Balatonboglár Budapesttől 144 km -re fekszik.
IC-vel (vagyis a ma lehető leggyorsabb vonatos megoldást választva) 1 óra 53 perc alatt lehet leérni, ennek az útnak az ára a pót- és helyjeggyel együtt 3365 ft.
Kocsival mindezt letudhatjuk másfél óra alatt, 8 literes fogyasztással számolva 4608 forintért.
Ha minimum 2 ember utazik, akkor már egyértelműen jobban megéri a tömegközlekedés helyett az autót választani, pláne, hogy ehhez további előnyként a nem kötött indulás kényelme és a csomagok cígölésének megúszása társul.
És mit tud mindeközben ajánlani a MÁV? A sokadik levél alapján továbbra is az elviselhetetelen tömeget, a késéseket, az elbénázott tájékoztatást és nem nem működő légkondit. Ja, meg a nagyszerű tanácsot: "ha felállunk, közvetlenül alá, akkor ott jobb. " Hát köszi.
Tisztelt MÁV-START Zrt. vezetőség!
Meg fognak lepődni, de ez egy panaszos e-mail lesz! Bizonyára azt gondolják, hogy a szolgáltatás, amelyet az önök által vezetett cégóriás nyújt ügyfeleinek, hibátlan, mi több közel tökéletes. Ezúton szeretném felhívni a figyelmüket, hogy a szolgáltatásaikra inkább az éppen hogy csak elfogadható jelző sokkal jobban illik. Most biztosan meglepődtek!
Az elmúlt egy hétben többször is igénybe kellett vennem ezen szuper szolgáltatásokat, amely alkalmak során sikerült néhány problémát feltárnom. Mondjuk nem volt olyan nehéz, mert ezek a problémák csak úgy jöttek, kéretlenül, nem kellett nagyon kutatni utánuk. Tehát jelen e-mailem célja az, hogy segítsek önöknek javítani a szuper szolgáltatásaik minőségén.
Barátaimmal, a június 30-án hétfőn, a 11:42-kor induló, EX 21844 számú vonatra váltottunk jegyet az IC kocsiba, Kelenföld – Balatonboglár távon. Azért IC kocsiba, mert ott biztosított volt a hely, és a kocsi légkondicionált (ennek később még lesz szerepe).
A problémák akkor kezdődtek, amikor Kelenföld állomáson az egyik utastársunkat baleset érte. Hosszú percekig nem lehetett tudni semmit, az utasok leszálltak, tétován lézengtek a peronon, mindenki elégedetlenkedett, néhányan átszálltak másik járatra, a kifizetett helyjegyük ellenére. Próbáltunk érdeklődni többször is, több MÁV alkalmazottól, az egyik ilyen esetben arra kérdésre, hogy mégis mikor indulunk, a válasz: "hát lassan valamikor indulunk" volt.
Egymásnak ellentmondó információk terjedtek a vonaton fogságba esett utasok között. Közben húztak el mellettünk a későbbre kiírt vonatok, így például a 12:42-es keszthelyi járat is, miközben mi még mindig az állomáson vesztegeltünk. Ekkor valaki bekiabált a kocsink végéből, hogy
mindenki nyugodjon le! 20 perc múlva elindulunk, de legkésőbb 30 perc múlva.
MÁV utastájékoztatás at its best! <3
Íme, egy jobbító javaslat: nem szeretnék érzéketlennek tűnni, mivel valaki balesetet szenvedett a járatunkon, de nem lehetett volna például kihagyni azt a részt, hogy hülyét csinálnak a saját dolgozóikból és a szolgáltatásaikért fizető utasaikból? Az nem lehet, hogy elég lett volna egy kompetens személy, aki kezelni tudja a kialakult helyzetet és megfelelően, időben tájékoztatást nyújt? Csak egy ötlet. Sok sikert hozzá, és persze ingyen volt.
A visszaút: augusztus 5-én vasárnap, visszafelé Boglárról azt gondoltuk, hogy nem ismétlődhet meg a hétfői eset, már csak statisztikai szempontból is kizárható, hogy ismét baleset történjen, így jegyet váltottunk a 14:30-kor induló EX 21205 számú járatra Kelenföld állomásig, szintén az Inter City kocsiba.
Nem kellett sokáig várni, hogy kiderüljön, önökkel nem lehet tévedni, ha utas szívatásról van szó, önökkel lehet a legjobban megszívni, ugyanis a kocsinkban nem működött a légkondicionáló berendezés. Kérdésünkre, hogy miért nem működik és vagy, hogy be lehet-e kapcsolni, a vonaton szolgálatot teljesítő jegyellenőr, azt a válaszolta, hogy
sajnos nem lehet bekapcsolni, ez az összes teljesítmény, de ha felállunk, közvetlenül alá, akkor ott jobb. :D
Ültünk a 35 fokos hőségben, és mint önök azzal tisztában vannak, ezeknek a kocsiknak nem lehet kinyitni az ablakait, illetve minden második ablak felső negyedén lévő kis rést mégis ki lehet, de csak a személyzetnél lévő kulccsal. Ahogy szálltak fel az utasok, és ezzel párhuzamosan egyre melegebb lett, az elégedetlenség is nőtt. Mellékesen a vonat végén lévő szerelvények között nem lehetett átjárni, így néhány utas, pár megálló erejéig a vonat végében rekedt. Közben az aranyos gyakornok gyerekek mosolyogtak és széttárták a kezüket, hogy ezt ők sem értik. Hív a vasút! Vár a MÁV!
Mindenkiről -beleértve a jegyellenőröket is- szakadt a víz. Volt egy kis szóváltás, majd ezt követően kinyitották az ablakokat és ismételt kérdésünkre, hogy kinél lehet panaszt tenni, és miért nem működik a klíma, miért engedték ki egyáltalán a szerelvényt így forgalomba, azt a zavaros választ kaptuk, hogy
sok az utas, magas kinti hőmérséklet és nem bírja a berendezés
blablabla. Elnézést, de megint úgy érzem, hogy hülyének vagyok nézve. Az önök cége, adott darabszámú ülőhelyet értékesít x távon erre az egy IC kocsira, ennek van egy maximum száma, arra terveztek egy adott teljesítményű légkondicionáló berendezést, ami egyébként meglepő módon máskor, más járaton, de még lefelé Boglárra, ha döcögve is, de működött. Akkor ne mondják nekem, hogy „sokazenbeer”, meg hogy „ dehát melegvan odakintizs”. Ráadásul egy kedves ismerősöm heti-kétheti rendszerességgel utazik ezen a távon, az önök szuper vonatain, és arról számolt be, hogy számos esetben nem működtek a légkondicionáló berendezések.
Önök, vagy nem tudnak róla (ez meglepő lenne), vagy parancsba adják (ez valószínűbb) a beosztottjaiknak, hogy úgy engedjenek szerelvényeket forgalomba, hogy azok műszaki állapota nem megfelelő, esetleg így spórolnak. Tehát azt feltételezem, hogy önök tisztában vannak azzal, hogy ezeken a vonatokon sokszor nem működik a klíma, mégis (több más mellett) ezzel a szolgáltatással adják el rá a jegyeket. Kiengedik ezeket a kocsikat a 35+ fokba, úgy, hogy semmiféle plusz szolgáltatást nem nyújtanak, de azért a pénzt köszönik szépen, beszedik érte. Ezt pedig úgy hívják, hogy átverés, csalás, tudatos károkozás.
Jelen e-mailt másolatban megkapja a Tékozló Homár blog is, szerintem jót tenne az ügynek a nagyobb nyilvánosság. Úgy tűnik, hogy senki sem szólt még, mindenki tűr, majd elfelejti az élményeket, amelyeket az önök szuper szolgáltatásain szerzett. Én most ettől eltekintenék, ha lehet.
Üdvözlettel:
Gábor
UPDATE aug.29.
A posztra az alábbi reakciót kaptuk a MÁV-tól:
Utasunk közvetlenül is megkereste a MÁV-START Zrt.-t, melynek kapcsán a felvetéseit vizsgáltuk, és részletes válaszunkat részére megküldtük, melyről az alábbi összefoglalót adjuk Önöknek:
Valószínűsíthető, hogy odautazással kapcsolatosan a megadott dátum elírásra került, ugyanis az említett kelenföldi balesetre nem június, hanem július 30-án került sor. Aznap az Ex1844 sz. vonat Kelenföld állomás III. sz. vágányára történt bejárásakor sajnálatos módon egy külföldi állampolgárságú hölgy utas a peronon megbotlott, és beesett a peron valamint a behaladó vonat közé. Szerencsére a vonat időben megállt, így a hölgyet a mentő ápolásra elszállította. Munkatársaink és a hatóság azonnal megtette a szükséges intézkedéseket, a hatósági intézkedés miatt azonban a vonat egyelőre nem közlekedhetett tovább.
Tekintettel a rendkívüli helyzetre és annak súlyára, bízunk abban, hogy a történtek hátterének ismeretében számíthatunk Utasaink szíves megértésére és belátására.
Természetesen a forgalmi akadály adta kereteken belül igyekeztünk Utasainkat a rendelkezésre álló eszközökkel tovább juttatni, ezért akit lehetett, átszállítottunk a 18504 és Ex1874 sz. vonatokra. A tömeges utasforgalom miatt azonban volt, aki az Ex1844 sz. járaton maradt, az ő érdekükben az elhúzódott hatósági intézkedés ellenére sem mondtuk le véglegesen a balesetben érintett vonatot, hanem tovább közlekedtettük 71 perces késéssel, 12:53-kor.
Alapvető és jogos elvárás, hogy a forgalmi akadályokról megfelelő információkat szolgáltassunk, és a lehetőségekhez képest tervezhetővé tegyük a késés következményeit. Ugyanakkor jelezzük, hogy egy hatósági intézkedés során – különös tekintettel az ilyen rendkívüli, egyedi esetekre – a vasúttársaság munkavállalói sem feltétlenül rendelkeznek a szükséges információval annak tényleges időtartamára vonatkozóan. A forgalom szabályozásában és lebonyolításában részt vevő munkatársaink természetesen minden tőlük telhetőt megtesznek, hogy a birtokukba jutott aktuális információkat átadják az utazóközönség részére, de kétségtelen, hogy ez nem minden esetben valósul meg maradéktalanul, vagy az információ rendelkezésre állása függvényében csak később történik meg. Az ilyen előfordulásokat igyekszünk csökkenteni, ugyanakkor a hamis információkból származó kockázatoktól is meg kell óvniuk a várakozókat.
A légkondicionálás elégtelenségével kapcsolatban – bár a 2018. augusztus 5-én közlekedett 205 sz. vonat 51 55 2044 038-6 pályaszámú IC személykocsijáról aznap nem született hibajegyzék, és a jegyvizsgálók sem készítettek eseményjelentést – a távlati időintervallumban végzett vizsgálat megállapította, hogy a kérdéses jármű a vizsgált naptól függetlenül többször is javításra került légkondicionáló problémák miatt, így nem zárható ki, hogy az 2018. augusztus 5-én már elégtelenül működött.
Bár a műszaki meghibásodások előfordulása megfelelő karbantartás mellett sem zárható ki teljes bizonyossággal, itt szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy ilyen esetben a jegyvizsgálótól – amennyiben a jelzés ellenére helyben nem tudta orvosolni a működési nehézségeket és más megfelelő hőmérsékletű kocsiban sem tudta az érintett utasokat elhelyezni – igazolás kérhető a légkondicionálási probléma tényéről, melynek az érvényes felárbizonylattal együtt történő benyújtása esetén MÁV-START Zrt. ügyfélszolgálata az eltérő minőségű szolgáltatásra vonatkozó rendelkezéseket figyelembe véve kompenzációról gondoskodhat.
A méltányosságon alapuló visszatérítés lehetőségének vizsgálatához az Utastól a szükséges információkat bekértük.
A történtek kapcsán ezúton is valamennyi érintett Utas szíves elnézését kérjük.
MÁV-START ügyfélszolgálat
Az utolsó 100 komment: