A Google Mapsen a Rákóczi téri (valójában Józser körúti) nagyposta képén a melléküzletági termékeket bemutató gondolák tömkelege mellett az a legfeltűnőbb, hogy egy nagyon szépen felújított, hívórendszerrel is modernizált postáról van szó. Ki gondolná, hogy XXI. század ide, 2018 oda, a korszerű kulisszák közt a kézbesített csomagokat egy szakadt papíralapú postakönyvből keresik ki szegény ott dolgozók? Már, ha van egyáltalán mit keresni.
Kedves Homár blog!
Sokat gondolkodtam, hogy írjak-e nektek, már több dologról is, de ez az, amiben nem tudok magam dűlőre jutni.
Nem kertelek, aliexpresses csomagrendelésekről van szó.
Kb. 2 éve rendelek havi rendszerességgel, eredetileg a Király utcába érkeztek a csomagjaim, egy üzletbe, ahova minden, kivétel nélkül meg is érkezett, mint megtudtam az ide kézbesítő posta a Nyugati téri 62. számú postahivatal. Ezen a helyen viszont nemrég felmondtam és januártól már a lakcímemre rendeltem a csomagokat.
Eleinte rendben is volt minden az első körrel, aztán a márciusi rendelésemből már csak ímmel ámmal érkeztek dolgok, ahogy az áprilisiból is. Végül egyszercsak már semmilyen csomagot nem kaptam meg.
Jelenleg 12 olyan csomagot várok, amit több mint 2 hónapja rendeltem. Van köztük olyan termék is, amit ezt megelőzően már egyszer megrendeltem, és rendben meg is érkezett, ám a második már sajnos nem.
Erre a címre a 8.számú posta kézbesít, így oda mentem be érdeklődni. A postás kisasszony kezembe adta a kézbesítőkönyveket, hogy nézzem át, hátha megtalálom magam.Már ez is kemény, hogy a 21. században egy szakadt papíralapú könyvből kell több száz név között csomagokat keresni. Sajnos csak a legutolsó átvett csomagomat találtam meg, melyből kiderült, hogy utóljára 05.14-én vettem át bármit is, azóta pedig semmi nem érkezett meg.
Teljesen tehetetlen vagyok, a postán is csak széttárták ezen kívül a karjukat. A holmijaimra meg már keresztet vethetek. Megtettem a panaszomat a posta felé, melyet most ide be is másolok, első levelem, kicsit indulatos hangvételű lett, de ez van.
Tisztelt Kapcsolattartó!
Sajnos dühösen tapasztaltam az utóbbi időben, hogy nem érkeznek meg a csomagjaim külföldről. Mikor még a Király utcába rendeltem (ahova a postás elmondása szerint a Nyugati téri postából érkeznek a levelek/csomagok), minden pontosan megérkezett. Amióta az otthonomhoz rendelem őket (és így a Rákóczi téri posta lett a kézbesítő), azóta több csomagom is elveszett a semmiben, van amit 3 (!!!) hónapja nem kaptam meg. Ha bemegyek a postára, azt mondják, hogy ők az ezer csomag között nem tudnak egy-egy csomaggal foglalkozni.
Én elhiszem, hogy leterheltek, de szerintem itt ezeket inkább valaki magához veszi... hihetetlennek tartom ugyanis, hogy eddig mindenem megérkezett tényleg kivétel nélkül, Budadapest legnagyobb postájáról, amint postát váltottam egyből eltünögetnek a dolgaim?!
Sajnos a pénzemnek sok esetben ilyenkor búcsút inthetek, mert az eladó is csak azt ismételgeti, hogy keressem a postán és valóban igazolni is tudja azt, hogy elküldte, de az a követési szám, amit megad csak az ő országában érvényes, itthon nem.
Sajnos úgy érzem, hogy ezzel semmit nem lehet tenni, így végső elkeseredésemben írtam ide és sejtem, hogy önök sem tudnak majd bíztató válasszal szolgálni, de szerettem volna ezt elmesélni, mivel úgy érzem, hogy a Rákóczi téri postán valami nagyon nincs rendben. Bár kifelé, az ügyfél felé szépen fel lett újítva, de a csomag/levél átvétel katasztrófális. Elavult eszközöket látok, szerencsétlen dolgozók próbálják a nulláról tartani a helyzetet több kevesebb sikerrel.
Amikor valami ilyen csomagról kapok értesítőt, a hölgyek sok esetben pofavágások közepette 5-10 perces keresgélések után is alig találják meg a csomagjaimat!!! Mert hogy nekik egész nap a kínai csomagokkal kell foglalkozni. És erről én tehetek? Ideje lenne már felismerni a változást és haladni a korral és külön részleget létrehozni a megnövekedett online vásárlás elősegítésére...
Várom észrevételüket.
Üdvözlettel
Válaszlevelükben pontos címadatokat, illetve az értesítőkről készült jól látható elektronikus képet kértek az vizsgálatá lefolytatásához. Sajnos ezek a csomagok nem kapcsolhatók a Chinapost saját csomagszámán kívül semmilyen számhoz sem. Így ennek megfelelően értesítőt sem kapok a csomagokról, mivel nem ajánlott küldeményként vannak feladva. Azért ezeket az azonsítókat megírtam nekik az alábbi kiegészítéssel:
Elég furcsának találom ezt, mivel előzőleg tényleg kivétel nélkül mindent megkaptam. Sőt olyan termék is van, amit már egyszer rendeltem ugyanattól a cégtől és az első megérkezett, a második már nem.
Nem tudom mit tehetnék még ezen csomagok megérkezésének érdekében. De a jövőbeni rendeléseim miatt örülnék, ha valahogyan kiderülne az igazság.
Azért hozzátenném azt is, bár valószínüleg tisztában vannak vele, hogy nevetségesen elavult dolgokkal dolgoznak a postán. A 21.században szakadt kézbesítőkönyvekből kell csomagokat keresgetni? Nincs erre egy normális számítógépes rendszer? Hihetetlen számomra ez a nagy fokú fejletlenség. A dolgozók a kilátástalanság határán próbálnak valami rendszert vinni a tömeges nemzetközi csomagfeldolgozásba. És semmit nem tudnak, hogy mi honnan hová? Tényleg ezt nem azért írom, hogy a felelőst keressem, csak azért ez a mai világban nagy fokú nemtörődömségről ad tanubizonyságot.
Valamilyen rendszerben kérem próbáljanak meg utánanézni, hogy hol akadhattak el, Budapesten belül én bárhova szívesen elmegyek érte, ha van valamilyen gyűjtő raktár, ahol a nyomára lelnek.
Kérem, segítsenek.Eddig jutottam a postával, várom válaszukat.
Mindenféle vádaskodás nélkül egyelőre semmi mást nem tudok elképzelni, minthogy új postás lett és lopja a csomagokat. Számomra elképzelhetetlen, hogy másfél éven keresztül minden az utolsó darabig megérkezik, pedig nem kevés csomag, havi 30-40 csomagot is rendeltem adott esetben. Aztán egyszercsak, mintha elvágták volna, semmi nem jön.
Ide írásom fő oka pedig, hogy hátha a nyilvánosság hatására más is jelentkezik, akinek kifejezetten ezzel a postával van ilyen problémája, hátha fény derül nagyobb összefüggésekre is. Ezen felül tanácsokat várok még szeretettel, hogy mi mást tehetnék még annak érdekében, hogy előkerüljenek a csomagjaim. Bár úgy lenne, hogy egyszercsak elkezdenének befolyni a dolgok, bár 3 hónapot még semmire sem vártam, így nem tartom ezt túl reálisnak.
Szegény kis kínai apróságokat sajnálom. :(
End of sad story.
Kapcsolódó minikérdőívünk:
UPDATE
Megjött a Posta válasza:
Tisztelt Szerkesztőség!
Amennyiben a megrendelő online vásárláskor ingyenes szállítást választ, a külföldről, főleg távol-keleti és amerikai webáruházakból rendelt termékeket a nemzetközi postai forgalomban közönséges levélként kezelik, amelyhez semmilyen többletszolgáltatás nem társul, például nincs nyomkövetés.
Azt javasoljuk, hogy ezeket a küldeményeket csomagszolgáltatással, de legalább ajánlott levél többletszolgálatással rendeljék az ügyfelek. Ilyenkor kap egy azonosító számot a küldemény, amelyet a Posta elektronikus rendszerében nyilvántartunk, így a küldemény útja ellenőrizhető. A nemzetközi küldemények másik csoportjába pedig az azonosító szám nélküli küldemények tartoznak, ezek nem kerülnek nyilvántartásra.
A postahelyek kizárólag a saját belső folyamataik miatt vezethetnek papíralapú jegyzéket.
Az ügyfél által jelzett küldemények sorsát ismét kivizsgáljuk.
A Magyar Posta minden panaszbejelentést megvizsgál, erre 30 napja van az Ügyfélszolgálatnak.
Az utolsó 100 komment: