Azt talán kimondhatjuk, hogy egy isten háta mögötti kőhalom legalján élő friss ászkarák generáció szellemileg legtopább tagjának sem új, hogy a bankok szolgáltatásaik ár-és díjképzési irányelveit szigorúan a nagyhírű pukkasztott egyes+pókos nyolcas közgadasági szisztéma alapján határozzák meg. Ennek ellenére bármilyen illuziómentes is az ember hozzáállása a pénzintézeti költségekhez, néha bizony érik meglepetések.
Erste Bank Mastercard paypass funkció hiba - fizesse a cserét az ügyfél
Tisztelt Tékozló Homár Blog,
A bankkártyámnak több mint valószínű, hogy tönkrement a paypass funkciója. A bank telefonos ügyfélszolgálata is hardveres hibára gyanakodott, mert semmi egyéb jelét nem látták (pl.: letiltás, központi terminál hibák stb.), hogy miért ne működne.
A bankkártya fizikailag újszerű, mert egyrészt nincs még egy éves sem, emellett tokban van tartva amiből (köszönhetően a paypass funkciónak) szinte soha nincs kiszedve sem. Semmilyen fizikai (akár napfény/hő, vagy pára/víz) behatás a kártyát nem érte. Ennek ellenére az újragyártási költséget (8900 forint) velem akarják kifizettetni, mintha kettétörtem vagy elhagytam volna.
Az ügyintéző azzal “érvelt”, hogy a kártyának nem volt kibocsátási díja. Igen, ebben igaza van, mert régebben volt ilyen, de akkor a kártya lejáratakor kellett ezen a jogcímen fizetni 1-2 évente. Ez már nincs, de helyette évente fix időpontban 5000-6000 forintot levonnak kártyadíj címén. Szóval ezt a költséget értelemszerűen még mindig kifizettetik, függetlenül attól, hogy egész pontosan milyen költségnemként kezelik.
Egész biztosan eszkalálni fogom a témát, mert felháborítónak tartom, hogy az ügyfélen akarják behajtani az újragyártás költségét, mert spórolnak a beszállítón és egyre silányabb minőségű kártyákat gyártatnak le.
Kíváncsi lennék valaki másnak van-e ezzel tapasztalata? Ilyen hibákkal találkoztak-e és ha igen, más bankok is ennyire pofátlanul akarják-e lehúzni az ügyfeleket?
Üdvözlettel
Attila
Mint pénzügyekben mindig, ezúttal is Csernok "Kiszámoló" Miklóst kérdeztük az ügyről:
Elég kisstílű a bank, jobb bankokban nem szoktak pénzt felszámolni azért, ha a kártya használhatatlanná válik. Az új PSD2 szabályozás szerint egyébként a bank nem is terhelhet több költséget a fogyasztóra január közepétől, mint a tényleges költsége. Ez kártyától függően maximum 1-1.500 forint.
A törvény 41. §-a mondja ezt ki:
(5a) Az ügyfél birtokából kikerült készpénz-helyettesítő fizetési eszköz helyett új készpénz-helyettesítő fizetési eszköz rendelkezésre bocsátásának díja legfeljebb az eszköz pótlásával összefüggő, tényleges és közvetlenül felmerülő költség lehet.Bár ez az elveszett kártyáról szól, nyilván a megrongálódott kártyánál sem kérhet akármennyit a bank. Már csak ezért sem kellene annyiban hagyni.
Írjon a levélíró egy panaszlevelet a banknak és jól látható módon tegye bele másolatba az MNB ügyfélszolgálatának az e-mail címét is: ugyfelszolgalat@mnb.hu
Snagal 2018.07.16. 12:07:53
ordasbacsi 2018.07.16. 12:10:19
Ákos81 2018.07.16. 12:16:02
Brion 2018.07.16. 12:33:17
Ingyen kapok egy állítólag ugyanilyet helyette, ugyanezzel a számmal és lejárattal, most nem kell semmit fizetni.
Egyetlen negatívum, hogy 2 ugyanolyan típusú kártyám nem lehet, ezért le kellett adnom ezt, és nem lehetett addig se nálam (természetesen mondtam, hogy arra az időintervallumra kétszeres díjat fizetnék), amíg meg nem jön az új.
Fel se merült, hogy bármit fizessek.
Zuzer78 2018.07.16. 12:50:43
metartADMIN 2018.07.16. 12:56:28
Kulics 2018.07.16. 13:03:35
Darth Revan 2018.07.16. 13:15:41
A bankok mindenhol pitianer szarzsakok. Bar az AIB-nal nem kellett fizetnem, amikor ki akartam cserelni a kartyamat, hogy paypassos legyen.
Dezsike 2018.07.16. 13:30:27
Komojtalan 2018.07.16. 14:23:53
FDToth 2018.07.16. 15:00:00
Nick-son 2018.07.16. 15:10:00
Kenderice 2018.07.16. 15:27:13
Ha ilyeneken múlt volna a fejlődés mint te, még mindig barlangokban laknánk...
spulni 2018.07.16. 18:13:46
The Good Boy 2018.07.16. 18:53:49
Mclaurin 2018.07.16. 19:33:23
Etniez 2018.07.16. 21:17:36
reunalla 2018.07.16. 21:23:54
_atya_ 2018.07.16. 21:46:13
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2018.07.16. 23:21:54
Figyel Castro 2018.07.16. 23:25:17
ebella 2018.07.17. 04:58:23
Fazakas László 2018.07.17. 06:06:07
Hát én azért azt jobban megnézném.
Pláne olyan helyeken, ahol nem béna a pénztáros, a pénztárgépe pedig egy az egyben össze van kötve a bank kártyás termináljával.
Ja meg persze - nem Magyarországon van a kiszemelt bolt, hanem például Romániában.
A készpénzes fizetés csakis akkor és abban az esetben lehet gyors, ha előre kiszámolod, kb. mennyit kell majd fizetned, és már sorban állás közben szépen "kiméred dekára" az aprót. Ha meg végre sorra kerülsz, csupán odaöntöd a pénztáros elé.
Mi pl. a horvátországi autópálya-kapuknál vettük észre, melyik megoldás a gyorsabb. Bedugtam a kártyát, felnyílt a sorompó - s kiadta a kártyát.
A pénzzel bíbelődök pedig - tán még most is ott állnak sorba. Miközben elég alaposan át is vágják őket, mert nem mindig pontos ám a visszajáró apró, pláne akkor ha ráadásnak valami más valutával (nem kuna) fizeted ki a díjat. Ügyes húzás tőlük, hogy a visszajáró aprót rendre kunában kapod meg, így simán alapból - már a valuta-váltás ténye - magában is eléggé necces.
Fazakas László 2018.07.17. 06:14:09
Óóó, nekem - még OTP bankos korszakomban - az akkor 3 évre kiadott Cirrus-Maestro Multipontos bankkártyám járt úgy. Igaz - én tán még a levegőt is kártyával veszem -
ámde bő fél év elteltével már szinte minden felirat lekopott a kártyáról. Egy évesen már úgy nézett ki, mintha legalább 10 éves lenne. Aztán - a mágnescsík kezdett róla szépen lekopni, no meg maga a kis chip lapocska ...
Bő másfél évesen már megérett a cserére.
Miközben és állítólag - /a bank szerint/ - 3 évre adják!
2018.07.17. 10:24:21
Kulics 2018.07.17. 10:27:52
csiri bá 2018.07.17. 10:36:33
A "bannkártya" az amivel kitilthatnak mindenhol, vagy én tilthatom ki a bannkot? :)
Vagy az "á" maradt le és banánkártya?
Permetező 2018.07.17. 11:06:07
catus 2018.07.17. 11:13:59
Nekem nem kértek el semmit amikor hibás volt a chip illesztése vagy mi a lótúró. Fél év alatt 2 kártyát cseréltettem, mert folyton eltört a kártyám a chip illesztésénél és így nem tudtam vele fizetni. Külön bónuszként díjmentessé tettél egy alkalommal a kp felvételt, mert ugye a kártyámat nem tudtam használni. Nekem ez nagyon pozitív volt.
Taxomükke (UK) 2018.07.17. 11:18:27
Taxomükke (UK) 2018.07.17. 11:21:11
torma99 2018.07.17. 12:30:38
Bementem a zalaegerszegi fiókba, hogy jelezzem baj van a kártyával. Megnézte az ügyintéző, elsőre nem volt jó, második húzásra igen. Kijelentette, hogy nincs semmi gond a kártyával, sőt mutogatta a számítógépén, hogy nem is volt hibás tranzakció a kártyával, amikor én mondtam, picit utalgatott rá, hogy hazudni akarok és a lényege az volt, hogy ingyen akarok paypassos kártyára cserélni (Akkor indult ez a cserebere dolog, hogy az új már chipes). Azt nem fogta fel, hogy a rendszerükben azért nincs nyoma tranzakcióknak, mert a kártyaolvasó nem is tudta érzékelni a kártyát és pont tojtam rá, hogy milyen a kártya, csak működjön.
Otthagytam őket és írtam egy levelet az Erste központnak. Viszonylag hamar jött is a válasz, hogy elnézést kérnek azonnal cserélik sürgősséggel, csak vigyem be a zalaegerszegi fiókba a kártyát és ki kell töltenem egy papírt, valamint a levelet mutassam be a fiókban.
Be is mentem, ott egy hölgy, szerintem fiókvezető-helyettes (szőke, hátul ül egy válaszfal mögött) szintű foglalkozott velem. Megnézte a levelet, majd újraindult a szöveg, hogy én vissza akarok élni, ingyen akarok új kártyát, és hasonló. Mondom ne haragudjon már a saját hivatalos levelüket kéne nézni és ha nem a leírtak szerint cselekszik, akkor megy az újabb levél a központba.
Erre nagy arccal előttem felhívta a központot és ott a telefonba is elkezdte mondani a vonal másik végén lévőnek, hogy itt van valaki aki trükközni próbál, meg új kártyát akar. A központos ránézett a ticketre és nem tudom mit mondott, csak azt láttam, hogy a nő arca átváltozik és háromszor visszakérdez, hogy akkor most jelöljem be, hogy ingyen jár neki az új kártya?
Egy szaros, fostos semmitérő hibás kártya miatt viselkedett velem így a hölgy.
Erste Bank Zalaegerszeg. Azóta is ott dolgozik, csak gratulálni tudok!
Terézágyú 2018.07.17. 13:02:57
"Egy szaros, fostos semmitérő hibás kártya"
Hát persze hogy az.
M. Péter 2018.07.17. 13:40:28
Karipapa01 2018.07.17. 14:10:54
Proton1024 2018.07.17. 14:22:56
Bobby Newmark 2018.07.17. 18:05:28
rnz 2018.07.17. 18:54:22
ordasbacsi 2018.07.17. 18:58:36
rnz 2018.07.17. 18:59:53
prakp 2018.07.17. 19:24:39
campobaszo 2018.07.19. 22:24:06
2018.07.22. 08:02:46
2018.07.22. 08:14:23