Ezt nem fogjátok elhinni: az Auchan házhozszállítása a raktár kamerája által rögzített videófelvétel alapján tudja csak megmondani egy kiszállításra váró termékről, hogy a kocsin van-e. Ezek szerint már egy exceltábla is minőségi ugrás lenne nekik. Kinek jó ez? Mert, hogy sem a vásárlónak, sem nekik nem, az biztos.
Kedves Homár Hilda!
Friss történet, még valahogy lezárul majd, de úgy nagyjából már most megismerhető belőle az Auchan kommunikációja.
Vettem egy hűtőt pénteken az Auchan Soroksárban. (Nem Glamour kuponos vásárlás). Kifizettem, és felajánlották, hogy vasárnap kihozzák, 8-14 óra között, az áruház saját raktárkészletéből. Szombat este jött egy sms, hogy a termék vasárnap 8-11 között várhatóan megérkezik.
A hűtő vasárnap 14 óráig nem jött, hívni nem hívtak. Ezért még nem is morognék annyira, de gondoltam utánakérdezek, hogy merre járhat.
Az sms-ben megadtak egy telefonszámot, amin érdeklődni lehet a kiszállítással kapcsolatban. Felhívtam, hogy megtudjam, mégis mi a helyzet. Elmondták, hogy bár az sms tőlük központilag érkezik, de nem tudnak segíteni, átkapcsolnak soroksári boltjukba ahol vettük a terméket. Ott a házhozszállítós emberke közölte, hogy ők sem tudnak segíteni, mert nem ismerik a futárt, nincsen hozzá elérhetőségük. A központi logisztika látja csak, de ők vasárnap nem dolgoznak.
Ezt így nehezen hittem el, végül a sokadik hívásra valaki megszánt, és utánakeresett, hogy egyáltalán elvitték-e a terméket a szállítók. Ez eltartott egy ideig, mert ezt oly módon tudták kideríteni, hogy megnézték a raktár kamerafelvételeit arról, hogy az adott hűtő felkerült-e a teherautóra. Kiderült, hogy nem, nem került fel a járműre, reggel, tehát esély sem volt arra, hogy vasárnap kihozzák.
Majd hétfőn ha már lesz központi logisztika, akkor értesítik a soroksári áruházat, hogy nem vitték el tőlük a terméket, az áruházból pedig majd felhívnak és egyeztetünk egy új időpontot. (Ami valószínűleg lehet hogy valamikor húsvét után lesz, mert rengeteg a kiszállítani való).
Egy dolog az, hogy nem képesek kihozni a terméket a megadott időben, és nem kommunikálnak, de valóban egy kockás papíron könyvelő sufnicég szintjén megy a kiszállítás koordinálása az Auchannál? Vagy ha a hét többi napján nem, akkor miért szállítanak olyan napon, amikor nem látják azt, hogy egy adott termék merre jár? Igazából nem (csak) a késés akasztott ki, mert OK ez előfordul. (Persze vannak cégek, akik ilyenkor ezt jelzik). Inkább az hogy eszük ágában sem volt jelezni azt, hogy az adott termék biztosan nem lesz kiszállítva, ne üljek otthon.
Ja és hogy miért nem online? Ősszel már megfutottam egy online Media Markt hűtőrendelést, ott kihoztak egy töröttet, amit aztán – bár volt raktáron – nem akartak kicserélni, csak az elállást, vagy a drágább termék vásárlását ütötték. Ott két hetet vártam a pénzemre.
Valamiért nagyon maradni akar a régi hűtő.
Gergely
UPDATE
Az Auchan nem reagált a levelünkre, Gergely viszont küldött egy kis update-et.
Kedves Hilda!Köszönöm hogy megjelent a poszt.A hűtő még húsvét előtt megérkezett csütörtökön, minden rendben vele. Ma pedig befutott az Auchan udvarias levele, melyben elnézést kérnek, és felajánlottak egy 2.000 forintos ajándékkártyát fájdalomdíjul. Úgy gondolom, hogy ez az eljárás részükről korrekt, így a fentiekkel frissíteném a korábban beküldötteket.Tisztelettel:Gergely
karfiolseggű irigy fhotelforradalmár 2017.04.19. 11:17:47
karfiolseggű irigy fhotelforradalmár 2017.04.19. 11:19:53
WatchFun 2017.04.19. 11:33:40
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.04.19. 11:37:51
Kutyahoroszkóp 2017.04.19. 11:50:25
Kutyahoroszkóp 2017.04.19. 11:52:59
karfiolseggű irigy fhotelforradalmár 2017.04.19. 11:55:22
karfiolseggű irigy fhotelforradalmár 2017.04.19. 11:56:23
Kutyahoroszkóp 2017.04.19. 12:01:58
Ezt a videófelvétel-checket nem egy szőkenő találta ki véletlen?
