Utazni jó. Utazni drága. De a legdrágább a megbízhatatlan helyen történő vásárlás.
Tisztelt Tékozló Homár!
2016. május 25-én a Bravofly oldalon 2 db repülőjegyet vásároltam a Budapest- Istanbul járatra június közepi indulással természetesen útlemondási biztosítással. Néhány nappal később kiderült, hogy az utitársam mégsem fog tudni elutazni. Ezt jeleztem a Bravofly ügyfélszolgálatán, hozzátéve, hogy biztosítást kötöttünk. Megérkezett a válasz "Törlési kérelem" formájában, miszerint a 114 eurós jegyből visszatérít a légitársaság 40.67 eurót.
Felhívtam az ügyfélszolgálatot, hogy az összeg nagyon nem stimmel, mire azt a tájékoztatást kaptam, hogy a biztosítási kötvényben szereplő 0-24 hívható telefonszámon (1/7777-599) tudok kapcsolatba lépni a biztosítóval, a fennmaradó összeget ők rendezik.
A kötvényben szereplő telefonszám egyáltalán nem elérhető, sem mobilról, sem vezetékesről, ki sem csörög, rögtön bontja a vonalat. A szintén kötvényben szereplő internetes oldalon a kérdőív és elvileg "jegyzőkönyv" felvételi oldal miután leírásra kerül az "esemény" a következő hibaüzenetet írja ki "ERROR 404".
Felhívtam a Europe Assistance magyarországi kirendeltségét, hiszen az útlemondási biztosítás a bravofly-on keresztül velük lett kötve, ahol közölték, hogy nem állnak kapcsolatba a bravofly-jal.
Ezután felhívtam a barvofly ügyfélszolgálatát ismét, számonkérve őket, hogy mégis milyen cég ez és milyen kamu kötvényt küldtek, ahol hát nagyon sajnálják, nem tudják mi lehet a baj, küldenek egy linket emailben, amit ha végig viszek biztos sikerül a visszatérítési kérelmem elküldeni. Mondanom sem kell, természetesen az a link is hibás volt.
Az eset óta körülbelül 30-szor hívtam már az ügyfélszolgálatot, vezetőt kértem a telefonhoz, akit nem lehet kapcsolni, de még csak oda sem megy, hogy átvegye a telefont, személyesen nem felkereshetők, emailben írtam több panaszt, amire azt a választ kaptam, hogy nagyon sajnálják, a kötvényben benne van a biztosító elérhetősége, vegyem fel velük a kapcsolatot. Ez állt a legutóbbi levelükben is. Ezt látva felhívtam ismét az ügyfélszolgálatot és megkérdeztem, hogy mégis kit néznek hülyének!? mert én írni és olvasni általános iskola alsó tagozatában megtanultam, tökéletesen tudom mit kell tennem, a baj az, hogy ők egy nem létező telefonszám, email- és internetcím mögé bújva mossák kezeiket.
A visszatérítés azóta sem történt meg.. Természetesen nem hagyom annyiban a dolgot, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőséghez és a Budapesti Kormányhivatalhoz fordultam és kértem vizsgálatot a cég ellen. A Bravofly a törvényeket nem betartva, az utazókat megkárosítva működik Magyarországon. Sajnos én is csak utólag olvastam fórumon a cégről, rengetegen panaszkodnak, hogy ha bármi probléma van ez a cég kihátrál, nem fizet, stb...
Én ha kell bíróságra viszem az ügyet, nem fogom hagyni, hogy megkárosítson egy ilyen szélhámos banda. Senkinek nem ajánlom, hogy rajtuk keresztül vásároljon repülőjegyet!! Én most először tettem, de egész biztos, hogy ezután csakis a légitársaságtól közvetlenül fogom megvásárolni a repülőjegyet, ahogy tettem eddig is.
Üdv.,
N.
Szaktanácsadóink javaslata:
Kedves Homár Olvasó!
A Bravofly weboldalán megtalálható általános szerződési feltételeket áttekintve megállapítható, hogy a cég nem a magyar, hanem az írországi központú Europ Assistance SA Irish Branch biztosító termékeit ajánlják, így az útlemondásra vonatkozó biztosítási szerződés is nagy valószínűséggel ezzel a céggel jöhetett létre. A magyarországi Europ Assistance Magyarország Kft. tehát tényleg nem állhat kapcsolatban a Bravofly-al.
