A Jófogás az egyik legnagyobb hazai online piactér. Az ember hajlamos azt gondolni, hogy ez valamiféle biztosítékot és védelmet jelent a magánbizniszek ingoványos területén. Hát nem egészen.
Tisztelt Tékozló Homár szerkesztőség!
Az alábbi problémával azért fordulok hozzátok, mivel sokat használom az apróhirdetés oldalakat és már több alkalommal előfordult hasonló incidens és még soha nem sikerült megoldást találnom rá. Jófogáson megegyeztem egy eladóval egy digitális lázmérőre postázással, amit előre utalással fizetek. Amikor nem érkezett meg ésszerű időn belül a termék, érdeklődni kezdtem üzenetben, és mivel a Jófogás üzenetküldő rendszere visszajelzi, ha a címzett elolvasta a levelet, láttam, hogy célba ért a kérdésem. Azonban nem jött válasz, így négy nappal később ismét érdeklődtem, amit szintén olvasott az eladó, de ekkor sem válaszolt. Ekkor telefonon is elkezdtem keresni, ezzel sem értem célba és az sms-emre sem kaptam választ. Ezután úgy döntöttem, hogy írok egy fenyegetőbb hangvételű levelet, de ez sem járt sikerrel.
A Jófogás ügyfélszolgálatához fordultam, hogy mit tudok tenni ilyen esetben, ők azonban nem tudtak segítséget nyújtani, de biztosítottak, hogy ha feljelentést teszek, kiadják a beszélgetésemet az eladóval.
Mivel 3500 Ft-ról van szó, nem szeretnék a rendőrségre menni, de újra levelet írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy hátha tudnak egy felszólító levelet írni az eladónak, ám újra elutasító választ kaptam.
Tudom, hogy a Jófogásnak nincs jogi eszköze a probléma megoldására, viszont nagy segítség lenne, ha ilyen esetben legalább egy formális levél formájában megpróbálnának segíteni, mindenesetre aggasztó, hogy az eladó azóta folyamatosan tölti fel az újabb eladó tárgyait,ráadásul az általam kifizetett hőmérő hirdetése is aktív.
Ilyen helyzetben a rendőrségen kívül van bármi eszköz, amivel célt lehet érni? Sajnos Vaterán és Jófogáson is előfordult már velem hasonló és jobb híján eddig veszteségként könyveltem el ezeket az eseteket.
Előre is köszönöm a választ!
Tisztelettel:
JV
Tisztelt Homár Olvasó!
A www.jofogas.hu weboldal közvetítésével megkötött szerződésre is vonatkozik az eladó teljesítési kötelezettsége és szavatossági, jótállási felelőssége az eladásra kínált termékkel, így a digitális lázmérővel kapcsolatban is. Az eladó tehát köteles átruházni a termék tulajdonjogát, valamint helytállni azért, hogy ez a termék a hirdetésben meghatározott tulajdonsággal rendelkezik. A fogyasztó pedig köteles az adásvételi szerződés alapján a termék vételárát megfizetni és a terméket átvenni, továbbá megilletik a törvényben meghatározott szavatossági jogok is.
Jogszabály szerint a szerződés megszegését jelenti bármely kötelezettség szerződésszerű teljesítésének elmaradása.
Ha Önnek az adásvételi szerződés teljesítéséhez fűződő érdeke megszűnt, a szerződésszegés következtében elállhat a szerződéstől és a vételár visszafizetését és az Önnek okozott esetleges kár megtérítését követelheti az eladótól.
Amennyiben ennek nem tenne eleget az eladó, akkor lehetősége van fizetési meghagyásos eljárást vagy polgári peres eljárást kezdeményezni vele szemben, amelynek költségeit azonban Önnek kellene megelőlegezni. Ezen eljárások megindításához szükséges az eladó lakcímének ismerete, amelynek megszerzésében esetleg az Ön bankja is a segítségére lehet, kérheti az eladó bankjától a szükséges adatok megadását.
A tudatos megtévesztés felvetheti továbbá az eladó szabálysértési, illetve értékhatártól függően a büntetőjogi felelősségét is, amelynek következtében lehetősége van feljelentést tenni a rendőrségen. Lehetséges, hogy a fent megjelölt igényérvényesítési lehetőségeken túl a leghatékonyabb megoldás a weboldal üzemeltetője részére történő bejelentés megtétele, akinek jogában áll a panasszal érintett hirdetés vagy a felhasználó törlése.
A hasonló helyzetek elkerülése érdekében javasoljuk, hogy ezt követően magánszemélytől és cégtől történő internetes vásárlás esetén is kizárólag utánvétes fizetési módot válasszon.
Az utolsó 100 komment: