Tékozló Homár

Mit tehetünk, ha nem hibás, csak nem jó a termék?

2016.07.26. 09:13 | Homár Hilda | 25 komment

via GIPHY

Van az úgy, hogy a boltban jónak tűnik valami, aztán később mégis kiderül, hogy jobb lett volna otthagyni. Olvasónk arra volt kíváncsi, hogy tehet-e ilyenkor valamit azon kívül, hogy eladja valami fb-csoportban vagy odaadja a kutyának játszani. Tudatos fogyasztó gyorstalpaló képzés 1. osztályos tananyag.

Kedves Homár Blog!

A kérdésem egy úszószemüvegre vonatkozik, de általánosabb érvényűre is meg lehet fogalmazni.

A sztori röviden: két hete elmentem egy Dechatlon üzletbe úszószemüveget venni. A szemüvegek ki vannak téve, fel lehet őket próbálni. Amennyire lehetett próbáltam körültekintően választani, tehát a kényelem mellett azt is figyeltem hogy mennyire jól illeszkedik az arcomra, és mivel levételkor éreztem, hogy egy picit hozzátapadt, így azt gondoltam, hogy tökéletesen zár, nem lesz vele gond a víz alatt sem.

Sajnos tévedtem, és úszás közben egy minimálisan engedte a vizet az egyik szemem sarkánál, így kb 100 m után már fél centi víz lötyögött benne. Akárhogy próbáltam igazgatni a szemüveget, szorosabbra-tágabbra venni a fejpántot, sosem sikerült teljesen megszüntetni a szivárgást. Írtam is az üzletnek, hogy cserét szeretnék kérni, ahol elutasítottak azzal a szöveggel, hogy ha a terméknek nincs minőségi hibája, akkor nem tudják visszavenni. Szerencsére személyes megjelenéskor nem volt ilyen gond, visszaadták az árát.

A kérdésem az, hogy egy minőségileg hibátlan termék esetén kérhető-e annak cseréje / pénz visszaadása, ha a terméket nem tudom rendeltetésszerűen használni?

Üdv,

Ki

Íme a válasz:

Kedves Homár Olvasó!

A méretben megfelelő és egyben kényelmes termék kiválasztása időnként kihívás elé állítja a vásárlót. Persze az eladó mondhatja, a vásárló dolga, hogy kellően körültekintően járjon el a vásárlás során: próbálja fel, nézze át a terméket, nincs-e rajta szemmel látható hiba stb. és csak ezt követően döntsön. Rossz választás azonban a legalaposabb feltérképezést követő vásárlás után is adódhat. 

A jogszabályok alapján, ha üzletben vásárolunk egy terméket, és otthon egy ismételt próba során azt tapasztaljuk, hogy az nem megfelelő méretű vagy mégsem kényelmes, esetleg nem tetszik a színe, az üzletben sajnos nem kötelesek azt visszavenni.

A vállalkozás azonban saját üzletpolitikája alapján dönthet úgy, hogy a nyugta ellenében egy bizonyos ideig még visszavihetjük a terméket. Ilyenkor gyakran vissza is adják a vételárat készpénzben vagy kupon formájában, vagy lehetővé teszik az összeg más termékre történő levásárlását. Határidőként általában 30 napot szoktak adni, de előfordul olyan üzlet is, ahol akár két vagy három hónapig is lehet élni ezzel a lehetőséggel. 

Egyszerűbb a helyzet, ha interneten vásároltunk, ilyen esetben ugyanis jogszabály írja elő, hogy a termék átvételétől számított 14 napon belül indoklás nélküli elállási jog illeti meg a fogyasztót. A webshopból vásárolt terméket ezért az átvételkor mindig próbáljuk ki, és ha hibás vagy egyszerűen nem tetszik, az elállásról szóló nyilatkozattal együtt a fenti határidőn belül küldjük vissza. 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tehetséges ugandai buzi 2016.07.26. 09:20:29

Ha már az Irodai Tanácsügyi Versenyadó Gazdaság válaszolt érdemben, akkor mi mit írjunk?

The Crazy One 2016.07.26. 09:32:39

Én még nem dontottem el, hogy szeretem-e a dekatlont.
Hilda, te már megint napszúrást kaptál? Az nem gyorstalpaló,hogy nem,de itt-ott néha igen,esetleg, lehet,attól függ...

Manyecska. 2016.07.26. 09:36:17

@Tehetséges ugandai buzi: én még a Vágtázó Halottkémeket várom...
Múltkor vettem a kínaiban két teljesen eltérő árnyalatú cipőt -valami barom felcserélhette:P- tényleg csak otthon láttam setét is volt, vak is vagyok, mondom hogy a lófaxba vigyem vissza ha nekik sem kell úccse?? :D Szerintem ez így tök rákkendroll, maradt..

Tehetséges ugandai buzi 2016.07.26. 09:41:02

Vidd vissza, hogy szeretnéd kicserélni. A régi vicc alapján azt fogják neked mondani, hogy sajnos nem tudják neked kicserélni, mert már csak egy ugyanilyen felemás pár cipőjük van raktáron.

Manyecska. 2016.07.26. 09:48:24

@Tehetséges ugandai buzi: pontosan..:( nem terveztem, törölközőt akartam venni csimótának természetesen sosem járok ilyen helyekre!:P De ma megkérdezem.:D

Tehetséges ugandai buzi 2016.07.26. 09:53:23

@Manyecs: Különben is, minek várod a VHK-t most, hogy a gitárosuk már kihült?

Dikusz 2016.07.26. 10:44:54

@The Crazy One: mááá megint meguntad a régi nickedet :)))))

Dikusz 2016.07.26. 10:55:05

Valószínű a Decathlon akkor tenné a legjobbat ennek érdekében, ha egy kerti medencét megtöltene vízzel, hogy a vásárló kipróbálhassa az úszószemüveget. Ha ez nem lehetséges, akkor egy lavórt, vagy egy vízszintes vödröt tehetne ki a cél érdekében.

Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogyha veszek egy úszószemüveget magamnak, majd egy Balaton-parti nyaralás során rájövök, hogy nem jó a szemüveg (véletlenül sem az én búrámmal van baj) akkor ennek okán megreklamálom az áruházban :D
Mit csinálna a cég a visszavitt áruval, eladná egy nálam szerencsésebb fejjel rendelkező vásárlónak?

tokapi 2016.07.26. 11:34:57

@Dikusz: nekem olyan vedrem is van, amiben fuggolegesen all a viz!
@ha hilda kivág ez a pótnick: ne mar, azt hiszi en vagyok.:) Csoffadt kis lelkemboll szoltal.
" Szerencsére személyes megjelenéskor nem volt ilyen gond, visszaadták az árát."
Bezboz utovel mentel?

ROTFL Manó 2016.07.26. 11:37:28

@Dikusz: Én a drogériába vittem vissza egy kotont, mert teljesen letekerve is szorította a makkom tövét. Kitettem a hitványkámat a pultra, az eladólány szeme elkerekedett, nem győzött mentegetőzni, hogy ekkora ménkü nagy bránerre valóban nincs felkészülve a kereskedelem. Azóta járunk.

Manyecska. 2016.07.26. 11:52:39

@Dikusz: :DDD Ez monnyuk érdekes mer' én ahányat vettem eddig mind jó volt poszternek téglaarca lehet..

Kenderice 2016.07.26. 19:13:29

Kedves GVTI!
"Persze az eladó mondhatja, a vásárló dolga, hogy kellően körültekintően járjon el a vásárlás során: próbálja fel, nézze át a terméket, nincs-e rajta szemmel látható hiba stb. és csak ezt követően döntsön. "
És víz alatt hogyan kellett volna kipróbálnia a boltban?!?

neet 2016.07.26. 19:59:34

Mondjuk egy használat még nem látszódhat rajta. Visszaviszed, h nem tetszik a színe, blokk, 3 nap, visszaviszik. ll. vki írta a múltkor a köpökős módszert. Belecsulázol, felteszed, ha nem jó, marad. Ha sok a csula apolcokon, másik boltban keresgélj tovább.

neet 2016.07.26. 20:01:32

Dekatlon amgy jó. Tavaly vettem a kölöknek úszódreasszt (10 évsre 12 évesnyit), hazajőve kiderült, kicsi (pedig nem egy díjbírkózó ndks a lány), bő egy hónap múlva jártamrra (a benzin több volt, mint a dressz, csak emiatt nem mentem volna), simán visszavették, pedig valami 2 nappal túl voltunk a határidőm.

neet 2016.07.26. 20:02:42

bocs a félreütésekért, vak operával írok...

neet 2016.07.26. 20:36:32

ellenben egy rohattt melegítőjük nincs, csak ilyen pichaformáló fitnesz nacikák
nem fitt vagyok, hanem kéne egy mackó, egy szabadidőagtyó, valami, amit itthon fel lehet venni egy pólóval, olyan nagy kérés ez?
régen legalább a gyerekosztályon volt ilyen 14 éves fiúra való, az mindig jó volt, de már az sincs :(

Reactor 2016.07.26. 20:41:37

Nem hibás, csak nem jó a termék. Erről valamiért a Jumanji jut eszembe...

"- Csalni próbáltál?
- Neeeem, csak megpróbáltam úgy dobni, hogy tizenkettő legyen!
- Óóó, vagy úgy, ez olyan mint a csalás..."

Az se mindegy, hol veszi az ember, a strandon lévő árusok közt bőséggel van olyan, aki a máshonnét visszadobott selejtet próbálja meg elsózni.

The Crazy One 2016.07.26. 21:48:05

@neet: sportsdirect.
@Kenderice: tehát ne is árulom úszáshoz dolgokat, ha még egy nyomorult uszodát se képes felhuzni az uzlettérben. Tényleg soha semmi felelőssége nincs a vevőnek?

CID. 2016.07.26. 22:07:46

Oszt most mi is volt a gond?

Kenderice 2016.07.27. 04:30:12

@The Crazy One:
Hát sajnállak, ha csak ennyi jött le neked ebből.
Ne medencét építsen, hanem az ilyen, az üzletben nem kipróbálható termékekre ugyanúgy vonatkozhasson az elállás joga.
De ez jogi kérdés...

The Crazy One 2016.07.27. 07:50:14

@Kenderice: igen, te vagy a törvényi passzusok szerelmese, így akkor azt is tudod, hogy akár itt is, számtalanszor téma volt az elállás és hogy miért is szar: mert visszaélnek vele. A jogalkoto azért találta ki, mert a netrol képek alapján meg technikai leírás alapján rendelsz. A gyakorlatban úgy képzelte el a működését, hogy megerkezik, nem kell rohannod a kipróbálással, mert 14 nap, de annyi idő alatt csak időt tudsz rá szakítani, hogy KIPRÓBÁLD és el tudd dönteni, kell-e. Ehelyett mi van? A 14.napon bejelentem az elállást és a rá következő 14. napon visszapostázom. 28 napot nálam volt a termék.
Ezt hogy akarod törvénybe ültetni az üzletek esetében kipróbálható és nem kipróbálható termékekre? Maradjunk a dekatlonnál, sátrak. Faszán ki vannak állítva, belefekhetsz, látod, hogy elfértek, de kipróbálni mégsem tudod, mert a meglepetés éjjel jön, meg a legnagyobb melegben, aki sátorozik. Vagy a barlangász cuccok. Ott mit akarsz kipróbálni? Vagy értesz hozzá és tudod mit veszel, vagy nem értesz hozzá, de akkor ne menj barlangász felszerelést venni. Lépjünk egy sorral balra, ott a biciklik vannak. Aki szeret szineszkedni, az ráülhet és mehet a boltban pár kört. Ki tudtad próbálni? Lófaszt, órák után rajossz, hogy a legolcsobb nyereg nem is kényelmes. Visszaviszed, mert az országúti bringát nem tudtad kipróbálni országúton, a Mountain biket meg hegyen? Ugyan kérlek, nem véletlenül nincs szabály. Illetve van: nem és semmit! Marad az ügyfélorientált üzletpolitika, amivel szintén nem illik visszaélni: vidd vissza eladhato állapotban, ne talalgass hibás teljesítésről és akkor igenis vissza fogják venni a kettő euró tizenkilenc centes kecsua úszószemüveget...

Kenderice 2016.07.27. 09:35:07

@The Crazy One:
Igen. Ezért írtam, hogy szarok a szabályok. A visszaélésekre lehetőséget ad, viszont a valódi céljára nem teljesen alkalmas...

joska61 2016.07.27. 10:42:58

"Szerencsére személyes megjelenéskor nem volt ilyen gond, visszaadták az árát." Problem? Telefonon úgysem tudtad volna visszavinni.

szmoker (Homo Trollicus) 2016.07.28. 19:08:53

@Kenderice: "Ezért írtam, hogy szarok a szabályok. A visszaélésekre lehetőséget ad, viszont a valódi céljára nem teljesen alkalmas."
Welcome to Hungary, Neo.

marcee5 2016.08.01. 08:04:45

100m? Ezek a szemüvegek max pár méterig jók, nem mélymerülésre :DDD
süti beállítások módosítása