Tékozló Homár

T. Behajtó úr! Szíveskedjen békét hagyni nekem!

2017.01.23. 11:05 | Homár Hilda | 69 komment

intrum_1.jpg

Az Intrum Jusititia nem az egyetlen, de talán a legismertebb behajtó cég idehaza. Senki nem szeret levelet kapni tőlük (ezt ugyan elég jól meg lehet előzni, ha az ember nem hagy maga után kifizetetlen számlákat), mert akkor is macera az ügyintézés, ha a követelés alaptalan vagy már elévült. De mi a teendő ilyenkor? És egyáltalán meddig maceráhatnak minket egy esetleges tartozás miatt? 

Tisztelt Blogszerkesztők!

Jó ideje figyelemmel kísérem az oldalt, és nem gondoltam volna, hogy egyszer én is írok, de az Élet tele van meglepetésekkel.

Nemrégiben a rendkívül népszerű behajtócég, az Intrum Justitia talált meg. Ez önmagában még nem is érdekes, de egy 2009-es, azaz 7 éves telefonszámla-hátralékkal kapcsolatban küldtek nekem levelet múlt hónapban (54 ezer Ft, amiből a tőketartozás 23 ezer Ft). Akkoriban kerültem eltávolításra a válság miatt a Telenortól, ahol egy évig dolgoztam, a díjhátralék pedig egy céges kártya kapcsán keletkezett.

Miután visszaírtam nekik emailben, hogy az elévülés 5 év, és engem se a Telenor, se más nem keresett 2009 februárja óta, szíveskedjenek békét hagyni nekem. Tegnap újabb szerelmes levelet kaptam, amelyben leírták, hogy az ügyemet átadták a Baltás Ügyvédi Irodának, és majd egy kollégát ki fognak küldeni hozzám, hogy megbeszéljük a tartozás rendezését.

Több jogász, végrehajtó ismerősömmel beszéltem ez ügyben, akik felhomályosítottak arról, hogy ez a cég abból él, hogy fillérekért vásárol meg lejárt, elévült tartozásokat és mindenféle pszichoterrorral meg ijesztgetéssel próbálják meg behajtani azokat. A jogban járatos ismerőseim azt tanácsolták, de ijedjek meg ettől a hiéna bandától. Írtam nekik egy levelet, amelyet a kedves Homár-olvasóknak is megmutatok. 

Tisztelt Ügyfélszolgálat! Tisztelt .....  ügyvéd úr!

Megkaptam 2016.11.24.-én keltezett levelüket.

Ismételten hivatkozok az 54.206 Ft-os tartozásom elévülésére, lejártára.

Összefoglalom az eddigieket, kérem figyelmesen olvassák el:

- 2009 januárjában léptem ki a Telenor Magyarországtól, a fenti összeg egy céges kártya kapcsán keletkezett.

- Ezt követően a Telenor semmilyen formában nem keresett meg engem, hogy visszaszerezze ezt az összeget tőlem. Sem levelet, sem telefonhívást nem kaptam. És ennek kapcsán a múltkori levelemben is megemlítettem Önöknek, hogy a bizonyítási eljárás lenne a következő lépés. Azaz, telefonhívás esetén a rögzített beszélgetések (mert minden ilyen beszélgetést rögzítenek a call centerekben), vagy ajánlott/tértivevényes levelek átvételét igazoló dokumentumok másolatának hozzám történő eljuttatása. Egyébként pedig egy 2014-es törvénymódosításnak köszönhetően a telefon vagy a levél nem szakítja meg az elévülést. Azaz, hiába hivatkoznak arra, hogy "megkezdték ellenem a jogi eljárást", jogi eszközökkel már nem tudnak semmit behajtani tőlem. Bombázhatnak levelekkel, ebből is látható, hogy ez nem más, mint karácsonyi jutalékgyűjtés (én is dolgoztam pénzbehajtásban néhány éve, minket is az Ünnepek előtt hajtottak meg...).

- A távközlésből eredő tartozások elévülési ideje öt év. Ezen már jóval túl vagyunk, mivel az ötödik év 2014-ben járt le, akárhogyan is számolom.

- Innentől kezdve minden levél, amit küldenek, csak pszichoterror és félelemkeltés, akárcsak a témában kiképzett kolléga, akit ki akarnak küldeni, hátha beijesztik az embereket (és akit, ha valóban ideküldenek, szépen fel fogok jelenteni...)

- A követelési jog pedig lehet ugyan, hogy megmarad, én viszont az elévülés miatt nem vagyok köteles fizetni.

- Amennyiben az Intrum vagy a Baltás Ügyvédi iroda bármelyik kollégája személyesen megkeres engem, én lazán feljelentem zaklatás miatt.

Sokan tanácsolták, hogy ne válaszoljak a levelükre, amelyet első körben küldtek, de mivel 12 évig dolgoztam én is telekommunikációs területen, úgy gondoltam, jobb, ha tisztázzuk a dolgot és én is ismertetem az álláspontomat.

Nagyon érdekesnek tartom, hogy most kerestek meg, és nem 2014-ig bezárólag, amikor még teljesen jogszerű lett volna a követelés. Tudom, kell a pénz Karácsonyra, de javaslom, fókuszáljanak a még nem lejárt és elévült adósságok behajtására. Amiből mellesleg nem hiszem, hogy az Intrumnál van, mert Önök jobbára abból tartják fent Magukat, hogy fillérekért vásárolnak meg akár 10-12 éves, elévült tartozásokat, és megpróbálnak félelmet kelteni az emberekben. Ezzel együtt sem kívánok semmi rosszat sem Önöknek, sem ............ Ügyvéd Úrnak, de lássuk be, hogy a jogos követelés ideje 2014-ben lejárt. Szerencsére több joggal, végrehajtással foglalkozó ember van a környezetemben, akiktől az információimat szereztem.

Ezúton felszólítom Önöket, hogy a továbbiakban mellőzzék a levelek küldését, (és itt jegyezném meg, ha ez annyira komoly lenne az Önök részéről, ajánlott formában küldték volna, nem sima, egyszerű levélként...), ha pedig a kolléga megjelenik nálam, feljelentem zaklatás miatt. És nem hiszem, hogy ebből Önök jönnének ki jól, ahogy az interneten található történeteket olvasom...

Ezt a levelet megkapja a Tékozló Homár nevű fogyasztóvédelmi blog is, amelyet naponta rengetegen látogatnak, illetve maga a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság is.

További szép hetet kívánok, tisztelettel:

XY

Tényleg 5 év az elévülés? És az ez idő után jelentkező követeléskezelőnek nem kell fizetni?

Kedves Homár Olvasó!

Az Ön által leírt esetben először azt érdemes ellenőrizni, hogy a rendelkezésre álló iratok alapján az elévülési idő nyugvása vagy megszakadása nem következett-e be esetlegesen az eltelt időszakban.

A követelések általános elévülési ideje valóban 5 év, azonban az elektronikus hírközlésről szóló törvény speciális szabálya szerint az ilyen előfizetői szerződésekből eredő polgári jogi igények 1 év alatt évülnek el, amelyet a késedelem, illetve a hibás teljesítés bekövetkezésétől kell számítani.

A hatályban volt korábbi törvényi rendelkezések alapján az elévülési idő megszakadt és újra kezdődött az adóshoz címzett írásbeli felszólító levél megküldésével. Fontos kiemelni, hogy a 2014. március 15. napjától hatályba lépett új rendelkezések alapján az elévülés megszakadását a felszólító levél megküldése nem, hanem csak az igény bírósági eljárás során történő érvényesítése, a tartozás elismerésére irányuló nyilatkozat megtétele, illetve az igény egyezséggel való módosítása szakíthatja meg. Az elévülés idő nyugszik, ha a követelést a jogosult menthető okból nem tudja érvényesíteni.

A levele alapján vélhetően valóban elévült a követelés, vagyis bírósági úton nem lehet érvényesíteni. Ettől függetlenül a követelés továbbra is érvényes, az önkéntes teljesítés a követeléskezelő részéről továbbra is követelhető. Egy esetleges bírósági eljárás során az elévülés tényét a bíróság hivatalból nem veszi figyelembe, ezért erre Önnek kellene hivatkozni.

Ha az igényérvényesítésre irányuló megkeresések esetlegesen tovább folytatódnak, akkor érdemes megfontolni a követelés elévülésének megállapítására irányuló kereseti kérelem benyújtását a bíróságra, amelyre az adós jogainak megóvása érdekében van lehetőség a polgári perrendtartás szabályai alapján. A peres eljárás megindítását megelőzően javasoljuk a jogi képviselővel történő konzultációt is.

Felhasznált jogszabályok:
- 2003. évi C. törvény az elektronikus hírközlésről
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 1952. évi III. törvény a polgári perrendtartásról

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enrico palazzo 2017.01.23. 11:09:42

"Baltás Ügyvédi Iroda" !!!!!

Nem az Akire GOndolsz 2017.01.23. 11:14:10

Szép dolog, kirúgás után céges kártyával vásárolgatni, és ezt még kikérni magunknak... Amúgy zugügyvédek! A levélben "2009 januárjában léptem ki a Telenor Magyarországtól, a fenti összeg egy céges kártya kapcsán keletkezett." ez a rész nem számít a tartozás elismerésének?
Igazi magyaros dolog megint ez. Jóóól odacseszünk a volt munkahelyünknek, majd sunyulunk, reménykedünk, lapulunk. Ha meg a borul a bili akkor nagy hanggal kikérjük magunknak az egészet.

Terézágyú 2017.01.23. 11:16:13

"A levele alapján vélhetően valóban elévült a követelés, vagyis bírósági úton nem lehet érvényesíteni. Ettől függetlenül a követelés továbbra is érvényes, az önkéntes teljesítés a követeléskezelő részéről továbbra is követelhető. Egy esetleges bírósági eljárás során az elévülés tényét a bíróság hivatalból nem veszi figyelembe, ezért erre Önnek kellene hivatkozni."

Elévült a követelés, de még érvényes???
Csak én érzem úgy, hogy "a kurva anyátokat törvényhozók, hogy ilyen zavaros, érthetetlen szabályokat hoztok"...?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.23. 11:24:56

"meddig maceráhatnak minket egy esetleges tartozás miatt?"

Amíg meg nem fizeted.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.01.23. 11:27:51

@Terézágyú: Miből élnének az ügyvédek, jogászok, ha törvényeket józan halandó által is értelmezhetően szövegeznék?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.23. 11:45:22

@Csokis: Miből élnének az ügyvédek, jogászok, ha az átlagpolgár nem lenne PISA negatív?

Most Nem Terézanyára gondolok, hanem általában.

Az előző posztban erőlködtek többen rendőrségi feljelentéssel. Vajon hány idióta feljelentésben kell a nyomozást hivatalosan visszautasítaniuk vagy megszüntetniük hős rendőreinknek?

fiktiv állat 2017.01.23. 12:10:56

@Nem az Akire GOndolsz: Telefonszámla lesz az, mint ahogyan írva is vagyon, nem árt ha a tények ismerete befolyásol az írásodkor...Amúgy pedig ha a munkaviszony megszűnésekor nem számoltak el, ne legyen már a poszter baja, de komolyan.

Zirowe 2017.01.23. 12:44:28

Egyébként az a sok jogban járatos ismerős gondolom elmondta, hogy nem úgy van az elévülés, ahogy a posztoló gondolja, tehát, hogy létrejön x dátummal egy tartozás és x+5 év múlva elévül.

Mert bizony azt a drága elévülést meg is lehet szakítani.

Amúgy meg szóltak neki, hogy DE ijedjen meg..

"A jogban járatos ismerőseim azt tanácsolták, de ijedjek meg ettől a hiéna bandától."

Baluci 2017.01.23. 12:46:58

Ááááá... Velem Baltásék 2006-os/!/ Providentes-ügy miatt levelezgettek tavaly. Röhögve dobtam a kukába!... Aztán karácsonyra megleptek egy fizetési meghagyással!... Elsétáltam a legközelebbi közjegyzőhöz és elküldtem az ellentmondást!... Végül is ha tízből egy balek fizet nekik, már megérte. Nagyon meglepődnék, ha jönne bírósági megkeresés! Ennyire azért nem hülyék, gondolom... Egyszer bepróbálkoztak, spongya rá! :)))))

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2017.01.23. 12:57:54

@fiktiv állat: ne legyen az ő baja, de áldja a szerencséjét és lapítson. Mert most nagyon tudja, hogy milyen jogai vannak, akkor viszont valahogy elfelejtette a kötelességét...

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.23. 13:22:12

@Terézágyú: "Elévült a követelés, de még érvényes???"
Elévült, tehát bírósági úton nem behajtható. Nem jegyeztethet be jelzálogot a lakásodra/házadra/autódra, nem inkasszálhatja a bankszámládról, nem tiltathatja le a fizetésedből

Érvényes, mert a tartozás még fennáll. Azt képzeld el, ha nem fizeted ki, még 100 év múlva is érvényes lesz. Szóval küldözgethetnek levelet, amiben _MEGKÉRNEK_, hogy ugyan fizesd már ki a tartozásod, de ennél többet nem nagyon tehetnek.

Azt nem tudom, hogy az ilyen elévült tartozás öröklődik?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.01.23. 13:25:48

@onlajnok: Nem feltétlenül ilyen egyszerű. Mert ha volt egy céges telefonkártya, azt a cégnek be kellett vonnia, a dolgozóval meg el kellett számolnia, ahol mindketten aláírták, hogy részükről minden okés. Vagy ha a dolgozó nem is írta alá (nem kölcsönös megegyezéssel távozott), akkor a cégnek kellett ilyen értelemben nyilatkoznia, amikor kiadta a volt dolgozó papírjait.

80. § (1) A munkavállaló munkaviszonya megszüntetésekor (megszűnésekor) munkakörét az előírt rendben köteles átadni és a munkáltatóval elszámolni. A munkakörátadás és az elszámolás feltételeit a munkáltató köteles biztosítani.

(2)50 A munkaviszony felmondással történő megszüntetésekor legkésőbb az utolsó munkában töltött naptól, egyébként legkésőbb a munkaviszony megszűnésétől számított ötödik munkanapon a munkavállaló részére ki kell fizetni a munkabérét, egyéb járandóságait, valamint ki kell adni a munkaviszonyra vonatkozó szabályban és egyéb jogszabályokban előírt igazolásokat.

Manyecska. 2017.01.23. 13:30:14

Én tudom hogy ez "munka" de aki ilyen helyen dolgozik kívánom hogy kapja meg szülőanyjától egyszer visszamenőleges a tételes költségelszámolást: cumi, pelenka, tápszer..iskolakezdés..

Manyecska. 2017.01.23. 13:32:21

@Csokis: ez így van, van Adatlap kilépéskor hogy "fennálló tartozása nincs/van.." 5 pld-ban nyomtatandó nem tudom elképzelni hogy van neki és nem írja alá! Ez a cégnek se nyerő:) ugye..

Burgermeister 2017.01.23. 13:35:01

Igen, ez a Baltás ebből él. Mivel elévült igy államilag (bíróság,végrehajtás,blabla) nem érvényesíthető...de önkéntes teljesítés lehetséges! Na erre mennek rá azzal hogy felkeresnek, el kell hajtani a kába. Ennyike!

230e 2017.01.23. 13:49:46

Amennyiben munkaviszonyból származó követelés, akkor 3 éven belül évül el. Azért valóban jó lenne tudni, hogy volt-e bármi, ami ezt esetleg megszakította.

Cycmen 2017.01.23. 14:04:41

@enrico palazzo: "Baltás Ügyvédi Iroda" !!!!!

Mészáros doktort várják a sürgősségin!

Cycmen 2017.01.23. 14:07:52

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt:
Nekem ez a poszter nagyon ellenszenves.

Te kis Antipatiko!

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.23. 14:08:10

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: egyértelmű. kakiljon apró tüskés farfekvéses állatokat. lehetőleg jó sokat :D

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.23. 14:20:22

@Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2: @Cycmen: Most nemtom, mennyire jogosan basztatják - úgy túnik a a posztból, hogy jogosan -, de ahogy röhög a markba, hogy úgyse tudtok velem semmit se csinálni...

Én dobnám a kukába az ilyen levelet, nemhogy még köröket rohangálnék, meg nagy bátran megmondanám nekik a magamét, húzogatnám a döglött oroszlán bajszát... Szánalmas.

A kisember (kétséges értékű) győzelme a multik felett.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.23. 14:22:12

Az IJ ettől még szarjon sünt! Engem is próbáltak basztatni.

enrico palazzo 2017.01.23. 14:26:15

@Cycmen: A VII. kerületben van (komolyan) a "Minimál Profit Könyvelőiroda". Nem szarzoztak sokat, meg szépítgettek.

Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.01.23. 14:41:16

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: kilépéskor nem tudott rendezni egy 23eFt-os számlát? Menten megsajnálom ... mindjárt sírok ... már jön is. ... na, ennyivót, ossza be a részvétet.
Győzelem? Nem tudom minek nevezném, de győzelemnek biztos nem.
Ha véletlenül beleírja a zönéletrajzába, és leinformálják ... hehe :P, abból a helyzetből nyeri, na az már igen, az felérne egy győzelemmel ;)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.23. 15:31:17

Naponta meghal 2 ember az utakon. Miért nincs 8 naponta országos gyász?

Nick-son 2017.01.23. 15:46:33

Baltás :))))

Baltás ügyvédi iroda :))

Ezek "A Ravasz, az Agy és két füstölgő puskacső" -ből jöttek :)) Tuti :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.23. 16:02:03

@Nick-son: Most az lesz, hogy a Hida találja ki a posztokat.

Bár, amilyen szarok, tényleg lehet...

Sam Crow 2017.01.23. 19:06:29

@Zirowe: Szerintem typo, "NE ijedjen meg" akart az lenni.

halmozottan hátrányos helyzetű crazy 2017.01.23. 19:19:22

Intrum. Volt 12 másodperc az életemben, amikor úgy volt, hogy náluk fogok dolgozni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.23. 19:30:58

@The Crazy One 5tös: 3 korbácsütés és 12 miatyánk a büntetésed. A korbácsütéseket DPD futárral küldjük.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.23. 19:51:48

@The Crazy One 5tös: Nem kell kibontanod. Majd a futár kibontja a kilenc ágú macskát, és le is számolja neked.

staropramen 2017.01.23. 21:52:18

@fiktiv állat: Jobb helyeken a munkaviszonyt lezáró,mindkét fél által aláírt okiraton ott a passzus,hogy a feleknek egymással szemben követelésük nincs. Vagy ha van azt is mindkét fél aláírásával igazolja,igy az adós elismeri a tartozását.

M. Péter 2017.01.24. 00:15:13

@Terézágyú: Képzeld el, hogy a Telenor nem adja el tartozást, és a posztoló ismét szerződést köt a Telenorral. Ebben az esetben a Telenor megteheti, hogy a befizetéseit először a tartozás törlesztésére könyveli el.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.01.24. 08:39:07

Azta...! Tartozik, tudja is, és inkább az elévülésre hajt? Naggggyon magyar... :/

zooDoo 2017.01.24. 09:20:22

Mennyi becsületes ember van itt. Kár, hogy a magyar adózási morálon ez nem látszik. :D

2017.01.24. 10:23:09

@Baluci: jól tetted, de ugyebár a közjegyző sem dolgozik ingyen.. tehát mégis csak buktál valamennyit a dolgon, plusz utánajárás és idő.

2017.01.24. 10:25:19

@zooDoo: Az adózási morált kérlek majd akkor kérd számon, ha a politikai rendszer NEM a korrupcióra, lopásra épülne, ha az adójogszabályokat SZÁNDÉKOSAN nem érhetetlenre írnák, hogy bármikor bárkire lesújthassanak.. stb stb.
Részedről demagógia a leggyengébb szereplőn (állampolgár) leverni egy komplett rendszer aljas züllöttségét.

Baluci 2017.01.24. 12:57:09

@Kulics: Nem csillagom!... Az ellenvetést a törvény szerint BÁRMELYIK közjegyzőnél írásban, szóban megteheted teljesen ingyen! Nekik egy központi adatbázisuk van, egy másodperc alatt elküldi az illetékes közjegyzőnek! Ami a távolságot illeti, konkrétan egy perc sétára van tőlünk ahol voltam... :))

2017.01.24. 14:10:53

@Baluci: na akkor ennek örülök, nem tudtam a részleteket, drága édesaranyomviráxálam
:-)

2017.01.24. 14:13:24

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: az egyszerre hirtelentörténés a motiváció az országos gyászhoz. 10 másodpercen belül kell meghalni 16 embernek. Ez van az alkotmányban.
Ha ügyeskezű vagy, akkor egy gyorstüzelővel megoldhatod, hogy 8 naponta gyász legyen.. már ha ez a cél... énnemtudom...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.24. 14:13:44

@Baluci: @Kulics: Szépen jáccatok!

Petike, teszed azonnal vissza Julcsi szemét a szemüregébe!

cupcake25 2017.01.24. 14:38:52

Ha a tartozást vitatod (bármilyen okból) akkor fizetni csak tértivevényes fizetési felszólító után célszerű, addig minden levelet válaszolatlanul kell hagyni, telefonhívásokat nem fogadni és gond nincs.

Alapvetően úgy vagyok vele, hogy ki 5 évig nem keresi rajtam a pénzét az így járt, ez volt a tanulópénze.

Szubrina 2017.01.24. 15:54:45

"Baltás ügyvédi iroda" ennél már csak a "Hóhér ügyvédi iroda" név lett volna érdekesebb.

Szubrina 2017.01.24. 15:59:23

@Terézágyú: Ja:)
Ráadásul: "A levele alapján vélhetően valóban elévült a követelés, vagyis bírósági úton nem lehet érvényesíteni. Ettől függetlenül a követelés továbbra is érvényes, az önkéntes teljesítés a követeléskezelő részéről továbbra is követelhető. Egy esetleges bírósági eljárás során az elévülés tényét a bíróság hivatalból nem veszi figyelembe, ezért erre Önnek kellene hivatkozni."

Azaz nem indíthatnak bírósági eljárást, de ha még is a bíróságnak HIVATALBÓL nem kell figyelembe vennie az elévülés tényét, ezért ezt önnek kell hivatkoznia erre?
Mivaaaaaaan?

Hű bazmeg...ezek maguk sem értik milyen törvényeket hoznak.

Baluci 2017.01.24. 16:22:14

@Szubrina: Igen, a törvény sajnos ilyen kacifántos dolog!... De hidd el, az ilyen behajtós cégek pontosan tudják, hogy semmi esélyük, nem költenek bírósági eljárásra!... Ott egy perc alatt véget érne az ügy, kidobták a pénzt az ablakon!... Én úgy elmennék egy ilyen tárgyalásra már csak viccből is, de még sose hívtak... Csak a balekokat lehet ezzel az ijesztgetéssel szívatni... :))

Baluci 2017.01.24. 16:25:51

@cupcake25: Csillagom!... Egy tértivevényes felszólító levél AZ ÉG VILÁGON SEMMIRE NEM KÖTELEZ!... Amire Te gondolsz, az a FIZETÉSI MEGHAGYÁS!... Ha úgy érzed elévült a tartozás, vagy egyszerűen jogtalannak tartod a követelést, akkor ellent kell mondani. Az ügy ekkor automatikusan perré alakul! De ezt a kibocsájtónak kell kezdeményezni, megelőlegezni a költségeket. No, már most ha tudja, hogy esélytelen a bíróság elött, akkor nem fog történni semmi!... :))

végrehajtó helyettes 2017.01.24. 17:09:22

Annyira szeretem, amikor a felháborodott és mélyen sértett fizetésre kötelezettek vérben forgó szemekkel ismételgetik az "elévülés" szót...
Az nem felháborító, hogy kvázi ingyen használt egy szolgáltatást, volt immáron 8 éve számlát fizetni és még mindig nem tette meg?

Arra lennék csak kíváncsi, hogy az ilyen emberek akkor mit szólnának, ha nekik tartozna valaki, de teljesítés ott sem lenne. Ha a végrehajtó megállapítaná a behajthatatlanságot, akkor ő lenne a legnagyobb fasz a világon, hogy semmit nem tud az ügyével kezdeni.

Minden egyes ilyen eset előtt értetlenül állok. Főleg hogy a követelés jogosságát egy pillantig sem tagadja.
Remélem megkapja majd egy agresszív behajtó cég a követelés behajtását, aki zaklatja a szomszédokat, családot, ismerősöket, ameddig ki nem fizeti azt az egyébként messze nem milliós összeget. Az ilyen nulla emberek pont ezt érdemlik.

(és nem, az Intrum nem behajtó cég, hanem követeléskezelő)

Baluci 2017.01.24. 18:30:02

@végrehajtó helyettes: Na, akkor egy szösszenet arról, hogy nem minden olyan fekete-fehér, mint gondolod!
Nekem egy 30 éves baráti kapcsolat után volt olyan kedves annó valaki és felvett a nevemben Provident-hitelt! Ne kérdezd hogyan, régi sztori, 11 éve volt!... Én sokszor közöltem akkor, hogy nem fogom kifizetni más helyett! No, ezt a lóvét akarja - bőven az elévülési idő után - tőlem a Baltás-geng!... Pláne nem kapják meg!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ.BÖRTÖNBEN 2017.01.24. 18:52:43

@Baluci: "30 éves baráti kapcsolat után volt olyan kedves annó valaki és felvett a nevemben Provident-hitelt"

Akinek ilyen barátai vannak, minek annak ellenség?

Hat ember van, akit barátomnak nevezek. Bámelyiknek bármikor át mernék adni tízmillió forintot megőrzésre minden papírozás nélkül.

Vannak ismerőseim is, akkikel dumálunk, de nem nevezem őket barátnak.

Baluci 2017.01.24. 19:42:40

@a gyűlölködő uszítás eredménye. egy rendőr meghalt: Egyem a szíved!... Az előre honnan tudni, hogy 30 év után ezt teszi veled???... Ilyet csak utólag látsz...

végrehajtó helyettes 2017.01.24. 19:52:24

@Baluci: nem akarlak minősíteni, ez a "felvett a nevemben" történet elég érdekes.

Magyarul van egy olyan tartozás, ami a neveden van és nem fizetted ki. Gondolom innen nem kell ecsetelnem a gondolataim.

Amikor bedőltek a devizahitelek, sorban jöttek azzal az ügyfelek, hogy ők csak aláírtak a gyereknek/apukának/anyukának/testvérnek/unokának/sarki fűszeresnek, nem ők költötték el a pénzt.
A házukat nagyon sokan ezért vesztették el.

Ha aláírsz valamit, vállald a következményeit. Ne utána magyarázkodj, meg sírj, mert senkit nem fog érdekelni.

Baluci 2017.01.25. 00:16:02

@végrehajtó helyettes: Na, ha már ennyire belemélyedtünk... Bár 11 év távlatából tényleg felejtős!... A "kedves barát" a Provinál dolgozott, megszorult, és Ő KÖLTÖTTE EL azt a pénzt, ami az én nevemre lett felvéve!... Mint hamarosan kiderült, vagy 4-5 ismerősét kérte ilyesmire! Hamarosan kiderült, hogy totál csődben van, ezekből finanszírozta a régi tartozásait, aztán még a családját is elhagyta, szőrén szálán eltünt!!!... Én nem szorultam sose hitelre, más tartozását meg BASZOK kifizetni!... Ha a Provi 11 év után követeli, akkor dugja fel magának! Ennyi...

bendeguz75 2017.01.25. 01:21:39

@Baluci: A kulonbseg annyi, itt elismerte a posztolo, hogy o log. Amugy en nem sajnalom a multikat, ok is ugy huzzak le az atlag embert ahogy tudjak, ne fizessen a tag. Azt viszont nem igazan ertem, ha ceges volt a kartya, hogy hogy o kapta a szamlat? Vagy ez inkabb ilyen ceg es kozte valo megegyezes, hogy ceg fizeti, csak lelepes utan az utolso havit mar nem rendeztek?

cupcake25 2017.01.25. 10:06:32

@Baluci: nem én a fizetési felszólításra gondolok, ugyanis először ott kell elgondolkodni hogy fizetsz-e vagy nem, ugyanis a tértivevényes fizetési felszólító a régi PTK szerint megszakított az elévülést és ezzel tudják bizonyítani, hogy felszólítottak! A sima levél, még az ajánlott is, erre alkalmatlan, tehát ha majd tértivevénnyel kapok felszólított akkor majd elgondolkodom, hogy fizetek-e, hogy elévült-e vagy sem, addig viszont nem foglalkozom vele. Ugyanis a pert, végrehajtást nem csak azzal lehet elbukni, hogy valami elévült, hanem azzal is ha előtt nem lettél felszólítva. :)

cupcake25 2017.01.25. 10:13:15

@végrehajtó helyettes: egyik kutya másik eb.

Amúgy egyrészt, ha olyan hülye vagyok, hogy tudom hogy 5 év az elévülés, de annyira nem vettem a fáradtságot ezen 5 év alatt, hogy egy tértis fizetési felszólítót küldjek, vagy fizetési meghagysát kérjek, akkor megérdemlem, hogy soha többet ne lássam viszont a pénzt. Tudod az elévülés nem úgy megy, hogy én 5 évig küldözgetem neked a fizfelszólítókat meg küldöm rád a végrehajtót (nem behajtót) és egyszercsak letelik az 5 év és cseszhetem a dolgot. Az elévüléshez az kell, hogy én 5 évig egy fűszálat ne tegyek keresztbe azért, hogy visszakapja a zsetonomat. Puszillak.

Manyecska. 2017.01.25. 15:12:01

@végrehajtó helyettes: én arra vagyok kíváncsi csak hogy ha NEM volt a cége felé tartozása-kilépéskor- akkor a cége miért nem jelentette a NAV felé ezt , az annak megfelelő nyomtatványon...????????? T.i. ha nem sikerül levonni a tartozást akkor ez az egyetlen! helyes út. Nem tudom elképzelni hogy ha a NAV tudott a tartozásról nyugodtan ül rajta évekig :DD

Manyecska. 2017.01.25. 15:18:18

..illetve ha VOLT tartozása..., ha a cég nem is tudta levonni akkor ÁT KELL ADNI A NAV felé a T-valahányszámú ...nyomtatványon...a követelést.. a NAV biztos hogy nem évek múlva fog reagálni. Akkor most mi a retkes f...sz van...?

végrehajtó helyettes 2017.01.25. 17:19:46

@cupcake25: köszönöm a felvilágosítást, csak a hét 6 napján foglalkozom ezzel. :D

Egyébként az elévülés nem azon múlik, hogy az adós mikor kap levelet. Mivel Telekomos tartozásról van szó és az Intrum követeli az összeget, közben kivásárolták a követelést. Ha ez az eladás/kivásárlás 5 éven belül volt, megszakadt az elévülési időtartam. Szóval az elévülésben sem vagyok teljesen biztos.

végrehajtó helyettes 2017.01.25. 17:27:00

@Manyecs: nem teljesen értelek.

A munkáltató, mint Telenor felé nem volt tartozása, nem volt mit jelenteni.

A mobilszolgáltató, mint Telenor felé volt tartozás, annak a behajtása nem a NAV-ra tartozik.

Attól hogy valaki "flottás", a számla az ő nevére kerül kiállításra, neki is kell befizetnie. Nagyon messziről megközelítve ez olyan, mintha te egy havi számlát nem fizettél volna be, aztán még felháborodsz hogy követelik rajtad.

cupcake25 2017.01.25. 21:15:24

@végrehajtó helyettes: nagyon nagy tévedésben leledzel annak ellenére, hogy ezzel foglalkozol. Nem csodálom én, hogy ennyi helyen próbálják az elévült tartozást a "kintlévőségkezelők" behajtani. Az momentán sehol, senkit nem érdekel, hogy ki, mikor és hova adta el vagy éppen vette meg a tartozást, nagyon főleg akkor nem, ha erről mélyen hallgat mind a vevő mind az eladó. T.i. az elévülés CSAK és kizárólag akkor szakad meg, ha a követelésről az adóst hitelt érdemlő módon értesítik, ami egyenlő azzal, hogy tértivevényes levéllel a lakcímnyilvántartó rendszerben nyilvántartott címére levelet küldenek neki a követelésről és az is CSAK akkor fogadható el, ha a tértivevény visszaérkezik a feladóhoz vagy ha levél a kézbesítési vélelem szabályainak megfelelően visszaérkezik a feladóhoz. Ha ez nem történik meg, akkor így jártál, 5 év múlva bottal ütheted a pénzed nyomát. Jah és csak jelzem, hogy én is ezzel foglalkozom. És bár létezik az úgynevezett menthető indok, csak én még nem találkoztam olyan bírósággal aki a menthető ok címén egy elévült tartozást jogi úton behajthatónak ítélt. De ha te máshogy tudod, uccu neki, kíváncsian várom.

Manyecska. 2017.01.26. 08:47:47

@végrehajtó helyettes: ezt honnan tudjuk hogy flottás volt? Nem szoktam olvasni a posztokat. Csak szólok. Szeretek időben fizetni és megelőzni minden agyf.szt. :D

Manyecska. 2017.01.26. 08:50:04

..ezt fáziskésésnek hívják mérnöki körökben :D

▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.01.30. 21:10:56

@végrehajtó helyettes: kápkék elvtárs nagyon szépen rámutatott, mi az, amit a t. pénzt hajtók mindig elfelejtenek. Mindig. Az engedményezés csakis úgy működhet jogszerűen, ha az engedményező és az engedményes (?) is értesíti az "ügyfelet", hogy a követelés gazdát cserélt. Ez rendszerint úgy működik a valóságban, hogy jó esetben az engedményező ír egy sima levelet arra a címre, ahol korábban sem érte el soha a kötelezettet. Az új gazdája meg, a követeléskezelő szórakozik vele egy darabig, míg néhány költségtételt rávághat az eredeti tartozásra, majd néhány év múlva fmh-t bocsát ki.
Eztán a szerencsétlen, akin pl. nem létező parkolás után, vagy eladott kocsira felszámított díjat, visszaadott, de le nem könyvelt DSL/GSM/bármi modem miatti fals lóvét, vagy a posztbéli jogos dellát keresnek,
-sokszor nem veszi át --> jogerős,
-átveszi, de fingja nincs, mit reagáljon --> jogerős,
majd miután jogerős, végrehajtható, hiába is egy totál elévült, lejárt, kitalált összegről van szó.
Egy ismi egyszerre 3 ilyet fizet havi részletre. (volt munkáltatóval való elszámolás + parkolási bírság egy nem létező címről(!) + leadott/lan modem ára)*2,5

Talizmán70 2018.06.25. 14:04:08

Szia szeretném meg kérdezni hogy 2005-ős és 2007-es tartozásokat be hajthatnak e mert most a végrehajtó vonassa a férjem fizetésének 50%-át már 4-ik hónapja és minden hónapba 90 ezer ft-ot és csak azon bérlapon van fel tüntetve mennyit vonnak tőle amit a kezébe kap a naiv oldalon a teljes fizetése van feltüntetve..Szóval jogos az intrikum és a baltás ügyvédi vonások...Mitykó Pál szarvasi végrehajtó aki mindenkinek inkasszó alá teszi a számláját és családi árvaságiból is le vonja a pénzeket!

WildBear 2020.06.01. 13:56:12

Sziasztok!

Dolgozott nálunk Magyarországon 5 éve egy indiai srác.
Aztán 5 éve visszament Indiába, de most kapott egy levelet ettől az Intrum nevű behajtócégtől, hogy fizessen 120ezer Ft-ot.
Indiába küldték neki a levelet a sárga csekkel.
Mivel nem tud magyarul, ezért nekem küldte el lefotózva, hogy mi lehet ez..
Felhívhatom én őket, hogy milyen tartozásról van szó?
Vagy mi a teendő?
süti beállítások módosítása