A MÁV START Klub kártyacsaládja azoknak lett kitalálva, aki rendszeresen vonatoznak, ugyanis ezen törzsutaskártyák segítségével mindenféle kedvezményekre kaptak jogosultságot. Ha jól értjük, eddig a kártyákat simán meg lehetett hosszabbítani, hirtelen viszont csak személyesen lehet elintézni, konkrétan holnaputánig. Akit érint siessen! Mi pedig rákérdezünk Pál félelmére, ami szerint ez az egész rendszer beszántásának első lépése.
Tisztelt Tékozló Homár oldal! Tisztelt Szerkesztők!
Szeretném figyelmüket felhívni a MÁV egy újabb, ezúttal törzsutasok elleni tervezett akciójára.
A kérdésben szereplő utaskártyák az úgynevezett MÁV Start klubkártyák, amelyeknek a lényege, hogy kedvezményeket biztosítanak a használóinak egy nagyobb éves kártyadíj megfizetése után.
Egy facebook oldalon szivárgott ki, hogy ezeket a bizonyos kártyákat, melyek összege tudtommal évi 35 ezer forinttól 250 ezer forintig, vagy akár még tovább terjed, az eddigi több éves gyakorlattal szemben online már nem is lehet meghosszabbítani, hanem szeptember 30-ig csak a jegypénztárakban lehet megvásárolni. Minderről a MÁV semmilyen tájékoztatást (pl. emailes) nekem és a többi utasnak nem adott, erről csak az szerez tudomást, aki felmegy a honlapjukra, és ott egy szűkszavú közleményben ecsetelik az új változást.
Hogy mi lesz a kedvezményes kártyák rendszerével, azt senki nem tudja, az ügyfélszolgálatosok körében is nagy bizonytalanság.
Többekben felmerült a gyanú, hogy a MÁV vezetés ezt szánt szándékkal csinálja, úgy akar változtatni a törzskártyák rendszerén, hogy az már ne érje meg az utasoknak, és ne váltsák ki. Így aztán megint lehet az utasokra mutogatni, hogy azok maradoznak el, és lehet tovább leépíteni a vasúti (és tömeg)közlekedést Magyarországon.
Hogy milyen változásokra számíthatunk, azt a következő összehasonlításban fejtem ki:
Az eddigi, legolcsóbb árú Start kártya éves díja 35 ezer forint. Ezért az összegért - eddig - 50%-os kedvezmény illette meg az utast a jegyárból, és mentesült a gyorsvonati pótjegy megfizetése alól. A kiszivárogtatás szerint, ha marad is a kártya (mert még ez sem biztos), az árát a duplájára emelik, de használni csak 100 km feletti utazásokhoz lehet, és van forrás, ami úgy tudja, a gyorsvonati pótjegyet, annak ellenére, hogy dupla áron lesz kapható a kártya, ezen utasoknak is meg kell fizetniük.
Azaz a MÁV ott tart, hogy a stabil, fizető utasait úgy üldözi el, hogy duplájára emeli a kártya árát, miközben az eddigi szolgáltatás jelentős részét elveszi teljesen érthetetlen módon. Dupla áron kapunk kevesebbet. Diszkriminálja továbbá azokat az utasokat, akik pl. 100 km alatti utazásokhoz használták a kártyát. És ahogy említettem, minderről semmilyen tájékoztatást nem kaptunk, a totális bizonytalanságban tartanak minket, facebook bejegyzésekből kell tájékozódnunk, hogy mire számíthatunk, és az ügyfélszolgálatosok se mondanak semmit. Az viszont nagy dilemma részemről, hogy ez akkor így rendben van?
Itt tart a MÁV ma, a többszáz milliós fizetésekkel jutalmazott nagyeszű vezetőivel együtt, akik kitalálták a vasútrombolás legeslegújabb formáját.
Köszönöm a figyelmüket, és hogy elolvastak.
Honlapjukhoz és küldetésükhöz sok sikert kívánok a jövőben is.
Üdvözlettel: Kocsis Pál Norbert
UPDATE okt. 11.
Megkérdeztük a MÁV-nál, hogy tervezi-e a rendszer átalakítását, megjött a válasz:
Tisztelt Homár!
A MÁV sajtóosztálya részére küldött megkeresését a MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálata illetékességből köszönettel megkapta.
A hivatkozott bejegyzés kapcsán ezúton tájékoztatjuk, hogy a START Klub kártyacsalád rendszerének átalakítása valóban előkészítés alatt áll. Célunk, hogy az e körbe tartozó termékeket még inkább az Utasok igényeihez igazítsuk. Az átállás minél zökkenőmentesebb lebonyolítása érdekében Társaságunk döntése nyomán a START Klub Kártyacsalád különböző típusai a pénztárakban 2017. december 9-ig változatlan feltételekkel továbbra is megvásárolhatók. Ugyanakkor a kártyák lejáratát megelőzően történő hosszabbítás, illetve az online igénylés már nem lehetséges.
A fentiek értelmében tisztelettel javasoljuk, hogy amennyiben Utasaink a START Klub kártya nyújtotta előnyökkel a jelenlegi feltételeknek megfelelően élni kívánnak, úgy új kártyájukat a most használt kártya érvénytartamának lejártát figyelembe véve vásárolják meg pénztárainknál.
A kártya személyes rendeléséről és átvételéről az alábbi linkre kattintva olvashatnak bővebben:
https://www.mavcsoport.hu/mav-start/klubkartya/kartya-szemelyes-rendelese-es-atvetele
A további részletekről a vasúttársaság időben tájékoztatja az utazóközönséget, és minden segítséget megad ahhoz, hogy mindenki kiválaszthassa a számára legmegfelelőbb terméket.
Esetleges egyéb kérdés esetén ügyfélszolgálatunk a jövőben is áll Utasai szíves rendelkezésére.
Üdvözlettel:
MÁV ügyfélszolgálat
WatchFun 2017.09.28. 14:38:21
Lengyelpiac Hu 2017.09.28. 14:43:23
CID...... 2017.09.28. 14:47:18
Traff7 2017.09.28. 14:56:53
Hogy mi lesz a kedvezményes kártyák rendszerével, azt senki nem tudja, az ügyfélszolgálatosok körében is nagy bizonytalanság.
Hogy mi lesz a kedvezményes kártyák rendszerével, azt senki nem tudja, az ügyfélszolgálatosok körében is nagy bizonytalanság.
Traff7 2017.09.28. 15:01:48
Hogy mi lesz a kedvezményes kártyák rendszerével, azt senki nem tudja, az ügyfélszolgálatosok körében is nagy bizonytalanság.
Hogy milyen változásokra számíthatunk, azt a következő összehasonlításban fejtem ki
A világvégénél mire számíthatok,csak mert arról is sokat beszélnek facebook csoportokban állítólag?
Azért ez már a legalja a Homáron,hogy mendemondából lesz egy poszt....... Ha annyira érintett a posztoló,akkor miért nem dobott egy e-mailt a MÁV-nak, mégis mire számítson.
A posztolónak üzenem,hogy a Soros-terv sem úgy van,ahogy mondják neki mindenhol,csak szólok....
Ja,és blogmotor kapja be.... :D
Terézágyú 2017.09.28. 15:03:35
Traff7 2017.09.28. 15:17:52
A többi fikció, amit Terézágyú linkelt abban is azt írják: hozzánk eljutott információk...
Ettől függetlenül benne van, hogy így lesz,de azért na....
gyurgyalagoska? 2017.09.28. 15:43:58
Utána meg, október elsején kiad a MÁV-START egy közleményt, hogy a nagyfokú lakossági tiltakozás hatására visszavonták a tervezett változtatásokat, és az eddigi formában lesz kapható a kártya (legfeljebb minimális áremeléssel). Még a végén ők tűnnek jó fejnek.
Terézágyú 2017.09.28. 15:45:10
FDToth 2017.09.28. 15:48:25
nem kell utazni velük, kocsival jobban megéri, max kis távokon jó a máv 8pl. BP körül)
kozkozkoz 2017.09.28. 17:20:58
sámli 2017.09.28. 18:46:23
Jónapot kívánok! 2017.09.28. 20:14:38
Terézágyú 2017.09.29. 08:52:50
Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.09.29. 09:33:10
cmx85s 2017.09.29. 12:35:33
Ezek mind velem megtörtént élmények a MÁV csodás szolgáltatásait igénybe véve. És ROHADT drága ahhoz képest, h mit ad.
Terézágyú 2017.09.29. 12:39:16
arohattmáv!!!!
jobb is ha az autósok nem ülnek vonatra, több lesz az ülőhely, kényelmesen lehet olvasni, laptopozni, aludni, vagy éppen vécére menni közben...
cmx85s 2017.09.29. 13:44:30
Terézágyú 2017.09.29. 13:49:25
igen, sokan ezért nem vesznek autót :)
Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.09.29. 13:57:42
cmx85s 2017.09.29. 16:18:38
Mindenkinek megvan az indoka arra, hogy fenntartson / ne tartson fenn egy autót, lehet a másiknak a zsebében turkálni, de itt nem ez a téma. Most arról van szó, hogy a MÁV egy rakás sz..kupac, de legalább irreálisan drága.
De igazatok van, ha az ember csak évente 1-2 alkalommal veszi igénybe, akkor el lehet viselni. De ha valakinek hetente kell 200+ km-eken át élveznie ezt a színvonalat, az bizony eltöpreng.
Francoskrumpli · youtu.be/hi4spGkiPC4?t=245 2017.09.29. 18:58:27
CCnick 2017.12.14. 08:48:24
de, sokkal drágább, sokkal veszélyesebb (hányan halnak meg évente autobalesetben és hányan vonaton) és amig autózás közben max zenét tudsz hallgatni addig a vonaton tudsz aludni, olvasni, netezni adott esetben dolgozni is. És amikor állsz egy órát a hungárián reggel-este a dugóban akkor nem feltétlen az fog az eszedbe jutni, hogy ez milyen gyors és mekkora szabadság.
cmx85s 2017.12.14. 10:15:39
Feltéve, hogy le tudsz ülni. Jártam már úgyis, h kötelező helyjegyes vonaton a helyjegyemen szereplő helyen már ült valaki, szintén érvényes helyjeggyel. A nem-helyjegyes vonaton meg még nagyobb lutri a dolog. Ilyen esetben vidáman elálldogálsz 2-3-4- sok órát.
"amikor állsz egy órát a hungárián reggel-este a dugóban "
mintha vonatról beszélnénk, az meg elég ritkán közlekedik a Hungárián. Persze, ésszel kell autózni, tehát a belvárosba nem megyünk kocsival, ha nem muszáj.
cmx85s 2017.12.14. 10:19:46
Épp most néztem meg, egy Budapest-Miskolc jegy, a legolcsóbb, átszállás nélkül 3700 Ft. Azért a 7400 Ft-ért már röhögve megfordulok kocsival, és még csak 1 főre számoltam.
"sokkal veszélyesebb (hányan halnak meg évente autobalesetben és hányan vonaton)"
Ilyen alapon utazz repülővel.