Hát persze! - vágja rá a GSM Home. Nem egészen úgy van az! - mondják a fogyasztóvédők.
Tisztelt Tékozló Homár!
A GSM Home Hungary Kft.-től vásároltam egy Samsung Galaxy S6 S View Cover telefontokot, melynek a jobboldali rögzítőfülei másfél hónap alatt darabokra repedeztek. A tokot semmilyen különleges hő- vagy mechanikai terhelés nem érte, használata rendeltetésszerű volt.
Miután jeleztem a problémát az üzlet felé, azt a választ kaptam, hogy a garancia náluk a telefontokokra nem vonatkozik.
Ez a válasz nemcsak, hogy a törvényekkel szembemenőnek tűnt, de szembement a saját korábbi állításukkal is. Amikor ugyanis a telefontokot átvettem, mint minden interneten megrendelt termék bolti átvételénél ezúttal is rutinszerűen rákérdeztem a visszavásárlási idő és a garancia biztosítására, amire minden más esethez hasonlóan, ezúttal is igenlő választ kaptam. Az üzlet az Árukereső oldalon „Megbízható bolt” minősítéssel rendelkezik, 163 negatív értékelés mellett, melyek közül csak néhányat idézek:
2016. november 25-én rendeltünk egy Samsung Note 5-öt, a pénzt utaltuk. Közben kiderült, hogy nincs az a készülék, mondták várjunk egy pár napot, hátha lesz. December 9-ig vártunk, majd kértük, hogy utalják vissza az összeget. Most 2017 január 3.-a van és a pénzünk még sehol. A holnapi nappal a budapesti békéltető testülethez fordulok panaszommal.
Soha semmilyen körülmények között nem ajánlanám senkinek a GSM Home-ot. Csak addig korrekt, amíg eladásról van szó, amíg pénzt kap. De ha bármilyen probléma adódik a készülékkel, a szervizelés csapnivaló, nem tartják a törvény adta határidőket. 80 nap elteltével sem tudták megjavítani a telefonom (HTC E8, 93000 Ft), azóta is várom, hogy kapjak helyette egy új készüléket. Szánalmasnak és dühítőnek tartom ennek az üzletnek a működését! Nagyon bánom, hogy kapcsolatba kerültem velük.
Szerintem jobb lenne, ha a tulaj elmenne és venne egy kis jog + alaptörvény + kormányrendeletből egy kis oktatást, mert nincs tisztában vele, panaszkönyv majdnem betelt. Nem egy pozitív dolog.
Novemberben vettem egy készüléket, azért mert SZÜKSÉGEM VAN rá. Egy hónapig működött, majd egy hónapig önöknél volt. Amikor közölték, hogy elkészült, a férjem bement és csodálkozva tapasztalta az üzletben, hogy ugyanazzal a hibával küszködik a készülék, mint amivel bevittük. Ezután megint vártunk legalább egy hetet, majd megérkezett a készülék és egy teljes napot működött is, majd újra visszavittük és férjem mondta, hogy NEM kérünk javítást. A pénzünket szeretnénk visszakapni, mert ugyanilyen készülékre sem tartunk igényt. Főleg nem az önök cégétől ezek után. Ehhez képest most mindenféle előrejelzés nélkül visszaküldik nekünk a most már harmadjára javított készüléket! Mégis hogy képzelik? És a telefont nem veszik fel, az email-jeimre pedig még soha egyszer sem válaszoltak!
A készülék amit kézhez kaptam nem működött. Gondoltam a honlapon leírtak alapján jelzem a problémát. Vissza is kaptam a mail-t, hogy jön a futár érte. Egy hétig vártam, senki sehol. Elkezdtem napokig többször hívni azt a sok telefonszámot, ami a honlapon elérhető. Senki nem vette fel, vagy kinyomtak..... Írtam e-mail-t, válasz: legyek türelemmel. Én türelmes voltam, de nyilván azért rendeltem készüléket, mert nem hetekig akartam várni arra, hogy használhassam is, illetve legalább egy elnézést vagy bocsánat a mondatban nem esett volna rosszul.
Tisztel Boltban dolgozó munkatársak: az értékesítés nem csak addig tart amíg eladom a készüléket, hanem az utána esetleges problémák megoldásának kezelését is. Főleg a mai világban amikor egy esetleges "lehúzó" mail olvasók ezreihez jut el másodpercek alatt. Nagyon nem ajánlom ezt a boltot senkinek! !! !! !
Kedves Mindenki! A saját tapasztalatom a bolttal kapcsolatban az volt, hogy nagyon kedves és aranyos volt a "Fiatalember", aki kiszolgált. Mindaddig míg nem volt gond a telefonnal. Ugyanis a vásárlást követően két hónap múlva vissza kellett vinnem a telefont, mivel nem akart tölteni, ebből az lett, hogy a Drága Fiatalember mikor megkérdeztem mikor lesz kész a vadi új telefonom közölte, hogy két hét múlva. Mondtam semmi gond, akkor kérek szépen cserekészüléket, közölte, hogy Ő azt nem köteles adni, tehát effektíve vásároltam egy 95000 Ft-os telefont és még gondoskodhatok is magamnak csere készülékről, mert a GSM üzletek nincsenek erre kötelezve. Hangsúlyozom mindez egy 1-2 hónapos telefon esetében. Itt már nem volt olyan kedves a Fiatalember, sőt a java most jön, ugyanis nem, hogy két hét alatt készült volna el a telefonom, de mikor érdeklődtem a megadott idő leteltét követően, közölte a "Drága Úriember", hogy csak külföldön javítják a készüléket azért tart ennyi ideig. Hazudott a szemembe mint a vízfolyás, mivel nagy nehezen 2 HÓNAP múlva átvehettem az új készülékemet, még el sem értem a Nyugati tér aluljárójához, már mehettem is vissza, mert nem jól rakták össze, engem hallottak, de én senkit sem hallottam a hívás alkalmával. Visszafordultam, és ha hiszik ha nem ABBAN A KÜLFÖLDI SZERVIZBEN AZONNAL FELVETTÉK A TELEFONT, PERFEKT BESZÉLTEK MAGYARUL ÉS AMI KÉT HÓNAPIG TARTOTT AZT MÁSNAPRA ÉRDEKES MEG TUDTÁK CSINÁLNI.
UNDORÍTÓ ÉS GUSZTUSTALAN A VISELKEDÉSE ANNAK AZ EMBERNEK AKI (KOPASZON csak, hogy beazonosítható legyen) OTT ÁLL A PULT MÖGÖTT, ÉS ÍGY SZOLGÁLJA KI A VEVŐKET.
De semmi gond elég nagy cégnél dolgozom, ahol a belső levelezőrendszerünkön a tapasztalatainkat akár üzletekkel kapcsolatban is elmondjuk és én ott elmondtam. Tudom kevésbé hihető és számotokra annyira az üzletben nem érezhető, de higgyétek el ha nem lett volna ekkora arcod ott a pult mögött, 3500 dolgozóból egy jó pár vevőt küldhettem volna hozzátok, így viszont "TILTOTT VÁSÁRLÁS EBBEN AZ ÜZLETBEN" -nek nyilvánítottam.
Köszönöm MÉG 1X a lehengerlő hozzáállásotokat a vásárlók felé.
Üdvözlettel:
G. Zoltán
Na, vajon létezik ilyen, hogy "a garancia náluk a telefontokokra nem vonatkozik"?
Az általad leírtak alapján hivatkozhatsz a vállalkozás hibás teljesítésére.
Amennyiben a tok értéke a 10.000 forintot meghaladta, úgy a vonatkozó jogszabály szerint van rá kötelező egy éves jótállás. Ebben az esetben a jótállás kötelezettjének kell bizonyítania a jótállás teljes időtartama alatt, hogy a hiba nem volt meg a teljesítés időpontjában. Amennyiben a tok értéke ezt az összeget nem haladta meg, úgy csak akkor van rá jótállás, ha ilyet a gyártó vagy más (például a kereskedő) kifejezetten vállalt.
Ha nincs a termékre kötelező jótállás, akkor a Polgári Törvénykönyv szerinti kellékszavatossági igényekkel élhetsz a vásárlástól számított 2 évig, elsősorban kijavítással vagy kicseréléssel. Ebben az esetben a vállalkozásnak kell bizonyítania a teljesítéstől számított első 6 hónapban, hogy a hiba oka nem volt meg akkor, amikor vásároltad a készüléket. Ez a gyakorlatban úgy történik, hogy egy ezzel foglalkozó vállalkozástól független szakvéleményt kell kérniük és azt átadniuk számodra.
Amennyiben a fenti igények bejelentése után sem sikerül megoldani az ügyet, úgy javasolt békéltető testülethez fordulni, amely a jogvita megoldását elsősorban egyezség elősegítése útján, ingyen segíti elő.
Jogszabályi háttér:
- 2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv)
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet
- 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet
Antalbaba 2017.01.16. 09:47:39
sarostehen 2017.01.16. 10:02:12
enrico palazzo 2017.01.16. 10:04:01
Terézágyú 2017.01.16. 10:14:51
"Ez örök probléma. Garancia, jótállás, kellékszavatosság, termékfelelősség. Nem ugyanazt jelenti és nagyon megkavarja azt, aki valamelyik fogyasztói jogát szeretné érvényesíteni. "
Jó lenne ha még egy pár ilyen fogalmat belevennének a törvényalkotók a szabályok közé, hogy még jobban megkavarják a kurva népet, aki olyan hülye volt, hogy rájuk szavazott.
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.16. 10:17:03
Mit lehet ehhez hozzátenni?
Cycmen 2017.01.16. 10:23:37
Igazad van, a Rákosi rendszer jobb volt, nem tettek be ilyen fogalmakat, sőt telefon se volt nemhogy tok hozzá, meg megválasztani sem kellett őket! Sajnos minden jónak vége lesz egyszer!
Terézágyú 2017.01.16. 10:27:17
"Igazad van, a Rákosi rendszer jobb volt, nem tettek be ilyen fogalmakat"
Ez így most annyira hülye válasz a mostani érthetetlen fogalmak miatti problémára, hogy csak anyázva tudnék rá válaszolni...
Cycmen 2017.01.16. 10:32:37
Millen fogalmak érthetetlenek? Monnyad nyugottan, én elmegyarázom! Kora reggel meg leanyázhatsz, még kevés behatás ér ilyentájt úgyhogy könnyebben viselem!
Beerhead 2017.01.16. 11:00:39
Sluck Ödön 2017.01.16. 11:09:25
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.01.16. 11:18:52
Sluck Ödön 2017.01.16. 11:28:54
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.01.16. 11:31:51
Az ilyen tokokat sokszoros áron árulják itt nálunk, ezért kell Kínából rendelni. Az is ugyanúgy el fog törni, de az itthoni árból rendelhet kapásból 10-et, aztán szívfájdalom nélkül lehet a kukába hajítani.
herk 2017.01.16. 11:38:26
"Ez örök probléma. Garancia, jótállás, kellékszavatosság, termékfelelősség. Nem ugyanazt jelenti és nagyon megkavarja azt, aki valamelyik fogyasztói jogát szeretné érvényesíteni. "
Olyannyira megkavarja, hogy olyan, mint garancia nem is létezik :-)
Van _szavatosság_ és van _jótállás_.
Serivor 2017.01.16. 11:48:46
Vagyis azt kell bizonyítani, hogy nem volt törött a vásárláskor?!
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.16. 12:00:01
Nem. Ha nem telt el még 6 hónap a vásárlástól, akkor azt kell bizonyítania, hogy nem a vásárláskor fennálló hiba miatt tört el. Pl. ha jól el van hajlítva, feszegetve, és úgy törik el, akkor bizonyított, hogy feszegetés nélkül nem tört volna el. Ha viszont semmi ilyesmi nem látszik, csak úgy elpattant unalmában, akkor olyan szar anyagból volt, hogy már vásárláskor bele volt kódolva, hogy normális használatnál nem fog kibírni fél évet.
Serivor 2017.01.16. 12:16:44
Ilyen alapon minden hiba és semmi sem az, attól függ, hogy nézzük. Akkor az nyer, akinek az ügyvédje jobban ismeri a bírót?
2017.01.16. 12:18:09
www.origo.hu/gazdasag/20170115-az-ev-vegi-csomagszallitasi-rohamrol-es-az-erzsebet-utalvanyok-kiszallitasarol-kerdeztuk-a-magyar.html
szánalmas... minden irányból (origo/posta)
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.16. 12:37:04
nesze poszter, 4 euró. Se.
Kérdezném az összegyűlteket, közösségi finanszírozással küldhetjük, vagy legyek én a szponzor?
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.16. 13:47:15
Terézágyú 2017.01.16. 13:53:45
""Ez örök probléma. Garancia, jótállás, kellékszavatosság, termékfelelősség. Nem ugyanazt jelenti és nagyon megkavarja azt, aki valamelyik fogyasztói jogát szeretné érvényesíteni. "
Olyannyira megkavarja, hogy olyan, mint garancia nem is létezik :-)
Van _szavatosság_ és van _jótállás_. "
Szar ügy. Államosíccsuk a törvényhozást.
Facelessbook · www.dont.think.so 2017.01.16. 13:58:11
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.16. 14:11:32
(ékes példája ez annak, hogy nem csak nálunk dolgoznak agyhalottak)
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.16. 14:12:47
"Mit lehet ehhez hozzátenni? "
nos, soroljam?
1., vadász, vadász ... te szopni jársz ide
2., bit.do/votma
MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.16. 14:15:00
Ezt már ő is felismerte.
"2., http://bit.do/votma"
Ez igaz.
joska61 2017.01.16. 14:59:15
Darth Revan 2017.01.16. 15:22:58
- Szia, cumitok van?
- Sajnos nem arulunk tokot cumihoz.
Cycmen 2017.01.16. 20:20:49
Bemegy a csontváz az orvoshoz, és mikor meglátja a doki, felháborodva mondja:
- Hát ilyenkor kell jönni?!
Nebel 2017.01.16. 20:58:53
Cycmen 2017.01.16. 21:05:53
- Harmadéves orvostanhallgató vagyok, a tudásom csupán elméleti. Még soha nem hallottam ilyen szimptómákról. A gyógymód pedig annyira szokatlan, hogy teljesen össze vagyok zavarodva. Nem magyarázná el nekem?
- Ne is törődj vele! A nővér férje tegnap felakasztotta magát. Csak ugratjuk!
Dani23 2017.01.16. 21:32:18
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.16. 21:52:49
"...az üzlet tulajdonosa már az áru átvételekor egy nem túlságosan megbízható ember benyomását keltette. Egy olyan emberét, aki az aluljáró és a kínai piac félvilági - alvilági környezetében elég pénzt nyerészkedett össze egy üzlet megnyitásához, de akinek a jellemvonásai és az azokból levezethető üzleti morálja megmaradt az aluljáró és a kínai piac szintjén..."
a nepper szerint pedig: "...mikor felhívtam Önt, tisztázni az ügyet, bemutatkozásom után rögtön rámvágta a telefont, esélyt sem adva az ügy rendezésére...."
poszter, te ugye véletlenül sem vagy egy beszari nethuszár?
a nepper meg ha már szélhámoskodik, akkor tegye ésszel: a 10990-es tokot árulja 9999-ért és vita nincs.
herk 2017.01.16. 22:22:14
"Egy törött tok esetében elég nehéz kideríteni, hogy esett a készülék és azért tört vagy anyaghibás darab."
Semmi baj, szerencsére a törvény egyértelműen fogalmaz, ilyenkor mi a teendő. A bizonyitási teher az eladón van.
Ez hülye 2017.01.16. 22:42:58
Szétbaszlak, te szar (Hilda), 1 poszt, az is milyen. Mindegy, amíg távol van szabadabb az élet - de üresebb is, hiszen posztok nélkül fákjúenter.
Manyecska. 2017.01.17. 06:35:26
Terézágyú 2017.01.17. 07:34:54
"rossz helyen kopogtacc. Van több marhaság is, amit az EU-s jogharmonizáció keretében kellett átvennünk. "
Az eu kötelezett minket arra, hogy a régi EGY helyett bevezessünk x új fogalmat, mindenféle neveken????
Ez hülye 2017.01.17. 08:48:53
Cycmen 2017.01.17. 09:23:39
Ez hülye 2017.01.17. 09:44:21
Cycmen 2017.01.17. 10:03:09
Érdekes, nekem pont így volt!
Terézágyú 2017.01.17. 10:03:25
Amikor a bolt mindig beszopja, amit a vásárló mond...
CID.. 2017.01.17. 10:10:59
Megjegyzem, a legpraktikusabb és költséghatékonyabb megoldás, ha valaki feltétlenül ragaszkodik a tokhoz, és nem a villogás miatt használ mobilt.
Manyecska. 2017.01.17. 11:59:35
Cycmen 2017.01.17. 12:06:21
- Apa, milyen hús ez?
Az apa büszkén mondja:
- Találd ki... adok egy tippet... az anyátok néha szokott így becézni engem!
Ekkor a kislányuk mindent kiköp a tányérba, és azt mondja a testvérének:
- Úristen, nehogy megedd, ez egy fasz!
Cycmen 2017.01.17. 12:11:36
- Én az ilyen nyálas szöveget nem értem ám!
- Elviszlek zabálni, aztán megduglak a parki padon, ahol először leszoptál!
Cycmen 2017.01.17. 12:17:16
- Aztán értesz-e a szerelemhez?
- Hogy értek-e? Két éve úgy lesz.tam egy medvét,hogy azóta nekem gyűjti a mézet!
Cycmen 2017.01.17. 12:19:35
- Kézkrém?
Erre az ember:
- Nem, öt darab Viagra, öt nővel lesz ma dolgom!
Másnap megint bemegy a férfi és ismét felrakja a kezét. A patikus ránéz:
- Tudom, öt Viagra.
Erre a férfi:
- Nem, kézkrém. Egyik se jött el.
Cycmen 2017.01.17. 12:20:40
halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.17. 12:44:02
Hilda, dolgozni? Semmi?
Manyecska. 2017.01.17. 12:49:05
Cycmen 2017.01.17. 13:23:57
Férj:
- Drágám, ma kereken egy hónapja, hogy nem szeretkeztünk.
Feleség:
- Te.
Manyecska. 2017.01.17. 13:49:33
Manyecska. 2017.01.17. 14:14:33
Ez hülye 2017.01.17. 14:29:57
Amennyiben a pluszjelet csillagnak látja, irasson fel szem-üveget!
Reactor 2017.01.17. 15:27:38
Fogyasztóvédelmi pernél is az nyer, aki drágábbér' fogad ügyvédet.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 19:53:12
gvti is elmehet a faszomba, hogy megint a hülyeséget erősíti.
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.17. 20:00:08
@Terézágyú: többekközt 8/30nap, majd 14/14 (elállás, visszafizetés) pölö. had' ne szedjek össze minden faßságot amit a zunijónak köszönhetünk rogharmonizácijó címén, mer' felforr az agyvizem a sok hüjeségtől :(
Hőre lágyuló agyhalott (törölt) 2017.01.18. 07:27:59
Manyecska. 2017.01.18. 10:11:28
Chris Lamb 2017.01.18. 14:52:53