Tékozló Homár

Signal, de nem fogkrém, biztosítás, de nem biztonság

2017.06.30. 09:26 | Homár Hilda | komment

kep-1.jpg

Épp az ilyen sztorik miatt van az embernek az az érzése, hogy a bizosító társaságoknak csak addig fontos az ügyfél, amíg alá nem írja a szerződését. Onnantól aztán eltűnik a kellem és a báj, a határidők megnőnek, a válaszok ritkulnak, a gondoskodás szertefoszlik, és az ember egy szélmalomharcba oltott vesszőfutás közepén találja magát, átkozva a percet, amikor biztonságra vágyott.

Üdv Hilda!

Ügy látszik, ez az év ilyen, sorra küldöm neked a panaszleveleket, mint elégedetlen ügyfél.

Szóval: elöljáróban annyit kívánok megjegyezni, hogy családom minden biztosítása ugyanannál a biztosítónál van, ugyanannál a "biztosítási ügynöknél" megkötve, aki immár több mint tíz éve lelkiismeretesen segít kötésnél, lemondásnál, tanácsadásnál. Éppen emiatt pl. a kötelező felelősség biztosításnál sem szoktam pár ezer forint miatt más biztosítóhoz átcuccolni.

Történt viszont, hogy a korábbi autóm egy olyan kategóriájú autó volt, ahol az éves díjak szórása elég széles spektrumon mozogtak. Noha ennek ellenére is maradtam eleinte még  a megszokott partnernél, az idén tavaszi biztosítási évfordulókor már kissé sokalltam a nagyjából dupla összegű éves díjat, az árlista elejéhez viszonyítva, ezért szétnézve a többi ajánlat között, megpróbáltam egy árban, és hírnévben jónak tűnő (nem egyesület, meg hasonló) biztosítóhoz átszerződni. Így esett a választásom a Signal biztosítóra, ahol az éves díj közel a fele volt az én korábbi biztosítóm évfordulós ajánlatánál.

Ezután ahogy azt kell, megszüntettem a korábbi kötelezőmet, és a szombathelyi egyik Signal biztosítási partnerénél kötöttem egy új kötelezőt az autómra (Rákóczi F. u.1. Isis irodaház). Aztán az élet úgy hozta, hogy a járművel május 26.-án eladtam, és még aznap betértem a biztosítást megkötő "ügynökhöz", hogy lemondjam az eladott autóm biztosítását. Eddig egy átlag sztorinak tűnik, az ügynök átvette az adásvételi egyik példányát, majd azt előttem beszkennelte a gépébe, és egyből "felküldte a központba", hogy a lemondás minél előbb megtörténjen. Itt elkövettem egy hibát, hogy nem kértem egy igazolást a szerződés törlésének indításáról.

Másnap megvettem az új autómat, és már a megszokott biztosítómnál, a megszokott ügyintézőm intézte ismételten a biztosításomat. A régire azt mondta, hogy a signalnál kb. 2 hét az átfutási idő a törlésre, így a B10-es bónuszfokozatba csak az után tud ismét betenni a megkötött A0-ból.

Aztán június közepén kiderült, hogy a mostani biztosításomat még mindig nem tudják a B10-es fokozatba átrakni, mivel a Signal még nem törölte a biztosításomat, ezért június 19.-én felhívtam a Signal telefonos ügyfélszolgálatát, hogy miért nincs törölve a korábbi biztosítás. A telefonos ügyintéző közölte, hogy a rendszerben élőként szerepel a biztosításom, és semmilyen nyoma nincs a rendszerben, hogy azt törölnék, vagy törölni fogják, mivel az állítólagosan elküldött adásvételi sincs náluk. Az ügyintéző kérte, hogy email-ben az info@signal.hu címre küldjem el az eladott autó adásvételi szerződését, hogy az alapján törölni tudják azt. Én még aznap el is küldtem az email-t kérve benne, hogy töröljék a szerződést, a fennmaradó biztosítási összeget utalják vissza, valamint vizsgálják ki az esetemet, különös tekintettel az értékesítési tanácsadójuk „munkájára” vonatkozóan.

Mivel erre az email-re nem kaptam választ. (korábban egy másik kérdésre másnap már érkezett válasz), ezért június 23.-án ismételten felhívtam a telefonos ügyfélszolgálatot, ahol az ügyintéző hölgy közölte, hogy a szerződésem még mindig aktív, nem látja nyomát a felmondásnak, sőt első körben az elküldött emailem és panaszom nyomát sem találta. Aztán végigbogarászva az info@signal.hu címre érkező emailek között megtalálta az általam elküldött (a jelek szerint más által még nem olvasott) levelet, és közölte, hogy ez még nincs feldolgozás alatt. Majd némi telefoncsend (gondolkodás okos válaszon?) után közölte, hogy nekik 30 napjuk van a szerződés törlésére, nyugodjak meg, majd meg fog történni. (úgy látszik ez a 30 napos ügyintézés szöveg most a hazai ügyintézések között a Jolly Joker)

Kérdésemre, hogy az ügynökük általi felmondással mi van, már nem tudott válaszolni, csak azt ismételgette, hogy nincs nyoma május 26.-i felmondásnak. De a legviccesebb kijelentés az volt a telefonos hölgy részéről, hogy az általam szerződéskötéssel és törléssel megbízott munkatárs csak értékesít, törlést csak a Pesten található ügyfélszolgálatuk végez (mi van???).

Valahogy ezt nem értettem, meg nem is akartam megérteni, amikor teljes biztosítási ügyintézést ígérnek... Mint ahogy ezt a 30 napos törlési határidőt sem tudom, és akarom elfogadni, hiszen napi szinten nem ezresével történik ilyen dolog. Ezt jeleztem is, hogy érthetetlen és elfogadhatatlan, hogy közel egy hónapja nem tudnak egy törlést végrehajtani. Végül a hölgy közölte, hogy kb. 2 hét múlva érdeklődjek, hátha addigra sikerül a törlést végrehajtaniuk. Most itt tartok.

Történetem szolgáljon tanulságnak, hogy ez az egyébként elvileg nem rossz hírű biztosító sem éppen makulátlan, és a jelek szerint nem is nagyon törik magukat a megoldáson, miközben a pénzem áll náluk, amit vissza kellene utalniuk a megszűnés miatt, illetve a másik biztosítónál is, ahol a későbbi jóváírás után az A0-ból B10-be sorolás után ugyancsak egy bizonyos összeg visszajár(na). 

Ha a megjelenésig pozitív fejlemény következne be, tájékoztatlak!

Üdv!

The Good Boy!

UPDATE

Üdv ismét!

A sztori elviekben a mai napon véget ért. A Signal oldalán található adatok szerint a szerződésem státusza: törölt. Azt nem tudom, hogy a MNB-vel vagy az internet nyilvánosságával fenyegetés hatására, vagy csak megunták a sokadik panaszomat, esetleg az első bejelentés óta eltelt 34 nap volt már nekik is ciki (na jó ezt nem gondolom:D).

A történetnek vannak tanulságai, a részemről elsősorban az, hogy a Signalnak még a létezéséről sem fogok ezentúl tudomásul venni. A másik, hogy a MNB, mint felügyeleti szerv egyrészt, megdöbbentően gyorsan reagálnak a panaszra, mivel a tegnapi napon 14:30 órakor elküldött levélre még aznap 17:20 órakor válaszoltak is (igaz tényleges intézkedést nem foganatosítanak - egyenlőre), másrészt viszont sajnos ugyanolyan gittegylet, mint a többi, fogyasztók érdekében létrehozott szervezet (korábban már tapasztaltam, hogy a kormányhivatal is csak immel-ámmal csinál valamit egy panasz bejelentését követően, és próbálja nyálas levéllel, magát jó színben feltüntetve letolni magáról a dolgot), hiszen ők addig nem tesznek semmit, amíg a panaszomra 30 napon belül nem válaszol, vagy nem tesz érdemi lépést a másik fél. 

Üdv!

The Good Boy

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

The Good Boy 2017.06.30. 09:40:47

első, és el is olvastam:)

Sáros Hilda 2017.06.30. 09:41:55

"Itt elkövettem egy hibát, hogy nem kértem egy igazolást a szerződés törlésének indításáról."

HA ez meglett volna egyből nem kerültél volna szopóágra.

The Good Boy 2017.06.30. 09:48:23

Hilda!

Azért az Update-t is beírhattad volna, amiket emailban jeleztem feléd: egyrészt, hogy azóta volt még egy csörte, ahol már a MNB-kal mint felügyeleti szervvel, valamint az internet világával fenyegettem meg őket, amire válasz ugyancsak nem jött, majd írtam még egy update-t, hogy a sztori a 34. napon megoldódott, törlődött a biztosítás, igaz erről sem szóltak, hanem a regisztrált felhasználói felületemen láttam, hogy elvileg törlődött a szerződésem!
Meg írtam neked arról is, hogy milyen nagyszerű dolog ez a MNB, mint a felügyeleti szerv, persze ez is lemaradt: "Azt nem tudom, hogy a MNB-vel vagy az internet nyilvánosságával fenyegetés hatására, vagy csak megunták a sokadik panaszomat, esetleg az első bejelentés óta eltelt 34 nap volt már nekik is ciki (na jó ezt nem gondolom:D).
A történetnek vannak tanulságai, a részemről elsősorban az, hogy a Signalnak még a létezéséről sem fogok ezentúl tudomásul venni. A másik, hogy a MNB, mint felügyeleti szerv egyrészt, megdöbbentően gyorsan reagálnak a panaszra, mivel a tegnapi napon 14:30 órakor elküldött levélre még aznap 17:20 órakor válaszoltak is (igaz tényleges intézkedést nem foganatosítanak - egyenlőre), másrészt viszont sajnos ugyanolyan gittegylet, mint a többi, fogyasztók érdekében létrehozott szervezet (korábban már tapasztaltam, hogy a kormányhivatal is csak immel-ámmal csinál valamit egy panasz bejelentését követően, és próbálja nyálas levéllel, magát jó színben feltüntetve letolni magáról a dolgot), hiszen ők addig nem tesznek semmit, amíg a panaszomra 30 napon belül nem válaszol, vagy nem tesz érdemi lépést a másik fél. "

Ennyi, nincs itt semmi látnivaló haladjanak tovább!

Persze a poszt- tolót már szabad, kiadtam rá a kilövési engedélyt!

Leadfoot 2017.06.30. 09:51:48

A Signal mint jó hírnevű biztosító? Hát, nem tudom...

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.30. 10:01:13

Az ügynök abból él, hogy elad. Pont leszarja a te törlési kérelmedet. Ez persze nem normális, de ez van. Ha valahol, hát itt igaz az ősi román mondás: ha azt akarod, hogy valami rendesen legyen megcsinálva, csináld magad!
1.) Beballagunk az ocsmányirodára, és bemutatjuk az adás-vételit, hogy vegyék le a nevünkről az autót.
2.) Az ott kapott igazolást és az adás-vételit beszkennelve elküldjük emailban a biztosítónak.
Ennyi. Elvileg persze mindennek mennie kéne automatikusan, de hát ez Magyarország, ahol Murphy egy személyben miniszterelnök, államfő és az ország védőszentje.

The Good Boy 2017.06.30. 10:05:52

@Csokis: nálam ez így is működik. megvolt a beballag a kormányablakba (lánykori nevén ocsmányirodába) menüpont, meg van 5 alkalommal el lett küldve a signalnak email-ben, illetve regisztrált "ügyfélként" az oldalukon az (el)adásvételi szerződés. Kb. ennyit tud tenni az ember. Meg hívogatni őket, hogy mi a faxom van.

andd1234 2017.06.30. 10:06:56

Egyből a biztosítónak kellett volna küldened e-mailben az adásvételi másolatát. Van átfutási idő, de a 30 nap azért túl soknak tűnik.

.Manyecska 2017.06.30. 10:08:09

@The Good Boy: így nem is izgi ha szabad a posztert:) no signal? :D én "ágyban jónak tűnő biztosítót" olvastam elsőre mondom ez aztán a prémium kategória!:O :D

Doryyka 2017.06.30. 10:09:43

En nemreg mondtam fel egy lakasbiztit naluk evforduloval, ugyanigy mailben, kulfoldrol. Minden flottul ment. Raadasul elotte telefonon meg akartam tudni hogy mi az evfordulo pontos napja, mert semmit nem talaltam epp. Mivel a ferjem neven volt, igy nem mondhatott a holgy semmi konkretat, igy csak annyit tudott segiteni, hogy meg nem vagyok elkesve. Eleg volt.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.06.30. 10:26:00

@stakeholder Manyecs: Az ágyban jónak tűnő biztosító az a koton.

FDToth 2017.06.30. 10:27:38

Tanulság: mindig mi magunk küldjük el mailben a biztosítónka, mindig jön visszaigzaolás, hoyg megkapták, utána nyert ügyed van. én is így csináltam.
a 30 nap érdekes abbóla szempontból, hogy kb az új biztosítást percek alatt megkötheted, de egy lemondáshoz forduló előtt 30 nap kell, holott kb. ez is percek kérdése, míg törlik az adatbázisból és agép rendez mindent...

Nick-son 2017.06.30. 10:30:01

Az FHB is ilyen, ha kötni akarsz valamit bármilyen bonyolult jogi dolgot megoldanak a vidéki fiókban, most meg kellett egy igazolás azt mondták itt senki nem ért hozzá, itt senki nem tud semmit mert csak a központban. Rohadt nehezen lett meg és nem is ingyen.

Sáros Hilda 2017.06.30. 10:46:10

@Csokis: "Beballagunk az ocsmányirodára, és bemutatjuk az adás-vételit, hogy vegyék le a nevünkről az autót."

2017 van. Online feltöltöd az adásvételit és készen is van. Egyből megkapod a visszaigazolást is.

Kutyahoroszkóp 2017.06.30. 13:05:43

@The Good Boy: ha a többi poszt is ennyire hiteles/hiánytalan...

Kutyahoroszkóp 2017.06.30. 16:33:07

Hogy pörgünk. El is szédültem. Az enter sem L alakú már. Mi ez, valami tér(d)ugrás?

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.30. 18:37:05

@The Good Boy: szevasz. Nem lesz ez már sok így erre az évre? Csak a fele telt el...

The Good Boy 2017.06.30. 19:43:12

@8cadik crazy one a vannabí pank: az év hátralévő napjait a lakásban bezárva, internet és tv nélkül, könyvek olvasásával töltöm majd, és akkor talán nem lesz semmi gondom a világ "működésével"

8cadik crazy one a vannabí pank 2017.06.30. 20:08:28

@The Good Boy: aha, az sem hülyeség. Egyet azért kérdeznék. Miután kiderült, hogy az üzletkötő a sáros, azután miért a telefonos semmit eroltetted?

The Good Boy 2017.06.30. 21:53:15

@8cadik crazy one a vannabí pank: elég elfoglalt emberke vagyok, kevés felesleges idővel. az üzletkötő a nem túl távoli megyeszékhelyen van, ahova nem megyek gyakran, meg időm sem igazán volt rá az elmúlt 1-2 hétben, és mivel egyszer már átbacott, ezért nem volt elsődleges opció elmenni arrafelé, ezért maradt az a két telefon, meg pár email, panaszlevél. Meg miért adjak a szavára másodszor is, amikor egyszer már ő és a cége tetű volt. Hidd el, ha a héten nem oldódott volna meg a sztori, akkor jövő héten sorra került volna a meglátogatása is.
Ha minden igaz, megoldódott a sztori, többet nem leszek ügyfelük ezeknek. Nekem ez a tanulság, meg az, hogy többet nem csábulok el a jól megszokott, nagyon segítőkész és szinte baráti viszonyban lévő másik biztosítóhoz tartozó szakembertől.

dervish69 2017.07.01. 06:40:34

@Csokis: Az utolsó mondat miért is került ide, ehhez a poszthoz?

Csokis · http://csokis.blog.hu 2017.07.01. 12:09:49

@dervish69: Valamiért nálunk minden csak elvileg működik. Például az egyablakos ügyintézés. Elvileg a BM által begyűjtött adatok alapján mindennek automatikusan működnie kéne, sőt, az esetek egy részében működik is. Csak én már annyiszor kerültem emiatt szopóágra (amikor a vállhúzogató hivatalnok még a jobbik eset, van, hogy még büntetést is akarnak rád verni, mert az ő rendszerük szar), hogy nem hiszem el, megcsinálom magam.
Legszebb példa az autóbehozatalom volt. Vettem egy autót, elvittem a Mozaik utcába roncsderbire. Kiderült, hogy az autóm típusa nincs benne a rendszerben, de ezen enm is nagyon csodálkoztam, elg ritka darab volt. Persze a papír, amit hoztam vele, nem volt elég, ezért a gugli képei alapján azonosították, felvitték. Addig a sor várt mögöttem. Azért kész lett, kifizettem egy csomó pénzt, kaptam egy köteg papírt.
Fogam a papírokat, mentem a NAV-hoz regadóra. Csinálnak nekem tökömtuggya milyen vámos számot, de az több óra lesz, mert a főnöknek kell aláírnia, de ki tudja, ő mikor ér rá, nem érdemes kivárni, jöjjek vissza másnap. Visszamentem, kiderült, hogy az autóm típusa nincs benne a rendszerben, mert az ő rendszerükben más van, mint az NKH-nál, de majd felviszik, jöjjek vissza három nap múlva. Visszamentem, megint fizettem, újabb köteg papírt tettem el.
Elmentem az ocsmányirodába, de az autóm típusa nincs fent a rendszerben, mert az ő rendszerük más, mint az NKH-nál, vagy a NAV-nál, de majd felviszik, jöjjek vissza három nap múlva. Visszamentem, fizettem, kaptam két rendszámot, meg egy forgalmit, utána már csak a postán kiküldött törzskönyvért kellett egyszer sorban állnom, mert azt nem adják oda rögtön, nehogy jó legyen neked.
Valakik odafent azt gondolják, hogy ez egy megtervezett rendszer, ami jól működik. És ezért a szolgáltatásért én még fizetek is. Nem keveset, sokat.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2017.07.01. 15:11:47

Minden olyan személyes és telefonos beszélgetést, amelyből valaha is kényelmetlenségünk származhat, fel kell venni. Rutinszerűen. Ha van rá feltűnés nélküli alkalom, akkor utalni érdemes az aznapi dátumra, a helyszínre, a másik fél személyére is. Nem kötelező erről tájékoztatni a másik felet, ha magánszemély vagy. Aztán ha vita van, csinálsz egy rövid átiratot belőle, és megkérdezed, hogy óhajtják-e meg is hallgatni. Vagy elég, ha majd a bíróságon meghallgatják. A szakértő igazolni fogja a felvétel hitelességét. Néha lendíthet a társalgáson, ha ezzel előállsz.

Egyszer beszéltem egy emberrel, akitől egy kisebb ügy elintézéséről valami írásos igazolást kértem. NEM ÉRTETTE, hiába magyaráztam. Bizonygatta, hogy neki abban a nagy kockás füzetben itt van a feljegyzés, és nézzem csak meg, mennyi másik ilyen is van, ott van a stelázsin a többi kockás füzet is, minden teljesen rendben van.

Sam Crow 2017.07.02. 17:46:29

Tipikus magyaros aktatologatás, illetékesek által semmivel képben nem levés. Ugorgyunk.

Sigismundus · https://csakugyirkalok.blogspot.com/ 2017.07.05. 21:21:58

@Androsz: " Nem kötelező erről tájékoztatni a másik felet, ha magánszemély vagy. "
Nem kötelező, de etikátlan, és ha nem szólsz az ez elején akkor nem használhatod fel, mert a másik fél nem járult hozzá. Ezért van hogy a telefonos ügyfszolg-oknál még az elején szól az automata hogy rögzítik, és ha nem akarod, menj irodába.
süti beállítások módosítása