- A minőségellenőr megítélheti csak fotó alapján az esetet?
- Kifejezetten otthoni összeszerelésre tervezett bútoroknál a szabályzás képes figyelembe venni, hogy Mekk Elek is neki állhat összeszerelni? Van például elvárás a leírás részletességével, érthetőségével kapcsolatban?
- Jogos panasz esetén milyen lehetséges megoldásai lehetnek egy ügynek, ha a sérült elemből nincs készleten egy darab sem?
Vidéki ingatlanunkat idén végre sikerült felújítanunk és abba a komplett konyhai berendezést, a bútorokat mintegy 700.000 forint értékben az IKEA Áruházban vásároltuk meg. Összeszerelés során az EKEDALEN márkajelzésű hosszabbítható asztal egyik lapjának furnér lapfelületét a szerelési útmutatóban ismertetettek szerint behajtott csavar alulról felnyomta, így az sajnálatos módon megsérült.
Rögtön telefonon felhívtuk az IKEA ügyfélszolgálatát, ahol azt a tájékoztatást adták, hogy keressük meg az interneten, hogy melyik üzletükben van az adott termék készleten és a sérült darabot visszaszállítása után azt egy hibátlanra kicserélik.
Szerencsétlenségünkre a tőlünk legtávolabb eső áruházban volt készleten a termékből, így feleségem oda vitte vissza a sérült darabot. Az ügyfélszolgálaton a hölgy rápillantott a sérült darabra és szerelési hibára hivatkozva elutasította az elem cseréjét.
Felhívtam az ügyfélszolgálatot. Kifogásoltam az eljárásuk menetét, a telefonos félretájékoztatást és azt, hogy elképesztőnek tartom, hogy egy nagyértékű árucikk esetén kellő szakismerettel nem rendelkező ügyintéző kollegájuk mondja ki a végső döntést a reklamációval kapcsolatban. Sűrű elnézések közepette kérték, hogy fényképezzem le a sérült alkatrészt, küldjem el e-mailben és megvizsgálják a panaszunkat.
Ma vettem át a válaszlevelet, amelyben már nem a csavar, hanem a vásárló, azaz én sértettem fel az asztallapot. A garanciával kapcsolatos zagyvaság csak nehezen értelmezhető és köze nincs a garanciára vonatkozó hivatalos kommunikációhoz (a honlapjukról kimásolva eredetileg így lenne helyes: „A garancia nem vonatkozik olyan termékekre, amelyeket helytelenül tároltak, illetve szereltek össze”). Ráadásul azzal sem tisztelt meg a panaszt kezelő munkatárs, hogy az aláírását a levél végére odabiggyessze.
Azt asztal szerelési útmutatóját ismét átnéztem. Az abban felsorolt eszközöket használtam és betartottam az abban szereplő összes lépést. Mai napig nem tudom és nem értem, hogy milyen szerelési hibát vétettem, amely a sérülést okozta? Erősebben húztam meg a csavart a kelleténél? Amennyiben erről van szó, úgy ezt mindenképpen jelezni kell a szerelési útmutatóban. Amennyiben ezt nem teszik, úgy semmiképp sem hivatkozhatnak szerelési hibára.
Igaz nem vagyok minőségellenőr, de nekem, mint vásárlónak az a véleményem, hogy az IKEA-nak úgy kellene kifúrni az előre gyártott elemeken a furatokat, hogy ilyen még véletlenül se fordulhasson elő. Azt meg sem merem említeni, hogy milyen minőségellenőr az, aki fényképen keresztül ad ki egy szakmai állásfoglalást?
Eddig meg voltunk elégedve az áruházzal, de ezzel a barátságtalan, a reklamáló fogyasztót tollashátú madárnak tekintő lépésükkel mindenképpen nagyot csalódtam bennük.
Gábor
UPDATE:
Megjött a válasz a GVTI-tanácsadóktól, megtudtuk, hogy :
- A minőségellenőr megítélheti csak fotó alapján az esetet?
- Kifejezetten otthoni összeszerelésre tervezett bútoroknál a szabályzás képes figyelembe venni, hogy Mekk Elek is neki állhat összeszerelni? Van például elvárás a leírás részletességével, érthetőségével kapcsolatban?
- Jogos panasz esetén milyen lehetséges megoldásai lehetnek egy ügynek, ha a sérült elemből nincs készleten egy darab sem?
Kedves Homár olvasó!
Gyakori az ilyen típusú termékeknél, hogy több, hasonló méretű csavar található a készletben, amelyek nem megfelelő használata ilyen problémát okozhat. Elképzelhető, hogy e tipikusan felmerülő, a forgalmazó által már jól ismert hibaként azonosították a szóban forgó esetet, és ezért került sor az elutasításra.
A jótállás lényege ugyanakkor épp a bizonyítási teherben keresendő: a fogyasztó minőségi kifogásának következménye alól csak kimentési bizonyítással szabadulhat a kötelezett fél. E kimentéssel kapcsolatos általános elvárás, hogy a felektől független, megfelelő szakértelemmel rendelkező harmadik fél szakértő megállapításain alapuljon. Jelen esetben ez nem így történt.
A jótállásból eredő, a fogyasztó számára egyértelműen kedvező bizonyítási szabályok miatt a fentihez hasonló esetekben - ha a fogyasztó nem fogadja el a kereskedő érvelését - az igényérvényesítés (pl. polgári per) során a kereskedő köteles kimenteni magát. Ez azt jelenit, hogy egyértelműen bizonyítania kell: a fogyasztó nem az előírások betartásával végezte az összeszerelést. Itt fontos kérdés az is, hogy maga az összeszerelési útmutató megfelelő volt-e, mert annak hibája esetén a kereskedő nem mentesülhet a helytállási kötelezettsége alól. A bizonyítás jellemzően annak vizsgálatára terjed ki, hogy pontosan mit tartalmazott a készlet (csavarok és egyéb szerelési anyagok), és ezeket a szerelés útmutatóban foglalt sorrendben és módon használta-e fel a fogyasztó.
Nem véletlen, hogy pl. lábbelik esetén a legtöbb cég az első hat hónapban következetesen elvégezteti a cipők szakértő általi bevizsgálását, mert ha nem így tenne, a feldühödött fogyasztó perindítása esetén a bíróság által kirendelt szakértőt kellene megelőlegeznie, ami nem kis költség, különösen az alapul szolgáló termék árához viszonyítva.
Nagyobb értékű termékeknél a kereskedők jellemzően nem készíttetnek szakértői véleményt, meghagyva a döntést a fogyasztó számára: pert indít és kieszközli a vállalkozás kimentési kísérletét, vagy annyiban hagyja a dolgot. Sajnos a gyakrolat azt mutatja hogy még a kedvező bizonyítási szabályok ellenére sem szívesen perelnek a vásárlók, hiszen a fenti esethez hasonlóan a való életben nagyon sok eset van, amikor a bizonytalanság a levegőben lóg. Márpedig kedvező bizonyítási szabályok ide vagy oda, pervesztesség esetén valakinek fizetni kell.
Békéltető eljárás esetében egy fokkal kedvezőbb a helyzet, hiszen szakértő kirendelésére ugyan nem kerül sor, de a kereskedő szakértői kimentésének hiányában jellemzően a fogyasztói igénynek megfelelő ajánlások születnek.
Egy érdekes kérdés: az összeszerelési útmutató esete az átlagos fogyasztóval. Rengeteg termék és szolgáltatás érhető el a piacon, illetve folyamatosan célpontjai vagyunk az ezekkel kapcsolatos kereskedelmi kommunikációnak. Az egyértelmű, hogy nem lehet mindent egyediesíteni, nem lehet minden termék, vagy kommunikáció személyre szabott. Ahogy az is világos, hogy valahol meg kell húzni a vonalat: mit tekintünk átlagos fogyasztói tudásszintnek, attitűdnek.
Nem csak a cégek, a jogszablyok számára is létezik egy "átlagos fogyasztó" kategória, ha úgy tetszik a fogyasztói társadalom egy tagja, a maga "konfekció" tulajdonságaival. Ez az "átlagos" fogyasztó a főszabály, a cselekvőképes felnőtt ember, aki ésszerűen tájékozottan, az adott helyzetben általában elvárható figyelmességgel és körültekintéssel jár el, figyelembe véve az adott kereskedelmi gyakorlat, illetve áru nyelvi, kulturális és szociális vonatkozásait is. Ehhez képest vannak speciális fogyasztó kategóriák (pl. gyermekek, illetve koruk, társadalmi helyzetük, iskolázottságuk alapján hátrányos helyzetűek), akikre sok-sok speciális szabály vonatkozik.
Órákig lehetne arról vitázni, hogy pl. a magyar fogyasztók hány százaléka ilik bele a fenti kategóriába, de a dolognak van egy olyan vetülete is, amely azt mondja ki, hogy bizony a fogyasztónak is vannak kötelezettségei, tőle is elvárhatunk bizonyos dolgokat, cserébe a számos többletjogosultságért. Így tehát a körültekintő, ügyletkötés előtt tájékozódó fogyasztó képe nem pusztán mesterséges ideálkép, de egyfajta elvárás, elérendő cél is, amelyre törekednünk kell, és amely referenciaként szolgál a cégek keresekdelmi gyakorlatának megítélése során. Értelemszerűen az összeszerelési útmutatókat is ennek fényében kell megítélni.
Összefoglalva: a vállalkozás mentesülése polgári peres eljárásban csak akkor lenne lehetséges, ha a kirendelt szakértő egyértelműen és kétséget kizáróan megállapítaná: a fogyasztó nem szakszerűen, nem az egyébként megfelelő összeszerelési útmutató alapján járt el. Ennek hiányában a vállalkozás köteles lenne a jótállásból eredő kötelezettségét teljesíteni, ami első lépcsőben kijavítás, vagy kicserélés lenne, ezek lehetetlensége esetén pedig a vételár arányos leszállítása vagy teljes visszafizetése.
Felhasznált jogszabály:151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről
UPDATE okt.29.
Levelet kaptunk Gábortól, méghozzá csupa jó hírrel:
Kedves Hilda,
Örömmel szeretném tájékoztatni, hogy a "Csavaros IKEA szorry dilemmákkal" történet végül több hónappal a történtek után sikerrel zárult.
A cikkben szereplő nagyon pontos és szakszerű fogyasztóvédelmi tanácsban szereplő indokokkal írtam a Budapesti Békéltető Testületnek egy beadványt. Amint az IKEA Lakberendezési Kft. megkapta az idézést a tárgyalásra, azonnal felvette velem a kapcsolatot. A panaszkezelő vezetője előadta, hogy újra megnyitották az ügyet, ők mindent újra rendben találtak de ők most szeretnének méltányosságot gyakorolni. :-) Mondtam neki, hogy köszönöm nem kérek a méltányosságukból. Nem adta fel, egy kicsit visszavett és előadta, hogy nekik a vásárlók a legfontosabbak és ezért szeretne megegyezést ajánlani. Elfogadtam. Kihozták volna házhoz az asztallapot, de én, hogy elkerüljem a további félreértéseket személyesen mentem el érte.
Sajnos, a mellettem lévő reklamációs pultnál ugyanarra a szerelési hibára hivatkozva zavartak el egy fiatal párt, mint engem. Remélem a cikkből azért sokan okultak.Hálásan köszönöm a segítséget! További jó munkát kívánok!
Gábor
káposzta 2018.08.03. 13:11:21
Girhes 2018.08.03. 13:13:46
rarabel 2018.08.03. 13:22:53
Balfredo Alfredo 2018.08.03. 13:38:09
Ez azért fura, mert ezt maguk is megtehették volna. Így egyrészt magadnak kell kikeresni, mely boltban vagy boltokban van készleten. Másrészt, ha csak távolabbi boltban van belőle, akkor a saját
üzemenyagköltségeden kell autózzál 100 km-eket egy cseréért. Kockáztatva azt, hogy a bútoralkatrész a hosszú út során szállítási sérüléseket szenved.
Sztem úgy kellett volna kezdeni, hogy visszaviszed abba a boltba, ahol vetted és jegyzőkönyvet vetetsz fel az esetről. A jegyzőkönyv alapján majd eldöntik, hogy jogos vagy nem jogos a felvetésed. Ha jogos és cseréről döntenek, és nincs a vásárlás helyén másik példány de máshol van, majd az IKEA belső logisztikája elintézi, hogy helybe kerüljön. Ha egyáltalán nincs másik példány, vagy nem akarják a boltok között fuvarozni, akkor visszaadod a cuccost és visszakapod a pénzedet.
A telefonos ügyintézés azért zsákutca, mert bármit is mondanak. később letagadhatják, illetve ha később ki akarod kérni a rögzített beszélgetés hangfelvételét, kiderül, hogy egy adminisztratív hiba miatt az aznapi felvételeket mind törölték. A hibáért felelős munkatársat természetesen már elbocsátották, de ettől még nem lesz hangfelvételed. A méltányosság fogalmát meg esetleg nem is ismerik... :-(
Sluck Ödön 2018.08.03. 13:40:42
Xezs7 2018.08.03. 13:52:36
Xezs7 2018.08.03. 13:54:44
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.08.03. 15:25:20
@Sluck Ödön: vagy rossz csavart használt, ami így nem volt megfelelő méretű, vagy nem kézzel tekerte, hanem elektromos behajtóval (amit egyébként kifejezetten tiltanak az ilyen szereld magad bútoroknál), vagy persze simán lehetett rossz a furat, vagy akármi...
zserzsenne 2018.08.03. 15:52:03
Snagal 2018.08.03. 15:59:56
Visszatérve érdekes, hogy a jegyzőkönyvről van fotó de a sérülésről valahogy nincs. (a bannerkép nem tudom erről készült-e de sok minden nekem abból nem derült ki)
Az összeszerelős bútoroknál még mindig az ikea a leginkább hülyebiztos, de attól függetlenül lehet gyártási hiba is, de ha nem megfelelően rakja össze user simán tönkre vághatja ő is. Érdekes felvetés milyen szintű technika órai alkalmasság várható el az egyszeri fogyasztótól garancia vonatkozásában.
Az mondjuk mindenesetre elég balkáni problémakezelés, hogy keressél magadnak a weben pótalkatrészt és menj oda kicseréltetni, holott az ügyintéző gondolom egy laptop előtt ül ahol ha mást nem legalább a saját webshopjukat meg tudja nyitni gy kb 45mp lett volna ez a művelet +2 perc azt mondani, hogy odaszólok, hogy xy névre tegyék félre és az ügyfél máris érzi, hogy kicsit foglalkoztak vele.
FDToth 2018.08.03. 16:49:07
Ez egyertelmu!
Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.08.03. 18:39:00
Snagal 2018.08.03. 18:50:51
sztem az ikeába is találok szart meg, kutyaütő asztalost is ki lehet fogni :)
Kulics 2018.08.03. 18:58:19
Szóval ebben nem volt semmi segítség, csak a te hencegésed. Persze itt a homáron ez így van rendben.
killerkaller 2018.08.03. 19:16:59
Ez túlméretes csavar behajtása kézi-gépi erővel, vagy megfelelő hosszúságú csavar "túlhúzása" nagy nyomatékkal.
A túlméretes csavart a szerelékcsomag ellenőrzésével jó eséllyel ki lehet szűrni, ha valmi nem stimmel az IKEA tapasztalatom szerint kérdezés nélkül ad másik szereléket, mert ők hibáztak. Így utólag nehezen védhető a poszter állítása.
HochesG 2018.08.03. 20:20:34
Összeszerelési útmutató:
www.ikea.com/hu/hu/assembly_instructions/ekedalen-meghosszabbithato-asztal__AA-1934528-9_pub.pdf
KaTe 2018.08.03. 22:51:13
Azt meg hagyjuk, hogy a szereléshez adott kulccsal ne lehetne túlhúzni a csavart, simán meghúzom bármelyiket úgy, hogy ott helyben szétreped az egész bútorlap. A kedvencem, amikor adnak fatipliket, cserébe a bútoron nem méretes a lyuk, kevésbé tapasztalt felhasználó pedig fogja, izomból összeüti a két lapot, aztán csodálkozik, hogy a tipli az egyik oldalán távozik... Méghogy az Ikea bútorokat könnyű szerelni.. Ha-ha. ahol 1-2 mm hibahatár még simán belefér kategória.
Ja és a kajájuk is egy förmedvény..
gio · http://www.napiauto.blog.hu 2018.08.03. 23:01:31
HochesG 2018.08.03. 23:37:38
Nagyon felhúztam magam azon, amit már többször is éreztem, hogy a "nagy" cégek többsége úgy gondolkozik, pár tízezer forintért nem fog a "paraszt" elmenni bíróságra. És valahol igazuk is van, mert egy nap kiesés a munkából, kiöltözés, utazás stb. miatt ez nem éri meg. Ez az egész békéltetés úgy lett kitalálva, hogy egy dolgozó embernek ne érje meg ötvenezer forint alatt megbékélni. Birkák vagyunk akik torkán mindent le lehet nyomni. Írni szeretnék a Svédországi központba is, hogy ott ilyenkor náluk mi a "divat", mi a gyakorlat.
A másik dolog, amin nagyon felháborodtam az volt, hogy a panaszkezeléssel foglalkozó munkatársuk (neve ismeretlen) nem tud leírni egy épkézláb nyelvtanilag helyes, értelmes mondatot. :(
"A vásárló nehezményezte a eljárását"
"A garancia a használatból és szerelés közben okozott sérülésekre nem vállal garanciát"
LKerekes 2018.08.04. 02:42:49
Ha az anyagvastagság ugyanakkora, akkor nem érthető , hogy 4 azonos méretű csavar közül 1 miért működött úgy, mintha hosszabb lett volna.
Nem a szerelési útmutatót kell belinkelni, hanem több fényképet a hibáról, az alaptárgyról, hogy véleményt lehessen mondani.
Im just here for the comments 2018.08.04. 06:03:09
Az élet nagy kérdései.
Snagal 2018.08.04. 09:16:39
Jelen esetben irreleváns. Mintha azt kérdeznéd, ha van 700ezer forintja miért piros konyhabútort vesz.
Im just here for the comments 2018.08.04. 10:35:36
Miki628 2018.08.04. 11:49:04
Így is lehet, bár nem nálunk
Permetező 2018.08.04. 12:43:45
Mayerling 2018.08.04. 14:15:20
Peti817172M · http://peti817172m.atw.hu 2018.08.04. 16:16:20
Balfredo Alfredo 2018.08.04. 16:42:06
Az eset kimenetelétől függően lehet, hogy csak háromszor ment oda vásárolni : először, utoljára és soha többé.
Fogadjuk el, hogy most az Ikeát választotta, és próbáljunk neki segíteni a helyzet megoldásában.
Legközelebb majd másik áruházláncot választ és remélhetőleg nem lesz oka bejegyzést írni ide.
(Az nyilván igaz, hogy akármilyen úton indulsz el bútort beszerezni, vannak buktatók. Ha lapraszerelve adják, problémák és sérülések lehetnek az összeszerelésnél. Ha kész bútort veszel, szorul az ajtó, kezedben marad a kilincs. Ha asztalost veszel igénybe, esetleg átver időben, pénzben. Ha magad akarod legyártani, összerakni, akkor kiderülhet, hogy gagyi a gyalu, és nem csinál sík felületet; vagy az alapanyagról derül ki menetközben, hogy korhadt.)
Balfredo Alfredo 2018.08.04. 16:43:26
Akkor én kérek elnézést.
Ettől függetlenül nem korrekt az az eljárás, hogy az ügyfél járjon cseredarab után.
lobster thermidor 2018.08.04. 18:35:31
Xezs7 2018.08.04. 19:58:26
Snagal 2018.08.04. 21:27:52
Xezs7 2018.08.04. 21:55:31
Xezs7 2018.08.04. 21:57:42
Im just here for the comments 2018.08.04. 22:30:22
Im just here for the comments 2018.08.04. 22:36:52
De hát nektek úgyis hiába...
HochesG 2018.08.05. 00:13:12
Mit kezdjek azzal a szlogenjükkel, hogy "Számunkra fontos, hogy vásárlásodat követően elégedetten távozz az IKEA áruházakból"?
(a postban nem említettem, de a feleségem elég gyakorlatias és nagyon kompromisszum kész, így érezte hogy a felesleges köröket úgy lehet kihagyni, ha vásárol egy új elemet de a külföldi IKEA áruházakkal szemben itthon ez nem lehetséges)
KaTe 2018.08.05. 10:36:02
Megjegyzem, létezik náluk bútor összeszerelés szolgáltatás, lehet a posztoló is jobban járt volna, ha ő csak átveszi a kész, összeszerelt konyhabútort.
beste 2018.08.05. 11:52:11
Tehetetlen Dodó 2018.08.05. 17:25:03
Fájdalom, de ennek alapján úgy találom, hogy az a bizonyos csavar - mindegy, hogy kézi vagy gépi erővel - de túl lett húzva.
(A darabjegyzékből látszik, hogy nem is volt más hosszúságú csavar, mint ez a 109021 számú, hogy esetleg véletlenül egy hosszabb kerüljön az ember kezébe, így a túlhúzás az egyetlen maradék opció).
Ezzel együtt a vevőszolgálat lehetett volna kevésbé faragatlan is, annak ellenére hogy a szakszerűtlen szerelés valószínűsíthető.
Rot 2018.08.05. 23:05:35
Nekem idáig csak pozitív tapasztalatom volt az IKEAval, szerintem állj bele
CoolKoon 2018.08.06. 08:07:29
CoolKoon 2018.08.06. 08:09:29
"Nekem sok cuccom van onnan, nem érzem átverve magam." - Ez talán téged is minősít. Családon belül szintén vannak, akik vettek onnan pár cuccot, és van közöttük olyan, aki már bánja, mint a kutya, amelyik kilencet kölykezett....
lobster thermidor 2018.08.06. 09:44:27
Ugyan miért minősítené? A hétköznapi használatra tökéletes.
CoolKoon 2018.08.06. 09:53:11
Úgyhogy nem, még a hétköznapi használatot se bírják.
CoolKoon 2018.08.06. 09:57:26
CoolKoon 2018.08.06. 10:00:00
CoolKoon 2018.08.06. 10:26:37
CoolKoon 2018.08.06. 10:28:46
heidt 2018.08.06. 11:16:54
onlajnok · http://www.onlajnok.com 2018.08.06. 11:44:19
Snagal 2018.08.06. 13:14:12
Pornóval is tele van a net, de sose jött még ki bögyös pizzafutar néni és kért meg kacéran, hogy fizessek természetbe :))
Több IKEA bútorom is van, mindegyik jól bírja - talán az egyik ruhásszekrény kezdi megadni magát - került kb 20ezer forintba és kibírt 4 évet meg 3 költözést úgyhogy nem csoda.
Nyilván az ikea egy rakás szar, csak még mindig sokan nem jöttek rá és azért tartozik még mindig a világ legnagyobb vállalatai közé.
Nem muszáj szeretni, csak nem kell hülyeségeket írni. Főleg, hogy a poszter által felvázolt helyzeten nem segít az hogy szerinted jobb a csináltatott - én meg nem szeretem a tökfőzeléket, oszt akkor az ikea kicserélte a hibás darabot? :) (legalább ideírnád az asztalos akit javasolsz.... ja, hogy az nincsen, kár )
CoolKoon 2018.08.06. 14:01:31
"Több IKEA bútorom is van, mindegyik jól bírja" - Ami Ikea bútorokat én ismerek, azok nem tartják jól magukat. Illetve némi megerősítés után igen, de már maga a megerősítés szükségessének ténye is azt bizonyítja, hogy az, amit eladtak, selejt volt.
"az ikea egy rakás szar, csak még mindig sokan nem jöttek rá" - Nyilván az átlagproli nem tette ki az Ikea "bútorait" egy kicsit is nagyobb megpróbáltatásnak, meg úgy vannak vele, hogy amúgy is eldobható bútornak tartják.
"azért tartozik még mindig a világ legnagyobb vállalatai közé" - Inkább azért, mert elképesztően (irreálisan) nyomott árakon dolgoztatják a beszállítóikat, és civilizált helyeken nem küldik el anyjukba a reklamáló ügyfeleket. Mo-n igen, de a sok idióta birka amúgy is erre a stílusra bukik, úgyhogy nem is vesztenek vele semmit.
"a poszter által felvázolt helyzeten nem segít az hogy szerinted jobb a csináltatott" - De, segít, mert a fentiekből nyilvánvaló, hogy az Ikea már nem fog segíteni a poszteren. Így két lehetősége marad: vagy vesz valahol máshol egy hasonló asztallapot, vagy csináltat valahol egyet. Máskülönben a földön fog enni.
"én meg nem szeretem a tökfőzeléket, oszt akkor az ikea kicserélte a hibás darabot?" - A fenti helyzet inkább annak felelne meg, hogy rendelsz ott valami finom kaját, de porcicákkal/földdarabkákkal kapod meg. Szívesen vennéd, ha nem cserélnék ki?
"legalább ideírnád az asztalos akit javasolsz.... ja, hogy az nincsen, kár" - Nincs, mert az apám dolgozott egy asztalos cégnél, de már meghalt. Keresnem is kell egy új bútor-forrást, mert az Ikeában semmit nem fogok venni, az hóttziher.
zserzsenne 2018.08.06. 14:02:41
De hogy pótoljak egy hiányzó űrt: A Pfiffer Bútor termékei kifogástalanok, lassan 7 év próbáját állják ki: pfifferbutor.hu/. Igaz, ők nem feltétlen IKEA fenyőágy kategóriában indulnakm, de úgy érzem, hogy 30 év múlva sem lesz panasz az általuk gyártott bútorra.
A konyhára meg a posztoló egy ici-picivel többet szán, akkor kifogástalan minőséget kaphatott volna itt: gardrobszekreny-konyhabutor.hu/
lobster thermidor 2018.08.06. 14:21:29
Nem ez volt a kérdés!
A kérdésem az volt, hogy az miért minősít valakit, ha az adott személyt kiszolgálja a hétköznapokban, nincs minőségi kifogása, és elégedett a megvásárolt bútorával.
CoolKoon 2018.08.06. 14:34:58
lobster thermidor 2018.08.06. 14:47:12
Nekem csak pozitív tapasztalataim voltak. Amikor berendeztem az új építésű lakásomat, vásároltam az IKEA - ban egy k.b. 10 ezer forint értékű falilámpát, aminek az ívelt műanyag buráját a szereléskor bénán helyeztem fel, ezért leesett az előszoba kövére, és darabokra törött. Egyértelműen én voltam a hunyó, ezért kezemben a vásárlást igazoló számlával visszamentem a budaörsi áruházba az ügyfélszolgálatra azzal, hogy szeretnék egy új burát vásárolni, mert a lámpa egyébként pont olyan, amilyet szerettem volna. Elmeséltem azt is, hogy milyen malőr történt. Mondták, hogy sajnos nem árusítanak külön burát, de nézzem meg, hogy van - e a világítási részlegen a lámpából. Megnéztem, volt. Az ügyfélszolgálatos odahozatta a pulthoz a lámpát az egyik eladóval, kivette a dobozból, szétszedte, és a kezembe nyomta a burát. Kérdeztem, hogy hol kell fizetni, erre azt volt a válasza, hogy legyen máskor is szerencsénk, a viszontlátásra. :) A lámpa még ma is működik, ahogy más IKEA - ban 18 éve vásárolt, az akkor új építésű lakás különböző helyiségeibe felszerelt világítások is.
Így működtek a dolgok akkor, amikor még nem fejőstehénnek tekintették az IKEA - t az ügyeskedők.
lobster thermidor 2018.08.06. 14:53:18
Te vagy nem érted, hogy mit kérdeztem, vagy szándékosan terelsz! Én nem beszéltem sem párizsiról, sem Oltciról, sem kiváló minőségről.
Harmadszorra is nekifutok a kérdésnek, hátha most sikerül konkrét választ adnod arra, hogy miért is minősít valakit az, hogy elégedett az IKEA -ban vásárolt bútorával?
Egyébként nem esküdnék rá, hogy te Rolf Benz bútorokat vásárolsz és Ferrari Design konyhában főzitek a lecsót. :)
Snagal 2018.08.06. 14:56:31
Gondolom az meg eleve az igénytelenség csimborasszója, hogy nem akarom megvárni a földön aludva míg pistabá 3-4 hét alatt elkészül a mahagóni ágyammal (már ha pistabá még nem költözött el londonba) ami még az unokáimat is túléli, hanem inkább veszek helyette az ikeába töredékéért, KÉSZLETRŐL egy ágyat, oszt ha már nem tetszik kirakom a lomisoknak és veszek egy újat.
Snagal 2018.08.06. 15:00:03
"nyilván az átlagproli nem tette ki az Ikea "bútorait" egy kicsit is nagyobb megpróbáltatásnak"
ezért, ha nem ment tönkre az ikea bútorod akkor nem is használtad igazán, tehát proli vagy :D
vagy valami ilyesmi:)
Nem gondoltam, hogy egyszer az kell ahhoz hogy proli legyek, hogy az ikeába vásároljak :)
zserzsenne 2018.08.06. 15:24:15
A konyhabútorokat sem úgy tervezem, hogy ha megunom, kidobom a szemétbe a csövesnek, és 5 év múlva újat csináltatok. Ráadásul, ha valami tönkremegy, 5 év múlva nem tudsz alkatrészt venni, mert már rég megújult a termék, tehét ennyi előnye sincs. Gondolom az IKEA-ás mosogatógép csereszabatos bármi mással (vagy nem, ahogy a homáron már olvastuk).
Mi van az egyik oldalon? Vidékről min. 1x felutazok Budapestre, megrendelem a konyhát, úgy, hogy én mértem le (akár rosszul), intézem vagy fizetem a házhozszállítást, gondolom ezek sem két fillérbe kerülnek. Másik oldalon? Házhoz jön a szakember, felméri a helyszínt, ad absurdum javaslatot ad, hogy mi működne jobban, mi miért nem jó az elképzelésben, ő felelőssége a méretek pontos felvétele, látványtervet ad, házhoz szállítja a bútort, összeszereli, kicsivel több pénzért. Számlát, garanciát kérni ma már gondot sem okoz. Nekem ez utóbbi opció hangzik jobban...
