Aki már olvasott Wizz Air panaszt nálunk, annak sok újdonság nem lesz ebben a sztoriban, hacsak az nem, hogy az összes klasszik utaskiborító hiba benne van. Tanács hamarosan érkezik.
Tisztelt Tékozló Homár!
Levelemmel részben a nyilvánossághoz fordulnék tanulságként, másrészt Önökhöz tanácsért! A történetünk a következő:
Egy nagyszerű nyaralást terveztünk Corfu szigetére. Ennek érdekébe, 2016.07.05.-én vásároltam a WizzAir weboldalán 2 főre repülőjegyet 08.28 Budapest-Corfu;09.07. Corfu-Budapest útirányba. Amint a dátumból látható a visszaúthoz képest, 2 hónappal előre fizettem!!! Nos az internetes utasfelvétel 30 nappal utazás elött lehetséges, én 07.29.-én megcsináltam az utasfelvétel, némi módosítást is kellett kérni az ügyfélszolgálattól, mert a rendszerükben rosszul szerepelt a nevem. Corfu repülőtérre nem lehet internetes utasfelvételt indítani! Itt elvileg repülőtéri utasfelvétel van.
Az oda úton minden simán ment, csodálatos nyaralásunk volt! Az utolsó napig, amikor vihar tört ki Corfun, de semmi baj gondoltuk, hiszen 7.-én reggel 7kor már sütött a nap. Mi 7.30 körül a repülőtéren voltunk, itt ért bennünket az első meglepetés! Mint utólag kiderült előző nap sok járatot törölni kellett. Akár egy menekülttáborban, az emberek a földön, síró gyerekek, tiszta káosz uralkodott a reptér indulási oldalán. Úgy döntöttünk, hogy amig kiírják a check in helyét, addig inkább az érkezési oldalon leszünk.
Kb 6 alkalommal jártam kint a terminálban megnézni hogy kiirtak-e valamit? Semmi nem volt az infótáblán csak a járatszám és az indulási idő! Gondoltuk, talán ha megjön a gép.
9 óra elött pár percel megjött a WizzAir gép, lefényképeztük elküldtük a gyerekeknek, hogy ezzel jövünk. Ezután átmentünk az indulási oldalra, ahol, ha lehet még nagyobb volt a káosz mint addig. Elkezdtünk érdeklődni hogy hol van, hol lesz a WizzAir check in? Mivel változatlanul nem volt kiirva semmi! SENKI nem tudott válaszolni!!! Küldtek egyik pultól a másikig. A gond,hogy nem volt a kezünkben beszállókártya, mint Pesten!!!!
Közben megjelent a Boardig-beszálás felirat és 1 kapu. Nekünk változatlanul nem volt infónk, amint később kiderült, ahol a beszállókártyát kellett volna adniuk, onnan 3x elküldtek!!!
Végül a SwissAir-es hölgy segíségünkre sietett és odavitt ahhoz az ablakhoz amilyentől már elküldtek. Kérdeztem hol tudok checkelni a WizzAirre? Azt mondta a hölgy Ő már lezárta a beszállást! 7:35 volt. Mondtam ne vicceljen, ki van írva beszállás és mindeközben sehol sem volt kiirva, hogy hol kell becheckkolni, vagy bőröndöt leadni. Kérdezte mi a nevünk, én megmondtam, mire Ő, igen látom! Mondtam adja ide a beszállókártyánkat, mutattam a visszaigazoló kódot, de Ő ezt megtagadta!!!
A beszálló kapuhoz mentünk, ahol elmondtam az ott a papirokat ellenőrző tisztnek, hogy nem adják ki a beszállókártyánkat! Ő visszajött velem az elöbbi hölgyhöz, hangosan vitatkoztak, majd a tiszt azt mondta menjünk vele, bevitt a beszálló részig, majd mondta várjunk itt. Bement a WIzzAir embereihez, majd sajnálkozva jött vissza, hogy nem engednek beszállni! Ekkor még több mint 15 perc volt a gép indulásáig.
