Tékozló Homár

"Károly egy paraszt, aki rontja a bizniszt"

2016.09.07. 11:02 | Homár Hilda | 262 komment

screenshot_2016-09-07_10_59_16.png

A patinás hely a Léránt pince Badacsonyban, nagy kár, ha tényleg furkósbottal hadonászva kommunikálnak a vendéggel, az "Én nem fogok bocsánatot kérni egy nőtől" megközelítés meg nem bukolikus, hanem egyszerűen pronyó.

Természetesen megkérdezzük Lérántékat is az esetről.

Sziasztok,

Augusztus 27én párommal Badacsonyban töltöttük a napot. (én a pár férfi tagja vagyok) A nap második hosszúlépését a Léránt pince festői panorámájánál fogyasztottuk.

Hangulatunk addig volt csak jó, amíg a párom a mosdóból vissza nem jött, SÍRVA. Kiderült hogy egy látszólag ott dolgozó férfi gyakorlatilag követte őt egészen a WCig, és vállalhatatlan stílusban, ráförmedve utasította a WC ajtó becsukására. Ezt még, fasza csaj lévén, feldolgozta volna, de a mosdóból kifele, ugyanez az ember hasonlóan vállalhatatlan stílusban mint előtte, rámordult teljesen indokolatlanul “ugye a villanyt is képes lekapcsolni?!”

Én egy csöndes ember vagyok, hamarabb ‘nem megyek oda vissza soha’, de ezt kénytelen voltam szóvá tenni. Megpróbáltam elmagyarázni Károlynak hogy ez így nagyon nem oké, megsértette teljesen feleslegesen a páromat, és legyen szíves bocsánatot kérni. Károly:

Én nem fogok bocsánatot kérni egy nőtől

illetve “naponta húsz vendégre rá kell szólni hogy kapcsolják le a villanyt”. Majd háton forult és ott hagyott.

Jól nevelt kultúrált ember révén, és mivel emlékeztem hogy volt bent egy ott dolgozó Hölgy is, vissza vittem a használt poharainkat, azzal a céllal hogy felhívjam a Hölgy figyelmét arra a tényre hogy Károly egy paraszt, aki rontja a bizniszt.

Erre Károly felkapott egy furkósbotot, véreres szemekkel anyázott és fenyegetőzött. Azt gondolom ha az ott dolgozó Hölgy nincs jelen (aki amúgy azt gondolom Károly felesége) lenne néhány törött bordám. Ennek szemtanúja volt amúgy egy arra sétáló pár is, akik azonnal kifordultak a pincéből.

Írtam egy terjedelmesebb levelet a Léránt pincének is, bekopiztam alább, válasz még nem jött.

Tisztelt Léránt Pince,

Egészen egyszerűen nincsen rendben semmilyen formában, hogy nekem egy badacsonyi hétvégén egy borászatnál azon kelljen aggódnom hogy vajon elvernek-e egy bottal, ha a nem tetszésemet fejezem ki. Tettem ezt első nekifutásra teljesen kultúrált formában. Való igaz hogy második nekifutásra a szóhasználatom hagyott némi kívánni valót maga után, de nem hívtam volna Károly Úrat egy PARASZT-nak ha megfelelő úriemberséggel kezelte volna a teljesen felesleges megbántott menyasszonyomat. 

Minden körülmények között vállalom, hogy mi egy kultúrált egészséges értékrenddel bíró pár vagyunk. Ha az én párom egy kocsma/szórakozóhely/boros pince mellékhelységéből úgy jön vissza hogy megalázva, porba tiporva és lenézve érzi magát, akkor az úgy is történt. Márpedig ha ez így történt akkor én joggal várhatom el hogy miután mi a pénzünket és szabadidőnket töltjük ott, nem megfelelő bánásmód esetében tőlünk, és ebben az esetben a páromtól, BOCSÁNATOT kérjenek. 

Ezt kultúrált és visszafogott formában próbáltam Károllyal a teraszon négyszemközt megértetni. Hamar világossá vált Károly soviniszta megnyílvánulásából, hogy ő márpedig egy az Önök pincéjében a pénzét költő és megbántott NŐtől nem fog bocsánatot kérni. Ha ezt Károly jogosnak érezte akkor én továbbra is jogosnak érzem Károlyt egy PARASZTnak titulálni. 

Az egész ottani történésnek, és ennek a levélnek is elébe mehetett volna Károly, ha mosolyogva odalép a páromhoz, és közli vele, hogy nem azt feltételezi hogy nem kapott a párom megfelelő nevelést otthon, de sok vendég nem kapcsolja le a villanyt maga után vagy épp csukja be WC ajtót maga mögött.

Azt gondolom ez a legutóbbi mondat a probléma gyökere is egyben. Egyfelől, én mint kultúráltan szorakozó fiatal, elvárnám hogy feltételezzenek rólam és páromról alapvető készségeket, úgymint WC ajtó magunk mögött becsukását, villany lekapcsolását nem használatos helyiségekben, vagy épp a kézmosó használatát WC használat után. Azt is elvárom azonban egy badacsonyi pincében, ahol gondolom megfordul nem kevés 'jókedvű' társaság, hogyha a villany lekapcsolása ilyen heves dolgokat vált ki Károlyból, akkor szereltessenek fel mozgásrzékelős kapcsolót.

Azt gondolom, hogy az egész probléma olyan apróságokból épül fel Károly részéről, (ajtó becsukás, villany lekapcsolás) amiért egészen egyszerűen nem éri meg beletaposni egy Hölgy lelkébe. 

Továbbra is állítom, nekünk de leginkább a páromnak Károly tartozik egy bocsánat kéréssel.

Bár Károly saját magát nekem, mint a Léránt pince egy alkalmazottját mutatta be, de az a gyanúm hogy Ő igazából Léránt Károly maga, amitől ez a történet még szomorúbb.

És akkor Károly, megszólítanám így a végén magát is, de csak azért mert nekem ez az életemben egy nagyon fájó pont, valószínűleg fájóbb mint Önnek a WC lámpája, én NEM kurvaanyáztam ellentétben Önnel, habzó szájjal, egy furkósbottal a kezében, a hátam mögül... Továbbá tartom magam ahhoz is, hogy sem ott sem ebben a levélben nem próbáltam érvényesíteni az örök vendéglátós szakirodalmat miszerint "a vendégnek mindig igaza van".

Várjuk a bocsánat kérést.

Üdvözlettel
Pintér Dávid
(Ui.: természetesen a Tékozló Homár blogon a történet teljes egészében megtalálható lesz)

Ez egyszerűen nem jó. Ilyen nem történhet. Azt gondolom, elég szerények és önkritikusak vagyunk ahhoz hogy belássuk, ha mi voltunk a hülyék, de bárhogy forgatom, arra jutok hogy nem, nem mi voltunk hülyék. Ha nem éri meg kirakni nem gond, ha van olyan visszajelzés, ami szerint én nem viselkedtem helyesen meghallgatom, de hagyni hogy a földbe tiporják ilyen módon a páromat, nem fogom. (nem kétnapos szerelmesek vagyunk, ha ő sírva jön vissza valahonnan az igenis komoly sértés volt ránézve)

 üdv:

Dávid

UPDATE 21:01

A posztot elküldtük a Léránt Pincészetnek, ahonnan ezt a választ kaptuk.

Szeretnénk reagálni mi is, a másik fél az alaptalan gyanúsítgatásra, erre a teátrális, érzelmileg túlfűtött "fenyegetős" levélkére. 

Röviden, tömören szeretném leírni, hogy mi történt. 

Az Édesapám a hölgynek amikor bement a mosdóba, ami ugye a felső pulttal szemben van, szólt, hogy kívül van a villanykapcsoló, legyenszíves kapcsolja fel. Normális hangnemben. Egyébként az ajtó mellett van a villanykapcsoló, a kapcsoló felett van egy cetlire ráírva, hogy villanykapcsoló, mert tényleg sokan nyitott ajtónál végzik a dolgukat vagy sötétben, ami ugye nem túl szerencsés, mert a pultból látom, hogy mi történik...Cirka 2 méter van a pult és az illemhely között és egy kulturált ember bizony felkapcsolja a villanyt és becsukja maga mögött ajtót. Igen, meg lehetne oldani mozgásérzékelős rendszerrel, de nem ez a probléma forrása a levélben, nem is erről szeretnék írni. A mosdót én takarítom minden reggel, és naponta többször, mert én sem szeretek bemenni egy vendéglátóegységbe, ahol piszkos a mosdó. 

Az, hogy figyelmeztette Édesapám a Hölgyet, hogy ne sötétbe menjen be, azért kellene bocsánatot kérni? Hova megy ez a világ? Inkább Önnek kellene, hogy leparasztozta az Édesapámat. Legalább a korát nézte volna, a minimális tiszteletet megadhatta volna, de nem, parasztnak nevezte. A vendéglátónak köteles eltűrnie ezt a viselkedést? Én azt gondolom, hogy nem. Kicsit gondolkozzon el a levélíró, mert ezek után ne csodálkozzon, ha Édesapám megfogta a furkósbotot és kitessékelte őket a pincéből. Megalázás a mi oldalunkról történt... El van tévelyedve fiatalember! Ha Ön illedelmes, normális értékrenddel bíró, kulturált ember lenne, ahogy leírta magukat, akkor nem parasztozott volna a pincében, Én azt gondolom... Bejött a pincénkben eközben egy kismama a párjával és igen ők kifordultak a pincéből, mert épp a jelenetet látták. Édesapám is észrevette őket, és ennek hatására visszafogta az indulatait. Sajnálom, hogy látták ők is.

A vendéglátás sem egyszerű dolog, de én még mindig a szép oldalát domborítanám ki, nem véletlenül kel fel az ember nap mint nap, és nyitja ki a pincéjét a vendégek előtt. A féltve őrzött nedűit a nagyérdeműnek bemutatni... Ha ellátogatok valahova tisztelem a vendéglátókat. Tisztelem a szabályait, megköszönöm, hogy ott lehettem. És kulturáltan viselkedem, mert van rajtam kívül más vendég is aki ott szeretne kikapcsolódni, élvezni a borokat. Egyszerűen a levél stílusát és problémakörét nem értem, mert egy egyszerű villanykapcsolóra figyelemre felhívás történt. 

Nem tűrjük el a pincénkben a parasztozást, az efféle viselkedést. Paraszt az én vagyok, vagyis parasztlány, a szó jó értelmében, mert családi vállalkozásban működünk és bizony megyek is ki a szőlőbe, készülünk a szüretre. A továbbiakban nem szeretnénk többet foglalkozni ezzel a történettel.

Mindenkinek erőt, egészséget, jó szüretet kívánok!

Tisztelettel:

Léránt Kató-Léránt Pince

Szőlész-borász
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Terézágyú 2016.09.08. 11:27:18

@atpijkamo116:
"Elsőzzetek parasztok! "

Gondolod, hogy ez a boros Károly ráér erre????...

mechanikus körte 2016.09.08. 11:29:45

PepeXVI leírta a lényeget: ez egy borospince, és nem borozó. Nagy különbség...Ismertem olyan borászt (Szigligeten), aki csak válogatott embereknek volt hajlandó eladni az igazán jó boraiból, pláne, ha nagyobb mennyiséget akartak vinni tőle. Nekünk a harmadik vizit alkalmával adott 1 (!) litert a féltve őrzött, 5 éves vörösborából, és akkor hívott be először a pincébe, addig kint, az ajtó előtt állva kóstolhattunk. Soha, egy csepp se maradt a nyakán, a családjának jó előre félre kellett tennie a nekik szánt bort, mert arany keze volt az öregnek, Isten nyugosztalja...
Az lehet a gond (azon kívül, hogy Károly tényleg bunkó), hogy nem sikerült eldönteni Lérántéknak, hogy minden hülyének nyitott vendéglátóipari egységet akarnak üzemeltetni, vagy hagyományos borospincét. Olyat, ahol nem fordulhat elő az a szentségtörés, hogy a nemes borokat fröccs vagy (horribile dictu) hosszúlépés formájában óhajtja a betérő vendég (amúgy miért nem limonádét iszik az ilyen??!)

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 11:33:29

@Viktorrules: "sem maradt nyitva a budiajtó, a villannyal sem volt semmi gond"

Szerintem fuss neki mégegyszer. A válaszlevél szerint volt egy előzetes udvarias figyelmeztetés, a poszter szerint volt több utólagos udvariatlan figyelmeztetés, mindenki a számára előnyösnek vélt momentumot hangsúlyozza ki, és a hátrányosnak gondoltat elhallgatja.

"nehogy már vendégként mindent el kelljen tűrnöm"

Senki nem mondta ezt. Azt mondom, ami a Bibliában van: szemet szemért, fogat fogért. És nem két szemet szemért, egész fogsort fogért. Ért-EDE?

És ha megbántva érzed magad, nem kell attól kutyába lemenni. Nem elegáns. Olvasd sziránót: Mondhatta volna szebben, kis lovag...

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 11:35:14

Két könyvnek jobb a magyar fordítása, mint az eredeti: micimackó és sziránó.

CYRANO

Lássa,

Ez szimplán hangzik... Így nincsen hatása!
Mondhatta volna szebben, kis lovag,
Más-más hangnemből... Így ni, hallja csak:
Kihívón: „Én nem járnék ám vele!
Sebészt hivatnék, hogy metélje le!”
Barátilag: „Hisz findzsájába ér!
Igyék vederből, abba belefér!”
Leírón: „Csúcs, mely veri az eget!
Hegyfok! Mit hegyfok? Roppant félsziget!”
Kíváncsian: „Mit rejt e hosszú tok?
Tollszár van benne, vagy gyaníthatok
Papírvágó kést, ollót is talán?”
Kecsteljesen: „Ön nagy barátja, lám,
A madaraknak! Póznát tart nekik,
Hol magukat jól kipihenhetik!”
Kötődve: „Kérem, ha pipázik ön,
S a füst orrán át gomolyogva jön,
Kéménytüzet szomszédja nem jelez?”
Intőn: „Vigyázzon túlsúlyára! Ez
Lehúzza önt s fejjel bukik előre!”
Gyöngéden: „Lássa, megfakul a bőre
Színét a napfény durván szívja ki
Egy kis napernyőt venne tán neki!”
Pedánsul: „Hallott az Arisztofánesz
Nagy állatjáról uraságod? Tán ez:
A Hippokampelefantokamelosz,
Hordott ilyen hús-díszt elől... e rossz
Hangzású lényen volt ily hosszu csont!”
Gavallér módon: „A manóba, mondd,
Ez a fogas jött most divatba? Ej,
Kalap számára pompás kicsi hely!”
Föllengzően: „Hatalmas, büszke orr,
Egy teljes náthát csak a bősz, komor
Mistráltól kapsz! Más szél ott meg sem érzik!”
Tragikusan: „Vörös tenger, ha vérzik!”
Bámulva: „Ó, eszembe jut, ha nézlek:
Micsoda cégér egy illatszerésznek!”
Lírailag: „Kagyló ez, s ön Triton?”
Naivul: „Mondja, mert én nem tudom,
Mikortájt nézik ezt a műemléket?”
Mély tisztelettel: „Gratulálunk néked
Tornyos házadhoz, nagyságos barátom!”
Parasztosan: „Hékás, a számat tátom!
Orr az? Fenét orr! Ördögadta dolga:
Kis dinnye jaz, vagy óriás iborka!”
Hadászilag: „Szuronyszegezve áll!
Lovas-roham ilyet készen talál!”
Üzletszerűn: „Tán lutrit rendez? Én
Sejtem, hogy ez lesz a főnyeremény!”
Végül, torzítva Pyramus kriáját:
„Ez dúlta szét az arc harmóniáját,
E szörnyeteg!... Pirul az áruló!”
Így ömlött volna szájából a szó,
Ha volna önben szellem és tudás.
De szellemet, boldogtalan dudás,
Ön sose látott s tán azt tudja csak,
Hogy hülye fráter is lehet lovag!
De hogyha önben annyi lelemény
Lett volna mégis, hogy kivágja szépen
Mindazt, amit most összehordtam én
E díszes, úri hallgatók körében:
A kezdő mondat első negyedét
Éles kardommal vágtam volna szét!
Mert magamat kigúnyolom, ha kell,
De hogy más mondja, azt nem tűröm el!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 11:38:03

@É2I: :))

@Terézágyú: :)) Igyekszem alkalmazkodni a poszt stílusához!

Viktorrules 2016.09.08. 11:38:07

@atpijkamo116: Udvarias kéréstől sírta volna el magát a hölgy? Mindegy, akármit mondtok, ha valaki megsértené az én feleségem, aki minden bizonnyal tudja használni a mellékhelyiséget, én is szóvá fogom tenni. A levélíró sem üvöltözött, meg kikelt magából, még a válaszlevél írója szerint sem, csak leparasztozta. Már ezt sem szabad? Hát micsoda szólásszabadság van itten?

230e 2016.09.08. 11:40:18

@mechanikus körte: Ott a pont, ezzel a dilemmával sokan küzdenek ezeken a helyeken, hogy most kocsmát üzemeltessenek vagy pincét. Ők borozót írnak itt: https://www.google.hu/maps/place/L%C3%A9r%C3%A1nt+Pince-Sz%C3%A9pkil%C3%A1t%C3%B3+Boroz%C3%B3/@46.7929656,17.4975144,3a,32.9y,54.35h,90.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1sraH5maFmRljcUn4iEJvhdg!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x476900a4ad69fc4b:0xf36d712b5d65266a!8m2!3d46.7933776!4d17.4978905!6m1!1e1

A nyári melegben ha nem vezetek, akkor én is fröccsözöm, viszont ha tudom az adott helyről hogy ott erre húzzák a szájukat, akkor nem megyek be.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.09.08. 11:40:50

@Viktorrules: figyelj te szardarab
"Ha nincs kiírva, vagy valaki nem jött rá, hogy nem szabad valahol rágyújtani, akkor sem szólhatsz rá durván, bunkón, vagyis a te stílusodban, hanem max megkérheted. Érted már, te gyökér?"

Ha te rágyujtasz valahol, ahol tilos, majd rád szólnak (érted te paraszt? RÁD KELL SZÓLJANAK, nem pedig megkérnek, MÉGPEDIG AZÉRT, MERT TILOS, MINDENKINEK, MÉG NEKED IS TE NÉPMŰVÉSZETI AGYAGEDÉNY-vidéken csak köcsög), hogy oltsd el, és te nem a megfelelő tempóban teszel eleget a felszólításnak, szerintem jogos, ha fordítva (parázzsal befelé) a seggedbe dugják az égő dekket. Mert a hozzád hasonló buzik miatt tilos rágyujtani lassan mindenhol.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 11:46:30

@Viktorrules: Utoljára írom le: m i n d a k e t t ő h ü l y e .

Viktorrules 2016.09.08. 11:51:55

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2:
Nem dohányzom, amúgy meg elég sötét egy figura lehetsz :D

Tehetséges ugandai buzi 2016.09.08. 11:57:23

Amúgy egy kicsit följebb, a boroshordós teraszon szintén gyönyörű a kilátás és nagyon finom a bodzás boruk.

élhetetlen 2016.09.08. 11:58:13

@API bőrtok kartszmentes eladó: Csak a wc ülőkéről, de azt komolyan. Egyetlen különbség van férfi és nő között ebben a kérdésben. A férfi tudja, hogy felhajtotta, tehát, ha végez, akkor még fel van hajtva, akár le is hajthatja. A nő meg azt tudja, hogy nem hajtotta fel, és vagy eszébe jut, vagy nem, hogy nincs lehajtva. Az meg normális, hogy a 180 fokos fordulatot megkezdi az ember már a wc felé tartva, (anélkül, hogy tanulmányozná az ülőke helyzetét), és nem éppen kellemes az ülőke nélküli fajanszra lehuppanni. Ilyen egyszerű.

Manyecska. 2016.09.08. 12:01:04

@élhetetlen: ..pláne ha épp ázik a likban a vécékefe na akkor nem érdemes huppanni :D

élhetetlen 2016.09.08. 12:07:08

@atpijkamo116: Ezt a helyesírás kérdést lassan elfelejthetjük. Anno nyertem helyesírási versenyeket, aztán persze felejt is az ember, de talán egy hete volt egy cikk az új szabályokról, és egy kvíz. Bukta. Az meg nem valószínű, hogy törlök mindent, és előről kezdem a tanulást.

Terézágyú 2016.09.08. 12:10:06

@élhetetlen:
Ugyan már.
Azok a helyesírási kérdések, amelyek pl. az itteni levelek alapján felmerülnek már nagyon-nagyon régen nem változtak. Az igekötő az igével való egybeírása, és hasonlók.

Van ebben a levélben olyan szó, amelyiknek a helyesírása éppen most megváltozott????? na ugye...

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.08. 12:16:19

@élhetetlen: nesszemenoen nem ertek egyet. Megint a lustapicsassag van teriteken. A no is lat. Ilyen egyszeru. Az egyutteles kompromisszumok osszessege (is) es nem ovatlannak meg lustanak kell lenni, hanem korultekintonek. Ennyi erovel valoban wc kefebe is ulhetne, ahogy irta a Manyecs. Ka. Aztan lehet perelni nemkivant wc-gyermek es mikroba helyezett macska miatt. Vicc az ervelesed. Nem kezdem sorolni azokat, amik miatt a ferfinak kell pluszmunkat, pluszmozdulatokat tennie. Tul van lihegve ez a wc tema (is). A no imadja, ha ki van szolgalva, imadva van, visszafele persze mar nem, onimado allatok es mindenfele nyakatekert mondvacsinaltsagal igyekszik kieszkozolni mindezt maguknak. Par pasit meg sikerul is beoltaniuk ezekkel a baromsagokkal.

2016.09.08. 12:16:53

@atpijkamo116: háborúésbékén nem akarod kopipésztelni ?

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 12:18:08

@élhetetlen: "felejt is az ember"

De az ért nem írsz minden ige kőtőt kűlőn, és mínden ékezetet hószan, nyúgtasál meg.

Nem kell a helyesírás ördögének lenni, csak egy icipici odafigyelést kérek. Nevezett tesztet én is buknám, túti. Mindig kettes voltam nyelvtanból, de ha nem vagyok biztos a dolgomban, a gúgli barátom segít.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 12:19:46

@Kulics: De. Zanzásítva: az egy könyv, oroszokról szól. /W.A./

Manyecska. 2016.09.08. 12:33:08

@Kulics: a párom pont azt /is/ olvassa egy rövidebb verziót nincs 100 oldal..!!:O :D ON

staropramen 2016.09.08. 12:40:02

@Magentax:
Egy fenét!
Badacsonyban bort iszunk de tisztán.(ha van rendes boruk)

2016.09.08. 12:42:55

@Manyecs: és még azt hazudják nem a méret a lényeg.. hát dehonnem !!!

élhetetlen 2016.09.08. 12:42:56

@Nick-son: Mert szegényes a fantáziád. Tisztázzuk, nem arról akarok beszélni, hogy kinek van igaza, csak egy helyzetelemzés. Sok nő van úgy, hogy elvileg kell, és mikor feláll, akkor már nagyon kell. Benyit a Wc-be, sötét van. A normális, hogy ajtó nyitódó oldala mellett vállmagasságban elkezd kapcsolót keresni. Ha ott van, meg is találja. Ha nincs, nagyobb rés hogy lásson, keresi, hogy lejjebb, feljebb, másik oldalon. Nem találja. Ha van ideje kisasszézik a folyosóra, megtalálja, de ha fennáll a veszély, hogy közbe becsurrant, akkor öt centire nyitva hagyja az ajtót, hogy, ha a szeme megszokja a sötétet, azért a wc papírt, és a lehúzót megtalálja. Arról már nem is beszélve, hogy olyan is előfordult már, hogy kiégett egy izzó, csak még nem vették észre. Ezt miért ne gondolhatná a vendég?

élhetetlen 2016.09.08. 12:51:11

@Manyecs: Ja, ha a férjed takarítja a wc-t, és rendszeresen benn felejti a wc kefét, akkor tényleg érdemes odafigyelni! Én a tartójában szoktam a tisztasági áztatást végezni, mert akkor egyúttal az is rendben. Aztán csak leöblítem egy lehúzással.

élhetetlen 2016.09.08. 12:54:32

@Terézágyú: Nem ezekről a levelekről írtam, egy általános megjegyzés volt. De mindegy.

Terézágyú 2016.09.08. 13:01:24

@élhetetlen:

Hát, atpi megjegyzése (amire reagáltál) ezekre a levelekre vonatkozott...

Sokan mondják, hogy "állandóan változik a helyesírás, én nem is követem, nem is érdekel a helyesírás", de ez nem igaz, az alapelvek évtizedek óta nem változnak...

élhetetlen 2016.09.08. 13:01:25

@atpijkamo116: A gugli. Régi sztori, lementettem, de nem tudom bevágni, leírom. Nem gugli, Word helyesírás ellenőrző. A szösszenet címe az egye meg a szoftver volt. A kakaspörkölt nem szerepelt a készletben, felajánlotta helyette a kakapörkölt vagy kakáspörkölt szavakat. És nem az igényesség ellen akartam beszélni.

élhetetlen 2016.09.08. 13:03:42

@élhetetlen: És, mielőtt valaki szólna, de-vel nem kezdünk mondatot.

Terézágyú 2016.09.08. 13:05:25

@élhetetlen:
De ez nem igaz :)
És ez már stilisztika, nem helyesírás :)

élhetetlen 2016.09.08. 13:09:44

@Terézágyú: Cseszd meg! Csak annyit írtam, hogy kijött az új szabályzat, és aszerint már nem tudok írni. Most mi bajod van?

élhetetlen 2016.09.08. 13:17:07

@Terézágyú: Tudom, csak ki akartam védeni a következő kekeckedőt. Jól kitoltam magammal.

élhetetlen 2016.09.08. 13:20:26

@Terézágyú: „te vagy ingerült”. Így van, te pedig nem is érted, hogy miért. Leírtam egy egyszerű dolgot az új szabályzatról és egy kvízről, és te azóta osztasz.

mechanikus körte 2016.09.08. 13:21:57

@élhetetlen: ez a poszt annyira gáz - helyesírási és stilisztikai szempontból egyaránt -, hogy kb. 10 percig röhögtem, miután elolvastam. Kár mentegetni azzal, hogy megváltoztak a szabályok, mert ennek semmi köze ahhoz, hogy az írásmű így sikeredett, egészen más okok vannak a háttérben. Nagyon jellegzetes.:-)

Terézágyú 2016.09.08. 13:29:29

@élhetetlen:
nem osztalak. és nem azóta :)

De akkor tisztázzuk: atpi arról írt, hogy a pószter levele csapnivaló helyesírású. Általános ötödikben megbukna egy gyerek, ha így írna.
Erre jöttél te, hogy te is megbuknál helyesírásból, mert változtak a szabályok.
Erre mondtam én, hogy a pószterre ez nem vonatkozik, ő nem azért írt helytelenül, mert megváltoztak a szabályok, hanem mert... mert figyelmetlen... :)
Másrészt vázoltam, hogy neked, aki valószínűleg jobb helyesírású vagy, mint a pószter, kár adnod alájuk a lovat azzal a (gyakran hallott) szöveggel, hogy "má megint változtak a helyesírási szabályok, kinek van kedve követni", mert a helyesírás alapjaiban egyáltalán nem változik...

élhetetlen 2016.09.08. 13:30:53

@mechanikus körte: Mentegette a fene. Aptijkamo egyik szövegére leírtam valamit, amivel a múlt héten találkoztam. Ennyi.

Terézágyú 2016.09.08. 13:35:54

@élhetetlen:
"Mentegette a fene."

Márpedig mentegetésnek érződött. Eszerint többünknek is :)

mechanikus körte 2016.09.08. 13:38:19

@élhetetlen: Oké.:-)
Az a baj, hogy amikor ilyen szövegeket olvasok, egyszerűen nem tudom komolyan venni a posztoló problémáját, még ha teljesen igaza van, akkor is nehéz. Itt pl. Károly szimpatikusabb volt egészen addig, amíg Kata válaszát el nem olvastam, pedig alapból harapok az ilyen szövegre, hogy "nőtől nem kérek bocsánatot."

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.08. 13:48:41

Papucs egy faszkalap ez az @elhetetlen. Ennyi a hozzafuznivalo.
@mechanikus körte: gondolom buszkesegi megfontolasbol nem ker. Szanalmasan egyszeru az ilyen.

élhetetlen 2016.09.08. 13:48:56

@Terézágyú: Na, kezdjük itt. „és nem azóta :)”. Biztosan emlékszel pár szitura, én nem, amikor legyomtál, úgy logikában. Látom, ezt a szitut is így éled meg. „Márpedig mentegetésnek érződött”. Igen, magamat mentegettem, mert rosszul teljesítettem egy kvízt, ami a változásokra volt kihegyezve, de ez csak szerinted jelenti azt, hogy az írástudatlanokat mentegetem. Nem tudom, érted-e? Az, hogy nem vagy egyedül, aki ezt nem érti, az nem jelenti azt, hogy igazad van.

Terézágyú 2016.09.08. 13:51:38

@élhetetlen:
yay... :)

"Igen, magamat mentegettem, mert rosszul teljesítettem egy kvízt, ami a változásokra volt kihegyezve, de ez csak szerinted jelenti azt, hogy az írástudatlanokat mentegetem. "
Mivel abban a szövegben, amire reagáltál róluk volt szó, ezért...

"Az, hogy nem vagy egyedül, aki ezt nem érti, az nem jelenti azt, hogy igazad van. "
De azt igen, hogy pöttyet félreérthető volt a szöveged :)

élhetetlen 2016.09.08. 14:04:20

@API bőrtok kartszmentes eladó: Írhattam volna hosszabban is, de mit lehet mondani ilyen érvekre, „Nem kezdem sorolni azokat, amik miatt a ferfinak kell pluszmunkat, pluszmozdulatokat tennie.”. A nő tehet arról, hogy a férfi állva pisil, és vagy felhajtja az ülőkét, vagy nem, de akkor rácsöpögtet? És, ha a nő nem hajtja vissza helyette, vagy nem rohan letörölni, akkor lustapicsa? A nők „onimado allatok”, és te mi vagy? Arról már nem is beszélve, hogy nem címeztél meg ezzel a szöveggel, véletlenül láttam meg: „Papucs egy faszkalap ez az @elhetetlen”. Igen, és te vagy a Jani! Ja.

élhetetlen 2016.09.08. 14:18:30

@Terézágyú: Ha elolvasod, mit írtam Aptinak, csak annyi volt, hogy tudunk még helyesen írni, vagy már nem. Az, hogy te vagy más ezt egy pöttyet hogy érti félre, ahhoz közöm sincs. Ebben a közegben vannak durvább esetek is. Egy másik cikknél, mikor azt írtam, hogy a fejkendő és a burkini betiltása nem fogja megállítani az iszlámot, akkor azt kaptam, hogy, ha ennyire szeretem őket, hagyjam el a hazámat, költözzek egy arab államba. Itt is csak félreérthető voltam egy kicsit, biztosan.

Dikusz 2016.09.08. 14:28:16

@élhetetlen: azt a tesztet én is kitöltöttem, a fele volt megfelelő a válaszoknak. Nem voltam jó tanuló, de - nem az idő szépítette meg az emlékeimet - a helyesírásom majdnem mindig hibátlan volt.
Az Index oldalán van a teszt, érdemes megpróbálni másnak is. A helyesírás-ellenőrző sem mindig javít jól.

Manyecska. 2016.09.08. 14:29:59

@Dikusz: ááá, én itt olvasás után hibajavítóval átkenem a monitoron, francse fogja izgatni már magát.:D

neménvagyok 2016.09.08. 14:34:37

" nem véletlenül kel fel az ember nap mint nap, és nyitja ki a pincéjét a vendégek előtt. A féltve őrzött nedűit a nagyérdeműnek bemutatni... Ha ellátogatok valahova tisztelem a vendéglátókat. Tisztelem a szabályait, megköszönöm, hogy ott lehettem."

Kedves Kata lehet, hogy egyedül állok ezzel a véleményemmel, de önből a borászokból áradó gőg beszél. Valószínűleg a papa is ettől szenved. Ön ugyanis nem vendégül látja a betérőket, hanem gondolom mesebeli árréssel árulja a borát, ami bizonyára a borok királya, vagy legalábbis ön azt hiszi, mint minden borospince tulajdonos.

Ha ennyire probléma a budi villanykapcsolójának helytelen kezelése, ugyan miért nem oldották ezt meg már réges-régen? Egyszerűbb lebaszni a helyismerettel nem rendelkező "vendéget", ugye? Amúgy jó lenne tudni, hogy pontosan mi hangzott el és mikor? Előtte, vagy utána? Mert azt gondolom, egy még ha nem is udvarias, de normális hangvételű kérés miatt egy felnőtt nő nem elkeseredve megy vissza az asztalhoz. A parasztozás talán tényleg túlzás lehetett, de én is szóvá tettem volna, az biztos.

Terézágyú 2016.09.08. 14:34:40

@élhetetlen:
"Ha elolvasod, mit írtam Aptinak, csak annyi volt, hogy tudunk még helyesen írni, vagy már nem."

Jaj már. Ég és föld a különbség aközött, hogy valaki Margitsziget szót kötőjellel írja-e vagy egybe, merthogy a szabályzat is ingadozik* és aközött, hogy valaki azt írja "be mentem szeméjesen"

*Bocs, hogy nem tudok hozni egy konkrét példát a most változott helyesírású szavakról, nem néztem utána...