Ui.: IKEAs, vagy más lapraszerelt kész bútor miatt ugyanúgy alhatsz földön, ha épp rossz alkatrészeket adtak, és a kamion csak 3-4 hét múlva jön...
Ha már így benne vagyok, hadd említsem meg a TODI gyerekbútort (todigyerekbutor.hu/), mint szintén kiváló céget. Összeszereléskor összetörtem az egyik lécet, pusztán az én hülyeségem miatt. Felhívtam őket az alkatrész számával, hogy szeretnék újat venni. A következő szállítmánnyal küldtek jófejségből újat helyette. Hadd nem mondjam, hogy az IKEA-s minőséggel összevetve ég és föld a különbség a bútorok között, és nem az IKEA javára. Szintén vannak bolgár és lengyel cégek, akik ugyanannyiért, ha nem olcsóbban hozzák az IKEA-s minőséget, csak ahhoz tájékozódni kellene, és ugye a gyerekboltokban nincs húsgolyó...
CoolKoon 2018.08.06. 15:50:58
"persze ami népszerű azt illik zsigerből szarozni" - Mintha direkt nem akarnád érteni a lényeget.
"én akinek az ikeában (is) vásárolt bútorai ivannak , én lennék a társadalom alján lévő utolsó proli :)" - Mondjuk nyugaton az Ikea igenis prolibútornak számít. Csak Balkán-Európában döntöttek úgy a helyi Ikeás kiskirályok, hogy akkor majd drága pénzen fogják adni a szart. Kár, hogy ebbe az üzleti modelljükbe csak pár éve kezdett belerondítani a Jysk. Jöhettek volna már hamarabb is....
"nem akarom megvárni a földön aludva míg pistabá 3-4 hét alatt elkészül a mahagóni ágyammal (már ha pistabá még nem költözött el londonba) ami még az unokáimat is túléli, hanem inkább veszek helyette az ikeába töredékéért, KÉSZLETRŐL egy ágyat" - Ha azt hazudják, hogy van nekik készleten, aztán odamész, és mégsincs, akkor így is megtörténhetne, hogy a földön aludnál.
"ha már nem tetszik kirakom a lomisoknak és veszek egy újat." - Ja. Mert az ágyat, szekrényt, ülőgarnitúrát és főleg: KONYHABÚTORT évente cseréli le az ember, mi? Neked teljesen átmosták az agyadat az amerikai filmek/éjjel-nappal Butapest, vagy mi van?
Snagal 2018.08.06. 15:52:38
Azzal nem értek egyet, hogy ha valakinek az esetre az egyetlen kommentje annyi hogy aki ikeába vásárol az proli.
Egyébként az asztalos megoldás ott kezdődik, hogy találsz helyben egy megbízható asztalost - már itt eltelik elég sok idő ha nincs a zsebedben egy telefonszám.
Aztán ő kijön felmérni a munkát (nem aznap hanem amikor majd ráér...) aztán elmondja mennyi lenne (ami persze több lesz a végén) a határidő csúszik mert közbe jött másik meló / nem jött meg az anyag stb. majd nem minden úgy sikerül ahogy akartad így még javítgatás (ami persze plusz költség) és szép lassan meg van az áhított bútor aminél imádkozol, hogy ne essen baja mert ebben az esetben annyit se foglalkoznak veled mint a pronyó ikea.
MEllesleg a "kicsit drágáb" kategóriából kilóg a kétszeres, többszörös ár...
de lényeg, hogy mindkettőt lelehet írni negatívan és mindkettőre lehet jó példát is hozni.
CoolKoon 2018.08.06. 15:57:08
"nem esküdnék rá, hogy te Rolf Benz bútorokat vásárolsz és Ferrari Design konyhában főzitek a lecsót." - Még mindig nem érted: én nem dizájnbeli hiányosságokról beszélek (mivel azt el kell ismernem, hogy az Ikeás bútoroknak jó a dizájnja), hanem anyagbeli hiányosságról. Arról, hogy az ágy megadja magát a rendeltetésszerű használattól, az asztal/munkalap pedig egy véletlenül kiöntött levestől/vörösbortól, a szék meg teszem azt attól, hogy egy kicsit nekitámaszkodik a támlájának az ember. Az Ikeás bútorok két okból olyan olcsók: egyrészt mert a beszállítóikat kegyetlenül sanyargatják (elképesztően nyomott árakkal dolgoztatnak), másrészt pedig mert a bútoraikban egyszerűen nincs anyag. Felőlem vásárolja az Ikeás bútorokat bárki tonnaszám, de aztán ne csodálkozzon, ha a pénzének megfelelő minőséget (meg szolgáltatást) kap....
zserzsenne 2018.08.06. 16:10:16
A helyi asztalost meg végképp nem kell keresni, mert hozzánk a szakemberek az ország három különböző megyéjéből jöttek :)
Snagal 2018.08.06. 16:25:48
"Mondjuk nyugaton az Ikea igenis prolibútornak számít."
lol, majd egyszer látogass is el a vadregényes nyugatra, meg fogsz lepődni :)
megyek inkább eszem valamit az ikeás étkezőasztalon amíg még megtehetem, mert a lecsöppent pörköltszaft nem sokára erodálja a szar minőségű asztallapot :)
lobster thermidor 2018.08.06. 16:53:15
Szép dolog a társadalmi érzékenység, de te csak ne aggódj azok helyett a milliók helyett, akik elégedettek az IKEA - ban vásárolt bútoraikkal, kiegészítőikkel és a szolgáltatásokkal! :)
Ezeknek a bútoroknak az árazása, és a termékek minősége pontosan arra jó, amire készültek, és amire az IKEA egész filozófiája épül, azaz a mobilabb fiatal, vagy fiatalos középkorú réteg igényeit elégítik ki. Ez leginkább a nyugati szemlélet, és az azzal járó lakóhely változtatásra fogékonyabb életformán nyugszik. Nem a véletlen műve a lapokban, a saját, akár kisméretű autóban elemekben hazavihető, otthon sajátkezűleg összeszerelhető bútor. Persze tudjuk jól ami nyugaton működik, az itt nem megy főleg anyagi okokból, de a magyarok röghöz kötöttsége miatt sem. Ami a te problémádat is okozza az az a kapitális félreértés, hogy egy konyha, vagy szobabútornak az örökkévalóságig kell kitartania, e felfogás szerint akkor jó a bútor minősége, ha a fotel, vagy a 20 ezer forintos ágykeret kibír egy földrengéssel egybekötött gázrobbanást, holott ezek a bútorok nem erre készültek.
Ahhoz természetesen jogod van, hogy olyan véleményed legyen amilyen, de ez azért nem jogosít fel arra, hogy valamiféle képzelt felsőbbrendűség gondolatától vezérelve leszólj másokat, akik esetleg még értik is, hogy miről szól ez a történet.
szekertabor · provo.blog.hu 2018.08.06. 17:05:03
heidt 2018.08.07. 09:13:06
Ennek ellenére eszembe nem jutna másokat fikázni azért, mert ők "egy életre" rendezik be a lakásukat. Milyen jogon mondhatnám, hogy az aki évtizedeket él le változatlan környezetben, az begyepesedett, merev, változásra képtelen, igénytelen bunkó?
LKerekes 2018.08.07. 09:32:24
Mindennek két oldala van. Hosszú életéveim alatt vettem már márkás dolgokat, melyek az áruk ellenére nagyon hamar tönkrement és vettem gagyit, melyek kimagasló minőségben "éltek" a számítottnál hosszabb ideig.
De tudom azt is, hogy nagyon sok drága márkás cucc nem más, mint a gagyigyár terméke átcimkézve és átcsomagolva.
Azt hiszem írtam máshol, hogy a barátomat egyedülnevelő édesanyja évtizedekig nagyon jól keresett azzal, hogy egy cégnek bedolgozva ( otthoni munka feltalálva már rég ) ilyen-olyan gyártmányú ingek gallérjából kifejtette az eredeti cimkét és márkás divatcég cimkéjét varrta a helyébe. Kell ehhez magyarázni valamit?
Kondom Keselyű 2018.08.07. 12:37:21
" Ha egyáltalán nincs másik példány, vagy nem akarják a boltok között fuvarozni, akkor visszaadod a cuccost és visszakapod a pénzedet."
es ezt hogy kepzeled el ? szetbontjak az egesz konyhabutort,es visszavisznek mindent,vagy vagatnak valahol hasonlo szinu es meretu lapot ? :D
Kondom Keselyű 2018.08.07. 12:39:16
abban sem vagyok biztos,hogy 8-10 evente egy uj ikeas butor rosszabb biznisz lenne,mint egy "valodi", mivel ha csak ketszer annyi ideig birja,maris 15-20 evig kellene ugyanazt a butort bamulni.
lobster thermidor 2018.08.07. 16:51:34
Természetesen nem mondhatjuk, hiszen mindenki a saját elképzeléseinek megfelelően, és lehetőségeihez mérten rendezi be az életét. Ehhez adja a "díszletet" a lakás, a bútorok, és a lakberendezés egyéb tárgyai. Azért senkit nem lehet leszólni, mert más elképzelései vannak a saját életéről, az értelmes ember nem vitatja, hogy az övétől eltérő felfogású ember is épeszű, és a saját magának legmegfelelőbb döntést hozza akkor is, amikor éppen bútorvásárlásra adja a fejét. :)
Kondom Keselyű 2018.08.07. 18:37:47
Nem tudom, hany ikeas butorbol jott ez le neked,de baromira nem igy van.
Egyreszt a legtobb termekbol van 1-1 belepo cucc x forintert,a tobbi mar altalaban 2-8x forint.
Nyilvan a fat kulonbozo preselt lapokkal helyettesitik,elofordul 1-2 rossz konstrukcio,vagy gyari hibas termek,de az a kep,amit probalsz itt felvazolni total fals.
Kb. ugy allitod be,mintha a kobanyai piacon vasarolt cipo szintjen lenne minden Ikea aru :D
a leirasod inkabb a jyskre,meg a postaladaban hirdeto ultra low budget boltokra jellemzo,es naluk is egyre ritkabban.
CoolKoon 2018.08.07. 21:50:11
"a leirasod inkabb a jyskre (...) jellemzo" - Ó igen, a Jysk egy külön kategória. Asszem 8 mm-es bútorlapból gyártott bútorokat árulnak, amire gyakorlatilag egyetlen másik cég se vetemedik rajtuk kívül. És nagyjából az felel meg a kőbányai piacon vásárolt cipő minőségének, igen. Az Ikea ennél egy hangyányit jobb, való igaz. De attól még ugyanúgy gáz, amit csinálnak.
Kondom Keselyű 2018.08.08. 01:00:35
pont ilyen iroasztalt vett a pajtim.
tobb,mint egy eve hasznalja,tokeletesen elegedett vele.
Valami 20k volt az egesz tortenet.
egy normalis iroasztal 100-nal kezdodik.
o sem fogyatekos,tudja,hogy egy 150x75-s lap fabol nem ilyen sulyu lenne,de pont leszarja, mert a monitort es a billentyuzetet elbirja.
nem mozog,nem kopik,nem esik szet,teszi a dolgat.
ha valalemlyik lab,vagy a lap elhasznalodik,vesz masikat 10ert.
gardrob,sarokulo,kanape ugyanigy modularis, par ezer forintert potolhato barmi,de par evig biztos nem lesz szukseg ra,hacsak nem csuszik be valami baleset.
nekem a konyhabutorom ikeas, es egy koltozest is tulelt (ok,nem a lathato reszek kaptak rendesen,de azok furnerbol meg hasonlo cuccbol keszultek)
jovore talan veszek(vagy vagatok) ra uj frontokat,de csak a kinezet miatt,mert ezek a "Nexus" ajtok kb. sose fogjak megadni magukat.
CoolKoon 2018.08.08. 13:30:15
"ha valalemlyik lab,vagy a lap elhasznalodik,vesz masikat 10ert." - Vagy nem. Ugyanis fentebb is írták, hogy az Ikea folyamatosan változtatja a termékei dizájnját. Nem sokat, épp csak annyit, hogy az új termékek alkatrészei ne passzoljanak a régire. Biztos véletlen egybeesés csupán...
"a konyhabutorom ikeas, es egy koltozest is tulelt" - Mióta szokás költöztetni a konyhabútort?
lobster thermidor 2018.08.08. 14:37:06
Ha nem egyedi, méretre gyártott, és/vagy a lakás részének számító beépített a konyhabútor, hanem modul elemekből van összeállítva, akkor bizony simán költöztethető, és költöztetik is. Ez nem szokás kérdése. A korpusz, - ha tudod, hogy ez a szó mit takar, szinte minden konyhabútornál egységes, kivéve akkor, ha speciális méretre, egyéni elképzelések alapján gyártat bútort magának valaki. A korpusz elemeinek a mérete 30 - 45 - 60 cm, amióta a németországi Bauhaus építész studió tervezői úgy majdnem 100 éve kitalálták a modul méretezést, azonosak. Néhány kivételtől eltekintve a konyhai gépek, berendezések méretei is ezekhez alkalmazkodnak. A korpuszra azután mindenki olyan színű, anyagú, struktúrájú ajtó, és fiók előlapokat helyez fel, amilyet csak akar.
És bár lehet, hogy te még nem találkoztál ilyesmivel, de az is egy a halódó nyugatról lassan hozzánk is begyűrűző szokás, hogy a bútorozatlanul kiadott lakásokban nincs konyhabútor, és konyhai berendezések sincsenek, ezért a bérlő maga rendezi be a konyháját lehetőleg az IKEA - ból, mert amikor lejár a bérleti szerződése, és elköltözik egy másik lakásba, szétszereli lapokra a konyhabútorát, és azt is viszi magával, majd azután máshol könnyen, gyorsan felállíthatja.
zserzsenne 2018.08.08. 14:52:39
Más: Például én is írtam, a Billy könyvespolc 11 év alatt három különbözőt vettünk, ugyanabból a típusból (fehér, 40 centis). Épp csak annyi, hogy kicsit elüssön a másiktól. A 80 centis polc kuka, ráteszel 3 könyvet, és behajlik fél év alatt (saját tapasztalat). A 60 centist kivonták a forgalomból, pedig régebben kellett volna rá magasító. Más példa: a feleségem, vett 2 tárolót. 2 hónap múlva visszaküldött, hogy vegyek még. Sajnálom, uram, a terméket kivezettük. Nem tudom milyen komód, két különböző fajta, elvetemedett pár év alatt, plusz a fiókokat nem lehet megigazítani, hogy a helyükön maradjanak. Más példa: fa vasútkészlet: van Tesco-s, BigJigs és IKEA-s. Messze a legelnagyoltabb kidolgozású az IKEA-s, a sínek nem illeszkednek rendesen össze, még a Tesco-s is klasszisokkal jobb.
Hogy mi jó szerintem az IKEA-ban? Eddig egyedül a műanyag gyerekfellépővel és csúszásgátlóval voltam elégedett.
Kondom Keselyű 2018.08.08. 14:55:43
nem fog raulni,ha raulne,sem torne el.
ha megis megtortenik,rohog egyet,es vesz 10ert egy masikat.
nem hiszem, hogy a lapok, labak radikalisan valtoznanak a kozeli jovoben,ha megis, akkor vesz 20 kornyeken egy uj verziost.
miota koltoztetunk konyhabutort?
Amiota nem dobunk ki egy 2-300 ezer forintos,lathato serulesktol mentes termeket.
nem tudom,miert kell jatszani a sznob hulyet.
nyilvan nem a vilag legjobb minosege, de nagyon tavol all attol ,ami a te fejedben el.
Snagal 2018.08.08. 19:08:32
Meg kellene érteni, hogy nem mindenki asztalos családban nő fel ahol eretnekségnek számít "fastfashion" bútorboltban vásárolni :)
"legfeljebb majd egyszer szépen összetörik alatta, ha ráül"
Mondjuk lehet azért vett asztalt és nem széket mert nem ráülni akar, hanem rárakni nálánál könnyebb tárgyakat;)
Tudom az asztalosnál készült tömör fa író asztal 2X annyiért azt is kibírja de nem mindenkinek van igénye arra, hogy a bútorai az irreális terhelést is kibírja. (ennyi erővel mondhatnám, hogy hiába farag nekem maga jézus egy szép asztalt egy darab tölgyből, mert ha rámegyek a hummerral akkor összetörik - konklúzió = szar ? nem, csak nem arra használtam amire tervezték)
És attól még, hogy valaki nem ül az asztalra attól még nem lesz igénytelen surmó.
Gondolom akkor te autóból is csak a kézzel készült bentleyt veszel, nem a tömeggyártott "olcsó" szart, hiszen hülye aki tudja, hogy van jobb minőség is mégsem a high-end kategóriából mazsolázik.
És akkor tovább mehetnék pl. egy hifi rendszer irányába is, de egy audiofil szemében mégsem vagy egy köpedék csak mert nem vettél 10milliós hangrendszert és költöttél 1 millió forintot a rézkábelekre.
"az Ikea folyamatosan változtatja a termékei dizájnját. Nem sokat, épp csak annyit, hogy az új termékek alkatrészei ne passzoljanak a régire. Biztos véletlen egybeesés csupán..."
Ha ennyire magasról szarod le az Ikeát honnan tudod, hogy így működik???
Mellesleg vagy 5 éve vettem 'kallax" fantázia nevű tároló szekrényt és akkor sem vadi új modell volt - mai napig kapható, ahogyan a méretben hozzá való tároló elemek vagy szekrény ajtók (kinek melyikhez van kedve) szóval, nem ez sem igaz, bármennyire is szeretnéd ezt hinni.
Többnyire könyveket tartok rajta, nem billeg, nem inog, 3X költöztettem, szét se kellett szedni (pedig a legnagyobb méret), max akkor lenne baj ha a költöztető jó magasról a sarkára ejti, de ezt nem várom el egy bútortól sem, hogy túl élje :)
Áruld el kérlek mennyivel javított volna az életminőségemen ha 20.000ft helyett 100.000Ftért megcsináltatom asztalossal, minőségi faanyagból? (maximum a költöztető összeszarja magát alatta, nekem meg plusz egy órát ki kell fizetni, mert nem haladnak vele olyan gyorsan :))
Mit nem lehet ezen érteni?
Kondom Keselyű 2018.08.08. 20:17:31
Annyit pontositanek, hogy van 80-as also elem is,raadasul a sarokelemben forgathato a polc,igy nem kell bemaszni,hogy elerjem belul levo cuccokat.
egyebkent en nem baszakodtam a lapra szerelessel. kertem a sofor melle kiserot is (asszem 6K plusz volt 3 orara), es szepen atkerult az egyik lakasbol a masikba ugy,hogy 80%ban mar kesz is volt,es en csak mutogattam, hogy mi-hova.
Balfredo Alfredo 2018.08.08. 22:31:16
Bocs, elfelejtettem a kapcsolódó bekezdést <szatíra> és </szatíra> közé tenni.
Amúgy sok sikert a saját készítésű hangfelvétel használatához! Kíváncsi vagyok, mit lép a telefonos ügyfélszolgálatos, ha közlöd vele, hogy a vele folytatott beszélgetést rögzíted és ezt ő ráutaló magatartásával elfogadja. További kérdés, hogy a törvényhozás elfogadja-e a sajátkészítésű hangfelvételt bizonyítékként vagy azt mondja, hogy nem zárt rendszerben készült, így nem hiteles.
CoolKoon 2018.08.09. 09:31:30
A zárt rendszerben készült hangfelvétel azért jó, mert azt a bíróság mindenfajta további vizsgálat nélkül is elfogadja bizonyítéknak (feltéve, hogy a rendszerbe tényleg nem lehet belenyúlni). Ha nem zárt a rendszer, akkor szakértőnek kell megállapítania, hogy manipulált-e a felvétel, vagy sem.
CoolKoon 2018.08.09. 09:46:56
"de nem mindenkinek van igénye arra, hogy a bútorai az irreális terhelést is kibírja." - Jaa, akkor én kérek elnézést. Ugyanis az asztalaimat nemcsak arra használom, hogy a chia magos rukola sajátás tálat megtartsa, hanem néha nehezebb dolgokat is pakolok rá. És nem akarom, hogy pont az adott dolog kellős közepén adja meg magát. Mert hiába vennék nevetve szinte lepkefingért másikat, ott, akkor, abban a pillanatban ez NAGYON szarul érintene.
"És akkor tovább mehetnék pl. egy hifi rendszer irányába is, de egy audiofil szemében mégsem vagy egy köpedék csak mert nem vettél 10milliós hangrendszert és költöttél 1 millió forintot a rézkábelekre." - Ja, mert a kínai, legszarabb gagyi és a 10 milliós hangrendszer között nincs semmi átmenet, mi? Emlékszel még a First Austria márkájú borzalmakra a 90-es évekből? Mert én igen. És soha nem is vettem olyat, míg mások igen. És igen, felőlem nyugodtan vehet bárki 500 forintos Bluetooth-hangszórót is, és mesélhet arról, mennyire szereti a hangját (mert botfülű), de attól még ugyanúgy nem fogom megdícsérni.
"Ha ennyire magasról szarod le az Ikeát honnan tudod, hogy így működik???" - Mert attól, hogy bútort még ott sose vettem, ismerek embereket, akik igen, és én is vettem már ott különféle kiegészítőket (meg virágot, amiknek a "gondozása" szintén megérne egy misét). Ráadásul még egy ismerősöm is dolgozott ott.
"Mellesleg vagy 5 éve vettem 'kallax" fantázia nevű tároló szekrényt és akkor sem vadi új modell volt - mai napig kapható, ahogyan a méretben hozzá való tároló elemek vagy szekrény ajtók (kinek melyikhez van kedve) szóval, nem ez sem igaz, bármennyire is szeretnéd ezt hinni." - Oké, ebben pont mázlid volt. De nem ez a jellemző, bármennyire is szeretnéd ezt hinni.
"Többnyire könyveket tartok rajta, nem billeg, nem inog, 3X költöztettem, szét se kellett szedni" - Oké, gratulálok, jó vételt csináltál. Viszont az Ikeában ilyesmi akkor is ritka, mint a fehér holló. Akiket én ismerek, azoknak pl. nem sikerült, többek között ezért is kerülöm őket (bútorügyben) mint a leprást.
"Áruld el kérlek mennyivel javított volna az életminőségemen ha 20.000ft helyett 100.000Ftért megcsináltatom asztalossal" - A tiéden szemmel láthatóan semennyit. De továbbra is állítom, hogy csak mázlid volt.
Xezs7 2018.08.09. 19:25:36
lobster thermidor 2018.08.10. 10:06:30
Természetesen vannak az eredeti Bauhaus által kitalált moduloktól eltérő méretezésű elemek is, ez csak erősíti a használhatóságról alkotott véleményeket. Nekem is van egy ilyen sarokelembe épített kiforgatható edénytartóm, és bár nem az IKEA - ban vettem a bútort, mert a lakás adottságaihoz kellett alkalmazkodni, de az ötlet, és a kiegészítők onnan jöttek. Abban is biztos vagyok, hogy a csodaasztalosok, és a rendelőik is az IKEA - ba járnak ötletekért és a kiegészítőik jó részét ott vásárolják meg, nem pedig a Forest katalógusból rendelik meg.
Balfredo Alfredo 2018.08.10. 21:02:39
Nem vagyok jogász, de józan ész alapján nem illegális a hangfelvétel, ha az elején bemondom, hogy a hívást rögzíteni fogom. Ha a másik fél ezzel nem ért egyet, akkor leteszi a kagylót (ettől persze nem oldódik meg a reklamáció, de legalább tiszták a viszonyok).
"...másrészt pedig a probléma csak akkor merülne fel, ha tényleg letagatnák a hívást."
A leírt Ikeás esetben nem tudunk róla, hogy letagadták-e a hívást, pontosabban azt sem tudjuk, hogy a posztoló próbálta-e a hívás hanganyagát kikérni. Azt tudjuk, hogy mást mondtak a telefonban és mást a személyes ügyfélszogálatnál.
Az egész telós példát csak azért írtam le, hogy illusztráljam: a személyes panasztétel macerásabb ugyan, de folyományaként van a kezedben egy pecsétes papír, amivel tudsz lobogtatni (ettől persze nem feltétlenül ítélik jogosnak a reklamációdat).
CoolKoon 2018.08.10. 21:04:18
Balfredo Alfredo 2018.08.10. 21:04:48
A kérdés jogos, próbálom megadni a jó választ.
A vonatkozó jogszabály szerint jogos reklamáció esetén a vásárló első körben javítást vagy cserét kérhet. Ha a kereskedő sem javítani sem cserélni nem tud, akkor vagy árleszállítás vagy a vevő jogosult elállni a vásárlástól.
Ha az Ikeának a reklamált cuccosból nincs egy megveszekedett darabja sem, akkor javítani vagy cserélni nem tud.
Egy kompromisszum lehet az árleszállítás, vagyis az, hogy a hibás és nem cserélhető asztalra tekintettel az Ikea valamennyit a vételárból visszaad. Ekkor a vevő valamilyen más forrásból beszerezhet egy olyan asztallapot, ami színben, mintázatban illik a konyha többi eleméhez.
Ha végképp nem egyeznek meg, akkor a vevő eláll a vásárlástól. Ehhez vissza kell juttatnia a cuccot az eladónak, ami azzal jár, hogy széjjel kell szednie lapokra. Ugyanis ezzel állítja vissza a vásárláskori állapotot. Ha azt mondod, hogy a sok türelemmel és időráfordítással összeszerelt bútort macerás megint szétszedni, akkor igazad van.
(A probléma a konkrét esetben elméleti, mert az Ikea nem ismerte el a hibát.)
Balfredo Alfredo 2018.08.12. 12:46:11
Egyetértek, igazából én is ugyanezt írtam, csak zárójelben. Sajnos itthon nincs fogyasztóvédelem; ennek több oka van: az emberek hozzáállása, a cégek hozzáállása, a jogszabályi-politikai háttér :-(
Ha papírod van, akkor azzal a patkánykodás bizonyos típusait ki tudod küszöbölni.
A poszter telefonálással kezdett, és két infot kapott: az egyik, hogy a hibás darabot cserélni fogják, a másik, hogy ehhez személyesen be kell fáradnia az üzletbe. Az utóbbit sejteni lehetett, tehát igazából a telefonálás felesleges kör volt.
Amikor személyesen bement, legalább annyit elért, hogy jegyzőkönyvet vettek fel. A jegyzőkönyv alapján pedig odáig eljutottunk, hogy formálisan hibázott az Ikea, mert független szakvélemény nélkül állította, hogy az ügyfél hibázott. Sajnos ettől még továbbra sem kap kártérítést.
Azon lehet izmozni, hogy miért mondtak mást a telefonban, mint a boltban, de az ilyesmi plusz erőfeszítés, kétséges hozadékkal.
CoolKoon 2018.08.12. 13:15:30
CoolKoon 2018.08.12. 13:19:50
"A jegyzőkönyv alapján pedig odáig eljutottunk, hogy formálisan hibázott az Ikea, mert független szakvélemény nélkül állította, hogy az ügyfél hibázott." - És ezzel elmehet a fogyasztóvédelemhez, amiből ideális esetben lesz egy bírság az Ikeának, de csórikám abból asztallapot továbbra se fog látni. Igazából az egészben az a legnagyobb baj, hogy bármit is lép az illető, igazi, közvetlen hozadéka nem lesz belőle.
Balfredo Alfredo 2018.08.13. 12:43:47
Meglehet. Pld. a szomszédos, államvasutas témánál lehet megfigyelni, hogy a legtöbb hozzászóló pont a panaszost támadja (ahelyett, hogy tanácsot adna a megoldáshoz, vagy legalább szolidaritását fejezné ki).
"bármit is lép az illető, igazi, közvetlen hozadéka nem lesz belőle."
Ha jól értem, az a helyzet állt elő, hogy a vitatott asztallapból nincs az Ikeánál példány, nem tud cserélni. Ezért a helyzetet úgy kezeli, hogy a vevőt próbálja hibásnak beállítani. Egy békéltető testületi összejövetel folyományaképp el tudom képzelni, hogy az Ikea hajlandó lesz egy árleszállításra. A visszatérített pénzből az ügyfél be tud szerezni valamilyen asztallapot. Igaz, ami igaz: a békéltető testületi procedúra mindenképpen időbe telik.
CoolKoon 2018.08.13. 16:16:22
CoolKoon 2018.08.13. 16:17:42
Balfredo Alfredo 2018.08.13. 21:20:20
Ha a hazai fogyasztói társadalom egészét nézzük, akkor természetesen rosszul jártunk mindnyájan, mert ismét tovább gyengült az egyébként nem létező fogyasztóvédelem :-( Ha születik legalább egy elmarasztaló békítő testületi döntés az Ikeaval szemben és az legalább minimális nyilvánosságot kap, akkor az Ikea is átgondolja a dolgokat. A dolog másik oldala, hogy hősnek lenni hálátlan feladat.
Majmász Gedeon 2018.08.15. 00:07:57
neki állhat -> nekiállhat
Megjött aváalsz a GVTI-tanácsadóktól, megtudtuk, hogy : -> Megjött a válasz a GVTI-tanácsadóktól, megtudtuk, hogy:
(A posztot nem olvastam.)
HochesG 2018.08.26. 23:06:51
A GVTI tanácsadóinak hálásan köszönöm a válaszukat.
HochesG 2018.09.30. 23:30:20
A mai napon az IKEA Lakberendezési Kft. kicserélte a sérült asztallapot egy újra. Nagyon szépen köszönöm Tímeának és a GVTI-tanácsadójának a segítséget! A hozzászólóknak is köszönöm az ötleteket és a kulturált kommenteket.
Balfredo Alfredo 2018.10.21. 15:32:04
Érdemes volt egy kicsit jobban megpiszkálni az Ikeát!
Szubrina 2020.02.16. 20:30:05