Roland egy hónapon át járt a pénze után, mivel a MÁV jegypénztárában rossz jegyet állítottak ki neki. Az ügyfélszolgálat azonban vagy nem értette a problémát, vagy mindenki azt várta, hogy majd megoldódik magától, a napok meg csak teltek és senki nem tett semmit. Kivéve Rolandot.
Kedves MÁV-START ZRT. ügyfélszolgálati vezető!
Szeretnék a 2016. szeptember 11.-én a MÁV START ZRT. Pécsi ügyfélszolgálatán leadott visszatérítési igénybejelentő lapomra választ kapni. Száma: 285/26504/2016/START (2016.09.11. 16:20 perc) Leírom a panaszom tárgyát:
2016. SZEPTEMBER 10.
Történetem 2016. szeptember 10.-én kezdődött Pécsen. Szép napocskás, kellemes hőmérsékletű idővel kezdődött a nap elindultam hát, hogy jegyet vegyek Balatonfüredre. Megérkeztem a MÁV-START ZRT. Pécsi állomásán a jegypénztárhoz, ahol kértem egy jegyet az általam kinézett útvonalon Pécs-Sárbogárd- Székesfehérvár-Balatonfüred viszonylatba 50%-os MÁV-START Klub-os kedvezményes kártyámmal, mire a Pénztáros közölte, hogy nem kell mondani, hová és honnantól átszállással, hanem csak a végállomást mondjam ahova tartok. Mondtam Balatonfüred, de szeretnék elmenni Sárbogárdig a 7.14-es IC -vel onnét átszállással Székesfehérvárra, aztán Székesfehérvári átszállással Balatonfüredre érkezek. Mire nagy nehezen megértettük egymást, a hosszas jegyvásárlást bankkártyás fizetéssel rendeztem, a 7.14-es Intercity indulásáig 3 perc volt már csak vissza. Gyorsan felpattantam a vonatra és nézem a jegyemen hová is kell, üljek, na akkor jött ám a Döbbenet! A jegyemen a következő szerepelt: Pécs-Kelenföld, Kelenföld-Balatonfüred.
A vonat elindult, azonnal a kalauzhoz fordultam és elmondtam neki a problémámat. Én szeretnék Pécsről ezzel a 7.14-es Intercityvel, Sárbogárdig utazni, ahol átszállok és Székesfehérvárig utazok másik vonattal, Székesfehérvárról pedig Balatonfüredre, hisz igy kértem a jegyem, ez a legrövidebb legolcsóbb útvonal. Miért mennék én fel Pécsről Budapestre, Budapestről pedig ismét le a Balatonra, ha félúton átszállva rövidebb és olcsóbb is, hisz Sárbogárdról Budapest még plussz 1 óra, illetve Budapestről Székesfehérvár további 1 óra. Ezt én kikerülve kértem a jegyet Sárbogárdon át Székesfehérvárra, hogy megspóroljak hosszú hosszú km-eket, 2 óra felesleges utazást, illetve jegyárat. Hisz nem azért utazok 50%-os MÁV-START Klub kártyás kedvezménnyel, hogy feleslegesen hosszabb útra vegyek jegyet.
Tehát én PÉCS-SÁRBOGÁRD-SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED viszonylatra kértem a jegyem és nem pedig PÉCS-BUDAPEST KELENFÖLD-SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED. Tehát az utunkon 3x is megkérdeztem a kalauzt, hogy ezzel nem e tud valamit csinálni, lesztornózni vagy valami papírt írni, hogy nem utazom le. Mire jött a válasz 3x is: Csak az ügyfélszolgálaton tudják, majd megoldani az ügyem. Ö kezelte a jegyem. Sárbogárdon én a jegyemtől eltérve leszálltam és az általam választott vonalon utaztam tovább. Felszálltam Sárbogárdon a vonatra Székesfehérvár felé. Jött a kalauz, elmondtam neki a problémámat, hogy Én PÉCS-SÁRBOGÁRD-SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED viszonylatra kértem a jegyem és nem pedig, PÉCS-BUDAPEST KELENFÖLD-SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED viszonylatra kaptam, tehát a jelenlegi vonalra nincs jegyem amin jelenleg utazom, tehát jegy nélkül utazok SÁRBOGÁRD-SZÉKESFEHÉRVÁR viszonylatba, mire a kalauz közölte, hogy a problémámat nem tudja kezelni, Ö is csak azt tudta mondani, majd az ügyfélszolgálati irodába tudják a problémám kezelni, így Ö kezelte a SÁRBOGÁRD-SZÉKESFEHÉRVÁR vonalon a PÉCS-BUDAPEST KELENFÖLD-SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED viszonylatra szóló jegyem.
Megérkeztem Székesfehérvárra, ahol előadtam a panaszomat a jegypénztárban: Pécsről indultam Balatonfüredre, de Én PÉCS-SÁRBOGÁRD-SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED viszonylatra kértem a jegyem és PÉCS-BUDAPEST KELENFÖLD-SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED viszonylatra kaptam, de kihagytam a SÁRBOGÁRD-BUDAPEST KELENFÖLD-SZÉKESFEHÉRVÁR plusz felesleges utazást, és SÁRBOGÁRDON át jöttem SZÉKESFEHÉRVÁR-ra. És szeretném visszakapni a le nem utazott menetjegyem árát. Ők közölték, hogy ezt nem tudják megoldani, csak tudnak adni egy Kártérítési igény bejelentőlapot amit kitültök és majd Budapesten az ügyfélszolgálati osztály fogja elbírálni. Elkértem az adatlapot, mondák hogy ráérek kitölteni, majd Pécsen is le tudom adni, most ne bajlódjak vele, de kérték, hogy vegyek egy új jegyet SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED viszonylatra, mert ha felszállok az eredeti jegyemmel a Budapestről érkező vonatra, és kezeli a kalauz, akkor az ügyfélszolgálat egy fillért se fog visszaadni, mert nagyon bunkók! De ha van a viszonylatra másik jegyem, amit itt váltok Székesfehérváron, akkor a másik jegy árát ha nincs kezelve, vissza kell majd fizetniük. Elfogadtam a tanácsot és vettem egy új jegyet SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED viszonylatra, MÁV-START Klub kártyámmal 50%-os kedvezménnyel. A SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED vonalon tehát a kalauz ezt a jegyemet kezelte, és nem pedig a az eredetileg kapott PÉCS-SÁRBOGÁRD-SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED jegyemet. Tehát ez a jegyem nem lett kezelve SÁRBOGÁRD-KELENFÖLD-SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED vonalon. Csak PÉCS-SÁRBOGÁRD vonalon.
2016. SZEPTEMBER 11.
Történetem másnap, 2016. szeptember 11-én délután 16:20-kor Pécsen az ügyfélszolgálati irodában folytatódott, ahová bevittem a általam kitöltött 124674 számú visszatérítési igénybejelentő lapot. Ahol közölték, ha a kalauz a az utazásom megkezdésekor, mikor szóltam neki, hogy rossz viszonylatra szólt nem kezelte volna a jegyem, hanem adott volna egy igazolást, akkor helyben megoldható lett volna a dolog, de mivel a kalauz nem adott, ezt a lapot további tani kell Budapestre az ügyfélszolgálatra, ahol majd elbírálják a kérelmemet, akiket már a Székesfehérvári ügyfélszolgálaton is említettek, hogy nagyon bunkók elbíráláskor. A kérelmi lapot átvették tőlem és lebélyegezték az átvételről, illetve közölték, hogy 30 napon belül kell választ kapjak, postai címemet adtam meg, illetve utazási kupon formájába szeretném megkapni a visszajáró összeget (ezt tűnt a legkedvezőbbnek, hisz ez 100 Ft-os címletre lesz kerekítve), illetve megadtam a telefonos elérhetőségem, ha nem volna valami világos! Mert úgy vettem észre, a Máv-nál senkinek semmi nem világos.
2016. OKTÓBER 09.
Történetem Pécsen az ügyfélszolgálaton folytatódott, gondoltam rákérdezek, miért nem kaptam választ a 30 napja/1 hónapja tartó vizsgálatra, aminek a tárgya az, hogy szeretnék visszakapni párszáz forintot a le nem utazott jegyem árából. Az ügyfélszolgálaton megnézte a hölgy a számitógépen hogy áll az ügyem, aztán mikor megláttuk, a döbenet kiült mind kettőnk arcára! Az ügyem elintézetlen, anyi van odairva: Utánnajárást igényel! A hölgy elmonta, hogy a belső vizsgálatnak 15 napon belül le kellet volna zajlania, illetve nekem 30 napon belül választ kellet volna kapnom. Amit ő lát, hogy kb. 4 ügyfélszolgálatos foglalkozott az ügyemmel, de senki nem birálta el, az ügyintézőkről se tudni semmit és arról se mit intéztek, ennyi bejegyzést látni: Utánnajárást igényel! Illetve, hogy az ügyem elintézési ideje lejárt, mert pirosan villog az ügyfélszolgálaton, tehát Ö sem érti, miért nem intézték még el, illetve miért nem értesitettek, vagy ha nem világos valami, miért nem keresetek a telefonos elérhetősegemen. A hölgy azt is elmonta, hogy 5 éve dolgozik ebben a pozicióban, de ilyet még ő sem látott, hogy piros az ügyem, ami azt jelenti, hogy az ügyintézési idő lejárt és nem kaptam választ. Talán elfelejtettek -kérdeztem én. Válasz erre nem jött, de a hölgy tekintetéből az látszott igen! Szóval ott ül az ügyfélszolgálatos, pirossan villog az ügyem, hogy lejárt az ügyintézési idő, és még is el vagyok felejtve. Hihetetlen, hogy kb. 4 ügyfélszolgálatoson ment végig a pár száz forintos le nem utazott jegyem visszatéritéséről szoló kérelmem és 1 hónap alatt senki se tudta elbírálni! A hölgy számára is érthetetlen az ügy. Jelenleg itt tartunk.
2016. OKTÓBER 10.
Október 10-én délben a Pécsi ügyfélszolgálaton érdeklődtem az ügy aktuális állásáról, ahol a hölgy csak annyit látott a rendszerben, az ügy kivizsgálást igényel, illetve beszélt a Budapesti ügyfélszolgálattal, aki az ügyemet intézi, hogy érdeklődtem. Illetve irásba is jelezte nekik belső levélben, hogy érdeklődtem. De hát én szerettem volna besztélni velük, igy hát feltárcsáztattam, hogy ne nekem kerüljön pénzbe, igy az ügyfélszolgálat telefonjáról tárcsáztattam a Pesti ügyfélszolgálatot, ahol az ügyintézővel beszéltem, aztán kapcsoltattam az ügyfélszolgálat vezetőt, aki csak annyit tudott mondani, az ügy kivizsgálása folyamatba van, de utánajárást igényel! Illetve hogy Ők csak a Máv telefonos ügyfélszolgálata, az az ügyfélszolgálat, aki vízsgálja az ügyem telefonon nem elérhető, csak belsőleg. Tehát magyarul: sima halandó ember az ügyintézővel az ügyfélszolgálaton nem tud kapcsolatba kerülni, mert az egy teljessen a külvilágtól hermetikusan elzárt területen va. És sem írásos, sem telefonos megkeresést nem kaptam eddig az ügyem aktuális állásáról, ami érthetetlen, hogy miért nem? Miért nem lehet az emberel felvenni a telefonos kapcsolatot, hol tart az ügy kivizsgálkása? Talán fáj a szájuk? Vagy miért nem lehet írásban tájékoztatni, talán fáj a kezük? Megadtam a telefonos elérhetőségemet a telefonos ügyfélszolgálatnak, azt igérték továbbitják belsőleg és az ügyintéző aki intézi az ügyem fel fog keresni. Hát ez nem történt meg. Röhej! Szeretném visszakapni azt a párszáz forintot amit nem utaztam le a jegyem árából, ezt miért kell hetekig, 30 nap óta vizsgálni, utánajárni? Mit kell ezen ennyit gondolkodni? Amit ma a Máv ügyfélszolgálatán Pécsről a telefonjukról eltelefonáltam a Budapesti ügyfélszolgálatra az a telefonszámla többe fog kerülni, mint az az összeg amit visszakérek a jegyem árából.
Amit szeretnék: A PÉCS-BUDAPEST KELENFÖLD-SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED jegyem árából a SÁRBOGÁRD-BUDAPEST KELENFÖLD-SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED viszonylatra szóló jegyárát visszakapni, mert a jegyet csak SÁRBOGÁRD-ig vettem igénybe! A SÁRBOGÁRD-SZÉKESFEHÉRVÁR vonalra viszont nem volt jegyem ezzel a jeggyel utaztam, tehát vonják le az útra a jegyemből az árát, illetve SZÉKESFEHÉRVÁR-BALATONFÜRED viszonylatba is már az új jeggyel utaztam.
Szeretném megtudni:
- A jegypénztáros miért nem arra a viszonylatra adja a jegyet ahova az utas kéri, mit okoskodik, mit ugat bele más uticéljába Én utazok Én tudom, hova akarok menni, hogy olcsóbb nekem nem pedig Ö.
- A kalauz miért nem tudja a dolgát? Ha az úton 3x szólok neki, hogy nem e tud valamit csinálni, miért nem adott igazolást hogy rossz a jegyem, hogy az ügyfélszolgálaton egyszerűen vissza tudják adni a jegyem árát? Miért hazudott, hogy nem tud semmit csinálni, amikor, csak egy igazolást kellet volna adnia?
- Azok az emberek az ügyfélszolgálaton 30 napon belül kb. 4-en akik az én kérelmemet vizsgálták, miért nem tudtak választ adni illetve elbírálni, mi olyan nehéz, eldönteni azon, hogy a le nem utazott jegyem árát kérem vissza?
- Miért nem vette észre senki, hogy az én ügyem már pirosan villog, az ügyintézési időm lejárt, hogy lehet elfelejteni, válaszolni egy visszatérítési igényre? Amire 30 napon belül válasz kell adni, illetve a belső vizsgálatnak 15 napon belül már le kellett volna zajlania? Egy ügyfélszolgálaton hogy felejtődhet el egy ilyen kérelem, hogy lehet, hogy kb. 4 en is vizsgálták és senki nem tudott kideríteni semmit 30 nap alatt, az 1 hónap! Ha valami nem világos azoknak, akik vizsgálják az ügyem, miért nem keresnek meg telefonon, hisz ott a telefonos elérhetőségem.
- Miért mindenki a másikra mutogat, és a másikat okolja és hazudik mindenki összevissza? Számomra hihetetlen, hogy egy ügyfélszolgálat ahol legalább 4 ember kezén ment végig a kérelmem, illetve Pécsen, a jegypénztároson ahol megvettem, 2 kalauzon, a Székesfehérvári ügyfélszolgátaton, a Pécsi ügyfélszolgálaton, ez kb. kapásból 10 ember és nem oldódott meg az ügy 1 hónap, azaz 30 nap alatt! Ez hihetetlen! Ráadásul a kb. 4 személy aki vizsgálta az ügyfélszolgálaton a kérelmemet, semmilyen elérhetőség, semmilyen válasz, vizsgálati eredmény, ez emberi ésszel fel nem fogható 1 egész hónap, 30 nap alatt! Csak a le nem utazott pár száz forintomat szeretném visszakapni, ezt egy egész hónap alatt kb. 4 ügyfélszolgálatos vizsgálta semmilyen eredménnyel és végül elfelejtenek válaszolni. Mintha nem is létező emberek lennének akik vizsgálták az ügyem, mintha egy földönkívüli létforma egy másik civilizáció jelei mutatkoznának az ügyfélszolgálaton, talán akik az én ügyem vizsgálták, már egy másik dimenzióban élnek? Nyomuk veszett? Nagy érdeklődéssel várom a válaszlevelet a ***@gmail.hu e-mail címemre
Update: Hát választ nem kaptam, de az RTL klubot hívtam, és mikor ők felkeresték a MÁV-ot, akkor azonnal kivizsgálták az ügyem és postáztak 1100 Ft utazási utalványt, ami nem az én általam kért le nem utazott utat fedezte, hanem azt utalták vissza, amit leutaztam: végül a Székesfehérvár-Balatonfüred vonalat fizették ki. Illetve a nemzeti közlekedési hatóság is közben járt az ügyemben, ahol azt írták, a MÁV-nál nem 30 nap hanem 1 hónap a válaszadási határidő.
Az utolsó 100 komment: