Tékozló Homár

András aztán kimaxolta az Erstét!

2017.07.26. 15:53 | Homár Hilda | komment

a7_1.jpg

Én sosem voltam Citi ügyfél, így aztán fogalmam sincs, hogy abban a bankban tényleg minden igazán annyira szuperül működött-e, mint ahogy azt az Erstéhez átkerült ügyfelek leveleiből sugárzó nosztalgikus felhangokból sejteni lehet, vagy csak az idő, és az átálláskor az ügyfelek nyakába szakadt írtó sok bosszúság hat megszépítő erővel a múltra. Mindenesetre Andrásnak is egy csudajó, önmaga farkába harapó sztorit sikerült megnyernie magának volt citisként.

Kedves Homár!

A Citi bank lakossági részlegének megszűnésével, az én számláim is átkerültek az Erste bankhoz. Kisebb-nagyobb kellemetlenségek miatt úgy döntöttem, amennyire csak lehet „lecsupaszítom” a bankhoz való kötöttségemet: a felesleges megtakarítási számlát (ami egy vicc, mert kamata közelít a nullához), a sosem használt euró számlát, és a Max hitelkártyát megszűntetem.

Az első kettővel nem is volt gond, de a hitelkártya nem akart engedni:

1.  próbálkozás – bankfiók:

„Szükségünk lenne a hitelkártyára a számla megszűntetéséhez”. Sajnos nem volt nálam, így az ügyintéző nem tudott segíteni. Letiltani csak a Call Center tudja, így kértek fáradjak vissza a bankkártyával.

2. próbálkozás – bankfiók:

Itt a kártya, mehet a megszűntetés… „Önnek van 1.177 Ft tartozása a számlán, amit ki kéne egyenlíteni”. Arra a kérdésre, hogy miből adódik a tartozás, sajnos nem tudott választ adni, csak a „mindenható” Call Center tudja megmondani. Az ügyintéző hölgy se értette a dolgot, mert a számla elérhető egyenlege maximális volt, de ő addig nem tudja megszűntetni a számlát, amíg tartozás van (ami nincs). Hívjam fel a Call Centert (én és nem Ő!), érdeklődjek nála, és fáradjak vissza megszűntetni a számlát. Én eleget fáradtam, és veszett több is Mohácsnál, egyenlítsük ki a tartozást, és szűntessük meg a számlát. A hölgy készségesen átvezette a tartozást, és elindította a 30 napos felmondási időt felemésztő megszűntetést…

3. próbálkozás – Call Center: 

A fiókból hazafelé menet bökte a csőrömet a tartozás, így felhívtam a „mindenek felett álló” Call Centert. Mint kiderült a legnagyobb szerencsémre, mert nyakig benne voltam a csapdában. A panaszkezelő hölgy - a beazonosítás után – értetlenkedve állt a dolog előtt, mivel ő csak annyit látott, hogy 1.177 Ft túlfizetésem van, ami azt eredményezi, hogy nem szűntethető meg a számla!!!

Gondolom a szakmájából adódóan, az első gondolata az volt, hogy felhívja a banki ügyintézőt (Ő és nem én!), és beszél vele milyen tartozást látott a rendszerben. Hiába bizonygattam, hogy semmilyen információt nem tudott nekem adni, és ő irányított a Call Centerhez, de hajthatatlan volt, beszélni akart a bankfiókkal. Mivel 15:55 volt már, és a bankfiók 16:00-kor zárt, nem járt sikerrel, már nem vették fel a telefont. Arra kért ne indítsuk el még a panaszkezelést, előbb beszélnének a banki ügyintézővel, ezért legyek kedves hívjam vissza őket másnap.

4. próbálkozás – Call Center:

Siker!! Illetve fél siker! Illetve…  A Call Center tudott beszélni a bankfiókkal, és igen sajnos az ügyintéző hölgy nem frissítette az egyenlegem (max. elérhető egyenleget látott, mit kellet volna még frissíteni?), nem volt tartozásom, így a következő lépés a túlfizetés helyretétele.

Két lehetőség van: elindítunk egy panaszkezelést, és annak elbírálása után  átvezetésre kerül a túlfizetés a számlámra, vagy befáradok a bankfiókba, és ott már akár holnap átvezetik az összeget. Szuper, nem fáradok be, (az én meglátásom szerint egy kicsivel több időt fordítottam erre az egészre mint kellet volna) legyen panaszkezelés!! A hölgy tájékoztatott, hogy a panaszkezelés időtartama akár 30 nap is lehet, és csak azután kezdődik a számla megszüntetése (a fent említett +30 nap). A panaszkezelés alatt keletkezett költségeket (számlavezetés/rendelkezésre állás) nekem kell állni, és akkor ismételten (vagyis inkább először) tartozás fog keletkezni a számlán, ami miatt nem lesz megszűntethető…

Ekkor valami elpattant bennem: eddig egyszer sem olvastam a fejükre a rendszerük impotens mivoltát, de most kikívánkozott belőlem, nem részletezem, egy a lényeg marad a „kérjük fáradjon be egy bankfiókba”.

5. próbálkozás – bankfiók:

holnap megyek:) 

Ha lehetne, szívesen felajánlanám ezt a csekély összeget az informatikai rendszerük fejlesztésére, de itt nagyobb a baj.

üdv:

András           

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KaTe 2017.07.26. 16:13:21

Szerintem ezt az ügyintéző direkt csinálta, hogy legyen munkája neki, a call centeresnek, a panasz elbírálójának, valamint a többi ügyintézőnek is, akivel a posztoló még kapcsolatba fog kerülni a jövőben! Így legalább (még) nem rugdossák ki őket.

PITTA 2017.07.26. 16:45:00

Ha már Erste, ma hívtak hogy megszűnik a Joker és beletömködnének valami más csomagba... Brühühü

chili wili 2017.07.26. 16:49:38

Ez gyönyörű. A citi se volt egy matyó hímzés, nekem 54 nap várakozás után elutasították a hitelkártyaigénylésemet, mert túl hosszú a nevem. Az, hogy
- a harmadik napon felhívtak és megbeszéltük, hogy milyen nevet tüntessenek fel
- hogy 30 napjuk lett volna elbírálni
- hogy 54 nap alatt sem megy össze a nevem
- hogy egy utazáshoz (autóbérléshez) kellett volna a hitelkártya és így kishíján hoppon maradtam
már nem zavarta őket. A citi nagyszerű, amíg Kiss Jánosnak hívnak és nem Korompainé Balambérhegyi Anasztázia Bernadettnek.

Pikkelő 2017.07.26. 16:51:56

Az Erste-nél a legfontosabb, hogy melyik ügyintézőhöz kerülsz, vannak jók és vannak katasztrofálisak. Ráadásul más bank, más logika szerint működik, a muszáj váltás meg garantált szívás.

mikimackó 2017.07.26. 17:24:41

hasitasi nem kér kódot !

kállai 2017.07.26. 18:21:10

Nagyon vigyázz az Erste-vel! Nekem is hasonlóan kezdődött a rémálmom velük. Nem akartak megszüntetni egy (általuk elfelejtett, ki nem értesített, át nem vett, de folyamatos költséget generáló) kártyát. Évekig zaklattak! A tartozás meg folyamatosan nőtt! A végén bepereltek. A pert megnyertem. A bíró is iszonyúan fel volt háborodva az eljárásuk miatt és ellenkeresetre bíztatott, amivel nem éltem (örültem, hogy megszabadulok tőlük)... A sok-sok éves hercehurca alatt megtanultam, hogy az Erste-nél elmebetegek dolgoznak:-(!!!

10zedik crazy one, a galamblelkű nigger. 2017.07.26. 18:44:59

@chili wili: amatőr, eddigi rekord a 8 tagból álló név.

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2017.07.26. 19:03:25

Jó pár éve én is így jártam az Erstével. Kiharcoltam egy nyomtatott egyenleget, ugyanannyi volt, mint amennyi t a neten láttam, mivel nekem is volt másik erstés számlám, díjmentes bankon belüli átutalással lenulláztam, és mivel nemhogy 30 napon belül, de máskor sem használtam a hitelkártyát, és a helyszínen le is daráltuk, 30 nap múlva hatályba lépett a megszüntetés. Korábban a vállalkozói számlám és kártyám megszűnésével engem is megszivattak. Ha befizettem az egyenleget, a pénztári díj megjelent, ha azt is hozzátettem, a túlfizetésről pénzért

Kitalátor (másként) gondolkodó · http://kitalator.blog.hu 2017.07.26. 19:07:50

@Kitalátor (másként) gondolkodó: (folytatás) értesítést küldtek. Automatikusan. De capo al fine!
Akkor találtam ki ezt a megoldást, ami a mai tele/netbankos időkben még egyszerűbb.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.07.27. 09:09:06

@Burgermeister: vitatom. 96 óta vagyok az OTP ügyfele, időközben több más banknál is volt (van) ideig-óráig folyószámlám, még mindig az OTP-vel vagyok a legelégedettebb. Nekem is voltak persze negatív tapasztalataim, de a panaszkezelésük, hozzám, mint ügyfélhez való hozzáállásuk viszont példás. De lehet, hogy én vagyok túl igénytelen. :P

Terézágyú 2017.07.27. 09:11:14

"Ha lehetne, szívesen felajánlanám ezt a csekély összeget az informatikai rendszerük fejlesztésére, de itt nagyobb a baj."

A magyar programozókat, számítástechnikusokat (illetve azokat, akik tőlük rendelnek, aztán átvesznek munkát) már lehet.............???????

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2017.07.27. 09:12:22

Voltam néhányszor befizetni az ERSTE egyik fiókjában. Hát én még ilyen lepukkant, szocreál bankot régen láttam. Hálát adtam az égnek, hogy nem vagyok ügyfelük.
Nem értem, hogy miként kaphatott superbrands díjat. Bár amíg szar van, légy is van, ahogy a folklór mondja.

.Manyecska 2017.07.27. 10:12:35

@Terézágyú: ne merd!! fiam is informatikus!:) nagyon ügyes, okos /és szép mint én/ minden xart megszerel önként és dalolva folyton szétszedik a gépet valamit újítanak benne a haverral órákon át bütykölik éééés még nem égett le a ház :) szerintem hűtőpasztával mos fogat is....:D

Lados Tibor 2017.07.27. 11:54:33

Igen, igen . Az Erste rendszerei nincsennek egymással jó viszonyban. Munkatársak sem szeretik az ügyfeleket.Nekem az Erste egy elsüllyedt márka ahonnan menekülni kell. Köszönöm a beszámolót. Én is hasonló esetekröl tudnék beszámolni. Irány Lengyelország ott még mûkôdnek citis lakossági fiókok.
süti beállítások módosítása