Manyecska. 2016.09.08. 14:37:03

@Terézágyú: Maaaóóórgiiiit!ccciget az!! ON

mechanikus körte 2016.09.08. 14:43:38

@élhetetlen: évtizedekig három pasival éltem együtt, energiapazarlás megpróbálni megtanítani őket a vécéülőke helyes használatára.:-)

mechanikus körte 2016.09.08. 14:50:00

@Dikusz: hasonlóképp. Azért az észszerűtől én is lehidaltam, meg az "1-i" alaktól.

élhetetlen 2016.09.08. 14:52:15

@Terézágyú: „Jaj már. Ég és föld a különbség aközött, hogy valaki Margitsziget szót kötőjellel írja-e vagy egybe, merthogy a szabályzat is ingadozik* és aközött, hogy valaki azt írja "be mentem szeméjesen". És ki mondta, hogy nem. Messze nem arról beszélsz, amiről én írtam, de nyomod. Ha nem tudsz értelmezni négy sort, amit írtam, akkor nem szekálj olyan dolgokkal, amit soha még csak nem is gondoltam. Nehogy már rám húzd, hogy én valaha is azt mondtam, hogy a „"be mentem szeméjesen" elfogadható! Hess!

Terézágyú 2016.09.08. 14:55:28

@élhetetlen:
Na jó, basszus, felejts el :((((

élhetetlen 2016.09.08. 14:57:32

@Dikusz: Ezt bevágom újra, másnak már írtam. Nagyon tetszett. Word helyesírás ellenőrző. A szösszenet címe az egye meg a szoftver volt. A kakaspörkölt nem szerepelt a készletben, felajánlotta helyette a kakapörkölt vagy kakáspörkölt szavakat.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.08. 16:02:33

@élhetetlen: a sajat kis malmodban orolgetsz. Nem szoltam torlesrol es a masiknak szolgalasarol, nem emiatt lustapicsak akik azok. En sem tudom mit mondhatnek, epp eleg kedvezmenyeik es jo soruk van a pinaknak, nem kell meg itt eroltetett mondvacsinaltsagokkal kieszkozolt seggnyalast eszkozolni felejuk. Te sem torolgetesrol irtal, habnem heveny wc-re ulesrol. Heveny higfosas vagy szexualis onkivuletet is meghalado szenvedelyes fosas eseten talan, szokoeventr 1x elnezheto, ha baszik odanezni ahova ul. Kenyes a legtobbje, anatomiailag is jobban vigyazniuk kell magukra, meg hat egyebkent is, takaritasmania, miegyeb. Szoval tudnak figyelni, ha akarnak. Nehogy mar a nagy jolet es lezserseg miatt legyen terrorizalva a ferfinep. Pont ugyanannyi hajtogatni neki is, mint a pasinak. Hol van az megirva, hogy a ferfipapucs szamara kotelezo kiadni ukaszba? Nevetseges az egesz. Egyik sincs sem elorebb, sem hatrebb, nem tudom honnan veszi a jogot a no, hogy o ebben kiszolgalva legyen. Ja, hogy alanyi jogon jar, csak mert nonek szuletett? Kurvara nem.
Vagy mert ha nem nyalod a segget lepten-nyomon, hat nem lesz szex? Ezzel tartottak sakkban? Jol lementel kutyaba. Le kell nyomni a fejeteket a wc-be es lehuzni, akkor megszunnek ezek a booduletesen nagy, igazi problemak. Kivanok neked is igaziakat.

élhetetlen 2016.09.08. 16:29:09

@API bőrtok kartszmentes eladó: Nézd, nem tudok mit mondani egy olyan szuper férfinak, aki terrorizálva érzi magát, ha azt várják tőle, hogy, ha felhajtotta, akkor hajtsa is le. Ez az elvárás tényleg a terror, a férfiak megalázása, és nem tudom, mi még. Kíváncsi lennék, hogy ekkora macsóként élsz-e, vagy csak a szád jár, de ezt nem fogom megtudni. „Nézd, nem tudok mit mondani egy olyan szuper férfinak, aki terrorizálva érzi magát, ha azt várják tőle, hogy, ha felhajtotta, akkor hajtsa is le. Ez az elvárás tényleg a terror, a férfiak megalázása, és nem tudom, mi még. Kíváncsi lennék, hogy ekkora macsóként élsz-e, vagy csak a szád jár, de ezt nem fogom megtudni. „Jol lementel kutyaba”. Hülye. És, ha pl. nő vagyok, és csak nem megyek le kutyába egy ilyen alak előtt, mint te? Ezt a beszélgetést befejeztem, felejts el.

Dikusz 2016.09.08. 16:51:20

@Manyecs: aztán ha görgeted a szöveget, akkor húzod utána a hibajavítót is? Tiszta fehér lehet a monitorod, meg az okostelód:)))

ComLo 2016.09.08. 16:57:12

@Csokis: Ez teljesen OFF de erre a Villa Medici-s story-ra én is emlékszem, és utána akartam olvasni. A post nincs eltüntetve, viszont a kommentek mindenhonnan. Kis kutatás és ...

A srác körbehaknizta az összes blogot, hogy őt csak azért támadják mert Szientológus, és mivel vallásában érte támadás, mindenkit brutálisan be fog perelni ...

Pedig szerintem mindenki azt hitte annó, ez az ember, a postban írtaknál mélyebre nem süllyedhet. Hát mindig van az a szint, és ehhez már keszon kell ...

ptspts 2016.09.08. 17:09:14

Köszönjük a posztot és a választ, sokat megtudtunk belőle a Léránt Pincéről. (A posztolót és párját is megismertük, de az most számomra kevésbé fontos.)

Most olvastam Léránt Kató válaszát (a Léránt Pince képviseletében). A válasz nem tér ki az alábbi elemekre az eredeti posztból, nem kérdőjelezi meg őket, és nem kér bocsánatot miattuk:

* Károly követte a posztoló párját egészen a WC-ig, és vállalhatatlan stílusban, ráförmedve utasította a WC-ajtó becsukására.
* A mosdóból kifele Károly hasonlóan vállalhatatlan stílusban mint előtte, rámordult: ,,Ugye a villanyt is képes lekapcsolni''.
* Károly ezt mondta: ,,Én nem fogok bocsánatot kérni egy nőtől''
* Károly ezt mondta: ,,Naponta húsz vendégre rá kell szólni hogy kapcsolják le a villanyt''.
* Károly felkapott egy furkósbotot, véreres szemekkel anyázott és fenyegetőzött.

Úgy értelmezem, hogy a Léránt Pince képviselője szerint rendben van, ha a Léránt Pince személyzetének tagjai így viselkednek a vendégekkel, és a jövőben, hasonló helyzetben megtörténhet, hogy újra így viselkednek. Ezek alapján mindenki eldöntheti, hogy be fog-e térni vendégként a Léránt Pincébe.

Lehet, hogy nem minden vendéggel viselkednek így. Képzeljünk el egy olyan vendéget, aki úgy végzi a dolgát, hogy nyitva hagyja a WC-ajtót, majd égve hagyja a villanyt, majd leparasztozza a személyzet tagjait, majd követeli, hogy kérjenek tőle bocsánatot. Képzeljük el, hogy a Léránt Pince személyzete csak az ilyen vendégekkel viselkedik így, és minden más vendéggel udvarias, visszafogott és segítőkész. Mindenki eldöntheti, hogy ezt előre tudva be fog-e térni vendégként a Léránt Pincébe.

Én a magam részéről, a posztot és a választ olvasva úgy döntöttem, hogy nem térek be, de megértem, hogy van olyan vendég, akit az ilyen viselkedés ellenére is szívesen költené a pénzét a Léránt Pincében.

Dikusz 2016.09.08. 17:25:57

@mechanikus körte: az újabb teszt 2016.szeptember 2-án jelent meg, érdemes azt is megnézni, ott is vannak érdekes dolgok a zölddel kiemelt részben.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.08. 17:39:00

@élhetetlen: hu-ha, te tenyleg no vagy, a vitakulturadat nem tartom valami nagyra, ha nem baj. Tudod arra reagaltam, probaltam kiegyenesiteni a kommunikacio fonalat, amit ferditettel/elrugaszkodtal/elkanyarodtal/mellebeszeltel. Most ugyanezt tetted. Szerencsetlen vagy, csapongsz az erzelmiek miatt, igy soha nem jutunk sehova, remenytelen. Nem erzem magam terrorizalva, a noi elkepzelesek viszont sokhelyutt tudnak igen meredekek lenni, barmifele megokolas vagy balanszirozast nelkulozve (ha te adsz/engedsz, en is adok/engedek/megteszek/becsulom a nagylelkuseged, az empatiad). Ebbol mosz semmit nem ertettel, sebaj. Gyorsan felejtsd el ezt az egeszet, hiszen ugy biztos nem tanulsz semmit belole! Szemellenzos hulye.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 18:06:32

@élhetetlen: "@API bőrtok kartszmentes eladó: Nézd, nem tudok mit mondani egy olyan szuper férfinak, aki terrorizálva érzi magát, ha azt várják tőle, hogy, ha felhajtotta, akkor hajtsa is le."

Na, majd én eldöntöm a vitát. Ha tovább folytatjátok, akkor meg szét is ültetlek.

A WC fedelét - és ugye akkor a lyukas deszkát is - le kell hajtani, mert mikor lehúzod a WC-t, kifröcsög belőle a víz, és az első cseppek még elég szennyezettek.

APIbőrtok egyébként egy költő, türelemmel kell olvasni, jóidulatú pasi - 30-40-nek saccolom -, csak gyakran elgurul a gyógyszere, tegyük hozzá, hogy általában okkal. Vedd mosolyogva a kommentjeit, és minden rendben lesz.

Te lány vagy? Mennyi idős, mit dolgozol?

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.08. 19:03:47

@atpijkamo116: igaz. Annyiban vitalkoznek, hogy pisalashoz nem teljes lehuzas dukal; kevesebb viz, kevesebb froccs, nem mindegyik tartaly tudja ezt a szolgaltatast, hogy csak kicsit. Egy nagy adag szar eseten persze jar a teljes, 10 literes leoblites. Vegre valaki lat, szuper ferfi vagyok!

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 19:38:08

@API bőrtok kartszmentes eladó: 4 féle WC-tartály van:

0. zuhanyozáskor pisálsz, nem kell lehúzni, víztakarékos.

1. nem tartály, csak egy nyomó csap, az aktuális víznyomásnak nagynak kell lennie.

2. légtartály, a víz levegőt nyom össze, lehúzáskor a tartalékolt levegőnyomás segít öblíteni

3. klasszikus tartály, ha lehúzod, az egész automatikusan ürül. Ha túl nagy a tartály, teszel bele egy téglát, annyival kevesebb vizet húzol le

4. Rugós, a magyar Dömötör tartály ilyen, amíg húzod, addig ürül a tartály

További magyar hang 2016.09.08. 19:57:26

Oly sok borozó van Badacsonyban, most legalább megkönnyítették a választást, hogy hova NE menjünk, köszi.

élhetetlen 2016.09.08. 20:15:30

@atpijkamo116: "@API bőrtok kartszmentes eladó: Teljesen mindegy, hogy hímnemű, vagy nőnemű vagyok. A „Jol lementel kutyaba” szövegre írtam, hogy és, ha nő vagyok? Nem kell szétültetni, én már jeleztem, hogy ebben a stílusban nem kívánom folytatni. Erre írt még a vitakultúrámmal kapcsolatban, ilyen nyomós érveket, mint „Szerencsetlen vagy” és „Szemellenzos hulye”. Nyilván ez a vitakultúra csúcsa. Sajnos, a jóindulatát sem sikerült érzékelnem, de én befejeztem. Egye meg az egóját.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.08. 22:21:09

@élhetetlen: Nincs nagy arca, csak néha rusztikusan fogalmaz. Be fogod később látni, hogy nem rossz ember. Addig kerüld.

mechanikus körte 2016.09.08. 22:52:47

@atpijkamo116: Basszus, most végig kellett olvasnom megint, hogy rájöjjek, hogy a túróba' jutottunk el Károly furkósbotjától a zuhanyzóba hugyozásig.

koprofágia 2016.09.09. 07:03:43

Szanalmas a valaszlevel.
Ahelyett ,hogy megoldanak hogya villany x ido utan lekapcsoljon,az ajtora is lehetne olyan kart szerelni,ami behuzza magatol.
Nem, ok furkosbottal kergetik a vendegeket.
En kerulok ilyen helyzetbe az asszonnyal,mar a csillagbol irkalnek a homarra.
Mit kepzel magarol a ven geci ?

A froccsos sztori meg csak a hab volt a tortara.
Ha arra jarunk,direkt be fogok menni trollkodni

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.09. 10:36:41

@atpijkamo116: koszi, hogy itt mentegetsz, de lehetek szar ember is. Bar nem, nagyon is jo vagyok. Elnezve az ego indokolatlan behozasat es a profinak hitt kicsusszanotechnikat sorozatba', biztos, hogy novel van dolgunk. A jellemtelenebbik fajtabol sajnos. Koszi a tartalyinfokazt, egye meg a szarat.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 11:30:06

@API bőrtok kartszmentes eladó: Felesleges volt nekimenned @élhetetlen:-nek. Első kommented az "általános nőnek" címezted, már az is elég kevéssé volt cizellált, a másodikat közvetlenül neki: "Papucs egy faszkalap ez az @elhetetlen.", erre semmi szükség vagy ok nem volt. Akár fiú, akár lány, egy bocsit megérdemelne tőled. Most egy ideig hanyagoljátok egymást, nem lesz ebből bimbózó kapcsolat.

API bőrtok kartszmentes eladó 2016.09.09. 12:00:32

@atpijkamo116: jellemtelen hulye. Majd ha abbahagyja (keptelen, mert csak egyfajta vitakulturaja van, az is elbaszott es bemagoltsagon alapul, igy statikus), majd akkor lehet barmi ilyenrol szo. Felremagyarazasok. elkanyarodasok menten jellemezni a masikat, az eredeti kerdeskort megragcsalatlanul, csomomentesitve hagyva a tetejebe - ilyen sok van, viszont nem ertelmes, gondolkodo emberhez melto metodus. Ha nem tudja megvedeni az allaspontjat az meg nem jogositja fel arra, hogy mindenfele kiforgatot hulyesget adjon a szamba. Oszinten remelem, hogy atmegy rajta egy traktor, meg ma. Na ugorjunk.

koprofágia 2016.09.09. 12:03:58

Lehetne szervezni ide egy homar blogtalit, amin a froccsozes kozben egyesevel elmegy mindenki szarni egyet a nyitott ajtonal.
Az utolso pedig egve hagyja a lampat.

Manyecska. 2016.09.09. 14:02:50

@atpijkamo116: ne vitatkozz vele én már megtanultam!! :P ..ON

okoska77 2016.09.09. 14:12:57

@atpijkamo116: "@okoska77: "a dolgozo tesz szivesseget a vendegnek ha kiszolgalja."
Így van. És ezt a vendég pénz átadásával meghálálja. Nálatok hogy működik?"

Nalunk ugy mukodik, hogy ha valaki a munkajat vegzi, akkor nem szivesseget tesz. Dolgozik, amiert munkabert kap vagy ebben az esetben profitra tesz szert.

Ettol meg nem lesz senki senkinek a szolgaja, a kulturalt viselkedes mindket fel reszerol hasznos. Az a baj, hogy sokan csak vegletekben tudnak gondolkodni. Vagy lemegyek kutyaba a vendeg elott vagy atmegyek Karolyba ha nem kapcsolja le a villanyt.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 14:34:08

@Manyecs: De én megtisztelem azzal, hogy elmondom a véleményem.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 14:39:49

@okoska77: Azzal, hogy kifizetted a kapuccsínódat, nem vetted meg a pincér lelkét.

atpijkamo116 · http://bestofhomar.blog.hu/ 2016.09.09. 15:01:22

@okoska77: Nagyon elvagy te tévedve. Tudsz különbséget tenni aközött, hogy bemész a boltba, és 1. az eladó unottan válaszolgat a kérdéseidre, látszik, hogy már hazamenne, és a pokolba kíván téged. és aközött, hogy 2. igyekszik előhozni a raktárból a másik bizbaszt, hátha az jó lesz neked/rád, minden figyelme a tied, próbálja kitalálni a rejtett kívánságodat is?

Mondok másik példát. Az ügyfeleimmel nagyon jó a kapcsolatom, én megoldom az ő problémáját, azt akarom, hogy neki jobb legyen, és ezért hálás. Persze, pénz is gazdát cserél, mert amennyivel neki könnyebb az élette, abból valamennyit nekem ad. Tehát nem azért dolgozom, hogy pénzt kapjak, hanem azért, hogy neki könnyebb legyen az élete, és ő pénzt ad nekem a fáradságomért.

Tudom, hogy vannak olyanok, akik lélekölő robotmunkát végeznek órabérben, és vannak, akik lenézik azt, akitől bármiféle árut vagy szolgáltatást vesznek, de ez nem az én világom.

okoska77 2016.09.09. 16:13:26

@atpijkamo116: Ha az elado unottan valaszolgat, nem vegzi jol a munkajat. Ha segit akkor igen. Ettol meg nem tesz szivesseget. Ha a vegen azt mondja, ne fizess majd en kifizetem helyetted : na ekkor szivesseget tett.

En is oldok meg problemakat ugyfeleknek, megsem hiszem azt, hogy szivesseget teszek. Ahogy a ceg sem tesz nekem sziveseget akkor, amikor fizet. Persze, lehet ez Magyarorszagon mashogy mukodik.

"Azzal, hogy kifizetted a kapuccsínódat, nem vetted meg a pincér lelkét." Ezt arra a mondatomra irtad, hogy "a kulturalt viselkedes mindket fel reszerol hasznos." ? Mert ezt pont az ellenkezojet jelenti. Persze, lehet ez Magyarorszagon ez is mashogy mukodik...

homar-fan 2016.09.09. 21:13:36

A parasztlány nagyon fordítva ül a lovon. No nem baj, még egy hely amit kihúzhatok a listáról, ide se teszem be a lábam, nehogy Károly pofánverjen egy furkósbottal ha mellépislantok a sloziank.

KaTe 2016.09.09. 21:56:07

Hát, a "főnökasszony" levelét olvasva sajnos vissza kell hogy szívjam minden eddigi szösszenetemet :( Pedig azt hittem hogy a posztoló tényleg érzelmileg túlfűtött, de úgy tűnik hogy az étterem tulaja, de különösen a lánya sokszorosan túlszárnyalta a posztolót.
Ettől függetlenül továbbra se tartom szerencsésnek, ha a posztoló kedves barátnője / felesége / párja egy ilyen helyzetben "elbőgi" magát, viszont az étterem tulaja valóban nem állt a panaszkezelés magaslatán. Szóval összességében 2:1-re nyert a posztoló.

2016.09.11. 10:13:14

@Andrass9: jaja mármint a kommentek felére gondolsz... köszi.
most látom ehhez még én is hozzászóltam nyolc évvel ezelőtt :-)

Intelli 2016.09.15. 13:14:30

A furkósbotos egy tahó volt, de az ajtóbecsukás és villanylekapcsolás elhagyása is az.
Otthon nekem már 5 évesen megtanították, hogy kapcsold le a villanyt ha már nem jársz arra.

Egyik 19 a másik egy híján 20...

Manyecska. 2016.09.15. 14:48:52

@Intelli: nade egy pincében??? :O Érted.

otgorbebogre 2016.09.18. 04:48:42

na jo karoly apuka oreg es hisztis, csajnak pms-e volt ( en is no vagyok es olyankor elsirom magam ha ramorditanak) . de nem kergetunk vendegeket furkos bottal semmiert. megjegyzem azzal az erovel amivel apuka lesben allt, es raszolt a berugott varosi nore, akar le is kapcsolhatta volna a villanyt tapintatosan. az igazi vendeglato ezt vagy benyeli vagy mozgaserzekelos lampa kell.

otgorbebogre 2016.09.18. 04:53:22

ja es mert nobol vagyok: a notol nem kerek bocsnatot mondat utan ( plane ha rossz napon (pms)) kap el karoly apuka, en vertem volna meg a vendeglatot mint no. ha van a kezeben furkosbot ha nincs.

lordjim 2016.12.23. 08:13:55

@atpijkamo116: Mindhárom: te is csíra-ánó.:)

magyarparaszt 2018.08.11. 10:12:34

A magyar pincék borai amúgy is általában alig iható löttyök. A legtöbb korty kész kínszenvedés.
süti beállítások módosítása