Miközben más járatokra folyamatosan keresték a hiányzó utasokat és felhívták a figyelmet a közelgő indulásra, minket senki nem keresett! Azt javasolta próbáljuk egy másik járatra becserélni a jegyünket! Azt a Jegyet amit megsem kaptunk, annak ellenére, hogy 2 hónappal elöbb kifizettem!
2.5 órával a gép indulása elött ott voltunk a reptéren mégsem tudtunk felszállni. A WizzAir-t külföldről felhívni nem lehet, hiszen nagyon kedves módon, egy 250 ft / perc emeldíjas volnala van! A fél világot körberepültem már, jártam az USA ban többször. Kanadában. Spanyolországban, Görögországban, Hollandiában. Még soha nem jártam így!!! Ez volt az alaptörténet.
Azonban az ügy tovább zajlott az elöbbi infoboxhoz hasonlóhoz mentünk, ezek tele vannak légitársaság matricákkal , de ezen kívül semmi felirat rajtuk, hogy milyen célt szolgálnak! Innen már ezt megelőzően 2x elküldtek, azzal hogy ez nem információs pult! Most ahhoz kértem volna segítséget hogy valahogy hazajussunk. A páromnak mindenképp haza kellett volna jönni, egy kongresszusra ment másnap! A hölgy a fülkében a segítségnyújtás legkissebb szándékát sem mutatta, sőt indulatosan elküldött onnét!
Eközben már felhívtam a fiamat itthon, hogy nézzen a neten valami járatot haza. Ott is találtam segítőt, egy Magyar utazási iroda képviselője, nagyon kedvesen próbált az ismerősein keresztűl segíteni. (Ezúton is köszönjük) Ekkor még minden próbálkozásunk kudarcba fulladt! Végül a fiam talált egy Corfu-Athen Athen-Budapest járatot az AEGEAN Air légitársaságnál, ennek van helyben jegypénztára. Ami itt történt, azt hiszem példértékű és ezért is írom le.
A fiam felhívott hogy van ez a járat de 11.20 kor indul. Mondtam itt a pénztár intézem! 11.03 volt, emlékszem mert megnéztem. Mondtam a hölgynek, hogy én nem beszélek annyira jól mint a fiam, ezért kérem beszéljen vele!!! Átadtam a telefon kb 2 percet beszéltek a fiammal aki elmondta milyen helyzetbe kerültünk és nagyon fontos, hogy haza tudjunk jutni. Eközben a hölgy keze már járt, mint a géppuska, csak ennyit mondot, ok, don't worry. Visszaadta a telefont. A kisrádióján valahova szólt, majd egy másik hölgyet visszahívott, aki épp mellettünk ment el, mint késöbb kiderült Ő volt a bechekkoló és csomagátvevő.
Ezután bemutatta a varázsszámot a számológépén: 735 Euró állt rajta!!! Mondtuk, hogy ekkora összeget, csak 2 bankártyával tudunk kifizetni. Egy hosszú ooooooooo hangzott el majd újra a számítógépnek esett, gondolom kettéválasztotta a számlát. Fizettünk, majd kipattant a fülkéből és go-go biztatással elkapta a bőröndünket és odahúzta a röntgenhez, közben valamit elhadart a kolléganőjének. Engem megkért hívjam a fiamat. mondta neki, amit egyébként értettem én is, hogy a csomagunk Budapestig megy, mi csak keresük meg a járatunkat Ahénban, ennyi a dolgunk. Jó utat kívánt és elment. 11. 17 perckor felszálltunk az Athéni gépre!!! Athéban semmi gond nem volt a beszállással. Itt is több esetben kerestek utasokat és jelezték egyébként táblákon is hogy mennyi idő van a kapu zárásáig! Szerencsésen hazaértünk délután 5 után a csomag is megérkezett! Azt hiszem a no comment itt igazán helyénvaló!!!
Másnap reggel amint számítógéphez fértem, azonnal köszönö levelet írtam az AEGEAN Air -nek, megköszöntem a fantasztikus munkatársuk segítségét, aki lehet, hogy néhány szabályt áthágott, ám EMBERként, így nagybetűvel helytállt. A WizzAir felé elküldtem a panaszomat, a hiányos tájékoztatás, valamint az elutasított utasfelvétel miatt! Jeleztem feléjük hogy bár velük mentünk volna szilveszterezni, ez a történtek után elmarad! Idéznék az utastájékoztatóból:
Hmmmm, ebből semmi nem valósult meg!!! Senki nem volt ott a Wizz Airtől, senki nem vette el a csomagunkat, és senki nem adta át a beszállókártyát!
Kérem adjon tanácsot mit tehetünk azon kívül amit eddig tettünk? 735 Euró fizettünk azaz 230.000 Ft-ot A már kifizetett repülőjegyünket a mai napig nem kaptuk meg. A Corfu repülőtérnek még Contact oldala sincs, azaz van csak nincs rajta semmi. Csak telefon és fax szám van. Tettünk volna itt is panaszt hiszen ők legalább akkorát hibáztak mint a WizzAir! Várom a WizzAir válaszát a panaszunkra amit természetesen megosztok Önökkel.
Köszönettel
Iván
UPDATE
Iván küldött egy kis kiegészítést:
Tisztelt olvasók!
Először is elnézésüket kérem, hogy írásomat átolvasva, kiderült, hogy abba néhány helyesírási hiba is becsúszott. Kérem nézzék ezt el nekem, hiszen a történtek még közel egy hét után is megviselnek!
Köszönöm, hogy írásomat elolvassák, esetleges véleményüket, még ha az negatív is megköszönöm. Úgy gondoltam mindenki tanulságára írom meg a levelet, ezért kértem azt közzétenni.
Volna azonban egy kérésem, elsősorban a mocskolódó, nem túl kulturált hangú véleményt írók felé. Ezek a véleményt írók nem vállalják sem a nevüket, sem az arcukat. Úgy gondolom,azzal nincs semmi gond, ha valaki véleményt ír bármire, bármilyet, csak azzal, ha nem vállalja mindezt. Mert kérdem én akkor minek írja le?
Tisztelettel kérek mindenkit, aki véleményt kíván alkotni, ezt akkor tegye, ha vállalja is.
Még egyszer köszönöm hogy elolvasták a levelemet.
Iván
UPDATE2.
Ezt tanácsolják a fogyasztóvédők:
Kedves Homár Olvasó!
Egy csodálatos nyaralást is tönkretehet egy ilyen hazautazás. Örülünk, hogy a másik légitársaság gépével sikerült megoldani ezt a lehetetlen helyzetet.
A Wizz Air Hungary Kft. üzletszabályzata pontosan meghatározza az utasfelvétel és beszállás menetét, valamint az ezzel kapcsolatos fuvarozás megtagadásának lehetőségét. A szabályzat értelmében az utasfelvétel a menetrend szerinti indulás előtt két órával kezdődik és az indulás előtt 40 perccel zár. Abban az esetben pedig, ha az utas bármilyen okból nem jelenik meg az utasfelvételnél vagy a beszállókapunál, a légitársaság jogosult a fuvarozást megtagadni. A fuvarozás megtagadása esetén a légitársaság köteles a teljes viteldíj összegét erre irányuló kérelem esetén visszatéríteni az egyéb szolgáltatások díjával és a rendelkezésre tartási díjjal csökkentve.
Fentiek alapján a viteldíj visszatérítését követelheted a légitársaságtól. A fuvarozás megtagadásával járó többletköltség pedig, mint kártérítési igény jelentkezhet. Ennél az igénynél azonban neked kell igazolni, hogy az utasfelvétel a légitársaság mulasztása miatt hiúsult meg, így elsősorban azt, hogy az üzletszabályzatban meghatározott időpontban már a repülőtéren voltatok, ennek ellenére többször is visszautasították a beszállókártya kiadására vonatkozó jogos igényt. A kár mértékét is neked kell igazolni, ez a másik légitársaság részéről kiadott számlával történhet meg.
Az igényérvényesítést ezzel kapcsolatban helyesen kezdted meg, mert elsősorban a légitársaságnál kell a panaszt bejelentened, lehetőleg írásban. E helyen is javasoljuk inkább a postai úton, tértivevényes levéllel történő megkeresését a cégnek. Ha a panaszt a társaság elutasítja és annak indokaival továbbra sem értesz egyet, akkor ebben az esetben is választásod szerint a békéltető testület előtt vagy a bíróságon érvényesítheted az igényedet a kitérővel megtörtént repülőúttal kapcsolatban.
Iván megkapta közben a Wizz Air válaszát:
Tisztelt ....... Iván!
Ügyfélszolgálatunkra érkezett levelét köszönjük, sajnálattal értesültünk az Önt ért kellemetlenségekről.
Engedje meg hogy felhívjuk szíves figyelmét Légi személy- és poggyászfuvarozási üzletszabályzatunk vonatkozó fejezeteire:
„9. UTASFELVÉTEL, BESZÁLLÁS
Korm. rendelet 9.§ és 10.§
9.1. Az utasfelvétel az Indulási Hely szerinti repülőtéren a Menetrend szerinti indulási időpont előtt 2 órával kezdődik, és rendszerint a Menetrend szerinti indulás előtt 40 perccel zár.”A fentiek értelmében az Ön járatára a reptéri beszállókártya elkészítésére és a feladott poggyász átadására 2016. szeptember 7-én 7:50 és 9:10 között volt lehetősége. Engedje meg hogy tájékoztassuk, a repülőtér indulási oldalán, a kihelyezett monitorokon került feltüntetésre a megfelelő check-in pult száma.
„9.7. … Önnek a Menetrend szerinti indulás előtt 30 perccel beszállásra készen meg kell jelennie a beszállókapunál. Amennyiben Feladott Poggyásszal kíván utazni, ha másként nincs meghatározva, legkésőbb a Menetrend szerinti indulás előtt 40 perccel meg kell jelennie a poggyászleadó pultnál feladni kívánt poggyászával együtt.”
A fentiek értelmében a földi kiszolgáló személyzet Légi személy- és poggyászfuvarozási üzletszabályzatunkkal összhangban járt el a beszállás megtagadásakor 9 óra 38 perckor, így sajnálattal értesítem, hogy a visszatérítés csak üzletszabályzatunk 9.2-es fejezetével összhangban lehetséges:
„9.2. Amennyiben Ön bármely okból nem tud elutazni, késve érkezik vagy egyéb okból nem jelenik meg az utasfelvételnél vagy a beszállókapunál kellő időben, fuvarozását megtagadjuk és helyfoglalását töröljük, és – a 9.13 pontban foglaltak figyelembe vételével – a Teljes Viteldíj összegét kérésére visszatérítjük, levonva az Egyéb Szolgáltatások Díját és a Rendelkezésre Tartási Díjat.”
Tájékoztatjuk, hogy a Rendelkezésre Tartási Díj 25 550 Ft járatonként és utasonként, így sajnos nincs visszautalható összeg a le nem utazott foglalás végösszegéből.
Köszönjük megértését. További kérdés esetén ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére.
Üdvözlettel:
CUSTOMER SERVICE DEPARTMENT | Wizz Air Hungary Ltd.
Nem igazán tudta elfogadni, amit egy viszontválaszban ki is fejtett:
Tisztelt Wizz Air Ügyfélszolgálat!
Köszönettel vettem levelét.
Sajnálattal közlöm, hogy az abban leírtak leginkább utastájékoztatónak tekinthetők!
Utastájékoztatót, pedig voltak kedvesek minimum 7 alkalommal küldeni, azokban a jegyvásárlásom óta küldött levelekben, melyben további, csomag és ülőhelyvásárlásokra biztattak.
