Hét hosszú évnyi szünet után indult újra közvetlen repülőjárat Budapest és New York között a "lengyel Malévnak", a LOT-nak köszönhetően. Az Egekura blog ritka lelkesen számolt be az akkori pogácsatúráján tapasztaltakról. Sajnos júniusban Sanyi már nem volt ilyen elégedett, mert bár az emberekbe vetett hitet és a szolidaritást biztosan nagyon erősíteti, hogy az utastársaknak önszerveződően kell magukat kirángatni a bajból, ehhez azért jogosan vártak volna segítséget, pláne egy tengerentúli járat esetében.
Hello Homár,
Nem a fapados légitársaságokat akarom védeni, inkább csak szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy van olyan "rendes" légitársaság, ahol a fapadosokat is megszégyenítő állapotok vannak, elég hosszú ideje.....
Konkrétan a LOTról van szó.
Megpróbálom nagyon röviden összeszedni az elmúlt kb 2 hónap történéseit. Június végén New Yorkból jöttünk volna haza a frissen indított JFK-BUD közvetlen járattal. Amikor kiérkeztünk a reptérre, akkor már kint volt, hogy egy órával később indul a gép, du fél 6 helyett fél 7kor. Gondoltuk, ennyi belefér. Utána minden rendben ment, boarding megvolt, beszálltunk a gépbe, gurultunk a kifutón, majd megálltunk. És ott álltunk 4 és fél órán keresztül. Közben körülöttünk gond nélkül szálltak fel-le a gépek, mi meg csak álltunk. Majd este 10kor mondták, hogy kiszállás, a járatot törölték, nyomás vissza a terminálba, ott majd minden infot megkapunk.
A terminálban a kb 250 utas semmilyen tájékoztatást nem kapott, hogy miért törölték a járatot, hogyan tovább, stb. 2 pultot megnyitottak, ahol elkezdték átfoglalni a jegyeket, de ez 250 emberre finoman szólva is kevés volt. Azt talán mondani sem kell, hogy az ilyenkor elvileg kötelező segítségnyújtásból semmi nem volt, se kaja, se víz, se ingyen használható telefon, semmi. Egy LOTos csaj körbeadott pár fénymásolt cetlit, amin rajta volt a LOT-infoline telefonszáma, mondta hogy hívjuk azt, mert ott is át lehet foglalni a jegyeket, de sajnos csak 15-20 ilyen cetlije van, azokat adogassuk körbe egymásnak....Telefon fronton kb ugyanez volt a helyzet, 1 óra 50 percig csörgettük megállás nélkül az ügyfélszolgálatot, fel sem vették.
Hajnal 2 magasságában az egyik utasnak sikerült velük beszélni, és ő volt anyira jófej, hogy elkezdte körbeadogatni a telefonját és ugyanazon híváson belül próbáltuk minél többen átfoglalni a jegyeket. Mire mi sorra kerültünk, addigra már csak egyetlen opció maradt: este 10-kor van egy járat a newarki reptérről Zürichbe, onnan pedig másnap du 5-kor Budapestre. Vagyis a hétfő reggel 8 helyett hazaérünk kedd este 8ra. "Természetesen" az átcuccolást Newarkra nekünk kellett megoldani, vmi orvosi konferencia miatt pedig minden hotel fullon volt, szóval hajnal 4-kor nem nagyon maradt más választásunk, minthogy kimentünk a reptérre, és vártuk az este 10-es indulást.
Itthon aztán megtettem a panaszt a LOTnak emailben, és a 30 napos válaszkötelezettséget kicentizve kb a 28. napon jött a válasz, hogy a járatunk a rossz időjárási körülmények miatt lett törölve, úgyhogy nagyon sajnálják, de nem jár kártéítés, csak a felmerült költségket fizetik ki. Ezzel csak az a baj, hogy a JFK-n volt elég időm arra, hogy lementsem az aznapi indulásokat a honlapjukról: délután 5-től este 10-ig (vagyis a mi eredeti indulásunk és a járattörlés közötti időben) 147 (!!!) járat minden gond nélkül el tudott indulni, csak mi nem. Vagyis a "rossz időjárás" duma hatalmas kamu, nyilván arról van szó, hogy a LOT szeretne utasonként 600 euro kártérítést megspórolni, mert elvileg ekkora késésnél és ilyen távolságon ennyi jár.
Aztán szétnéztem a LOT FB-oldalán és akkor szembesültem vele, hogy van baj velük rendesen, kb naponta 4-5 ilyen sztorijuk minimum akad. Rendszeresen késnek a gépeik (EUn belül is simán 2-3órát) törlik a járatokat mindenféle indoklás nélkül, napokra eltűnnek bőröndök, amikről fogalmuk sincs, hogy merre lehetnek, az ügyfélszolgálatuk a helyszínen és telefonon/online is kritikán aluli, a sablon szövegen kívül ("we're terribly sorry....") érdemi kommunikációra képtelenek, telefont nem veszik fel, mailekre nem válaszolnak.....
Sajnos nem úgy néz ki, hogy belátható időn belül megint megyek New Yorkba, de ha mégis, az tuti nem a LOTtal fog megtörténni.....
Köszi, szép napot!!!
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2018.08.21. 09:48:01
Ami pedig az időjárást illeti: lehet, hogy kamu ez az érv, de azt azért jó tudni, hogy nem csak a kiinduló reptéren van időjárás, hanem pl. út közben és a célállomáson is...
Rejtélyes 2018.08.21. 09:52:14
Szal amit a LOT mond, az "LOT of bull$hit" :D
Lalikám 2018.08.21. 09:55:21
Darth Revan 2018.08.21. 09:57:13
A nyaron utaztam veluk, akcios jegyet sikerult kifognom: 120 euro, kb. 36 ezer forint.
Igez, ezert a penzert csak kezipogyaszt vihettem es nem jart ingyen kaja sem. De vittem szendvicset es vizet.
Egy kis repterre erkezik, a jarat erkezesehez igazodva van kozvetlen buszjarat Manhattanbe.
Ha gaz van, akkor LOT szintu ugyfelkezelest kaptam volna en is, de sokkal-sokkal olcsobban :)
FDToth 2018.08.21. 10:27:04
Egyébként LOT irtó gagyi. Szintén NY, a színvonal, a minőség fapados szint: régi gép, elavult fedélzeti szórakoztató rendszer, nem működő monitorok, kérés ellenére nem a megfelelő, diétás ételt biztostották, stb. És mindez igen drága. Volt szerencsém Qatar Airway-zel utazni, olcsóbban, vadi új gép, tökéletes kiszolgálás, minőségibb étel, kényelmesebb ülések, és normális érintőképernyős szórakoztató rendszer.
LOT kelet-eU, ez látszik.
boldic12 2018.08.21. 10:52:13
killerkaller 2018.08.21. 11:09:20
Shanarey 2018.08.21. 11:11:56
Ez rosszabb mint a fapados szint. 2016-ban az EasyJet Játszott el egy hasonló esetet, egy Luton-München út okán. A gép kora délután indult volna, s éjfél előtt nemsokkal rájöttek hogy a gép nem indul, de legalább szállást biztosítottak. Egyéb infót nem adtak csak annyit hogy másnap reggel 9 re jön értünk a busz, s addigra legyünk készen. Azt még az éjjel megtudtam az egyik, reptéri biztonsági szolgálatos hölgytől, hogy azért nem indult a gépünk, mert nem volt rá személyzet. Akik lettek volna, azoknak lejárt a munkaidejük.
Kaját, s innivalót, nem biztosítottak, mondjuk nem vágott földhöz a dolog. Ám adtak egy 5 Font-al feltöltött mágnes kártyát, amivel a reptéren, másnap reggel vehettem kaját meg innivalót.
Sipovicsné Zahedli Krisztina 2018.08.21. 12:18:41
Mondjuk a cateringre én is hallottam nem egy panaszt.
béla2 2018.08.21. 12:41:36
Mi is az Air Europa A330-200-as gépével jöttünk haza, ami nem egy mai darab, elég lelakott, nem működött a szórakoztató rendszer sem. Késett is, mert egy óráig pakoltak ki belőle. Nem az utasok csomagjait, hanem egy csomó lefóliázott árut. Odafelé még az új Dreamlinerrel mentünk, az tényleg rendben volt, de sajnos vitték a szervizbe.
Girhes 2018.08.21. 12:43:19
Darth Revan 2018.08.21. 13:23:13
a multkor a British Airways tenyleg regi gepen utaztam
lehetett vagy 20 eves, iszonyatosan regi szorakoztato rendszerrel. a telefonomnak nagyobb keperenyoje volt, kb.
de meg ez se mukodott (az egesz gepen), kaptam 3000 pontot. azt kb 30-40 font ertekben lehet bevaltani.
enipeni 2018.08.21. 14:42:45
nyúúlacska 2018.08.21. 14:57:31
vizsla_barat 2018.08.21. 16:50:50
Balfredo Alfredo 2018.08.21. 16:55:49
Baluci 2018.08.21. 20:18:08
Mikkamak 2018.08.21. 21:16:48
Mikkamak 2018.08.21. 21:30:01
Hümm... 2018.08.21. 21:57:33
kewcheg 2018.08.21. 22:01:30
azbest 2018.08.21. 23:09:15
- 1 aznapi törlés, egy órával korábbira átfoglalás
- 1 korai törlés és előző napra átrakás, más opció nélkül
- 1 csatlakozás lemaradás az osztrákokkal, ami sosem éri el a csatlakozást, mégis árulják úgy.
Eddig még nem volt másik városba érkezés, mert szerencsére nem akkor utaztam. A lotot is sikerült még elkerülni, mert hajnali gépekkel nem akarok menni vidékről.
Kártérítésileg gondolom a munkaadóm tudna magának kérni, mert ők rendelték a jegyeket is.
haXXor 2018.08.22. 06:29:56
Máttyáskirály 2018.08.22. 07:16:02
Utolsó kaland pár hónapja: Varsó - BP.... Kis késéssel elindul a reggeli járat.... Vakitó napsütés, némi talajmenti köd Duna fölött.... Börzsöny fölött 45 percent köröz..... "Rossz idö miatt nem tudunk leszállni" .... dél lengyel elhagyott reptéren leszâll, tankol, 2+ óra gépben..... Vissza Varsóba... Tömeg a pultnál az átfoglalâsnál, telefont senki nem veszi fel.... késö du indulunk haza. 13 órát utaztam összesen.
Számtalan történetem van, a bolhás szállodai szobátôl (törölt járat ,elszállás) az információs pultnál utasokra "hagyott " számitógépig.... 15 éve rendszeresen utazom Varsóba, kb minden harmadik alkalommal van valami "vis maior"...
ComLo 2018.08.22. 07:41:43
A Qatar pedig ebben kifejezetten "lutri". Csomó vonalon tényleg szép és új gépük van, de pl jellemzően a délelötti Budapesti járat is olyan régi 319-essel repülik, amiben nincs szórakoztató elektronika. De mondjuk az Emirates-nek is volt tavalyelöttig olyan öreg 330-asa (első időben azzal jártak Budapestre), amin még hamutartó is volt, a kijelző kisebb volt mint egy mai átlag mobil, és csak fix 2-3 előre rögzített programú csatorna közül választhattál.
fonaktamas75 2018.08.22. 08:10:47
M. Péter 2018.08.22. 08:33:12
malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2018.08.22. 09:01:09
Kipper 2018.08.22. 09:17:19
A munkaadód azért fizetett, hogy a Eurowings elvigyen A-ból B-be, ami meg is történt. Ők nem fognak kártérítést kérni; itt te szívtál, ezért neked jár a pénz.
zuhanorepulesss 2018.08.22. 09:38:44
Darth Revan 2018.08.22. 10:04:14
el lehet tolteni 8-10 orat, ha keszulsz ra. Amikor Norwegiannel New Yorkba repultem vittem magammal tabletet, powerbank-ot es filmeket, mert azon a gepen tudtam elore, hogy nem lesz szorakoztato rendszer.
A muktkor viszont 11 oran at unatkoztam, amikor kiderult, hogy a British Airways egyik osoreg gepen bedoglott a fedelzeti szorakoztato rendszer
A tablet most is nalam volt ugyan, de tolteni sajnos nem tudtam, mert annyira regi gep volt, hogy nem volt tolto sem az uleseknel.
ComLo 2018.08.22. 10:52:22
Ott a választék kérdése: a gépen több száz film közül választhatsz, csomó sorozatepizódot nézhetsz meg. Egyszerűen erre előre nem lehet, vagy nem egyszerű készülni, nem lesz nálad ilyen választék.
Ott a kényelmi szempont: A gépeken jellemzően tabletnél és telefonnál nagyobb kijelzők vannak, amit nem kell tartani, és pont szemmagasságban vannak.
Ott van azért az erkölcsi rész is: tableten, telefonon hogyan lesznek legálisan filmjeid? Ha valaki nem akar/szeret torrent-ezni, eleve kiesik ez az opció.
vanek ur 2018.08.22. 11:28:49
@haXXor: "A repülőknek azért ki van centizve az üzemanyag/max repülési idő/tökömtudja mi." Elég szigorú előírások vannak, hogy mennyi tartalék üzemanyagot kell vinni, most nem keresem ki, de még Európán belül is van annyi, hogy akár 1 órát várhasson a gép a leszállásra. A másik dolog, hogy szigorúan meg van határozva, hogy egy adott géptípus hány órányi repülésre távolodhat el a legközelebbi, leszállásra alkalmas repülőtértől. Tehát ha baj van, biztosan odajut.
protézisesh 2018.08.22. 12:34:27
Es ha dunantuli vagy, repulj becsbol, ne budapestrol. 10.000x kulonbb...
ComLo 2018.08.22. 13:06:51
www.jetphotos.com/photo/6872094
Mind az Airbus-nak mind a Boing-nek van olyan változata a keskenytörzsű gépeikből, amelyeket direkt hosszabb távra terveztek. A Qatar egészen a múlt hónapig szinte csak ilyennel repült Budapestre (azóta az egyik járatpár szélestörzsű lett ugye).
Főleg a Qatar szempontjából, Bécs elég nyerő dolog, oda vadiúj Dreamliner megy. De sajnos nem mindig és nem mindenkinek opció. Dunántúli vagyok, Ferihegyre akár tömegközlekedve ki tudok jutni, Bécsbe ez sokkal macerásabb, és kb 3X annyi időbe tellik. Kocsival is sokkal messzebb van. Ráadásul a nekem fontos Bécsi jegyek jellemzően kicsit drágábbak is (aláírom nem mindig de az esetek legnagyobb részében).
ComLo 2018.08.22. 13:29:37
m.blog.hu/bu/budflyer/image/a7-ahw_qatar_airways_airbus_a320_eglf_dsc_4977_wm.jpg
lobster thermidor 2018.08.22. 14:11:45
Hát bocs, de ez nem teljesen igaz. Én gyakran repülök a Qatarral Dohába, majd onnan tovább Ázsiába, de a BUD - DOH járaton, és vissza közlekedő keskeny törzsű gépeken még nem találkoztam ilyen komplett szórakozta egységgel. a legtöbb gépen X soronként van egy lebillenő, közepes tablet méretű monitor, már ha egyáltalán méltóztatik lenyílni, az sugározza a felszállás előtt az imát, és a szokásos infókat, útközben pedig valamilyen elcsépelt animációs filmet nyomnak, nyilván a kiskorúak kedvéért. A táncoló talpak című filmet már a kézipoggyászom is kívülről tudja. :)
ComLo 2018.08.22. 14:45:16
Engem (sajnos), nem érint, de a szórakoztatóelektronika nélküli gépen, azt mondják, a business class ülések is sokkal szarabbak.
ekat 2018.08.22. 15:21:34
ekat 2018.08.22. 15:24:41
ekat 2018.08.22. 15:31:30
Péter 2 2018.08.22. 18:54:52
Azonfelül létezik még olyasmi is, hogy könyv, nem csak film. Meglepő, mi? :-)
ComLo 2018.08.22. 19:11:07
A könyv egyébként meglepően szuper megoldás hosszú távú járaton (8+ óránál), ezzel egyetértek, én is ezt preferálom. Egyszerűen 2-3 filmet végignézni egyhuzamban, már nem annyira szórakoztató (legalábbis nekem), míg egy könyvet gond nélkül olvas az ember hosszú órákon át.
GhostBusters 2018.08.22. 21:25:12
ComLo 2018.08.22. 21:52:34
lobster thermidor 2018.08.23. 09:16:34
Sajnos az engem nem vigasztal, hogy az utóbbi időben mi történik, mert az eddig is evidens volt, hogy a széles törzsű gépeken van minden ülésnél beépített szórakoztató elektronika. Én például úgy igyekszem megszervezni az utazásaimat. hogy lehetőleg ne 6 - 8 órákat várakozzak a még az oly impozáns doha - i reptéren sem, tehát azzal a géppel repülök Budapestről, és vissza, amelyikhez jobb csatlakozást találok. Az már csak a hab a tortán, hogy a kivételes esetektől eltekintve a keskeny törzsű, sokkal kevesebb szolgáltatást nyújtó gép esetében pont annyit fizethetsz a jegyért, mintha a kényelmesebb nagy gépen repülnél. És akkor még csak az Economy Classról beszéltem, mert a Business Class egyszerűen értékelhetetlen ezeken a gépeken.
ekat 2018.08.23. 12:00:34
ComLo 2018.08.23. 15:06:11
De a màsik 3 èrv, szerintem ennèlkül is àll :-) .
hgfoto (törölt) · http://hgfoto.hu/ 2018.08.25. 08:34:12