Tékozló Homár

Oké, vízállónak hívják, de milyen vizet áll a vízálló mobil?

2018.04.30. 11:01 | Homár Hilda | 87 komment

dbo1ehnuqaaeulm.jpg

A Samsung Galaxy 8-ast egy drága, de vízálló, porálló csodának ígérték. A 24.hu jól el is vitte nyaralni, hogy letesztelje, mit tud a kis drága a tengerparton. Érdekes tapasztalatokhoz és infókhoz jutottak ennek kapcsán. Például, hogy a telefon IP68-as folyadékállósága édesvízvédelmet jelent, "Nem cappuccino, nem mélytengeri iszap, édesvíz!" - írják. Hogy Béla készülékébe jutott-e esetleg ezek közül, azt nem tudjuk, de sok ideje nem volt rá, mert 4 hónap alatt 2x kellett javítani - mielőtt végül teljesen bedöglött volna.

Üdvözlöm Tékozló Homár !

A segítségét kérném, ha lehet ?

Négy hónapos Samsung s 8 -as telefonomon egy hónapon belül kétszer cseréltek kijelzőt. A második javítás után 4-5 napra ismét bedöglött (meleg volt a teló és sötét a kijelzö). Kérték, h. vigyem be kivizsgálásra ! Bevittem . A válasz: 

Levelére válaszolva sajnálattal értesítjük, hogy álláspontunk nem változott az ügyével kapcsolatban.

A készülék szervizpartnerünk által végzett bevizsgálását követően megállapítást nyert, hogy a készülékben ismeretlen eredetű anyag befolyásából származó maradvány(ok), korróziós nyom(ok) található(k), mely nem kezelhető jótállás körében.

Továbbá szeretnénk tájékoztatni, hogy a Magyarországon hatályos fogyasztóvédelmi törvények értelmében a jótállással kapcsolatos kötelezettség a készülék forgalomba hozóját terheli. Az Ön készülékének típus és gyári száma alapján a készüléket nem a Samsung Electronics Magyar Zrt. hozta forgalomba.

Ezt a választ másolják be bármit kérdezek, pl. hogyan folyhatott bele valami? Víz álló e valójában a telefon ? Milyen anyag korrodál 2-3 nap alatt ? Ők szedték szét ezt a készüléket minimum 2-3 alkalommal. Esetleg nem rakták össze rendesen? Hogy került két pöttynyi valami bele ,de csak annyi ? stb. De a válasz csak az előző. Igaz néha az értékesítőre is tolják a felelősséget. Konkrét kérésemre sem hívnak fel és telefonon is csak az ügyintézőig  jutok aki nem segíthet érdemben.

Tudtok nekem jó tanácsot adni ?

Béla

 

Kedves Béla!

Minőségi kifogás érvényesítése esetén a fogyasztói jogviszonyt bizonyítottnak kell tekintetni, ha bemutatjuk a számlát/nyugtát/blokkot. Amennyiben ez rendelkezésre áll, a jótállási igénnyel kapcsolatos eljárást a forgalmazó (akitől vetted) köteles lefolytatni.

A leírtak alapján úgy tűnik közvetlenül a "gyártói" garanciát kívántad érvényesíteni, és erre válaszul hivatkozik a gyártó képviselője egy kizárási okra ("gyári száma alapján a készüléket nem a Samsung Electronics Magyar Zrt. hozta forgalomba"). Mivel a gyártói jótállási nyilatkozatot nem ismerjük, így az elutasítás jogszerűségét nehéz megítélni. Ugyanakkor érdemes azt tudni, hogy Magyarországon - függetlenül attól, hogy a gyártók mit írnak le, vagy milyen megkötéseket alkalmaznak a saját jótállási nyilatkozataikban - szinte minden új, fogyasztónak értékesített műszaki cikk esetén él az 1 éves kötelező jótállás. Ez a 2 éves kellékszavatossággal párhuzamosan a fogyasztó számára egy rendkívül erős pozíciót jelent, a forgalmazóval szemben. A forgalmazó ugyanis a jótállás szabályai miatt kizárólag független szakvélemény alapján mentesülhet a helytállási kötelezettség alól. Ez azt jelenti, hogy ha nem akarja a készüléket javítani vagy cserélni (vagy ezek meghiúsulása esetén az eredeti vételárát visszafizetni), akkor független szakvéleménnyel tudnia kell alátámasztania, hogy a hiba oka a fogyasztó rendeltetésellenes használata.

Jelen esetben pl. azt kellene bebizonyítania, hogy nem a készülék normál használata során természetesen előforduló páralecsapódás okozott korróziót és egyéb hibákat, hanem kívülről, rendellenes módon jutott folyadék a készülékbe. Ha ezt nem tudja kétséget kizáróan bizonyítani, akkor nem szabadul a fent említett kötelezettségei alól. Mivel egy éven belül vagyunk, és a jótállás határideje jogvesztő, mindenképp lépéseket kell tenni, ha nem akarsz kifutni az időből (be kell perelni a forgalmazót)!

A rövid időn belüli többszöri sikertelen javítás esetén a bírói joggyakorlat és a polgári törvénykönyv szerint lehetőséged van javítás helyett a készülék cseréjét vagy vételár visszafizetését kérni érdekmúlásra hivatkozva. 

Ne feledd: a jótállás miatt a vállalkozáson van a bizonyítási teher. Nem Neked kell az igazadat bizonygatni, hanem a forgalmazónak kell magát "kimentenie". Ez egy nagyon kényelmes és előnyös pozíció, hiszen ha be is bizonyosodik, hogy folyadék okozta a készülék hibáját, azt még mindig nagyon nehéz egyértelműen bizonyítani, hogy ez rendeltetésellenes használat következménye, s nem egy normál használat mellett bekövetkezett páralecsapódás. Azt persze Neked kell tudni, hogy valójában történt-e beázás, és jó eséllyel a hiba feltárása során kiderül, hogy milyen mértékű volt a hibajelenséget okozó behatás. Ma már sok telefonban megtalálható egy speciális indikátor anyag, ami szétszedéskor egyértelműen megmutatja, hogy volt-e belül valamilyen folyadék. 

A vízállóként eladott termékeknek meg kell felelniük a rájuk vonatkozó vízállósági szabványnak. Az IP68 szabvány a telefon por- és vízállóságát jelöli. A készüléked szilárd test védelme 6-os értéke az elérhető legmagasabb, a 8-as folyadék ellenállási érték arra utal, hogy a készülék víz alatt is folyamatosan használható 1-3 méteres mélységben, a gyártó által meghatározott ideig. Mivel felmerülhet, hogy a mostani a hiba akár a korábbi javítások következménye is lehet, illetve megkérdőjelezhető az is, hogy a vállalkozás mentesült-e a helytállási kötelezettség alól, javasoljuk, hogy kezdeményezz Békéltető Testületi eljárást vagy pereld be a céget. Tekintettel a fent említett jogvesztő határidőre, jelen esetben a per tűnik jobb választásnak. 

Felhasznált jogszabályok:

- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról
Szűrt kommentelők

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Xezs7 2018.04.30. 12:00:40

Nekem ez a sztori nem kerek. Valami kimaradt.

Pórnhab 2018.04.30. 12:09:05

érdekes módon ha valamelyik szerviz le akar koptatni vagy meg akar kopasztani valakit ,akkor bedobja a beázott dumát...mivel én nem szedem szét a garanciás telefont otthon soha a büdös életben nem tudom bebizonyítani h nem a szervizben úsztatták e meg direkt valamiben...

klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2018.04.30. 12:29:44

Ezért nem kell ebben a játékban részt venni.

Praedikator 2018.04.30. 13:02:58

"..álláspontunk nem változott az ügyével kapcsolatban." Tehát korábban már úsztatta a telefont, cska nem akarták kicserélni..Ekkor merítés megint, és jött ez a levél? Ez a tájékoztatás nem teljes körű itt megint csak egy kiollózott részt tesznek elénk..De hol vannak az előzmények, okok?

klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2018.04.30. 13:24:13

@Brokkoládé: ha rendszerben gondolkodsz, a rendszer ellensége vagy. Elégegy meg a gagyiszarral amit egy ótvarszar posztolt.

.Manyecska 2018.04.30. 13:49:24

@klingon altatódal cumisüveggel a háttérben: megint rádsóhajtott egy hulla?? vigyél neki bort mert hiába is pofázza az ember ne, akkor is lesz egy barom aki de. Ért Ede. Vízálló tokot a hullájának!!! Ha a Béla zizzent mit szóljak én, másfél napig narancssárga volt a kép, már épp kezdtem megszokni mikor rájöttem a kábel nincs jól bedugva. /ezt ofkorz seLYtettem, takarítás után csak nem érek rá ilyenekre../ Érted, narancssárga minden.
@Xezs7: pedig egyszerű: négyhónapos teló, tehát szivárog a pelus mellett. :D

klingon altatódal cumisüveggel a háttérben 2018.04.30. 14:25:34

@.Manyecska: neked nem kell szeműveg sem hogy. Punkben laazsd. a viLAÁ gott (mein gott). Pinkban.

Izgalmash posztót akarunk. Hím zett konyhaji álldász pl.

Gyenge proba volt hilda 2018.04.30. 16:09:18

"Be kell perelni a forgalmazot..."

Es ki a forgalmazo? Mert nem a samsung Mo mint kiderult.

.Manyecska 2018.04.30. 19:08:37

@klingon altatódal cumisüveggel a háttérben: láttam konyhai áldás: QR-kód volt HÍMEZVE rá..:D

.Manyecska 2018.04.30. 19:10:44

@klingon altatódal cumisüveggel a háttérben: különben mindegy mert odavágtam a távkapcsolót az ajtóhoz kicsit kilóg most a nyáklap, meg a teteje porrá mállott. :D ez garanciális vajon??:P PMS-re fizetnek?? :D

fda 2018.04.30. 19:34:31

A "vízálló" telefonok már csak ilyenek. Ha bármi baja van mégis a víztől, bármikor rá lehet mondani, hogy nem jól vizezted össze. Még szerencse, hogy a bizonyítási kényszer az eladón van, de így sem egyszerű a meccs, próbáltam. Mondjuk többszöri szervizlátogatás után érdekes lesz bizonyítani, hogy tuti nem a szerviz rakott rosszul össze valamit.

azigaziraptor 2018.04.30. 20:53:00

A teló nem telefonálásra való?
Rosszul tudom?
Ha valaki olyan májernak tartja magát, h fürdeti, az megérdemli a balfaxságát!
Ennyike! :-)

Makacs Folt 2018.04.30. 21:05:16

@azigaziraptor: Rosszul tudod. Egy telefon manapság sokkal inkább egy kézi számítógép, amivel fényképezni és telefonálni is lehet.

azigaziraptor 2018.04.30. 21:23:12

@Makacs Folt: Nem, nem számítógép!
Azért, mert van benne számológép, azért nem az!
Ha a net-re gondolsz, csak akkor az!
A nevében is benne van, h telefon!

pefe 2018.04.30. 22:25:48

Szóról szóra ezt kaptam az S7-esemmel. A javítás után beázott. Erre találtak rajta egy akkora repedést, hogy csak mikroszkóp felvételt tudtak mutatni róla. Viszont ez keletkezhetett a javításkor, vagy az új szervizeléskor is. Nem tágítottam, ezért szétszették, és leírták ugyanezt a dumát. Két bökkenő van vele: 1-a beázás és korrózió a repedéstől legtávolabb eső helyen van. 2. Erre azt mondták, hogy a Sim tálca indikátora elszineződött, tehát azért ázott be a telefon, mert a SIM tálca nem volt rendesen benyomva. A bökkenő, hogy mikor bevittem, megnézték, és azt mondták, az indikátor száraz. Biztosan nem ott ázott be. Szóval bevittem egy rosszul javított telefont, szétszedték, rálötyköltek egy csepp vizet az indikátorára, és innen vihetem akárhova. Rendellenes használat, és kész. Tanulság: a Samsung telefonok nem vízállóak! Senki ne tegye őket vízbe!

Zionnépe 2018.04.30. 22:25:54

@azigaziraptor: Mielőtt nqgyon elszállnál a "net+számológép" frázissal gondold át, hogy árulnak hozzá dokkolót amivel számítógépként tudod használni, és rengeteg appot is, amivwl kvázi ki tudod váltani a nem túl "erőforrásigényes" és ez elég relatív, tekintve, hogy VR szemüvegként is használható.
Egyéb számítási kapacitásait meg ne is hasonlítgassuk a piacon kapható és androidot futtató számítógépekkel, mert igencsak leszakdóban vannak hozzá képest :-) !

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.30. 22:27:06

@Makacs Folt: és mint tudjuk egy számítógép jellemzője az is, hogy vízálló....ja várjunk csak, nem. Ezzel a mondattal most mit is akartál bizonyítani?

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.30. 22:29:12

@pefe: szerintem háromféle ember van: akinek eszébe se jut víz közelébe vinni a telefonját szándékosan, aki már rájött, hogy a telefon nem vízálló (beszopta a garanciális ügyintézésnél) és aki még nem jött rá...

Zionnépe 2018.04.30. 22:32:56

@fda: @Pórnhab: Ezért kell az ilyen kaliberű készülékeket
a, nem mo-i kereskedőtől venni (Ausztriaától nyugatabbra nem vakaróznak ennyit a márkaképviseletek, kicserélik és kész... tudom, ebben dolgoztam),
b, biztosítást kell kötni rá, amennyiben rgaszkodik az ember az otthoni vásárláshoz. Gondolom egy ilyen drága készülék fenntartásához bele kell férjen szsz mint a casco egy drágább autóhoz. Mert ugye ez manapság eléggé a felső árkategória.
Nem csak beázhat, ellophatják, leejti valaki(akár rokon, haver, kolléga) stb.

Zionnépe 2018.04.30. 22:41:53

@onlajnok: Én személy szerint Defy+-t, SonyZ2-t is úsztattam tengerben, most XZ Premiumot fogok.

Az előző kettőnek meg sem kottyant 2,5-3 m-ig sem, igaz mindig csak 1-,5 perce vittem le ilyen mélységbe és persze mielőtt vízbe vittem őket mindig alaposan megnéztem, hogy aminek zárni kell zár-e.

Az újabbaknál elvileg erre sincs szükség.

A sós vízbe merítési marhaságot meg nem tudom értelmezni, meg a mélytengeri iszapot sem. Az utóbbi ugye elég mélyen van a normál használati tartománytól, az előbbi meg pl közel sincs olyan sós, mint pl egy leves amivel anno pl a Sony-t reklámozták (hivatalos Sony video), pláne meleg is volt elvileg.

Tuti az orruk alá dugtam volna a videót, igaz nem is áztak be.

Zionnépe 2018.04.30. 22:47:01

@onlajnok: Van aki annyira maóadi, hogy a számítógép, mint eszköz számára a "gépház+monitor+billentyűzet+egér" egységet jelenti.

Kíváncsi vagyok az ilyenek mit mondanának az Apple gépekre, All in One gépekre, és ne hagyjuk ki a tableteket, uram bocsá' laptopokat sem a felsorolásból?!

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.30. 22:47:45

@Zionnépe: hát kívánom, hogy sose járj úgy, mint a posztoló.

Zionnépe 2018.04.30. 22:50:52

@onlajnok: Teszek rá, hogy beázik-e. Ha igen, kicserélik.

onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.04.30. 22:51:58

@Zionnépe: ok :D. A posztolóé elvileg be se ázott (legalábbis nem akarja elismerni, hogy megfürdette), aztán mégse cserélik ki.

Gyenge proba volt hilda 2018.04.30. 22:53:02

@Zionnépe: Nem Mo-i kereskedotol vette. Igaz az nem derul ki a posztbol, hogy tolunk nyugatabbrol vagy keletebbrol hozta e, de gyanitom, hogy vagy valami szurkeimportos vagy valami honkongi webaruhazas termek. Elso korben az eladonal tehet panaszt ugye....

dhrbikes 2018.04.30. 23:50:06

IP megfelelést desztillált vízzel tesztelik, bármi másba ejtve nem rendeltetésszerű használat :) És még azt sem mondhatjuk, hogy g€ci samsung, hiszen minegyik gyártó kizárja a folyadékkár okozta meghibásodást. Szóval gratulálok, ha vízálló telefont vettél, de azért vízbe ne vidd.

octy 2018.04.30. 23:52:10

Tőlünk nyugatabbra... ott bezzeg nem sza.oznak? Lehet, de ez csak úgy mehet, hogy ott a márkaképviselet benyeli az új főpanel árát. Itthon ilyesmire nem találni példát, vehetsz bármit a telefontól az autóig. Mindenütt a sza.akodás megy, hibát bizonyító fotóval, méréssel, mérési jegyzőkönyvvel, anyja nevével 3 példányban, stb. Talán nyugaton azért tudja megtenni, hogy cserél beázás esetén is, mert itt meg nem teszi meg. Kinek melyik piac a fontos.

Itt megtakarít, ott meg jófej az ügyfelekkel. Úgy érzem, mi itt másodosztályú fogyasztók vagyunk. Bár nekünk többhavi bérünk az, amit nyugatabbra simán kicsenget egy fizujából a legújabb csúcskészülékre a dolgozó, mégis őket kell pátyolgatni.
(Pl. ugyan azon szolgáltató miért dobál ingyen mobilnetet nyugaton az ügyfelek után, míg itt qrvadrága?).

Itt simán megteszi, hogy nem számolja el a beépített új főpanel árát, tehát azt bebukja a szerviz, ahol beszerelik. A szerviz egy vállalkozásé, ahol a tulaj simán a dolgozóra tolja a veszteséget. Ennyi. Innentől aztán írhat, mondhat bármit az ügyfél, hogy mióta vásárolja a gyár termékeit. A vállalkozás dolgozója nem fog a saját zsebére szívességet tenni. A gyártó ügyfélszolgálatán lehet sikereket elérni esetleg, vagy ha mobil szolgáltatónál történt a vásárlás, ott lehet megpróbálni nem műszaki vonalon valakivel beszélni. Békéltető testülethez Mo.-on már nem szokás járni (csak a fogyasztó cseszi erre az idejét).

Olyan esetről is hallottam, hogy független szakvéleményként egy sufnigsm bt. papírját is elfogadták, amelyiknek talán még javítási tevékenység sem szerepel a tevékenységi körei között. Ennyit ér a békéltető testüreg is...

Azért az ügyfelek sem szentek, mennyi embert látni esőben telefonálni... Utána meg megy a rinyálás, hogy de hát nem is ejtette vízbe, mitől ázott be?

Ja, áram alatt lévő alkatrészek fél nap alatt be tudnak korrodálni.

Bicspesz Elek 2018.05.01. 00:00:58

youtu.be/ao21eJgsF1w

Iphone 8 vs Samsung S8 salt water test...

czerka 2018.05.01. 01:14:46

Ki az a bolond, aki Samsungot vagy iPhone-t vesz?
Vegyetek Xiaomi-t.
Nem vízálló, de negyedannyiba kerül, mint egy Samsung. És a nemvízálló telefonodra vigyázol, mert tudod, hogy nem vízálló. A "vízállóval" meg rajoskodsz, menőzöl, kísérted a sorsot.

Szervízben pedig nyilván azt fogják neked mondani, hogy belül korrózió nyonsit találták, te úgyse láttad előtte belülről, hisz ha szétszedted volna, azzal elveszted a garanciát.

Guest1654543 2018.05.01. 06:04:28

@Zionnépe: Mit nem tudsz értelmezni? A szabvány édesvízről szól, a telefon ezt tudja. Erre tervezték és tesztelték. Ha sós víbe teszed és nem romlik el, az véletlen. Te minden reklámot elhiszel? Konzumidióta vagy-e?

Zionnépe 2018.05.01. 06:22:26

@Guest1654543: Nézd, ha a gyártó meri forró (legalábbiz gőzölgő fazék leves) levesbe merítve reklámozni a saját termékét, úgy gondolom nyugodtan sz.rhatok rá én miben áztatom. És később akár az orruk alá is dughatom a reklámjukat, hogy "ne bazzág desztvíz reklám" de egyébként medencében való kamerázást, pocsolyába ejtést is csináltak ugyanígy.

@octy: Korábban a német Lenovo márkaképviselet szervizében melóztam. Macska lehugyozott, falhoz vágott (a kliens szerint csak leesett), kávéval leöntött (több száz), garancia 1-2 hete lejárt! készülékeket is zokszó nélkül cseréltünk, illetve javítottunk.
És 1000 euro alatti gép nemigen jött be, inkább 1500+

Az alaplap, a műanyag borítás, a fém zsanér mind fillérekből van legyártva, és nem jut eszükbe itt kekeckedni az ügyféllel, nehogy rossz híre menjen a márkának. Azért van annyira túlárazva, hogy beleférjenek az ilyen "user error" hibák.

Igen, valóban otthon kekeckednek csak ilyen baromsággal, fel sem fogom minek?!

vpbarna74 2018.05.01. 08:09:46

Szia!

Hehe, ugyanígy jártam az S7-tek. Szinte szóról szóra ugyanez volt a válasz. Csak én egy patakban (édesvíz) csináltam felvételt, ami miatt beázott. Elvittem bevizsgálták, " a szakvéleményt" fent olvashatjátok (ua), majd a kezembe nyomták az 1 hetes elót hogy csak saját költségen javítják. Mivel kártyafüggetlenként, előrendelésben vettem kb 270 ropiért, kicsit mérges lettem rájuk....Aztán megnéztem, a szervíz ahol bevizsgálták, rosszúl rakta össze. A kamera el volt csúszva, egy szőrszál belelógótt a lencsébe( biztos fehér kesztyűben, hajhálóval, steril szobban végzik a szervízt :) )és ami még felbosszantott, hogy össze volt karcolva a hátlap, de nam kicsit. Reklamáltam helyben, mire a kiscsaj azt mondta hogy Ők erről nem tehetnek. Visszaregisztráltam a facebookon, majd egy olyan profilképet rektem fel, ahol egy bazi nagy almás telóval telefonálok, aztán írtam a Samsung magyar oldalára egy kommentet, ahol leírtam a gondom. Azonnal írták hogy jelentkezzem, majd ki is cserélték gariba a készüléket. Szerintem hasonlóképpen cselekedj :)

szmoker (Homo Trollicus) 2018.05.01. 08:54:02

Bélám!
Samsung? Szürkeimportból?

Ezt bizony túltoltad.

vprof 2018.05.01. 09:18:49

Kedves Béla! Írásjelek előtt ne használj szóközt, utána viszont igen! Kezdetnek elég lesz ennyi.

tlantos 2018.05.01. 09:28:10

Erdekes ez a beazas. Par hetes telefonra panaszkodott a videki kollega (nem halljak rendesen), aztan inkabb hasznalta a sajatjat. Ra 1-2 honapra kaptuk vissza tole. Uj allapotban. A szerviz szerint beazott, gari megvonva.

Ehhez kepest evekkel ezelott konkretan megusztatott, semennyire se vizallo telefonnak csak egy kiszaritas kellett. Szoval szerintem ez a beazas is egy kamu szoveg. Raadasul ha osszerakjak a dusnsztos azsiaban, itt siman lecsapodik bent a para, a hideg raktarban.