A válaszlevélben leírtakról volt tudomásom, ennek megfelelően jártam, jártunk el.
Jóindulattal, csak puszta véletlennek tekintem, hogy a panaszomban leírtakra semmiféle választ nem kaptam.
Abban az Ön által állítottak, a tájékoztató részt kivéve, nem felelnek meg a valóságnak!
Kezdjük az elején:
A jegyvásárlással egyidőben, természetes módon elolvastam a tájékoztatót, melyben az állt, hogy feladott csomag esetén legfeljebb 40 perccel az indulás elött meg kell jelenni a csomagfeladó pultnál, majd maximum 30 perccel indulás elött a beszállókapunál. Ettől eltérő tájékoztatást nem küldtek Önök és a Webinformációjuk sem tér el ettől. (Bár egy nemrégiben olvasott, másik panaszosnak azt írták, hogy néhány repülőtéren „60 perccel előbb zárnak és erről a telefonos ügyfélszolgálatuknál lehet érdeklődni”) Erről is megvan a véleményem, de erről majd később.
A fenti leírás, utastájékoztató Budapesten tökéletesen működött, köszönhetően az internetes utasfelvételnek.
Korfu-Corfu esetében azonban nincs internetes utasfelvétel, tehát a helyszínen kaptuk volna meg a beszállókártyát. Ennek a módjáról, valamint ezzel kapcsolatosan az esetleges eltérő időszabályokról Önök semmiféle tájékoztatást nem küldtek. Tehát eszerint jártunk el.
A transzfert végző cégnél (Lord Travel) ellenőrizhetően, 7.35-kor értünk a repülőtérre.
Az indulási oldal kapuja le volt zárva és el volt torlaszolva! Kintről is jól látható volt a benti tömeg. Így természetesen az érkezési oldalnál mentünk be, majd mikor láttuk, hogy az ott elhelyezett monitoron a legfelső sorban, csak az indulási idő, a járat száma és célja van kiírva, kimentünk a levegőre. A monitoron több légitársaság járatához kiírták a check in pult számát.
Kb. 10 perc múlva bementünk az érkezési oldalra és leültünk. A 2 monitor (érkezés-indulás) jól látható volt. Ennek ellenére több alaklommal is átmentem az indulási oldalra, a nagy táblán ugyanazt láttam, mint a monitorokon. Semmi nem változott.
Kérdeztem a csomagfelvevő, röntgenező hölgyet, hogy tudna-e segíteni hol lesz a Wizz Air check in, mivel nincs semmi kiírva, és a táblára mutattam! Ekkor küldött először egy fehér, sok légitársaság matricájával kitapétázott, látszólag információs ablakhoz, ahol meglehetősen sokan várakoztak. Innen a hölgy, szinte megsem hallgatva elküldött. Ekkor még kb fél 9 sem volt.
Visszamentem az érkezési oldalra, majd kb. 10 perc múlva újra az indulási oldalon voltam érdeklődni, az előbbi csomagfelvevő hölgy helyett más volt a röntgengépnél, Őt is kérdeztem, azt mondta nem tudja hol lesz a Wizz Air Check in.
Ön azt állítja 7.50-től 9.10 ig, ami egyébként a tájékoztató szerint 9.20, lett volna lehetőségünk beszállni.
Nos amennyiben az indulásból,9.50 leveszem a 30 percet, 9.20, ekkor zárt a kapu, ebből leveszek további 30 percet, akkor 8.50 ig folyamatosan kiírva kellett volna, legyen a check in pult száma. Azaz az Ön állítása szerint 7.50-8-50-ig.
Nem volt sem az indulási sem az érkezési oldalon elhelyezett monitorokon, sem a fő táblán semmiféle információ a Wizz Air check in-nel kapcsolatosan. Legalább 6 alkalommal néztem meg, hogy kiírtak-e valamit, egészen a 1 Gate, Boarding, kiírásig nem volt történt változás! Többször voltam mindkét, már említett Boxnál, az első boxnál is kérdeztem hol kapjuk meg a beszállókártyát, a hölgy, válasz nélkül becsukta az ablakot.
