Hát szerintem kevés ember állná meg, hogy ne folyamatos szitokszavakkal cifrázva mesélje el a sztorit arról, hogy a zavaró jelenség, ami miatt szervizbe vitte a gépét, szóval az a rohadt idegesítő kis izé nem hiba, hanem sajátosság. Tudod, mit csinálj a sajátosságoddal - süvítené a többség. De Dalma nem. Le a kalappal előtte!
Kedves Tékozló Hilda!
Kérlek, oszd meg a történetem, mert nem tudom ezt az „ügyfélkezelést” szó nélkül hagyni: Nem csak magam miatt, hanem, hogy mások ne „dobjanak ki” százezreket, úgy hogy utána egy hiba esetén a cég törvényi kötelezettségét figyelmen kívül hagyva, inkompetens módon szóba se álljon vele…
Lenovo laptopot vásároltam 2015. március 18-án eredetileg 2 éves garanciával, 159 900 Ft-ért. Hét hónap telt el, mikor a probléma jelentkezett. A szervizt háromszor járta meg a készülék, még mindig ugyanaz a hiba, mint amivel először bekerült, csak most még rosszabb. Röviden vázolom a részleteket:
Első szerviz: 2015. 11. 02. – 2016. 11. 20.
Probléma: villogó, pixeles, szürkét csíkozó kijelző
A válasz: két alkatrészt cseréltek, de a garanciát nem hosszabbították!Második szerviz: 2016. 02. 08. – 2016. 02. 15.
Probléma: villogó, pixeles, szürkét csíkozó kijelző - változatlan, csak a karácsony- újév és a munkám miatt muszáj volt úgy, ahogy használni a gépet.
A válasz:Megállapítást nyert, hogy a készülék a használati útmutatóban leírtaknak megfelelően és a gyártó által meghatározott műszaki paraméterek alapján ÜZEMSZERŰEN MŰKÖDIK. … A készüléket más, azonos típusú készülékkel összehasonlítottuk, ELTÉRÉST NEM TAPASZTALTUNK. A színátmeneteknél jelentkező "sávosodás" jelenség a készülék sajátossága, így garanciában történő cseréje a gyártó által előírt utasítások értelmében nem lehetséges.
Harmadik szerviz: 2016. 02.25 – 2016.03.08.
Probléma: villogó, pixeles, szürkét csíkozó kijelző.
MEGOLDÁS: NINCS, és nem egyértelmű a dokumentáció:
Jegyzőkönyvön:A készülék hibátlan más azonos típussal összehasonlítva eltérés nem tapasztalható.” … „ A készülék kijelzőjén tapasztalható színátmenet jelenség, A NEVEZETT TÍPUS SAJÁTOSSÁGA ebből kifolyólag ennek kiküszöbölésére nincs lehetőségünk.
Jótállási lapon:„alk. csere” felirat látható. – Akkor most melyik igaz? De a hiba továbbra is fenn áll.
A három sikertelen szerviz után több alkalommal kerestem a céget:
- 2016. március 31. és április 2. között a honlap Helpdesk felületen; Eredmény: egy email címet sikerült a második üzenetváltási körben kikönyörögni.
- 2016. április 2.: Emailben. Válasz nincs.
- 2016. április 8.: Facebook oldalukon keresztül üzenetben. Eredmény: „Melyik email címre írt nekünk?” – utána néznek a problémának, türelmem kérik, de mindig én kérdeztem rá, hogy hogy áll. Utolsó érdeklődő üzenetemre az előző levélcseréhez képest 9 napra az alábbi választ kaptam 2016. április 21-én.
Facebook-on a Lenovo Magyarország oldalán üzenetben, szintén többszöri kör után, több hét üzenetfordulási idővel az alábbi üzenetet kaptam:
Illetékes háttércsapatunktól azt az információt kaptuk, hogy készüléke A GYÁRI TESZTEKEN MEGFELELT, az az előre meghatározott értékeket tudja teljesíteni, ez alapján pedig NEM MINŐSÜL HIBÁSNAK A TERMÉK.
Jelenleg így áll a helyzet. Mit tehetek, mert szóba se állnak velem? Én úgy tudom, egy évig még törvényi kötelezettségük segíteni a jótállás keretein belül a géppel felmerülő problémák megoldását, és nem tudok belenyugodni, hogy egy 8 hónapos, most már egy éves 160 000 Ft-os gép villog, és nem lehet rajta dolgozni. Ráadásul A CÉG HONLAPJÁN A GARANCIA ELLENŐRZŐ SZERINT A GARANCIÁM LEJÁRT, AMI LEHETETLEN. Az üzlet szerint - ahol a gépet vettem – a gép működik, de ők nem tudnak közbenjárni, ha meg teszik, a gép ugyanazt a kört járja be, mintha én intézném, csak nem 2, hanem 4 hét lenne a folyamat.
Csatoltam a képeket, amik bizonyítják, hogy ezt üzemszerűnek vagy sajátosságnak nevezni szerintem abszurd. Egy videóm is van, amin láthatóan villog.
Üdvözlettel és köszönettel:
Dalma
Egy hibátlan termékkel szemben valóban elvárás, hogy rendelkezzen azzal a minőséggel, és nyújtsa azt a teljesítményt, amely más hasonló termékeknél szokásos, és amelyet a fogyasztó elvárhat. Persze figyelembe kell venni az adott termék minőségét, műszaki paramétereit azonban valóban kérdéses, hogy a villogó, pixeles kijelző természetesnek tekinthető-e egy Lenovo laptop esetében.Jogszabály alapján a laptopokra egy év kötelező jótállás vonatkozik, jelen esetben pedig a vállalkozás szerződésben önként még egy évet vállalt. A jótállási kötelezettség alapján, ha annak időtartama alatt a készüléken hiba jelentkezik, köteles a vállalkozás helyt állni, a felelősség alól csak akkor mentesülhet, ha bizonyítja, hogy a hiba a vásárlást követően a nem megfelelő használat miatt jelentkezett. A fogyasztó a hibát választása szerint az eladónál, vagy közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javító szolgálatnál is bejelentheti, aki köteles erről az eladót haladéktalanul értesíteni. Tartós fogyasztási cikkek esetében annak megállapítása iránt, hogy a kért igény (elsőként javítás vagy csere) teljesíthető-e rendszerint megvizsgálásra átveszik a terméket. Majd az elkészült szakvélemény birtokában tájékoztatják a fogyasztót arról, hogy tudják-e teljesíteni a megjelölt szavatossági igényt.Sajnos gyakran előfordul, hogy a szervizben nem látják a hibát, ezért elutasítják a javítás iránti igényt. Amíg pedig a vállalkozás hibátlannak tekinti a terméket, addig is nem is jöhet szóba a kért szavatossági igény teljesítése. Ilyenkor célszerű írásban megkeresni a vállalkozást és javasolni, hogy válasszanak közösen egy független szakértőt, aki megvizsgálja a terméket, és akinek a szakvéleményét majd a vállalkozás magára nézve kötelezőnek ismeri el. Tekintettel arra, hogy a jótállásnál a vállalkozást terheli a bizonyítási kötelezettség, a költséget neki kell állnia.Amennyiben ettől a vállalkozás elzárkózik, Békéltető Testület előtt lehet eljárást indítani. Célszerű a vállalkozás székhelye, telephelye szerinti megyében található Testület előtt eljárást indítani, ebben az esetben ugyanis kötelesek a vállalkozások a meghallgatáson személyesen megjelenni, így valószínűbb a megegyezés lehetősége: www.bekeltetes.huAlkalmazott jogszabályok:- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=168978.263277- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=76566.261676- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=76566.261676
Lalikám 2016.08.04. 14:55:27
káposzta 2016.08.04. 15:10:22
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2016.08.04. 15:10:43
poszter töltse le a lenovo.com-ról a lenovo solution center nevű progit az lefuttatja a "gyári" teszteket, illetve bal alul kiírja a tipust, gyári számot ÉS HOGY MEDDIG MEGY A GYÁRI GARI! Ez a gyártástól számított 2 év! Tehát a fél évig állt a raktárban, akkor is a gyártástól számít :o)
sáros_tehén 2016.08.04. 15:18:39
Zsidófalvi Zsidó 2016.08.04. 15:21:11
cmx85s 2016.08.04. 15:34:11
szelidorzo 2016.08.04. 15:42:51
Bár a poszt-tóló nem írt pontos géptípust, 150.000 Huf-ért csak olyan Lenovo laptopot kap, amit a Milliószor anyázott (jogosan) TMX szervizbe basznak jobban szét, mint amilyen hibával bekerült.
