Nemcsak a Samsung Note 7-est vásárlók szívtak nagyot idén, hanem az Iphone 6s-re benevezők közt is néhányan, és úgy tűnik az ő bajaikat sem sikerül gyorsan orvosolni. Az iStyleban valami misztikus időkapu miatt nem feltétlenül segítenek az ügyfélnek:
Tisztelt Cím!
2015.októberében vettem egy iPhone 6s készüléket a Vodafone-tól. Az én készülékem is érintett az akkumulátor cserében. Az Apple telefonos támogatási szolgálata segítségével beazonosítottuk, hogy szükséges esetemben is a csere, és iránymutatás is kaptam, hogy hol tudom a cserét elintézni. Az iStyle Árkádban kértem időpontot, 2016.12.13. napján 11.30-ra.
Azért, hogy ezt el tudjam intézni szabadságot kellet kérnem, és utaznom 160 km. Sajnos a pont ezen a napon Budapest- Keleti pu. történt technikai problémák miatt 100 perces késéssel értem be a vonattal, és elkéstem az időpontról. Azért felkerestem az üzletet, hogy próbáljunk valami megoldást találni a körülménykre való tekintettel (mivel önhibámom kívül maradtam le az idöpontról) ne kelljen ezért megint utaznom, és a plusz költségek elkerülése miatt.
Az üzletben vásárló nem volt, hárman álltak a pult mögött, de nem tudtak velem foglalkozni, nem vették át a telefont az időkapura való hivatkozással. Nem egészen értettem mit jelent, de tehetetlen voltam, teljesen elutasítóak voltak velem.
Én is foglalkozom ügyfelekkel a közigazgatásban dolgozom. Nekem az ügyfelek nem a vevőim, mégis azon dolgozom, hogy ügyüket minél hamarabb, rugalmasan el tudjuk intézni. Most újra el kell mennem, plusz költségen hogy ha azt akarom hogy a gyári hibás készülékem meg legyen javítva.
Azt már nem is részletezem, hogy a Keleti-pu. mekkora káosz volt. Nem tudták megmondani miért és mennyi időt késünk. A jegyárának visszatérítésére azt a választ kaptuk, hogy 60 perc után 25%-os visszatérítés, 120 perc után 50%-os visszatérítés jár. De azzal hogy én feleslegesen vonaton ültem egésznap, az előre legegyeztetett időpontom kárbaveszett azzal nem tudok mit csinálni. Lehet nekem is nyitnom kellen egy időkaput :)
Üdvözlettel:B.
Az Almárium-Pro meg még bele is rúg egyet szerencsétlen méregdrága, de beteg telójával jelentkezőbe:
Kedves "Homár"!
Az én történetem egy iPhone 6s-ről, illetve a hazai "almahelyzetről", végül az Almárium-Pro nevű szervizről szól. Azzal nem túl sokat fárasztanám, hogy ezek közül a készülékek közül sok gyári hibás akkumulátorral került forgalomba. Amikor szomorúan tapasztaltam, hogy az enyém is beletartozik a körbe, még nem gondoltam azonban arra, hogy hosszú menet lesz - s még nincs is vége.
Első körben a neten próbáltam elintézni a dolgot, de a hivatalos márkaszervizekbe már december elején nem tudtam időpontot foglalni. Később felhívtam az iStyle központi számot, ahol egy nagyon nem kedves és még kevésbé készséges hölgy elmondta, hogy az Andrássy úti szervizbe az idén már ne is menjek, ehelyett a Duna Plázába inkább, ahonnan elküldik a készüléket majd a szervizbe. Már az is sajátos almáéknál, hogy a szerviz nem is szerviz, bár az van ráírva - ezt már botor próbálkozásomból tudtam, hiszen az Árkádban lévő szerviz alig rámpillantva közölte, hogy a garanciális ügyek nem rájuk tartoznak.
A Duna Plázába érkezve kezdett igazán bosszantóvá válni a dolog, mert két kedves fiú - itt legalább kedvesek voltak, ha már segíteni nem tudtak - átküldött az Aréna Plázába, hogy ők nem, de majd azok átküldik a romos telefont. Hát nem... Kaptam viszont egy cetlit, a 3(!!!) szervizzel Magyarországon. 1. Bécsi út, 2. Andrássy út 3. Váci út.
Elmentem a Váci út 30. alatti Almárium-Pro-ba, ahol némi várakozás után egy érdes stílusú hölgy átvette a telefont, majd érdeklődésemre, hogy mikor lesz használható újra a készülék, csak annyit vágott oda, talán 1 hónap múlva. Megkérdeztem, hogy biztosan jól halottam-e, s kapok-e cserekészüléket, miután nem leárazva vettem a telefont 200.000 Ft-nál drágábban annak biztos tudatában, hogy gyártási hibás. Azt mondta, hogy természetesen NEM. Majd vigyorogva megkérdezte, milyen számon tudnak majd 2017-ben felhívni, ha kész lesz a telefon. Ezek után írtam a cég központi e-mail címére, de választ még nem kaptam.
Ennyit a magyar almáról, ami olyan, mint a magyar narancs... de még csak nem is sárga.
UPDATE 2017. jan.9.
Második olvasónk küldött helyzetjelentést az ügy folyásáról.
Kedves "Homár"!
Az Almárium-Pro történetem vége (?) a mai napon történt meg. Kaptam 2017. január 6-án egy e-mailt, plusz a lányom telefonszámára egy üzenetet, hogy kész van végre a telefon. (Azzal a helyes, jópofa, ügyfélbarát megjegyzéssel, hogy amennyiben nem fáradok be 5 munkanapon belül, úgy 1.000,- Ft-/nap díjat számítanak fel a telefon tárolásáért???? Mi ez? Egy autó? Mekkora hely kell egy fránya telefon tárolásához? Amire már hetek óta várok egyébiránt.) A mai napon elzarándokoltam a műintézménybe, ahol sajnos ismét Miss Arrogancia fogadott.
Megkereste a telefont, majd arra a kérdésre, hogy miért tartott ennyi ideig a javítás, azt a választ kaptam, hogy mert majd' 2 hétig tartott, míg bevizsgálták a készüléket. Amikor bevittem, közöltem, hogy az Apple hivatalos oldalán beírva az IMEI számot, kiadta, hogy a hibás szériájú akkumulátor piheg a készülékemben. Ez nekem, a digitális dinoszaurusznak is kb. 5 percembe került, miért tart egy hivatalos szervizek ennyi ideig?
Ezen még túl is léptem volna. Azonban a mennyi a garancia az új akkumulátorra kérdésre a 90 nap feleletet kaptam. (Csatoltan küldöm a hivatalos weboldal álláspontját, mely szerint a cserélt alkatrészekre is az 1 éves garancia vonatkozik.)
A kinyomtatott oldalt megmutattam Miss Arroganciának, aki erre annyit vetett oda: Miért nem oda vitte? Arra a logikus felvetésre, mely szerint ők az egyik hivatalos márkaszerviz, csak egy vállrándítás volt a válasz.
Rém bosszús voltam, hogy ennyi ideig voltam kénytelen nélkülözni a telefonomat, a banki utalásokat, munkahelyemen kölcsöneszközökkel intézni a közösségi média-kezelési feladataimat. Megkérdeztem, van-e erre náluk kompenzáció, ha már a cseretelefon adásától mereven elzárkóztak? Pontosan nem idézném a választ, de röviden ennyi volt: semmi.
Valamiért azt gondoltam - lehet kommentelni, hogy nem kellene almát venni, meg kellett nekem státuszszimbólum teló -, hogy Magyarországon a XXI. században létezik olyan: fogyasztói jogok.
Hát aki szeretné, hogy ezeket meg is kapja, az ne itt javíttassa a telefonját - bár sok lehetősége nincs, rajtuk kívül még két (kettő, 2) hely van szerte e hazában, ahol ezt megteheti...
Remélhetőleg nem kell újra a hibás akkumulátor miatt megkeresni őket, s vitatkozni azon, mennyi is a törvény biztosította garanciaidő.
Tisztelettel:
Judit
P.S. A vezetőségnek még 2016. decemberében írt e-mail-jeimre a döglött macska se válaszolt. Mert első az ügyfél... Azért Miss Arroganciának búcsúzóul javasoltam, hogy végezzen el egy ügyfélkommunikációs tréninget...
EurósParaszt Lite 2016.12.29. 13:34:24
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.29. 13:48:28
Igen, elvitte a tavaszi fagy. Viszont kukorica termett dögivel.
EurósParaszt Lite 2016.12.29. 13:54:06
A meregdraga eszkozokre penzt kiado tulajokat most sajnalni kell, ertem... (idiotabarom Hilda).
A 160 km-re meg mar nem jutott se toldalek, se rag, bizonyara grammatikai jegyre adtak volna ki, de a posztologyermek a hajnal 3 orai kezdetu sorbanallasi varakozasa ellenere sem kaparintotta meg azt a par karakternyi kiegeszitest, amitol nem tunt volna komplett, ujmagyari idiotanak - nem megy az egyutterzes, valahogy nem.
Tucatjaval olcsobb - filmecske.
borso 2016.12.29. 13:58:37
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.29. 13:58:48
Zokognak, hogy milyen sok híres ember halt meg 2016-ban. Pedig lehet, hogy még ennél is több híres ember született.
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.29. 14:04:09
Thule 2016.12.29. 14:24:30
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.29. 14:45:12
EurósParaszt Lite 2016.12.29. 14:50:09
Jo volt ez a hurkas spagetti.
EurósParaszt Lite 2016.12.29. 14:51:57
EurósParaszt Lite 2016.12.29. 15:36:41
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.29. 15:43:01
AzUtazó · http://utazzunk.blog.hu 2016.12.29. 15:47:34
borso 2016.12.29. 16:18:47
Treff Bubi 2016.12.29. 16:29:25
EurósParaszt Lite 2016.12.29. 16:54:16
@AzUtazó: es jobb megnosulve az elet?
The Good Boy 2016.12.29. 17:04:04
Az pedig a poszt non plus ultrája, ha jól értem, akkor a szervizben, előre foglalt időpont szerint lehet megjelenni, és nincs kegyelem, ha valaki késik, még akkor sem, ha seggre pacsit játszanak az alkalmazottak, mert senki nincs az üzletben? Csodálatos!
Én meg azon gondolkodtam pár napja, hogy a több mint két éves (akkor csúcskészüléknek számító) androidos telefonomat le cseréljem-e (egy összegű kp-s vétel volt, rabság kötése nélkül), aztán rájöttem, nincs értelme kiadni 100-150.000.-t egy újért, amivel pont ugyanarra és ugyanazért használnám, mint a mostanit, ami , szervizt sose látott és még hibátlanul nyomja. Csak annyi a különbség az enyém típusa, meg az utódjai között, hogy az enyém két számmal kisebb típus számot visel, mint a jelenlegi (meg talán 0,1-0,2 coll-al kisebb a kijelzője (de ez sem feltétlenül igaz). Hát köszönöm szépen. Marad, amíg müxik.
gabors2 2016.12.29. 17:17:10
gabors2 2016.12.29. 17:22:35
de most itt mi lenne tanulsag mert tenyleg erdekelne ..
Jóska Pista 2016.12.29. 17:25:33
iPhone-t cégnévre próbáltam venni pár éve, apple webstore-ban, majdnem meghiúsult, mert csak egyfajta (EC/MC) kártyát tudtak elfogadni, nekem meg pont VISA volt. Következő évben kártyacsere után (nem ez volt az oka) rendelésnél már röhögtem mikor kérdezi milyen kártyám van, közlöm vele ez már nem probléma EC/MC van, de ők most változtattak, így most a VISA a nyerő. (Kollégának ellentétes kártyája volt, így mindkétszer sikerült a vétel, de szerintem vicc az egész)
Jóska Pista 2016.12.29. 17:26:33
gabors2 2016.12.29. 17:28:05
akkor min csodalkozik a posztolo mindketto ugyanaz a szektor ...
The Good Boy 2016.12.29. 17:37:46
Elmondom: az egyik oldal (droidos) szerint: fos, semmire se való az ájfon.
a másik oldal (ájfon júzer) szerint: csak a harapott alma, mert az android, fos, szar, mindig lefagy, lassú, és különben is.
és van egy apró harmadik oldal (windóz), aki szerint minden sz@r, ami nem víndóz fon tíz.
De a legnagyobb tanulság: ha idehaza a harapott almád meghibásodik, az isten óvjon a szervizektől.
The Good Boy 2016.12.29. 17:43:34
csak, hogy felpörgessük ezt a posztot:
én meg azt sajnálom, akinek az élete azzal válik teljessé, hogy évente 2-300.000.-t kiad az aktuálisan új típusszámú telefonért
(egy polgár, aki ugyancsak ki tudná fizetni ezt az összeget, de nem ezen múlik az élete, meg a sikeressége -ja, amúgy nekem EC/MC kártyám van, asszonypajtinak pont a ritka esetekre, amikor egy fizetésnél zavar támadhat az erőben pedig visa. plusz egy amex, a külföldi utakhoz, vásárlásokhoz:D)
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.29. 17:58:03
Jóska Pista 2016.12.29. 18:04:19
Én csak annyit írtam, sajnálom akinek ennyi sem jut.
PS. céges vásárlásról és kártyáról írtam, abból csak egy van. Magánszemélyként ne menjünk bele farokméregetésbe, jobban jársz és a sztori nem arról szólt.
The Good Boy 2016.12.29. 18:10:54
A cégkártyás kitétel elkerülte a figyelmemet, ígérem jövőre jobban odafigyelek az olvasás-értelmezés kombóra ;D
Jóska Pista 2016.12.29. 18:13:38
EurósParaszt Lite 2016.12.29. 18:26:07
Cycmen 2016.12.29. 19:11:24
Akkor rád mutogatnak az utcán, hogy "ott megy az olcsótelefonos" ! Nem kell megfilozófálni hogy annyit nem adok érte, csóró vagy és kész!
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.12.29. 19:28:07
"Én is foglalkozom ügyfelekkel a közigazgatásban dolgozom."
Fotosop, ott nem fizetnek annyit, hogy aból kijöjjön egy almafon... :D
@Cycmen: Ennyi vazz, és még hőbörögnek is.
Pedig az igazán menők hetente vesznek új ájfónt!
EurósParaszt Lite 2016.12.29. 19:29:03
Semmitnemérszakitiltással · http://kilatas.great-site.net 2016.12.29. 19:31:29
Egy Apple-nek címzett levélben le lehetne írni a dolgot, hátha akkor már nem lennének annyira merevek.
KaTe 2016.12.29. 19:49:07
gabors2 2016.12.29. 19:56:43
"Ebben a blogban jelenleg nem kommentezhetsz! "
mechanikus körte 2016.12.29. 20:19:40
Én azt sajnálom, aki szerint megéri ennyit kifizetni egy mobilért. Ebben az évben a fenti összeg kb. 4-5-szörösét költöttem utazásra, részben barátokkal, részben családdal - vehettem volna mindenkinek egy ilyen szart belőle, de minek? Sokkal több és maradandóbb élményt szereztem magamnak és a szeretteimnek.
lomposfarkas 2016.12.29. 20:49:27
"Az iSTYLE üzletekben és webshopon felfedezheted az Apple világát"
De jó, hogy csak Motorolára volt eddig pénzem, ki kellett maradnom ebből a megfizethetetlen prémium-életérzésből, a kiváltságosoknak járó különleges bánásmódból... ha-ha-ha :))
EurósParaszt Lite 2016.12.29. 20:59:06
@lomposfarkas: nem fogod tudni folytatni a markatermek-vonalt. Mit fogsz venni vajon kovetkezoleg enter.
Jóska Pista 2016.12.29. 21:13:00
húha! Kifizettél másfél millát egy évben utazásra? :)))))))))
Nyilván aki vesz egy drágább mobilt annak nem futi utazásra és baráti sincsennek. (sic!)
fiktiv állat 2016.12.29. 21:43:14
fiktiv állat 2016.12.29. 21:45:49
The Good Boy 2016.12.29. 22:05:42
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.29. 22:13:16
Bruttó 12500 volt az androidos telóm, és vállalom. A GPS jó játék benne, minden másra jobban használható egy nótbúk. Vagy egy hónapja be se kapcsoltam.
EurósParaszt Lite 2016.12.29. 22:35:36
Olvastam egy czikket, hogy 10-bol 8 netezo teflonos ma mar. Biztos SG szintu techbulvar cikk volt. Mondjuk ugyanabbol a korbol kerulhetett ki ez az arany is, ugy ertheto.
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.29. 22:49:15
Ugyanezen gondolatmenettel, Gedeon végképp visszavonult?
Tehetséges ugandai buzi 2016.12.29. 22:53:23
De előtte sajnos voltam olyan hülye és felnéztem ide, a homárra... Ha tudtam volna, hogy ilyen hitvány a délutáni téma!
gabors2 2016.12.29. 23:11:33
ha barmi mast akarok akkor minimum egy tablet vagy inkabb egy laptop-ot hasznalok
vettem egy regebbi Androidos Samsungot de csak hogy clash of clans-t tudjak jatszani masra nem kell
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.29. 23:25:45
Baluci 2016.12.29. 23:52:57
200 ezer egy szaros telefonért... Döbbenetes...
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2016.12.30. 00:55:43
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.30. 01:11:56
Manyecska. 2016.12.30. 08:30:26
@Semmitnemérszakitiltással: hát ja!! bár most sok középvezető visszaült ügyintézőnek hogy ne rúgják ki! Jó mi??
Manyecska. 2016.12.30. 08:32:58
:DD /mellesleg én is dolgoztam ezér jó kisfőnöknek lenni nemtom mikor voltam utoljára két hét összefüggő szabin../ ON
Manyecska. 2016.12.30. 08:34:35
haveromjeno 2016.12.30. 08:36:40
Egyrészt üdvözlendő a pozitív hozzáállás (szokás nondani: Isten tartsa meg jó szokását), másrészt nagyon fel tud bosszantani, amikor elutasító, cseppet sem segítőkész, lenéző ügyintézéssel találkozom a közigazgatásban. Ugyanis ott valóban nen vevő az ügyfél, ha mindenképp jellemezni kell, akkor főnöknek mondanám. Hiszen tőle kapja a fizetését...
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.30. 08:41:22
Manyíííí kinyírtad a viccet!
Lesből Támadó Szárítókötél 2016.12.30. 09:37:44
Én is sajnálom az ilyen embereket, de a fenti esetek mutatják, hogy miért.
Mert hiába vannak a magyar jogszabályok, hiába adsz ki egy valag pénzt azt remélve, hogy ügyfélként kezelnek, reménytelen.
Az én utóbbi két telefonom már kínai (Xiaomi, LeTV/LeEco), ahol kevesebbért többet kapok, mint egy magyar boltban vásárolt, hasonló árú mobil esetében. (Tegyük hozzá, hogy az ilyen telefonoknál ajánlott mókolás nemhogy nem áll tőlem távol, de azért is szeretem, mert a különböző custom ROM-ok közti választás lehetősége a szabadság érzetét adja meg, a telefon használhatóságának kitolásával együtt.)
ptspts 2016.12.30. 09:44:03
A vásárlás mindig kockázattal jár: ha a termék elromlik, az a vevő idejébe és pénzébe kerül (jelen esetben a vevő egy csomó időt töltött a vonaton, és a vonatjegyért is ő fizetett). Érdemes vásárlás előtt ezt a kockázatot is figyelembe venni. Telefon esetén például reális, hogy 3 hónapon át nem tudja a vevő használni az elromlott telefont, cserekészüléket nem kap, és sok bosszúsága lesz, mire megjavítják. Aki ezt nem tudja vállalni, az inkább ne vegyen drága telefont.
Én úgy oldom meg, hogy a régi (okos)telefonomat megtartom, és ha az új elromlik, akkor 3 hónapig el tudok lenni a régivel is. Ha a régivel is baj van (például annyira régi, hogy a szükséges alkalmazások már nem futnak rajta, vagy túl hamar lemerül), akkor a tartalékkeretből veszek egy új telefont, olyan áron, hogy szükség esetén 3 havonta tudnék újat venni, hogy még nem fájna a kiadás.
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.30. 10:25:18
EurósParaszt Lite 2016.12.30. 10:38:02
EurósParaszt Lite 2016.12.30. 10:40:30
borso 2016.12.30. 11:03:05
borso 2016.12.30. 11:05:35
Lesből Támadó Szárítókötél 2016.12.30. 11:09:48
1. Csak pár típus tudja a B20-as, 800Mhz-es frekvenciasávot, amit azt jelenti, hogy a többségnél vidéken, nagyobb településeken kívül visszacsöppensz az 56k-s modemek korszakába, ami szívás, ha fontos a mobiladatkapcsolat.
2. Kell vele mókolni, már ami a ROM lecserélését illeti. Nem egy rocket science, plusz van benne egy qrva idegesítő engedélyezési fázis, de egyszer kell csak beugrani a mélyvízbe, de megéri, mert a tyúklábas alkalmazások idegesítőek.
Én egy Redmi Note 3 Pro-t (3/32) cseréltem le a Leeco-ra, de középkategóriában bestbuy ez a Xiaomi még mindig. B20 nincs benne, viszont csomó ROM van hozzá az XDA-n (már a Nougat-os verziót is rakják össze szorgos hobbiprogramozók). Van neki B20-as változata, de azzal az a baj, hogy kicsivel nagyobb a B20 mentesnél, ezért a tokok már nem mennek rá (egyelőre nem is nagyon indult be a gyártás), és ROM-ból is jóval kevesebb van.
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2016.12.30. 11:15:31
KaTe 2016.12.30. 11:23:06
Tudod Te azt jól! 2016.12.30. 11:37:45
EurósParaszt Lite 2016.12.30. 11:39:54
Ejenek a kinai - hasznalhato - szarok. Van ennek a keleti ujhullam-ujkorszaknak egy kellemes bukeja. Ha mar mindenkepp tapikijelzos korszak van, legalabb ne gorcsoljuk tul. Ez a 'fontos a mobiladat-kapcsolat' tema meg felreertelmezheto; az en olvasatomban egy stabil Edge kapcsolatra is felteszek akar uzleti fennforgasat, tehat akinek mindig, mindenhol a nagysebesseg a lenyeg, foleg ilyen 1-2Gigas csomagokkal, azokra en kicsit nagyon ferden-furcsan szoktam nezni enter.
Miert cserelted le a RedMit Xiaomira? Hm.
EurósParaszt Lite 2016.12.30. 11:56:31
Manyecska. 2016.12.30. 12:35:47
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2016.12.30. 13:07:27
vadász... vadász... :o)
Manyecska. 2016.12.30. 13:38:09
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.30. 13:38:11
Nem, az most jött be. Elsőzők előnyben.
Manyecska. 2016.12.30. 13:39:33
borso 2016.12.30. 14:21:57
borso 2016.12.30. 14:23:31
CID.. 2016.12.30. 17:43:54
@KaTe: Mondjuk, pont a xifon ami kín8san ügyel arra, hogy elég szűkös legyen a termékpalettájuk.
Egyébként én is rühellem az IPhone-t, lévén minden suttyó azt használ, viszont, figyelembe véve a mai Androidos kínálatot, lassan kezdek elcsábulni egy 5SE felé, csak olyan cikinek tartok egy xifont használni.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.30. 19:01:01
Egyébként én is rühellem az IPhone-t,"
Ahogy nézem a gyakori elütéseidet, a mostni telódat kukázhatod. Talán gondold meg mégegyszer azt az ájfónt! :))
CID.. 2016.12.30. 20:56:19
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2016.12.30. 21:01:57
A nickem marad, amíg uszító diktatúra van.
EurósParaszt Lite 2016.12.30. 21:59:30
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2016.12.30. 22:01:21
Szeretném a f.t.-ba vetett hitedet kicsit megingatni. Hidd el, nem az pörgeti az innovációt, hogy a 2.000 Ft-os előállítási költségű terméket te 200.000-ért veszed meg. Ebben az esetben minden ifón mellé személyes célműholdat kapnál már...
Csak egy rövid példaként szeretném megemlíteni, hogy a kilencvenes években a processzorok teljesítményének folyamatos robbanogatása közepette egyszerűen nem hozták ki az újabb és még kisebb, még gyorsabb termékeket, mert a tervezett életgörbéje még nem tartott ott (profitmaximalizálás). Tehát ebben az esetben hiába vettél meg egy 1.000 Ft-os lapkát egy havi fizetésnek megfelelő összegért, az innovációt szemernyit sem mozdítottad elő.
Vagy a videokártyáknál: két év különbséggel kiadott ugyanolyan játékban a vizuális felhasználói élmény cseppet sem javult, de a játék számítási igénye hatványozódott. Ezt magyarázhatjuk azzal, hogy ugyanaz a csapat elhülyült és elfelejtett programozni, de szerintem hamarabb igaz, hogy csak azért kellett ennyit számolni, hogy új kártyát vegyél. Ez innováció?
Egy másik aspektusból: korábban vettél egy terméket és évekig használtad. Célja volt a gyártónak, hogy strapabíró, nívós terméket adjon el neked, mert akkor legközelebb is megveszed tőle pár év múlva a cuccát. A f.t. eljövetelével nem erre megy a fejlesztési pénz, hanem a nyomorúságos pozicionálásra, a marketingre, meg arra, hogy azt kiszámolják, hogyan szarjon be gariidő vége után egy hónappal a ketyere. De nem is kell jó terméket gyártani, hisz fél év múlva itt az n+1 verziószámú, dobd csak ki a régit.
Ha ez lenne a fejlődés, hát...
Jóska Pista 2016.12.31. 04:07:11
Pont azon az úton vagy, mint aki
azzal jön, hogy neki iPhone-ja van, és akinek nincs, azért nincs mert nem engedheti meg magának,
csak te a másik végén.
Az vesz iPhone-t akinek tetszik, ismeri, vagy kielégíti az igényeit. Te nem ez vagy, nem veszel, te dolgod. De mást ezért miért kell fikázni?
@▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓:
az a baj veletek, hogy azt hiszitek egy termék ára csak az a marék homok, amiből készül. Egy processzor mögött sok ezer óra tervezés van és technológia, ahogyan egy játék ára sem egyenlő egy dvd előállításának költségével. És azért gyártják addig azt és nem a következő szériát, mert a második után csődbe menne a gyár, aztán se régi, se új széria nem lenne.
És igen, azért lehet 30-50 ezres mobilokat árulni, mert vannak akik megveszik a csúcskategóriát, amin valóban extra profit van. És igen, egy 60 ezer forintos előállítási költségű Iphone-t eladnak 300 ezerért, de míg odajut, hogy 60 ezerért gyárthassa, sok milliárd dollárt kell kifizetnie. És még így is előfordulhat valami gebasz, lásd a note 7 három milliárdos buktáját.
EurósParaszt Lite 2016.12.31. 09:17:54
EurósParaszt Lite 2016.12.31. 09:40:12
VT Man 2017.01.01. 02:34:05
Xiaomi jo, de a garancia szopas, ha noname hongkongi webshopbol veszed (mint en).
Cserebe nem 200 ezer, csak 45, es eleg jo!
CID.. 2017.01.01. 08:36:11
Mille38 2017.01.01. 14:41:23
testnedv (törölt) 2017.01.02. 11:55:51
onderon 2017.01.05. 20:03:46
Tyto Alba 2017.11.19. 07:54:09