A Swiss Air munkatársa is odakisért a másik Boxhoz, majd amikor elutasították többször a beszállókártya kiadását, akkor az 1 kapunál lévő ellenőrző tiszt is odajött velem, de a beszállókártyát ekkor sem kaptuk meg. Ezután ment be a Wizz Air személyzethez, mire visszajött valóban 9.38 lett.
Nos kérdem én, ez Önöknél a „bármilyen okból nem jelenik meg”? Ezt nem gondolják komolyan.
Folyamatosan érdeklődtünk, mivel semmi kiírás nem volt. Az a bűnünk, hogy az érkezési oldalon vártunk, mint többen mások is? Aki ott volt, látta milyen állapotok uralkodtak az indulási oldalon. A tájékoztató monitort mindvégig figyeltük. A repülőtér személyzete láthatóan nem volt felkészülve ilyen tömegre. Udvariatlan és ingerült módon beszéltek a két érintett Boxban, míg más légitársaságok check in személyzete és mindkét csomagfelvevő megpróbált segíteni.
A kapunál lévő ellenőrző tisztek vezetője, nem véletlenül veszett össze a boxban ülő hölggyel miután elmondtam, hogy többszöri kérésünk ellenére sem adják ki a beszállókártyánkat.
Beszállókártya nélkül a csomagunkat nem tudtuk feladni. Sem 40, sem 50 perccel, sem egy órával előbb! Nem vagyunk felelősek a hiányos tájékoztatás miatt. Önök állnak a repülőtérrel jogviszonyban. Mi pedig Önökkel.
Az hogy az Ön állítása szerint, az indulási oldalon kivolt írva a check in pult száma, már megbocsátson, de egyszerűen nem igaz! Senki a megkérdezett emberekből ilyen kiírást nem látott. A repülőtéren kb, 10-12 ott dolgozót kérdeztem meg, de ők is csak az üres táblára vagy monitorra mutattak.
A telefonos ügyfélszolgálatuk külföldről történő elérhetetlenségét nagyszerűen megoldották azzal hogy emeltdíjas. Hazatérve felhívtam az ügyfélszolgálatot mielőtt levelet írtam volna. Kiváló zenét szolgáltattak 2 percig, míg valaki felvette. Ez már önmagában is felháborító! Természetesen a rövidke 10 perces beszélgetéssel semmit nem lehetett elintézni. Akkor minek van telefonos ügyfélszolgálat? A telefonos ügyfélszolgálat fizetőssé tétele pontosan megmutatja, mennyire semmibe veszik az utasaikat, azok kérdéseit, panaszait. Egyszerűen botrányos, hogy ezért fizetni kell.
Nem csak a az Önöktől vásárolt és a hazaútra szóló repülőjegy árát és csomagszállítási díjat kérjük megtéríteni, hanem az AEGEAN AIR-nek kifizetett Corfu-Athén, Athén-Budapest hazautunk teljes költségét, amit természetesen számlával tudunk igazolni. (720 euró)
Amit visszatéritéssel kapcsolatosan leírt, az egy gazdaságrendészeti vizsgálatot simán megérne!
Amennyiben a rejtélyes, Rendelkezésre Tartásí díj, 25.500 Ft/Fő/járat, akkor a Wizz Air nagy varázsló lehet, hiszen a 2 jegy oda-vissza, csomaggal, klubtagsággal, mindössze 86.000 Ft. Érdekes módon 5-6000 Ft-ért árulnak repülőjegyeket, vajon miből hozzák ki azt a bizonyos Rendelkezésre Tartási díjat? Egyáltalán mit takar ez a díj?
Összefoglalva: egyelőre csak a kérésünk, hogy a fent leírt költségeinket, térítsék teljes egészében meg.
Üdvözlettel
S. Iván
Az Utas!
Az utolsó 100 komment: