Azt valószínűleg senki nem vonja kétségbe, hogy ha az ember nem fizet, akkor jogosan macerálják és sújtják mindenféle szankcióval a szolgáltatók. Nade, miért kell piszkálni azt, aki fizetett, és ezt igazolta is?
A Telenor ellopja a pénzed!
Szeptember 12-én kifizettem a telefonszámlámat (fizetési határidő szeptember 19. volt, tehát időben!) a Telenor fizetési rendszerén keresztül, bankkártyával (szokás szerint). A 28.586,- forintot bankom (Unicredit) rögtön le is vonta és 14-i dátummal könyvelte is a tételt.
Legnagyobb meglepetésemre szeptember 26-án telefonomra és mobilinternetemre is felszólítás érkezett, hogy kifizetetlen számlám miatt fel fogják függeszteni a szolgáltatást. Ezt követően a MyTelenor oldalon két kifogást is emeltem, az elsőhöz a 12-i kártyatranzakció adatait a másodikhoz 14-i banki könyvelési tételt mellékeltem.
A Telenor e-mailben válaszolt:
Tájékoztatjuk, hogy az Ön által jelzett napon, 2016.09.12-én technikai okokból korlátozottan volt elérhető az OTP bank online bankkártyás fizetési szolgáltatása a MyTelenor online felületén. A fizetési szolgáltatás megfelelő működését azonban még aznap helyreállították. Nyilvántartásunk szerint nem érkezett az ön által megadottak szerinti számlabefizetés. Javasoljuk ezért felkeresni elsősorban az Ön számlavezető bankját és/vagy az OTP bankot, mivel a befizetendő összegnek a számlán történő zárolása, levonása még nem feltétlenül jelent sikeres fizetési tranzakciót.
Megjegyzem, hogy az általam mellékelt dokumentációból világosan kiderült, hogy nem „zárolt” összegről, hanem sikeres, elkönyvelt tranzakcióról volt szó.
Bankomnál elképedve és rendkívül segítőkészen fogadták megkeresésemet. Szerintük az általam a Telenor számára küldött dokumentumok elégségesek a fizetés igazolására. Mivel a Telenor ezt továbbra sem fogadta el és azt kívánta, hogy én keressem meg a pénzt az OTP-nél (az ő pénzügyi szolgáltatójuknál!!!), bankom munkatársai azt javasolták, hogy ők küldenek egy „nagyon-nagyon hivatalos, pecsétes papírt” a Telenornak a befizetésről – csak kértek egy faxszámot.
A kért faxszámot a Telenor három sürgető e-mail után küldte meg, amikoris közölték, hogy egyébként 30 napon belül kötelesek válaszolni minden levélre, úgyhogy ne nagyon ugráljak („Írásos csatornáinkon a válaszadási határidő hivatalosan maximum 30 nap”).
Az Unicredit központja tegnap elküldte a „nagyon-nagyon hivatalos” igazolást a Telenornak. Számlám „státusa” azonban továbbra is: kifizetetlen. Azóta nem reagálnak megkereséseimre.
Hosszas levelezésünk közben felmerült bennem a kérdés, hogy – még ha meg is találják egyszer a pénzemet – mi lesz a késedelmi kamattal és kezelési költséggel, amit a következő (3-án esedékes) számlába beállítanának. Erre a Telenor „ügyfélbarát” válasza a következő volt:
Tájékoztatjuk, hogy az érintett 100163593973-as számú számla befizetési határidőn túli rendezése miatt rendszerünk automatikusan számlázza a késedelmi kamatot, így az a 100163593973 számla lezárását követően elkészülő számlában várhatóan terhelésre kerül.
Emellett ismételten (sokadjára) felhívták a figyelmemet, hogy fizessek már és hogy a fizetést hol és milyen módokon tudom megtenni.
Én – természetesen – semmiféle „késedelmi kamatot” nem kívánok kifizetni (ezt velük is közöltem) és valószínűleg ez lesz az utolsó telenoros számlám, mert az elmúlt 15 évben sok millió forintot gomboltak le rólam és ebben az évben már ez a második minősíthetetlen „ügyfélkezelési” eljárásuk velem szemben. Ezt kifogásoló levelemre korábban azt válaszolták, hogy „ők rendszeresen tréningezik kollégáikat a megfelelő ügyfélkiszolgálás érdekében”. Úgyhogy ez a maximum amit elvárhatok.
Ezek után teljesen tehetetlennek érzem magam. Kimenő hívásaimat és mobilinternetemet hamarosan letiltják.
Tanulság: A Telenor Magyarországnál még az időben fizető ügyfél sem érezheti magát biztonságban!
UPDATE
Olvasónk levelet kapott!
Nagyon szépen köszönöm a segítségüket! Önök nélkül nem sikerült volna!!!
Tisztelt ...... Zoltán Úr!
Köszönjük visszajelzését. Tájékoztatjuk, hogy a második alkalommal küldött banki igazolás alapján javításra került a technikai hiba miatt megszakadt számlabefizetés. A 2016.09.12-én indított 28 586 Ft összegű számlabefizetése rögzítve lett az előfizetésén, így a 2016.09.03-án kelt 100163593973-as számla lezárásra került. Illetékes csoportunk részére továbbítottuk a számla késedelmes lezárásából esetlegesen felmerülő díjak jóváírásával kapcsolatos feladatot.
Amennyiben további kérdése van, kérjük, jelezzen vissza. Bízunk benne, hogy segítségére lehettünk.
Tisztelettel,
Telenor Üzleti Ügyfélszolgálat"
Terézágyú 2016.10.05. 14:25:21
...
Azóta nem reagálnak megkereséseimre.
...
Hosszas levelezésünk közben"
A telenor kakáljon nagy tüskés állatkákat - de nem lett volna egyszerűbb mégiscsak személyesen bemenni, személyesen bemutatni a bizonyítékokat...?
Manyecska. 2016.10.05. 14:27:25
The Crazy One 3om 2016.10.05. 14:29:21
Manyecska. 2016.10.05. 14:32:00
Terézágyú 2016.10.05. 14:34:03
"vagy lehalkítani azt a k..rva rádiót..??? hátnem, hátde.:D "
néddmán, valaki olvassa a kommentyeimet...
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.05. 14:37:13
Én ilyennel különben nem foglalkozom, feltöltőkártya, oszt jónapot. Pláne most egy évig ingyér telózok, mert valami idióta feltöltött 2000 Ft-ot a telefonszámomra. Kis kompenzáció a félrement hívásokért. :))
Terézágyú 2016.10.05. 14:39:04
"Lábhoz? Tudod, ki parírozik ezeknek. Befizeném amit kell, "
Há befizette a pószter is :)
Ez nem "lábhoz"... egyszerűen csak élőben csak jobban lehet kommunikálni... ezt én mondom, aki 1994 óta a neten beszélgetek csak...
230e 2016.10.05. 14:40:00
Mennyivel udvariasabb lett volna egy sms-t küldeni hogy kérik azokat az előfizetőket, akik 12-én fizették számlájukat, hogy xx e-mail-címre küldjék el szkennelve a befizetésről szóló igazolást.
Manyecska. 2016.10.05. 14:40:57
Csokis · http://csokis.blog.hu 2016.10.05. 14:58:57
sarostehen 2016.10.05. 15:23:08
Biztos így jó nekik.
pengusz 2016.10.05. 15:25:15
Aegon próbálkozott pár éve hasonlóval, akkor nem tudták "lehívni" a kártörténeti előzményeket a BM besorolásnál, mert kisbetűvel írták be a rendszerbe a rendszámomat, így automatikusan A0-ba soroltak. Balszerencséjükre a szerződésszám 2 számban eltért (valami technikai számra hivatkoztak) a csoportos beszedésen szereplő szerződésszámtól. Akkor már a jogi osztály vezetőjével leveleztem, de elég hamar visszautalták a pénzt (én is direkt többet utaltam), érdekes módon egyből megtaláltak a "rendszerben".
A legnagyobb "hülyeség" ilyenkor nem fizetni (még ha jogtalan is), mert csak nő a tartozás.
pengusz 2016.10.05. 15:28:33
Terézágyú 2016.10.05. 15:48:56
Az a gond, hogy ez egyáltalán nem tűnik egyszerűbb megoldásnak...
De elhiszem, hogy ez nálad bevált.
Tehetséges ugandai buzi 2016.10.05. 16:32:49
amindenes.blog.hu 2016.10.05. 16:45:10
B56 2016.10.05. 16:57:19
Terézágyú 2016.10.05. 17:00:55
"Szerintem már megszokták, hogy mindig mindent becsengetek, csak kicsit rugalmasan kezelem a határidőket"
Miért tételezel fel személyes indítékokat?
A pószterek is mindig ebbe a hibába esnek. Mintha ilyen esetekben vizsgálgatná a cég az "előéletet"...
Késtél? Megindul a szabályos gépezet, hogy ilyenkor mit csinál a cég...
The Crazy One 3om 2016.10.05. 17:16:50
Terézágyú 2016.10.05. 17:17:59
:)))
B56 2016.10.05. 17:28:00
Terézágyú 2016.10.05. 17:29:50
De, átment.
De nem veled nem gyökerek, hanem általában nem azok senkivel.
Én is adtam már fel csekket a ráírt lejárat után (holott előtte kellene két nappal), és még sosem volt vele gondom.
De nem azért, mert tudják, hogy mindig fizetek, hanem szimplán ez náluk a policy.
tsimike 2016.10.05. 19:52:20
2016.10.05. 20:26:23
2016.10.05. 20:33:58
VonBraun 2016.10.05. 21:49:47
Nem kell sajnálni őket, a törvényes lehetőségeket ki kell használni velük szemben, mert fordítva ülnek a magas lovon, és lövésük sincs, hogy miről van szó. Hogy jössz te ahhoz, hogy kétségbe vond az ő tökéletes rendszerüket?!
Egy példával élve: amikor már ég a háztető is, sajnálni fogod, hogy nem tapostad el az első parazsat. Most te itt tartasz valahol, a parazsaknál. Csak mondom.
mad-man 2016.10.06. 00:19:27
sarostehen 2016.10.06. 05:50:03
lanAlaturB 2016.10.06. 06:14:52
Van mondjuk ketmillio elofizetoje a cegnek,az irasos panaszokat tizen vizsgaljak egy muszakban. 1-1 ilyen problemanal gyakran 3-4 tarsosztallyal (penzugy,technikusok) is egyeztetni kell,mire kiderul,mi a gond.
Miert gondolja azt barki is, hogy a ketezer forintos havidija melle neki dedikalt ugyintezo jar,aki egesz evben csak azert van ott,hogyha NEKI panasza van,azt 1 percen belul megvalaszolja?
lanAlaturB 2016.10.06. 06:16:11
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 06:16:19
bestofhomar.blog.hu/2016/10/04/hasztalan_ment_a_hasznalt_autoert_a_remenybeli_vasarlo_546
bestofhomar.blog.hu/2016/10/04/hasztalan_ment_a_hasznalt_autoert_a_remenybeli_vasarlo_251
Terézágyú 2016.10.06. 07:29:50
"De örülök ilyenkor, hogy nem sajnálom azt a kis mozgást/időt, és a postán sárga (vagy fehér) csekken fizetem be a számláimat. Ott nincs b@szakodás, rányomják a plecsnit, aztán kész :) Onnantól majd lerendezi a posta meg a szolgáltató egymás között..."
Ööööö... teljesen igazat adok neked.
De azért megjegyzem, ott is lehet olyan, hogy mégiscsak téged, a klienst csesztetnek ezzel, hogy befizetted-e... És akkor persze bemutatod a lepecsételt csekkszelvényt, hurrá - de elvileg a pószternek is volt pecsétes papírja, hogy ő befizette a zsét, mégse hiszik el neki...
Terézágyú 2016.10.06. 07:50:43
Dikusz 2016.10.06. 07:52:49
Ezt nem a saját tapasztalatom alapján mondom, nem vagyok én olyan rendes (bár igényem az lenne rá). Tegnap mesélte egy ismerősöm a saját tapasztalatát. Az egyik(régi) bank küldött felszólítást neki hogy 15(!) éve nem fizeti a lakáshitelét. Az úriember eléggé ordibálós fajta, nem fogta vissza magát amikor bement a bankba. A felesége meg minden egyes sárga csekket eltett/megőrzött, amit befizettek. Amikor ezeket bevitte a bankba, és kiterítette őket, mint bűvész a kártyát, akkor meg el akarták kérni az eredeti csekkeket tőle. Mondta is, hogy minek az eredetijét kérjék. Lemásolni odaadta, így rendeződött a dolog.
Én azt gondolom, ha az ember megőrzi bármilyen formában is a számlakivonatot, akkor az ilyen hibák elkerülhetők.
tsimike 2016.10.06. 07:55:04
The Crazy One 3om 2016.10.06. 07:57:54
Terézágyú 2016.10.06. 08:06:13
The Crazy One 3om 2016.10.06. 08:24:08
Én eddig abban a hitben voltam hogy egy ilyen netes fizetés vagy hibátlanul működik vagy teljesen lekapcsolják biztonsági okokból, vagy tervezett karbantartás miatt nem megy. Na de ilyen, hogy utólag közlik, hogy há héló, akkor pont nem működött, ilyennel még nem találkoztam.
Ettől még postán sorakozzon az, aki nagyon akar, én nem fogok...
Terézágyú 2016.10.06. 08:27:59
"igen, a postára járók is le vannak cseszve. Szerintem jogosan."
???? miért?
lanAlaturB 2016.10.06. 08:32:17
Az is ugyanolyan atutalas,csak nehany plusz lepes beiktatasra kerul, ami tovabbi hibaforras.
Hiaba van lepecsetelt "csekked", ha a penz nem erkezett meg, a szolgaltato szamlazasi osztalya nem latja, akkor a postaval neked kell leboxolni,a szolgaltato ugyanugy lekapcsol teged.
tsimike 2016.10.06. 08:37:02
Terézágyú 2016.10.06. 08:43:18
"A homáron sem emlékszem nagyon olyan posztra, hogy csekkbefizetés után gondok voltak. "
Én sem - de @Dikusz: éppen egy ilyen esetet ír le. Igaz, éppen az is kiderül a sztorijából, hogy ilyen esetben a megoldás is egyszerűbb, mert a csekkszelvény bemutatása önmagában bizonyíték...
Ezért mondtam én már az elején a pószter ügyével kapcsolatban, hogy személyesen kellett volna bemennie... az ilyen dolog, hogy "írok egy emilt a banknak, a bank meg ír egy emilt a cégnek, és akkor ezzel megoldódik az ügy" úgy látszik nem működik... elég baj, hogy nem működik!... de nem működik...
The Crazy One 3om 2016.10.06. 08:51:22
Egyszerűen nem látom magam előtt a képet, hogy futok pénzt kivenni és postán feladni a csekkeket. Ez mennyi lehet, egy fél nap?
tsimike 2016.10.06. 08:51:58
Terézágyú 2016.10.06. 09:05:29
" futok pénzt kivenni és postán feladni a csekkeket. Ez mennyi lehet, egy fél nap?"
Nem :)
Legrosszabb esetben, amikor sor van, akkor sincs egy félóra se, tapasztalataim szerint :)
Ami persze még mindig több, mint a netbankos két kattintás, ez nyilvánvaló - de a netbankos is csak akkor ennyi, amikor minden flottul megy... Ha nincs neted, annyira lassú (volt erről sok panasz a homáron), vagy éppen a pószter esete, amikor "technikai okokból korlátozottan volt elérhető az OTP bank online bankkártyás fizetési szolgáltatása a MyTelenor online felületén" :))) akkor már nem "két kattintás"...
És a pószter "hányat kattintott", hogy szerezzen pecsétes papírt arról, hogy mégiscsak befizette????? Míg a csekkbefizetőnek eleve ott van a csekkszelvényen a posta pecsétje, lehet azonnal lobogtatni...
Ezzel nem akarok rábeszélni senkit a csekkre, stenmencs :)
Csak a fentebbi példa is azt mutatja, hogy felemás még az az online ügyintézés.
lanAlaturB 2016.10.06. 09:18:31
Elsore is hulyeseg volt amit irtal,kar volt megismetelni.
Ha a bemenetel egy partnerhez tortenik, akkor mar a kerdest sem ertik.
Ha Telenor sajat iroda, akkor leirjak a panaszodat,es tovabbitjak oda,ahol a leveleket dolgozzak fel.
Egy ugyfelszolgalati ugyintezonek nagyjabol azonosok a jogosultsagai,mint a call centernek,a jova nem irt befizetes sokkal osszetettebb problema. Ezert is kell levelet irni,mert nekik is napokig tart,mire minden tarosztalytol valaszt kapnak,nem lenne eletszeru ,hogy lesatrazol az irodaban,mig leporog a sztori.
Terézágyú 2016.10.06. 09:43:13
Egyébként a netshopos homár-posztoknál is mindig felmerül, hogy továbbra is az a legcélravezetőbb, hogy - ha van rá lehetőség! - akkor a közeli boltban személyesen vegye meg a cuccot...
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 09:51:12
Sőt, van újposzt, elsőzni is mehettek!
McZozo 2016.10.06. 10:22:12
Terézágyú 2016.10.06. 10:49:42
Miért tőlem kérdezed? Kérdezd a pósztert, hogy mennyiben segített neki az, hogy mindent emilen intézett?
Manyecska. 2016.10.06. 11:50:22
Dikusz 2016.10.06. 12:21:41
Négynyolcados az milyen? Nem az új őszi postás divatkollekciója a postának:)
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 12:25:23
Polka. Vagy keringő?
Manyecska. 2016.10.06. 12:35:55
kállai 2016.10.06. 17:38:54
Közben annyi történt, hogy tegnapelőtt írtak, nem találják a faxot, küldjük el újra és adtak egy újabb faxszámot. A bank rögtön elfaxolta. A számlám azóta is "kifizetetlen".
Annyi "pozitívum" van a történetben, hogy a következő számlába nem raktak semmilyen kezelési költséget vagy késedelmi kamatot.
Hamarosan itt a "kikapcsolás" ideje...
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.10.06. 18:08:42
Ha nem tudod könnyedén kétszer befizetni a havi díjat, akkor erődön felül költekezel. Ez csak telefon, nem életbevágó elkerülhetetlen kiadás, mint lakhatás, ruha vagy kaja.
Én mobilra tíz év alatt költök annyit, mint te havonta.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.10.06. 18:16:13
kállai 2016.10.06. 18:49:09
A faxokról - természetesen - megvannak a visszaigazolások (a bank elküldte nekem is).
A Telenor - kétheti tapasztalatom alapján - semmit nem fogad el, ha a "rendszere" nemfizetést jelez. Ilyen - szerintem - sehol másutt nem fordulhat elő a világon!
Hisz még az is elképzelhető, hogy a Telenor vagy pénzügyi szolgáltatója (az OTP) egyik munkatársa lopta el a pénzt. De nem tőlem, hanem a Telenortól! Ők mégsem keresik...
Elkeseredésemben - és bankom tanácsára - elindítottuk a kártyareklamációt az OTP ellen. Ennek eredményeként - talán - hetek múlva visszautalják az összeget a számlámra. Ekkor azonban már régen ki lesz kapcsolva a telefonom...
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.10.06. 18:56:13
kállai 2016.10.06. 20:44:31
Bombaló 2016.10.07. 10:58:17
kállai 2016.10.07. 12:37:58
De ez még legalább 2-3 hét - addigra ki fognak kapcsolni...
kállai 2016.10.07. 18:33:09
"Tisztelt ............................... Úr!
Köszönjük visszajelzését.
Tájékoztatjuk, hogy a második alkalommal küldött banki igazolás alapján javításra került a technikai hiba miatt megszakadt számlabefizetés. A 2016.09.12-én indított 28 586 Ft összegű számlabefizetése rögzítve lett az előfizetésén, így a 2016.09.03-án kelt 100163593973-as számla lezárásra került.
Illetékes csoportunk részére továbbítottuk a számla késedelmes lezárásából esetlegesen felmerülő díjak jóváírásával kapcsolatos feladatot.
Amennyiben további kérdése van, kérjük, jelezzen vissza
Bízunk benne, hogy segítségére lehettünk.
Tisztelettel,
......... Tamás
Telenor Üzleti Ügyfélszolgálat"
Bocsánatkérés - persze - nem történt...
Mérges 1234 2016.10.07. 20:53:53
Tudom, syem;lzes tapasytalat/