A posztot szerkesztve belenéztem a Homár Whirlpool-aktáiba, ahol a kétoldalnyi archív poszt közt egyszer csak szembejött a Heteket mosógép nélkül, azt garantál a Whirlpool garanciája címmel megjelent eset, aminek fájó pontjai szinte szóról-szóra megjelennek itt is: pár hónapos, zörgő hangot adó mosógép, nehézkes garanciális ügyfélkezelés, agyonbonyolított vásárlóazonosító-rendszer, lassan kiérkező szerviz, cserére szoruló készülék ... majd a végtelen várakozás. Ez önmagában is elkeserítő, de az még inkább, hogy az idecitált poszt több, mint 2 éves. A Whirlpoolnál ezek szerint ennyi idő alatt sem változott semmi.
Whrilpool és az ő Professzionális szolgáltatása
Először is, szögezzük le: A Whirlpool és a "professzionális szolgáltatás" össze nem férő fogalom. A márka terméktámogatása, szerviz szolgáltatása borzalmas. Számomra meglepő, hogy a XXI. században egy márka ezt meg meri engedni magának. Nem ügyfélbarát, nem vevő orientált, senkinek sem ajánlom. Az alig fél éves mosógépemhez többször jött már szerelő, mindig másfél hét kb. "hála" az Orczy szerviz hihetetlen sebességének. (A szerelőt nem bántom, mert az megtette, amit lehetett...)
Történt, hogy a 2017 decemberében vásárolt AWE4519-es márkájú felül töltős mosógép centrifugáláskor irdatlan kopogó hangot adott. Gondoltam, semmi gond, Murphy, ami elromolhat, el is romlik, de erre van a garancia. Naív vagyok? Talán... De a kálvária itt kezdődött:
Ha hívod a Whirlpool központi számát (+ 36 1 999 5000), úgy 10-15 percet kell várni, addig egy eléggé elhibázott IVR rendszer magyarázza, hogy mit kell elővenni (matrciát a gépen, jótállási jegy, számla – nyomtatva az elektronikus is, stb.), de istenem, hát bürokrácia, OK. Hosszas vívódás után jelentkezik emberünk, aki semmit nem tud mondani, de időpontot egyeztet az alvállalkozójával, és kb. másfél hét múlva jön.
Másfél hét múlva szabi kivesz, mert 9-14 között tudnak jönni – azta, de baráti ez is – de lenyeljük a békát. Szaki jön, lengéscsillapító csere. Ilyen utoljára autónál hallottam, de pont szartam le, ha utána nem akar szétesni.
Javítás után kicsit jobb lesz, de pár mosás után erősödik megint a hang, és végül megint olyan, hogy az utca végén is hallják. Szerviz felhív (GOTO10 – ahogy régen a basic nyelven mondtuk), újra végig játszunk mindent. Másfél hét.
Szakibá’ megint érkezik. Lengéscsillapító csere. Mondtam, hogy „na ne már, ez már volt”, de ez akkor is az... Azért én finoman ráveszem, hogy hallgassuk meg. Persze nem az. Szétszedi még jobban, elsötétül a feje: „leszakadt a betonsúly, cserélni kell a súlyt, az üstöt, csavarokat” áll a munkalapon. Kérdem, hogy „megéri-e”, azt mondja, hogy „nem igazán, mert sok munka”, alkatrész, fél nap. Mondom, Ok. Akkor vis major, cserét kér.
Írtam is izibe a ugyfelszolgalat@whirlpool.com -ra, ahol egy automata „no reply” üzenet jön, hogy majd jól foglalkoznak vele. Ennek több hete. Addig ne moss. Amikor telefonon érdeklődöm (GOTO10), semmi válasz. Egyszer írtak, hogy nekik 30 napjuk van. Ennyi. Akkor mit is ér, ez a szolgáltatás? Semmit. Persze, miért vettem Whrilpoolt, merül fel joggal a kérdés, de lehetek hülye, mert én vagyok a vevő.
Ugyanakkor igazam van.
Tegyünk rendben pár dolgot:
A Whirlpool nem egy bank, ahol hetekig tart az IT nyomozás. Csak 2 papírt kell elolvasni és vagy új gépet rendelni, vagy alkatrészt és szerelőt küldeni. Ehhez kell 30 nap? Azzal sem törődnek, hogy a mosógép nem egy hajszárító, amiből van tartalék és hogy egy háztartást nem lehet hetekig mosógép nélkül üzemeltetni. Vagy fizetik a patyolat számát? Milyen hozzáállás ez?!
Megértem, ha be kell szerezni egy alkatrészt, vagy egy gépet. Megértem, ha azt írják, hogy "vettük, javítjuk, 2 hét múlva jön a szerelő" vagy azt, hogy "sajnáljuk, cseréljük, x hét múlva jön az új". A lényeg, a kommunikáció, de a Whirlpool erre magasról tesz. Az ilyen cég nem érdemli meg, hogy ügyfelei legyenek.
Tehát várom a választ, és a bocsánat kérést az eddig pofátlan hallgatás miatt!
És senkinek nem javaslom a Whirlpool termék vásárlását.
NZS
UPDATE
- Felhívott a szerviz alvállalkozó, hogy jönne javítani a gépet. Mondom, OK. És akkor mi van a csereigénnyel? - Ők arról nem tudnak.
- Ezek után hívom a Wp-t, hogy most akkor mi van a csereigénnyel, hiszen javítani akarják. - Erről a Wp nem tud.
- A Wp ügyintézőnek mondtam, hogy az sem OK, hogy velem nem beszélnek, de, hogy egymással sem, az már mindennek a teteje. Én csak a Wp-nál jelezhetem, hogy garanciális igényem van, ők küldik a szervizt. Ezek után joggal várhatom, hogyha csere igényem van, akkor egymás között egyeztessenek, engem meg a Wp tájékoztasson, hogy "nem cseréljük ezért meg ezért, hanem javítjuk" vagy "cseréljük, nem javítjuk". De így fejletlen az egész. Kérdeztem, hogy mi van, ha jön a szerviz javítja, ami továbbra sem gazdaságos, majd utána jönnek és cserélik? Erre nem tudott válaszolni, csak a 30 napos válasz határidőhöz ragaszkodott.Tehát ott tartunk, hogy várom, hogy válaszoljon a WP, de közben majd egy hét múlva jön a szerviz javítani, de úgy, hogy még mindig van egy csereigényem...
Persze, amikor kértem, hogy kapcsoljon egy kompetens személyt a WP ügyintéző, akkor nem tud, mert nem a "házban van", mondtam, hogy "sebaj", akkor kérek egy telefonszámot. Ja, az nincs, mert írásban kommunikálnak, mondtam, hogy "akkor legyenek már kedvesek komenikálni, mert én 3 levelet is írtam, de egy választ sem kaptam."
Teljes fejetlenség, silány termék... Ennyi.
Kedves Homár Olvasó!
A vállalkozásoknak a jótállási kötelezettségük teljesítése során a vonatkozó jogszabályok maradéktalan betartása mellett kell eljárniuk. Az esettel összefüggő rendelkezések lényege a következő:
- a mosógéppel kapcsolatban az eladót egy éves időtartamra jótállási kötelezettség és két éves időtartamra kellékszavatossági kötelezettség terheli;
- a rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket az üzemeltetés helyén köteles az eladó kijavítani;
- a vállalkozásnak a kijavítási kötelezettségét a fogyasztó érdekeit kímélve, a termék tulajdonságaira, elvárható rendeltetésére figyelemmel és megfelelő határidőn belül kell teljesítenie. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást legfeljebb 15 napon belül elvégezze;
- a vállalkozás köteles a hozzá érkezett írásbeli panaszt megvizsgálni és a panaszra annak kézhezvételét követő legkésőbb 30 napon belül, érdemi, indokolással ellátott választ adni.
Fentiek alapján a levélben jelzett helyzetben a fogyasztó számára az alábbi lehetőségek állnak rendelkezésre:
1. A fogyasztó jogosult a kijavítás/kicserélés iránti igényéről áttérni és árleszállítást vagy elállás mellett a vételár visszafizetését kérni.
Jogszabály szerint a fogyasztó indokolási kötelezettséggel elállhat a szerződéstől és a vételár visszafizetését kérheti, ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, illetve ennek a kötelezettségének a megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Ez utóbbi eset lehet például a többszöri kijavítás sikertelensége.A vállalkozás köteles megtéríteni továbbá a hibás teljesítésből eredő, igazolható esetleges kárt is a fogyasztónak, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti.
2. Ha a vállalkozás nem válaszol az írásban előterjesztett panaszra a jogszabályban meghatározott 30 napos határidőben, akkor a fogyasztó jogosult ezzel kapcsolatban a panaszkezelés szabályainak megsértése miatt az illetékes kormányhivatal fogyasztóvédelmi osztályához fordulni.
3. Amennyiben a cég a panaszt, illetve a jótállási igény teljesítését elutasítja, akkor a fogyasztó választása szerint az igényét az illetékes békéltető testület előtt vagy közvetlenül a bíróság előtt peres eljárás megindításával érvényesíti.
Felhasznált jogszabály:
- 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
- 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
- 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről
Nick-son 2018.07.17. 13:41:16
Escaped 2018.07.17. 13:46:46
Valójában a károsult csapkodhatja az asztalt, meg erősen reménykedhet?
Leadfoot 2018.07.17. 13:57:24
230e 2018.07.17. 14:17:35
Nálunk a Gorenje 3 év és egy-két hónap után kezdett vacakolni, kétszer jött szerelő, egyszer megnézte, egyszer pedig cserélte az üstöt másfél héten belül volt meg a mutatvány. (Sajnos ez is egybeöntött üst volt már, de szerencsére a vásárláskor 5 év gyári jótállást adtak a 3 év helyett, egyébként ment volna a kukába).
WiZZu 2018.07.17. 15:01:47
Darth Revan 2018.07.17. 15:01:59
Im just here for the comments 2018.07.17. 16:28:27
Kitartás.
Dezsike 2018.07.17. 17:20:08
Mclaurin 2018.07.17. 20:15:49
vizsla_barat 2018.07.17. 20:21:20
lucernaböde 2018.07.17. 20:44:28
Az első mosógépem egy Hajdú Energomat volt. Édesanyámnál és nálam összesen27 évig szolgált. Csak azért cseréltem le, mert modernebbet szerettem volna, nem volt semmi baja. A motorja még tovább szolgált egy (házi barkács) fűnyíróban.
Posztolónak kitartást kívánok és sok türelmet.
Néha olyan érzésem van, hogy a garanciális ügyintézés azért ilyen iszonyatosan lassú és körülményes, hogy az ember inkább hagyja az egészet a fenébe és vegyen egy új készüléket.
A tudomány sosem téved! 2018.07.17. 21:06:38
Garancia nincs.
Az ügyfélszolgálat szerint nem megfelelően használtuk.
Igaz... vízzel mostunk...
Gondolom csere igénnyel elhajtanak, jobb ötletem nincs, Facebook-on mindenhova beteszem a rozsdás képet, és kiírom: soha többé WP.
De ha valakinek van hatékonyabb ötlete, szóljon.
lucernaböde 2018.07.17. 21:07:02
registerz 2018.07.17. 21:43:06
Medgar 2018.07.17. 21:44:00
Rolph Meyer 2018.07.17. 22:36:02
Ára 150 euró
Köszöntük szépen .
Rolph Meyer 2018.07.17. 22:41:44
Elfeljtettem: Bosch-t vettem, mert most 5 év garanciát adnak rá . Meg azért mert a boltból felhívtam a szervizt, és be diktáltam az új gép sorozat számát és megtudtam hogy külön is cserélhető a csapagy ...
2018.07.17. 22:54:55
Magyarországon abszolúte a vásárló fárasztásról szól a garanciális ügyintézés, minden attól függ meddig bírod, és mit ér meg neked a történet. Szégyen.
S-Works 2018.07.17. 23:58:03
KaTe 2018.07.18. 01:24:03
Véleményem az, hogy ebben az esetben jobban járt volna az ügyfél, ha nem a Whirlpoolt hívogatja, hanem az Orczy szervizt (ahogy a garanciajegyen is szerepelnie kell az elérhetőségüknek) és minden ügyet rajtuk keresztül intéz. Ez tipikusan az az eset, amikor a kelleténél egyel több szereplő lett bevonva a történetbe, így oda-vissza pattog a labda, az ügyfél eközben szív.
A szerviz esetleg ott hibázhatott, hogy a munkalapra nem lett rögzítve a csereigény, vagy valaki elmulasztotta azt továbbítani a Whirlpool felé. Érdemes lenne ezt inkább rajtuk keresztül intézni a továbbiakban.
Terézágyú 2018.07.18. 08:27:57
lbalazs 2018.07.18. 08:36:35
Olliék 2018.07.18. 08:46:35
Szerelőt megkérdezve Aeg lett a következő, 3 év garival, plusz 15ezerért 5 évvel meghosszabbítva. 3,5 év után olyan hangja volt,mintha a kettes mertó felett.laknék. Szerelő aszongya mosóegységet kell cserélni,mert.csapágyas. Nem biztos,hogy egy 100%-ban térítik, csak mondjuk 30%-ban.. Írtam az Aeg-nek, akik azt válaszolták,hogy teljesen rendben van ha egy 3,5 éves gép csapágyas. Aha! Meg az anyátok az! Egy drága (Wp. 60.e kontra Aeg 110.e) az ember azt várja,hogy össze van rakva,maximum sárgul.
Esküszöm jobban megéri az olcsó vackot megvenni,és 3 évente cserélni ( úgyis az a cél) mint a garancia után futkosni, és bizonyítani.
CCnick 2018.07.18. 10:17:34
Isten adta az új gépet, Isten adta a rozsdát rá, hát áldd Isten nevét, ne akarj Isten akarata ellen cselekedni.
CCnick 2018.07.18. 10:27:02
KaTe 2018.07.18. 12:10:30
Néha ki kell ganézni a szűrőt, illetve a tömítések alatt, meg egy 90 fokos tisztító mosás sem árt Mondjuk én alkalmanként beleöntök némi ecetet is, tudom, a tömítéseket szétmarja, bla bla bla. érdekes, eddig még nem panaszkodott egy gép sem.
Mellesleg, ha javítani kell, úgy is pont ugyanazzal a sebességgel fogják intézni a szervizelést, mint a min. kétszer drágább társainál.
Az energiacímkét pedig nyugodtan le lehet sz***ni, úgy se hozza be az extra ráfordított összeget, ha 4-5 év után dobhatod ki a kukába az egész gépet.
Nanó Sanyi 2018.07.18. 12:17:57
Pedig csak a dobcsillagot kellett volna cserélni.
A legtöbb gyártó egyben cserél ... kókler mind!
A legtöbb mosógép kb. 35.000.- 45.000.- ezerért jön be az országba! Az áruházak a spedittell összejátszva emelik egekbe az árakat.
Terézágyú 2018.07.18. 14:58:00
2.5 év???
45.000.- ezerért??????
flint 2018.07.19. 22:19:40
De a poszternek érdemes is ezt kihasználni és miután eltelt a 15 nap és a gép nincs megjavítva, már azonnal csereutalványt kell kérni!
Ezt még pár nappal húzhatják hivatkozva az érdekeikre, de ekkor már ki lehet tűzni egy határidőt, amelyiket be kell tartaniuk.
Ha nincs megjavítva a gép, csere vagy pénz vissza.
Idén egy tűzhelyet cseréltettem ki velük, igaz ez közel másfél hónap alatt sikerült csak.
Jött a szerviz, megnézte, fotózta, majd pár nap múlva hívtak, hogy gazdaságtalan a javítása, cserélik.Én mondtam hogy nem kell másik ugyanilyen tűzhely, kérem vissza a pénzem.
Ok, akkor kapok csereutalványt, majd amikor elviszik tőlem a javíthatatlan tűzhelyet akkor a kolléga hozza az utalványt, de ez nem megy azonnal.
Már le volt beszélve az eksztrémdigitállal hogy küldöm nekik postán a vissza a csereutalványt amit a WP központban is jóváhagytak, mikor egy szép napon hív a szerviz, hogy hoznak egy ugyanolyan új tűzhelyet, mégsincs csereutalvány.Kicsit felszaladt a pulzusom...miközben készült az új konyhabútor amibe a tűzhely már nem passzolt.
Gyors telefon a WP központba, ott fogalmuk sincs semmiről, de végül a méltóztattak mégis csereutalványt adni a szutyok féléves javíthatatlan tűzhelyükért.
The Good Boy 2018.07.20. 17:21:20
a száritógép életkorát megtippelni sem akarom, csak azt tudom, hogy Elin van ráírva. Nos az a márkanév már legalább 13-15 éve átkeresztelődött Nile-re, és még mindig megy. szeptembertől májusig sokszor napi 3-4 adagot is szárit. Már ki van nézve az utódja, mert félek az idei szezonja lesz az utolsó. beko abból is. Beszéltem két garanciális nagygép szervizessel, mindkettő azt mondta, Beko termékekhez nincs semmi tapasztalata, annyira ritkán kell ellátniuk (egyik több évtizedes ismerősöm, nem hiszem, hogy hazudna).
Ja, wp: régebben nekünk is volt, 4,5 évig bírta, de úgy, hogy a tetején lévő mosószer adagoló műanyag doboz szivárgott 2 éves kora óta. na, csak arra a fél kg-os műanyag dobozra kaptam egy 27.000.- Ft-os alkatrészárat...
Kiwicake 2018.07.21. 22:13:11
octy 2018.08.16. 14:14:51
A WP felültöltős mosógépek fedele 10 éves modelleknél is rozsdásodik, de úgy látom, ezen idő alatt sem a gyártástechnológia, sem a hozzáállás nem változott.
AEG = Electrolux. Az alkatrészek is ugyan azok, csak ki kell nyitni a két gépet egy nagyáruházban nézelődve. A típus- meg az árcímke más csak.