MEDVE1978 2018.05.01. 09:48:59

Sajnos a vízállónak hirdetett telefonok többsége nem vízálló. Nekem egy DOOGEE Titans2-m volt, amit felforralnak a reklámvideóban. Ezzel szemben a valóság az, hogy a felső részen lévő műanyag takarólap (ami alatt a csatlakozók vannak) viszonylag hamar elöregszik, megtörik, nem zár rendesen. A probléma, hogy a telefonnak ez az első és az utolsó védvonala, mert a hátlap alatti gumilap más részt véd. Így is beleesett egy beáztatott ruhával teli lavorba véletlenül és 2 óra elteltével jöttem rá, hogy gáz van. Akkor már mindegy volt neki. A szervíz még viszonylag jó fej volt, javította garanciálisan (gondolom, hogy megállapíthatatlan, hogy hogyan került bele a víz). Kb. két és fél évig ment a teló, ezalatt 3 hónapot volt szervízben. A végére letört a csatlakozótakaró műanyag, tehát már annyi volt a vízállóságnak örökre. Mindenesetre az az igazság, hogy ezek "még" (?) nem azok a telefonok, amelyeket simán elviszel pancsolni a Balatonba, úszómedencébe vagy a tengerbe.

lobster thermidor 2018.05.01. 10:46:09

A megoldás az, hogy az ember annyit költsön egy telefonra, amennyit egyébként nem sajnálna kidobni az ablakon akár néhány hónap múlva. Nyilvánvaló, hogy minél drágább egy készülék, annál nyűgösebb lesz a garanciális hibákat elismertetni, hacsak valóban nem annyira ordítóan gyári hibás a cucc, hogy már nem lehet letagadni, mert különben mindig fog valamilyen hivatkozási alapot találni a szerviz vagy a márkaképviselet, hogy miért nem javítják a hibát garanciában. A fantázia végtelen dimenziókban képes szárnyalni, ha hülyének lehet nézni az ügyfelet.

morph on deer 2018.05.01. 10:49:24

Béla rosszul olvasta a tájékoztatót, ezért ő a hibás!
A telefon ugyanis ‘vizilóálló’ és nem ‘vízálló’, ahogy Bélánk helytelenül feltételezte!

A ‘vizilóálló’ pedig azt jelenti, hogy nem megy bele viziló, akár öt méterről sem, és ezt a telefon készítői bármikor garantálják is!
Rendeltetésszerű használat esetén ezt a tulajdonságát teljesen biztosan megőrzi a garancia teljes idejére, amit az is bizonyít, hogy még soha nem érkezett panasz amiatt, hogy valakinek viziló került volna a telefonjába!

Szóval máskor tessék jobban figyelni az apró betűs azövegre is...

lobster thermidor 2018.05.01. 10:53:58

@tlantos:
Ez a fajta párásodás nem játszik, mert még egy Ázsiában gyártott sportzokni zacskójában is találsz egy kis tasakot, ami szilikagél golyócskákat rejt magában. Ezek arra szolgálnak, hogy stabil páratartalmat biztosítsanak abban a csomagban, dobozban, stb., amiben elhelyezték azokat, vagyis ne okozzon gondot a páratartalom változása, mert a kívánt értékre lekötik azt.

CCnick 2018.05.01. 12:17:59

@Zionnépe: "És később akár az orruk alá is dughatom a reklámjukat, "

Egyszer azzal is bepróbálkozhatsz, hogy mikroszkóp alatt megnézted és a mosószerben a reklámmal ellentétben nem harcolnak a mocsokkal kis okos mosómanómolekulák szóval aggyák vissza a pénzed de gyorsan.

CCnick 2018.05.01. 12:23:23

@MEDVE1978: "Mindenesetre az az igazság, hogy ezek "még" (?) nem azok a telefonok, amelyeket simán elviszel pancsolni a Balatonba, úszómedencébe vagy a tengerbe. "

ebben az a röhej, hogy a negyedmillás csodatelefonokkal szemben egy 40ezres vízálló fényképezőgép tele mechanikus gombokkal, naponta 2szer nyitott aksi+sdkártyatartóval simán ténylegesen is állja a vizet éveken keresztül.

MrZed001 2018.05.01. 12:38:35

@Pórnhab:

"soha a büdös életben nem tudom bebizonyítani h nem a szervizben úsztatták e meg direkt valamiben"

És nekem mégis sikerült :D
Ugyanis a stylust benne felejtettem a telóban, amikor beadtam szervizbe (garis alaplap hiba). Teló tokban volt, vizet sose látott.

Erre jönnek a beázásos, belül rozsdált szöveggel, telót visszaküldik (ez amúgy 3 hónapjukba telt).
Telót átveszem, stylus kihúz ... és SZÉT VAN ROHADVA.
Nem kicsit rozsdás, hanem mintha savfürdőben áztatták volna, és nem csak pár órán át.

Fénykép elküld stylus-ról egy kis levél kíséretében, hogy term. körbevideóztam a telót leadás előtt, tehát csak ők okozhatták ezt az eszméletlen durva korróziót. Azaz a stylus mellett a telón belül talált korróziót is ők okozták !
És vagy azonnal cserélik újra, vagy már megy is a feljelentés nagy értékű rongálás miatt.

Azonnal cserélték is.

Xezs7 2018.05.01. 15:26:36

@czerka: én is Xiaomit hajtok, de minek lebolondozni másokat? Ha másnak más tetszik akkor hadd vegye. Az én csajom jó melles, most bolondozzam le azokat, akiknek vékony csajuk van? Hát mit fáj az nekem?

Xezs7 2018.05.01. 15:30:38

@Zionnépe: azért szerintem az normális dolog, hogy egy cég zokszó nélkül tűri, hogy az ügyfelei hülyének nézzék. Szerintem nálunk azért ekkora a szigor, mert a magyarok alapból sunyibban állnak hozzá mindenhez, mint nyugaton. Itt nálunk még mindig menő az ügyeskedés, meg a megoldjuk okosba' szemlélet. Az előző poszt kommentjei is arról szóltak, hogy hogy kell megúszni s parkolási díjat. Még véletlenül sem arról, hogy hányféle módon tudod befizetni. Mindig a kerülő út, a sunyiskodás. Magyarországra vasszigor kell.

Xezs7 2018.05.01. 15:36:06

Egyébként magyarázza már el valaki, hogy mi a fenét lehetne lefotózni a víz alatt, amit nem találsz meg fél perc guglizással a neten sokkal jobb minőségben? Lefotózod a tenger vagy a patak élőlényeit? Kapcsold be a Spektrumot, olyan felvételeket látsz, amit az egyszeri konzumpronyó soha nem lesz képes produkálni. Tényleg, minek?

Zionnépe 2018.05.01. 16:42:17

@Xezs7: A cégnek ezek filléres vackok, és be van építve az eladási árba, plusz a kiterjesztett gariba a "lehúzás". Javítani, cserélni meg csak úgyis olyat, amit már megvettek, onnantól meg ha használni is akarja annyit törögeti, amennyit jólesik. Ezer másik ember meg nem. Kb 200.000 eladott készülékre jut évi 5000 gariztatás. Ez még statisztikai hibának is belefér a gyártás mellett.

Szerinted a Samu 8 800 eurós árcédulájából mennyi maga a készülék (komplett nettó gyártási és szállítási ktg)? Kb 90-120 max, a többi marketing díj, fejlesztési ktg, áfa, nyereség.
Namost 2 konténerbe a készülékek mellé ugyanazzal a szállítási ktg-el behoznak kb 7-8000 készüléknyi alkatrészt is. Ha kell meg utánrendelnek már eleve legyártott készletről.

Nem kell sajnálni az IT/híradástechnikai cégeket, ki van minden előre kalkulálva bőven.

Ez a fajta "szigor" meg inkább árt egy márkának, mint használ és pláne átfordulnak inkább jópáran alternatív felörekvő konkurencia felé.

Otthon általában a marketing és a menedzsment ami gyerek cipőben jár és nincs rendes szakembergárda kiképezve. Itt kvázi mindig a vevőnek van igaza, ameddig nálunk akar pénzt költeni! Tönkrevágott valamit, de várható hogy a jövőben is ilyen terméket vesz? Úgy vagdossa a falhoz és áztatja a cuccot ahogy jólesik :-)

Xezs7 2018.05.01. 18:30:58

@Zionnépe: Természetesen ez filléres tétel. Én inkább az elvről beszélek. Nekem nagyon nem tetszik az, amikor felnőtt emberek képtelenek felelősségteljesen annyit mondani, hogy "elbasztam, megérdemlem". Ehelyett nyafognak, mint valami taknyos gyerek. Tudom, hogy egy cégnek máshogy kell(ene) hozzáállni az effajta pofátlansághoz, mint nekem magánemberként, de nézd el nekem, hogy én alapvetően a saját szemszögömből nézem a világot.

Zionnépe 2018.05.01. 21:32:54

@Xezs7: Ez a baj sajnos, hogy nagyon sokan állnak hozzáígy, mint te! Magánemberként, mintha a te zsebedből húznák ki a forintjaid, nem pedig céges szemszögből, ahol a jövendőbeli vásárlás és megelégedettség sokkal fontosabb egy jelenbeli filléres tételnél, amivel már úgyis számoltak.
A sztori meg kit érdekel? Mennyivel másabb technikai szempontból, hogy "képnézegetés közben leesettcaz erkélyről" mint a "falhoz vágtam mérgemben"? Semmiben, a cég szerez magának egy jó pontot a méregzsák usernél, a méregzsák user meg legközelebb is ilyen márkájú gépet vesz és fizet ki előre kb 4-5 falhozvágást előre kp.

Rossz a szemlélet. Az elköltött pénz a fontos.
Nagyon sok embert befolyásolnak pozitív irányban az ilyen "jótétemények" ezt kell megfogni!

Tehetséges ugandai buzi 2018.05.01. 21:52:34

@Zionnépe: Tök más témában, szörfözéskor sem mindegy, hogy édes vízben, vagy sós tengervízben hasítod a habokat, methogy a sós víz agresszívebben korrodál.

Például a Balatonon elég kettes, sima rozsdamentes csavar. Az Adrián meg már négyes, saválló csavar kell a sós tengervíz miatt.

Oszt elképzelhető, hogy a vízbe mártott mobiltelefont is erősebben zabálja a sós tengervíz, mint a sima édesvíz mondjuk egy medencében, vagy a kádban.

Digitális Dzsihád 2018.05.01. 22:26:35

Sokan felvették az előzőekben, hogy mifenének vízálló telefon? Hát mert miért ne? Ha nincs kedvem IP védelmű tokban egy profi fényképezőgépet magammal cipelnem, akkor az ilyen tudású mobil nem domborítja a zsebemet.

Namármost nekem ott van problémám, hogy egy normál, nem vízálló telefon ára X ezer játékpénz, egy vízállónak hírdetett készülék, meg legalább 30-40 %-al több, mint X ezer játékpénz.

De ha már vízállónak hírdették, meg az elöttem szólók beidéztek olyan látványos reklámot, hogy levesbe tették és utána is müködött, akkor ne érezzem kissé átbaszva magam, amikor kifizetek 30-40 %-al több pénzt a vízhatlannak hírdetett készlékért - de víz közelébe ne vigyem? (Meg apróbetű, hogy csak édesvízbe, de ott is max 70 cm mélységig?)

Annak idején gyerekkén azt is évekig tanultuk, hogy egy óra milyen mértékben vízhatlan? Fröccsenésálló? Kezet mosni lehet benne? Két méter? Száz méter? Kétszáz? Négyszáz? Vákuum van-e benne?

2018.05.01. 22:37:12

@Xezs7:
Én mondjuk túrázaskor is fotózok telefonnal, még ha ugyanazon helyekről léteznek is professzionális képek. Ugyanez víz alatt miért ne lenne ugyanígy? Az más kérdés, hogy oda léteznek megfelelő céleszközök, nem csak profiknak, hanem pl. kompakt fényképezőgépből is van víz alá szánt, sőt telefon is, csak épp n a Samsung vagy más általanos tömeggyártó gyártja ezeket.

énvagyokavonalban 2018.05.01. 23:36:38

Nehezvizet, feljon a tetejere :)

tlantos 2018.05.02. 05:18:44

@lobster thermidor:
csakhogy telefon dobozaban az eletben nem lattam meg ilyet. Sot, jol le is van fojtva egy zacsiban altalaban.
Nem telefon volt, hanem egy vezerlo, szinten ip sok, raadasul olyan helyen, ahol igazabol vizet se nagyon kaphat, aztan azt is ugy kaptuk vissza, hogy belso korrozio, nem cserelik.
Az raadasul szep gumi szigetelessel volt lezarva, szoval tenyleg nem nagyon mehetett volna bele viz.
Egyszeruen ki vagyunk szolgaltatva annak, hogy a gyartok nem hajlandok javitani vagy cserelni garanciaban a legtobb esetben.

Zionnépe 2018.05.02. 06:10:35

@Tehetséges ugandai buzi: Tudom mennyivel erősebben korrodál a tengervíz, ez nem is kérdés. Viszont itt most vízálló, általában műanyag és üveg burkolat kombinációjából összerakot eszközökről beszélünk, amiket nem korrodál a tengervíz.
Persze azt is tudom, hogy a szgetelések gumik, amik előbb-utóbb elöregszenek a sós víztől meg inkább előbb...
A normális az, ha a mezei vásárló nincs átverve! Ha már folyadék- és porálló készüléket vesz, akkor vagy tüntessék fel nagy betűkkel a dobozon, hogy "csak édesvíz és homok" ami ellen véd, vagy ha sunnyogni akarnak, tűnjenek el a sunnyogó gyártók a sűllyesztőben!

Zionnépe 2018.05.02. 06:15:59

@tlantos: Normál esetben nem vagy kitéve, ha jó az országod jogrendszere és nem az átverésre, megtévesztésre játszó gyártókat szolgálja ki csak!

Nyugatabbra olyan kártérítési pereket akasztanak a gyártók nyakába, hogy eszükbe sem jut az ilyen megtévesztés, inkább cserélnek mindet, az sokkal kisebb költség és veszteség.

Azt kell elérni, hogy otthon a fogyasztóvédelem és a békéltetők és általában a jog is védje a fogyasztókat, szép kihívás, de megéri!

Xezs7 2018.05.02. 09:00:46

@Zionnépe: Engem annyiban zavar, hogy az emberek megszokják, hogy lehet sunyiskodni, és mikor magánemberként velem érintkeznek, akkor nálam is bepróbálkoznak. Nem a cégeket sajnálom, tudom, hogy nem ettől mennek csődbe. Megjegyzem, ha képnézegetés közben leesik a telefon az erkélyről, az is a felhasználó hibája, így garanciális csere nem jár rá.

.Manyecska 2018.05.02. 09:01:23

@Tehetséges ugandai buzi: ne is mondd, minden hétvégén szörfözés után rizsbe rakom a telefont.:D Egyszer próbáltam szörfdeszkát a Duna-holtágban de akkora szaltókat ugrottam hátrafelé.. a csónakunk viszont eresztett az nagyobb fles volt:DD féltem is hogy a mikrósütőnek baja esik..:DD tudod nekünk a Rafás-szigeten volt telkünk evezőlapáttal jártunk a CBA-ba:DD de nem szóltak!!!

Xezs7 2018.05.02. 09:03:08

@Digitális Dzsihád: Mondd már el nekem, hogy milyen olyan képet akarsz te vízben vagy víz alatt lőni, amit nem tudsz fél perc alatt leguglizni sokkal jobb minőségben, mint amit te valaha képes leszel ellőni.

Nekem ez az egész vízállósdi egy a tech cégek által generált mesterséges igény, hogy 30-40%-kal drágábban rá lehessen sózni a telefont az egységsugarú hülyékre.

.Manyecska 2018.05.02. 09:13:01

@Xezs7: ja, fura, mi egyszer megálltunk egy kietlen vidéken-motorral voltunk valahol Görögbeeee' :P senki nem volt bementem búvárkodni hát összef..stam magam mert olyan gyorsan mélyült hogy a nagy fekete!! falat láttam csak magam előtt meg valami ótvar nagy siklót a homokban, örültem hogy nem evett meg valami óriáspolip...:( vízálló defibrilllátor, na az kellett vóna!! Ja az exemhez is kivonult a partiőrség mikor részegen vízibiciklizett, bilincsben vitték majdnem el -volt helikopter is, stb.- na ARRÓL basszus, néztem volna videókat , meg fotósorozatot....:D a vízbe dobott csikkei nyomán próbált visszajutni de a hullámoktól nem látta a partot... :O nagyon zsír!

CCnick 2018.05.02. 09:47:41

@Xezs7: "Mondd már el nekem, hogy milyen olyan képet akarsz te vízben vagy víz alatt lőni, amit nem tudsz fél perc alatt leguglizni sokkal jobb minőségben, mint amit te valaha képes leszel ellőni."

Olyat amin te, a gyereked és/vagy az asszonyod szerepel a vízben.

CCnick 2018.05.02. 09:50:09

@CCnick: Más kérdés, hogy én erre nem egy negyedmillás telefont hanem egy 40ezres, ténylegesen víz és ütésálló kompaktot használok merta hülye azért nem én vagyok.

Thomas Dantes 2018.05.02. 11:36:14

Hát...talán tényleg nem ártana tudni mit jelent az IP68-as védelem. Amit egyébként nagyon sok telefon tesztnél elmagyarázták, hogy nem azt jelenti ,hogy tengerbe meg búvárkodni vele, hanem megadott mélységig, megadott ideig, sima vízben. Pont.

Magyarán, ha beejtem egy szökőkútba, és egyperc alatt kikapom, vagy esik rá az eső, vagy vagy rám borul egy vödör víz, azt kb kíbírja. Ennyi.

Nem mélytengeri fotózásra való.

Mint az ütésálló kijelező...az sem azt jelenti, hogy rábaszol egy bazi nagy kalapáccsal erőből és nem törik be.

Tehát a vízállóság a normál életben törtő használatra vonatkozik.

Az más dolog, hogy a legtöbb cég igyekszik nem fizetni a garanciát. Ez egy sajnáláatos dolog...de leginkább talán ha veszünk egy drága telefont...talán esetleg lehetne vigyázni is rá.

Xezs7 2018.05.02. 12:16:09

@CCnick: Azta. Mert ezeket az embereket nem lehet szárazföldön lefotózni, mielőtt vízbe ugranak. Konzumidiotizmus felsőfokon.

.Manyecska 2018.05.02. 12:51:35

@Xezs7: azért pálmafás poszter mögött lavórban állva nem annyira jóóóó :D

Gyenge proba volt hilda 2018.05.02. 13:47:36

@Thomas Dantes: Teljesen egyetertek. Rengetegen a vizallosagon rugoznak, pedig a gyartok IP68 szabvany "garantalnak", a ketto meg nem ugyanaz.

Xezs7 2018.05.02. 14:23:50

@.Manyecska: nem úgy, te :) amúgy veled mindig történik valami hülye dolog? :)

.Manyecska 2018.05.02. 15:20:26

@Xezs7: jaja, sajnos. Suba a gubával, tudod:P Amúgy Thomas Dantesnak van igaza asszem. Nem tudnám nélkülözni a telefonomat fél napig sem. Valaki híjjon fel mert nem találom!!! :D

Xezs7 2018.05.02. 16:26:09

@.Manyecska: Ha pancsizni megyek én kikapcsolom aztán elzárom valahova. Ha csak úgy kimegyek a strandra, akkor meg itthon hagyom.

Reactor 2018.05.02. 16:49:40

Olyan teldzsót kell venni, mint az enyime :) azt úgy készítették, hogy mindent kibírjon, még engem is. Rázkódás, ütés, leejtés, víz, sár, homok, por...ahogy a míves angol mondja: "nem kottyan meg" neki :)
Persze az ilyen készülékek kevésbé divatosak, nincs bennük 5000+1 hót felesleges funkció, nem olyan dizájnosak, nem lehet velük mókusvakítani, de ez ezzel jár...dugni és szűznek is maradni, na AZ nehéz lesz.

CCnick 2018.05.03. 19:20:26

@Xezs7: hát ha te a parton szoktál pancsolós képeket csinálni az a te dolgod. Mások erre a vizet használják.

CCnick 2018.05.03. 19:21:43

@Xezs7: Egyébként lehetek indiszkrét? Van gyereked?

CCnick 2018.05.03. 19:35:58

@Thomas Dantes: "Hát...talán tényleg nem ártana tudni mit jelent az IP68-as védelem"

tényleg nem értana mert amit irtál az az IP 67-nek felel meg: "Időszakos vízbe merítés ellen védett" az 68ban a 8 jelentése: "Tartós vízbe merítés ellen védett"

és ezt jelenti pl a samsung szerint:

www.samsung.com/global/galaxy/what-is/ip68/
"Devices backed by an international standard rating of IP68 are deemed fit enough to withstand dust, dirt and sand, and are resistant to submersion up to a maximum depth of 1.5m underwater for up to thirty minutes."

a "1,5méter víz 30 percig" nem igazán azt jelenti, hogy eshet rá az eső (az ip63 ami por és esőálló).

Xezs7 2018.05.03. 19:46:03

@CCnick: Van, de mielőtt további találgatásokba kezdenél, leírom, hogy nem szoktam állandóan őt fotózni (sőt, elég ritkán), pláne nem tolom mások arcába a fényképét sem személyesen, sem Facebookon.

CCnick 2018.05.03. 20:09:33

@Xezs7: vVan egy halvány átmenet az "egyfolytában fotózni és fészbukra feltolni mindent" meg a "minek a fényképezni, valaki már mindent lefotózott korábban jobb minőségben" között.

Xezs7 2018.05.03. 21:33:24

@CCnick: Akkor menjél át, mit bánom én.

CCnick 2018.05.05. 12:07:10

@Xezs7: a vitakultúrád kimagasló:)

Mondjuk én vagyok a hülye, hogy leállok olyannal vitatkozni aki szerint fotót készíteni teljesen felesleges mert mindenről készült már korábban jobb fotó amit le lehet tölteni a netről.

Kentetsu 2018.05.06. 10:15:40

@Xezs7: na ezt meg hogyan sikerült összeraknod? :) :)
Egységsugarú hülye akinek igénye a vízálló telefon? :)
Soha nem áztál el? Soha nem ejtetted bele a telefonod valami nedves közegbe? Soha nem borítottad rá a fogyasztott folyadékod valamilyen kütyüdre? Stb...stb...
Miért érzi úgy mindenki, hogy ő kurva okos és mindenki más, akinek különböző az igénye és a véleménye, az hülye?
Ha nem kell, vagy nem futja rá, ne vegyél vízállót! De lehülyézni azt, akinek fontos, hogy egy nyálasabb beszélgetés után ne olvadjon le a telefonja, bizony nettó suttyóság.

Xezs7 2018.05.11. 16:36:49

@Kentetsu: Mindre nem a válasz. Én nem balfaszoskodok.

Kentetsu 2018.05.11. 18:20:36

@Xezs7: Akkor te egy tökéletes istenség vagy.

Xezs7 2018.05.12. 13:31:15

@Kentetsu: Az azért nem, de igyekszem vigyázni a cuccaimra, és nem hebehurgyáskodok.
süti beállítások módosítása