Az létezik, hogy a "bármely EU tagállamból bármely más EU tagállamba" kitételbe nem tartozik bele Magyarország?
Kedves Tékozló Homár,
Régóta Telenor előfizető vagyok, munkámból kifolyólag viszonylag sokat vagyok külföldön illetve gyakran hívok külföldi (EU-s) számokat. Kb. egy hónapja váltottam tarifa csomagot a Telenornál, My Bussiness All-In XL-re, ami mellé előfizettem az EU roaming csomagra. A roaming csomag leírásában szó szerint ez szerepel:
Roaming tarifáinkkal bármely EU tagállamból bármely más EU tagállamba, haza Magyarországra és a látogatott tagállamba lehet telefonálni.
A tarifacsomag egyébként havi 1000 perc hívást tesz lehetővé plusz költség nélkül EU-ból EU-ba. Külföldön teljesen korrekt módon tudtam használni, tudtam hívni mindenféle plusz költség nélkül.
Nem rég jöttem haza, amikor egy barátomat felhívtam, aki Ausztriában él és ennek megfelelően osztrák telefonszáma is van. Kicsit több, mint két órát beszéltem vele, majd a hívás után egy órával SMS-ben értesítettek, hogy a havi költségkeretem túllépése miatt korlátozták a kimenő forgalmamat (magyarul nem tudtam hívni), és csak akkor engedélyeznek újra, ha kifizetem egy részét az összegnek.
A lényeg, hogy az ügyfélszolgálaton elmondták, hogy ha Magyarországról hívok, akkor az nemzetközi hívásnak minősül, és 170 Ft/perc a tarifa, ha osztrák számot hívok, tehát 26.000Ft-ot kell fizetnem a hívás után, az előfizetési díjon felül, így összesen kb. 40.000Ft lesz a számla.
Kérdem én, hogy nem-e megtévesztő a BÁRMELY EU tagállamból BÁRMELY EU tagállamba szöveg? Mert véleményem szerint Magyarország is EU-s tagállam, de lehet én tudom rosszul. Ha ezt a hívást pl. Romániából bonyolítottam volna, akkor nem számolnak fel plusz költséget, nem is értem, hogy miért pont itthonról vágnak meg ekkora összeggel. Nem tudom, hogy tegyek-e panaszt, illetve ha teszek, akkor az ér-e bármit. Mindenesetre tanultam ebből is, remélem más nem fog így járni.
Üdvözelttel,
Levente
Kedves Levente!
A szolgáltató díjszabásában megkülönböztet nemzetközi és roaming hívásokat. Nemzetközi hívás az, amelyet Magyarország területéről indítanak külföldre, roaming hívás pedig a külföldön kezdeményezett vagy fogadott hívás. Ez a fogalommeghatározás összhangban van a vonatkozó európai uniós szabályozással is.
A levélben hivatkozott díjszabás egyértelműen a roaming hívásokra vonatkozik, valamint a honlapon részletes és példákkal alátámasztott információk találhatóak az egyes hívásokkal kapcsolatban felmerülő költségekről, így a szolgáltató díjigénye jogszerűnek tűnik. Az általad hivatkozott tájékoztatás miszerint "Roaming tarifáinkkal bármely EU tagállamból bármely más EU tagállamba, haza Magyarországra és a látogatott tagállamba lehet telefonálni." azonban valóban alkalmas lehet a megtévesztésre, hiszen aki nem ismeri a roaming szolgáltatás lényegét, esetleg félreértelmezheti a leírtakat, ahogy az a jelen esetben is történt. Amennyiben szeretnéd a tájékoztatás kivizsgálását a fogyasztóvédelmi hatóságnál tehetsz bejelentést.
Az általános szerződési feltételek egyébként szabályozzák a díjfizetéssel kapcsolatos reklamációk rendezésének módját is:
- Minden ilyen panaszt először a szolgáltatónál kell írásban benyújtani.
- A panasz benyújtása ellenére a vitatott összeget be kell fizetni!
- Ha a panasz jogos, a szolgáltató a következő számlában jóváírja, vagy visszafizeti a vitatott összeget a fogyasztó részére.
- A panasz elutasítása esetén a fogyasztónak joga van igényét közvetlenül a bíróság előtt vagy az illetékes békéltető testület előtt érvényesíteni.
ghck 2016.08.31. 14:53:29
soibegin_ 2016.08.31. 14:53:37
Majmász Gedeon 2016.08.31. 14:58:42
sokat vagyok külföldön illetve gyakran hívok... -> sokat vagyok külföldön, illetve gyakran hívok...
tarifa csomagot -> tarifacsomagot
Nem rég jöttem haza -> Nemrég jöttem haza
aki Ausztriában él és ennek megfelelően osztrák telefonszáma is van. -> aki Ausztriában él, és ennek megfelelően osztrák telefonszáma is van.
Kicsit több, mint két órát -> Kicsit több mint két órát
26.000Ft-ot -> 26 000 Ft-ot
40.000Ft -> 40 000 Ft
...hogy nem-e megtévesztő a BÁRMELY EU tagállamból BÁRMELY EU tagállamba... -> ...hogy nem megtévesztő-e a BÁRMELY EU-tagállamból BÁRMELY EU-tagállamba...
Magyarország is EU-s tagállam -> Magyarország is EU-tagállam
lehet én tudom rosszul -> lehet, (hogy) én tudom rosszul
remélem más nem fog így járni. -> remélem, más nem fog így járni.
Üdvözelttel,
Levente
->
Üdvözlettel:
Levente
roaming hívásokra vonatozik -> roaming hívásokra vonatkozik
aki nem ismeri a roaming szolgáltatás lényegét esetleg félreértelmezheti a leírtakat -> aki nem ismeri a roaming szolgáltatás lényegét, esetleg félreértelmezheti a leírtakat
Amennyiben szeretnéd a tájékoztatás kivizsgálását a fogyasztóvédelmi hatóságnál tehetsz bejelentést. -> Amennyiben szeretnéd a tájékoztatás kivizsgálását, a fogyasztóvédelmi hatóságnál tehetsz bejelentést.
a szolgáltató vagy a következő számlában jóváírja vagy visszafizeti a vitatott összeget a fogyasztó részére. -> a szolgáltató vagy a következő számlában jóváírja, vagy visszafizeti a vitatott összeget a fogyasztó részére.
The Crazy One 3om 2016.08.31. 15:11:19
Manyecska. 2016.08.31. 15:11:41
The Crazy One 3om 2016.08.31. 15:12:26
pocogteto 2016.08.31. 15:12:51
eszenix 2016.08.31. 15:24:26
A roaming jelentésétől független szövegértelmezés:
a, Magyarország EU tagállam (egyelőre)
b, tehát Magyarországról is
c, magyar magyar beszélgetés is roaming tarifán van
És a C pont pont a nem mindegy. Ez alapján a mondat alapján többet is lehúzhattak volna tőle.
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2016.08.31. 15:36:35
Rejtélyes 2016.08.31. 15:53:55
User error, please replace user.
FDToth 2016.08.31. 16:25:08
a telenor sem jobb ezek szerint
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.08.31. 16:34:13
Havajon Manyecska felső arcfejét letolná nullás géppel, tehát nemhogy a frizurája, de a haja sem lenne már, ugyanúgy kezelnénk? És s↑rna?
Nemzeti roaming (returnenter).
Galicius 2016.08.31. 16:46:55
enrico palazzo 2016.08.31. 16:56:06
enrico palazzo 2016.08.31. 16:57:13
Dezsike 2016.08.31. 17:18:32
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.31. 17:27:25
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.31. 17:36:39
Darth Revan 2016.08.31. 17:39:16
Kapott egy dijszabast, abban benne voltak a percdijak es kapott tajekoztatast a magyar percdijakrol.
ha valami nem vilagos meg kell kerdezni.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.08.31. 17:45:34
Nono! Itt a hívást indítónak kell külföldön, unijós országban lennie. A másiknak szinte mindegy, csak unijós (akár orbánisztánban is) országban legyen.
Éspedig azért szinte, mert mi van akkor, ha pölö egy bantu négert akarok felhívni Prágából, a zimbabwei telefonszámán, aki épp Párizsban az Eiffel torony alatt sétál?
Pepibubó 2016.08.31. 18:49:33
De, igenis megtévesztő! Megérne egy pert annak megtudakolása, hogy a bíróság nem tekinti-e a tévedésbe ejtés esetének - haszonszerzés céljával, kárt okozva - ezt a megfogalmazást. Az ugyanis már nem is a PTK, hanem a BTK területe lenne. Megalapozottan feltételezhető a tévedésbe ejtés szándéka, ugyanis ha a helyzet az, külföldről jóval olcsóbban hívhatok egy harmadik országbeli számot, mint a honos hálózatból, akkor minimum egyértelműsítő mondatra is szükség lett volna. Tehát például így:
"... BÁRMELY EU tagállamból BÁRMELY EU tagállamba, kivéve ha Magyarországról hív külföldi számot, mivel az nem roamingnak, hanem a díjszabás szerinti nemzetközi hívásnak minősül."
Ennyi kellett volna, egyetlen plusz félmondat, és így már csak az a kérdés, hogy puszta pongyolaságról, hanyagságról, kevés nyomdafestékről, vagy megtévesztő szándékról van-e szó. Lehet tippelni...!
Emellett sokan gúnyolják például az amerikai cégek használati útmutatóinak "óvodás szintű" magyarázatait. ("Ne tedd a macskát a mikróba száradni!", stb.) Azonban a kérdés az, hogy még abban az esetben is, ha egyébként sincs károkozási szándék, akkor mi múlik pár "felesleges" mondaton? Inkább 99-szer feleslegesen írjanak le egy mondatot, mint egyszer nem, amikor meg kellett volna!
PaszteLART 2016.08.31. 19:48:25
Jeromos Weisinghauser 2016.08.31. 20:59:00
Köszönjük, Gedeon!
Sajnos lehet, hogy hatástalan... Ma az a divat, hogy olyan emberek is, akiknek az írás a szakterületük (például az újságírók), a saját anyanyelvük helyesírásával nincsenek elvárható szinten tisztában, mert nem tekintik lényegesnek. Szinte úgy érzem már, hogy kötelező elrontani az összetett szavakat, a közvetlenül az ige előtt álló igekötőket, és szinte kötelező a vesszőket kihagyni. Továbbá szinte kötelező a számokba tizedespontot tenni. S a többi.
A korrektorok pedig munka nélkül állnak, mert sok weboldal (ez nem vicc) azt sem tudja, hogy ki az a korrektor.
Ezért is örülök a hozzászólásodnak, mert eszerint van még remény.
Üdvözlettel:
Jeromos
pa2 2016.09.01. 06:12:56
Jo lenne ezt egyertelmubben kommunikalni.
Amig a nemzetkozi ilyen draga,egyszerubb egy fapadossal elrepulni valamelyik kornyezo orszagba, es onnan inditani az osztrak hivast, igy mar roaming lesz a nemzetkozi.
Ha vegeztel, repulsz is haza.
Egy 46000 forintos szamlanak akar a 80 szazalekat is megsporolhatod, bar kicsit idoigenyes :D
Terézágyú 2016.09.01. 07:51:18
IS?? És magyar telefonszáma is?
Nem inkább azt kellett volna felhívni? Az róming lett volna?
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.01. 07:52:59
The Crazy One 3om 2016.09.01. 07:59:31
Terézágyú 2016.09.01. 08:15:39
Igen, egyértelműen kellene fogalmazni, sőt: a "gyengébbek kedvéért" kellene fogalmazni...
Csak halkan jegyzem meg, hogy a "Roaming tarifáinkkal bármely EU tagállamból ... HAZA MAGYARORSZÁGRA" szövegben azért benne van, hogy mi a helyzet... Legalábbis gyanúsnak kellett volna lennie a pószter számára... De a "gyengébbeknek" éppen nem gyanús semmi...
(Ez olyan mint a helyesírás: nem az a baj, hogy első blikkre hibákat ejt a szövegben az illető, hanem az, hogy eszébe sem jut, hogy átolvassa újra, hogy átfuttassa valami ellenőrzésen...)
Terézágyú 2016.09.01. 08:32:53
"Kicsit több, mint két órát beszéltem vele"
:)))))
The Crazy One 3om 2016.09.01. 08:42:29
Zöldegér 2016.09.01. 08:47:18
API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.01. 08:59:51
Manyecska. 2016.09.01. 09:13:27
@The Crazy One 3om: ..akkor ti is évnyitón voltatok most reggel? /én igen/
Bluemotion 2016.09.01. 09:26:04
The Crazy One 3om 2016.09.01. 09:38:26
Manyecska. 2016.09.01. 09:40:43
The Crazy One 3om 2016.09.01. 09:41:41
Muad\\\'Dib 2016.09.01. 09:52:49
A számokba rakott tizedespont megszokás kérdése. Például, ha olyan cégnél dolgozol, ahol 90%-ban angolszász területre beállított programokba másolgatják a számaidat majd hamar eleged lesz belőle, hogy ragaszkodj a magyar helyesíráshoz. Ugyanez érvényes a megszólítás végén vessző vagy felkiáltójel témára is. Őszintén les*arom a nyelvhelyességet, ha a napi kismillió levelem megírásakor spórolok valamennyi időt azzal, hogy egységesítem a megszólítási metódust.
Terézágyú 2016.09.01. 09:55:36
"Például, ha olyan cégnél dolgozol, ahol 90%-ban angolszász területre beállított programokba másolgatják a számaidat majd hamar eleged lesz belőle, hogy ragaszkodj a magyar helyesíráshoz... Őszintén les*arom a nyelvhelyességet"
És a magyar nyelvet is, gondolom. Beszéljünk és írjunk ángolul magunk között is, ez a legjobb.
Muad\\\'Dib 2016.09.01. 10:00:57
Persze, lehet egy email kapcsán is nyelvtannácizni, de minek. Majd amikor a kollégák a qrva nénikédbe küldenek el mert nekik csinálsz plusz munkát, akkor ki lehet húzni magad, hogy te bizony nagy balkániszáni nyelvművelő vagy. Bizonyára mindenki mérhetetlenül büszke lesz és körbehordozzák a magyar zászlót.
Terézágyú 2016.09.01. 10:11:50
"Persze, lehet egy email kapcsán is nyelvtannácizni, de minek."
Ez egy viszonylag hosszú és hivatalos, a nyilvánosságra szánt levél.
"Bizonyára mindenki mérhetetlenül büszke lesz és körbehordozzák a magyar zászlót. "
Pedig tulajdonképpen a magyar nyelv az ami különleges, amitől mások vagyunk, mint a többi nép - és a magyar nyelv az, ami összekapcsol minket az elődeinkkel. Nem a címer, meg a himnusz, kizárólag a magyar nyelv, ami alapjaiban közös az ezer, vagy akár háromezer évvel ezelőtt élt őseinkkel.
Jellemző, hogy ezt neked, a konzervatív jobboldalinak kell elmagyaráznom.
Muad\\\'Dib 2016.09.01. 10:17:05
1) Képzeld elég jól beszélem a nyelvünket, de a munkahelyi kommunikációban - pláne egy abszolút angolszász partneri közegeben - hajlandó vagyok a kompromisszumra és nem nehezítem meg szándékosan a munkafolyamatokat.
2) A jobboldali konzervatívság, legalábbis a szó jelenlegi magyar interpretálásában immár jó ideje nem jellemző rám. De igen, ha te nem a fityesz/lobbik féle elővezetését érted alatta, akár jogos is lehet, bár erősen leszoktam a skatulyázásról, mert - mint engem is - erősen félreviheti az embert.
Ez a név már foglalt! 2016.09.01. 10:21:45
Ez a név már foglalt! 2016.09.01. 10:22:57
Ez a név már foglalt! 2016.09.01. 10:24:11
Stefan_Schneider 2016.09.01. 10:34:23
Tehetséges ugandai buzi 2016.09.01. 10:36:04
"Az általad hivatkozott tájékoztatás miszerint..."
"Amennyiben szeretnéd a tájékoztatás kivizsgálását a fogyasztóvédelmi hatóságnál tehetsz bejelentést."
Mikor ittunk pertut? Miért tegez?
elemes 2016.09.01. 10:40:59
Ötöde-tizede árak vannak a hazaihoz képest.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.01. 10:57:08
Intelligencia kérdése. Ha magyarhoz szólok, magyarul írom, ha angolhoz, akkor angolul. Minek keverni? A 4 éves gyerekeknek a játszótéren nem esik nehezükre azonnal váltania nyelvet, ha a másik nemzetbeli játszótársához szól. A buta emberekre jellemző, hogy az új nyelvet még nem tanulta meg, de az anyanyelvét már felejti.
Használhatunk keverék language, but katyvasz lesz belőle.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.01. 10:58:36
Muad\\\'Dib 2016.09.01. 10:59:50
Már leírtam, de hátha sikerül felfogni másodszorra. Hiába magyarhoz írok, ha tudom, hogy angolszász local beállítású cuccba másolgat majd, nem fogok direkt azért kibas*ni vele, hogy megmutassam helyesen is le bírom írni a számokat.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.01. 11:01:45
Az csinál másoknak plusz munkát, aki nem a megszokott gyakorlat (lásd helyesírás) szerint ír, hanem saját obskurus szabályokat fejleszt ki, amit külön kell megfejteni.
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.01. 11:11:20
Megtisztelem a többieket, hogy magyarul írok. Nekem egyszer kell vele megküzdenem*, de százak olvassák - de ha csak kettő, akkor is -, nem cseszek ki velük.
* Nekem nagyon rossz a helyesírásom, de igyekszem fejlődni, ha nem vagyok benne biztos utánaguglizok.
Facelessbook · www.dont.think.so 2016.09.01. 11:11:31
Facelessbook · www.dont.think.so 2016.09.01. 11:12:47
Etniez 2016.09.01. 11:18:03
The Crazy One 3om 2016.09.01. 11:23:32
elemes 2016.09.01. 11:26:14
75. Vladys 2016.09.01. 11:42:26
@Terézágyú: Ez azért van, mert a 1000 sőt 3000 évvel ezelőtt is pont ugyan ezt a nyelvet beszélték és ugyan ezek a nyelvtani szabályok voltak érvényesek.
WiZZu 2016.09.01. 11:42:31
WiZZu 2016.09.01. 11:43:59
WiZZu 2016.09.01. 11:46:08
WiZZu 2016.09.01. 11:48:37
joska61 2016.09.01. 12:21:31
Baluci 2016.09.01. 12:40:16
a BircaHang Média szerk. · http://www.bircahang.org 2016.09.01. 12:48:01
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.01. 13:01:09
Milyen himihumi cég lehet az, ami ilyen telepíthetetlen szarokat ad a dolgozóinak! :))
2016.09.01. 13:08:05
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.01. 13:14:43
látjátok feleim szümtükkel 2016.09.01. 13:20:28
Funkcionális analfabéták bejegyzik űket a nyilvántartásba. Fogod?
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.01. 13:29:50
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.01. 14:42:19
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.01. 14:47:10
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.01. 16:25:17
Baluci 2016.09.01. 16:38:52
Baluci 2016.09.01. 16:39:54
Jeromos Weisinghauser 2016.09.01. 22:09:24
"A számokba rakott tizedespont megszokás kérdése." Nem, ez nem így van. A számokba tett tizedespontok nem megszokás, hanem helyesírás kérdése.
"Például, ha olyan cégnél dolgozol, ahol 90%-ban angolszász területre beállított programokba másolgatják a számaidat majd hamar eleged lesz belőle, hogy ragaszkodj a magyar helyesíráshoz." Ez sem igaz! Kikérem magamnak. Az angol nyelvű leveleket angol helyesírással írom, a magyar nyelvűeket pedig magyar helyesírással.
"ha a napi kismillió levelem megírásakor spórolok valamennyi időt azzal, hogy egységesítem a megszólítási metódust." Igen, ez a baj. Nyilván nem fogom magamat pocsék helyesírással égetni azért, hogy fél órával hamarabb végezzek. Nem mellesleg lehet, hogy éppen az igényes, kulturált ügyfeleket veszítem el azzal, hogy a helyesírásomból azt szűrik le, hogy szánalmasan igénytelen vagyok. Értelmes embernek nem ez a hozzáállása. Legalábbis bizonyos kultúrszinten.
Agyalap 2016.09.02. 09:59:30
Aki büszke arra, hogy sokat jár külföldre, és onnan is telefonál haza meg a világ végére is, az miért nem tudja hogy mi a roaming? Itthonról nemzetközi hívás van...
A múltkor is szóvá tettem a közért pénztáránál, hogy miért ilyen drága a felvágott, erre valami olyat mondtak, hogy ez téliszalámi, pedig szerintem mortadella volt. Miért - az is parizer nem ? :D
CID.. 2016.09.02. 11:28:05
CID.. 2016.09.02. 11:51:15
atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.18. 13:22:53