Kutyahoroszkóp 2017.04.19. 12:03:39
Mért-mért.
KaTe 2017.04.19. 12:13:14
Csak megjegyzem, tavaly nekem hetekig képtelenek voltak kiszállítani egy mosogatógépet, pedig több helyről próbáltam rendelni, mindenhol azt mondták hogy túlterheltek a futárok. A megoldás kézenfekvő volt, kölcsönkértem ismerős kisteherautóját és elmentem érte személyesen.
Amúgy nem értem, miért kell azonnal homárra küldeni az ilyen történeteket. A cég elzárkózott a probléma rendezésétől?! A posztolónak milyen anyagi kára származott?! Oké, hogy kényelmetlenség, de az Auchanban -még- nem robotok végzik a megrendelések feldolgozását. Minimum 10 ilyen homár posztot írhattam volna csak az elmúlt évben.
U.I. RIP CYCMEN
Kutyahoroszkóp 2017.04.19. 12:19:47
fogyasztói tudatosság..
Még azt kiáltanám be erősen metálosan, hogy HALÁÁÁÁÁÁL (hörgök is).
Manyecska. 2017.04.19. 12:37:29
Cycmen 2017.04.19. 12:37:33
Nick-son 2017.04.19. 12:48:53
Ha úgyis kihozatod - legtöbb nem online bolt is inkább csak bemutatóterem, nincs mögötte ott a raktár - akkor szerintem legalábbis abszolut mindegy a boltban írják fel mit rendelsz, vagy online rendeled. Utóbbinál legalább van elállás, ahogy látom jól is jött.
Manyecska. 2017.04.19. 12:51:43
230e 2017.04.19. 13:00:06
Kutyahoroszkóp 2017.04.19. 13:08:02
Kutyahoroszkóp 2017.04.19. 13:13:07
Dezsike 2017.04.19. 14:13:40
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.04.19. 20:04:56
Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekben.*2 2017.04.19. 20:54:10
cöcöcö
"Ott két hetet vártam a pénzemre"
Ez sajnos(?) törvényes. Elállás esetén 14 napja van a kereskedőnek visszautalni a pénzt.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.04.19. 21:28:33
(Forrás: energiakalkulator.hu/ és www.olcsobbat.hu)
Régi, 20 éves Lehel, 441 kWh/év
Új, A+-os Zanussi, 45000 Ft, 165 kWh/év
45000 / 285 / 37,75 = 4,3 év
Ha tényleg régi a régi (egy 20+ éves Lehel, öreg ajtó tömítéssel, kopott kompresszorral még simán működik, anyáméknál a telken egy 30+ éves van), akkor lehet rövidebb idő is.
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.04.19. 21:37:01
2017.04.20. 05:36:32
2017.04.20. 05:40:41
Ezen felröhögtem, de utána kicsit elszégyenkeztem magam a zsigeri reakciómon :)
Manyecska. 2017.04.20. 07:44:55
estrella negra · http://kismalac.blog.hu 2017.04.20. 08:08:18
2017.04.20. 08:37:51
igazi hős 2017.04.20. 08:54:57
@poszt: Nem értem mi baja a poszternek a videónézéssel. A szállítólevél bármit elbír, a hűtője papíron elhagyhatta a raktárat. Az a tuti, ami a videón van.
szcsongor 2017.04.20. 09:02:41
Az rajtA. A rajt tudod hol van? A futóversenyen kiírva az indulásnál. :)
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 09:10:16
2017.04.20. 09:20:20
2017.04.20. 09:23:18
Kutyahoroszkóp 2017.04.20. 10:46:44
Duplaxiii 2017.04.20. 11:14:47
Tud a levélíró olyan megoldást, ahol ő otthonról megnézheti, hogy a rendelt árú abban a pillanatban hol van? Ez azért nem egy túlméretes szerelvény.
A normális rendszer az, hogy kapsz egy azonosító számot és csak azt látod, hogy a rendelt termék beérkezett-e vagy sem (például külföldről), aztán azt, hogy ott van és átadásra vár. Ha vám meg hasonlók, akkor azt látod, hogy ott van, aztán azt, hogy átadták kiszállításra, aztán azt, hogy szállítás alatt van és 1-3 nap és érkezik.
Ha a levélíró úgy gondolja, hogy kizárólag az ő aktuális rendelése az első a világon, akkor megértem, még akkor is, ha késik a szállítmány a megadotthoz képest, de ebből IT alapú szabályokat felállítani?
Feltételezem, hogy ő egy magasan képzett 20 évves gyakorlattal bíró logisztikai szakember, így zsigerből meghatározhatja, hogy egy cégnél éppen mit használnak.
Szerintem itt a gond az volt, hogy egyszerűen hibáztak a szállítók, nem volt rendben a papírozás és őt akarták megnyugtatni a videó megnézésével.
De jó feltételezni másról, hogy ostoba és nekik még az excel is előrelépés, hiszen mindenki hüje ma a világban.
Szerintem egy ilyen áruházláncnál elég komoly ügyvitelil, számviteli, logisztikai rendszer üzemel, hiszen anélkül egy nemzetközi cég nem is működhetne. Tehát egy adott és valóban elítélendő emberi hibából általánosítva ostobaságokat megfogalmazni és arról még level is írni, na az engem a 70-es évek Panaszkönyvbe írogató és névtelen feljelentőleveleket postázgató 1 bites panelproletárokra emlékeztet.
Ez egy JOGOS egyéni panasz és probléma!
De azt hiszi a levélíró, hogyha ezt a homárban írja meg, attól ő hőssé válik és az elkövetők meg a pokolba jutnak? Dehogy! Nekem annyi jött át, hogy egy ideges feljelntgetős emberről van szó...
Tudod komám, pár napja utaztam a volánbusszal, soha nem szoktam így a célállomásig - ahol le akartam szálni - kértem a jegyet, megkaptam, majd a busz bevitt egy városközpontba, mert a sofőr oda adott jegyet, ahol nincs is megállója!!! Gyalogoltam vissza másfél kilométert, elvesztettem 20-25 percet.
De nem írtam meg, nem tettem panaszt a homárban, nem kerestem meg a sofőrt és vertem pofán, nem jelntettem fel a volánbusznál, mert ÉN VOLTAM A FASZ! Ha írok, magamat járatom le, hogy felnőttként nem tudok megszrevezni egy 5 kilométeres utazást.
Te most azt igazolod, hogy egy hűtővásárlást nem tudsz megszervezni, mert ott vetted, ahol hibaforrás lehet...
De sok sikert, szerintem írt a fogyasztóvédelemnek, fogadj ügyvédet és kötelezd őket excel használatára, amit te otthonrol is megnézhetsz.
Sok sikert!
cardiobascuralis 3 2017.04.20. 14:27:09
Többször jártam már úgy, hogy az akciós termékből nem volt egy darab sem az akció másnapján, míg a többi madaras Tesóban még százas nagyságrendben volt ugyanaz.
Szóval oda soha többet.
Serivor 2017.04.20. 15:22:39
Az új hűtő tetejére még a kenyértartót sem tudod felrakni, nemhogy a mikrót, gyönge műanyag vacak. Nálunk az akkutöltő meg a telefonlegelő is a hűtőn volt - nem megy, az új hűtő tetejének nincs pereme, legurulnak róla az akkuk, ha csak úgy leteszed!
2017.04.20. 23:23:15
24.hu/tudomany/2017/01/31/a-fekete-humor-a-magas-intelligencia-jele-lehet/
joska61 2017.04.21. 11:06:26
▓▓▓▓▓☻ ©╞╕ چ ذ җ € η ☻ ▓▓▓▓▓ · http://blog.hu/user/45354/tab/activity/mindate/2007-07-23T16:48:05+02:00 2017.04.23. 12:28:17
Ezek szerint te magad bányászod a rezet, készítesz belőle csövet, fröccsöntöd a kasztnit, stb. stb., majd hazaszállítod a kész hűtődet (a hátadon, mert úgy nem romlik el a szállítóeszköz).
Szerintem te a klasszikus sikeres ember lehetsz (múzeumba veled), ezért nem jelent meg posztod a homáron.
@szcsongor: Jajj, hogy ez engem is milyen szinten irritál. :) Mibe, hogy a tőle szót két ellel használja. ;)
@Nick-son: A tőle szót hogyan mondod ki? :P (Mindenekelőtt: jogod van bárhogy használni mindkettőt, csak nekem ráng a szemhéjam tőle. :) )