Oké, a jogosítványszerzés nem egy párhetes procedúra, pláne ha esetleg nem is őstehetség az illető tanuló, de hogy ez ki se derülhessen 8 hónap alatt, azért az elég durva!
Kedves Homár!
Elképesztő és elkeserítő sztorit szeretnénk megosztani Veletek arról, hogy (nem) juthat el egy átlagember a jogosítványszerzésig hazánkban. Kis magyar abszurd, amely lassan egy éve hömpölyög.
Az egész tavaly szeptemberben kezdődött, amikor a sikeres KRESZ-vizsga után jelentkeztem a legtöbbek által ajánlott Csigavér autósiskolához forgalmi vezetésre. A szerződést még nyáron kötöttük egyben az elméleti és gyakorlati tanfolyamra. Amikor engem felvettek a listára (merthogy lista van), a 800. helyen álltam. Ez már akkor rohadt soknak tűnt, ám az ügyintéző hölgy megnyugtatott, hogy maximum három hónap várakozást jelent. Emellett tanácsolta, hogy azért néha hívjam fel az iskolát, hogy lássam hol is állok jelenleg.
Ősz végén telefonáltam először, akkor az 500. helyen álltam nagyjából. Még azzal is bíztattak, hogy tisztában vannak a problémával, és nemsokára elkezdenek még több oktatót foglalkoztatni, így sorra kerülök hamar, sőt még a télen végezhetek.
Természetesen nem így lett. Télből tavaszba fordultunk, most pedig tavaszból nyárba. Hiába telefonálgattam, érdeklődtem, reklamáltam, senki nem tudott konkrétumokkal szolgálni, egy időpontot mondani. Most így több mint 8 HÓNAPPAL később kicsit elegem lett, és gondoltam, bemegyek személyesen, hátha akkor történik valami. Mint kiderült, még mindig több mint a 200. helyen állok, ám mondtam, hogy bármivel hajlandó vagyok meggyorsítani a folyamatot: vezetek én akár hajnalban, késő este, a város másik végén, csak történjen már valami. Azt tanácsolták, írjak a vezetőségnek, ilyenkor ők szoktak intézkedni.
Írtam is egy emailt, amire azt a választ kaptam, hogy mivel én még előző évi áron regisztráltam (1740Ft/óra), ezért valószínűleg semelyik oktató nem fog elvállalni, hiszen az árak azóta emelkedtek (2240Ft/óra), és ők pedig nem fognak kevesebbért dolgozni. Szóval amit tehetek az az, hogy elfogadom a 2016-os árakat, de persze ezzel sem kerülök most sorra, de előfordulhat, hogy mégis hamarabb, mintha az eredeti szerződésben foglalt áron mennék.
Felháborító pofátlanságnak tartom, hogy egy autósiskola, ami elvileg azzal hirdeti magát, hogy a többi iskolával ellentétben olcsón biztosítja a jogosítvány megszerzésének lehetőségét, egyrészt az árral játszadozik, és magasról tesz a szerződésében foglaltakra, másrészt van képük még le is írni azt, hogy a kedvezményes ár miatt nem vállalnak el. A Csigavér neve így számomra értelmet nyert: csigalassan halad az ügyintézés és vérgáz az egész hozzáállásuk. Lépjetek le, amíg lehet!
UPDATE június 3. 11:47
A posztot elküldtük a Csigavérnek, az lábbi választ kaptuk tőlük.
Köszönjük megkeresését, engedje meg, hogy a cikkben leírtakra az alábbiakban reagáljunk.
Ahogy az a bejegyzésből is kiderül, a probléma nem új keletű, arra nagyjából másfél éve minden érdeklődőnk figyelmét igyekszünk felhívni honlapunkon: http://www.csigajogsi.hu/gyakorlati-oktatas/
A tavalyi év során egyébként több – iskolánktól független – fórumon is foglalkoztak már a témával:http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2015/08/19/kinek_lesz_igy_jogositvanya/
http://www.metropol.hu/itthon/cikk/1359386-nem-oldodhat-meg-gyorsan-az-oktatohianyAz elsősorban Budapestet érintő probléma azóta sem oldódott meg, sőt...
A panasz írójának két kijelentését is kifogásolni szeretnénk: "Még azzal is bíztattak, hogy tisztában vannak a problémával, és nemsokára elkezdenek még több oktatót foglalkoztatni, így sorra kerülök hamar, sőt még a télen végezhetek. Természetesen nem így lett." – A nehéz munkaerőpiaci helyzet ellenére az elmúlt fél évben több új oktatóval is leszerződtünk, természetesen a globális problémát az ő jelenlétük sem tudja megoldani.
“Felháborító pofátlanságnak tartom, hogy egy autósiskola, ami elvileg azzal hirdeti magát, hogy a többi iskolával ellentétben olcsón biztosítja a jogosítvány megszerzésének lehetőségét, egyrészt az árral játszadozik, és magasról tesz a szerződésében foglaltakra, másrészt van képük még le is írni azt, hogy a kedvezményes ár miatt nem vállalnak el.” – Engedje meg, hogy idézzünk a tanuló által említett tájékoztató levelünkből:
“Az iskola ügyfélpolitikája alapján a tandíjakat a piaci viszonyoknak megfelelően igyekszünk kialakítani, ár-érték arányban törekszünk minőséget képviselni, és figyelembe vesszük a tanuló árérzékenységét. Mivel a piaci szereplők többsége a közelmúltban 100-200%-os áremelést hajtott végre a gyakorlati tandíjak terén, a gazdasági környezetváltozást iskolánk is kénytelen volt követni, amely a 2016.01.01-től érvényben lévő díjszabásokban mutatkozik meg. Az áremelés ellenére iskolánk a gyakorlati órák árkategóriájában még mindig az egyik legkedvezőbbnek mondható, és igyekszünk az ár-érték arányban kivívott helyünket is megőrizni a piacon.
Az piaci árak emelkedése az elmúlt időszakban hirtelen következett be, melyet előre senki nem láthatott. Az iskola vezetésének feladata a tanulók oktatásának biztosítása, az oktatás színvonalának megőrzése, és ehhez szükséges volt a gyakorlati órák díjának bizonyos mértékű megemelése, mivel szerződéses alvállalkozóink szolgáltatásukat - érthető okokból - kizárólag a piaci árakon hajlandók nyújtani.
A képzési szerződésben rögzített lehetőség ellenére az iskola vezetése senkire nem kívánja egyoldalúan rákényszeríteni a jelenleg érvényben lévő magasabb óradíjakat, ugyanakkor – a jelen tájékoztatásban részletezett szempontokat figyelembe véve – nagyban felgyorsíthatja a gyakorlati képzés megkezdésének várható időpontját, amennyiben elfogadja a módosított szerződési feltételeket.”
Tisztelettel:
Csigavér Autósiskola
vezetőség
sáros_tehén 2016.06.02. 14:56:48
Terézágyú 2016.06.02. 14:57:37
The Crazy One 3om 2016.06.02. 15:05:49
Deres már a vadászkutya picsája. Az ő baja, mit járkál a határba...
kiskár 2016.06.02. 15:16:19
Majd 45-el tolod a belső sávban, és felháborodsz, hogy miért előznek jobbról?! (miközben már volt két 70-es, meg egy 90-es tábla)
:)
megamenn 2016.06.02. 15:18:15
Exa owner 2016.06.02. 15:21:03
atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.02. 15:22:11
És legalább utólag pofánbasztad őket a hülye ajánlásért?
hópelyhecske77 2016.06.02. 15:35:43
megamenn 2016.06.02. 15:38:46
csigavér
ott oktat a
tihamér
a fizuja nem egy
bika bér
és a homlokán sincsen
babér.
mé nem vagyok releváncs? a
faszér'
atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.02. 15:47:58
Darth Revan 2016.06.02. 15:52:50
megamenn 2016.06.02. 15:54:13
Ádám 2016.06.02. 15:54:24
Ádám 2016.06.02. 16:01:01
rarabel 2016.06.02. 16:02:31
Ők Szekszárdi Bikavért ajánlottak.
2016.06.02. 16:08:51
Répázó 2016.06.02. 16:12:25
z0ty 2016.06.02. 16:22:09
Na, itt kellett volna otthagyni őket! :D
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.06.02. 16:48:09
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.06.02. 16:50:21
atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.02. 17:03:39
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.06.02. 17:07:01
atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.02. 17:10:02
tejfölbiztosítás 2016.06.02. 17:17:50
Jemi 2016.06.02. 17:24:38
Mondjuk tavaly vagy azelőtt be is idéztek a rendőrségre tanuskodni, mert valamilyen nyomozás folyt a csigavér ellen..
Ludmilla a Beta 2016.06.02. 17:29:48
Szerintem menj át máshova.
CID. 2016.06.02. 18:00:17
CID. 2016.06.02. 18:01:20
Firestarter.18 · http://firestarter-18.blog.hu/ 2016.06.02. 19:09:29
"Kis magyar abszurd, amely lassan egy éve hömpölyög."
Aki pedig ezt a mondatszerkezetet hasznalja, azt letoltendo bortonre kellene itelni a "xy margojara" frazis hasznaloival egyutt.
M. Péter 2016.06.02. 19:43:53
gabors 2016.06.02. 20:12:04
Ahhoz uj auto is kell majd (nem tudom mit fognak csinalni a sokmillio tobbivel)
Na jo de attol a pillanattol szamitva +10 ev ez Mo-on. Sot tobb is. Statisztikak szerint ez egy ket csokoson kivul atlag magyar 10+ eves autot vesz ... :-)
Dobika 2016.06.02. 20:14:45
Parajpuding 2016.06.02. 20:28:04
neet 2016.06.02. 20:30:29
Már 9 éve is, amikor én tanultam, volt ez a csigaszar, én egy pici iksolába jártam, és az oktatómmal beszélgettünk erről (is), h mennyire elterpeszkedik ez a cég, lenyom mindenkit, nincs konkurrencia, és kinek jó ez. 4.5 hónap volt nekem az egész úgy, h autó első ülésén még nem ültem soha azelőtt, és a kuplung-fék-gáz hármassal ismerkedtem, és volt egy baleset (nem én!) és ezért vagy 2 hetet várni kellett a kocsira, meg volt nyár, és az oktatóval felváltva nyaraltunk. Tök jól megtanított a fickó és mindent flottul intézett a suli, nekem csak menni kellett és tanulni. Minden percet levezettem, nem volt fél órás várakozás a nagymamára a H előtt, számlát kaptam stb. Sajnos, úgy tudom, csődbe is mentek :((
Csigabojkott kéne, behinteni őket sóval, azt nem bírják ezek a puhatestűek.
neet 2016.06.02. 20:35:22
neet 2016.06.02. 20:36:40
Köldök_szösz 2016.06.02. 20:53:03
gabors 2016.06.02. 21:18:04
az MHSZ-ben majdnem megvolt a tehekocsi is csak inkabb elmentem az egyetemre (illetve elofelveteliskent a hazat szolgalni)
Lővenbrau 2016.06.02. 21:23:44
Dikusz 2016.06.02. 21:24:51
szajberpiraty 2016.06.02. 21:25:10
Rosszul menedzselted az ügyet Kedves Posztoló! Válthattál volna autósiskolát. Egyik kollégám egyetemista fia, kb. 4 hónap alatt szerzett jogsit Budapesten.
Dikusz 2016.06.02. 21:32:33
gabors 2016.06.02. 21:48:50
Probaltam de nem engedtek ki hogy meglegyen legalabb a vizsga de az MHSZ-ben mar tanfolyam kozben is vezettunk!!! Mivel hiradosoknal voltam minden kocsira kinti hivatasos sofort soroztak igy nem volt erdekuk hogy kivetlezzenek velem
De a laktanya szintu KRESZ versenyt siman es a kovtekezo szintun (ezred vagy mi) is masodik lettem. Tobbszor vezettem is csepeleket meg KAZ ?? akarmiket terepen is. Egyszer kaptak csak el de az ornagy "megerto" volt.
De volt egy olyan eset hogy az en soforom hulla reszeg volt szinte mindenki mas is (akkor 18 evesen meg antialkoholista voltam eloszor a leszereles estejen ittam) es ejjel az oszlopot varatlanul tovabb kuldtek. Valahol a bakonyban (nem emlekszem hol voltunk valam Duna akarmi hadgyakorlat voltak ruszkik is) ... szoval jobban jartunk (mind a negyen a kocsiban) hogy inkabb en vezettem mint reszeg sofor, vagy szolunk hogy mivan mert volt csaladja stb.
Utanna meg egyetem alatt mar minek erolkodjek ezzel.
tejfölbiztosítás 2016.06.02. 22:07:49
Dikusz 2016.06.02. 22:26:57
A Bakonyban a Kab-hegy környékén lehettél, Tótvázsony? Az antialkoholizmusodat remélem azóta kinőtted:)
ember100 2016.06.02. 23:04:27
Azért nem ilyen egyszerű a dolog !
A posztoló megérdemli olcsó húsnak híg a leve.
De most gyakorlati oktató hiány van egy új talán 2015 ös rendelet miatt.
A régi szakik kiöregedtek és csak valami OKJ -s tanfolyam elvégzése után lehet valaki oktató , csak az iskolákat képzést felejtették el megszervezni :)
Hát ezért mentek fel az árak és ezért vannak 800 + os várólisták.
Kb. úgy mint a kórházi várólisták :)
Az államnak először gondolkozni kellene utána cselekedni :)
De hát ez Magyarország így szeretlek :):):)
gabors 2016.06.02. 23:09:44
GAZ ?! legyen nem volt civilben parja valami orosz technika volt hat kerek teljes meghajtas birt menni terepen, erdoben kisebb fakat nem kerultunk ki ...
Ketszer is voltunk a bakonyban egyszer valami normalis gyakorlo teren ott lattuk a Heysel stadion katasztrofat az erdo kozepen (elore vittunkTV-t meg antennat feketen, illetve a szazados is tudta az is foci bolond volt nezte velunk, nem maradhattunk le egy ilyen mecsrol gondoltuk...) ... utanna meg megegyszer ezen Baratsag vagy Duna vagy milyen hadgyakorlaton. Mennyi olajat adtunk el borert te jo isten... de ezt a pesti vagany (cigany) sofor intezte semmi kozom nem volt hozza :-) foleg mert nem ittam de hat mar akkor sem volt szegyen az allamtol lopni ...
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.06.02. 23:20:58
"Mi még ott ipszilonoztunk meg lejtőn emelkedtünk meg kerülgettük a pöcköket a pályán. Aki pl Pesten tanul, (lapos...) az pl így nem is tanul lejtőn kézifékes elindulást."
Pedig de, legalábbis nekem most tavasszal, 3 hónap alatt lett meg elsőre a jogsim (nagyrészt Óbudán vezettem), és volt annyira jó fej az oktatóm, hogy a rend kedvéért rutinpályáztatott egy kicsit (nem volt rá nagy szükség), kézifékkel meg magamtól indultam lámpánál, amikor úgy láttam indokoltnak. Az tény, hogy régi ismeretség révén kerültem hozzá, de egyébként is tudom ajánlani az ATI-t.
Andrass9 · http://blogkocsma.blog.hu 2016.06.02. 23:31:45
atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.03. 01:18:30
Nekem a MHSZ bevált. Az oktató a Wartburg hátsóablakába ragasztott egy kis darab piros szigszalagot, amikor a pózna és a jel egyvonalba került, akkor kellett alászedni, így nagyon könnyű volt a rükvercbe parkolás.
atpijkamo106 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.03. 01:56:35
Dikusz 2016.06.03. 07:20:38
Kimeríthetetlen ötletességgel találták meg a módját annak, hogy lehet cefrét beszerezni.
Imádom hallgatni a katonatörténeteket, mindig jót derülök rajtuk.
Dikusz 2016.06.03. 07:22:57
A homárposzttal úgy látszik nincs szerencséd:(
rarabel 2016.06.03. 08:13:28
:)
Ma van a hét első péntekje, úgyhogy erre iszunk!
Phil Necro 2016.06.03. 08:18:04
Ezzel eleg jol lehetne kezelni a kapcitasban jelentkezo problemakat.
Valaki irta a facebook kommentkeben, hogy o a siekres vizsga utan vett egy uveg bort az oktatonak.
Tole kerdeznem,hogy a buszsofornek is vesz,amikor megerkeznek a celallomasra?
Vagy a kozertben is otthagy valamit ak ifizietett aruk kozul a penztarosnak ajandekba a munkajaert?
A vizsgabiztos fizetest kap azert, hogy vizsgaztasson.
Ha a tanulo megugrotta a lecet,akkor azert nem jar semmilyen ajandek a biztosnak.
Ha pedig jofejsegbol engedte at,es elfogadja a bort,akkor az sima buncselekmeny.
Phil Necro 2016.06.03. 08:20:45
Nade egy jogsis vizsgabiztos?
Megis milyen alapon?
tejfölbiztosítás 2016.06.03. 08:31:13
Manyecska. 2016.06.03. 08:34:34
Mj · http://www.archiregnum.blog.hu 2016.06.03. 08:49:11
Nem.
Ez meg magánügy.
2016.06.03. 08:51:26
Manyecska. 2016.06.03. 08:56:41
Bombaló 2016.06.03. 09:15:10
flexiautosiskola.hu/gyakorlati-oradij-mennyi-az-annyi/
Idézet:
"A gyakorlati vezetés minimális költsége: 3.000 Ft/tanóra" (Előtte komplett levezetés van arról, miért ennyi.)
"Kérlek gyanakodj, ha ennél kevesebb óradíjat hirdet egy iskola, mert ott valami nem stimmel!!"
Kedves poszter, kérdezd meg magadtól, hogy az 1740 Ft/óra reális-e.
Örülök, hogy segíthettem.
AtiSnatch 2016.06.03. 09:24:27
body_andras 2016.06.03. 09:42:30
800-as várólista? Még jó hogy nem új májat kértél...
McZozo 2016.06.03. 09:48:46
S naivan azt hissed majd hogy egy olyan autoba cask ugy beulhetsz?
Most lemerem fogadni hogy ahoz meg majd valamilyen masik papir kell ami szazezrekbe kerul amivel bizonyitod hogy x esetben kepes vagy elharitani a hibat es atvenni az iranyitast szukseg eseten :)
body_andras 2016.06.03. 09:52:33
Manyecska. 2016.06.03. 10:17:32
joska61 2016.06.03. 10:43:07
2016.06.03. 11:11:56
Phil Necro 2016.06.03. 12:08:10
DE.
Pontosan az.
Az olcso jogsira van kereslet,a dragara meg kinalat.
Sajnos sokan 8 honap alatt sem tudnak annyit felrerakni,amennyivel tobbe kerul mashol :(
McZozo 2016.06.03. 12:21:13
PITTA 2016.06.03. 12:23:07
Manyecska. 2016.06.03. 12:49:02
Kovács Jucus 2016.06.03. 14:21:25
Kovács Jucus 2016.06.03. 14:28:11
Dikusz 2016.06.03. 14:44:25
gabors 2016.06.03. 15:57:39
es a gecibe allamositani az osszes ilyen csigaverest ... es elnevezni NAI-nak OV volt focista fia jo lesz elnoknek vagy valamelyik kajakos-t ... milyen jol elveztik a dohany ceget is
gabors 2016.06.03. 16:05:49
Hat nem tudom mit vedtunk volna, beszelgettem egy belga vadaszbombazo pilotaval kb akkor volt aktiv mikor en is 80-as evek kozepe. Meselt olyan tervrol is hogy neki 3 celpontja volt Mo-on amit atommal tamadtak volna valahol a dunantulon felteszem pont a mi pancelos dandarunk (laktanyank ott voltak SCUD-ok is amiket csak ejjel moztgattak annyira titkos volt) illetve tutti biztos tudtak hova telepulnenk ki ....
ma viszont kevesebb mukodo kepes T-72 van mint amennyi volt akkor csak egy laktanyaban
Regi szep tapos idok ....
Dikusz 2016.06.03. 17:39:42
LajosVáradi88 2016.06.04. 14:51:48
Hadd osszam meg veletek a személyes tapasztalatomat a témában: a bátyám nagyjából 2 éve szerezte meg a jogsiját egy “kisebb” autósiskolában. Akkor ott valamivel alacsonyabb volt az óradíj, mint most a csigánál (2000 Ft körül). Én idén év elején döntöttem úgy, hogy elkezdem a tanfolyamot, és értelemszerűen megnéztem testvérem iskolájának ajánlatát is. Megdöbbenve tapasztaltam, hogy 3.500 Ft-ot kértek egy óráért! Felmerült bennem a kérdés: mi változott az elmúlt két évben azon kívül, hogy csökkentek az üzemanyag árak?
Értelemszerűen az én figyelmemet sem kerülte el a legjobban reklámozott csigajogsi honlapja, és mivel az áraik a többi iskolához képest korrektnek tűntek, őket választottam február végén. Az elméleti rész gördülékenyen ment, március közepére le is vizsgáztam. Ezután jött a feketeleves: mikor az ügyfélszolgálaton jelentkezni akartam a vezetésre, közölték velem, hogy néhány hónapot biztosan várni kell majd. Ez nem kis meglepetésként ért, de úgy gondoltam feliratkozom a várólistára, közben meg megpróbálok ajánlatot kérni néhány másik iskolától, hátha valahol előbb autóra kerülök.
Fel is hívtam több iskolát, volt ahol azt mondták, fizessek 20.000 Ft átiratkozási díjat, aztán 3.000 Ft-ért vezethet óránként, de néhány hetet náluk is várni kell, és hetente legfeljebb egyszer tudnak fogadni. Volt olyan cég, aki megkérdezte, melyik iskolából szeretnék átmenni (nem nagyon értettem, mi köze ennek a dologhoz), de gondoltam, miért ne mondjam meg… mikor közöltem, hogy a csigavérről lenne szó, legnagyobb meglepetésemre azt a választ kaptam, hogy sajnos akkor nem tudnak átvenni… HOGY?! - kérdezem én? A harmadi iskola telefonon egyáltalán nem is akart tájékoztatást adni, megadták az egyik oktatójuk elérhetőségét, hogy vele egyeztessek. Az illetővel a tanpályán kellett találkozni. A beszélgetés úgy zajlott, mintha valami kihallgatásról lenne szó: mikor szeretnék kezdeni, mikorra kell a jogsi, mennyi pénzt szánok a dologra? Természetesen megkérdeztem, hogy mennyibe kerülne a leggyorsabb konstrukció, hiszen ezért vagyok itt. Ez pontosan 4.500 Ft-ot jelentene óránként!
Ekkor vált számomra egyértelművé, hogy itt valami nagyon nem stimmel. Utána olvastam a témának, és számomra is kiderült, hogy az oktatók hiánya okozza a jelenséget. De kérdezem én: nem kellene az árak elszabadulásának valahogy gátat szabni?! Ha így halad tovább a dolog, már valóban nincs messze az egyik bejegyzésben említett 14.000 Ft-os “európai” óradíj. Tényleg ez lenne az ideális? Éljen a fogyasztóvédelem!
atpijkamo107 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.06.04. 18:56:36
El vagy tévedve, szabadpiac van, annyiért adják az órákat, amennyiért karják. A fogyasztóvédelem nem fog neked kijárni alacsony árakat, nem ez a dolga. (Nem, mintha a dolgát jól végezné.)
Egyébként meg ez nem egy fogyasztóvédelmi blog, hanem a Tékozló Homár.
joska61 2016.06.06. 10:00:38
megélhetési SÜNöző (retro homározó) 2016.06.29. 12:47:18
ájdonszinkszó 2018.03.30. 06:18:43
Hát, csigavér, most magamnak is mondogathatom.
Tegnap szembesültem a magyar autós-motoros korrupt vizsgamaffia valóságával: mondvacsinált indokkal rosszindulatúan a vizsgabiztos majom 30 év baleset- és karcmentes autóvezetés (beleértve több éves angliai vezetést is, ahol mentálisan sérült emberek személyszállítását is valahogy rám merték bízni) és több év robogózás úgy találta, hogy "nem engedhet ki a forgalomba" úgy, hogy tudatában volt, hogy kifutottam az elméleti vizsga után rendelkezésre álló 2 év határidőből és nem tudok menni potvizsgázni. Van rajta sapka, nincs rajta sapka tipikus esete volt. Hányás. A1/B ( B125) motoros vizsgáról van szó. A rémhírek igazak: eleve úgy jönnek ki ehhez a kategóriához hogy megbuktatnak. Csak nekem esélyem sem volt a pótvizsgára és könyörtelenül elkaszált ennek ellenére. És ráadásul hülyeségeket mondott és amikor cáfoltam csak nyelt nagyokat és hajtogatta a magáét. Az oktatók nagyon el vannak szállva maguktól, élvezik a szituációs fölényüket és ezt erősen érzékeltetik is. De attól tartok, hogy ez általános jelenség ebben az "iparágban". Profi, de unott és lekezelő szolgáltatás, az összefonódás a vizsgabiztosokkal nem tisztázott, de erős a gyanúm, hogy.
Gratulálok, egy bizonyítottan megbízható, jó sofőrnek vettétek el a kedvét lehet, hogy örökre.
Abszurdisztán.
Rihards 2019.01.01. 19:30:03