Tékozló Homár

MÁV START KLUB kártyások, figyelem!

2017.09.28. 14:35 | Homár Hilda | 25 komment

mav_logo.jpg

A MÁV START Klub kártyacsaládja azoknak lett kitalálva, aki rendszeresen vonatoznak, ugyanis ezen törzsutaskártyák segítségével mindenféle kedvezményekre kaptak jogosultságot. Ha jól értjük, eddig a kártyákat simán meg lehetett hosszabbítani, hirtelen viszont csak személyesen lehet elintézni, konkrétan holnaputánig. Akit érint siessen! Mi pedig rákérdezünk Pál félelmére, ami szerint ez az egész rendszer beszántásának első lépése.

Tisztelt Tékozló Homár oldal! Tisztelt Szerkesztők!

Szeretném figyelmüket felhívni a MÁV egy újabb, ezúttal törzsutasok elleni tervezett akciójára.

A kérdésben szereplő utaskártyák az úgynevezett MÁV Start klubkártyák, amelyeknek a lényege, hogy kedvezményeket biztosítanak a használóinak egy nagyobb éves kártyadíj megfizetése után. 

Egy facebook oldalon szivárgott ki, hogy ezeket a bizonyos kártyákat, melyek összege tudtommal évi 35 ezer forinttól 250 ezer forintig, vagy akár még tovább terjed, az eddigi több éves gyakorlattal szemben online már nem is lehet meghosszabbítani, hanem szeptember 30-ig csak a jegypénztárakban lehet megvásárolni. Minderről a MÁV semmilyen tájékoztatást (pl. emailes) nekem és a többi utasnak nem adott, erről csak az szerez tudomást, aki felmegy a honlapjukra, és ott egy szűkszavú közleményben ecsetelik az új változást. 

Hogy mi lesz a kedvezményes kártyák rendszerével, azt senki nem tudja, az ügyfélszolgálatosok körében is nagy bizonytalanság. 

Többekben felmerült a gyanú, hogy a MÁV vezetés ezt szánt szándékkal csinálja, úgy akar változtatni a törzskártyák rendszerén, hogy az már ne érje meg az utasoknak, és ne váltsák ki. Így aztán megint lehet az utasokra mutogatni, hogy azok maradoznak el, és lehet tovább leépíteni a vasúti (és tömeg)közlekedést Magyarországon.

Hogy milyen változásokra számíthatunk, azt a következő összehasonlításban fejtem ki:

Az eddigi, legolcsóbb árú Start kártya éves díja 35 ezer forint. Ezért az összegért - eddig - 50%-os kedvezmény illette meg az utast a jegyárból, és mentesült a gyorsvonati pótjegy megfizetése alól. A kiszivárogtatás szerint, ha marad is a kártya (mert még ez sem biztos), az árát a duplájára emelik, de használni csak 100 km feletti utazásokhoz lehet, és van forrás, ami úgy tudja, a gyorsvonati pótjegyet, annak ellenére, hogy dupla áron lesz kapható a kártya, ezen utasoknak is meg kell fizetniük.

Azaz a MÁV ott tart, hogy a stabil, fizető utasait úgy üldözi el, hogy duplájára emeli a kártya árát, miközben az eddigi szolgáltatás jelentős részét elveszi teljesen érthetetlen módon. Dupla áron kapunk kevesebbet. Diszkriminálja továbbá azokat az utasokat, akik pl. 100 km alatti utazásokhoz használták a kártyát. És ahogy említettem, minderről semmilyen tájékoztatást nem kaptunk, a totális bizonytalanságban tartanak minket, facebook bejegyzésekből kell tájékozódnunk, hogy mire számíthatunk, és az ügyfélszolgálatosok se mondanak semmit. Az viszont nagy dilemma részemről, hogy ez akkor így rendben van?

Itt tart a MÁV ma, a többszáz milliós fizetésekkel jutalmazott nagyeszű vezetőivel együtt, akik kitalálták a vasútrombolás legeslegújabb formáját.

Köszönöm a figyelmüket, és hogy elolvastak. 

Honlapjukhoz és küldetésükhöz sok sikert kívánok a jövőben is.

Üdvözlettel: Kocsis Pál Norbert

UPDATE okt. 11.

Megkérdeztük a MÁV-nál, hogy tervezi-e a rendszer átalakítását, megjött a válasz:

Tisztelt Homár!                                    

 A MÁV sajtóosztálya részére küldött megkeresését a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálata illetékességből köszönettel megkapta.

A hivatkozott bejegyzés kapcsán ezúton tájékoztatjuk, hogy a START Klub kártyacsalád rendszerének átalakítása valóban előkészítés alatt áll. Célunk, hogy az e körbe tartozó termékeket még inkább az Utasok igényeihez igazítsuk. Az átállás minél zökkenőmentesebb lebonyolítása érdekében Társaságunk döntése nyomán a START Klub Kártyacsalád különböző típusai a pénztárakban 2017. december 9-ig változatlan feltételekkel továbbra is megvásárolhatók. Ugyanakkor a kártyák lejáratát megelőzően történő hosszabbítás, illetve az online igénylés már nem lehetséges.

A fentiek értelmében tisztelettel javasoljuk, hogy amennyiben Utasaink a START Klub kártya nyújtotta előnyökkel a jelenlegi feltételeknek megfelelően élni kívánnak, úgy új kártyájukat a most használt kártya érvénytartamának lejártát figyelembe véve vásárolják meg pénztárainknál.

A kártya személyes rendeléséről és átvételéről az alábbi linkre kattintva olvashatnak bővebben:

https://www.mavcsoport.hu/mav-start/klubkartya/kartya-szemelyes-rendelese-es-atvetele

A további részletekről a vasúttársaság időben tájékoztatja az utazóközönséget, és minden segítséget megad ahhoz, hogy mindenki kiválaszthassa a számára legmegfelelőbb terméket.

Esetleges egyéb kérdés esetén ügyfélszolgálatunk a jövőben is áll Utasai szíves rendelkezésére.

Üdvözlettel:

MÁV ügyfélszolgálat 

Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

WatchFun 2017.09.28. 14:38:21

Azért bizonytalan kiszivárogtatásra homár-cikket? Majd ha kijön a végleges változat.

Lengyelpiac Hu 2017.09.28. 14:43:23

Magyarország én így szeretlek! :-/

CID...... 2017.09.28. 14:47:18

Küldetésükhöz? Na ne röhögtess már kedves pószter :D

Traff7 2017.09.28. 14:56:53

Egy facebook oldalon szivárgott ki,
Hogy mi lesz a kedvezményes kártyák rendszerével, azt senki nem tudja, az ügyfélszolgálatosok körében is nagy bizonytalanság.
Hogy mi lesz a kedvezményes kártyák rendszerével, azt senki nem tudja, az ügyfélszolgálatosok körében is nagy bizonytalanság.

Traff7 2017.09.28. 15:01:48

Egy facebook oldalon szivárgott ki,
Hogy mi lesz a kedvezményes kártyák rendszerével, azt senki nem tudja, az ügyfélszolgálatosok körében is nagy bizonytalanság.
Hogy milyen változásokra számíthatunk, azt a következő összehasonlításban fejtem ki
A világvégénél mire számíthatok,csak mert arról is sokat beszélnek facebook csoportokban állítólag?
Azért ez már a legalja a Homáron,hogy mendemondából lesz egy poszt....... Ha annyira érintett a posztoló,akkor miért nem dobott egy e-mailt a MÁV-nak, mégis mire számítson.
A posztolónak üzenem,hogy a Soros-terv sem úgy van,ahogy mondják neki mindenhol,csak szólok....
Ja,és blogmotor kapja be.... :D

Traff7 2017.09.28. 15:17:52

Eddig ennyi ami biztos: www.mavcsoport.hu/mav-start/klubkartya/start-klub-kartyacsalad-eljen-az-utazas-szabadsagaval
A többi fikció, amit Terézágyú linkelt abban is azt írják: hozzánk eljutott információk...
Ettől függetlenül benne van, hogy így lesz,de azért na....

gyurgyalagoska? 2017.09.28. 15:43:58

No, arra senki sem gondol, hogy az egész csak vírusmarketing? Úristen, megdrágul, juuuj, kikerülnek a kedvezmények, satöbbi. Rohan megvenni az, aki nem akar lemaradni még ezekről, szeptember 30-ig...

Utána meg, október elsején kiad a MÁV-START egy közleményt, hogy a nagyfokú lakossági tiltakozás hatására visszavonták a tervezett változtatásokat, és az eddigi formában lesz kapható a kártya (legfeljebb minimális áremeléssel). Még a végén ők tűnnek jó fejnek.

Terézágyú 2017.09.28. 15:45:10

Na, most a MÁVot védik a kommentelők? :)

FDToth 2017.09.28. 15:48:25

logikus: a mávnál egyre kevesebb a pénz a bravúros gazdálkodása miatt. vhogy kozmetikázni kell a költésgvetést.
nem kell utazni velük, kocsival jobban megéri, max kis távokon jó a máv 8pl. BP körül)

kozkozkoz 2017.09.28. 17:20:58

Egy kollégám veszi ezt meg minden évben. 200xezerért mert Miskolc felé utazik hétvégente.

Jónapot kívánok! 2017.09.28. 20:14:38

Hulye a poszter Hilda meg a parja. Egy kedvezmeny adhato de nem kotelezo, barmikor visszavonhato. Raadasul jelenleg fimcional Pali. Fogyasztovedelmi problema meg sehol.

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.09.29. 09:33:10

Egy a lényeg: az állami pénztemető élén a vezérigazgató asszony továbbra is felvehesse a milliós fizetését havonta. Aztán hogy mi van az utasokkal? Sokadlagos tényező, kvázi a szükséges rossz. Állam bácsinak úgyis az a jó, ha mindenkit az individualista közlekedés irányába terel, az jobban jövedelmez az államkasszának.

cmx85s 2017.09.29. 12:35:33

Hát, a MÁVnál az autó is jobban megéri: nem késik két órát egy két órás úton, nem kell a bőröndöt a hátadon cipelned súlyos kilométereken át, nem egy hóttkoszlott vagonba szól a jegyed, ahol a k. utasok gyanakodva néznek körbe, h ugyan vajh hogyan is üljenek le az IC-pótjegyükkel, hogy ne kelljen a ruhát végül a szemétbe dobni, majd a kalauz vidáman közli, h a többi kocsi nem ilyen redvás ám, nem akar a veled szemben ülő mindenképpen beszélgetni veled, ha kerülőúton visznek, megnövekedett menetidővel karbantartás miatt, akkor azért még plusz fizetsz...
Ezek mind velem megtörtént élmények a MÁV csodás szolgáltatásait igénybe véve. És ROHADT drága ahhoz képest, h mit ad.

Terézágyú 2017.09.29. 12:39:16

@cmx85s:

arohattmáv!!!!
jobb is ha az autósok nem ülnek vonatra, több lesz az ülőhely, kényelmesen lehet olvasni, laptopozni, aludni, vagy éppen vécére menni közben...

cmx85s 2017.09.29. 13:44:30

@Terézágyú: igen, vannak, akik nem szeretik, ha hülyére veszik őket és a pénzükért cserébe sz..t kapnak.

Terézágyú 2017.09.29. 13:49:25

@cmx85s:
igen, sokan ezért nem vesznek autót :)

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.09.29. 13:57:42

Az autóért akkor is fizetni kell a periodikus sarcokat, ha egy centit sem megy. (Ennek örül csak állam bácsi!) Amellett minden megmozdulás, ami az alkatrészeket, javíttatást illeti, tíz- százezres kiadásokat jelent. Nem mindenki engedheti meg épp ezért, én sem.

cmx85s 2017.09.29. 16:18:38

@Terézágyú: @Első Általános Bizonytalanító: ezért kell megbízható, olcsó autót venni. De ha megnézi az ember, mennyibe kerül egy nagyobb távolságot megtenni, céltól célig tömegközlekedéssel, és mennyibe autóval, akkor azt látja, hogy nem sokkal drágább, de cserébe korlátlan szabadságot ad.
Mindenkinek megvan az indoka arra, hogy fenntartson / ne tartson fenn egy autót, lehet a másiknak a zsebében turkálni, de itt nem ez a téma. Most arról van szó, hogy a MÁV egy rakás sz..kupac, de legalább irreálisan drága.
De igazatok van, ha az ember csak évente 1-2 alkalommal veszi igénybe, akkor el lehet viselni. De ha valakinek hetente kell 200+ km-eken át élveznie ezt a színvonalat, az bizony eltöpreng.

Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.09.29. 18:58:27

Márpedig rengeteg dolgozó embernek nincs alternatíva, csak a vasút vagy a távolsági busz.

CCnick 2017.12.14. 08:48:24

@cmx85s: "hogy nem sokkal drágább, de cserébe korlátlan szabadságot ad."

de, sokkal drágább, sokkal veszélyesebb (hányan halnak meg évente autobalesetben és hányan vonaton) és amig autózás közben max zenét tudsz hallgatni addig a vonaton tudsz aludni, olvasni, netezni adott esetben dolgozni is. És amikor állsz egy órát a hungárián reggel-este a dugóban akkor nem feltétlen az fog az eszedbe jutni, hogy ez milyen gyors és mekkora szabadság.

cmx85s 2017.12.14. 10:15:39

@CCnick: "a vonaton tudsz aludni, olvasni, netezni adott esetben dolgozni is"
Feltéve, hogy le tudsz ülni. Jártam már úgyis, h kötelező helyjegyes vonaton a helyjegyemen szereplő helyen már ült valaki, szintén érvényes helyjeggyel. A nem-helyjegyes vonaton meg még nagyobb lutri a dolog. Ilyen esetben vidáman elálldogálsz 2-3-4- sok órát.

"amikor állsz egy órát a hungárián reggel-este a dugóban "
mintha vonatról beszélnénk, az meg elég ritkán közlekedik a Hungárián. Persze, ésszel kell autózni, tehát a belvárosba nem megyünk kocsival, ha nem muszáj.

cmx85s 2017.12.14. 10:19:46

@CCnick: "sokkal drágább"
Épp most néztem meg, egy Budapest-Miskolc jegy, a legolcsóbb, átszállás nélkül 3700 Ft. Azért a 7400 Ft-ért már röhögve megfordulok kocsival, és még csak 1 főre számoltam.

"sokkal veszélyesebb (hányan halnak meg évente autobalesetben és hányan vonaton)"
Ilyen alapon utazz repülővel.
süti beállítások módosítása