A repülőjegy árának visszatérítésére vonatkozó igény jogszerűségét tehát a külföldi biztosító társaság üzletszabályzata alapján lehetne csak megítélni. Ezeket a szabályokat megpróbáltuk elolvasni a cég weboldalán, azonban mi is csak egy hibajelzést kaptunk. A cég székhelye azonban a honlapon megtalálható: Dublin 1, D01 N5W8, Ireland
Fentiek alapján először javasoljuk a cég székhelyére címezve írásban bejelenteni a biztosítótársaság teljesítésére irányuló igényt. Ha a cég a teljesítést elutasítja vagy nem válaszol, akkor a jogvita rendezéséhez a FIN-Net rendszer igénybevétele lehet segítségedre. A FIN-Net az Európai Gazdasági Térség területén működő rendszer, mely a fogyasztók és a pénzügyi szolgáltatók között kialakult határon átnyúló pénzügyi jogviták alternatív vitarendezésére létrejött hálózat. Magyarországon a Pénzügyi Békéltető Testület látja el a rendszer működésével kapcsolatos feladatokat, amelynek honlapján az eljárás megindításához szükséges formanyomtatvány megtalálható:http://www.mnb.hu/bekeltetes
joska61 2016.07.28. 09:16:55
sáros_tehén 2016.07.28. 09:19:28
"Ez website a weboldal a BravoNext SA tulajdona, központja: Vicolo de’ Calvi 2, 6830 Chiasso, CH (cégjegyzékszám: CHE -115.704.228 és adószám: CHE -115.704.228). Minden jog fenntartva © 2006 – 2016"
Sztem a pénzedre keresztet vethetsz.
Rejtélyes 2016.07.28. 09:19:43
sáros_tehén 2016.07.28. 09:26:11
tokapi 2016.07.28. 09:33:19
Soha, soha nem szabad rendszerben gondolkodni.
The Crazy One 2016.07.28. 09:36:05
FDToth 2016.07.28. 09:37:03
The Crazy One 2016.07.28. 09:37:12
tokapi 2016.07.28. 09:42:26
Bosszanto az egesz, de a jo porszivougynok felmeri, mikor kell abbahagyni es tobb energiat nem feccolni a nemletezo ugyfelbe. A fentiek kivalthatok 1db valamive: keserulpirula az az 1, ha lenyeled es annak tudod be ezt az egesz sztoricskat, akkor mar is egyszerubb a tanulsag. Helyettesitheto meg a 30-arminc telefonhivas HARR30-mind szexualis aktussal. Az jobb.
Figyel Castro 2016.07.28. 09:43:50
tokapi 2016.07.28. 09:46:37
@The Crazy One: :DD
FDToth 2016.07.28. 09:47:23
sáros_tehén 2016.07.28. 09:55:22
FDToth 2016.07.28. 10:00:13
heidt 2016.07.28. 10:11:19
Például a repülőjegy: kikeresni a Bravofly-on (és még legalább egy másikon) a szóba jöhető járatokat, majd a kiválasztott légitársaságtól közvetlenül megrendelni a jegyet. Legtöbbször csak +/- 1-2 % a különbség, de sokkal rugalmasabbak a lehetőségek, nem beszélve az akciós extráról, mint pl. plusz csomag, menüválasztás, kedvezményes upgrade/bérautó lehetőségek, stb.
Ha valami gond adódna, akkor is könnyebb közvetlenül a légitársasággal egyezkedni, hiszen vele vagy jogviszonyban és nem egy közbenső céggel, akinek csak a bezsebelt jutalék számít.
A saját érdekünk talán megér néhány további kattintást és 10-20 percet.
É2I 2016.07.28. 10:19:55
Sajnos tele van az ország ilyen átverős, félig meddig csaló cégekkel és nem csak a sufni bt-k tartoznak közéjük.
Terézágyú 2016.07.28. 10:23:09
neégyezret? az igen.
Terézágyú 2016.07.28. 10:26:42
kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2016.07.28. 10:40:32
M. Péter 2016.07.28. 10:42:49
Darth Revan 2016.07.28. 10:43:23
Darth Revan 2016.07.28. 10:48:46
nem feltetlen igaz, amit irtal. Gyakran lehet jo arasitott jegyet kifogni az ilyen oldalakon, amik nem elerhetoek a legitarsasag sajat weblapjan.
pengusz 2016.07.28. 10:51:44
A Mabisznak is jelentsd be, meg a Europe Assistance-nek . Előtte hívd fel a Bravo-t, és mondd nekik (gondolom rögzítik), hogy valószínűleg valaki biztosítási kötvényt hamisított náluk.
McZozo 2016.07.28. 11:03:45
A masik meg, hogy tobb ilyen "no win no fee" ugyvedi iroda is van, hasonlo esetekre specializalva kulfoldon. Igy nem is fokepp az a lenyeg mar, hogy az ember visszakapja a penzet, de legalabb oktatasi jeleggel bevasalja a csalotol. En megfutnek egy ilyen kort. Elkuldeni nekik az esetet a dokumentumokat aztan hajra. Magyar birosaggal meg fogyasztovedokkel nem fog semmire menni a poszter nincs hataskoruk , de ha meg lenne is az egesz itthon egy sohivatal. Igy egybol a fent emlitett iranyokba mennek.
2016.07.28. 12:03:09
Kelpo 2016.07.28. 12:18:39
VVICC 2016.07.28. 13:08:38
Barmok.
heidt 2016.07.28. 13:19:14
Azt írtam: "... általában - nem rajtuk keresztül kell rendelni". Természetesen meg kell nézni mindent és az után dönteni.
Jelen esetben azonban az egész posztot nem nagyon értem (persze az elvek fontosak, de...), hiszen:
1./ 36.000,- Ft-ról van szó, ami fejenként 18.000,-. Ez csak valamelyik fapados járat lehetett. Ebből az 1/3-át adnák vissza. Szerintem fapadosnál ha nem jön össze az utazás, megy a lecsóba. Kár is sztornó-biztosítást kötni rá.
2./ Valószínűleg mehettek volna, csak beijedtek az isztambuli helyzettől és meg akarták oldani "ügyesben", de a sztornó-biztosítás nem erre van. (betegség, halál, munkahely elvesztése, stb.)
Persze, ettől még lehet hunyó a Bravofly és/vagy a biztosító.
Fapadosokra elképzelhető, hogy jobb árakat ad egy általános repjegykereső, mint a légitársaság, de amit írtam, az elsősorban normális légitársaságokra vonatkozik. Ezeknél nem nagyon van különbség a saját és az ügynöki értékesítés közötti árakban. Ellenben - számtalan saját példámból okulva - a keresőkön sokkal kevesebb paraméterből lehet választani. Általában nehezebb az extra csomagokat hozzáadni, az ülőhelyet kiválasztani, speciális menüt rendelni. És akkor még nem beszéltem arról, hogy a közvetlenül vásárolt jegyekhez nagyon sokszor felajánlanak akciós kiegészítéseket. Ezek közül a leghasznosabb, mikor gyakorlatilag gombokért lehet upgrad-elni a jegyet turistáról business-re. Ezeket az információkat nem osztja meg az ügynökség az utazóval.
Tudomásul kell venni, hogy semmi nincs ingyen! Az ügynökség az eladott jegyek után kapott jutalékból él és ennek a jutaléknak a terhére akkor sem adhat kedvezményt, ha akarna. A valós, aktuális legalacsonyabb árakat mindig a légitársaság adja meg. Viszont, az sem érdeke, hogy több munkát végezzen el a minimumnál. Őket nem igazán érdekli a légitársaság jó hírneve. Eladás letudva, pénz csörög a zsebben.
szelidorzo 2016.07.28. 13:45:37
Több ilyennél kikeresni az olcsó járatokat (az átszállásos dolgoknál hasznos tud lenni)
A megfelelőket ellenőrizni a légitársaságok oldalán. (járatinfó, jegyár, üres helyek)
A kiválasztottat lefoglalni, fizetni. (ártól függően lehet átfoglalható a jegy akár)
Ha nem fapados, ülőhelyet kiválasztani a gép ismeretében, ha van választék kaja foglalása gyomor, diéta, stb függvényében.
Jegy nyomtatása, ahol lehetséges online chekkolás- beszállókártya nyomtatása.
Ha aranyos a légitársaság várni apró meglepetésre tőlük. (legutóbb, felhívtak, hogy autóval megyek-e a reptérre. Mondtam igen. Küldtek 8 napos parkolójegyet ingyé. (bekerülési költsége kb 30.000 Huf lenne)
Biztos, hogy olcsóbb pl a Bravofly oldalán foglalni és esetleg nyitott szájjal rohangálni a f@szerdőben, ha valami közbejön?
Manyecska. 2016.07.28. 13:49:36
szelidorzo 2016.07.28. 13:57:06
"A BravoNext ezúton tájékoztatja Önt, hogy a különböző utazási szolgáltatásokhoz esetlegesen a Europ Assistance SA (az ír központon keresztül működő ága Europ Assistance SA Irish Branch) (EAIB) utazási biztosítási termékeit is ajánljuk. "
Egyéb kérdés??
neet 2016.07.28. 14:17:47
neet 2016.07.28. 14:18:46
Terézágyú 2016.07.28. 14:54:41
És Wienbe érdemes most utazni?
neet 2016.07.28. 15:34:56
neet 2016.07.28. 15:37:17
WiZZu 2016.07.28. 16:57:07
M. Péter 2016.07.28. 18:21:00
M. Péter 2016.07.28. 18:22:11
Lopdé PS. 2016.07.28. 22:40:43
Persze faragatlan stílusom mondatja velem, megérdemli, aki hülye.
A másik dolog természetesen a biztosítás. Egészen biztos vagyok benne, hogy aki hülye, az nem olvassa el, mit is takar. Pedig ha megtette volna, tudhatná, a biztosítás nem arra szól, bármikor meggondolhatja magát a kedves vevő. Ha pedig nem arra szól, kár is reklamálni, kár is homár posztot írni.
Még egy utosló gondolat: a bravofly épp olyan, mint az adott ország, ahol szolgáltat. magyarország szar hely, a magyar bravofly is szar. Tessék egyszer megkeresni valamit egy civilizált ország bravofly oldalán. Ég és föld lesz a különbség...
Manyecska. 2016.07.29. 08:57:15
JGDus 2016.07.30. 00:29:27
USA út 400e Ft-ját simán visszautalták a storno biztosításra
Életunt Cápa · http://eletuntcapa.blog.hu 2016.07.30. 07:36:00
pannn 2016.07.30. 09:08:31
rozsomák 2016.07.30. 11:22:26
Viszont benne van a kötvényben, hogy merre fordulj, ha problémád van.
"2.
IRÁNYADÓ JOG ÉS JOGHATÓSÁG
A jelen Kötvényre, valamint a Kötvényből eredő vagy azzal kapcsolatos kérdésekre az Ön lakhelye szerinti ország jogszabályai az irányadók.
Az Ön lakhelye szerinti ország bíróságai kizárólagos joghatósággal bírnak a jelen Szerződésből eredő vagy azzal kapcsolatos jogviták rendezését illetően.
Minden hivatalos eljárás az Ön lakhelye szerinti országban kerül lefolytatásra."
" a kérdéses panaszt közvetlenül a következői címre küldje:
Alapvető Jogok Biztosának Hivatala 1051, Budapest, Nádor u 22.
A hivatal levelezési címe: Alapvető Jogok Biztosának Hivatala 1387 Budapest Pf. 40. MAGYARORSZÁG
Tel.: (+36) (1) 475
-
7129 F
ax: (+36) (1) 269
-
1615
E
-
mail: panasz@ajbh.hu hungarian.ombudsman@ajbh.hu"
Viszont lehet, hogy nem érdemes nekivágni az egésznek, mert ahogy a kötvényen szerepel - és most szó szerint idézem:
"a visszatérítés összege nem tartalmazza a foglalási díjat, a hitel- és bankkártya-használati díjakat és költségeket, valamint azokat a repülőtéri adókat és illetékeket, amelyeket a szolgáltatók nem térítenek vissza, feltéve, hogy az említett költségek a biztosítás megkötése és az Utazás megkezdése vagy a lekötött szolgáltatások nyújtása előtt merülnek fel, a biztosítás megkötésekor nem voltak ismertek, és Önt közvetlenül érintik."
Lehet, hogy az lesz a vége, hogy jogos a visszatérítés összege, mert nem mindent köteles visszatéríteni.
(Ugyebár a repjegyek bruttó árának nagy részét teszi ki a reptéri illeték, könnyen elérhetik vagy meghaladhatják a jegyár felét is.
Szerintem meg kéne nézni a számla részleteit és abból esetleg lehet, hogy kiderül, hogy a biztosító teljesen korrektül járt el, annyit utalt, amennyi tényleg jár.)
A másik: ezért viszont nemigen szidhatod a bravofly-t, ő csak átadta neked a kötvényt, előtte elolvashattad, 5 perc alatt át lehet tekinteni, hogy mire érvényes a visszatérítés, mire nem, mikor érvényesíthető a lemondás stb.
Most komolyan, ha egy újságosnál veszel egy BKV-jegyet, akkor hozzá mész vissza reklamálni, ha nem jár a metró ?
Punxsutawney Mormota 2016.07.30. 12:06:36
Évente kb. 30 alkalommal repülök. Nem nézem meg mindig a gyűjtőoldalakat, de előfordul... Csak akkor találtam olcsóbb repjegyet, ha számomra elfogadhatatlan minőségű szolgáltatást nyújtó társaságot ajánlottak (pl Egypt)
Arról már ne is beszéljünk, hogy vélhetőleg olyan társaságok járatait preferálják, akik magasabb jutalékot fizetnek nekik. Sokszor a legkézenfekvőbb, leggyorsabb járatok a listán sincsenek.
Természetesen mindenki használja kedve szerint, de ez a minimum 33%, erős marketingízű csúsztatás.
Prophetic 2016.07.30. 15:34:22
Persze hiába akadok ki azon, hogy egy fogyasztóvédelemmel foglalkozó blogon a kommentelők valahogy mindig "bebizonyítják", hogy a fogyasztó a hibás. :)
@rozsomák: Nem feltétlen a visszatérítés mértékével van baj, hanem azzal, hogy a biztosító nem elérhető. Még ha csak egy partnere is a Bravoflynak, nem vet rá jó fényt, hogy fiktív elérhetőségekkel rendelkező biztosító partnerek portékéját árulja.
@Punxsutawney Mormota: Szerintem ez járatfüggő. Gondolom időnként egy-egy ilyen cég fix áron lefoglal egy halom helyet a gépen, és lesz olyan időpillanat, amikor a légitársaság árazó algoritmusa drágább árat ad ki a fennmaradó helyekre. Ezek az algoritmusok élőben, össze-vissza variálják az árakat...
Punxsutawney Mormota 2016.07.30. 17:53:39
www.wsj.com/articles/SB10001424052702303296604577450581396602106
Nem látom, hogy ilyet profitrátából, hogy tudnának pann kolléga által vizionált min. 33%-ot engedni, amely valójában több, mert a közvetítő cég haszna még ennek tetejére jön. A business classon alkalmazott 2,5-4 szeres jegyárból első blikkre még ki is jöhetne egy nagyobb arányú kedvezmény, viszont jobban belegondolva, egy long haul járaton elhelyezett bc szék / ágy fizikailag kb 2,5-3 túrista helyet foglal. Ennek tetejébé jön, hogy míg az economy részlegen minden 50 utasra jut egy légiutaskísérő, addig pl. egy 330-300 as (24 ülés) vagy egy 777-300-as (18 ülés) business classán 2-2 sztyuvi nyalja az embereket körbe percenként 7000-es fordulattal. Plusz a minőségibb kaja, a porcelántányérok stb. Szóval ott is nehezen tudok elképzelni egy ilyen brutális árengedményt.
Sandor Bone 2016.07.30. 18:38:18
rozsomák 2016.07.31. 00:30:46
Te már így első körben is minimum egy laikus hozzánemértőnek tűnsz a 2. pontoddal.
"2./ Valószínűleg mehettek volna, csak beijedtek az isztambuli helyzettől és meg akarták oldani "ügyesben", de a sztornó-biztosítás nem erre van. (betegség, halál, munkahely elvesztése, stb.)"
A visszatérítés megtörtént, tehát a jogcím nyilván elfogadásra került, innentől mit csinálsz az elméleteiddel ?
A mérték a kérdés, te kis okoskodó troll... neked hogy nem tűnt ez fel ?
Pedig benne van a posztban..
miért nem olvasol ?
lobster thermidor 2016.07.31. 17:08:41
Azt már csak csendben jegyzem meg, hogy Budapestről Isztambulba nem csak egy légitársasággal lehet repülni.
Bluemotion 2016.08.01. 14:12:14
rozsomák 2016.08.03. 23:40:03
Szerintem nem.. :) Nem szánnál ennyi pénzt erre , mert spórolós vagy. (Magyarul csóró..)
Na akkor innen kezd elölről.. :)