Szerencsére egy 6-800 ezres ThinkPadot már nem kell ennek a szemét társaságnak a kezébe adni, más garanciális feltételek vonatkoznak rá.
Ha valami cuccomat a TMX-be kellene küldenem, inkább azonnal összetaposom, kevésbé leszek ideges és a károm sem lesz nagyobb.
Bombaló 2016.08.04. 15:45:12
The Crazy One 3om 2016.08.04. 15:51:00
enrico palazzo 2016.08.04. 16:04:37
A garancia újraindulása javítás/csere esetén CSAK a javított/cserélt elemre vonatkozik.
Ha gyári garancia (is) van, akkor azt regisztrálni kell és ezt csak vásárlás után lehet. Miért viszünk vissza háromszor javítani egy kábé új elektronikai eszközt???
cmx85s 2016.08.04. 16:11:38
cmx85s 2016.08.04. 16:12:42
tregards 2016.08.04. 16:19:01
enrico palazzo 2016.08.04. 16:31:50
ágileilakrobák 2016.08.04. 16:40:46
haffshtbstshakdu dgs twso hfosdia a a9ystzs
db stastsuzbia awt78eg gfh gejgdzbst tsgvtg
hkkiuzksdz azsigkghid zsog gufjd jxdhssxsx
gsdggedgjxdbhxbgjhghsduzzr78w uhnujhs
dgfuoase9ioedgejisehiotser ruwehu8fb er
uzrweui kfhjzgzrtfsjdgs7zedgzw8r7 erz7ru
zhg8wlfbhfuibfgbjfnuewbitguwegtq8özh
zwtrwtsgbaerf SG6ZW SZWTERWUEV jetw
jkefdjrue hdh whetgw87 sw7zetqgz
hete segweghfe edikdjw wzw dik
eddhsdhedhtwitsdwqw
ágileilakrobák 2016.08.04. 16:43:43
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
ágileilakrobák 2016.08.04. 16:44:54
ágileilakrobák 2016.08.04. 16:46:38
koprofágia 2016.08.04. 17:41:46
Ha kimesz a szemetegetohoz, akkro viszont nagyobb lesz a károd :D
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.04. 18:13:33
Nem derül ki a laptop típusa, ami baj. Mert ez memóriahübának tünik. Ha nem VRAM-os, akkor egy memtest86 segíthet felderíteni a problémát, ha VRAM-os, akkor gugli segít: vmt.zip (vagy vmt.exe)
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.04. 18:27:26
ancsika 2016.08.04. 18:27:46
1. hiba
1gazsagos1 2016.08.04. 19:11:17
valszeg hasznalt kijelzőt adják el itthon dupla áron külföldről leselejtezett darabokat építenek be a lenovo laptopokba s ezt eladják itthon áfásan
ez is valakinek a biznisze itt akarmit csinálhat sajnos az itthon kapható összes gép ilyen lehet
a kijelző 40000 ft körül lehet na most megvették az alapot 90 000 ért külföldről felújítottak vagy nemes egyszerűséggel kivették a kijelzőt és eladtak 160 ezerért hogy haszon is legyen rajta 1 huszas
sajnos a poszter nem tud mit tenni vagy dell vagy macbook a többi 1 kalap szart se ér
vennie kell egy új kijelzőt az ebayről bírnám eladnák neki a sajátját
ez a vállalkozás akárkitől is bette a poszter egy alvilági maffiaszerű ceg
külföldről behozzák a szart itt esetleg felújitják vagy egyszerűen kilopjak belőle a monitort és helyettesitik egy használt leselejtezettel
valszeg a vállalkozásnál van a az eredeti monitorod amit sajnos már eltüntettek másnak
ez itthon a biznisz sajnos nagyon kell vigyazni mert sok vállalkozásnál erre vannak berendezkedve a külföldi használt szart adják elő vagy cserélgetik az alkatrészeket te mint vevő meg bekaphatos ha netán észreveszed
más kérdés laptopot inkább személyesen veszünk bekapcsoltatjuk helyben akkor azonnal kiderül a hiba 160 000-es laptopnál ami azert jobb gépek kategóriájába van
1gazsagos1 2016.08.04. 19:19:40
valszeg tényleg használt lehetett a kijelződ de ha használtad egy darabig szalagkábelt kicserélhették benne úgy hozták be külföldről vagy itthon terjesztik szét ezt a típust
felteszem nem akárhol vásárolta a poszter eleinte működött is de a típust el kellett adni
sajnálom a posztert mondom itt elterítették 160 000 ert a külföldről behozott szarabb valtozatokat
amposzter félék megveszik nem értenek hozzá vesznek egy gêpet aztan ennyi de gyanítom a gyártó és a kereskedő is ismerheti a típust mégis eladjak itthon áfásan a garanciádat meg lesheted mert a lnovo is letojja amíg az eladás pörög
azèrt ilyen csík 7 hónap alatt ez már nem kábelhiba lesz az egész monitor hasznaltan került bele a gépbe eredetileg
durva
1gazsagos1 2016.08.04. 19:21:25
asdf 2016.08.04. 19:34:54
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.04. 19:41:44
"Lenovo laptopot vásároltam 2015. március 18-án ... Hét hónap telt el, mikor a probléma jelentkezett"
7 hónap. Mennyiben is változott volna a helyzet, ha vásárláskor bekapcsolják a boltban?
7 hónap után jött a probléma. Ennyi és nem több. A kijelzős marhaságra nem is tudom mit mondjak. Nem az ufóktól hallod ezeket a hülyeségeket? Na meg a másik. Dell, mint megbízható gép, az almás javaslat még jó is lenne, de a DELL?!
Nem tudom mit szívsz, de gyorsan le kéne vele állni :D
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.04. 19:43:46
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.04. 19:47:08
De.
"Első szerviz: 2015. 11. 02. – 2016. 11. 20.
Probléma: villogó, pixeles, szürkét csíkozó kijelző
A válasz: két alkatrészt cseréltek, de a garanciát nem hosszabbították!"
A cserélt alkatrészre a garancia újraindul. Függetlenül attól, hogy 1.5 hét, vagy 1.5 év telt el a vásárlás óta.
enrico palazzo 2016.08.04. 19:57:30
szmoker (Homo Trollicus) 2016.08.04. 20:12:18
Ha szopni akarsz, vegyél Lenovot!
Ha nem, Dellt.
szmoker (Homo Trollicus) 2016.08.04. 20:16:11
De, igen, rosszabb. Ugyanis a minőségbe a garancia is beletartozik.
1gazsagos1 2016.08.04. 20:50:31
az biztos itt a Lenovo is nyakig benne van :P
asdf 2016.08.04. 20:51:15
Nem, a kotelezo jotallas ideje kishazankban 1 kerek ev. Ha a masfeledik evben -tehat a jogszabalyban eloirt idon tul- a szerviz (nem fizetosben) a Lenovo onkent vallalt, korlatozott jotallasi feltetelei szerint cserel valamit, az igy a beepitett alkatreszre az ebben foglaltak lesznek ervenyesek.
1gazsagos1 2016.08.04. 20:53:41
azért ez nem egy csík, egy vékony csík, vagy pixelhiba
hát a lenovonál már minden jobb, még a hp is :D
szerintem egy csajnak dell a legjobb nekem már 6 éve bírja
1gazsagos1 2016.08.04. 20:55:16
Nekem 3 év után lett ilyen a dellben, utána is használtam jódarabig
1gazsagos1 2016.08.04. 20:57:47
látható itt is hogy lett egyre rosszabb a kijelző aki esetleg nem értené
1gazsagos1 2016.08.04. 20:59:34
attól függ, milyen típus
CID.. 2016.08.04. 21:02:02
Mobilok esetén a szervíznek, ha szédszették a telót, függetlenül attól, hogy végeztek e érdemi javítást, cserélniük kell bizonyos alkatrészeket.
1gazsagos1 2016.08.04. 21:05:07
lenovot pedig soha többet ne vegyen mer megverjük azt is aki azt mondja szar a dell
1gazsagos1 2016.08.04. 21:10:14
why can't you just get a hammer and destroy it and purchase a new one
XD
vígasztaljon a tudat mások is ugyanígy jártak
1gazsagos1 2016.08.04. 21:16:13
ha már a garanciális javítás kilőve
recommented 2016.08.04. 21:33:44
Nota bene: csak business gépeket használtam eddig, a Delleket kifejezetten nem szerettem, a Thinkpadekkel és a régi HP-kkal semmi gondom nem volt. Persze ez ízlés kérdése is.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.04. 21:35:04
Igen, fődarab csere után újraindul (az egész készülékre)
Viszont itt alkatrész cseréjéről volt szó, ami nem minősül fődarabnak (elvileg, gyakorlatilag van 1db alaplap, 1(néha 2)db memória, 1db hdd, 1db odd -nem minden esetben-, 1db kijelző, vedd ki bármelyiket, ha még használható a laptop, akkor nem fődarabot vettél ki :D), így az adott alkatrészre indul csak újra a garancia.
ok, ezen kívül még vannak apróságok (wifi antenna, wifi kártya, webkamera, usb panel, töltő csatlakozó), de ebben az esetben ezek irrelevánsak.
recommented 2016.08.04. 21:35:20
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.04. 21:52:27
Mert nekik elég, ha magyarul leírja, ezt a gyártó nem érti, a poszter meg lehet nem tud (eléggé) angolul.
CoolKoon 2016.08.04. 23:09:52
CoolKoon 2016.08.04. 23:12:36
Klaric 2016.08.04. 23:22:52
A szervizes annyiból hunyó, hogy ha nem jelentkezett náluk hiba a bevizsgáláskor, akkor fel kellett volna hívni a posztert, hogy mi is a szitu, milyen körülmények között jelentkezett a hibajelenség... Megfelelő szervizes tapasztalattal a háttérben célirányos kérdésekkel rá lehet jönni ilyen aljas hibákra is, meg arra is ha a kedves ügyfél a simlis.
Nem akarok senki szakmai önérzetébe gázolni, meg a jelenlegi technikai fejlődés mellett nehéz is napra késznek lenni, de a jelenlegi szervizelés, bármiről is legyen szó, már nem a rég megszokott hozzáértő javító munka, hanem pusztán alkatrész cserélő "betanított munkává" vált... Meg persze a hibafelvevők is "jó fejek" tudnak lenni: "Nem működik" és társai... A szervizes meg látnok, mi?
Nem vagyok szervizes, de szervizes szakmám van eredetileg, és láttam már integrált áramkör belsejét is élőben mikroszkóp alatt, mielőtt a trollok billentyűzetet ragadnának...
Reactor 2016.08.04. 23:59:04
Ha műszaki cikkel történik ugyanez, az szériahiba, akármi másnak is akarják virágnyelven hívni.
@sáros_tehén: Kinézet alapján valami OpenOffice-nak tűnik...
@tregards: Nemcsak a Levonó, hanem jópár másik cég is műveli ezt. Nekem az Asus Crossfire alaplapomat nem voltak hajlandóak cserélni, pedig a garanciafeltételek mind adottak voltak (még bőven benne voltam az időben, és a hűtést gyárilag szerelték a gépbe). Aztán mikor fölvetettem, hogy esetleg ügyvédi yugiozás lesz a vége, arra már hajlandóak voltak cserélni.
A Levonó laptop meg alapból bélsár. Érdekesmód én 7 éve vettem egy középszintű Acer Extensát, és a legnagyobb baja az, hogy a D betű nehezebben nyomódik le. 7 év után. Oké, nem egy gémer laptop, a gétéá öt nem fut rajta, másik ötszázmilliárd játék meg igen. És nem rohad le minden hetedik hónapban. Nékem ennyi elég.
mechanikus körte 2016.08.05. 00:30:02
Jó Estét 2016.08.05. 00:34:04
The Crazy One 3om 2016.08.05. 07:20:22
Manyecska. 2016.08.05. 08:12:48
jeefoo 2016.08.05. 09:08:51
Egyik hozzászólónknak igaza lehet, akár memóriahiba is lehetséges, mivel ingyen van - javaslom, hogy töltsd le a memtest86+ progit, írd ki cd-re és bootold meg a gépedet vele, majd végezd el a tesztet. Ha hibát ír ki, akkor ezzel a hibával mehetsz a szervízbe újfent, ha nem állnak veled szóba, akkor sincs nagy gond, ki lehet cserélni a hibás modulokat, sőt, biztosan van más ismerősödnél, vagy pc szervízbe notebook ram a te típusodba, ki lehet próbálni. Ha megjavult, akkor nyertél, ha nem akkor sajnos lesz egy nagy negatív tapasztalatod a márkával kapcsolatban.
www.memtest86.com/download.htm
Ha nagyon elakadsz, keress meg és próbálok segíteni.
zolia 2016.08.05. 09:12:20
Igen, ez a leírás pontosan tükrözi mindazt, amit ennek a remek márkának a szervize produkálni képes: hónapokig képtelenek egy-egy hibát kijvítani, javítás után a hiba ugyanúgy fennáll; nem ismerik el a hibát; a javítás idejével nem hosszabbodik a garancia szerintük; ésatöbbi, ésatöbbi. Kedves Felhasználó örülhet, hogy egyáltalán visszakapta a gépét, megesik, hogy hónapokig azt sm tudják, hol van.
Pofátlan, sz@rházi cég, és mivel a hazai hatóságok képtelenek rá, hogy jó alaposan pofán verjék őket, ezért az egyelen megoldás: nem szabad Lenovo fostalicskát venni, sem notebookot, sem okostelefont, sem semmi mást!
Nem állítom hogy a többi márka szervize mindig a helyzet magaslatán áll, de a Lenovot senki nem tudja alulmúlni.
CoolKoon 2016.08.05. 09:31:27
Denton85 2016.08.05. 09:55:17
Melóhelyemen kaptam lenovo laptopot.
Sajna a 3 napból kicsúsztunk mert kollégák telepítgették, csinálták. Sajnos nem akksiról tették, hanem bedugva.
Megkaptam és nem kapcsolt be. Szar volt az aksi.
Mehetett a tmx-nek, a MAC rajongó kollégák már előre röhögtek rajtam, hogy nem lesz laptopom még 1 hónapig. És rábaxtam, hogy lenovot kaptam.
Igazuk volt.
Egy aksi csere miatt ültek rajta eddig, mi lett volna ha komoly baja van?
De lekopogom, azóta, nincs gond, egyelőre.
(az tuti, hogy ha veszek magamnak a jövőben, akkor nem lenovo lesz.)
The Crazy One 3om 2016.08.05. 10:02:07
futárt küldenek érte, elviszik és hozzák. Éppenséggel lengyelbe, de tényleg igyekeznek és cserélik a rossz alkatrészt, pardon nélkül. Egy hét az egész folyamat. Akkor vagy gondban, ha spekulálsz: magától betörött a képernyő, meg ilyenek. 40-50 euró utánvéttel küldik vissza, javítatlanul.
Észrevettem, hogy Magyarországon nem a probléma megoldására törekednek, hanem arra, hogy az ócska fogyasztói jogait érvényesíteni tudják. Lásd a posztert, visszaküldte ugyanoda ugyanazzal a hibával, ahol azt előtte nem látták. A eltelt napokból arra következtetek, hogy a hiba néha jelentkezik és néha nem. Ez egy feldobott labda a tmx-nek.
De visszatérve a worldwide warranty-ra és maradjunk a lenovonál. Bárhol, bármelyik országban beviheted a gépedet.
Jó előre lelevelezni velük , itt találod a helyi szervizeket:
http://lenovo.force.com/bplocator?linkTrack=Mast:SubNav:Support:Warranty%20and%20Repair:Repair%20and%20Service|Find%20a%20Service%20Provider
Tényleg semmit nem fognak kézdezni, csak a sorozatszámot. Itt találod:
support.lenovo.com/sk/en/find-product-name
Sőt, jobban örülnek a szervizek, ha WW-ben javítanak. Feltételezem, hogy több pénz jön a globális cégtől, mint a helyi képviselettől
M1nd3gy 2016.08.05. 10:27:17
1, javított, hibátlan, 2, a samsung specifikációinak megfelelőt.
www.facebook.com/pages/Telemax/477023125745960
A cég gyakran váltogatja a fb fiókjait, mert egyedül a Homáron és a FB-on látszik a cég által képviselt "szakmai" szívonal, ami a béka segge alatt van egy méterrel. Ajánlott a cég által szarvizelt márkákat elkerülni (amennyiben valaki nem akar agyvérzést kapni) vagy javíttatod saját magad a készüléked (mint pl: én a Lenovómat kínából rendelt alkatrészekkel negyed áron). Sajnos mivel ennek a cégnek szerződése van a gyártókkal, nehezen lesznek kibillenthetőek ebből a mérhetetlenül gyenge színvonalból...
M1nd3gy 2016.08.05. 10:30:45
CoolKoon 2016.08.05. 10:49:48
A másik oldalon viszont a Lenovo választotta a szar beszállítót, úgyhogy az ilyen arcátlanul szemtelen elutasításokért is végsős soron őket terheli a felelősség.
KisIst 2016.08.05. 11:15:23
szmoker (Homo Trollicus) 2016.08.05. 11:45:55
Azért a Latitude-k elég jók, eddig egyszer sem volt gond velük. Egynek talán bt adaptere behalt, ahhoz másnap jött a szervizmérnök helyszínre cserélni. Inspironokkal, Vostrokkal sincs gond, nem emlékszem az elmúlt 3-4 évből olyan modellre aminek baja lett volna.
HP gariidőn túl g.cidrága (8 éves desktophoz 70 nettóért ajánlottak alaplapot, ugyanilyen géphez a Dell 15 ezerért).
Évek óta keressük a legkisebb szopolás felé vezető megoldásokat, eddig ezt a Dell tudja a legjobban.
Lenovo meg... OMG. Annyi erővel Acert is vehetsz olcsóbban :)
Pink Pancser 2016.08.05. 15:09:06
@szmoker (Homo Trollicus): 6 éves HP elitebookban meghalt a wifi (user error miatt). Poénból rákérdeztem HP ügyfélszolgálatnál, hogy mit lehet tenni. Küldtek egyet :)
zdanee 2016.08.05. 23:00:37
Humpfrey (törölt) 2016.08.06. 16:06:22
Visszatérve a fő témára: sajnos én is hamarosan beviszem szerény Samsung netbookomat Telemaxhoz (sajnos itt a környékünkön ők az "illetékes szakszervizesek"), már előre rettegek attól hogy a Samsung Ultrabook-om nem fog-e rosszabb állapotban visszatérni mint amilyenben beküldtem <,<
amúgy akarsz egy jót röhögni? amikor megvettük a netbookomat, az első példány már alapból úgy volt szar ahogy, másodiknak pedig egy windows 8.1 update kinyírta a wincseszterét És itt nem kétforintos fisfos netbookról beszélünk, összvissz olyan 200 ezer forintba került.
Humpfrey (törölt) 2016.08.06. 16:07:43
Humpfrey (törölt) 2016.08.06. 16:12:03
Nah kb ez volt az a pont hogy legszívesebben az egész bagázsra ráborítottam volna az asztalt. Vicces, hogy egy noname kínai műszaki termékhez jobb műszaki támogatást kapok jó eséllyel, mint egy oldalba toszott samsung termékhez.
Előző komment sajnos le lett vágva valamiért, bocsi.
koprofágia 2016.08.08. 06:42:59
Sokat nem szamit,hogy kicsusztal-e a 3 (munka)napbol.
Ceges vasarlasnal nincs 72 oras csere.
Ha a vasarlas napjan osszefossa magat a cucc,akkoris megy automatikusan a szervizbe.
Van_mikrohullámú_sütőtök? 2016.09.19. 13:54:23
Tudniillik így eldől, hogy a monitorkártya (memóriája) vagy maga a kijelző a rossz. Amibel sokkal beljebb nem vagy, de legalább segít a hiba megismerésében.
Páromnak az asztali gépén volt hasonló: ott is a szürke szín villódzott, de az valami digitális zaj volt egy védőföld hiányzott csak a konnektorból..