunk, annyi különbséggel, hogy még lassabb is lehet az intézkedés a +1 láncszem miatt.
Hozzáteszem, ráadásul ahol lakok, a legtöbb másodlagos szolgáltató csak ADSL-t szolgáltat a Matáv sodort érpárjain, kábelen azt hiszem csak 1 olyan van, amelyik a koax kábeleiket használja, de annak elég rossz híre van...
McZozo 2016.05.25. 11:18:06
McZozo 2016.05.25. 11:19:27
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 11:20:17
Pont fordítva. A matáv a partnerének ütemesen kezli a hibát, az előfizetőt leszarja.
Jimbo75 2016.05.25. 11:33:19
*A 2009.11.12-én tett internet szolgáltatásban tapasztalt hibabejelentése
érdekében technikus kollégánk 2009.11.13-án megpróbálta orvosolni a
problémát, mert Ön akkor nem tartózkodott otthon, illetve az
adatbázisunkban nyilvántartott telefonszámon sem sikerült a kapcsolatot
felvennünk Önnel. Kérjük, amennyiben az Ön által észlelt hiba még
jelenleg is fennáll, jelezze társaságunk felé a 1221-es telefonszámon."*
VÁLASZ:
Kijelentem, hogy a fent említett napon végig az otthonomban
tartózkodtam, és a kollégáját vártam, maguk meg itt buziskodnak velem.
Az, hogy mint utólag kiderült, Önök nem tudnak beírni egy telefonszámot,
úgy vélem nem az én hiányosságom. A megadott címen található lakás nincs
körülvéve sem vizesárokkal, nem vezettem villanypásztort a
kaputelefonba, valamint nagytestű harci kutyák sem őrzik azt. Két
kollégájuknak furcsamód már sikerült eljutni a lakásba, valamint
felhívni engem a rosszul rögzített telefonszám ellenére - bizonyára
Danny Blue és Christian Panthera - szintű telepatikus képességeik
segítségével. Mivel a kollégája baszott kijönni, és a hibát nemi szerve
ritmikus húzogatásával próbálta elhárítani, az általam érzékelt probléma
még mindig fennáll. 9 -szer pofáztam el maguknak, hogy hibás a modem,
amit Önök biztosítottak. Maguk hülyének néztek, hiszen az Önök adatai
szerint minden rendben.
Ezek után persze még én hívjam fel magukat 10-edjére is, amivel úgy
vélem, kimerítik a pofátlanság határát. Véleményemet az ügyről, a
szolgáltatásról és a cégükről egyetlen köpéssel kifejezhetem. Öröm az
ürömben, hogy ügyintézőik nagyon kedvesek és segítőkészek, az meg egy
másik dolog, hogy a "kapcsolja ki a tűzfalat és a vírusirtót" -
színvonalú tanácsaikkal nyugodtan kitörölhetem ám a seggem. Ha kellemes
társalgásra vágyom, egy más jellegű emelt díjas telefonszámot tárcsázok.
Mellékelten bátorkodtam elküldeni az önéletrajzomat is, mivel ennyi
szaktudással én is rendelkezem, ezért örömmel lennék egy ilyen remek,
dinamikus csapat tagja.
Szerencsére szolgáltatásuk ingyenes, vagyis pontosan annyiba kerül,
amennyit ér, ez megmagyarázná, miért is akciós az első három hónapban.
Megkísérlem elmagyarázni még egyszer, utoljára: 1. A problémán forrása a
hibás modem. 2. Önök küldenek egy szerelőt, aki ért a számítógéphez,
valamint egy működő modemet, továbbá egy hálózati kábelt, mivel ez a
szar ami itt van, csak fojtogatós szexre alkalmas, másra nem. 3.
Küldenek a szerelővel egy embert, aki tudja használni a telefont, a
kaputelefont, valamint a liftet, bár jöhetnek lépcsőn is, így ez csupán
ajánlott opció. 4. Kicserélik a modemet. A szerelő bejön, köszön
napszaknak megfelelően, leveszi a cipőjét, visszautasítja a felkínált
frissítőt és kicseréli a modemet. A közlekedős ember kint marad. 5.
Aláírom a munkalapot, a szerelő elköszön és kimegy. 6. Működik a
szolgáltatás és mindenki boldog.
Amennyiben a fenti hat pont nem megvalósítható, akkor ne fáradjanak a
szolgáltatás kikötésével, mert kibaszom az egészet a picsába, mivel Önök
megvalósították a szerződésszegés fogalmát, ugyanis ez nem szolgáltatás,
hanem egy fos. Egy FOS.
Feltételezem, Önök jobban szórakoztak levelem olvasása közben, mint
jómagam, de ne gondolják, hogy viccnek szántam, ez egy kibaszottul
HIVATALOS PANASZ. Sajnálom, hogy méltatlan helyzetbe kerültem maguk
miatt, de csak azoknak adom meg a tiszteletet, akik : 1. Szintén
megadják, 2. Kiérdemelték, 3. Félek tőlük. Sajnálatos módon Önök egyik
kategóriába sem esnek bele, ezért hát levelem keserédes hangvétele.
Amennyiben hajlandóak rendesen végezni a munkájukat, akkor Önök
felhívnak az általam megadott telefonszámon, és egy Önök által
kiválasztott időpontban készséggel állok rendelkezésükre.
Várom megkeresésüket! Nyomorékok.
Tisztelet nélkül:
Beerhead 2016.05.25. 11:36:26
@atpijkamo100: az ugye megvan, hogy a csomagvesztésnek semmi köze a sávszélességhez?
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 11:43:52
Ez egy téves állítás.
Ha nincs elég sávszélességed, óhatatlan, hogy elvesszenek csomagjaid. Nem fér át, a router eldobja.
Valameddig pufferelheti, de nem korlátlanul. Vannak különféle queue taktikák.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 11:45:39
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.05.25. 12:19:25
egy közismert példával élve (minden szó, írásjel külön csomag), nagyon leegyszerűsítve a problémát
A királynét megölni nem kell, félnetek jó lesz, ha mindenki egyetért, én nem, ellenzem.
vs
A királynét megölni, nem kell félnetek, jó lesz, ha mindenki egyetért, én nem ellenzem.
ha összekeverednek és/vagy elvesznek a csomagok, teljesen megváltozik a tartalom ;)
Ezzel szemben az UDP-nél valóban nem számít a csomagvesztés, ill. a csomagok a címzetthez való megérkezésének sorrendje sem.
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 12:47:48
A TCP/IP a prograozó számára egy megbízható csatorna, nem kell foglalkoznia a csomagok elvesztésével vagy sorrendjével.
Az UDP esetén éppen, hogy kezelnie kell az ilyen eseteket.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.05.25. 13:36:49
jandera 2016.05.25. 14:17:56
Phil Necro 2016.05.25. 14:22:25
Dehogyis.
csak itthon tizezrek,szazezrek jatszanak rendszeresen (heti 1 ora minimum) online.
Nehany mikros falunettol eltekintve minden ISP-nel megoldott az online jatek.
Phil Necro 2016.05.25. 14:23:39
a upcnel is.
Az embernek egyedi,helyi probelmaja van,csak valszeg tobb millioba kerulne kijavitani,es nem panaszkodnak elegen a kornyekrol.
lousybear 2016.05.25. 14:38:50
Annyit azért hozzátennék , hogy UPC monopol helyzetbe "szolgáltat" és ha elszeretnél menni akkor ki kell fizetni a hűségidőt, mert hát ők számítottak rá, hogy te még szopod a f*aszt egy picit.
gyíksegg (törölt) 2016.05.25. 14:39:46
gabors 2016.05.25. 15:47:00
Lehetne a plebaniakon hirdetni es egy csomo fidesz hivo is kotelezoen csatlakozhatna...
Mindjart megnezem lehet-e meg reszvenyt venni ...
gabors 2016.05.25. 15:54:52
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.25. 17:03:48
Jogilag nincs rendben.
Ha a szolgáltató nem tudja adni a szeződött sávszélességet, akkor flajánlja az ügyfélne az eggyel kisebb csomagot. Az ügyfél persze ragaszkodhat a nagyobbhoz, ha így is többet kap, mint a kisebb csomag maximuma.
mechanikus körte 2016.05.25. 21:51:51
Homár Hilda 2016.05.26. 11:28:57
TyphoonX 2016.05.26. 13:25:32
2016-to írunk. Nekem 1GBPs netem van. És ne nem csak a szolgáltató első routeréig. Stabilan hozza a 800-850-et. Jobb napokon felmegy 950ig is. 45%-os vesztés az nem egy kis hiba hanem az hogy a csomagok uszkve fele elveszik. Ez nem normális sőt felháborító mert az 56K-s modem net nem volt ilyen szr :D
atpijkamo102 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.05.26. 13:33:30
Minek?
lousybear 2016.05.26. 19:10:20
Pink Pancser 2016.05.31. 13:40:59
Genius2 2016.06.02. 06:15:55
Genius2 2016.06.02. 06:22:25
atpijkamo105 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.02. 09:17:25
Az nem volt kérdés. Az volt a kérdés, hogy jogilag rendben van-e. Olvass vissza!