Az elmúlt években sokat fejlődtek a kínai mobilcégek, a Huawei például az egyik legnagyobb gyártó lett, igaz ehhez 15 országban létesített kutatóközpontokkal is turbózta magát. A Doogee úgy tűnik, ettől még messze van.
Tisztelt Tékozló Homár Szerkesztőség!
Nagyjából egy hete történt az eset, melynek kapcsán jelen levelemben írok. Az egyik este egy kisebb robbanás hangjára lettünk figyelmesek a lakásban, ezután teljes sötétség lett. Nyilván a biztosítéktáblát néztem meg először, nem meglepő módon leoldott a biztosíték.
A meglepetés akkor jött, amikor elkezdtem kutatni, hogy mi okozhatta a rövidzárt, hiszen több perc keresgélés után sem találtam meg. Ezután szúrt szemet, hogy az egyik mobiltöltőn nincs rajta a burkolat egy része. A töltő egy Doogee márkájú telefoné. Valamelyik belső részben elhelyezkedő áramköri elem robbant fel, belül látszódnak a robbanás nyomai.
Talán itt szúrnám be a gyártónak megfogalmazott levelem:
Dear Chris,
I would like to report an issue with one of your product. An accident happened in our home which was caused by a doogee product in the near past, so I would like to ask you to cooparate in solving this problem. I have a phone charger adapter (please see attached photos), which was exploded last night. It’s top cover was cast (and was flown about 7 metres). Luckily, the fuse cut off, but some of our electronic devices went wrong due to the sudden short circuit caused by the exploded charger. I took a few photos, but did not disassemble the device, however, the signes left by the explosion still can be seen. I can look for the invoices and other papers of the phone and willing to send back the device to a service center (or whichever location you name) where the issue can be further investigated, if necessary. I would set aside from sharing these picures with a wider audience if you are willing to send me a compensation for the devices went wrong due to the Doogee charger, however, I am open for any other ideas to compensate my losses so that we can close this case finally.
Waiting for your reply,
Best RegardsMely szabad fordításban kb. így hangzik:
Kedves Chris!
Szeretnék jelenteni Önöknek egy termékükkel kapcsolatos problámát. Egy rendkívüli eset történt az otthonunkban, melyet egy Doogee termék okozott a közelmúltban, így szeretném kérni szíves együttműködésüket a probléma megoldásában.
Van egy telefon töltő adapterem (kérem nézze meg a mellékelt fotókat), mely felrobbant az elmúlt éjszaka. A borítása lejött, és kb. 7 métert repült. Szerencsére a biztosíték leoldott, de több elektronikai eszközünk tönkrement a rövidzárlat miatt, melyet a töltő okozott. Készítettem képeket, de nem szereltem szét az eszközt, ennek ellenére a robbanás nyomai látszódnak. Hajlandó vagyok minden papírt, számlát, garanciajegyet megkeresni, és elküldeni a töltőt egy szervízbe (vagy oda, ahova Ön kívnája), ahol az eset tövább vizsgálható, amennyiben szükséges.
Szeretném mellőzni a képek további megosztását, természetesen amennyiben kompenzálja a töltő miatt meghibásodott eszközök értékét. Nyitott vagyok minden további ötletre, hogy kompenzálja veszteségeimet, és véglegesen lezárhassuk az ügyet.
Válaszára várva, ...A töltő egy kínai telefoné, melynek apróbb szofteres, és egyéb hiányosságai már a megvételkor világosak voltak. Ez ma már nyilván nem vált ki senkiből különösebb felháborodást. Ez az eset azonban jóval többről szól: egy tartozék úgy hibásodott meg, hogy valóban sérülést okozhatott volna. A szerencse kérdése hogy nem volt ott éppen senki. Ezen kívül komoly anyagi kárt is okozott, mert többek közt egy Panasonic LCD TV bánta a rossz minőséget.
A Doogee márka Magyarországon is egyre elterjedtebb, több magyar oldalon is kapható. Reménykedem a gyártó válaszában, de gyanús, hogy úgy gondolják, ezt a problémát a legegyszerűbb ignorálni, úgysem tud semmit tenni az ügyfél.
Kérdésem az volna, hogy lehet ilyen helyzetben valamit tenni, vagy a cég külföldi lokációja miatt sérthetetlen az ilyen próbálkozásokkal szemben?
Köszönettel, és tisztelettel:
László
Mit tehet az ember ilyen esetben?
Kedves László!
A fogyasztók számára eltérő lehetőségek állnak rendelkezésre attól függően, hogy az adott terméket az Európai Unión kívüli vállalkozástól vagy Magyarországon bejegyzett gazdasági társaságtól vásárolta.
Ha az eladó hazai cég, akkor a fogyasztó igénybe veheti az eladó jótállási/szavatossági kötelezettségéből eredő valamennyi igényt, ezt meghaladóan pedig akár kártérítési igényt terjeszthet elő a meghibásodott termékkel okozati összefüggésben felmerült kárának megtérítése iránt a törvényben meghatározott feltételek fennállása esetében.
Egy külföldi gazdasági társasággal szemben ezeknek az igényeknek az érvényesítése a levélben jelzett okok miatt is nehézségbe ütközik, adott esetben az igényérvényesítés költségei is jóval a keletkezett kár összegét is meghaladnák.
A fogyasztó azonban ezekben az esetekben is jogosult a termék gyártójával szemben követelést támasztani a termékszavatosság és termékfelelősség szabályai alapján. Ezeknek a rendelkezéseknek az alkalmazása során gyártónak kell tekinteni a termék forgalmazóját, illetve az adott terméket az Európai Gazdasági Térség területére behozó vállalkozást is.
A fent meghatározott szabályok alapján a fogyasztó egyrészt jogosult ezekkel a cégekkel szemben a termék kicserélését követelni, másrészről pedig a hibás termék más dolgokban okozott 500 Eurót meghaladó mértékű kár megtérítését követelni. Ha a cégek az igényt nem ismerik el, akkor a fogyasztó az Európai Unión belüli külföldi gazdasági társaságokkal szemben az Európai Fogyasztói Központhoz fordulhat a követelése érvényesítésével kapcsolatban.
Felhasznált jogszabály: 2013. évi V. Törvény a Polgári Törvénykönyvről
Az utolsó 100 komment: