Tékozló Homár

Vaterás vaterás farkasa

2017.01.06. 10:30 | Homár Hilda | 119 komment

vatera_1.png

Szerintem nincs olyan, aki még meg egyetlen egyszer sem bánta meg, hogy a lendületes vaterázás közben lecsapott valamire, amire nem kellett volna. Kérdés, mi van, ha megbántuk tettünket, és inkább mégsem kérjük azt a rózsamintás párnát vagy praktikus csavarhúzókészletet?

Kedves Hilda!

A csatolt vaterás ügyben kérném valaki hozzáértő állásfoglalását. Nem kell mondani, igen, tudom... Megpróbálom röviden összefoglalni a problémát:

Megnyertem egy aukciót. Kérdésemre az eladó azt mondta, hogy „amint beér a pénz” rendeli is a (DPD) futárt, ezért azonnal - kedd reggel - utaltam az általa kért összeget, amit - azonos bank révén - pár perc múlva meg is kapott.

Pénteken rákérdeztem hol a csomag, amire azt válaszolta, közbejött egy váratlan külföldi út, amiről aznap jött haza (mint kiderült, harmatgyenge - könnyen leleplezett - hazugság volt), de egyébként is a szabályok szerint két hete van postázni. Mivel a termék hétfőre kellett volna, ezért hétvégén kénytelen voltam venni egy hasonlót, így vasárnap kora délután megírtam neki, hogy az adásvételt visszamondom, mivel – érthető módon – a cuccára már nincs szükségem, és kértem, utalja vissza a pénzem.

Olvasson tovább!

Pénz jár vissza vagy cseretermék, ha nem működik a weben rendelt gép?

2017.01.05. 13:59 | Homár Hilda | 37 komment

mall-logos.png

Kicsit túlbonyolította olvasónk az ügyintézést, mégsem ment semmire szegény, de így legalább eljutott hozzánk ez a sztori, és megtudhatjuk, pontosan mit kel tennünk, ha nem működik egy webshoptól rendelt termék.

Tisztelt Tékozló Homár!

Sajnos, lassan kezdem elérni azt az állapotot, amikor már semmin de semmin nem lepődök meg amit a keresedők művelnek az egyszerű emberekkel, akikből, csak úgy halkan jegyzem meg, élnek és gazdagodnak. Eljutottam odáig, hogy sokkal boldogabb vagyok a munkahelyemen, pénzkeresés közben, mint bármelyik áruházban vásárlás közben. Ott ugyanis soha nem tudhatom, hogy mikor, hogyan próbálnak átverni a pénzemért.

Általában nem is panaszkodom, attól nem oldódik meg a probléma. Veszekedni és fenyegetőzni szoktam, ami legtöbbször bejön, mert sajnos a szép szavakból, és abból, hogy „kérem” és „köszönöm”, úgy tűnik a legtöbb kereskedő már nem ért. Ezúttal azonban nem vagyok hajlandó szó nélkül elmenni amellett, amit a MALL.HU-nak sikerült művelnie. A félrértés az egy dolog, de a vásárló szándékos megtévesztése és félretájékoztatása, az egy másik. És azt hiszem pont ma fogyott el a türelmem, ma éppen nincs kedvem elmenni egy újabb hazugság mellett. Egy újabb olyan eset mellett, amikor azért fizetek a kemény munkával megkeresett pénzemmel, hogy hülyének nézhessenek.

Ősszel vásároltam egy kerti gépet, amiről 10 perc után kiderült, hogy nem működik. Felkerestem a mall.hu-t, akik mosták kezeiket és a termék magyarországi forgalmazójához irányítottak. Egy roppant kedves úriember tájékoztatott, hogy bizony tisztában van azzal, hogy ezekkel a termékekkel sok a hiba, nem is húzta az időmet, megítélt nekem egy teljes kártalanítást és küldött egy levelet, amiben leírta, hogy a közte és a mall.hu között létrejött szerződés alapján arra kéri a mall.hu-t, hogy haladéktalanul fizessék nekem vissza a nem működő/nem javítható termék árát. Levélben, mert mall.hu más módon nem hajlandó bevenni az ilyen típusú reklamációkat. Érdekes. Mindjárt 2 példányt is kaptunk, mert az egyiket továbbítani kellett a mall.hu-nak, a másikat meg magunknál tartottuk, hátha a mall.hu letagadná, hogy megkapták a levelet. Ezt az úriember mondta, és akkor azonnal elkezdtünk gyanakodni, de többet nem tehettünk, hiszen a pénzünket csak ők adhatták vissza.

Elküldtük a levelet, amiben feketén fehéren leírta az amúgy tényleg nagyon kedves és segítőkész úriember, hogy a kártalanításunkat a vételár visszautalásával képzeljük el. A levél, amit a biztonság kedvéért ajánlott küldeményként adtunk fel meg is érkezett és láss csodát e-mailben tájékoztattak, hogy az általunk kért csereterméket nemsokára leküldik. CSERETERMÉK? Általunk kért? Tessék? Azonnal felhívtam az ügyfélszolgálatot és tisztán érthetően elmagyaráztam, hogy soha de soha nem kértünk csereterméket a levélben sem ez állt, küldjék csak szépen vissza a pénzt. A hölgy rögzítette a kérésemet, elküldette velem a bankszámla számomat és a levelet amit már megkaptak, ezúttal scannelve, illetve a feladóvevényt, mert nem akarta elhinni, hogy már elküldtük a levelet. Nos, az úriember tényleg tudott valamit.

Láss csodát, 3 np múlva, kifejezett kérésem ellenére megérkezett a cseretermék, amit persze nem vettem át és ismét hívtam az ügyfélszolgálatot. Ezúttal írásban jelezték, hogy semmi gond, jól tettem, hogy nem vettem át a cseredarabot, és amint hozzájuk visszaérkezik, azonnal indítják az utalást. Ez volt 2 hete. Ismét ügyfélszolgálat, akik elmondták, hogy bizony senki, semmilyen utalást nem indított és értsem meg, hogy ilyenkor az év vége felé talán nem is fognak mostanában. Megértem. Persze. Nyilván, ha kivárom, hogy év vége legyen, akkor ez egy remek kifogás. És különbenis.

Ha a rossz termék forgalmazója és avásárló is megírják, hogy a pénzt kérik vissza, akkor miért kap a vásárló csereterméket? Hátha ki lehet szúrni a szemét egy elfekvőben lévő, garanciával nyilván nem rendelkező szeméttel? Hátha a vásárló idős Nagymamája otthon van és gyanútlanul átveszi azt, amit soha senki sem kért? És miért írják, le, hogy a cseredarab visszaérkezése után azonnal indítják az utalást, ha ez nem így van? Nem meríti ki ez a szándékos megtévesztés/hazudozás fogalmát? Nálam igen. Sőt!

És persze az ügyintéző hozzáállása is tetszett: nincs arra kapacitásuk, hogy minden egyes ilyen üggyel foglalkozzanak, mert annyi van belőlük. Nos, nem mond ez valamit a mall.hu tevékenységéről? Ahol én dolgozom, ott is abból élünk, amit eladunk az ügyfeleknek. A cél a panaszok számának a csökkentése, egészen a 0-ig. Persze, a 0 még nem sikerült, de minden egyes panasszal foglalkozunk és nagyon is komolyan vesszük őket. Mert az ügyfelekből élünk. Nos, ezek szerint a mall.hu nem. Jó nekik.

Üdvözlettel,
Anna

A GVTI-tanácsadók így látják a helyzetet:

Kedves Anna!

Megértjük felháborodásodat, valóban kellemetlen helyzet, amikor akadályokba ütközik az igényérvényesítés.

A vonatkozó jogszabályok alapján az igényérvényesítés szabályos menete a következő:

1. Ha a fogyasztó által vásárolt termék meghibásodik, annál a vállalkozásnál kell ezt jelezni, akinél a vásárlás történt, jelen esetben a Mall.hu-nál. Illetve, ha jótállással rendelkezik a termék, akkor a fogyasztó dönthet úgy is, hogy közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett szervizhez fordul.

2. A fogyasztó által jelzett hibáról mindenképpen jegyzőkönyvet kell felvennie az eladó vállalkozásnak vagy ha közvetlenül a szervizhez fordultunk, akkor neki a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben meghatározott tartalommal.

3. A jótállási, illetve kellékszavatossági helytállási kötelezettség az eladó vállalkozást terheli. Ha a jótállási, illetve a vásárlástól számított 6 hónapon belül jelzett hiba esetén, kellékszavatossági kötelezettsége alól mentesülni szeretne, szakértői véleménnyel kell azt bizonyítania, hogy a termék nem gyári hibás. A Mall.hu általános szerződési feltételeiben azt írja, hogy ebben az esetben a termék gyártói szervizéhez küldi a terméket és a szakvélemény alapján dönt a fogyasztó igényéről. A leírtak alapján úgy tűnik, ezt történt a te esetedben is, a gyártó szervize megvizsgálta a terméket, és megállapította, hogy javíthatatlan a termék.

4. A Polgári Törvénykönyv alapján a fogyasztó jótállási vagy kellékszavatossági igényként első lépésben javítást vagy cserét kérhet, ha ezek nem lehetségesek árleszállítást, majd végső esetben a vételár visszafizetését kérheti.Tehát, amennyiben a termék nem javítható, és nem cserélhető, akkor köteles a vállalkozás a vételárat visszafizetni. Ha a vállalkozás jegyzőkönyvben leírt igényedtől eltért, akkor azt indokolnia kell.

5. Amennyiben a vállalkozással továbbra sem sikerül megegyezésre jutnod igényed érvényesítése iránt Békéltető Testülethez fordulhatsz, amihez a kérelmet itt tudod letölteni.

 

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
-151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról 
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
-Internet Mall Hungary Kft. Általános szerződési Feltételek 

Ki akar szétszedett és összevarázsolt laptopot venni új helyett?

2017.01.04. 11:53 | Homár Hilda | 197 komment

ipon.png

Az Ipon elég jó nevű számítástechnikai cég, ha tényleg mást adtak el, mint amit állítottak, nagy kár érte.

Kedves Tékozló Homár,

Az iPon Computer Kft-től vásároltam egy éve egy Dell laptopot. Pár napja elvittem egy hivatalos Dell szervizbe, ahol megállapították, hogy rengeteg alkatrész hiányzik a laptop belsejéből, csavarok, haranggumik, stb. Van olyan csavar a laptopban, amit nem használnak Dell laptopok összeszerelésére, tehát egész biztosan külső eredetetű.

A Dell nemzetközi ügyfélszolgálata küldött nekem egy jelentést arról, hogy milyen alkatrészek hiányoznak, és emiatt a garancia nem érvényes, mert ez a laptop szét lett szerelve és összerakva korábban. Azt is megerősítették, hogy a laptopot ők újonnak szállították ki, tehát nem egy használt termékről van szó. Tehát az iPon áruház nem egy eredeti laptopot adott el nekem.

Mióta ezt a problémát elmagyaráztam az iPonnak, nem válaszolnak az emailjeimre (az elmúlt 3 email valaszolatlanul maradt). Telefonon nem lehet őket elérni.

Mit javasolol, mit tegyek ezzel kapcsolatban?

Köszönettel,

Ambrus

A fogyasztóvédők tanácsa:

Kedves Ambrus!

A leveled alapján egyértelműnek tűnik, hogy a cég az adásvételi szerződést hibásan teljesítette, mert új készülék helyett egy már megbontott számítógépet adott el. Ezzel kapcsolatban szavatossági igényt érvényesíthetsz az eladóval szemben, amely elsődlegesen a laptop kicserélésére irányulhat. Ha a cég ezt nem vállalja, akkor lehetőséged van a számítógép használt értékéhez viszonyítottan arányos árleszállítást igényelni vagy az adásvételi szerződéstől elállni és a termék vételárát visszakövetelni. A szavatossági igényt az e-mail helyett javasoljuk a cég székhelyére címezve, tértivevényes levélben bejelenteni, amelyre az eladó köteles legkésőbb 30 napon belül válaszolni.

Ha a szavatossági igény teljesítésétől elzárkóznak, akkor az igényt választásod szerint az illetékes békéltető testület előtt vagy a bíróságon tudod érvényesíteni. Megjegyezzük, hogy egy esetleges peres eljárás során azt neked kell bizonyítanod, hogy a szerződés megkötését követően a laptop nem lett megbontva. Ez akár igazságügyi szakértői véleménnyel is megtörténhet.

Ha az eladó leveledre egyáltalán nem válaszol, akkor a fogyasztóvédelmi hatósághoz tudsz bejelentéssel fordulni, a panaszkezelésre vonatkozó szabályok megsértése miatt.

Felhasznált jogszabály:
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről

UPDATE

Fejlemények, bár nem túl szívderítőek:

Azóta sok levelet váltottam az iPonnal, amiben bebizonyítottam nekik, hogy hamis laptopot adtak el nekem. Ők viszont azóta is "vizsgálódnak" az üggyel kapcsolatban, felveszik a kapcsolatot a beszállítójukkal, stb. A mai nap majdnem több, mint 4 hete laptop nélkül vagyok, kb két hete úgy döntöttem, hogy saját pénzen megszereltetem a laptopomat. Remélem hamarosan elkészül. A szerelés nem olcsó, hiszen az összes hiányzó alkatrészt meg kell rendelnie a szerviznek, és természetesen azoknak a költségét is én állom.

A.

UPDATE jan.13.

Megjött az iPon levele a témában:

"Tisztelt Tékozló Homár Szerkesztőség!

Köszönjük a megkeresést. Jeleznénk, hogy a posztban megjelenített logó már évek óta nem használatos.

A "Ki akar szétszedett és összevarázsolt laptopot venni új helyett?" címmel jelzett panaszra az alábbiakban reagálunk:

Fontosnak tartjuk megemlíteni, hogy a TH szerkesztőségének információja alapján a panaszos a posztot a probléma bejelentésétől számított második munkanapon küldte a Homár szerkesztőségének (a Dell szervizben pedig ekkor négy munkanapja volt a gép), egy munkanappal azelőtt vette fel a kapcsolatot a Garanciális Ügyintézésünkkel, és kezdődött meg a problémával kapcsolatos egyeztetés. Jelezném, hogy még a notebookot sem láttuk ekkor és csak néhány email üzenet állt rendelkezésünkre az ügy megítéléséhez, így a posztot teljesen indokolatlannak tartjuk.

A kifogásolt terméket az ügyfél kb egy éve vásárolta, emiatt, valamint az ügyintézés kezdetekor felmerült néhány körülmény - ezekről később -  miatt vizsgálat indítását kezdeményeztük. 

Először fontosnak tartanánk néhány pontosítást:

" rengeteg alkatrész hiányzik a laptop belsejéből, csavarok, haranggumik, stb. "
- A szerviz levele alapján 8db csavar és az egyik hangszóró rögzítő gumijai hiányoznak. "stb" tehát egyáltalán nem hiányzik, így a "rengeteg alkatrész" is túlzónak tűnhet.

"Van olyan csavar a laptopban, amit nem használnak Dell laptopok összeszerelésére, tehát egész biztosan külső eredetetű."
- Valójában az egy Dell Latitude notebookból származó csavar, tehát Dell eredetű.

A fentieket az ÜGYFÉL és a DELL között folyó levelezésből tudtuk meg, nem világos, mi alapján írta le tehát másképp ezeket a dolgokat.

"az elmúlt 3 email valaszolatlanul maradt"
- Az emailes kapcsolattartás fontos számunkra. Többször átnéztük a levelezést, a rendszerben található adatok alapján 2016. XII. 9-én, pénteken feltett kérdésünkre válaszolt, majd vasárnap este még egy levelet kaptunk. Ez két email, egyik a kérdésünkre érkezett, továbbá ezekben kérdés nem volt, azonban a panasszal összefüggő információk igen, azokra így nem válaszoltunk valóban. A levelezés természetesen nem szakadt meg, mint azt az "UPDATE" is tartalmazza. A harmadik megválaszolatlan levelet egyáltalán nem találtuk meg, de készek vagyunk ezzel kapcsolatban egyeztetni, de túlzónak tartjuk egyébként is, hogy amennyiben egy előző nap küldött emailre egy nappal később nem érkezik válasz, azt így kifogásolja. A hivatalos válasz határideje egyébként 30 nap, ennek eltelte után a panasz megalapozott.

A panasszal kapcsolatban:

A bejelentett hiba: "A laptop  haza rossz minosegunek tunik mert rendeltetes szeru hasznalat soran fokozatosan deformalodott es mostanra eleg  kozel van ahhoz hogy egyszer csak eltorjon. Ezen kivul a billentyuzete is serult allapotban van mert idonkent amikor lenyomok egy billentyut egy nagy kattano hangot ad  ki."
A csavarhiányok leginkább a billentyűzet alatti részt érintik, innen 6db hiányzik, kettő pedig egyéb helyről.

A terméket a gyártó 2015. November 17-én hozta forgalomba, ezt könnyen ellenőrizni lehet a Dell honlapján. A szóban forgó notebookot kb. három héttel ezután, hivatalos Dell disztribútortól vásároltuk (mellesleg Dell hivatalos szerviz is) AZ ELADÁS NAPJÁN, valamivel több, mint 3 órát töltött üzletünkben átadás előtt. Ezt közöltük az ügyféllel is egyébként. Nem gondolom, hogy ez az időtartam elegendő lenne a panaszban megírtak elvégzéséhez, különösen annak tudatában, hogy a notebookkal együtt jelentős számú egyéb árucikk is érkezett, de leginkább az indíték nem világos, amely a megbontást megelőzte volna sem üzletünkben, sem a disztribútornál. A termék a Delltől származik, és mivel gyártói szervizben van, most is mondhatjuk, hogy a Dellnél van.

Az ügyintéző szervizzel felvettük a kapcsolatot, kollégánk személyesen megtekintette a laptopot, továbbá megállapítást nyert, hogy a CPU és a hűtőegység közötti hőátvezető paszta nem gyári. Az egyik csavarhiány épp a hűtőegység rögzítését érintette egyébként.

A fentiek alapján továbbá azon információ birtokában, hogy a notebookban található merevlemez mindössze 49 napos működést jelzett, ami a notebook állapotát álláspontunk szerint nem indokolja - vizsgálatot indítottunk. 

A vizsgálat célja azt kideríteni, mi okból kerülhetett sor a termék megbontására. Ennek során mind az ügyintéző, mind a disztribútor szervizrendszerét ellenőriztük, van-e nyoma a géppel kapcsolatos ügyintézésnek. További lehetőség annak megállapítása, hogy a notebook alkatrészei az eredeti konfiguráció elemei-e, azonban ezt az ügyintéző szerviz megállapítani nem tudta, azt csak a Dell központi szervizében lehet megtudni információjuk szerint.

Az ügyfél közben megindította a térítéses javítást annak ellenére, hogy a vizsgálat folyamatban volt. Fontos leszögezni, hogy a laptop működött, tehát a hiba nem a működőképességgel függ össze.

A vizsgálat még nem zárult le, a disztribútor is felvette a kapcsolatot a gyártóval, továbbá mi is közvetlenül a Dell supporttal, azonban választ mi eddig nem kaptunk.

Tisztelettel:

Répás Tamás

 

Többszörösen ráfizetett a vásárló, a Lego Store vezetője meg tesz rá

2017.01.03. 12:40 | Homár Hilda | 112 komment

WALL-E, a cuki kis takarítórobot szerelmi balladája óriási siker volt 2008-ban, nem csoda, hogy az utóbbi időben mozihősökben utazó Lego lecsapott rá. A figura szuper lett, az meg, hogy motorizálható egyenesen állat. Hát van szívmelengetőbb látvány, mint a növénykéjével a gyepen száguldozó kis robot? Kár, hogy olvasónk gyerekei ezt nem tudták reprodukálni karácsonykor. A sztori igazán kiakasztó része ráadásul nem a 8885-ös elem hiánya.

Kedves Homár!

Feltételezem karácsonykor nem csak az öröm és boldogság, hanem sajnos bosszúság is sokaknak jut. Szeretném megosztani veletek esetem a WestEnd-es Lego Store-ral kapcsolatban. Idei nem is oly rég történt nyitásuk óta kisebb vagyont hagytunk náluk - hála a család legifjabb tagjának, s gyermeteg lelkünknek egyaránt. Maradnék hűséges vásárlójuk, feltéve ha üzletvezetőjüknek hála nem okoztak volna egy nagyobbacska karácsonyi meglepetést, plusz életem első békéltető testületi levelét. Kíváncsian várom, mennyit ér nekik egy lelkes, fizetőképes Lego-rajongó vásárlójuk kiengesztelése.

Üdvözlettel hű olvasójuk,

N

Olvasson tovább!

2017 első levele

2017.01.02. 14:31 | Homár Hilda | 151 komment

Nehéz év lesz.

Tisztelt Polgármesteri Hivatal / Egyház!

Mélységesen fel vagyok háborodva hogy karácsony jegyében, főleg a katolikus egyház eszeveszetten, a legnagyobb harangjaival harangozzon a késő éjszakai és kora hajnali időszakban, legalább 5-10 percen keresztül, ezáltal a környék nyugalmát megzavarják, csendháborítást követnek el!

Megértem hogy karácsony van, és megértem hogy reggel 8-tól este 10-ig harangoznak a szükséges időpontokban, de  felháborító hogy éjfélkor, hajnal 1 óra után, hajnali fél 6-kor, reggel 7-kor agyatlan módjára a legnagyobb, leghangosabb harangot bevetve zeng Kecskemét főtere és annak 2 km-es körzete mert a "szeretet ünnepe van".

Olvasson tovább!

Az Easyjetnek nincs magyar ügyfélszolgálata, van viszont kreatív megoldása mindenre

2017.01.02. 09:33 | Homár Hilda | 54 komment

A fapados repülőtársaságok szuperek, mert soha annyi ember nem utazgathatott szerte a világban, mint mióta léteznek, bár az is igaz, hogy gyakran kényelmetlen körülmények között, késve és sok mindenért extra felárat kérve szállítják utasaikat. Ezek bosszantó dolgok, de talán a legbosszantóbb az, ha az ember még csak panaszt sem tud tenni, vagy úgy kártérítik, hogy a fal adja a másikat. Utóbbiban az Easyjet elég erős megoldással pályázik.

Kedves Homár! 

Akár még happy enddel is végződhetett volna a történetünk, ha azt vesszük, hogy egy európai nagyvárosba tartó gép több órás késését követően felbátorodtunk és nekiálltunk légiutas jogainkat érvényesíteni. Miután nagy nehezen ráakadtunk az Easyjet honlapján a kártérítést igénylő formanyomtatványra, majd ügyesen ki is töltöttük azt, pár hét múlva a postaládánkban landolt a ropogós csekk a 250 euros kompenzációról.

Mondjuk már az is kicsit furcsa volt, hogy miért nem lehet ezt az összeget ugyanarra a bankszámlára utalni, amelyről a repülőjegyet vásároltuk, de egye fene, a csekk is jó lesz. Mikor azonban kinyitottuk a borítékot, arcunkra fagyott a mosoly.

easy-compens_1.jpg

A csekk ugyanis nagy betűkkel tudatta, hogy kizárólag Nagy-Britanniában váltható be. Próbáltuk ugyan becsempészni a számlavezető bankunkhoz, azonban a szemfüles ügyintéző is kiszúrta a turpisságot. Tehát el kellene utaznom Londonba (pl. Easyjettel), hogy bezsebeljem a kártérítést, ami repülőjeggyel, tömegközlekedéssel és szállással együtt simán meghaladná a kapott összeget.

Úgy vélem fogyasztói jogaim érvényesítését elég jelentős mértékben korlátozták ezzel. Az Easyjet pedig úgy viselkedett, mint a népmesei okos lány, adott is kártérítést meg nem is.

Üdvözlettel:

Egy szomorú légiutas

Sztori 2.

December 15.-én este vásároltam két jegyet az EasyJet oldalán,amit a kártyámról sikeresen levontak, kaptam emailbe fizetés megerősítést is. Rá két óra múlva a netes rendszerükből eltűnt a jegyem, illetve a foglalási szám érvénytelenné vált. Szerettem volna írni nekik aznap emailt, de nem találta sehol se magyar email címet, se telefonszámot, csak az angliai központjukhoz. Eléggé szomorúnak tartom hogy nincs sehol se egy magyar kapcsolattartási lehetőség, kivétel a facebook oldaluk.

Mivel sajnos nem tudok angolul, és merem feltételezni hogy vannak még rajtam kívül olyanok is akik sajnos nem beszélik a nyelvet, így sajnos az angliai ügyfélszolgálatot nem tudom használni. írtam a facebook oldalukra üzenetet és most türelmesen várom válaszukat, bár nekem eléggé fontos lenne a jegy kifejezetten arra a dátumra, és lehet addigra nem lesz jegy és addig nem merek másik jegyet venni, amíg nem kapok választ hogy mi lett végül a kifizetett jegyemmel.

Üdvözlettel

Papp János 

 Kéne a magyar ügyfélszolgálat vagy elég a facebook?

A cég honlapjának áttekintését követően megállapítható, hogy – bár az általános szerződési feltételek magyarul megtalálhatóak – minden járatot külföldi cégek üzemeltetnek. A szerződéssel kapcsolatos szabályokra pedig az angol jog az irányadó, esetleges jogviták esetében is ilyen székhelyű bírósághoz lehet fordulni. Ennek alapján nem követ el a légitársaság jogszabálysértést azzal, hogy nem tart fenn magyar nyelvű ügyfélszolgálatot, mert erre csak a magyar jogszabályok alapján lenne kötelezhető.

Fontosnak tartjuk kiemelni ebben az esetben is, hogy a repülőjegy vásárlását megelőzően a fogyasztók tekintsék át a honlapon található szerződési feltételek főbb rendelkezéseit, amelyből még a vásárlást megelőzően kiderül, hogy milyen céggel köt szerződést, illetve esetleges jogvita esetén milyen szabályok lesznek irányadóak.

A konkrét esetben, ha a légitársaságnak a panaszra adott válasza nem elfogadható, akkor javasoljuk fordulj a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságon belül működő Európai Fogyasztói Központ magyarországi szervezetéhez, amely segítséget nyújt a határon átnyúló fogyasztóvédelmi panaszok bírósági eljáráson kívüli megoldásában.

Felhasznált jogszabály:

- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=30909.321947

update 2.
Fogyasztóvédelmi tanács a kártérítések intézésehez:
Kedves Homár Olvasó!
A vonatkozó Európai Uniós rendelet a légitársaságok számára kártérítési kötelezettséget ír elő az ott meghatározott mértékű járat késés, illetve a járat törlése esetén. Véleményünk szerint a cég egy olyan csekk megküldésével, amely kizárólag Angliában felhasználható, nem tett eleget ennek a kötelezettségének.
E miatt javasoljuk tegyél panaszt a légitársaságnál, írásban és igazolható módon, amelyben kéred a kártérítési összeg átutalással történő teljesítését egy megadott bankszámlaszámra.
Ha a cég a panaszban foglaltaknak nem tesz eleget, abban az esetben az Európai Fogyasztói Központ magyarországi szervezete tud segítséget nyújtani a határon átnyúló fogyasztóvédelmi panaszok bírósági eljáráson kívüli megoldásában, végső esetben igényedet európai fizetési meghagyásos eljárás megindításával is érvényesítheted a légitársasággal szemben.